cargo

RegioJet zkouší na čtvrtý pokus najít firmu, která promění peršingy na dvousystémové stroje

Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan SůraLokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra

RegioJet soutěž vypsal znovu. Vylepšení 30 let starých lokomotiv je reakcí na chystané přepínání napájecích soustav na tuzemské železnici.

Ani třetí pokus společnosti RegioJet nalézt firmu na úpravu devíti lokomotiv řady 162 na dvousystémové stroje nevyšel. Největší soukromý dopravce na české železnici tendr za 160 milionů zrušil, protože se do něj nikdo nepřihlásil.

Vyplývá to z údajů na profilu zadavatele.  RegioJet mezitím vypsal dnes novou soutěž, opět ve stejné hodnotě a za stejných podmínek. Dualizace má umožnit provoz i na tratích se střídavou napájecí soustavou, na kterou se má postupně přepnout celá tuzemská železniční síť.

„Výběrové řízení jsme zrušili, protože zatím se žádný uchazeč nepřihlásil. Určitě máme zájem lokomotivy Škoda tímto systémem osadit – budeme dodavatele hledat dál,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Připomněl, že vedle toho RegioJet pořizuje zcela nové lokomotivy Bombardier TRAXX MS3, které jsou už vícesystémové, jen letos jich bude mít 15. Stejně tak jsou tyto nové lokomotivy vybaveny zabezpečovačem ETCS.

Lokomotivy řady 162 přezdívané peršing tvořily na počátku firmy základ flotily RegioJetu. RegioJet je koupil od italského dopravce Ferrovie Nord Milano. Vzhledem k tomu, že jde o poslední vyrobenou sérii těchto lokomotiv (rok 1991), počítá RegioJet s jejich provozem i do budoucna. V rámci zakázky do nich má být vestavěn i střídavý trakční systém 25 kV/50 Hz. Lokomotivy pak budou přeznačeny na řadu 362.

Tagy dualizace řada 162 RegioJet seznam
125 komentářů