Rychlejší spojení Prahy a Mladé Boleslavi. Správa železnic shání první razítko pro Bezděčínskou spojku
Stavba má nejméně dva roky zpoždění.
Pět a půl roku poté, co vláda s automobilkou Škoda Auto podepsala memorandum o investicích do dopravních staveb v okolí Mladé Boleslavi doputovala první velká železniční investice do schvalovacího procesu.
Správa železnic odeslala do zjišťovacího řízení záměr projektu na Bezděčínskou spojku a vybudování nové železniční stanice Mladá Boleslav-východ. Má jít o součást rychlejšího železničního spojení z Prahy do Mladé Boleslavi a později dál do Turnova a Liberce. Když se memorandum v roce 2018 podepisovalo, stát uváděl termín zahájení stavby v roce 2025. To je již zcela nereálné. Aktuální plán počítá se zahájením v prosinci 2027. Text dokumentace je zde.
Projektovou dokumentaci zpracovala společnost Sagasta. Bezděčínská spojka umožní se na trati Nymburk hl. n. – Mladá Boleslav hl. n. vyhnout klesání a následnému stoupání pro jízdy do areálu automobilky a zastávky Mladá Boleslav město přes údolí Jizery, zkrátí tak jízdní dobu o více než deset minut. Z odbočky Nepřevázka povede jako dvojkolejná trať mezi dálnicí D10 a vrchem Chlum. Maximální rychlost bude 160 km/h. V budoucnu má vedle trati vzniknout ještě nová silnice II/610 (zakreslena modře). Poté se napojí na stávající trať z Mladé Boleslavi do Staré Paky.
Celková délka novostavby je 6,6 kilometru, modernizováno pak bude 3,1 kilometru současné tratě. V rámci stavby jsou navrženy úpravy či doplnění komunikací a cyklostezek s ohledem na vyvolanou fragmentaci pozemních komunikací díky novostavbě dvoukolejné železniční trati. Mimo tyto úpravy, jsou navrženy nadjezdy, a to za účelem zajištění mimoúrovňového křížení dráhy s pozemními komunikacemi.
Zakázku na přípravu rychlejší železnice do Mladé Boleslavi získala Sagasta s Afry
Nová trať prochází mírně zvlněným územím a je vedena převážně v zářezu, kdy v blízkosti Karlova vrchu dosahuje hloubka zářezu až osmi metrů. V oblasti křížení trati s potokem Klenice je zřízeno násypové těleso výšky až 5 metrů.
U areálu Škody Auto vznikne nová stanice Mladá Boleslav-východ, která bude sloužit hlavně pro obsluhu automobilky.
Pomalá cesta k rychlejší železnici do Liberce. Projektuje se jen pár kilometrů