RegioJetu nevyšel ani čtvrtý pokus o dualizaci peršingů, do pátého se už nehrne

Lokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zakázka o předpokládané hodnotě 160 milionů korun opět nepřilákala žádného zájemce.

90 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rota pomsty

Arogantnímu notorickému neplatiči už konečně přestávají firmy důvěřovat? To jim to ale trvalo. Aby brzo neměl polepené vozidla žlutou nálepkou s nápisem „EXEKUCE“.

Jiří Kocurek

Rychlík čekal na vjezdu do stanice. Pro protější koleji projelo cosi žlutého. A už to začalo. Že se ##### nestydí jezdit s jedním @@@#! vagonem ####, !@@@%!

Podle zvuku motoru to byla Regionova. A nebo MVTV2. To se přes to akvarinjní okno v B249 poznat nedalo.

Hunter of Drivers ll

Peršing je sice přezdívka, ale pořád je to jméno. Takže prosím, pro příště s velkým „P“.
Jinak šikovná mašinka. Když k nám před x lety přišly první kusy na pravidelnou revizi, tak voněly novotou a člověk se „málem zouval“ aby ji nezašpinil. 🙂 Přeji hezký den.

Cestující

On si to velké P zaslouží z více důvodů 🙂 . Ano moc dobrá mašina 🙂 .

Lukáš F.

Pravidla českého jazyka jsou v tomhle divná. Např. Octavia je taky jméno (automobilu), ale v textu se správně píše s malým o. Snad jako že jenom kdybyste měl konkrétní oktávku, která by se jmenovala Božka, tak je to s velkým písmenem.

Pája

To bylo hodně dávno. RJ má kusy vyrobené pro ČSD, neodebrané rekonstruované pro Itálii a poté rekonstruované pro RJ. Už tehdy byla od něj chyba koupit stejnosměrné loko.

Výkolejka

A co měli tenkrát koupit? Trakaře?

Gwann

na nic jiného neměl. kdyby je nekoupil, nezačal nejspíš vůbec jezdit

Jiří Kocurek

Proč? 10 roků jezdí a pořád je může prodat. Ta „chyba“ udělala víc práce než řada 380 ČD. A při přepočtu na pořizovací cenu to byl dobrý kauf.
PS: Současnou tržní cenu obou řad si netroufám srovnávat.

Lukáš Chytil

Když už, tak Peršink nebo Pershing, tahle kočkopes varianta mi vždycky trhá oči.

Ketchup1970

Je to jedno, spousta jmen a pŕijmení jsou psány nespisovně . Pan Vomáčka atd.

Cestující

Docela bych byl zvědavý, kolik lidí tady ví, co ta přezdívka vlastně znamená 🙂 .

Ketchup1970

Krátký dolet :-)))

Petr

Maminko,tatínku, já se bojím Perschingů! Nic se neboj,milé dítě, SS 20 ochránítě !

Unido

Od 2023 je v podmínkách na R23 dvousystémová trakce a ETCS. Takže tam dá Traxxe? Opravdu to vyjezdí za 88 Kč za vlkm?

Výkolejka

Nic jineho mu nezbyva … Nejak to dopadne

malej-jarda

Dopadne to tak, že zdraží jízdné a zaplatí to cestující. 🙂

Unido

No spíš aby nezačal vyhrožovat, a multiministr jen tak přidal a nakonec to bude stát víc než nabídka ČD s novými Pantery…

MHD

A vo vo vo tom to je!

noerf

Pravděpodobně dvojkové traxxe. A zřejmě počítá s tím, že bude vozit nejen stávající cestující, ale i lidí jedoucí z Ostravy, Brna do Ústí, protože v Kolíně bude přestupní uzel.

Jaaaa

To je sice fajn, ale na závazkovejch linkách si nemůže vymýšlet JŘ podle sebe.

Avlaky

Však kde ho chce změnit, změní soukromé spoje

Unido

A je na to na koridoru kapacita? Napřed se přiděluje závazkovým spojům.

Gwann

no, přece tam měl jezdit s tím novým esem…

Avlaky

Tyto peršingy půjdou nejspíše do Polska, proto se teď RegioJet snaží v Polsku mít hodně linek

medical examiner

Do Polska půjdou bezpečně.
Ale není vyloučeno že modro-šedivé 😀

AdamK

RegioJet szuka w Polsce stewardów/stewardes i maszynistów na lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx, tak więc raczej 162 odpada, chyba że będą Czescy maszyniści znający trasę Bohumin-Katowce albo przeszkolą polskich maszynistów na 162 (loki tego typu jeździły w PL – kilkanaście jest spolonizowanych – SHP/CA). Swoją drogą 162 należy do loków II generacji (rozruch impulsowy na tyrystorach) – mimo że jest to starsza technologia (wciąż energooszczędna) ale jest sprawdzona i warto przerobić je na wielosystemowe. Pewną barierą jest montaż ETCS – ale (moim zdaniem) i tak warto. W przeciwieństwie do naszych EU/EP07 czy nawet EP09 – to są loki I… Číst vice »

Ketchup1970

Adam, diękuje bardzo.

AdamK

Dodam tylko że EU/EP07 to przybliżony odpowiednik CD 141 (choć ścisły odpowiednik to seria EU/EP05), bardziej by pasowała seria 372, EP09 – CD150/1. Niestety CD serii 162/3 nie mają odpowiedników w PL – u nas w tamtym czasie nie produkowano lokomotyw II generacji z rozruchem impulsowym – choć teraz przerobiono kilka EU07 na EU07A (asynchroniczne, implusowy IGBT). Wyjątkiem była seria EM10 zbliżone do serii CD110 (4 szt – 2 szt na aparaturze czeskiej, a 2 na polskiej) – niedawno 3 szt zezłomowano a 1 trafi do muzeum. Dopiero od niedawna produkujemy lokomotywy III gen – implusowy IGBT (Pesa Gama, Newag… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Nepřihlásil se nikdo, protože za necelých 18 milionů za kus to nebude dělat nikdo …
Nechť to zkusí opačně – bez limitní ceny a vybere si toho, kdo nabídne nejnižší cenu ….
Problém s placením lze ošetřit smluvně – vozidlo bude vydáno zákazníkovi po zaplacení, resp. zhotovitel bude ve smlouvě požadovat třeba 50 % zálohu formou bankovní záruky ….
Vozidla budou modernizována postupně, po předání vozidla zaplatí banka „za záruky“.

Gwann

Kolik, že stála dualizace na 363.5? 60 mio/ks?
Za 18 mio to asi fakt nepůjde….

PS: má na tohle už RJ nasmlouvané ETCS? Aby ty Střekovy pak nejezdily…fakt Střekov-Velký Osek….

Kubrt

363.5 a 362 jsou rozsahem rozdílné akce. Tím netvrdím, že 18 mega za 362 je adekvátních, to nevím, ale srovnávat to nejde.

Gwann

taky ale akce 363.5 je cca 10 let zpět…

Miroslav Zikmund

Za dobu trvání žlutého podniku by si 162 už zasloužily generálku, což prakticky znamená rozebrat lok na „prvočinitele“ a zase jí složit … do původní lokomotivní skříně, ale s upravenými řídícími pulty, trochu jinak zapojenou kabeláží apod. To není jen tom, že tam dosadím trafo a „ono TO bude jezdit ….

Bmo

Otázka je, jestli by mělo význam něco takového dělat.

Miroslav Zikmund

Lokomotivám „první generace“ je přes 50 let a stále se vyplatí provádět dílenské opravy a nahrazovat zastaralé zařízení novým … Čili proč nemodernizovat v rámci GO lok starou pouhých 30 let patřící k nejspolehlivějším vozidlům na české železnici …
Pokud přestavbu uděláte v rámci GO, která je nezbytná nebo GO nazvete VELKÁ OPRAVA, tak část práce / materiálu přijde na stejné peníze, jako bez modernizace ….
Ze strany žlutého dopravce je ten technický záměr dobrý, ale je nereálná představa o ceně …
Dopátrat se katalogové ceny trafa je nereálné ….
Vyrobit trafo není nereálné, konstrukční výkresy existují ….

rozinka

To byla ale státní zakázka, tam je všechno předražené, zvlášť když to někdo řídí jako čapí hnízdo.

Miroslav Zikmund

Plácáte nesmysly. Co má přestavba zelených na 363.5 s Čapím hnízdem …
Kde byla „kauza Čapí hnízdo“ v roce 2008 ????

Státní zakázka ? ČD Cargo není „státní“ instituce …. a zakázka byla zadána už v roce 2008, prakticky rok (a něco) po osamostatnění ČD Cargo ….

Gwann

a zlutakovi to nikdo nechce udělat, protože zlutak nechce kus ceny zpět na vsimnem pro management?

Prag

Chce to tak cca za pulku.

P_V

363.5 není dualizace, ale úplně vykuchaná a předělaná lokomotiva.

Gwann

ano. zde by rozsah měl být menší. ale kdyby to mělo stát jen 18 mio, tak nechapu proc by už CD dávno nedualizovaly všechny loko rád 163 a 162. nebo dávno už i 151 na 351

P_V

Zrovna tedy odporová 151 by si zasloužila víc, než jen dosazení trafa, a zakonzervovat tak ten elektrický pravěk na dalších 30 let. A pak je otázka jestli by moderní lokomotiva nebyla už jen o málo dražší.

Gwann

kdyz se plánuje konzervovat skrz ETCS i 130…

Výkolejka

Proc konzerovavat? 130 je lokomotiva ktera dopravci vyhovuje/stačí..proc by se ji zbavoval kvuli takove prkotine jako je zabezpecovac který z vetsi casti zaplatí nekdo jiny … ?

Gwann

ale regulaci má obdobné zastaralou… kdyby těch 150/150.2/151 nebylo tak málo, mohly jezdit dal

Výkolejka

Anto vadi komu ta regulace? Tomu nakladu co se za tím tahá?

Miroslav Zikmund

Pro zelenou trakci 16x mají ČD dostatek výkonů a není třeba dělat něco, co není aktuálně potřeba ….
15x – podobně ….

medical examiner

60 milionů za kus?
To nebylo zrovna málo…když za celou lokomotivu počítáme nyní 100 milionů…

Gwann

drahé to bylo jak svině.

Jan

No. Ale pokud za 10 let provozu stojí dalších 100

Avlaky

RegioJet má MS3 dokonce za 80mega

olda

spíš bych to srovnával s aktuálním projektem 163->363 u ČDC

Gwann

a tam je cenovka kolik?

olda

netuším, zkuste Tender Arénu

Alexandr Mikulka

Jednak „pětieso“ je krapet větší akce, než dualizace, jednak 60 MCZK za kus navzdory modernizaci beznadějně zastaralé lokomotivy byly už tenkrát zcela nesmyslné peníze, které by za to nikdo jiný, než Big Blue Moloch nedal.

Výkolejka

Neobhajuju 60mega za kus ale co vam prijde na petiesu tak beznadejne zastaralé?

Lukáš Chytil

363.5 stála i s leasingem 75 mil/kus.

MildaIV

A proč by to tak měl dělat? RJ nepotřebuje 162 dualizovat za každou cenu. Prostě si spočítali za kolik se jim to ještě vyplatí. Pokud za tuto cenu nikdo není schopný/ochotný dualizaci udělat tak se prostě dělat nebude. Místo toho se udělá provozně efektivnější řešení, například nákup Traxú a přesun 162 do Polska.

Baraba

Řekl bych, že cena byla byla záměrně omezena, protože za vyšší cenu se už RJ vyplatí pořídit jiné lokomotivy a tyto přesunout jinam, třeba do Polska.

RJ je soukromá firma a myslí ekonomicky a ne nostalgicky.

Myslím, že vy osobně by jste například již svůj dvacet let starý ojetý vůz nepřestavoval na CNG za 60.000, když za 80 už koupíte o deset let mladší ojetinu s továrním CNG

Janek

možná jen maji firmy strach jestli by dostali za svoji práci řádně a včas zaplaceno

medical examiner

Což je celkem pochopitelné…
Já bych se na firmu které utíkají zaměstnanci taky koukal skrz prsty…

Ondřej

To je věc smlouvy… Zálohy, zástavy, sankce, penále

Pája

On se Radim do pro něj nevýhodné smlouvy hrnout nebude. A do té výhodné pro něj se nehrnou ostatní. Jeho vizitka, jeho boj.

Jakub

Pokud je projekt spolufinancován z dotací, tak bych se toho úplně nebál, tam si těžko bude moct dovolit nezaplatit. To, že dodavatelé dostali za práci zaplaceno, se kontroluje (alespoň dle mých zkušeností ze stavebnictví). Ale souhlas, že ne úplně dobrá pověst – pokud jde o platební morálku – asi touze po spolupráci neprospívá.

Gwann

Tak toto ať si všichni posmevacci, co tu skáčou pět metrů vysoko, kdyz CD na něco nenajde dodavatele, zapamatují….

Ketchup1970

Když dva dělají totéž , nemusí to být totéž .
O důvodech , proč to skvělému zákazníkovi nevyšlo , se tady už psalo více méně spekulativně. Ale indicie pro úvahu jsou , podobne jako pro úvahu proč nemá personal . Proč nevyšly zakázky Českým drahám muže být ze stejného nebo jiného důvodu . Válku žluto-modro-tyrkysovou nebylo dobre začínat . A bylo by fajn přestat marketingově lhát.

Gwann

Souhlasím, že tahle „válka“ je na prd. Jen by si fanoušci všech možných barev měli uvědomit, že nikdo není bezchybný (z různých motivů).

A flame nezačínat, protože to brzy dostanou zpět i s úroky.

Dlouhodobě nejagresívnější jsou dle mého fanoušci žluté. Ať jdou do sebe.

medical examiner

Asi má ta řepkově žlutá barva nějaké psychicky neblahé následky.

Otázkou je, jak by to bylo s osvědčenou tmavě zelenou…

Miroslav Zikmund

Jenže ČD mají „zkušenost“ / odhad, že za jimi nabízenou cenu to lze udělat nebo nelimitují cenu zakázky a vybírají podle nabídnuté ceny …. Nemám představu, kolik stojí peršinkové trafo 25 kV 50 Hz, dokonce pochybuji, že bylo před lety v nabídce centrálního zásobovacího skladu pro elektrickou trakci v Martině-Sučanech … důvod jednoduchý – pravděpodobnost poruchy trafa je minimální, nevyplatí se mít na skladě náhradní díl u něhož vůči zhotoviteli uplyne garance a vůči odběrateli = lokomotivnímu depu nese zásobovací sklad garanční odpovědnost … Jaká je poruchovost traf nemám ponětí, netuším, zda to lze vůbec zjistit = evidence na odboru… Číst vice »

Ketchup1970

Mate pravdu. Skladem takové věci to je jako zakopat peníze na zahradě. Radimovi už odbiji skoro dvanáctá, buď pochopí co je realita, nebo si bude muset vystačit se DC

Míla

Vytvoří pro ně linku v Polsku… 😉 Polonizace je levnější, a trh je to obrovský…

AdamK

Jak pisałem wcześniej RegioJet szuka w Polsce maszynistów na lokomotywy Siemens Vectron lub Bombardier Traxx – czyli raczej chodzi o loki wielosystemowe. Czeskie loki seri 1xx po polonizacji mogą jeszcze dość długo jeżdzić w PL – PKP PLK na razie nie planują wprowadzenia systemu 25kV/50Hz. Choć są plany wprowadzenia tego systemu na kolejach dużych prędkości – ale to odległa przyszłość i mamy za mało taboru wielosystemowego… Nie jestem ekspertem, ale 162 mimo upływu lat są wciąż dobrymi lokami z budową modułową i rozruchem impulsowym. Skoda wtedy wyprzedziła Europę i pokazała kierunek rozwoju lokomotyw (dziś zmieniły się elementy wykonawcze – zamiast… Číst vice »

Baraba

Proč vrážet do staré mašiny 60.000.000, když umí za 80.000.000 pořídit novou?

noerf

Vzhledem k tomu, že dotační období skončí příští rok, je ještě šance na v období od roku 2023, kdy by mohli mít kapaitu i firmy instalující ETCS. Řadu 162 ještě může prodat nebo pronajímat nákladním dopravcům.
Na druhou stranu náhrada za trojkové traxxy bude mít výhodu v jednotnosti flotily a širší možnosti využití v případě omezení osobní dopravy pro nákladní dopravu.

Gwann

162 na nákladech? proč? nemá to lehce nevhodne zprevodovani pro náklady?

Marty

Už toho odvezli celkem dost. Není to úplně nejvhodnější, ale …..

Kubrt

Když přicházely nové 162 do RD Žilina, nastupovaly do provozu jako náhrada E499.0. Ty tehdy vozily i hodně nákladních vlaků, treba Pn do Valašského Meziříčí, takže 162 vozily i je. Časem se samozřejmě vozba přerozdělila s jinými depy a řadami (131 Spišská Nová Ves) a 162 byly jen v osobní dopravě.

Romino

Ano to je pravda. I ked teda Žilina dostala nezmyselne 162 vhodné skôr na rýchliky a vozila osobáky a Košice zasa dostali 163 a vozili nimi rýchliky 😀

Tom Matoo

Neprevodovali se zlute 162 vic do rychla, kdyz se vraceli z Italie? Jinak zmena prevodu je oproti dualizaci nebo ETCS opravdu vyrazne jednodussi…

Výkolejka

Ne a ne.

patology_chef

Ještě před oddělením Carga 362 běžně jezdily pražskou dispečerku a strkaly do Střezimíře, zatímco 363 drhly expresy do Brna.

Ketchup1970

Trojkové Teaxxy nevidím rad na kolejích , pro tlapove motory. Ale co nadělám , nejsem ministr dopravy (a tudíž všeho ).

medical examiner

Copak? Jsou poruchové?
Takže by bylo lepší nakoupit 180 ks Vectronů než 150 Traxxů + 30 Vectronů?

Pája

Ne, ale z hlediska namáhání svršku.

Jiří Kocurek

Jenže do normy nemůžete napsat zákat tlapových motorů. Co tam ale napsat můžete, tak jsou maximální vodící síly kolo-kolejnice. A pokud je to splňuje, tak problém zaniká.

Jaaaa

Do normy si můžete napsat co chcete.

Výkolejka

Nic jako tlapové motory neexistuje.

Miroslav Zikmund

A co bylo na žabotlamech ?