RegioJet začal prodávat jízdenky na rychlíky Kolín – Ústí, nápoje budou jen v první třídě

První třída pro linku R23. Foto: RegioJetPrvní třída pro linku R23. Foto: RegioJet

Na lince budou platit čtyři různé tarify, vozy budou klimatizované.

RegioJet představil, s jakými vlaky a cenami nahradí od neděle 12. prosince České dráhy na rychlíkové lince R23 mezi Kolínem a Ústím nad Labem západ. Nasadí třívozové soupravy se dvěma vozy druhé třídy a jedním s první třídou.

Dopravce začal prodávat jízdenky na trať, kde bude uznávat současně poprvé ve své historii doklady Pražské integrované dopravy, cestující mohou využít také tarif Dopravy Ústeckého kraje a OneTicket.

Pokud si cestující budou kupovat doklad přímo u RegioJetu, musejí počítat s rozdílnými cenami podle části dne. S kreditovou jízdenkou vyjde například spojení Kolín – Ústí nad Labem ráno na 190 korun, v posledním spoji ale na 120 korun. České dráhy aktuálně nabízejí stejnou trasu při nákupu přes e-shop v rozmezí 159–185 Kč. Cestující, kteří budou cestovat na jednotlivé jízdné RegioJet, mají automaticky jako součást jízdenky také rezervaci místa.

První třída po Deutsche Bahn

RegioJet denně vypraví v každém směru osm spojů. Třívozové soupravy potáhne elektrická lokomotiva řady 162. Dva vozy budou druhé třídy, jeden první třídy. Internet bude v každém voze, v první třídě bude zdarma voda, káva a džus (džus při cestě nad 60 minut).

Všechny vozy budou klimatizované. Vozy druhé třídy budou mít jak tzv. oddílové uspořádání s látkovými sedačkami v kupé se šesti místy, tak uspořádání velkoprostorového oddílu. Vůz první třídy (po Deutsche Bahn, Bpmz) nabídne velkoprostorové uspořádání s polohovatelnými koženými sedačkami. Cestující v první i druhé třídě budou mít k dispozici možnost připojení drobných elektronických zařízení do zásuvek s 230 V.

Ve vlaku bude pět míst pro přepravu jízdních kol, oddíl pro přepravu dětských kočárků. Ve vozech druhé třídy bude 18 míst (tři kupé) vyhrazeno jako tzv. dětský oddíl a ve voze druhé třídy je také umístěno kupé pro přepravu cestujících na invalidním vozíčku a také toaleta přizpůsobená pro tyto cestující.

Prodej jízdenek i přes automaty Arrivy

Ve stanicích a zastávkách, kde budou zastavovat vlaky na lince R23 (s výjimkou stanic Velký Osek, Všetaty a Stará Boleslav), bude probíhat prodej jízdenek v tarifu RegioJet – a to jak na linku R23, tak na ostatní spoje, které RegioJet provozuje. Ve stanicích Poděbrady a Nymburk hlavní nádraží bude probíhat prodej jízdenek RegioJet prostřednictvím jízdenkového automatu dopravce Arriva; ve stanici Ústí nad Labem hl. n. bude dočasně prodej jízdenek RegioJet umístěn na prodejním místě DÚK ve staničním vestibulu a také v automatu dopravce Arriva (RegioJet připravuje otevření vlastního prodejního místa ve stanici Ústí nad Labem hl. n. během prvního pololetí 2022). V ostatních stanicích budou otevřena prodejní místa RegioJet.

Regiojet se k výkonům dostal díky poptávkovému řízení ministerstva, když nabídly provoz vlaků za nižší cenu než České dráhy. Nejpozději do roku 2024 by mělo dojít podle smlouvy k obměně části nasazovaných vozů na tuto trasu: od prosince 2024 musí nasadit vozidla, která splní „vyšší kvalitativní požadavky“. Jde například o nejméně jeden vagon s nízkopodlažním nástupem, tedy výškou nástupní hrany 550 až 650 mm nad temenem kolejnice. Smlouva neuvádí přesné typy vozů, které budou na trati nasazeny, to neuvedl dosud ani RegioJet.

Stát za osm let provozu zaplatí 555,5 milionu korun. Výchozí cena 87,60 Kč za vlakokilometr je jednou z nejnižších, kterou ministerstvo za linky dálkové dopravy platí.

Dětské kupé ve voze 2. třídy na lince R23. Foto: RegioJetPrvní třída pro linku R23. Foto: RegioJetVůz druhé třídy pro linku R23. Foto: RegioJetPrvní třída pro linku R23. Foto: RegioJet
Tagy R23 RegioJet
217 komentářů