Sdílené skútry od Škody Auto končí, pro BeRider nenašla partnera

Elektrický skútr BeRider. Foto: Škoda AutoElektrický skútr BeRider. Foto: Škoda Auto

Služba BeRider inovačního centra Škody Auto DigiLab bude ukončena koncem května.

Projekt sdílených skútrů dceřiné společnosti automobilky Škoda Auto po čtyřech letech existence skončí. Jako důvod firma uvedla nenalezení partnera pro svůj další rozvoj. Právě expanzi do dalších měst přitom považovala za důležitou. Služba BeRider inovačního centra Škody Auto DigiLab bude ukončena koncem května. Dle dřívějších prohlášení měla podpořit rozvoj flexibilní a ekologické dopravy v centru Prahy.

„Hledání ekologických řešení v oblasti mikromobility je jedním z klíčových úkolů Škoda Auto DigiLab. Naše inovační centrum tak v rámci Strategie 2025 přispívá k transformaci společnosti ŠKODA AUTO ve společnost přinášející chytrá řešení mobility podle motta Simply Clever,“ řekl při představení projektu novinářům v září roku 2019 Andre Wehner, tehdejší Chief Digital Officer společnosti Škoda Auto.

Uživatelé získají své peníze zpátky

Jak uvádí BeRider na svých internetových stránkách, o prodeji skútrů firmě nebo firmám, které by je mohly provozovat, se aktuálně jedná. Fyzickým osobám je společnost prodávat neplánuje. Po ukončení provozu, ke kterému dojde 31. května, začne vracet uživatelům peníze i za zakoupené vouchery na skútr školu i na kredit. Zákaznická podpora zůstane k dispozici i v červnu. Od uživatelů nebude žádná akce vyžadována.

Sdílené skútry BeRider najezdily v Praze přes čtyři miliony kilometrů. Řidičům byly k dispozici elektrické stroje značky Torrot, jejichž dojezd byl na jedno nabití maximálně sedmdesát kilometrů. Jízda vyšla na pět korun za minutu. Nyní se hodlá Škoda Auto DigiLab soustředit na klíčové projekty, které jsou spojeny s mobilitou a digitální službami v osobních vozech.

Elektrické sdílené skútry patří do takzvané mikromobility, tedy dopravy na krátké vzdálenosti. Navzdory tomu, že se očekával a i nadále očekává její velký rozvoj zejména kvůli trendu stěhování obyvatel do velkých měst, připomíná osud BeRideru startup Re.volt. Jeho elektrické skútry a koloběžky dojezdily před dvěma lety.

Tagy BeRider elektrické skútry mikromobilita mikromobilita v Praze praha sdílená mobilita sdílené skútry Škoda Auto Škoda Auto Digilab
48 komentářů