Doprava ve městě Tramvaje Železniční průmysl

Škoda má poprvé schválené tramvaje do Německa, začaly jezdit u Berlína

Tramvaj ForCity Smart Artic v Schöneiche. Foto: Škoda Transportation
Tramvaj ForCity Smart Artic v Schöneiche. Foto: Škoda Transportation

Ještě před slavnostním předáním prvních tramvají pro Chemnitz získala Škoda Transportation poprvé v historii homologaci pro provoz v Německu. První tramvaje začaly jezdit ve městě Schöneiche u Berlína.

Tamější provozovatel tramvají Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn GmbH (SRS) koupil od finské dcery Škoda Transtech za spolupráce s helsinským dopravním podnikem dvě tramvaje Škoda ForCity Smart Artic, které byly vyrobeny pro Helsinki v takzvané nulté sérii. Jsou tak zároveň prvními tramvajemi Škoda, které homologaci v Německu získaly. Prodeji předcházelo dvouměsíční testování v Německu.

„Jsem rád, že se k městu Chemnitz a společnosti Rhein-Neckar-Verkehr přidalo i město Schöneiche, které bude třetím uživatelem tramvají od Škody Transportation v Německu. Jde o první tramvaj Škoda, s níž jsme získali v tomto státě homologaci,“ řekl Zdeněk Majer, viceprezident skupiny Škoda Transportation a předseda představenstva Škody Transtech.

Ve městě na východním okraji Berlína mají s českými tramvajemi zkušenosti, v minulosti zde jezdily tramvaje Tatra KT4D, dosud na linkách jezdí tramvaje KTNF6. Jezdí na 14 kilometrů dlouhé trati. 

Jde o tramvaje vyrobené v roce 2013, které jezdily v Helsinkách ve zkušebním provozu, poté následovala dodávka dalších už ze sériové výroby. V současnosti v Helsinkách jezdí 55 těchto tramvají. Helsinský dopravní podnik nakoupil celkem 70 tramvají ForCity Smart Artic.

Škoda Transportation je v Německu v poslední době s tramvajemi velmi úspěšná. Už letos dodá první tramvaj pro Chemnitz, minulý týden představila první tramvaje pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asdf

Nutno dodat, že všechny tramvaje, které budou jezdit v Německou, jsou z Transtechu. Tedy v podstatě finská kvalita.

_Pavel_

S výjimkou tramvají pro Chemnitz.

Kubrt

I ten Chemnitz? Ten je koncepčně „plzeňský“. Nebo to bylo míněno tak, že se bude vyrábět ve Finsku?

Asdf

Ne, máte pravdu, tramvaje pro Chemnitz jsou Forcity Classic, tedy vyráběné v Plzni.

Rychlíková laminátka

Tak hlavně tyhle dva kousky, co teď z Helsinek odkoupily SRS, byly vyrobeny ještě předtím, než Schadefabrika udělala nejlepší kup své historie a možná se s pomocí kořisti konečně naučí vyrábět tramvaje.