RegioJetu nevyšel ani čtvrtý pokus o dualizaci peršingů, do pátého se už nehrne
Lokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Zakázka o předpokládané hodnotě 160 milionů korun opět nepřilákala žádného zájemce.
Arogantnímu notorickému neplatiči už konečně přestávají firmy důvěřovat? To jim to ale trvalo. Aby brzo neměl polepené vozidla žlutou nálepkou s nápisem „EXEKUCE“.
Rychlík čekal na vjezdu do stanice. Pro protější koleji projelo cosi žlutého. A už to začalo. Že se ##### nestydí jezdit s jedním @@@#! vagonem ####, !@@@%!
Podle zvuku motoru to byla Regionova. A nebo MVTV2. To se přes to akvarinjní okno v B249 poznat nedalo.
Peršing je sice přezdívka, ale pořád je to jméno. Takže prosím, pro příště s velkým „P“.
Jinak šikovná mašinka. Když k nám před x lety přišly první kusy na pravidelnou revizi, tak voněly novotou a člověk se „málem zouval“ aby ji nezašpinil. 🙂 Přeji hezký den.
On si to velké P zaslouží z více důvodů 🙂 . Ano moc dobrá mašina 🙂 .
Pravidla českého jazyka jsou v tomhle divná. Např. Octavia je taky jméno (automobilu), ale v textu se správně píše s malým o. Snad jako že jenom kdybyste měl konkrétní oktávku, která by se jmenovala Božka, tak je to s velkým písmenem.
To bylo hodně dávno. RJ má kusy vyrobené pro ČSD, neodebrané rekonstruované pro Itálii a poté rekonstruované pro RJ. Už tehdy byla od něj chyba koupit stejnosměrné loko.
A co měli tenkrát koupit? Trakaře?
na nic jiného neměl. kdyby je nekoupil, nezačal nejspíš vůbec jezdit
Proč? 10 roků jezdí a pořád je může prodat. Ta „chyba“ udělala víc práce než řada 380 ČD. A při přepočtu na pořizovací cenu to byl dobrý kauf.
PS: Současnou tržní cenu obou řad si netroufám srovnávat.
Když už, tak Peršink nebo Pershing, tahle kočkopes varianta mi vždycky trhá oči.
Je to jedno, spousta jmen a pŕijmení jsou psány nespisovně . Pan Vomáčka atd.
Docela bych byl zvědavý, kolik lidí tady ví, co ta přezdívka vlastně znamená 🙂 .
Krátký dolet :-)))
Maminko,tatínku, já se bojím Perschingů! Nic se neboj,milé dítě, SS 20 ochránítě !
Od 2023 je v podmínkách na R23 dvousystémová trakce a ETCS. Takže tam dá Traxxe? Opravdu to vyjezdí za 88 Kč za vlkm?
Nic jineho mu nezbyva … Nejak to dopadne
Dopadne to tak, že zdraží jízdné a zaplatí to cestující. 🙂
No spíš aby nezačal vyhrožovat, a multiministr jen tak přidal a nakonec to bude stát víc než nabídka ČD s novými Pantery…
A vo vo vo tom to je!
Pravděpodobně dvojkové traxxe. A zřejmě počítá s tím, že bude vozit nejen stávající cestující, ale i lidí jedoucí z Ostravy, Brna do Ústí, protože v Kolíně bude přestupní uzel.
To je sice fajn, ale na závazkovejch linkách si nemůže vymýšlet JŘ podle sebe.
Však kde ho chce změnit, změní soukromé spoje
A je na to na koridoru kapacita? Napřed se přiděluje závazkovým spojům.
no, přece tam měl jezdit s tím novým esem…
Tyto peršingy půjdou nejspíše do Polska, proto se teď RegioJet snaží v Polsku mít hodně linek
Do Polska půjdou bezpečně.
Ale není vyloučeno že modro-šedivé 😀
RegioJet szuka w Polsce stewardów/stewardes i maszynistów na lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx, tak więc raczej 162 odpada, chyba że będą Czescy maszyniści znający trasę Bohumin-Katowce albo przeszkolą polskich maszynistów na 162 (loki tego typu jeździły w PL – kilkanaście jest spolonizowanych – SHP/CA). Swoją drogą 162 należy do loków II generacji (rozruch impulsowy na tyrystorach) – mimo że jest to starsza technologia (wciąż energooszczędna) ale jest sprawdzona i warto przerobić je na wielosystemowe. Pewną barierą jest montaż ETCS – ale (moim zdaniem) i tak warto. W przeciwieństwie do naszych EU/EP07 czy nawet EP09 – to są loki I… Číst vice »
Adam, diękuje bardzo.
Dodam tylko że EU/EP07 to przybliżony odpowiednik CD 141 (choć ścisły odpowiednik to seria EU/EP05), bardziej by pasowała seria 372, EP09 – CD150/1. Niestety CD serii 162/3 nie mają odpowiedników w PL – u nas w tamtym czasie nie produkowano lokomotyw II generacji z rozruchem impulsowym – choć teraz przerobiono kilka EU07 na EU07A (asynchroniczne, implusowy IGBT). Wyjątkiem była seria EM10 zbliżone do serii CD110 (4 szt – 2 szt na aparaturze czeskiej, a 2 na polskiej) – niedawno 3 szt zezłomowano a 1 trafi do muzeum. Dopiero od niedawna produkujemy lokomotywy III gen – implusowy IGBT (Pesa Gama, Newag… Číst vice »
Nepřihlásil se nikdo, protože za necelých 18 milionů za kus to nebude dělat nikdo …
Nechť to zkusí opačně – bez limitní ceny a vybere si toho, kdo nabídne nejnižší cenu ….
Problém s placením lze ošetřit smluvně – vozidlo bude vydáno zákazníkovi po zaplacení, resp. zhotovitel bude ve smlouvě požadovat třeba 50 % zálohu formou bankovní záruky ….
Vozidla budou modernizována postupně, po předání vozidla zaplatí banka „za záruky“.
Kolik, že stála dualizace na 363.5? 60 mio/ks?
Za 18 mio to asi fakt nepůjde….
PS: má na tohle už RJ nasmlouvané ETCS? Aby ty Střekovy pak nejezdily…fakt Střekov-Velký Osek….
363.5 a 362 jsou rozsahem rozdílné akce. Tím netvrdím, že 18 mega za 362 je adekvátních, to nevím, ale srovnávat to nejde.
taky ale akce 363.5 je cca 10 let zpět…
Za dobu trvání žlutého podniku by si 162 už zasloužily generálku, což prakticky znamená rozebrat lok na „prvočinitele“ a zase jí složit … do původní lokomotivní skříně, ale s upravenými řídícími pulty, trochu jinak zapojenou kabeláží apod. To není jen tom, že tam dosadím trafo a „ono TO bude jezdit ….
Otázka je, jestli by mělo význam něco takového dělat.
Lokomotivám „první generace“ je přes 50 let a stále se vyplatí provádět dílenské opravy a nahrazovat zastaralé zařízení novým … Čili proč nemodernizovat v rámci GO lok starou pouhých 30 let patřící k nejspolehlivějším vozidlům na české železnici …
Pokud přestavbu uděláte v rámci GO, která je nezbytná nebo GO nazvete VELKÁ OPRAVA, tak část práce / materiálu přijde na stejné peníze, jako bez modernizace ….
Ze strany žlutého dopravce je ten technický záměr dobrý, ale je nereálná představa o ceně …
Dopátrat se katalogové ceny trafa je nereálné ….
Vyrobit trafo není nereálné, konstrukční výkresy existují ….
To byla ale státní zakázka, tam je všechno předražené, zvlášť když to někdo řídí jako čapí hnízdo.
Plácáte nesmysly. Co má přestavba zelených na 363.5 s Čapím hnízdem …
Kde byla „kauza Čapí hnízdo“ v roce 2008 ????
Státní zakázka ? ČD Cargo není „státní“ instituce …. a zakázka byla zadána už v roce 2008, prakticky rok (a něco) po osamostatnění ČD Cargo ….
a zlutakovi to nikdo nechce udělat, protože zlutak nechce kus ceny zpět na vsimnem pro management?
Chce to tak cca za pulku.
363.5 není dualizace, ale úplně vykuchaná a předělaná lokomotiva.
ano. zde by rozsah měl být menší. ale kdyby to mělo stát jen 18 mio, tak nechapu proc by už CD dávno nedualizovaly všechny loko rád 163 a 162. nebo dávno už i 151 na 351
Zrovna tedy odporová 151 by si zasloužila víc, než jen dosazení trafa, a zakonzervovat tak ten elektrický pravěk na dalších 30 let. A pak je otázka jestli by moderní lokomotiva nebyla už jen o málo dražší.
kdyz se plánuje konzervovat skrz ETCS i 130…
Proc konzerovavat? 130 je lokomotiva ktera dopravci vyhovuje/stačí..proc by se ji zbavoval kvuli takove prkotine jako je zabezpecovac který z vetsi casti zaplatí nekdo jiny … ?
ale regulaci má obdobné zastaralou… kdyby těch 150/150.2/151 nebylo tak málo, mohly jezdit dal
Anto vadi komu ta regulace? Tomu nakladu co se za tím tahá?
Pro zelenou trakci 16x mají ČD dostatek výkonů a není třeba dělat něco, co není aktuálně potřeba ….
15x – podobně ….
60 milionů za kus?
To nebylo zrovna málo…když za celou lokomotivu počítáme nyní 100 milionů…
drahé to bylo jak svině.
No. Ale pokud za 10 let provozu stojí dalších 100
RegioJet má MS3 dokonce za 80mega
spíš bych to srovnával s aktuálním projektem 163->363 u ČDC
a tam je cenovka kolik?
netuším, zkuste Tender Arénu
Jednak „pětieso“ je krapet větší akce, než dualizace, jednak 60 MCZK za kus navzdory modernizaci beznadějně zastaralé lokomotivy byly už tenkrát zcela nesmyslné peníze, které by za to nikdo jiný, než Big Blue Moloch nedal.
Neobhajuju 60mega za kus ale co vam prijde na petiesu tak beznadejne zastaralé?
363.5 stála i s leasingem 75 mil/kus.
A proč by to tak měl dělat? RJ nepotřebuje 162 dualizovat za každou cenu. Prostě si spočítali za kolik se jim to ještě vyplatí. Pokud za tuto cenu nikdo není schopný/ochotný dualizaci udělat tak se prostě dělat nebude. Místo toho se udělá provozně efektivnější řešení, například nákup Traxú a přesun 162 do Polska.
Řekl bych, že cena byla byla záměrně omezena, protože za vyšší cenu se už RJ vyplatí pořídit jiné lokomotivy a tyto přesunout jinam, třeba do Polska.
RJ je soukromá firma a myslí ekonomicky a ne nostalgicky.
Myslím, že vy osobně by jste například již svůj dvacet let starý ojetý vůz nepřestavoval na CNG za 60.000, když za 80 už koupíte o deset let mladší ojetinu s továrním CNG
možná jen maji firmy strach jestli by dostali za svoji práci řádně a včas zaplaceno
Což je celkem pochopitelné…
Já bych se na firmu které utíkají zaměstnanci taky koukal skrz prsty…
To je věc smlouvy… Zálohy, zástavy, sankce, penále
On se Radim do pro něj nevýhodné smlouvy hrnout nebude. A do té výhodné pro něj se nehrnou ostatní. Jeho vizitka, jeho boj.
Pokud je projekt spolufinancován z dotací, tak bych se toho úplně nebál, tam si těžko bude moct dovolit nezaplatit. To, že dodavatelé dostali za práci zaplaceno, se kontroluje (alespoň dle mých zkušeností ze stavebnictví). Ale souhlas, že ne úplně dobrá pověst – pokud jde o platební morálku – asi touze po spolupráci neprospívá.
Tak toto ať si všichni posmevacci, co tu skáčou pět metrů vysoko, kdyz CD na něco nenajde dodavatele, zapamatují….
Když dva dělají totéž , nemusí to být totéž .
O důvodech , proč to skvělému zákazníkovi nevyšlo , se tady už psalo více méně spekulativně. Ale indicie pro úvahu jsou , podobne jako pro úvahu proč nemá personal . Proč nevyšly zakázky Českým drahám muže být ze stejného nebo jiného důvodu . Válku žluto-modro-tyrkysovou nebylo dobre začínat . A bylo by fajn přestat marketingově lhát.
Souhlasím, že tahle „válka“ je na prd. Jen by si fanoušci všech možných barev měli uvědomit, že nikdo není bezchybný (z různých motivů).
A flame nezačínat, protože to brzy dostanou zpět i s úroky.
Dlouhodobě nejagresívnější jsou dle mého fanoušci žluté. Ať jdou do sebe.
Asi má ta řepkově žlutá barva nějaké psychicky neblahé následky.
Otázkou je, jak by to bylo s osvědčenou tmavě zelenou…
Jenže ČD mají „zkušenost“ / odhad, že za jimi nabízenou cenu to lze udělat nebo nelimitují cenu zakázky a vybírají podle nabídnuté ceny …. Nemám představu, kolik stojí peršinkové trafo 25 kV 50 Hz, dokonce pochybuji, že bylo před lety v nabídce centrálního zásobovacího skladu pro elektrickou trakci v Martině-Sučanech … důvod jednoduchý – pravděpodobnost poruchy trafa je minimální, nevyplatí se mít na skladě náhradní díl u něhož vůči zhotoviteli uplyne garance a vůči odběrateli = lokomotivnímu depu nese zásobovací sklad garanční odpovědnost … Jaká je poruchovost traf nemám ponětí, netuším, zda to lze vůbec zjistit = evidence na odboru… Číst vice »
Mate pravdu. Skladem takové věci to je jako zakopat peníze na zahradě. Radimovi už odbiji skoro dvanáctá, buď pochopí co je realita, nebo si bude muset vystačit se DC
Vytvoří pro ně linku v Polsku… 😉 Polonizace je levnější, a trh je to obrovský…
Jak pisałem wcześniej RegioJet szuka w Polsce maszynistów na lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx – czyli raczej chodzi o loki wielosystemowe. Czeskie loki seri 1xx po polonizacji mogą jeszcze dość długo jeżdzić w PL – PKP PLK na razie nie planują wprowadzenia systemu 25kV/50Hz. Choć są plany wprowadzenia tego systemu na kolejach dużych prędkości – ale to odległa przyszłość i mamy za mało taboru wielosystemowego… Nie jestem ekspertem, ale 162 mimo upływu lat są wciąż dobrymi lokami z budową modułową i rozruchem impulsowym. Skoda wtedy wyprzedziła Europę i pokazała kierunek rozwoju lokomotyw (dziś zmieniły się elementy wykonawcze – zamiast… Číst vice »
Proč vrážet do staré mašiny 60.000.000, když umí za 80.000.000 pořídit novou?
Vzhledem k tomu, že dotační období skončí příští rok, je ještě šance na v období od roku 2023, kdy by mohli mít kapaitu i firmy instalující ETCS. Řadu 162 ještě může prodat nebo pronajímat nákladním dopravcům.
Na druhou stranu náhrada za trojkové traxxy bude mít výhodu v jednotnosti flotily a širší možnosti využití v případě omezení osobní dopravy pro nákladní dopravu.
162 na nákladech? proč? nemá to lehce nevhodne zprevodovani pro náklady?
Už toho odvezli celkem dost. Není to úplně nejvhodnější, ale …..
Když přicházely nové 162 do RD Žilina, nastupovaly do provozu jako náhrada E499.0. Ty tehdy vozily i hodně nákladních vlaků, treba Pn do Valašského Meziříčí, takže 162 vozily i je. Časem se samozřejmě vozba přerozdělila s jinými depy a řadami (131 Spišská Nová Ves) a 162 byly jen v osobní dopravě.
Ano to je pravda. I ked teda Žilina dostala nezmyselne 162 vhodné skôr na rýchliky a vozila osobáky a Košice zasa dostali 163 a vozili nimi rýchliky 😀
Neprevodovali se zlute 162 vic do rychla, kdyz se vraceli z Italie? Jinak zmena prevodu je oproti dualizaci nebo ETCS opravdu vyrazne jednodussi…
Ne a ne.
Ještě před oddělením Carga 362 běžně jezdily pražskou dispečerku a strkaly do Střezimíře, zatímco 363 drhly expresy do Brna.
Trojkové Teaxxy nevidím rad na kolejích , pro tlapove motory. Ale co nadělám , nejsem ministr dopravy (a tudíž všeho ).
Copak? Jsou poruchové?
Takže by bylo lepší nakoupit 180 ks Vectronů než 150 Traxxů + 30 Vectronů?
Ne, ale z hlediska namáhání svršku.
Jenže do normy nemůžete napsat zákat tlapových motorů. Co tam ale napsat můžete, tak jsou maximální vodící síly kolo-kolejnice. A pokud je to splňuje, tak problém zaniká.
Do normy si můžete napsat co chcete.
Nic jako tlapové motory neexistuje.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tlapový_motor
A co bylo na žabotlamech ?