RegioJet začal prodávat jízdenky na rychlíky Kolín – Ústí, nápoje budou jen v první třídě

První třída pro linku R23. Foto: RegioJetPrvní třída pro linku R23. Foto: RegioJet

Na lince budou platit čtyři různé tarify, vozy budou klimatizované.

217 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aaabbb

K tomu prodeji jízdenek z automatů Arrivy… reálně to ten automat neumí, na automatu je samolepka, že je nutné se spojit sluchátkem s operátorkou.. Tomu říkám o třídu lepší 🙂

PeMIČ

Doufejme,že MD do nového JŘ dodá RGJ samolepky pro všechny vozy pro tuto linku s informaci,že Provoz je spolufinancován ze státního rozpočtu Ministerstvo dopravy.Na R8 to nestihlo dodnes.Pardon je označen jen jeden v soupravě.Za provozu ČD byl označen každý vagón a všem bylo jasno kdo objednal provoz na dané lince.

Ondra L.

Vetsina lidi stejne nevi, o co jde.

PeMIČ

Pak je potom tato informace naprosto zbytečná.A pokud ji tam MD chce.Tak u všech dopravcu v závazku MD naprosto stejně!.Ať formou samolepky nebo vlakovým rozhlasem.

Avlaky

Máte pravdu, když je jen na jednom vagóně tak ty ostatní jsou už nad rámec, že?

To je totální kravina, stačí jeden v soupravě

Ondra L.

Jeden cely vagon pro prvni tridu vuci dvoum pro druhou, to je teda pro tenhle spoj dost prepaleny.

zdenek

Vzhledem k tomu jaké zpoždění jsou na páteřním koridoru. Tak pro cestujícího ten nákup jízdenky bude asi super.

zdenek

Podle mě, je čeká to co na R8. A třeba traťová jízdenka je pak zajimavá. V porovníní s ČD. Pro pravidelné cestující. A tak do Prahy to nejde… Tak hallo nebude. Kdyby jelo. Asi by bylo..

zdenek

Myslím, že je naprosto jasné, že cenu na zavedení nemá cenu vůbec psát. Ale je třeba to hodnotit později.

Jirka

Pravidelně cestuju v úseku Ostrava – Ústí nad Labem, minimálně jednou měsíčně, vždy minimálně 2 lidi. S jakou velkou radostí jsem přivítal možnost využít na celou trasu jiného dopravce než ČD.
Bohužel velké zklamání přišlo, když na oficiální dotaz ohledně zastavování vlaků OVA-PHA v kolíně nikdo nereagoval a vypadá to, že tam prostě ty vlaky zastavovat nebudou, takže se nemám na nové rychlíky kolín-UL jak dostat, ikdyž bych se chtěl vyhnout českým drahám i za vyšší cenu.
Takhle mi nezbývá než využívat čd. Škoda.

tarten

Síťový efekt.

Vapa

V článku čtu, že výchozí cena činí 87,60,- Kč za vlakokilometr. Mám to chápat tak, že ve skutečnosti může být dvoj či trojnásobně vyšší?

Vladimír

Byl jsem zvyklý při cestě na Moravu přestupovat v Kolíně. Teď už to nepůjde protože je to drahý. Jízdenku třeba do Přerova jsem koupil u čd.in 25 v celku. Takhle by to byli dvě jízdenky a bude to dražší. Nebudou se tam už dát otevřít okna což je taky škoda. Z Ústí nad Labem se za chvíli s českýma drahama nikam nedostanete protože o tom rozhodují lidi kteří vlaky nejezdi. Občas jezdím do Nymburka tak hold budu jezdit přes Prahu ačkoliv tuhle trať mám rád.

Svojsin

Zato na R Vysočina s ČD si okno v létě často otevřete jen tak, že je tam stejně dál odporně a v druhé polovině roku zažijí zimu často i otužílci.
Lidi, “ co vlakem jezdí“, nežádaji většinou konkrétního dopravce, ale kvalitu….

Vladimír

Uznávám že z vlaky Vysočina jsem občas nebyl spokojen. Pokud jezdíte hodně vyhledávate i výhody. U Českých drah si nastřadáte body a pak máte skupinovou jízdenku zdarma. Takže na Kolín nebo Liberec už žádné body nedostanu. S regio jet jsem párkrát jel třeba do Popradu. Tam v pořádku zpět hrůza.

Dan

Asi se budete muset vrátit v čase do devadesátek. Jízdenka na Moravu za 20 Kč a podobné nesmysly a stěžovat si, že je tam klimatizace.

Cestující, teď ale doma

Že bude jízdenka dražší není důvod, že se nebude dát prestupovat, to půjde i nadále. A i u Regiojetu budou stahovací okna.

Patrik

Ani vlastní pokladny mít nebudou. Využívat automat jiného dopravce.

Gianluigi Zampr

A v čem je problém?

Daniel Jablonecký

No vidíte. A jde to. A to si představte, že existují i šikovní lidé, co si dokážou jízdenku koupit přes svůj vlastní mobil!

zdenek

A nejlépe si tam nahrávat aplikaci dopravce že… PID. Nebo Uk. Podle toho, kde zrovna bude..

Daniel Jablonecký

Nahrajte si tam, co vám vyhovuje. V tom vlaku budou platit současně 3 tarify, na hranici krajů dokonce 4! Skvělá možnost volby.

zdenek

Já si nebudu nahrávat jejich aplikací žádnou.

zdenek

A vo tom to je. Ta úspora.:-) Služby na nádraží 0 = časem zavřená nádraží s bezďáky.

Daniel Jablonecký

Proč by byli bezďáci tam, kde je zavřené nádraží??? To postrádá veškerou logiku. Ti spíš půjdou tam, kde je nádraží otevřené.

Cestující, teď ale doma

Koukám do rezervačního systému a tam jsou kola a kočárky pouze v 1 třídě. To si budu muset připlatit nebo to bude v ceně?

Avlaky

Přečtěte si smluvní podmínky a zjistíte že tam je jen odkládání prostor, jinde se to nevleze

PetrB

V souvislosti s Ústeckým krajem:
Ústecký kraj si platí léta drahé právníky. Jde o advokátní kancelář s dřívějším jménem Weil, Gotshal & Manges, dnes Skils. Výjimkou nebyly v minulosti měsíční honoráře přesahující jeden milion korun. Advokátní kancelář, založená právníkem Karlem Muzikářem, uzavřela před nedávnem další smlouvu s příspěvkovou organizaci – Dopravní společností Ústeckého kraje. Podle Hlídače smluv není v ujednání celková cena kontraktu. Společnost už advokátní kanceláři proplatila přes dva miliony korun. Hodinová sazba seniorního advokáta činí 4 500 korun na hodinu!

zdenek

Ale jinak se na té liberizaci strašně ušetří:-). A hlavně, že ti úředníci nejsou vidět v budově MD, resp. ČD. Tam, když to byl jeden barák, tak to bylo moc okaté.

Jiří Kocourek

Dotaz k titulku že začal prodávat jízdenky…
na vebu RJ jsem chtěl koupit jízdenku Všetaty Kolín a hle
Spojení nebo některá z jeho částí není v prodeji. Upravte parametry vyhledávání a zkuste to znovu

***** Petr

Nemám problém. Datum na jízdu máš správně?

Jiří Kocourek

jj už jsem to dohledal… ale co mě ještě zaujalo je..
Vozy druhé třídy budou mít jak tzv. oddílové uspořádání s látkovými sedačkami v kupé se šesti místy, tak uspořádání velkoprostorového oddílu.
tak tu dvojku ma jen debilní kupé a nikoliv velkoprostor…

Avlaky

Velkoprostor tam bude na začátku 2022, teď se to z nějakého důvodu nestihlo

Fandík

Už vidím ty kyselé ksichty, jak je někdo bude vyhazovat, že má místenku. I když věřím, že na této trase bude málo lidí co jí pojedou komplet celou.

babilon

V čem se to liší od současných místenek u ČD?

MHD

V tom, že je předem avizováno, které místo je obsazené a odkud kam.

***** Petr

Expresní rezervace po celém vlaku , to je super a všem nám bude chybět . Děkujem

Daniel Jablonecký

A? To se může stát i v dálkovém autobusu. Tak si dotyčný bez místenky sedne na jiné volné místo v dané vozové třídě.

Jiří Kocourek

Tak ho vyzkouším na jízdenku PID a jsem zvědav jestli bude možný doplatek do 1 třídy a schválně kolik bude?

***** Petr

Na jízdenku PID pojedeš ve vybraných vozech. Cena do Business je daná , tzn doplatek by byl teoreticky v ceně dané třídy. Prostě pojedeš jak platíš.

Jiří Fišer

Ono to bude ve všední dny tak tak stačit, ale je škoda, že se v objednávce nepočítá s posílením vozů v pátek a neděli. Dva vozy druhé třídy je prostě v tyto dny málo. I když před asi 14 dny jel u ČD vůz jeden… Necháme se tedy překvapit co nám nový dopravce přinese. Za dva měsíce můžou cestující hodnotit.

Dispečer

Přesně tak, pokud lepší vozy nalákají vice cestujících, problém s kapacitou určitě nastane. Nějaká kombinačka 1/2 třída by byla určitě lepší, než celá jednička,ale takový vůz RGJ nemá. Osobně si myslím, že na této trati je potenciál pro jednotku typu Panter (je jedno ,čí by byla) – je dost zastávek, tedy potřeba rychlých rozjezdů , přes léto těch kolařů je taky dost… Ale to by samozřejmě MD muselo s cenou přitlačit . Uvidíme.

Daniel Jablonecký

Pokud taková situace nastane, napište objednateli (MD). Vím, že se těmi podněty zabývají.

Jiří Fišer

Zatím psát nebudu. Přijde mi to banální a určitě mají důležitější problémy. Ale proč objednávat na rychlík na celkem důležité trati 2 vagóny je k zamyšlení…

Tukan

Panter by byl stejně lepší jak německé ojetiny.

***** Petr

Railjet by byl ještě lepší. A catering JLV 🙂

Axel

Panteři došli. Pro nynější objednávku další by byly nejdříve tak v 2025, nebo spíš až v 2026.

Richard

První třída zbytečně velká. Míst pro kola málo. Často zde jezdí skupiny cyklistů, kteří jedou na polabskou cyklostezku. Pro mne vlastníci in50, více jak zdvojnásobení ceny jízdného.

Daniel Jablonecký

Ano. In50 je komerční nabídkou jiného dopravce. Logicky tedy neplatí u dopravce, kterému jste za tu kartu nezaplatil.

***** Petr

A dodnes ty kola věsily vzadu na nárazník ? 🙂
Kartu z Tesca ti taky v Penny vezmou? 🙂

zdenek

Takže k nezaplacení.

Patrik

5 míst pro kola??? Si dělají pr*el ne???? 🤔😳😤😠😡😠😡😠😡🤬

Bjorn

Je jich tolik, kolik jich objednavatel žádal. Dnes tam není ani těch 5 míst. A navíc se plánuje nasazení nových souprav, tohle je spíš dočasné řešení.

Bert

Bdtee mají místo pro 5 kol a v letní sezóně ČD přidávaly vůz BDs.

Patrik

A co to BDs co tam jezdilo přes léto…??? A jinak když už jsme u toho tak ve velkoprostoru je vic jak 5 mist…..

Luboš Beneš

Taky teď jezdili modří jen s 1 vozem…..celkově si cestující polepší…

Bedřich

V zimě jezdí na kole jen dva typy lidí. Sebevrazi nebo blbci.

Pavel

Zato vemena komentují cely rok.

Sinthera

Nebo pracujici do zamestnani, pokud je slusne pocasi 🙂

Brendis

Dnes 16:33 ČD 159kč
Za 14 dní podobný odjezdový čas RJ 170 kč užijte si 🙂

Juraj

Zítra stejný spoj za 169, tzn. rozdíl 1 Kč.
Ale i kdyby to bylo těch 11 Kč, za Bmpz vs AB/Bdtee mi to přijde jako super výhodný upgrade.

Daniel Jablonecký

Jasně že je to lepší, ale někteří by radši starou Baiku z 50 let, kdyby stála jízdenka o pět korun míň.

Bjorn

a pěšky je to zadarmo 🙂

Ketchup1970

Za Baiku zaprazenou za Stokrem dávají i petikilo …

Jiří Kocurek

Tak 842+010+010

***** Petr

15:14 – 17:13
01:59 h
149 Kč
Přímý
____________________
179 Kč je „jednička“
s místenkou v ceně a nápoj a jedeš jako člověk. S kreditovou jízdenkou to bývá méně , zde jsem se nedíval.

švarc

Tak to je fajn, aktuálně s IN25 mohu jet s ČD v 7:16 za 125 Kč a za 14 dní pojedu minimálně za 190 Kč, to je super,…Zdražení o 30%, ještěže to jezdím služebně a firma mi to proplatí, ale nadšený z toho nejsem.

švarc

Ještěže existují dopravní systémy, když pojedu na PID do Štětí tak to mám za 50 Kč, a ze Štětí do Ústí za 51,30. Takže něco málo přes stovku, ale bez místenky.

Axel

švarc… jaké navrhujete řešení? Firma ČD navrhovala vyšší provozní dotaci (o cca 17% víc) než firma RGJ… https://zdopravy.cz/sef-cd-ke-ztrate-rychliku-kolin-usti-cena-regiojetu-je-mimo-realitu-nabidli-jsme-nove-vlaky-77720/

IMHO by košer bylo zrušit provozní dotace téměř všem na této lince = po vzoru open access Praha-OVA… Nechat provozní dotaci jen pro pár vybraných skupinek cestujících

Petr

Taky je potřeba říci, že u ČD v tom jsou nové pantery. Kolik bylo vyúčtování odpisů v nabídce regiojetu vs ČD nevím, ale docela by mě to zajímalo. Možná by to u ČD bez odpisů vyšlo i provozně lépe.. těžko říci

Daniel Jablonecký

Problémem ČD je, že nabízí něco, co organizátor soutěže nepoptává. Neni divu, že stejně jako u R14 o výkony přichází.

zdenek

ČD přichází o výkony, protože má poctivé pokladny. A pro cestujícího nižší jízdné. Pevné.

tarten

ČD přichází o výkony, protože jsou blbé a nepodaly víc nabídek s různou technikou, starou i novou.

Axel

Pane Petr… Máme závěr roku 2021 – odkud by firma ČD vzala ony nové třívagonkové elektrovláčky RegioPanter (EMU240)?

Píšete: „u ČD v tom jsou nové pantery“

Prosím konkrétně….Dle mého názoru je již „slíbených“ 58 z 60 objednaných třívagonkových Panterů….

A ze současných 20 třívagonkových Panterů (typ 440 a typ 640) jsou všechny v akci… Už teď je jasné, že se používají nějaké zálohy kvůli probíhající modernizaci 12 kousků, aby uměly papat oba druhy elektriky (z typu 440 se stane 640.1)

Bjorn

No ale RegioJet tam také nenasazuje nové soupravy od přespříštího týdne, ale až za dva roky.

Axel

Řeč byla o tom, že nyní, v 12/2021 UŽ není možné, to co ČD nabízelo letos v únoru… Neboť mezitím už firma ČD elektrovagonky RegioPanter, navrhované pro linku R23, slíbila na jiné linky… Si to spočítejte sám, ohledně nějakých dalších RegioPanterů… na 4 roky dopředu(=do roku 2025) je vytížena výrobní kapacita Panterů a to přes navýšení kapacity jak v koncernu Škoda Transportation tak v licenční výrobě v ŽOS Zvolen … přehledu chybí Panter s interním kódem 16Ev v počtu 32x 4 vagonkových… https://www.skoda.cz/admin/wp-content/uploads/2021/06/RegioPanter-serie.pdf Zjednodušeně řečeno – po přepočtu různěvagonkových Panterů na počet vagonků ze kterých se skládá tento vláček, nám… Číst vice »

Luboš Beneš

I to co dá Regio teď je jiná liga proti tomu co tam jezdí.

Gargy

Ty patris do Bohnic

švarc

Jaké navrhuji řešení? Určitě, aby se tolik nezměnila cena. Takže stát ušetří a cestující to bude stát více, to mi nepřijde zrovna jako šťastné řešení a lidé až to zjistí, tak to odradí ještě více.
Když nastoupila Arriva na linku Kolín – Rumburk, tak jízdné bylo kolikrát levnější než ČD s In25, což je i dosud.
Jen pro příklad Kolín – Jedlová v pondělí 20.12. v 7:45 cena 148,-, Kolín – Ústí v 7:14 195,- délka v km téměř totožná. Rozdíl skoro 25%.

Axel

Hm… vyjdu-li ze statistiky firmy RailReklam (do r. 2018 polodceřinná společnost ČD), tak „Denně oslovuje reklama na železnici 359 tisíc osob“… tak Vy tvrdíte, že 10 milionů obyvatel ČR se má složit na vyšší dotaci aby několik set tisíc občanů mělo o něco levnější jízdné?

Honza

Znamená to, že denně využívá železnici 359 tisíc cestujících?
Odkud prosím máte to číslo

tarten

Cestujícím se myslí jednotlivá jízda vlakem. Když jedete tam a zpátky a navíc přesedáte, jste 4 cestující.

Axel

Neumím zareagovat jde o čísla reklamky RailReklam (tecka) cz, která se zabývá prodejem reklamy pro nádražácké cestující zabývá dlouho.

Axel

RailReklam (tecka) cz … sekce Statistiky

… Osobně bych si tipnul, že jde o čísla před dopadem čínského viru tj. zhruba za rok 2019, ale nevím to.

tarten

Jen počkejte, jak s tím vším zamává karbonová daň za neelektro auta. Už teď to vypadá tak, že každý cestující, který přesedne z auta do vlaku ušetří státu na externalitách nějakých 2,30 Kč na km. Ty dotace na vlak jsou teď v podstatě levné. V Praze je to ještě mnohem drastičtější. Extrémisti se snaží dokázat, že by Praha celkově ušetřila, kdyby dala MHD komplet zadarmo. To se ale nikdo neodváží 😀

Axel

Já akorát reagoval na zamyšlení pana „švarc“, který řeší desetikačky na stokorunové jízdence, když celková tržba dopravce za jízdu pana švarce jsou stovečky.

***** Petr

RJ od 125 Kč do 255 Kč dle času odjezdu. Takže za minimálně 190 Kč je lež a ušetřený peníz za In kartu můžeš vložit na kreditovou jízdenku RJ a pojedeš o chlup levněji

***** Petr

255 kč , Kolín – Ústí , 14.12. , 7:14 odjezd , třída Business. Nic dražšího jsem nenašel , i v pondělí ráno za stejnou cenu . S kreditovou jízdenkou o pět korun levnější

***** Petr

Nejlevnější a nejdražší. 2 třída od 125 Kč bez kreditové jízdenky. V komerci je Ústecký Business Relax , zbytek low cost, tzn všechno je to běžně dvojka, pro závazek to má takto i z Brna na Ostravu jen tam jde navíc aplikace, asi už tady nechce moc rozmazlovat 🙂

adam.voj

Musím říct, že kvalita RJ šla hodně dolů… už jen to, že těmhle polorozmazaným fotkám z mobilu říkají propagační fotky…

adam.voj

A jinak jsem zvědav, zdali tuhle cenu za kilometr dopravce udrží, anebo zdali se bude snažit si jí postupně nenápadně navyšovat.

Axel

Zvyšovat… Co taky jiného,když na úrocích z dluhopisů platí skoro 5% p.a. (přesněji 4,78 %)

Juraj

Při 6% inflaci je tak vlastně v plusu 😀
Věci zdražují. Vstupy zdražují. Zdraží i jízdné – u všech. V SJT je ten mechanismus dokonce pevně nastavený a navázaný na meziroční RISC.
Jediný, kdo nezdražuje už 10 let, je ZSSK. Podle toho to taky vypadá.

jouda

Na R23 ještě nevyjeli, tak je trochu předčasné hodnotit, jak na tom budou s kvalitou v čase.

Jenisej

Bohužel někteří s úrovní sluzeb v zavazku statu máme již zkusenosti…..

Ketchup1970

V RŽD?

Daniel Jablonecký

Ano. Třeba máme zkušenosti s úrovní služeb stávajícího dopravce v závazku státu na R23.

Luke

Radim už není, co bejval. Radši vždy jedu s ČD.

Ketchup1970

Radim je furt stejný , jenom kouzlo vyprchavá a lidí už není před branou dvacet na to jedno úúúžasné místo v skvělé společnosti , prý mu po chorvatské anabázi řeklo dost lidí pár pá. ( ŽM o tom psal )

Miroslav Zikmund

Kdyby ČD byly bývaly koupily LEO EXPRESS, tak tam mohly jezdit se Stadlery … resp. mohlo se jezdit skrz až do Mostu / Chomutova ….

Axel

Toť otázka, neboť (druhé) rozhodnutí firmy ČD nekoupit LEO v 2020 přišlo až poté, co LEO prodal 5x elektrovagonků Stadler Flirt v roce 2019 https://zdopravy.cz/leo-express-prodal-vlaky-bance-vzal-si-je-zpet-na-financni-leasing-33401/

Jiří Kocurek

Nebylo by jednoduší, aby si ČD koupily ty Stadlery u výrobce, tak jak to udělal Leoš? Kapitál mají o dost větší…

Axel

Primárním smyslem nákupu firmy LEO pro firmu ČD by byla elegantní „likvidace“ soudního sporu za údajně predátorské (=nezákonné) ceny jízdenek po nástupu konkurenčního LEO na linku Praha-Ostrava.

Daniel Jablonecký

Mohlo by to jezdit z Návsí až do Chomutova, akorát že to není dopravce kdo určuje odkud kam bude rychlíková linka v závazku jezdit.

Winchester1873

Když známým-běžným cestujícím řikám, že za tady bude jezdit Regiojet-nový dopravce, tak nechápou. Pro toho kdo nejezdí z Prahy do Ostravy je železnice stále jedno a to samé-České dráhy. Rovněž Ustecký kraj je tak dlouhý, že někteří nástup nových dopravců ani nezaregistrovali.

Daniel Jablonecký

Je čas na osvětu ve vaší sociální bublině. Pusťte se do toho.

Gajda

Tak zrovna v tom ústeckým kraji je to hezky barevný, tam si snad ani nejde nevšimnout, že tam není i někdo jinej.

všd

Pokud ti lidé jezdí jen Štětí-Praha/Kolín, pak barevné vlaky nemusí zaregistrovat. Konečně i v Lovosicích zatím jezdí většinu vlaků ČD, výjimkou je trať Lovosice-Most. Takže ani v Litoměřicích to lidi nemusí zaregistrovat.

MHD

Mám z toho obavu. První třída je předimenzovaná. Dosud byla v 1/6 vlaku, nyní v 1/3. Což znamená, že ve třetině vlaku neplatí krajské jízdné. Ve špičkové časy to může být problém. Nutit lidi, aby si koupili jedničku na to, aby se vůbec svezli, to považuji za vyhánění cestujících.
PS: Nedávno se křičelo, že zkrácení rychlíků nebude kapacitně stačit. Nyní jde defacto o další zkrácení.

Miroslav Zikmund

Je vidět, že na MD sedí opravdoví ODPORNÍCI neznající ani skutečné obsazení vlaků / přepravní požadavek ….

Avlaky

Jasně chápu, ale tak RJ nemá vagóny k tomu určené

Ano má ABmz, ale ty musí být na IC

Ruku na srdce asi nikdo z nás by kvůli pohodlí cestujících nezhanel po Evropě AB

Avlaky

Takže všech těch 11 lidí kdyby měli formu tak budou hledat AB (které jen tak někde nejsou, pouzi ajinse v menších státech)

Unido

Když něco nemám tak se necpu tam kam nepatřím…

Avlaky

Jenže on podmínky plní, tak tady nevymýšlej tě zda něco má nebo ne

On by si mohl nasadit i všechny vagóny 1. Třídy , protože ve smlouvě není maximální počet ale jen minimální

Mirek Zv.

Být to na normální lince, tak když RegioJet uvidí, že na nějaký termín prodá o 50 nebo 120 míst víc, tak tam ten jeden nebo dva vagóny operativně přidá. Potíž je, že toto je diagonála PIDu. Každý bude chtít jet na PID a připojování vagónu RegioJetu nic nepřinese 🙁

Daniel Jablonecký

Pokud to bude kapacitní problém, ozvěte se. Napište na ministerstvo. Je i v jejich zájmu, aby byli cestující spokojeni. A Kupka není žádný Půl-Havlíček, to mi věřte. Ten to řešit bude.

zdenek

No to se nechám překvapit:-)

Výkolejka

Na základě čeho bychom Vám měli věřit?

Daniel Jablonecký

Na základě vlastní zkušenosti s neschopným Havlíčkem. Nebo máte pocit, že to byl skvělý ministr dopravy?

Filip Carva

Nejzajímavější je to, že RegioJetu stojí v Praze nevyužité dvoupatrové vozy z Německa. Proč prostě do tý soupravy jeden nezařadit?

Miroslav Zikmund

Cestujících v první třídě bylo v lepším případě obvykle na počet prstů obou rukou, často spíše jen jedné …

jouda

Což se s ohledem na to, co zde za peníze 1. třídy bylo u ČD k dispozici, nelze divit.

Bjorn

Což je logický argument. Ovšem někdy může žalostní kvalitu první třídy převážit to, že je de facto prázdná. Jelikož to píšu přímo z vozu AB, tak vím o čem mluvím.

jouda

Ano, to je prakticky jediná výhoda první třídy na R23. Že bývá méně obsazena podle dení doby a směru jízdy. Někdy je volnější, někdy bývají všechna kupé někým obsazena (typicky pá/ne). Také to využívám. 🙂

Daniel Jablonecký

Já si takovou 1. třídu rád zaplatím na rozdíl od různých odvozenin vozů AB Českých drah.

Gajda

Jenže teď třeba v ty zajímavý časy s jízdenkou v jejich tarifu koupenou bez kreditovky je to z Ústí do Kolína 191 vs 250. V podobnou dobu je to u ČD při stejným nákupu jen tak 185 vs 272. Takže příplatek za jedničku větší a jednička horší. Pak to za to zvážení bude třeba stát o dost víc lidem než dnes. Na Krušnohorech bych třeba za jedničku v tom co tam je taky nezaplatil, ale kdyby tam byla takovádle, tak už by mi za to občas stála.

Daniel

Na Krušnohorech jezdí jako jednička (a dvojka) ABmz, pokud se nepletu a beru běžný stav. Co je na nich špatného, že byste si nepřiplatil? Myslím, že právě tyto spoje jsou ukázkový příklad rozdílu mezi jedničkou a dvojkou, narozdíl například od ABpee

Unido

MD požadovalo ve smlouvě kapacitu soupravy vždy nejméně 175 míst k sezení. Ať počítám jak počítám tak mi to u té třívozové soupravy nevychází. Takže stejně jako na R8 se od začátku nebude plnit smlouva a MD to zase nebude nijak řešit?

David

Jste si jistý? Kolik jste napočítal? Průměrný vůz typu Bmz má kapacitu cca 80 míst, tedy věřím, že 175 míst se do třech vagónů vměstná bez problému.

Martin

Vůz Bmz 66 Bpmz 80 a jednička 51 tedy celkem 197. Nevím jak MD řeší rozdělení tříd ví někdo ?

Avlaky

Tam Bmpz teď neni

Avlaky

Ten kdo dává sídlíme, ať se podívá nejdříve na rezervační systém a zjisti si realitu

Glum218

To asi taky jak se to vezme, sice tam ta místa budou, ale třetinka bude jednička. Takže bych řekl, že z hlediska kapacity bude splněno teoreticky, ale prakticky to možná bude horší.

***** Petr

Tak ono to je jednička v závazku , komerční jednička je kupé pro čtyři . Už to starodávné hodnocení je zavádějící . Standart bude ale rozhodně výše než doposud a za lepší peníze , takže win win

Jirka

Klasicke regiojetacke Bmz ma 11 kupe po 6 mistech = 66, ne 80. 🙂 Pracoval jsem tam a ty vozy obsluhoval, takze fakt ne 80. 🙂

Ketchup1970

Vzhledem k tomu ze Bmz je originál austria , tak je jedno jaký má kabatek , zda od hořčice nebo nebeský modrý eventuálně stříbrný s červeným .

Jiří Kocurek

Takže 132 ve dvojce. A maximálně 42 sedaček v jedniče, aby měl UNIDO pravdu.

Avlaky

Ano, ale Bmpz bude až od konce ledna tě bude místo něj Bmz

Avlaky

Ano kapacita je nyní 165

Od nového roku by se měl jeden vagón vyměnit aby to sedělo na 175 míst

***** Petr

168

Avlaky

Pravda když započítán místo pro vozíčkáře a sklopnou sedačku

Axel

Tož to sú jantaři. V ČD InterPanterech je pití pro každého, z automatu, za kačky.

Nechápu proč je problém instalovat nějaký jednoduchý automat na pití za kačky. Stačí nechlazený.

Ondřej

Za jak dlouho si na sebe ten automat vydělá?

Axel

Viz automaty na prodej svíček/kalíšků umístěné na hřbitovech… A to předpokládám, že automat ve vagoncích by nemusel být tolik „antivandal“ jako jsou automaty na hřbitovech.

ABC

ne, ale zase by musel mít spoustu bumážek pro použití na železnici.

§4 Na to je předpis

Mates

Vcelku rýchlo, preto sú firmy ktoré sa ich prevádzkovaním živia. Nikto nevraví, že tie automaty má kupovať RJ. Stačí aby prenajal priestor vo voze spoločnosti čo to dlhodobo zaisťuje aj inde a hurá, môže sa predávať. Spoločnosť inkasuje za predané produkty, RJ za prenájom miesta.

Miroslav Zikmund

A proč si nekoupit občerstvení před nástupem do vlaku ?

Axel

Tož to se zeptejte firmy RGJ, proč cestujícím v 1. třídě vnucuje VŠEM svoje pití, zatímco VŠICHNI cestující 2 třídy „utřou nos“ i když ti žízniví (s menšími dětmi) by rádi za pití zaplatili

***** Petr

V komerční dopravě to má zdarma a v závazku v „jedničce“ taky. Pokud chtějí platit tak mohou , nikdo jim nebrání

Axel

Takže je možnost koupit pití ve vagoncích pro všechny (byť pan Sůra patrně tvrdí opak) =
Prima. Na to jsem se ptal

SIce linkou R23 pojedu jen velmi minimálně, ale bude fajn, když standard – „půl litru vody za třicetikačku“ – bude na 99% fungovat ve vagoncích na většině území ČR

Axel

Proto taky mluvím o jednoduchém automatu na kačky…

***** Petr

Koupit si lístek do „jedničky“ . Ve zbytku asi ne

Axel

Jo jo, asi tak.

Bjorn

Tak si Axle zajeď na tu linku teď a dožaduj se u průvodčí(ho) vody. Přesně s tímto argumentem – že jsi ochoten si za to těch 30 korun zaplatit a on ti ji prostě má prodat. Pak se prosím poděl o zkušenost.

Pája

Přiznám se, že jsem taky nápoj v Panterovi z automatu využil. Kdyby uměl kafe, dal bych si i to. Někdy se člověk musí rozhodnout, zda nechat ujet přímý spoj a jet s přestupy (nebo dalším za 120 minut) a nebo pospíchat hned….

Axel

Tak ono v něčem zásadním by měl být rozdíl mezi lepší/dražší jízdenkou

… Tj. chci-li kafe, čaj, širší výběr sušenek atd. koupím dražší jízdenku

… Pokud mi stačí obyčejná voda ve flašce a zrovna ten den sem žíznivý (půl litru ve vagonku za dvacku či za třicetikačku), tak koupím levnější jízdenku do druhé třídy.

dizgrafyq

Ovšem pozor. Ve vláčku s vagonky dostanu pouze pitíčko a vodičku.

Pavel

Článek mluví o tom, co cestující 1. třídy dostane zdrama k jízdence. Není zmínka o tom, že by si nemohl nic objednat navíc. Občerstvení ve vlaku nějaké předpokládám bude pro všechny.

Axel

Jo, tož to je jiná…

S malými dětmi v létě je velmi velmi dobré mít po ruce zdroj nějakého pití… neboť prckové se v létě snadněji přehřejí než dospělí a přísun zdravotně nezávadné vody je dobrým způsobem jak vypotit a tím ochlazovat prcky ochlazovat aby si neublížili úpalem/úžehem..

Axel

Škoda.

Unido

Přitom požadavek na prodej teplých a studených nápojů a studeného občerstvení bylo v požadavcích MD. Opět nedodržení smlouvy? ČD měly načerno včetně občerstvení (automat).

Unido

Naceněno, ne načerno. 🙂

Jiří Kocurek

https://smlouvy.gov.cz/smlouva/17543343?backlink=7d2od
… alespoň teplé a studené nápoje a studené snacky, tento požadavek lze zajistit i automatem ve vozidle …

Opravdu to tam je. Ale nic o donášce a možnosti objednat. Aspoň teda ve smyslu, že v automatu si člověk neobjednává, ale rovnou kupuje.

Mirek Zv.

To asi předpokládáš špatně.

František Plášek

Ta linka ma spíš usekový charakter, v celé trase toho zas tolik nejezdí….osobně nevidím smysl ani toho automatu…

Marek

A jak bude řešená úvrať v Ústí? Bude se objíždět nebo plánují nasadit peršany na obě strany a tahat tuny železa zbytečně?

Koro

Ukončit na Střekově a je klid. Pár kroků na trolejbus, který rozveze po celém Ústí.

Kubrt

Tak to jo :-))

55p

Tak jako nyní.

Kubrt

Sunutí. Zas tolik těch peršanů nemají (a samozřejmě by to bylo těžké).

Miroslav Zikmund

Normálně, jako v současnosti … o sunutí vlaku jste neslyšel ?

Winchester1873

Pokud jste z druhého konce a řídíte se mapou, tak už nyní ČD sunou ( bez řidícího vozu)

Marek

Děkuji za odpověď . Situaci v místě neznám protože to mám téměř 500 km daleko a vím, že zde dříve jezdily řídící vozy. Ostatním díky za mínusy místo smysluplné odpovědi 🙁

Tom

Pro mě docela překvapení. Já tam čekal ABmz… Samozřejmě je to pokrok! 👏🏻

Avlaky

ABmz nemají odkud vzít, kuchyňky jsou u RJ nedostatkové

David

Řekněme, že co si stát (MD) objedná, to má. Škoda, že nebylo MD trochu velkorysejší a nepožadovalo nové či zánovní jednotky. 1 lokomotiva na tři vozy je vyložené plýtvání elektřinou i časem. I když asi můžeme být rádi i za toto, když vidíme jaké kvalitativní požadavky (žádné) mělo MD pro linku R14 (Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem).

Kamui

Nechápu ty mínusy. Ano, MD si mohlo (a mělo) připlatit cca 15 % navíc a mít tam InterPantery, což je na linku tohoto typu ideální vozidlo. Ale bohužel.

Geralt

Sorryjako, na tohle se nehraje. Kdyby ministerstvo vybralo druhou nabídku, protože by znamenala výrazně víc muziky za o trochu víc peněz tak by Jančuřa řval, že splnil všechny minimální požadavky, byl nejlevnější a přesto nevyhrál. A byl by schopen stát i zažalovat a dost možná by i vyhrál.

Georg

tady se nemluvi o kreativite pri vyhodnoceni vyberka, ale o kreativite pri zadani vyberka…

Kubrt

Tak jistě. Kolegové spíš kritizují skromné výchozí požadavky MD.

Axel

Dovolím si nesouhlasit… Ale bylo by to na delší povídání… v zásadě totiž není jiné cesty než snižovat dotace, tak aby dopravce byl víc odkázán na ízdné od cestujících

… Mluvím o dálkové dopravě (s fungující taxi/místní dopravou v cíli), kde se asi nejvíc projevuje ekonomičnost hromadné dopravy oproti individuální automobilové dopravě (=když v autě cestuje jeden člověk).

Daniel Jablonecký

Kdyby to ministerstvo udělalo, vyhraje RJ s třívozovou Pesou.

všd

Ty moc rád uvidím. Jinak třívozová by byla moc krátká, pravděpodobně, takže čtyřvozovou.

Vít Jůza

Teď vzpomínám, jestli tam teď ten nejlepší dopravce jezdí bez vyloženého plýtvání se 3, nebo 4 vozy ….

Vít Jůza

Už jsem si ověřil na jeho webových stránkách, se 3.

Kaštánek

Takže to budeme plýtvat do konce světa jenom proto, že jsme plýtvali i v minulosti?

David

Však já nekritizuji dopravce (ani ČD ani RegioJet), ti jezdí podle objednávky. Kritizuji ministerstvo dopravy, že to takto objednává.

rozinka

Někdy taky pouze s jedním vozem, nedávno o tom byl článek.

Mates

To bola výnimočná situácia, nie pravidlo.

Jiří Kocurek

To se stalo až potom, co několik dní jezdily jenom 2 vozy.

55p

Tarify PID a DUK to jistí, popravdě nevím, proč by cestující využil tarif RJ. Poděbrady – Kolín RJ 31 až 34 Kč, PID 22. Pdy – Lysá, Pdy – Nymburk jsou ceny skoro stejné.

babilon

Třeba proto, že chce jet první třídou, chce místenku, jede přes oba kraje, apod.

55p

Chápu, že je možné nastavit vlastní tarif o korunu dvě levnějc, jak integrované jízdenky, aby šel celý zisk prodejci… jen by to chtělo vymakat. Pak by to smysl mělo i pro běžného dvojkaře, ne jen pro minimum lidí jedoucích jedničkou (se kterou máte pravdu 🙂 )

Ale stejně využiju možnost v Ústeckém kraji navázat tarifem DUK.

Miroslav Zikmund

Těch „jedničkářů“ tam bylo minimum …. takže 24 místa převyšovala poptávku ….

jouda

Kdy by taky připlácel 30 % za skoro nic navíc. Před cca dvěma týdny jsem tam měl problém s topením, moc se mu nechtělo a venku jen lehce nad nulou a studený vítr.

Glum218

Samozřejmě upgrade oproti aktuálnímu stavu, ale ty uzoučké sedačky v kupé po 6 mi připadají jako trochu promarněná příležitost, něco jako mívají obvkle čd bmz by bylo určitě pohodlnější a místa by na to byla spousta.

Jiří 24

Kdyby jste se podíval do rezervačního systému RJ, tam zjistíte, že tam jako jednička pojedou cikcaky, 2. vůz bude Bmz ex ÖBB (schválně vyrezervovaná místa, jelikož nemají hodně těchto Bmz bez úprav interiéru s dětským oddílem a kuchyňkou) takže se tam budou střídat a 3. vůz bude Bmz ex DB Bvcmz, tj to co jezdí na R8. 🙃

Avlaky

Ty místa nejsou vyrezervovana kvůli tomu , RJ má 6 Bmz bez kuchyňky a dětského kupé, momalntalne slouží jako posilové vozy na R8

Mají lamaci dveře

M152

Velký pokrok proti ČD, hlavně ta první třída.

martinek.k

To sice ano, ale jen si říkám, jestli není celý vůz první třídy na takovou trať moc, zdali by se spíš nehodilo dosavadní uspořádání 2,5 dvojky + 0,5 jedničky. Myslím si, že nárazově může být dvojka plná a jednička bude prázdná…

Rychlé Eso

Co se ti nezdá na kvalitě první třídy u ČD? Ty červené sedačky jistě za ten 100% příplatek stojí.

jouda

U ČD se za 1. třídu připlácí 30 %.

Vít Jůza

Někdy lze do 2. třídy pořídit jízdenku laciněji, pak je proti ní 1. třída samozřejmě o více než 30% dražší.

***** Petr

Na dnes jedníčkou Kolín – Ústí 272 Kč , vázaná do 2 třídy 169 Kč , flexi zvýhodněná do 2 třídy 195Kč. 30% je sen a za nabízenou kvalitu a služby ?

Rychlé Eso

Jizdenka Olomouc – Brno. Druhá třída 89 Kč, první třída 205 Kč.

VS

Vážený pane Joudo, považuji za zajímavé, že kdykoliv se tady mluví o SJT, tvrdí českodrážníci, že je předražený (ač jde o TR 10), protože ČD nikde za TR10 nejezdí (prý, je to snadno prokazatelná lež). Ale jakmile se bavíme o ceně první třídy, Vy i jiní vytáhnete, že první třída stojí 130 % ceny druhé třídy. Tak jak to tedy je, jezdí ČD ve druhé třídě za TR 10 nebo se za první třídu u ČD připlácí mnohem více než 30 %? Mně totiž u ČD cena za první třídu přijde jako 130 % ceny dle TR 10, nikoliv 130… Číst vice »

Bert

Na této lince vozy ABpee nejezdily. Rozdíl komfortu B/AB je docela velký a příplatek je 30%.

Ondra

Občerstvení tedy jen kafe/voda/džus? žádné jídlo jako třeba na R8?

Avlaky

Ne, bohužel bude tam jen vlakvedoucí

ABC

já bych snědl i Kratochvíla

wxdf