Ryanair opět proti proudu. Budeme první ve frontě na nové MAXy, říká O´Leary

Boeing 737 MAX 200 v barvách Ryanairu. Foto: BoeingBoeing 737 MAX 200 v barvách Ryanairu. Foto: Boeing

Šéf Ryanairu Michael O´Leary chce prokázat svoji důvěru v Boeing tím, že bude prvním, kdo si po uvolnění letadel 737

Šéf Ryanairu Michael O´Leary chce prokázat svoji důvěru v Boeing tím, že bude prvním, kdo si po uvolnění letadel 737 MAX objedná u amerického výrobce další letadla tohoto typu. Firma ale současně posunula dodávky prvních MAXů až na letošní zimu.

O´Leary to uvedl v rozhovoru pro americkou stanici CNBC. „Ryanair bude jistě první ve frontě na nové objednávky, až bude MAX opět znovu létat. Chceme tím ukázat naši důvěru v Boeing,“ řekl O´Leary. „Boieng v tuto chvíli nemá úplně prostor na to mluvit o budoucím růstu. My ano,“ podotkl O ´Leary, který očekává vlnu dalších konsolidací mezi evropskými dopravci.

Ryanair provozuje pouze Boeingy, aktuálně jich má 455 a má objednávku na dalších 135 737 MAX 200 s opcí na dalších 75. První z nich měla firma obdržet v dubnu, nakonec se firma dohodla na posunu dodávek až na zimní letový řád. Podle O´Learyho tím firma v létě ztratí zhruba milion cestujících, které mohla překvapit. Kvůli nedostatku letadel firma oficiálně zrušila i linku Londýn – Pardubice, firmě ale mohla také tato skutečnost nahrát jako výmluva na omezení slabých linek.

Ryanair bude požadovat po Boeingu kompenzace za uniklé tržby. Podle něj se ale zaměří spíše na slevu za nová letadla než na přímé finanční platby. „Vždy mě více zajímá cena letadla. Nepotřebuji žádné přímé peněžní kompenzace,“ řekl O’Leary. Ve zprávě pro investory firma uvedla, že má v Boeing stále maximální důvěru a letadla považuje za skvělá.

Už v minulosti Ryanair ukázal, že umí vydělat na tom jít proti proudu, největší objednávky letadel oznamoval v době krize, kdy naopak letecké společnosti řešily, jak se letadel zbavit. I díky tomu dosáhl podstatně lepších cen za nová letadla. „S Boeingem to řešíme. Myslím, že budou mít citlivý přístup ze ztráty milionu cestujících v letošním roce,“ řekl O´Leary. Vliv uzemnění MAXů na firmu je ale v podstatě vzhledem k velikosti firmy marginální. Irský server Independent.ie uvedl, že k dohodě už došlo, má mít hodnotu stovek milionů euro.

O termínu návratu MAXů do provozu zatím není stále jasno. Agentura Reuters uvedla, že podle jejích zdrojů by po včerejším jednání leteckých úřadů v Texasu mohlo dojít i obnovení provozu už na konci června.

Tagy boeing Ryanair uzemnění letadel 737 MAX
14 komentářů