RegioJet získal povolení na noční vlaky z Varšavy do Belgie
Vlak RegioJetu. Autor: RegioJet
Po Polsku bude vlak pouze pro mezinárodní přepravu, v Berlíně se spojí se soupravou z Prahy.
Po Polsku bude vlak pouze pro mezinárodní přepravu, v Berlíně se spojí se soupravou z Prahy.
Proč se mám trmácet vlakem když za stejné peníze můžu letět letadlem?
Letadlem je to levnější než vlakem 🙂
Včera přivezla veselá kráva RegioJet do Opavy, kdo ho bude vozit v Polsku?
Jednalo se o mimořádný výpadek
Polski kierowca kamionu Piotr se už teď těší, jak na nějakém přejezdu v domovině žluťase sejme.
Mínusy jsou zde trochu pochopitelné, ale oni se v autoškolách učí lítat na kruháčích a vyhazovat vlaky z kolejí na přejezdech. Jsou v tom dobří.
Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 69/49 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách do Skandinávie… Číst vice »
Už loni se DB/OeBB/SBB/SNCF dali dohromady, právě tak jak si přejete. Otázkou bude jestli „aliance 4 gigantů“ budou jezdit výhradně v skoro/zbrusu nových vagonech, neboť DB podstatnou část vagonů rozprodalo (a poté co OeBB odkoupilo v 2016 od DB 42 lůžkových+15 lehátkových, tak OeBB rozprodalo většinu svých původních lůžkových). IMHO RGJ se snaží skládat alianci menších dopravců, kteří by konkurovali téhle velké čtverce. Neboť „test hospodářské vyváženosti“ dodapadá na spoustu menších dopravců, nejen na RGJ/LEO. IMHO plán RegioJetu je, že dodá většinu loko + část vagonů, a zbytek dodají ostatní členové téhle aliance trpaslíků, plus návaznost na nějaké ty denní… Číst vice »
Proboha proč? Letadlem jste ve všech zminenych destinacích do 3 h, proč bych se měl kodrcat celou noc?
Protože mám možnost volby? Protože jsou i lidi kteří mají problém s létaním? Protože jsou lidi co mají rádi vlaky?
Dotaz na redakci… Budete nějak zpravodajsky pokrývat dění v LEO Expressu? Dnes měla proběhnout valná hromada (pan Leoš Novotný fuč, dceřinky z Polska, Německa do firmy Leo Mobility)…
IMHO dle posledního odstavce https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe/comunicacion/renfe-al-dia/sala-de-prensa/Renfe-inicia-los-tramites-para-abrir-una-sucursal-en-Paris
to vypadá, že RENFE je/bude (spolu)vlastníkem firmy LEO Express Global a.s., neboť tato firma asi má oprávnění (licenci) pro pasažérskou dopravu v Německu.
Tj. na Ústecko-Orlicku asi nyní jezdí regionální vlaky pod (spolu)vedením španělské RENFE.
Pletu se?
Tak to mě zajímá co na tom bude jezdit když na to nemají vozy a hlavně personál. Podívejte se na vlaky do Chorvatska nebo se stačí jen podívat na vlaky RJ po ČR/SK
Vozy mají, personál se dá sehnat v Polsku nebo na Ukrajině.
vozy mají, část v dost vybydlenem stavu.
personál mají, jen jim furt nějaký chybí (osobní zkušenost)
takže Radim to nějak rozjede, otázkou ale je s jakou kvalitou a těžkostmi. čísla, kolik potřebuje obsazenost, spočítat neumím.
Zajímavé je ,že byly vyobcovány ze Slovenska, další zajímavost je kolik Poláků bude jezdit z Polska do bruselu . Kdo bude cálovat ztráty ?
joska: to bude nějaký omyl. Nevidím souvislost článku a Vaše tvrzení „byly vyobcovány ze Slovenska“ Na Slovensku (Komárno-Bratislava) RGJ jezdil: a) s najatými vagony (s vlastním motorem) – už je vrátil b) s několika vlastními vagony typu 845 – patrně jezdí v Ústeckém kraji, zatím c) s patrovými vagony (celkem má RGJ 2+9 patrových vagonů), ke kterým měl půjčenu dieslovou lokomotivu IMHO ani jeden vagon nebude použit na oněch cca 15 oznámených letošních/za-pár-let nových dopravních aktivit Regiojetu Spíše bych si tipnul, že pro patrové vagony (a pro vagony 845) RGJ bude chtít využít konce smlouvy Jihomoravského kraje s ČD. Smlouva… Číst vice »
Tyhle věčný pochybovači jsou už únavný. Nepracoval jste náhodou v roce 2011 u ČD, když Jančura všem vytřel zrak?
Určitě tam český personál obsluhovat nebude…
Nebyl bych překvapen, kdyby tak trochu kalkulovali se sezónností. Tzn., že v letním období by využili kapacity právě „belgické“ linky, odkud by si na „chorvatské“ spoje přesunuli nějaké vozy. V létě se sice cestuje a často i do Benelexu, ale cílová skupina RegioJetu asi v období od května do září na Amsterdam nebo Brusel zrovna nepomyslí. No, uvidíme, každopádně Jančura to prostě líp trafit nemohl – greendeal, omezování vnitrostátních letů, expanze rakouských drah a jejich nočních spojů… Bez ohledu na to, co si o tom kdo myslí, tohle mu asi vyjde.
Omyl.
Už víc než 2 roky zpátky (zima/jaro 2019) se finalizovala emise dluhopisů Regiojet Finance a.s. s cílem většinu půjčených peněz použít na novou techniku.
Spíš ho k tomu dotlačila chuť expandovat / uhnout FlixBusu / nemožnost jinde v ČR zopakovat opanování linky Praha-Ostravsko kvůli „testu hospodářské vyváženosti“ viz jeho aplikace
https://zdopravy.cz/ministerstvo-dopravy-nechce-nove-linky-leo-express-poprve-o-nich-rozhodne-regulator-9546/
Politika nejlepších cen za nejlepší služby….to má znamenat co? Zřejmě chtějí říct, že mají nejlepší služby, čemuž ale odporuje to, že za tyto nejlepší služby mají nejlepší cenu, protože pokud za nejlepší služby mají nejlepší cenu, pak to znamená, že je ještě někdo, kdo má nejlepší služby, ale už ne za nejlepší cenu a tedy že nejlepší služby nabízí více dopravců. To pak ale služby nemohou být nejlepší.
Asi nebude chtít přímo konkurovat úrovní cen i úrovní služeb např. NightJetu od DB/OeBB/SBB/SNCF
Tipnu si nižší cenu, jinou délku jízdní doby atd.
https://www.railjournal.com/wp-content/uploads/2020/12/Infografik-Nachtzuege-data-LARGE-1024×640.jpg
Ale konkurence od jiných dálkových vlaků se Jančura asi nebojí (anebo budou spolupracovat/se spojí).
Viz překryv části plánovavaných linek RGJ s existujícími:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Map_night_trains_in_europe.png
To je běžný nicneříkající marketingový blábol, který nemá cenu řešit ani rozebírat.
Spíš to bude „nejlepší (možná) služba za nejlepší cenu“. A tohle prostě Regio umí. Sice zaplatíš málo, jedeš 15 hodin v plném spoji, ale to kafe zadarmo, nebo pivo za dvacku tam máš a nikdo jiný ti ho rozhodně nedá. Zákazníky to má, já osobně nimi moc nejezdím, ale když už, tak s vědomím, že nejlepší není vždy nejlepší ve všech ohledech. To je jako když každý nadává na Ryanair, přičemž každý jimi už letěl (a pravděpodobně ještě poletí).
U nás jezdí R8. Někdy lidi nadávají, ale já problém neměla.
Mnohdy je problém v tom, že cestující za cenu „air Uganda“ čeká pomalu Orient express. Regiojetu či pana Jančury se nezastávám.
To je na úrovni „věštírny delfské“ ….
Dvojznačná odpověď: „Překročíš-li řeku Halys, zničíš velkou říši“, ho přiměla k útoku na perské pozice, ale bitva u Pterie v Kappadokii rozhodla, že Kroisos zničil svou vlastní říši.
Pod „nejlepší cenou“ si prakticky každý představuje něco jiného, podobně jako pod „nejlepšími“ službami ….
No vy jste tu ještě chyběl!
A určitě to bude druhé nejdelší železniční spojení v EU …
Nejlepší je že do budoucna je možné rozšířit linku i do Hamburku a dále do Dánska (jak chce ČR mít ty noční vlaky)
Na tohle se opravdu těším, jsme zvědavý na cenu 🙂
Osobně bych nechtěl, aby to byl low-cost stlačený na dřeň. Uvidíme, jakou strategii RJ zvolí.
Je pravděpodobné, že RGJ nebude rozhodovat sám. Nýbrž ve spolupráci s jinými dopravci.
Neboť na tu spoustu plánovaných linek ani zdaleka nestačí počet vagonů ( RGJ má vagonů přes 300 celkem, z toho v provozu prý cca přes 200 ) … I kdyby RGJ koupil těch ? 50 ? vagonů od Bombardier a ? 50 ? vagonů od ASTRA, jak psal tuším pan „Avlaky“
No od bombardieru by to mělo by 105 ale pořád se to mění , hlavně peníze hranou roli
Nevím. Panu Jančurovi nevěřím _nos mezi očima“. Rozhodují skutky Nicméně předpokládám, že je pravda, co je v informacích když si RGJ půjčoval v létě 2019 – viz „prospekt dluhopisu“ firmy Regiojet Finance a.s. (pan Jančura je statutárním orgánem téhle firmy): „14. Významné smlouvy Ke dni vyhotovení tohoto Prospektu nebyly uzavřeny žádné významné smlouvy, které by mohly vést ke vzniku závazku nebo nároku, který by byl podstatný pro schopnost Společnosti RegioJet plnit závazky vůči Vlastníkům dluhopisů s výjimkou: (…) e) smlouvy s rumunským výrobcem vagonů S.A. ASTRA Vagoane Călători S. A. týkající se dodávky vozů typu Astra a rekonstrukce vozů typu… Číst vice »
Není, nejvyšší vedení o tom fakt jedná, mám to z první ruky, ale bohužel nejsou peníze
V „prospektu k dluhopisu“ firma Regiojet Finance konstatuje, že smlouva o vagonech ASTRA je závazná…
Tím nepopírám nějakou smlouvu na vagony s Bombardier/ALSTOM…. akorát jsem k tomu nic nenašle.
arenaways je cca 5 vozů z itálie, celkem nových, hodně netypickych, takže na dost velkou reko.
IMHO 6, ne 5.
Ale o to nejde. Já popisoval, že patrně byla/je závazná objednávka na nějaké vagony ASTRA.
Zatímco o nějaké závazné objednávce na nějaké nové (? dvoupatrové? ) vagony od Bombardier/ALSTOM se mi nepovedlo nic najít. Ale je možné, že jsem jen blbě hledal.
Co by to mělo být za vozy? Pokud vím, Bombardier/Alstom dělá momentálně jen patráky.
No takhle přesně to nevím, ale bombardieru měl firmu (ještě má) a ta dělala dvoje typy vagonu pro OBB kolem 2000 takže asi něco takového tipuju
dle VagonWebu pro ÖBB dodávala maďarská fabrika řízená firmou Bombardier vagony zkonstruované v SGP… Lehátkové Bcmz.
Jenže od r. 2015 už Bombardier nemá podíl ve fabrice, kde tyhle vagony vyráběl.
https://www.railjournal.com/rolling-stock/hungary-nationalises-bombardier-plant/
105 x 40-60 mio/ks.
tak jo, pokud upise další dluhopisy, tak možná.
RGJ má těch 25 odstavených pasažérských z Belgie, koupených cca v 2015, dodnes myslím nejezdí… Z těcht vagonů nebude použit podvozek, aby se zlevnila dodávka vagonů?
to, co má odstavené, má udajne problémy především s podvozky a elektroinstalaci.
ze to hnije už kolikátý rok nebude úplně náhoda…
mám podezření, že tenhle nákup v bazaru nevyšel. jen se to ještě neodhodlali sesrotovat. vzhledem ke stáří bych tam čekal i nějaký ten azbestik…což by taky mnohé mohlo vysvětlovat…
ad podvozky – těch 25 odstavených pasažérských od belgické SNCB by mělo náležet do série dálkových vagonů pořizovaných v rámci „standartizace/unifikace“ EUROFIMA
https://fr.wikipedia.org/wiki/Voiture_I6 … Čili nerozumím zda-li Vámi zmiňované problémy s podvozkem je:
– chyba/vada opotřebením nebo
– jestli je to vlastnost
ad azbest + elektroinstalace – netuším.
Ma jezdit 3x tydne. Na to mu bude stacit par vagonu.
RGJ plánuje zhruba 15 nových dopravních aktivit Regiojetu letos či během pár let
Proč kupovat, když vagonů je k pronajmutí/sdílení povícero? Např. od téhle firmy, jejíž vlastníci jsou z USA
https://www.rdc-deutschland.de/rdc-asset-gmbh
Třebas by ke slovu přišly i vagony z ČR od KDS nebo ŽIWELL Express
… Podobně lůžkové/lehátkové vagony, které mají různí nadšenci ke svým (paro)lokomotivám… za pár roků ty lokomotivy budou na nic, bo ETCS brzo a všude dle plánu nynějšího dosluhujícího pana půlministra.
nebo https://www.bahnurlaub.de/zuege/Euro-Express/
když ryan létá do Bruselu kolem 500kč, tak bych očekával podobnou cenu, aby se průměrný cestující vůbec cestou vlakem zabýval… (samozřejmě, že oba dopravní prostředky mají výhody i nevýhody)
Bych odhadnul, že ti zájemci o provoz nových dálkových (nočních) linek větří nějakou změnu v zákonech/pravidlech v různých evropských zemích… Např., že klesnou dotace na různá menší letiště, ze kterých těží např. aerolinky typu Ryanair.
Neboť aktivita RGJ není ojedinělá
https://www.lonelyplanet.com/articles/night-train-network-europe-expansion
Ale ta cena je takhle nízká jen některé dny, lítá to víceméně v blbé časy, cena je bez kufru a navíc doletíte na letiště 1,5h od Bruselu. Nevím nevím.
Pokud to není mířeno na cestující, kteří chtějí večer nastoupit a ráno být Bruselu a neřešit vstávání na Ryan brzo ráno nebo dopravu z letiště do města.
FR létá do Charleroi, ne do Bruselu (Zaventem).
„Brussels Charleroi“ 😀
Wien Bratislava. 🙂
Bergamo Miláno 🙂
IMHO je to součást plánu na zhruba 15 nových dopravních aktivit Regiojetu letos či během pár let
https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/
Patrně reakce RegioJetu na zavedení „testu hospodářské vyváženosti“
Bezpochyby, tyto nové vlaky Regiojetu budou součástí plánu Regiojetu na nové aktivity. Nějaké další převratné zjištění?
Tj. patrně nebude RGJ jezdit do Budějic, Č. Krumlova (jak oznamoval v roce 2019) či např. do Zlína (až budou elektrické dráty těch 10 km z Otrokovic)
IMHO RGJ už nebude mít středobod svých aktivit dopravováním cestujících z/do ČR(/SR) nýbrž několik regionů v ČR se stanou zastávkami vlaků RGJ, které by měly křižovat Evropou.
Prostě odchází. Stěhuje se z větší části.
Asi se plní vlhký sen všech hejtrů, kteří nenáviděli že cestující na dálkových linkách měli na výběr z více nabídek než jen té jedné jediné
uz hodně dávno se tradovalo, že na lince do ostravy je místo pro dva. nikoliv pro tři.
Mě je jedno jakou barvu má kočka, pokud dobře chytá myši.
Jestli se mj. kvůli predátorským cenám a možná kvůli „testu hospodářské vyváženosti“ budeme zas dostávat do pozici „otloukaných“ cestujících ze strany skoro-monopolního dálkového dopravce…
No, jo. Kde jsou ty časy, kdy člověk vyšel z vystoupil z vlaku, kde nebylo možné použít záchod kvůli zašlé špíně za desítky let a podceněnému úklidu…. No a kousek od nádraží na něj svítil billboard téhož úkliduneschopného dopravce, že „Železnice je poezie svého druhu“.
byla to kalkulace, jak moc konkurence se ještě snese, aby byli dopravci v nějakých normálních číslech.
každý vám poví, že trh, kde je spousta +/- zaměnitelných produktů…stojí pro podnikatele za prd. nevydělá. a někdo vždy cenu ještě podrazi. fajn pro klienta, ale jen do doby…než tam zůstane jeden nejsilnější. pak si to vynahradi. a taky se může stat, že zkrachuji nebo se šílene zadluzi.
trh přirozeně směřuje k monopolu.
Mám jinou zkušenost. Dálkové vlaky ze Zlínska/jižního Valašska/Slovácka. Ještě před pár roky jezdily soukromí (nedotovaní) dopravci Arriva, LEO Express, RGJ doplňovali dotované linky ČD…. Bohužel čínský vir, predátorské ceny ČD a neschopná práce těch ministerských kdo rozdělují dotace na dálkové způsobily, že se vstáváním kolem 5,-té či 6-té ráno nemám možnost dojet na cca 7. hodinu: a) přímo do Ostravy a ani s přestupem rychlík-rychlík v Přerově b) přímo do Brna c) ani do Bratislavy a ani do Vídně – oboje s přestupem v Břeclavi No a už nemám ani možnost přímého spoje do Trenčína, Nitry. Čili nynější neradostnou situaci… Číst vice »
Tak snad to nebude vypadat jak do Chorvatska
Jestli to bude za podobnou cenu jak do Chorvatska tak to tak bohužel vypadat bude
Jj, dav převezených lidí a hromada naštvaných šotoušů co za cenu Ryanair čekali servis Emirates…
Mezi PL a západní Evropou jsou v noci plný dálnice maršrutek s pendlery (jejich kupní sílu si nedovoluji ani odhadnout, ale vzhledem k použitému dopravnímu prostředku ve stylu pohyblivé bdsm studio asi nepůjde o střední třídu), takže něco ze silnic přetáhnout může. Kdysi to jezdívalo ve státní režii jako Jan Kiepura, blahé paměti.
fungující záchod nejsou služby emirátes.
Přesně. Tímhle si RGJ dost zkazil jméno
prostě realizace dobre myšlenky za každou cenu. a s ignorovanim reality/draznich specifik.
na obranu…šlo by to snadno i jinak. ale za jiné peníze.
i když dva tři vagony jako záložní a prehazet soupravu mít v fiume i spalato mít mohl. a dohodnutý servis na záchody…
jo, asi mohl oboje – zapracovat na úklidu. A použít některé z cca asi 10 nepoužívaných vagonů Bmpz
Ale to píšu jako „kibicující“ kolemjdoucí… Takže třebas jsem vedle jak ta jedle
Za mě vlak do Chorvatska splnil očekávání, levné ne přepravil do cíle 🙂