dkv-spojujeme

RegioJet odhalil jízdní řád pro noční vlak do Nizozemska a Belgie, pojede i do Brug a Oostende

Spací vagon RegioJetu. Pramen: RegioJet.Spací vagon RegioJetu. Pramen: RegioJet.

Praha má novou linkou poprvé získat i přímé železniční spojení s amsterdamským letištěm Schiphol. Vlak k Severnímu moři urazí 1376 kilometrů.

Společnost RegioJet zveřejnila první detaily o chystaných nočních vlacích mezi Prahou a Nizozemskem a Belgií, které připravuje se společností European Sleeper.

Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI) zveřejnil na svých stránkách povinné oznámení o plánovaném komerčním spoji. Jeho součástí je i návrh jízdního řádu včetně 1376 kilometrů dlouhé trasy.

Na rozdíl od první zprávy o novém projektu se ukazuje, že trasa bude ještě delší proti původnímu plánu. V Belgii bude z Bruselu vlak pokračovat ještě do Brug a do města Ostende na pobřeží Severního moře.

Z Prahy má vlak odjíždět v sedm večer, v Berlíně je před půlnocí, pak zastavuje ještě v Hannoveru. V hlavním nizozemském městě bude po šesté hodině, vlak pokračuje i přes amsterdamské letiště Schiphol, Haag a Rotterdam do Belgie, kde obslouží například stanice v Anverpách, Bruselu nebo Gentu. V cílové stanici bude v 9:56.

Zpět o hodinu delší doba jízdy

Zpět vlak odjíždí v 18 hodin, jede o hodinu déle. Podle jízdního řádu pojede mezi Amsterdamem a Berlínem zhruba o hodinu pomaleji. Důvodem je zřejmě snaha přijet do Berlína až kolem šesté ráno, ne dříve.

Návrh jízdního řádu pro vlak Praha - Oostende. Foto: RJ

Návrh jízdního řádu pro vlak Praha – Oostende. Foto: RJ

RegioJet v oznámení uvádí, že chce začít jezdit s vlakem nejpozději od prosince příštího roku, nevylučuje dřívější start. Vlak má mít kapacitu 550 míst. Vlakové spoje by měly nabídnout místa na sedačkách a ve spacích kupé. Součástí služeb má být například přístup k internetu či káva a další nápoje zdarma. „Stejně jako u dalších spojů se počítá s politikou nejlepších cen za nejlepší služby,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Zpočátku má jezdit třikrát týdně, později denně.

Konečná v Ostende nabízí i možnost navázat nový vlakový spoj na autobusy směrem dál – ať už do Londýna nebo do Paříže, kam už nyní RegioJet právě svými autobusy z Prahy jezdí. Firma něco takového zatím nepotvrdila, ale uvedla, že posuzuje veškeré možnosti, které jí nové vlakové spojení nabídne.

Tagy European Sleeper noční vlak Praha – Berlín – Amsterdam - Brusel noční vlaky RegioJet Top
206 komentářů