RegioJet spustil nábor lidí na nové linky. Tváří je strojvedoucí, který přešel z ČD
Společnost RegioJet jako první z alternativních osobních dopravců začala s velkým náborem zaměstnanců na nové linky, které začne provozovat od
Společnost RegioJet jako první z alternativních osobních dopravců začala s velkým náborem zaměstnanců na nové linky, které začne provozovat od prosince. Jde o rychlíkovou linku R8 z Brna do Bohumína a část linek v Ústeckém kraji.
„Spustili jsme přípravy na zahájení provozu na trasách v Ústeckém kraji a na lince R8 Brno – Ostrava – Bohumín a zpět,“ potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj jsou už pozice vyvěšeny na kariérních stránkách RegioJetu a během února a března pustí masivní inzertní kampaň provázenou například prezentačními dny. Jde o desítky nových míst.
RegioJet hledá hlavně strojvedoucí, kteří jsou dlouhodobě na české železnici nedostatkovou profesí. Firma zatím neoznámila, jaké mzdy bude nově příchozím nabízet. „Budeme strojvedoucím nabízet nejlepší platové a další podmínky pro práci u RegioJetu. Přesto, že jsme teprve začali, už máme první odezvy v podobě životopisů zájemců,“ uvedl Ondrůj.
Firma nabízí práci strojvedoucího i pro ty, kteří dosud nemají licenci. Podmínkou je kromě zákonem předepsaných kritérií věk nejméně 20 let a výuční list v technickém oboru.
RegioJet pro kampaň využije i v Česku aktuálně nejznámějšího strojvedoucího. Je jím Michal Kopťár, který si před časem založil twitterový účet, na kterém přibližuje práci strojvedoucího. Po několika letech u Českých drah letos od ledna začala jezdit u RegioJetu. Svůj odchod od Českých drah vysvětloval hlavně podmínkami, které státní dopravce nabízí.
https://twitter.com/istrojvedouci/status/1089915347443073024
Kopťára a jeho kolegy chce využít RegioJet k tomu, aby prostřednictvím sociálních sítí ukázali zajímavé momenty z tohoto povolání. „Podobně jsme například v minulosti prezentovali i práci teamleadera v našich vlacích – prostřednictvím videa s Karolínou Stejskalovou,“ uvedl Ondrůj.
https://www.facebook.com/regiojet/videos/279142832812343/
Strojvedoucí jsou aktuálně velmi nedostatkovou profesí, volná místa mají prakticky všichni dopravci. Někteří už v náborových reklamách vysvětlují hlavně to, kolik si vydělají. Například IDS Cargo láká na 40 tisíc korun při odpracovaných 37,5 hodinách týdně.
RegioJet má už jistý provoz v Ústeckém kraji, pro linku R8 ještě nemá smlouvu, běží zákonné lhůty předcházející podpisu. Ministr dopravy Dan Ťok v pátek v rozhovoru v E15 uvedl, že RegioJet kvůli nedostatku vozů bude muset zřejmě stáhnout některé vagóny z komerčních linek. „Například RegioJet, který uspěl v přímém zadání na linku Brno–Ostrava–Bohumín, bude zřejmě muset stahovat z komerční linky svoje spoje. Kapacit není neomezeně,“ řekl Ťok. Ondrůj to odmítl. „Nic takového nechystáme, naopak kapacity navyšujeme dalšími vozy,“ řekl Ondrůj. RegioJet zatím tají, čím bude na lince R8 jezdit.