Sdílené skútry od Škody Auto končí, pro BeRider nenašla partnera

Elektrický skútr BeRider. Foto: Škoda AutoElektrický skútr BeRider. Foto: Škoda Auto

Služba BeRider inovačního centra Škody Auto DigiLab bude ukončena koncem května.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Indijanek

Mě tedy od toho vždycky odrazovalo, že bych musel strčit hlavu do helmy, kterou propotil kdovíkdo přede mnou…

Jiřik

V textu čtu, že nenašli partnera.
Mezi řádky se mi zdá, že hlavně nenašli erárního hejla, kterej by to dotoval veřejnými penězi… Opraví někdo tento můj dojem?

Roman Soudný

Sakra, jak teď budu jezdit do centra na pivo?

jkjk

Zvláštní, že si to na sebe nedokázalo vydělat, když cenově to bylo jen o málo níž, než carsharing. Přitom oproti carsharingu (s jedním cestujícím) o dost úspornější k městskému prostoru.

Filip Jirsák

Jenže ty náklady, které to uspořilo, neplatí cestující – ty platíme my všichni. Takže my všichni jsme ušetřili, když někdo jel na skútru, ale dotyčný moc neušetřil oproti tomu, kdyby jel autem. Kdyby v Praze bylo zavedeno výkonové mýto třeba podle hmotnosti vozidla, stejně se platilo i parkování, pak by ten rozdíl v provozních nákladech byl výrazný. Ale když tohle všechno platíme uživatelům aut (i skútrů) my všichni…

Franta Palkoska

Proč ještě v tom městě bydlíte? Vaše neustále brojení proti uživatelům automobilů je otravné, buď vám někdo s řidičákem přebral holku nebo fakt už nevím.
Doporučuji se odstěhovat za město, nebudete muset trpět soužití s autíčkáři a my nebudeme muset číst ty fantasy plky o tom, jak by mělo být zavedeno mýto na základě váhy…

Filip Jirsák

Já nebrojím proti uživatelům automobilů, brojím proti neodůvodněným privilegiím menšiny obyvatel. Jinak města byla stavěna proto, aby tam toho bylo co nejvíc koncentrované na malém prostoru. Osobní auta naopak potřebují velký prostor, je to podle nároků na prostor zdaleka ten nejméně efektivní způsob pozemní dopravy. Takže pokud do města něco nepatří, jsou to auta, ne lidé.

peter

Takze privilegia mensiny ? Dnes som sa zase zaplakal ako funguje verejna doprava. Vcera som bol na na navstveve rodiny v jednej dedine 40 km od okresneho mesta kde byvam. Ta dedina si dovolila byt v druhom okrese a dokonca kraji. Autom som to urobil za nejakych 40 minut. Skusil som to iste nahodit verejnou dopravou. 2.5 hodiny 3 prestupy a precestovanych 90 km. Takze tak.

Filip Jirsák

BeRider fungovalo v Praze, V Praze představuje doprava osobními auty méně než třetinu objemu dopravy. Připadá vám jedna třetina jako většina?

Lord Pitzbudka

Privilegia mensiny?

No, tak uz jsem slysel leccos, ale takovou kravinu uz hodne dlouho ne.

Filip Jirsák

Podle vás je méně než jedna třetina většina?

Lord Pitzbudka

vubec nejde o to, kolik jich je. ale ze tomu nekdo rika “privilegia” a tvari se u toho jako ten, kdo ma pravo nekomu neco narizovat a kdo je tom, co rozhoduje, co budou ostatni delat.

auta patri k zivotu stejne, jako bycykly, kolobezky ci cokoli podobneho. a ani vy s tim nic nenadelate.

Filip Jirsák

A jak to chcete nazývat jinak, než privilegia, když určitá kategorie obyvatel má všude možně přednost, dostává věci/služby zdarma nebo za směšné částky, nemusí dodržovat zákony, toleruje se, když škodí ostatním?
Já nikomu nic nenařizuju a nerozhoduju o tom, co budou ostatní dělat. Já bych byl akorát rád, kdyby to motoristé nenařizovali mně. A kdyby pro ně platila stejná pravidla, jako platí pro všechny ostatní.
Ať si jezdí autem kdo chce, ale za stejných podmínek, jako všichni ostatní. Ne že 10 lidí v autech omezuje 100 lidí v tramvaji a ještě se u toho tváří, jací jsou strašní chudáčci.

Lord Pitzbudka

Tak tohle je opravdu velky komplex menecennosti … neverim, ze je to zavist.

Takhle tupe, hlouoe a vylhane blaboly clovek neslysi ani od eko-aktivistu.

Filip Jirsák

Auta věčně parkující na zákazech zastavení, stání, na vyhrazených parkovištích, na chodnících, na přechodech, na křižovatkách. Řidiči za to trestáni prakticky nejsou. Parkování za 100 Kč na měsíc, tj. 3 Kč denně. Pár řidičů v autech blokujících stovky lidí v autobusech či tramvajích. Poměr šířky ulice vyhrazené pro auta a vyhrazené pro pěší nebo cyklisty v poměru k jejich počtu. Semafory na křižovatkách nastavené ve prospěch aut, chodec je rád, že vůbec někdy může přejít. Co z toho je vylhané? Neuvedl jste jedinou věc, která by v mém komentáři byla fakticky špatně. Jenom se tady rozohňujete, že jsem si dovolil… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Uplne vsechno. Jsou to vylhane, prehnane blaboly. Bohapusta demagogie.

Na to se neda ani nijak reagovat

PS: kde se v praze parkuje za 100 kc / mesic? to jste si s necim spletl, ne? mozna s tim mochovem.

Filip Jirsák

Roční parkování na modré zóně pro rezidenty stojí 1200 Kč. Jenže vy bude tvrdit, že to, že má rok 12 měsíců, je vylhaný blábol.

Lord Pitzbudka

Vy se mi jenom zdate.

Proc by proboha rezidenti nemeli mit levne, ci dokonce zcela bezplatne, parkovani?

Proberte se.

Filip Jirsák

Proberte se vy. Vy jste tvrdil, že je lež, že má někdo parkování za 100 Kč měsíčně. A teď najednou tvrdíte, že je to přece samozřejmost. A proč by rezidenti neměli mít levné nebo bezplatné parkování? No protože ne všichni mají auty tak vygumovaný mozek, jako vy. Mají snad rezidenti městem dotované bydlení, aby ho měli levné či bezplatné? Nemají. A je snad parkování důležitější, než bydlení? Není. Takže tu laskavě přestaňte lhát, že píšu nesmysly. Pustil jste se do jediné konkrétní věci, u které jste nakonec musel uznat, že je tak, jak jsem ji napsal – tedy že rezidenti… Číst vice »

Lord Pitzbudka

vy se mi jenom zdate. tolik nenavisti, zavisti, frustrace, nesnasenlivosti.

nepustil – jen jsem tuhle konkretni vec zminil, protoze to byl uplne jiny level absurdna. zbytek byla jen demagogie.

vy mate doma auticko-voodoo panenku a kazdy den hodinu stravite pichanim spendlicku, ne?

Filip Jirsák

Nenávist, závist, frustraci a nesnášenlivost tu předvádíte jenom vy. Já jsem jenom velice slušně napsal, že neexistuje žádný rozumný důvod, proč by řidiči měli mít privilegia – takže je potřeba ta privilegia, která teď mají, začít omezovat, abychom se někdy v budoucnosti dostali do stavu, kdy si budou všechny způsoby dopravy rovny. Já žádné voodoo neprovozuju, jsem velmi racionální člověk. Což můžete vidět i v této diskusi – já jsem předložil argumenty, vy jste nenapsal nic konkrétního, jenom tady pořád blábolíte. Jediná konkrétní věc, kterou jste zpochybnil, byla cena parkovného – abyste nakonec musel uznat, že je taková, jakou jsem… Číst vice »

Lord Pitzbudka

Demagogicke nesmysly se nedaji vyvracet. Jen se daji ignorovat. Tot vse.

Filip Jirsák

Takže když vy to neignorujete, nejsou to demagogické nesmysly? JInak jedno mé tvrzení jste původně označil za demagogický nesmysl, abyste po dvou obrátkách odsouhlasil, že je to pravda.

Takže když to shrnu, vy píšete demagogické nesmysly (které podle vás není třeba vyvracet), a jedno mé tvrzení jste potvrdil.

Lord Pitzbudka

Nemuzu si pokoct, ale kdyz tohle ctu … tak se mi vybavuji koministi v 50. letech, kdyz vedli teidni boj proti kulakum, burzoazii apod

Mysel

Tak ono srovnani soucasnych rudozelenych extremistu s bolsevickou verbezi 50. let je celkem na miste.

Filip Jirsák

To trochu přeháníte. Lord Pitzbudka sice chce parkování zdarma, což je čistý komunismus, ale 50. léta byla ještě něco podstatně jiného.

Lord Pitzbudka

Ta rétorika “privilegovaní”, “utlačovaní”, snaha určovat co se smí a snaha ostatním zakazovat … jak přes kopírák.

A průšvih je pak dokonán, když tito jedinci s touhou manipulovat s lidmi, a zakazovat co se jim zrovna znelíbilo, dostanou možnost toto opravdu realizovat.

Filip Jirsák

„Utlačovaní“ jsem nikdy nenapsal, i když se to na situaci chodců a mnohdy i MHD hodí. Privilegovaní – to se nesmí psát, když je to pravda? Zakazovat psát pravdivé věci, to byl jeden ze znaků komunistického režimu. To, že se určuje, co se smí a co nesmí, je normální znak demokratického právního státu. Vy také chcete určovat, co se smí (parkovat prakticky zadarmo) a co nesmí (psát, že řidiči jsou privilegovaní). To, že nechcete přijít o svá privilegia, je pochopitelné. Hloupé je, že dáváte tak zřetelně najevo, že nemáte v ruce žádná fakta, když jenom demagogicky někoho označujete za komunistu… Číst vice »

Lord Pitzbudka

A zenjste se nejak upnul na to parkovani. me je ukradene, nebydlim v centru prahy a v Praze neparkuji. jen me se*e ta vase uprdenost a snaha prazakum co nejvic zkomplikovat zivot jen proto, ze trpite nejakym podivnym komplexem.

Filip Jirsák

Parkování byla jediná věc, kde jste konkrétně napsal, v čem podle vás nemám pravdu (a pak jste teda musel přiznat, že jsem měl pravdu). Já pražákům nechci co nejvíc zkomplikovat život. Já nám ho chci naopak usnadnit, protože si uvědomuju, že nejvíc komplikuje v Praze život hypertrofovaná individuální automobilová doprava. Která je tak rozbujelá především proto, že je tak moc protežovaná na mnoha úrovních. Kdyby neměla taková privilegia, jezdilo by autem podstatně méně lidí – protože by se jim to jednoduše nevyplatilo. Připadá mi padlé na hlavu podporovat něco, co zároveň Prahu ničí.

kolemběžící

Kdo z Pražanů někam jede autem méně než jednou za měsíc, ať hodí kamenem 😉

Tolik k té vaší zavádějící třetině.

Filip Jirsák

To není žádná zavádějící třetina, to je fakt, který plyne z měření.

A. Mikulka

Vždyť v něm ani nebydlí- bydlí v Mochově a do Prahy ryje.

Filip Jirsák

Tak určitě.

Lord Pitzbudka

my vam taky ze svych dani platime veci, ze kterych nejsme zrovna u vytrzeni.

Lord Pitzbudka

Treba orave diky te vysoke cene? nikdo to nechtel?

JirkaRR

Párktát jsem si skútr chtěl půjčit, ale vždycky mě to přišlo dost drahý tak jsem skončil u Rekola s lítačkou 🙂

Martas

Několikrát jsem to chtěl využít a ejhle, nejde na cílovém místě vrátit. A jestli to bylo pro motání v centru, tak OK, ale v Praze je „nejhorší“ spojení MHD právě po okrajích Prahy mezi jednotlivými částmi (např. Modřany – Záběhlice) a tohle raději konkurovalo tramvajím, koloběžkám a chození pěšky

Honza

Tak snad zůstane aspoň HoppyGo, na to tolik zaměstnanců není potřeba.

Jenda

Počkat počkat. Článek je tady už 3 hodiny a ještě sem nikdo nepřišel vysvětlit, že je to půjčovna a ne sdílení? :-O
Jinak souhlas s ostatními tady. Ve špičce to byl bezkonkurenčně nejrychlejší a nejpohodlnější způsob dopravy. Je to škoda.

Pavel

Velka skoda, z kolobezka-sharing, car-sharing sluzieb to bola ta najlepsia a v podstate nema konkurenciu ( blinkee sa za seriouznu konkurenciu neda povazovat ).
Aj po zdrazeni sa to podla mna vyplatilo, obzvlast pocas pracovneho dna, kde clovek na tom nemusel riesit zapchy a parkovanie a proste isiel.

Clovek

To je skoda. Postupne zdrazovani mi sice znechutilo pravidelne pouzivani pro cesty do prace, ale porad slo o dobrou sluzbu v situacich, kdy je potreba se dostat na druhou stranu Prahy opravdu rychle. Chapu ale, ze takovahle sluzba nemusi byt ekonomicky udrzitelna, protoze naklady lidi nezaplati.

Tomáš

Taky jsem to s postupným nárůstem ceny přestal víceméně používat (on totiž už nebyl moc velký rozdíl v ceně za auto třeba od AnyTime) a hřebíček tomu zasadilo zrušení „okrajových“ zón, kdy jedna taková blízko mého bydliště byla právě zrušena. V centru má na krátké cesty člověk Rekola nebo Nextbike, ale právě v cestách na periferie byly skútry nejvýhodnější. Škoda, no…

Peeetr

Jsem rád, že pro jednotlivce už značně předražené nové Škodovky dlouho nekupuju, a tak jsem nemusel přispívat na tuhle blbost, do Česka absolutně nevhodnou.

Peeetr

Jinak ohledně plýtvání inovačními kapacitami, na svém prý do budoucna nejdůležitějším trhu v Indii, pro tamní trh speciálně navržený masový nový vůz od Škodovky byl navržen moderně blbě, nějací yupíci zase nevzali v potaz základní realitu místních vidláků, a tak Škodovka vůči místní i levnější konkurenci 10x častěji uvízne ve vodě při velkých deštích, takže je začali specificky odmítat pojišťovny, a 10x častěji prorazí gumy na vesnických cestách. A Škoda Kushaq má nesmyslnou dokonce celou koncepci se svou délkou 4.221 mm. Protože danově zvýhodněná auta jsou pod 4 metry, takže když máte vůz nutně díky takovým poplatkům podstatně dražší, tak… Číst vice »

Peeetr

Místo toho vyplýtvali většinu svých sil do návrhu nesmyslného supertěžkého elektrického SUV osobáku, a pak návrhu elektrického SUV osobáku nesmyslně podobně velkého a pak i podobně naceněného jako už vyráběný Enyaq, přitom Enyaq je nový a má dlouhodobě víc objednávek, než jich stíhají montovat.

Maršál

Velká škoda, jedna z mála sharingových služeb, co měla opravdu smysl.
BeRider se pro mě stal velkou samozřejmostí, kterou teď není čím nahradit. Pořád je samozřejmě majoritní MHD v Prahe, která je obecně kvalitní, ale zmizela tímto možnost si vyčistit hlavu jízdou po náročném dni či prostě mít zálohu, když všechno ostatní spojení selže a dohnat zpoždění…
Koloběžky jsou pomalé a drahé, taxi pořád pomalejší než flexibilita skútru a určitě si tam člověk tak neodpočine, a vlastní skútr nemá možnost ho jen tak odložit u cesty a zpátky jet zase jinak. 😢

Jakub

Podobně jako Uniqway, evidentně to bez výraznější podpory nejde a nevydělá si to na sebe. Škoda.