Škoda Auto rozjela půjčovnu elektrických skútrů

Elektrický skútr BeRider. Foto: Škoda AutoElektrický skútr BeRider. Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto umístila do Prahy prvních padesát sdílených elektrických skútrů, které mají pomoci řešit městskou mobilitu. Za minutu jízdy

Automobilka Škoda Auto umístila do Prahy prvních padesát sdílených elektrických skútrů, které mají pomoci řešit městskou mobilitu. Za minutu jízdy chce pět korun, firma chce postupně expandovat se stejným konceptem i do jiných měst.

Novou službu BeRider dnes automobilka oficiálně představila novinářům. V Praze už podobný koncept nabízí společnost re:volt, která začínala v Praze s malými elektrovozy a postupně k nim přidala i skútry. DigiLab Škody Auto připravoval vstup na pražský trh rok a půl, inspiroval se i obdobnými službami v zahraničních metropolích.

Skútr vyrobený ve Španělsku má dvě lithium-iontové baterie, které umožňují dojezd až 70 kilometrů. Pracovníci firmy je nemusí dobíjet na jednom místě, ale pouze měnit baterie podle toho, kde se zrovna skútr nachází. Dosahuje maximální rychlosti 66 kilometrů za hodinu, mohou ho využívat řidiči s oprávněním skupin B a A2.

Uživatelé mohou skútr využít přes speciální aplikaci, jízda stojí pět korun za minutu. Firma nabízí současně možnost předplatit si časové balíčky za výhodnější cenu.

„‚BeRider‘ podporuje flexibilní a ekologickou dopravu v centru města. Hledání ekologických řešení v oblasti mikromobility je jedním z klíčových úkolů Škoda Auto DigiLab. Naše inovační centrum tak v rámci Strategie 2025 přispívá k transformaci společnosti ŠKODA AUTO ve společnost přinášející chytrá řešení mobility podle motta Simply Clever,“ řekl Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti Škoda Auto. Podle vedoucí DigiLabu Jarmily Plaché jsou skútry praktické, ekologické a jednoduché na obsluhu.

„Každý skútr BeRider je vybaven senzory, které poskytují data v reálném čase. Díky tomu zlepšujeme zákaznický zážitek při používání skútrů,“ dodala.

Součástí skútru je držák mobilního telefonu na řidítkách nebo možnost USB dobíjení. V uzamykatelném boxu jsou dvě přilby.
Služba je zatím dostupná v Praze v městských částech 1-9. Tam mohou uživatelé skútry odstavit na libovolném legálním místě. Parkovací pozice, nabití a další data se v reálném čase přenáší dispečinku. Takto lze lokalizovat chybně zaparkované nebo vybité skútry a rychle odstraňovat případné problémy.

Elektrické sdílené skútry patří do takzvané mikromobility, tedy dopravy na krátké vzdálenosti. Očekává se její velký rozvoj zejména kvůli trendu stěhování obyvatel do velkých měst.

 

Tagy BeRider Škoda Auto
28 komentářů