LOT 3a leaderboard

RegioJet ohlásil další expanzi v Polsku, chce jezdit z Krakova k Baltu

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

RegioJet vnímá Polsko jako jeden z klíčových budoucích trhů pro expanzi.

Společnost RegioJet oznámila další plány na expanzi v Polsku. Chce spustit čistě vnitrostátní linku z Krakova přes Varšavu do Gdaňsku a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Konkurovat chce státnímu dopravci PKP Intercity.

Vyplývá to z oznámení na úřední desce polského drážního úřadu UTK. Na 641 kilometrů dlouhé trase chce mít RegioJet až osm párů vlaků denně, některé jen v úseku Varšava – Gdyně. Už dříve RegioJet oznámil plány na novou linku z Prahy až do Gdyně.

Polsko je pro nás aktuálně jedním z prioritních trhů, na který se v následujících letech hodláme zaměřit. Chystáme jednak mezinárodní spoje, ale plánujeme také spojení ve vnitrostátní dopravě. Proto jsme podali oznámení o záměru na novou službu,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Jaké vozy chce v Polsku nasadit, zatím dopravce neuvedl. „RegioJet každoročně investuje do rozšiřování vozového parku – pořizujeme nové lokomotivy i vozy – jak od dalších dopravců, tak budeme investovat do zcela nových vozů,“ dodal.

RegioJet už dříve ohlásil plány na mezinárodní linky, které se týkají Polska: spojení z Prahy přes Ostravu na polsko-ukrajinské hranice a z Prahy do Gdyně přes Lichkov. V plánu má také noční vlaky z Varšavy do Innsbrucku a belgického Ostende. Podle plánu by nová polská linka měla začít v prosinci příštího roku. V dubnu podal žádost o spojení mezi Krakovem a Varšavou.

RegioJet nemá vstup na tuto trasu jistý: polský úřad musí provést takzvaný test hospodářské vyváženosti, který ukáže, zda by vstup nového dopravce příliš nepoškodil dopravce se spoji v závazku veřejné služby.

Tagy Polsko RegioJet seznam
152 komentářů