cargo

RegioJet získal povolení na noční vlaky z Varšavy do Belgie

Vlak RegioJetu. Autor: RegioJetVlak RegioJetu. Autor: RegioJet

Po Polsku bude vlak pouze pro mezinárodní přepravu, v Berlíně se spojí se soupravou z Prahy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
roman

Proč se mám trmácet vlakem když za stejné peníze můžu letět letadlem?

Kampik

Letadlem je to levnější než vlakem 🙂

Tonik

Včera přivezla veselá kráva RegioJet do Opavy, kdo ho bude vozit v Polsku?

Avlaky

Jednalo se o mimořádný výpadek

ČD4ever

Polski kierowca kamionu Piotr se už teď těší, jak na nějakém přejezdu v domovině žluťase sejme.

ČD4ever

Mínusy jsou zde trochu pochopitelné, ale oni se v autoškolách učí lítat na kruháčích a vyhazovat vlaky z kolejí na přejezdech. Jsou v tom dobří.

Bjorn

Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 69/49 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách do Skandinávie… Číst vice »

Axel

Už loni se DB/OeBB/SBB/SNCF dali dohromady, právě tak jak si přejete. Otázkou bude jestli „aliance 4 gigantů“ budou jezdit výhradně v skoro/zbrusu nových vagonech, neboť DB podstatnou část vagonů rozprodalo (a poté co OeBB odkoupilo v 2016 od DB 42 lůžkových+15 lehátkových, tak OeBB rozprodalo většinu svých původních lůžkových). IMHO RGJ se snaží skládat alianci menších dopravců, kteří by konkurovali téhle velké čtverce. Neboť „test hospodářské vyváženosti“ dodapadá na spoustu menších dopravců, nejen na RGJ/LEO. IMHO plán RegioJetu je, že dodá většinu loko + část vagonů, a zbytek dodají ostatní členové téhle aliance trpaslíků, plus návaznost na nějaké ty denní… Číst vice »

Hojakar

Proboha proč? Letadlem jste ve všech zminenych destinacích do 3 h, proč bych se měl kodrcat celou noc?

Karensky

Protože mám možnost volby? Protože jsou i lidi kteří mají problém s létaním? Protože jsou lidi co mají rádi vlaky?

Axel

Dotaz na redakci… Budete nějak zpravodajsky pokrývat dění v LEO Expressu? Dnes měla proběhnout valná hromada (pan Leoš Novotný fuč, dceřinky z Polska, Německa do firmy Leo Mobility)…

IMHO dle posledního odstavce https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe/comunicacion/renfe-al-dia/sala-de-prensa/Renfe-inicia-los-tramites-para-abrir-una-sucursal-en-Paris
to vypadá, že RENFE je/bude (spolu)vlastníkem firmy LEO Express Global a.s., neboť tato firma asi má oprávnění (licenci) pro pasažérskou dopravu v Německu.

Tj. na Ústecko-Orlicku asi nyní jezdí regionální vlaky pod (spolu)vedením španělské RENFE.

Pletu se?

Bill

Tak to mě zajímá co na tom bude jezdit když na to nemají vozy a hlavně personál. Podívejte se na vlaky do Chorvatska nebo se stačí jen podívat na vlaky RJ po ČR/SK

BDT

Vozy mají, personál se dá sehnat v Polsku nebo na Ukrajině.

Gwann

vozy mají, část v dost vybydlenem stavu.
personál mají, jen jim furt nějaký chybí (osobní zkušenost)
takže Radim to nějak rozjede, otázkou ale je s jakou kvalitou a těžkostmi. čísla, kolik potřebuje obsazenost, spočítat neumím.

joska

Zajímavé je ,že byly vyobcovány ze Slovenska, další zajímavost je kolik Poláků bude jezdit z Polska do bruselu . Kdo bude cálovat ztráty ?

Axel

joska: to bude nějaký omyl. Nevidím souvislost článku a Vaše tvrzení „byly vyobcovány ze Slovenska“ Na Slovensku (Komárno-Bratislava) RGJ jezdil: a) s najatými vagony (s vlastním motorem) – už je vrátil b) s několika vlastními vagony typu 845 – patrně jezdí v Ústeckém kraji, zatím c) s patrovými vagony (celkem má RGJ 2+9 patrových vagonů), ke kterým měl půjčenu dieslovou lokomotivu IMHO ani jeden vagon nebude použit na oněch cca 15 oznámených letošních/za-pár-let nových dopravních aktivit Regiojetu Spíše bych si tipnul, že pro patrové vagony (a pro vagony 845) RGJ bude chtít využít konce smlouvy Jihomoravského kraje s ČD. Smlouva… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Tyhle věčný pochybovači jsou už únavný. Nepracoval jste náhodou v roce 2011 u ČD, když Jančura všem vytřel zrak?

Karlos

Určitě tam český personál obsluhovat nebude…

Björn

Nebyl bych překvapen, kdyby tak trochu kalkulovali se sezónností. Tzn., že v letním období by využili kapacity právě „belgické“ linky, odkud by si na „chorvatské“ spoje přesunuli nějaké vozy. V létě se sice cestuje a často i do Benelexu, ale cílová skupina RegioJetu asi v období od května do září na Amsterdam nebo Brusel zrovna nepomyslí. No, uvidíme, každopádně Jančura to prostě líp trafit nemohl – greendeal, omezování vnitrostátních letů, expanze rakouských drah a jejich nočních spojů… Bez ohledu na to, co si o tom kdo myslí, tohle mu asi vyjde.

Axel

Omyl.

Už víc než 2 roky zpátky (zima/jaro 2019) se finalizovala emise dluhopisů Regiojet Finance a.s. s cílem většinu půjčených peněz použít na novou techniku.

Spíš ho k tomu dotlačila chuť expandovat / uhnout FlixBusu / nemožnost jinde v ČR zopakovat opanování linky Praha-Ostravsko kvůli „testu hospodářské vyváženosti“ viz jeho aplikace
https://zdopravy.cz/ministerstvo-dopravy-nechce-nove-linky-leo-express-poprve-o-nich-rozhodne-regulator-9546/

mlokXCM

Politika nejlepších cen za nejlepší služby….to má znamenat co? Zřejmě chtějí říct, že mají nejlepší služby, čemuž ale odporuje to, že za tyto nejlepší služby mají nejlepší cenu, protože pokud za nejlepší služby mají nejlepší cenu, pak to znamená, že je ještě někdo, kdo má nejlepší služby, ale už ne za nejlepší cenu a tedy že nejlepší služby nabízí více dopravců. To pak ale služby nemohou být nejlepší.

Axel

Asi nebude chtít přímo konkurovat úrovní cen i úrovní služeb např. NightJetu od DB/OeBB/SBB/SNCF

Tipnu si nižší cenu, jinou délku jízdní doby atd.

https://www.railjournal.com/wp-content/uploads/2020/12/Infografik-Nachtzuege-data-LARGE-1024×640.jpg

Axel

Ale konkurence od jiných dálkových vlaků se Jančura asi nebojí (anebo budou spolupracovat/se spojí).

Viz překryv části plánovavaných linek RGJ s existujícími:
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Map_night_trains_in_europe.png

původní Jakub P bez tečky

To je běžný nicneříkající marketingový blábol, který nemá cenu řešit ani rozebírat.

Björn

Spíš to bude „nejlepší (možná) služba za nejlepší cenu“. A tohle prostě Regio umí. Sice zaplatíš málo, jedeš 15 hodin v plném spoji, ale to kafe zadarmo, nebo pivo za dvacku tam máš a nikdo jiný ti ho rozhodně nedá. Zákazníky to má, já osobně nimi moc nejezdím, ale když už, tak s vědomím, že nejlepší není vždy nejlepší ve všech ohledech. To je jako když každý nadává na Ryanair, přičemž každý jimi už letěl (a pravděpodobně ještě poletí).

Sinthera

U nás jezdí R8. Někdy lidi nadávají, ale já problém neměla.
Mnohdy je problém v tom, že cestující za cenu „air Uganda“ čeká pomalu Orient express. Regiojetu či pana Jančury se nezastávám.

Miroslav Zikmund

To je na úrovni „věštírny delfské“ ….

Dvojznačná odpověď: „Překročíš-li řeku Halys, zničíš velkou říši“, ho přiměla k útoku na perské pozice, ale bitva u Pterie v Kappadokii rozhodla, že Kroisos zničil svou vlastní říši.

Pod „nejlepší cenou“ si prakticky každý představuje něco jiného, podobně jako pod „nejlepšími“ službami ….

Daniel Jablonecký

No vy jste tu ještě chyběl!

Dispečer

A určitě to bude druhé nejdelší železniční spojení v EU …

Avlaky

Nejlepší je že do budoucna je možné rozšířit linku i do Hamburku a dále do Dánska (jak chce ČR mít ty noční vlaky)

Ondřej

Na tohle se opravdu těším, jsme zvědavý na cenu 🙂

Kubrt

Osobně bych nechtěl, aby to byl low-cost stlačený na dřeň. Uvidíme, jakou strategii RJ zvolí.

Axel

Je pravděpodobné, že RGJ nebude rozhodovat sám. Nýbrž ve spolupráci s jinými dopravci.

Neboť na tu spoustu plánovaných linek ani zdaleka nestačí počet vagonů ( RGJ má vagonů přes 300 celkem, z toho v provozu prý cca přes 200 ) … I kdyby RGJ koupil těch ? 50 ? vagonů od Bombardier a ? 50 ? vagonů od ASTRA, jak psal tuším pan „Avlaky“

Avlaky

No od bombardieru by to mělo by 105 ale pořád se to mění , hlavně peníze hranou roli

Axel

Nevím. Panu Jančurovi nevěřím _nos mezi očima“. Rozhodují skutky Nicméně předpokládám, že je pravda, co je v informacích když si RGJ půjčoval v létě 2019 – viz „prospekt dluhopisu“ firmy Regiojet Finance a.s. (pan Jančura je statutárním orgánem téhle firmy): „14. Významné smlouvy Ke dni vyhotovení tohoto Prospektu nebyly uzavřeny žádné významné smlouvy, které by mohly vést ke vzniku závazku nebo nároku, který by byl podstatný pro schopnost Společnosti RegioJet plnit závazky vůči Vlastníkům dluhopisů s výjimkou: (…) e) smlouvy s rumunským výrobcem vagonů S.A. ASTRA Vagoane Călători S. A. týkající se dodávky vozů typu Astra a rekonstrukce vozů typu… Číst vice »

Avlaky

Není, nejvyšší vedení o tom fakt jedná, mám to z první ruky, ale bohužel nejsou peníze

Axel

V „prospektu k dluhopisu“ firma Regiojet Finance konstatuje, že smlouva o vagonech ASTRA je závazná…

Tím nepopírám nějakou smlouvu na vagony s Bombardier/ALSTOM…. akorát jsem k tomu nic nenašle.

Gwann

arenaways je cca 5 vozů z itálie, celkem nových, hodně netypickych, takže na dost velkou reko.

Axel

IMHO 6, ne 5.

Ale o to nejde. Já popisoval, že patrně byla/je závazná objednávka na nějaké vagony ASTRA.

Zatímco o nějaké závazné objednávce na nějaké nové (? dvoupatrové? ) vagony od Bombardier/ALSTOM se mi nepovedlo nic najít. Ale je možné, že jsem jen blbě hledal.

Kubrt

Co by to mělo být za vozy? Pokud vím, Bombardier/Alstom dělá momentálně jen patráky.

Avlaky

No takhle přesně to nevím, ale bombardieru měl firmu (ještě má) a ta dělala dvoje typy vagonu pro OBB kolem 2000 takže asi něco takového tipuju

Axel

dle VagonWebu pro ÖBB dodávala maďarská fabrika řízená firmou Bombardier vagony zkonstruované v SGP… Lehátkové Bcmz.

Jenže od r. 2015 už Bombardier nemá podíl ve fabrice, kde tyhle vagony vyráběl.
https://www.railjournal.com/rolling-stock/hungary-nationalises-bombardier-plant/

Gwann

105 x 40-60 mio/ks.
tak jo, pokud upise další dluhopisy, tak možná.

Axel

RGJ má těch 25 odstavených pasažérských z Belgie, koupených cca v 2015, dodnes myslím nejezdí… Z těcht vagonů nebude použit podvozek, aby se zlevnila dodávka vagonů?

Gwann

to, co má odstavené, má udajne problémy především s podvozky a elektroinstalaci.

ze to hnije už kolikátý rok nebude úplně náhoda…

mám podezření, že tenhle nákup v bazaru nevyšel. jen se to ještě neodhodlali sesrotovat. vzhledem ke stáří bych tam čekal i nějaký ten azbestik…což by taky mnohé mohlo vysvětlovat…

Axel

ad podvozky – těch 25 odstavených pasažérských od belgické SNCB by mělo náležet do série dálkových vagonů pořizovaných v rámci „standartizace/unifikace“ EUROFIMA
https://fr.wikipedia.org/wiki/Voiture_I6 … Čili nerozumím zda-li Vámi zmiňované problémy s podvozkem je:
– chyba/vada opotřebením nebo
– jestli je to vlastnost

ad azbest + elektroinstalace – netuším.

Petr

Ma jezdit 3x tydne. Na to mu bude stacit par vagonu.

Axel

RGJ plánuje zhruba 15 nových dopravních aktivit Regiojetu letos či během pár let

Proč kupovat, když vagonů je k pronajmutí/sdílení povícero? Např. od téhle firmy, jejíž vlastníci jsou z USA
https://www.rdc-deutschland.de/rdc-asset-gmbh

Třebas by ke slovu přišly i vagony z ČR od KDS nebo ŽIWELL Express

… Podobně lůžkové/lehátkové vagony, které mají různí nadšenci ke svým (paro)lokomotivám… za pár roků ty lokomotivy budou na nic, bo ETCS brzo a všude dle plánu nynějšího dosluhujícího pana půlministra.

Axel
moot

když ryan létá do Bruselu kolem 500kč, tak bych očekával podobnou cenu, aby se průměrný cestující vůbec cestou vlakem zabýval… (samozřejmě, že oba dopravní prostředky mají výhody i nevýhody)

Axel

Bych odhadnul, že ti zájemci o provoz nových dálkových (nočních) linek větří nějakou změnu v zákonech/pravidlech v různých evropských zemích… Např., že klesnou dotace na různá menší letiště, ze kterých těží např. aerolinky typu Ryanair.

Neboť aktivita RGJ není ojedinělá
https://www.lonelyplanet.com/articles/night-train-network-europe-expansion

Tomāš

Ale ta cena je takhle nízká jen některé dny, lítá to víceméně v blbé časy, cena je bez kufru a navíc doletíte na letiště 1,5h od Bruselu. Nevím nevím.

BDT

Pokud to není mířeno na cestující, kteří chtějí večer nastoupit a ráno být Bruselu a neřešit vstávání na Ryan brzo ráno nebo dopravu z letiště do města.

F. K.

FR létá do Charleroi, ne do Bruselu (Zaventem).

Tomāš

„Brussels Charleroi“ 😀

Potulný wechtr

Wien Bratislava. 🙂
Bergamo Miláno 🙂

Axel

IMHO je to součást plánu na zhruba 15 nových dopravních aktivit Regiojetu letos či během pár let
https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/

Patrně reakce RegioJetu na zavedení „testu hospodářské vyváženosti“

Kubrt

Bezpochyby, tyto nové vlaky Regiojetu budou součástí plánu Regiojetu na nové aktivity. Nějaké další převratné zjištění?

Axel

Tj. patrně nebude RGJ jezdit do Budějic, Č. Krumlova (jak oznamoval v roce 2019) či např. do Zlína (až budou elektrické dráty těch 10 km z Otrokovic)

IMHO RGJ už nebude mít středobod svých aktivit dopravováním cestujících z/do ČR(/SR) nýbrž několik regionů v ČR se stanou zastávkami vlaků RGJ, které by měly křižovat Evropou.

Prostě odchází. Stěhuje se z větší části.

Asi se plní vlhký sen všech hejtrů, kteří nenáviděli že cestující na dálkových linkách měli na výběr z více nabídek než jen té jedné jediné

Gwann

uz hodně dávno se tradovalo, že na lince do ostravy je místo pro dva. nikoliv pro tři.

Axel

Mě je jedno jakou barvu má kočka, pokud dobře chytá myši.

Jestli se mj. kvůli predátorským cenám a možná kvůli „testu hospodářské vyváženosti“ budeme zas dostávat do pozici „otloukaných“ cestujících ze strany skoro-monopolního dálkového dopravce…

No, jo. Kde jsou ty časy, kdy člověk vyšel z vystoupil z vlaku, kde nebylo možné použít záchod kvůli zašlé špíně za desítky let a podceněnému úklidu…. No a kousek od nádraží na něj svítil billboard téhož úkliduneschopného dopravce, že „Železnice je poezie svého druhu“.

Gwann

byla to kalkulace, jak moc konkurence se ještě snese, aby byli dopravci v nějakých normálních číslech.

každý vám poví, že trh, kde je spousta +/- zaměnitelných produktů…stojí pro podnikatele za prd. nevydělá. a někdo vždy cenu ještě podrazi. fajn pro klienta, ale jen do doby…než tam zůstane jeden nejsilnější. pak si to vynahradi. a taky se může stat, že zkrachuji nebo se šílene zadluzi.

trh přirozeně směřuje k monopolu.

Axel

Mám jinou zkušenost. Dálkové vlaky ze Zlínska/jižního Valašska/Slovácka. Ještě před pár roky jezdily soukromí (nedotovaní) dopravci Arriva, LEO Express, RGJ doplňovali dotované linky ČD…. Bohužel čínský vir, predátorské ceny ČD a neschopná práce těch ministerských kdo rozdělují dotace na dálkové způsobily, že se vstáváním kolem 5,-té či 6-té ráno nemám možnost dojet na cca 7. hodinu: a) přímo do Ostravy a ani s přestupem rychlík-rychlík v Přerově b) přímo do Brna c) ani do Bratislavy a ani do Vídně – oboje s přestupem v Břeclavi No a už nemám ani možnost přímého spoje do Trenčína, Nitry. Čili nynější neradostnou situaci… Číst vice »

Vojta Přichystal

Tak snad to nebude vypadat jak do Chorvatska

Hans

Jestli to bude za podobnou cenu jak do Chorvatska tak to tak bohužel vypadat bude

J.K.

Jj, dav převezených lidí a hromada naštvaných šotoušů co za cenu Ryanair čekali servis Emirates…

F. K.

Mezi PL a západní Evropou jsou v noci plný dálnice maršrutek s pendlery (jejich kupní sílu si nedovoluji ani odhadnout, ale vzhledem k použitému dopravnímu prostředku ve stylu pohyblivé bdsm studio asi nepůjde o střední třídu), takže něco ze silnic přetáhnout může. Kdysi to jezdívalo ve státní režii jako Jan Kiepura, blahé paměti.

Gwann

fungující záchod nejsou služby emirátes.

Axel

Přesně. Tímhle si RGJ dost zkazil jméno

Gwann

prostě realizace dobre myšlenky za každou cenu. a s ignorovanim reality/draznich specifik.

na obranu…šlo by to snadno i jinak. ale za jiné peníze.

i když dva tři vagony jako záložní a prehazet soupravu mít v fiume i spalato mít mohl. a dohodnutý servis na záchody…

Axel

jo, asi mohl oboje – zapracovat na úklidu. A použít některé z cca asi 10 nepoužívaných vagonů Bmpz

Ale to píšu jako „kibicující“ kolemjdoucí… Takže třebas jsem vedle jak ta jedle

PetrN

Za mě vlak do Chorvatska splnil očekávání, levné ne přepravil do cíle 🙂