RegioJetu nevyšel ani čtvrtý pokus o dualizaci peršingů, do pátého se už nehrne

Lokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zakázka o předpokládané hodnotě 160 milionů korun opět nepřilákala žádného zájemce.

Společnost RegioJet nemá ani po roce snažení jistotu, že se jí podaří dualizovat 30 let staré jednosystémové lokomotivy řady 162 (přezdívané peršing). Největšímu soukromému dopravci na české železnici nevyšel ani čtvrtý tendr na dodavatele, který by lokomotivy přeměnil na dvousystémové.

Zakázka o předpokládané hodnotě 160 milionů korun opět nepřilákala žádného zájemce, vyplývá z písemné zprávy zadavatele. Stejný scénář se opakuje už od loňského srpna, kdy RegioJet vypsal první tendr. Zda firma učiní i pátý pokus, není vůbec jisté. Musí postupovat formou otevřeného tendru, neboť na projekt hodlá čerpat peníze z evropských fondů.

„Další tendr nebudeme aktuálně vyhlašovat. S lokomotivami nyní počítáme od prosince pro provoz na lince R23 (Kolín – Ústí n. L., pozn. red.) s tím, že RegioJet postupně pořizuje další nejmodernější vícesystémové lokomotivy Bombardier TRAXX MS3, vybavené ETCS a dalšími vyspělými technologiemi pro provoz na železnici. Tyto lokomotivy postupně přebírají také výkony lokomotiv řady 162,“ sdělil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Lokomotivy řady 162 přezdívané peršing tvořily na počátku firmy základ flotily RegioJetu. RegioJet je koupil od italského dopravce Ferrovie Nord Milano. Vzhledem k tomu, že jde o poslední vyrobenou sérii těchto lokomotiv (rok 1991), počítá RegioJet s jejich provozem i do budoucna. V rámci zakázky do nich měl být vestavěn i střídavý trakční systém 25 kV/50 Hz. Lokomotivy by pak byly přeznačeny na řadu 362.

 

Tagy dualizace řada 162 RegioJet
90 komentářů