RegioJet dál jezdí s dvouvozovými rychlíky, zlepšení slibuje od příštího týdne

Dvouvozový rychlík RegioJetu. Foto: Štěpán HeppnerDvouvozový rychlík RegioJetu. Foto: Štěpán Heppner

Ministerstvo dopravy vyzvalo dopravce k nápravě, chystá sankce.

204 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

Kdo ví zda stejně zkracují i vlaky na komerční lince Praha-Ostrava, nebo do Chorvatska 😀 Nebo zkoušejí co si můžou na objednávané lince dovolit 🙂

zdeněk

Aha, a neměl stát před tím funkční a celkem spolehlivou službu na této lince?

Martin z topírny

Proč by pan RJ nedal raději vozy na komerční vlak do SPLITU, kde mu skutečně vydělají a nechal si na R linkách dát drobný flastr, který na „Koupáku“ snadno vyžehlí … 🙂 Je to podnikatel, ne charita… Kdyby to MD dělalo např. formou licencí, které mají jasná pravidla pro všechny linky, včetně sankcí a v případě častého kvalitativního porušení by hrozilo i ODEBRÁNÍ licence pro dopravce v dálkové dopravě, vůbec bychom tyto články pak zřejmě nečetli. A veřejná dálková doprava 21. století by měla jistě vyšší úroveň. Samozřejmě by Ministerstvo nesmělo také jen „šetřit“ a tahat ceny za vlaky téměř… Číst vice »

Dave

Jak se říká – slibem nezarmoutíš…

Michal82

Víte někdo za jakých podmínek je možné smlouvu s dopravcem ukončit?

nowas

A někdy nejede vůbec, jako ve čtvrtek ráno(1303).

Anonym

Mě se líbí, jak se dřív říkalo, že soukromý dopravce zvládne dopravu lépe než stát a teď se to v diskuzi hází na MD/Kraje (že prý málo času na přípravu)

Ne nemůžou za to MD/Kraje. RGJ podpisem smlouvy dal najevo, že to zvládne v jistém termínu a v jisté kvalitě. To platí pro všechny obchodní subjekty.

MD/Kraje můžou tak maximálně za to, že nemají zasmluvněné dostatečně sankce a možnost smlouvu vypovědět.

robert

Dřív se to říkalo a ne každý tomu věřil. Stačilo vidět některé soukromé dopravce v rámci MHD Praha.

zdeněk

vypovědět, a cestující bude chodit třeba pěšky?

Michal82

Prostě politika – politik chce vysoutěžit rychle, aby vlaky vyjely ještě v jeho volebním období. Prostě chybí vize. Jinak by se soutěžilo 5-6 let dopředu, aby byl čas na nákup nových souprav. Jak je na tom vlastně výběrko na trat Praha – Havl. Brod – Brno?

Krušnohorec

Kdypak bude Jančura v Ústeckém kraji jezdit elektricky?

ABC

do švestek!

Michal82

Jančura má velký podíl na zvýšení kvality na české železnici. Ale v posledních letech mu došel dech a hlavně lidi nejsou ochotní pracovat v těch jeho podmínkách. Nízké mzdy, pracovní prostředí děsivé (vedro, dusno). Lidí je málo takže jdou tam, kde se k nim chovají slušně.

MHD

Správněji by bylo slovo „měl“. Dnes už píše jinou kapitolu a kvalitu na české železnici naopak strhává dolů.

Kkarel

Máte na mysli jeho vlaky kategorie šmudla?😁

David

Jo, kdyby se u nás výkony normálně soutěžili 5 let dopředu s tím, že dopravce bude od začátku plnění smlouvy mít tolik a takových vlaků, asi by bylo po problému. Tyhle přechodný smlouvy chvíli jezděte s něčím a pak s něčím jiným, to jak vidíme nefunguje.

Leinad

Problém by přišel úplně stejně. 5 let od podpisu smlouvy nová vozidla buď jsou nebo nejsou. Že je před tím navíc provoz bazaru, to neškodí, spíše naopak pomůže (má pro bazar odstavne plochy, personál,…)

Novotny

Jancura na cestujici z vysoka kasle.Stare vozy., neumyto, obcas nejaky chybi a zpozdeni z Kolina 30, 40 minut z provoznuch duvodu dopravce zcela bezne. Jeste ze tim nemusim jezdit do prace.

Krušnohorec

Každé dvě hodiny v Ústí nad Labem stojí vedle sebe Krušnohor a žlutý rychlík do Kolína.
Nechť si srovnání udělá každý sám.

Vtvt

Krušnohor jezdí za dotaci cca 203 Kč/vlkm
RGJ na R23 jezdí na dotaci 88 Kč/vlkm.

Komik

Rj jezdí? Spíš nejezdí, ale co taky za 88 očekávat. Někde to ušetřit musí, když to je cena nereálná

Ten z Brna

to je problém RJ že je lowcost dopravce a oni sami přece tvrdí, že tp umí lépe a bez dotací

jara16

Ano ano. To bylo svého casu křiku, že dokáže jezdit bez dotací. Že odveze tu či onu linku bez koruny od státu…
Směšné

Leinad

Za podmínky zákazu konkurence.
A to v autobusové dopravě funguje dodneška, jeden dostane dodtaci a druhý mu nesmí krást cestující(paragrafy mezi zastávkami)

kakov

Rgj někdo zakázal jít do výběrového řízení s vyšší cenou?

Neměl to za tu cenu nabízet…

Gwann

A Krušnohoř má více než dvojnásobnou kapacitu, ne?

O kvalitě nemluve

robert

To je ale problém RJ, že je lempl a neumí si vyjednat vyšší cenu. Podle toho to taky vypadá. Těch 203 Kč za Krušnohora není jen to, co vidíš.

Jan

A za 103 mohli být nový panteri.

Jiří Kocourek

Ale tu cenu tak nabídl RGJ tak to je jeho boj.

tarten

Kdyby to za tuhle cenu jezdily ČD, Jančura je žaluje až do Štrasburku.

MHD

K tomu třeba vzít v potaz, že Krušnohor má téměř dvojnásobnou kapacitu a nová vozidla.

vtvt

Ex2 (Valašské expresy) mají základní kapacitu obvykle 300 sedaček, plus posily. A jezdí za dotaci poloviční než Krušnohory.

nowas

Ale kde jezdí, ty trumpeto?

Kamil Novotný

No o prázdninách zatím RJ 2 vozy s novinkou za 88 Kč/km a Krušnohor 5 vozů s Větroněm za 203 km….

nowas

Tím je dáno, že je to taková socka. Zadarmo ani kuře nehrabe. Pokud chce MD šetřit, tak se jim to opravdu povedlo.

Jonáš Jiří

Určitě je vstup tohoto dopravce na tuto linku zklamáním. Já zde raději jezdím osobním vlakem ČD. V syslu se dá sedět i v horkém létě, je klimatizovaný a nemívá tolik zpoždění jako rychlík RegioJetu.

Dave

A taky fungují toalety.

Richard

Také s rodinou volíme z Ústí do Lysé raději osobní vlak od ČD, kam si můžeme dát normálně kočárek. U RJ je místo pro kočárek jen v první třídě. Takže jako dítě má zůstat tam a vy si jdete sednout do druhého vagónu:)) bizarní

Palavan

Tak on problémy nemá jen žlutý,ale aj modrý.Tady u nás na trati 330 už asi týden jezdí na Os místo Syslů soupravy 2×B+Bds.Takže díky objíždění zpoždění 10-15 minut,což hlavně u ranních vlaků potěší.

Petr Vašek

A v Americe bijou černochy. Dál…

navratp

?

Palavan

,Nevím jak u vás v Americe,ale tady na Moravě černochy nebijem.Co jsem se dozvěděl,tak skoro všechny brněnské Sysly jsou odstavené protože neprošly technickou a nikdo neví kdy se vrátí do provozu.Takže bordel je u všech dopravců.A

MHD

Ale kapacita soupravy dodržena je, ne? A oproti 40 minutám u RJ to také ještě jde.

Palavan

Tak kapacitu soupravy sem nesledoval.Další věc je jestli těch 40 minut je jen u jednoho spoje jednou za čas,nebo pravidlem.A dnes odpoledne měl jeden spoj zpoždění 35 minut,to už je skoro stejné jako 40 u žlutého.

Anonym ze severu

Jo, je fakt, že se ČD poslední dobou v ÚK taky moc nedaří (1 turnusový Sysel na U3 nejezdí už dobré 3 měsíce, jezdí místo něj Regína; Panteři jezdí v PD jen na 4/5 souprav; 844 věčně stojí na dílně a 810 suplují nedostatek Regín a žraloků).

Ale v porovnání s Rj na R23 fakt zlaté ČD.

Jirka.Novak

Je to tím, že ty panteri se předělávat na vicesystemove

Jan

To je tak, když se zadá výkon vlakové dopravy ve veřejném zájmu soukromému dopravci. Jaký může být veřejný zájem soukromníka, jeho zájem je zisk a hotovo. 👌

NightmareFreddy

A Vy si myslíte, že je to problém jen soukromníků? Jedná se o celkovou podfinancovanost české železnice (viz Berlinery). Mimochodem – ano, zájmem soukromínka je zisk. Pokud neplní smlouvy, dostane pokutu a zisk se sníží. Takže je v jeho zájmu smlouvu plnit 🙂

Fučida

Když tam před ním jezdily ČD, bylo to némlich to samé.

bkv

A jaký může být veřejný zájem u akciové společnosti jako jsou České dráhy

navratp

A jaký je veřejný zájem České dráhy?

Aleš

Tady je zase nablito, kovaní žlutí proti kovaným modrým, dva vozy 3 měsíce vs. méně než 3 měsíce jeden vůz šrot. Přitom na vině je MD, že do smluv nedá likvidační pokuty.

Jirka

Kdyby tam byly likvidační pokuty, tak ČD už dávno neexistujou 😀

David

Kdyby byly pokuty likvidační, nikdo by neriskoval se do takové soutěže přihlásit.

NightmareFreddy

Tak přihlásil, ale za úplně jinou cenu, než za jakou se jezdí nyní. A pak je otázka, zda chceme levnou nebo „luxusní“ železnici. Nemůžeme ale chtít oboje

Winchester1873

možná sám nečekal že u té R23jky uspěje

oce

Lokomotiva s jedním vozem jela z Ústí do Kolína všeho všudy jednou tam a jednou zpět. Tedy přesně jeden obrat. Dost už bylo tohoto argumentu.

Jouda

Za problémy s neplněním smluv jak v železniční osobní dopravě, tak v autobusové , může v první řadě stát, potažmo kraje. Už roky se mluví o vyčerpaném pracovním trhu. Stát i kraje by si měli vždy nezávisle prověřit, zda dotyčný dopravce vůbec disponuje vozovou a lidskou kapacitou na soutěžené projekty a pak s někým něco uzavírat. Možnosti, nástroje na to má. Když potřebují, umí si zajistit o firmách i informace, do kterých jim nic není.A to že se dopravci bezhlavě hlásí do tendrů, na které nemají, je známá věc. Heslem pojďme to vyhrát a pak to budeme nějak řešit. Tohle… Číst vice »

Aleš

Promiňte, ale nemáte pravdu, Ty tendry by měly být vyhlašovány natolik dopředu, aby si dopravce byl schopen do doby zahájení provozu zajistit včas techniku i lidi. Nevidím důvod, proč by dopravce měl mít v době vyhlášení tendru někde v bramborách techniku a v šatně nudící se lidi.
Plus samozřejmě likvidační pokuty. Hrál jsi vabank, že to někde za ty podnákladové ceny (aby vítězství tendru) zchrastíš a nepodařilo se? Tak jsi ten vabank prohrál.

Vtvt

Přitěžující okolností je, že letos RGJ spustil Praha-Přemyšl, kde ve vlaku je jeden vagon na sezení. Který by měl prioritně směřovat na R8/R23.

Jezdí dva vlaky denně tam a z5 do Přemyšlu, takže minimálně 2 vagony na sezení tato linka zabrala.

Honza

Pritezujici okolnosti jsou nejen dva vagony do Premyslu, ale tech 200+, ktere pouziva na komercni vlaky. To je proste neakceptovatelne. Nejsem pro likvidacni pokuty, protoze stat se muze cokoliv, ale v takovemto pripade by mel byt objednatel tvrdy.

Avlaky

200 na komerční vlaky teď?

RJ má teď každý den v provozu celkem 170 vozu
Z toho 45 na rychlicich

Komerční vlaky na severu jedou 5vozove místo 14 vozu

Takže bych komentář toho ze IC vlaky mají bůhví jako přednost nechal stranou

Avlaky

Myslíte ten viz který tam už nejezdi protože ty vozy chybí?

vtvt

V rezervaci do Přemyšlu na webu regiojetu je uveden vagon na sezení

Avlaky

Jen na jedné soupravě s je neprodejny, v realitě nejezdi

Martin H.

Takže tendry vyhlašovat aspoň 5 let dopředu? Protože lidi se možná dají sehnat dřív (ačkoliv jsou firmy které poptávají zaměstnance třeba 10 let), ale vozidla to je oříšek. A ceny se stanoví z křišťálové koule…

Winchester1873

když ty lidské zdroje napřed jsou a když se to rozjede tak stačí aby jeden dobrý technik dal výpověď protože si našel partnerku na druhém konci ČR.

Gwann

Zakázat partnerky dle vlastní volby, přidělí zamestnavatel

Vtvt

Myslíte, že RGJ odkoupí vagony DB, které budou nahrazeny ICE?

Např. tyto: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=2221&nazev=&rok=2021
1x Bimmdzf287 s místem pro řidiče
1x Bpmbz294
3x Bpmz294
1x Bvmsz186
1x Avmz109

Na linkách v Polsku (CMK) by využil rychlost vagonů až 200 km/h, pokud upgraduje TRAXXy na 200 km/h.

Polské rychlíkové vagony (IC) Stadler Flirt a PESA Dart mají maximálku 160 km/h. A očividně jim to stačí,když PKP IC kupuje dalších 12x Flirtů. A lístky na ED250 Pendolino jsou dost drahé

Daniel Jablonecký

Zeptejte se RegioJetu, co si kdo tady myslí je naprosto nerelevantní.

tarten

„s místem pro řidiče“ – to je ale axelovina…

Vtvt

S místem pro řidiče ještě používají Bpmmbdzf286, což patrně taky budou vyřazovat kvůli dodávkám ICE/IC2.

viz příklad vlaku, kde došlo k náhradě za IC2
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=2202&nazev=Ostfriesland&rok=2021

tarten

Nepoužívají, neb to nejsou místa pro řidiče.

Vamich

Z Krakova do Čenstochové jsem jel Flirtem chvilku i 140 jinak nic moc. Bez pravidelné zastávky, ale snad 9x u návěstidel

Vtvt

Tak jsem zvědav, jestli RGJ letos v prosinci vyjede a které:
2x denně Praha-Berlín
2x denně Krakow-Warszawa
1x denně Praha-Gdynia
1x denně Wien-Warszawa
1x denně Wien-Warszawa/Přemyšl
1x denně Praha-Warszawa/Přemyšl
1x denně Berlín – Lublaň / Záhřeb / Budapešť

1x v noci Brusel/Amsterdam asi neklaplo

Gwann

Nevyjede. Na tohle nebudeme mít techniku

Vtvt

Některé noční linky asi vyjedou, neboť lehátkových vagonů má v provozu cca 50 a dalších cca 10 čeká na provoznění. Plus ty co předělal z lehátkových na sedačkové a pak zpátky na léhátkové.

Osobně tipuji, že RGJ vyjede s nočním vlakem Vídeň-Bratislava-Bohumín-Varšava/Přemyšl, aby mohl v Bohumíně vyměňovat vagony z Prahy/Vídně podle toho jestli cestující chtějí do Varšavy nebo do Přemyšlu.

Uvidíme jak ovlivnily plány RGJ obě navrhované noční linky ČD do Varšavy/Berlína
https://zdopravy.cz/mnichov-varsava-graz-berlin-ceske-drahy-odhalily-plany-na-nove-nocni-vlaky-115371/

Mates

A to ešte 31.12. vracajú všetky žlté Vectrony späť do ELL.

vtvt

Jaké lokomotivy jim zůstanou?
9x 162
4x Traxx MS2 plus jedna najatá
15x Traxx MS3
plus 3 vyráběné Traxxy MS3

Dave

Ani lidi

Aleš

Mohl byste prosím sjednotit jazyk u uváděných měst? Buď česky nebo originál? Rve to oči a vypadá to, že jste někde něco vykopypastoval a zeměpis máte na úrovni mateřské školy. Asi nejkomičtěji působí „Warszawa/Přemyšl“

Vtvt

Namísto jazykové preciznosti jsem se soutředil na to, abych vybral ty pravděpodobnější zvažované linky. Máte možnost mě opravit, dle Vaší libosti. Uvítám to.

Krom výše uvedených RGJ ohlásil taky:
Krakow-Rijeka/Split
Mnichov-Budapešť
Mnichov-Bukurešť
Varšava-Berlín-Brusel-Oostende

Domnívám se, že v dohledné budoucnosti tyto linky nevyjedou. Otázkou je Mnichov-Praha

Winchester1873

provozní zaměstnanci doufají žene, Radim má vizi že ano.

Vtvt

Tak ČD mají zpět z Polska 38 půjčených vagonů
A149
B249 atd.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mniej-czeskich-wagonow-w-pociagach-tlk-108289.html

Takže by teoreticky mohly ČD půjčit vagony Regiojetu

Honza D.

Nevím, proč ČD půjčily do Polska vozy určené na prestižní výkony. Potom ať se nediví, když jim Němci nepřebírají Berlinery kvůli nedodrženému řazení. 😁

Roman Svačina

Vozy na prestižní výkony? Do Polska půjčily vozy řady B takže koženky

Desura

mám pocit, že prestižní výkony byly myšleny sarkasticky

Premek

Slibem neurazíš…

Cestovatel z Vysočiny

Vůbec nechápu, co to bylo za nápad rušit na této lince ČD. Sice to nebyl žádný zázrak, na 1. třídu byl nasazován nějaký šrot, ale nestávalo se tohle, kdy jsou lidi akorát vyháněni z vlaků do aut. Nechat to Jančurovi je asi stejně tak moudré jako nechat plynové zásobníky Němcům.

Luboš Beneš

Ale stávalo, dokonce národní dopravce jezdil i s 1(slovy jedním) vozem.

Krva

Ano? Také tři měsíce v kuse? 🙂 Bydlím u trati 072 celý život a jeden vůz jsem viděl pouze před přechodem grafikonu. Nyní jsou dva vozy naprosto denní pravidlo a stává se, že jsou o dvou vozech (místo čtyř) všechny soupravy, které se zde točí. A když už se podaří najít místo, tak zjistíte, že jste v sauně, kde je to v horkých letních dnech doslova o život 🙂 Stav, v jakém ty dva nasazené vozy bývá je doslova tristní

Vtvt

Proč píšete o čtyřech vagonech? Smluvena je kapacita 175 sedaček

Až RGJ nasadí dva nízkopodlažní dvoupatráky, tak smluvenou kapacitu mírně překročí

oce

Jeden obrat, tj. jednou tam a jednou zpět…

Anonym ze severu

Dobře, ale třeba dneska měl RGJ 1 vůz 1. třídy a 2. vůz 2. třídy. A odvezte v tom 150 cestujících, co nechtějí platit 1. třídu.

nowas

A kdo se jich bude ptát, když ta 2. bude narvaná? 🙂

nowas

Jednou. A to byla senzace. Žlutej na to mrdá už 3 měsíce.

Josef Trögl

Já s touto linkou jezdím pravidelně a s ČD jsem jel vždy nějakým šrotem. A před koncem loňského roku se tu objevovala i jednovozová souprava.
S RJ je to pro cestujícího výrazné zlepšení i přes problémy v poslední době.

Anonym ze severu

Jo – klima a wifi jsou rozhodně fajn. Ale já bych si radši na tu 2hodinovou cestu sednul. A jezdil-li bych denně, místenku bych si každý den fakt kupovat nechtěl.

jal

Možná se pravověrným žlutým otevřou oči poznáním, že prostě všichni dopravci mohou mít problémy a všelék „změna dopravce“ nemusí být funkční.

Ten z Brna

neotevře, ti vidí jen to své kafe zdarma

Jonáš Jiří

Vždyť na R23 to kafe nejde ani koupit, natož zdarma.

Daniel Jablonecký

V Brně vědí všichno nejlíp. Však je Jančura z Brna, ne?

Rostislav Res

Radim Jančura (* 12. ledna 1972 Ostrava) je český podnikatel a manažer, známý především jako zakladatel a vlastník společností Student Agency a RegioJet.

Tuaer

V první třídě jsem kávu zdarma dostal, ale jen rozpustnou.

Aleš

Jenže v diskuzích člověk čte hlavně že žlutý má problémy, bordel v údržbě, čistotě a funkčnosti atd. a má z toho dojem, že ČD jsou na úrovni JR.
Zažil jsem bordel, špatný stav techniky, neprofesionální chování a aroganci u obou zmíněných dopravců, ale tady má člověk dojem, že chyba je jen na jedné straně.

Vít Jůza

Dohody a sliby se mají plnit, ale zrovna co se týká probíraného nedostatku … musel kvůli tomu někdo aspoň cestovat ve stoje?? Myslím, že 2 vagóny místo tří na této lince jsou opravdu na naší železnici nejmenším problémem.

Cestovatel z Vysočiny

Než se stát rozhodl vyhnat na této lince lidi z vlaků, jezdily tady 4 vagóny slušně obsazené.

Lech Malý

V jakou část dne/týdne jezdily 4 vagóny slušně obsazené? Já tam měl vždy kupé pro sebe, tím samozřejmě nevylučuji možnost, že jsem se vždy trefil do nějakého sedla.

Kamil Novotny

Tak samozřejmě že vozy budou, až přestane jezdit Split. Kdo by to byl řekl.
Prostě počkejte si po sezóně a neremcejte.

Vtvt

Dovolím si oponovat. Neboť plánuje jezdit zimní linku do Alp.

To spíše, až zprovozní vagony, které nečinně stojí. Např.
4x Bvmsz
14x Avmz
11x Bcm
nějaké Bmpvz, Bmpz

Avlaky

Myslíte ty Avmz na kterých se plánuje dělat rekonstrukce??

Bcm které nemají vhodně podvozky?

vtvt

Myslím Amvz o kterých RGJ prohlásil: „Vozy budou postupně nasazovány do provozu, aktuálně bez větších úprav. Budou nasazovány na R8, ale budou se objevovat i na našich IC spojích,“ řekl ředitel RegioJetu Jakub Svoboda.
https://zdopravy.cz/regiojet-nasadil-do-provozu-dalsi-vozy-od-deutsche-bahn-od-arrivy-si-pujcil-bobinu-119041/

vtvt
Avlaky

Ony nejezdi ZSSK je nenasazuji

Avlaky

Takže pokud se nakonec rozhodli rozhodnutí a modernizovat je, je to špatně?

Juraj

Jakože by tam nasadil lehátka? Samozřejmě by to šlo, ale zrovna na R23 je standardní sestava úplně odlišná než na vlacích do Chorvatska. Může tam, pravda, hodit extra Astry – to bude docela hezký upgrade.

Vtvt

Tak situace s vagony ASTRA po ArenaWays není úplně jasná.
https://zdopravy.cz/regiojet-nakoupil-dalsi-vozy-v-italii-prestavi-je-v-rumunsku-2685/
Údajně tyto vagony RGJ zprovozňoval už v 2017. Ale už jsou nebo nejsou v provozu?

Avlaky

Jejich zprovoznovani se dost posunulo jeden kus už jezdí Bm024 (od jara 2022) dalších 5 má přijít v 2023

Ale RJ si je nedělá sám proto to tak trvá

vtvt

Díky za info.

Kamil Novotný

Však ne celý Split je v lehátkách a na R8 lehátka jezdí, na R23 jezdily občas také. Celkově překope vozy na linkách a vlastně na R23 mu stačí do 3 souprav po jednom voze. To ze Splitu půjde.

Nokkonen

Tak lehátka jsou cestující zvyklý z R8, tak proč ne na R23?

Josef Trögl

Lehátka už tady jezdí.

oce

Lehátko tam už jednou nasazeno bylo. Asi neměli u žlutého zrovna jiný vagón..

mvn

Minulý týden jsem viděl Vectrona RJ s nákladem směr Praha a 2 komerční vlaky co jely chvíli po sobě a oba poloprázdný. Nějak nevěřím „nedostatku vozů a lokomotiv“…

Ondra Burgr

Však on bude mít vozů dost, až přestane jezdit do Splitu. Přece jen komerční vlak je pro něj více než závazek Nikomu nebylo divné, že se zkrátili soupravy jakmile začal jezdit do Chorvatska ? Uvidíte

mvn

Na R23 budu teďka jezdit dvakrát týdně do Nymburka, uvidíme no…

Karel

A to se bude jezdit linka v lehatkach 😂😂😂

FilFee

Už předtím se jezdila v lehátkách. Během dvouhodinového stání v Poděbradech to bylo celkem fajn 😀

Avlaky

Nevěříte? Z 330 vozu jezdí denně jen 170, všechny linky jezdí s méně vozy než normálně

Normálně přes jaro jezdilo minimálně 250 vozu denně

mvn

Přes jaro jezdily na R23 i 4 vozy klidně, pak byla pravidelná linka na Ukrajinu a Chorvatsko…

Vtvt

Celkově má RGJ přes 300 vagonů, z toho v provozu cca 200. Je otázku proč se nedaří uvést do provozu další vagony.

Je vyčerpána oprávarenská kapacita dodavatelů?

Tomu by nasvědčovalo, že po insolvenci TRATECu nepokračuje u jiné firmy modernizace Bdmtee (Honeckery)
https://zdopravy.cz/konec-minisedacek-nove-zasuvky-a-wi-fi-modernizovany-honecker-vyjede-v-pristich-tydnech-53035/ A že jsou problémy s dodávkami GTW Stadler od ŽOS Zvolen.

Avlaky

Zprovozněneno bylo velkém cca 330 akorát teď nejsou na již provozní vozy díly tak jezdí cca 170

Lukáš David

Mimořádně jo? Včera to byl nářez, jezdil jen se dvěmi soupravami a zpoždění po celý den 40+minut…

Ten z Brna

na R8 to známe taky…

55p

Zrušen nebyl jen vlak 1303, ale i jeho obrat na 1302. Včera jezdily dokonce jen dvě soupravy místo tří, takže točil v Ústí západě a vyrážel s cca 45 minutami zpoždění.

Hodně štěstí

Jak vyhnat lidi z veřejné dopravy.

Libcha

Ale to pan autor článku nějak nenapsal. Neví?

Anonym ze severu

Zřejmě pan autor nechce.

Šimon Kuchař

A řešil někdo (třeba MD)i to,ze třeba včera nezajíždel a nevyjížděl vůbec z Ústí n.L. hlavní nádraží,ale jen na/z Ústí n.L. západ? Je fajn čekat na hlavnim v Ústí na vlak,který odtamtud nevyjel. V pokladně ČD nikdo nic nevěděl (není se čemu divit, když je to úplně jiná společnost) a na infolince RJ mě odkázali na další vlak, ale nevěděli jestli vůbec z hlavaku pojede. A nejel. Zase ukončil a začal jízdu na západě. Fakt super služby … 🙄🙄🙄

***** Petr

Že by to byla ta avizovaná mimořádná událost ? Nemyslím si , že RJ jezdí kde nemá a bloudí po kolejích 🙂

Šimon Kuchař

Vše bych pochopil, ale když nikdo cestujícím ty informace nedá, je to fakt peklo 🙄🙄🙄

Vít Jůza

V pokladnách tradičně nikdo nic nevěděl i v dobách, kdy vše bylo ČSD. Ale měla by být zajištěna v takovém případě informovanost přes pracovníky a sdělovací prostředky Správy železnic. A mělo by se to samozřejmě řešit stejně, jako když nějaký/-cí dopravce/-i v Praze kvůli snížení mimořádnostem a/nebo zpoždění oproti jízdnímu řádu neobracejí na nádraží Holešovice, ale už na hlavním, stavějí místo Libně Vysočany a naopak a tak podobně. Aneb není to na naší železnici až tak úplně mimořádné bez ohledu na dopravce.

Adam

Dyt je to 5 minut pesky, tak se projdi!

robert

Slibuje? A já zase slibuju, že do toho jeho plkače prostě nevlezu. Z Brna do Prahy si sice musím o půl hodiny dřív přivstat, ale mám klid od slibotechny.

Gwann

Ano, 5:38 místo 6:09. Taky tak jezdim

Erik85

Na R8 včera jedna tří a čtyřvozová souprava. Škoda, že sem nejdou vkládat videa a fotografie. Dotace bereme, ale jezdí s námi lidi. Však my je vyženeme…

Vtvt

Vzhledem k tomu, že Praha-Přemyšl je vyprodaný na pár dní předem, tak předpokládám přidají vagonů na tento dálkový vlak

Janko

Máte pravdu. A ohledně linky R8, je hodně smutné že i když tam teď nasazuje 3/4 vozové soupravy, tak i tak se tam ti cestující zřejmě vlezou, to svečí o tom kolik lidí těch spojů využívá teď bohužel…😐, protože ještě před nástupem RegioJetu, tak na té lince co si pamatuju a hodně krát i zažil osobně, jezdili soupravy s 6/7/8 vozů a ve špičce jezdilo i 10, a to kolikrát nestačilo, neustále plné

Pedro72

Jezdím tou linkou 20 let. 10 vagónů? A tahal to slon, průvodčími byl krteček a beruška?
Ale vážně: RJ má máslo na hlavě, ale má to i pozitiva. Třeba doplnění taktu, spoj ve 20.02 Brno – Ostrava dost pomohl v pátky. Je na výběr mezi velkoprostorem a kupé. A občerstvení už je jen taková třešnička na dortu.

Bilbo.cz

10 si taky nepamatuju, ale 7‒8 slušně obsazených vozů býval ještě před pár lety v pátky a neděle standard. 7 vozů měl mimochodem RJ ve špičkové časy ve smlouvě, když tu linku přebíral. Předpokládám, že ten požadavek oficiálně pořád platí.

Chanka

Taky jsem tam jezdila a fakt 6-8 vozů a někdy si nebylo ani kde pořádně postavit

zdenek

Taky vzpomínám, že na R8 jezdilo 8. A do Studenky hrdě Lowcostem.. (místo first) Za krajský tarif. Které mi tvrdí nejde platit ani keš.
Ano jistý podíl v tom má stále nezvládnutý kovid. Ať o tom pitomí Ceši nechtějí ani slyšet.

FilFee

Pokud máte fotky tak je dejte na https://www.imgur.com a videa na https://streamable.com a pak stačí poslat odkaz 🙂

Jirka

Hlavne ze se panove Jancura a Petruj drive chvastali, jak jsou o tridu lepsi dopravce…

Pája

Jojo, často na to vzpomínám. Velký oči byly asi kvůli neznalosti problematiky železnice. Opravdu to není totéž jako provozovat autobusy, ale na to už oba dávno přišli.

Lech Malý

I tak nástup žlutého české železnici spíše prospěl, bylo by iluzorní si myslet, že modří by se bez žlutého snažili tak jako teď. Zájem cestujících o relace z Prahy do Ostravy a Brna jednoznačně vzrostl s nástupem žlutého, kdy modří pochopili, že obyčejné jízdné (neřku-li NRT na relaci do Vídně!) není fyzikální podmínka pro provoz vlaků.

Vtvt

Praha-Ostrava dnes jezdí
ČD 15x (před 10 lety cca 20x)
RGJ 8x (před 10 lety cca 9x)
LEO 8x (před 10 lety nic)
Celkově dnes jezdí 31 vlaků, před 10 lety cca 30 vlaků

Lech Malý

Statistiku přepravených cestujících máte taky? No a co relace Praha-Brno? Tam je to předpokládám nade vší pochybnost.

Vtvt

Praha-Brno není srovnatelné s Praha-Ostrava. Neboť do Brna je dotována část vlaků (vlaky firmy ČD Ex3, R19).

Praha-Ostrava není dotována, takže dopravci si nemůžou dovolit, aby dlouhodobě jezdily poloprázdné vlaky.

Lech Malý

V JŘ 1995/96 to bylo sedm (!) denních přímých vlaků Praha-Ostrava a dva páteční.

Vít Jůza

A měly většinou více než 3 vozy a bylo místo na trati i pro jiné vlaky.

tarten

Na Praha-Ostrava mají i dnes „většinou“ víc než 3 vozy…

Lech Malý

Mívaly běžně 14 vozů a v pátek a v neděli se běžně stálo, i když kupé bývala standardně po osmi. Hodně se toho změnilo od té doby.

***** Petr

To je spíš prosté konstatování faktu, při základním porovnání s ČD to snad ani nelze nijak rozporovat. Ostatně Leo a Arriva má za mě taky vyšší standart

nowas

Čeho? A píše se to s „d“.

Kamui

Časy kdy RJ byl brán za lepšího dopravce jsou v nenávratnu. Dneska už je to jen socka dopravce.

Hodně štěstí

Dopravní společnost, která nedokáže sehnat 3-4 vozy navíc do oběhu, třeba i zápůjčkou od jiného dopravce nemá na dopravním trhu co dělat.

Vtvt

volné vagony má třebas Gepard Express po Locomore
https://zdopravy.cz/z-brna-poprve-vyjel-primy-vlak-na-videnske-letiste-propagacni-jizda-vyjde-mesto-na-200-tisic-korun-105294/

Nebo KDS zážitkové vlaky nebo nostalgicke vlaky (at) cz

roman

Tenhle problém mají i ČD, takže naznačujete že na dopravním trhu nemají co dělat?

Hodně štěstí

Jenže RegioJet má možnost vozy stáhnout ze svých komerčních linek, aby splnil závazky ministerstva dopravy.

***** Petr

A ČD poslat pendolino na Berlín ať není ostuda 🙂

Gwann

To asi těžko.

Vtvt

Souhlasím, Pendolino je přeceňované. Mělo jezdit do Německa, jezdilo do Vídně a do Bratislavy. A dnes jezdí do Františkových lázní a do Košic. A to ČD na mezinárodní EC nasazují obvykle ty nejlepší vagony. Taky proto vagony ČD tvoří většinu vagonů: – do Berlína – do Varšava – do Krakowa – do Lince – do Vídně – do Bratislavy a na Regional Express 25 do Mnichova tvoří vagony ČD tu kvalitnější část vlaku Výjimkou z trendu dávat kvalitnější vagony na mezinárodní linky bylo dotační šílenství na konci éry Brouka Pytlíka, kdy loni se přikleplo navýšení dotací o víc než 40%… Číst vice »

Vít Jůza

ČD také může stahovat ze svých komerčních linek … ale také si nevycucá v případě potřeby na správnou dobu a místo správná vozidla okamžitě mávnutím proutku.

Gwann

Inu, tomu se rika pokrok. A ten se nezastavi…

PS: že někdo tuto hruzolinku v podání CD kvalitou vyrovná, to bych vskutku nečekal. A ta bobina na arrivy je milým zpestřením.

Jan

Bobina k těm dvěma vagonům pěkně sluší, je z toho takový retrovlak. KŽC má evidentně silnou konkurenci.

Adamgolias

To je ta Bobina , ktera při prezentaci Arrivy pred 2 roky odjela od nastupiste z čerčan bez vagonu , bo strojvedouci se nepodival zda je přivěšen?

Erik85

ČD na rozdíl od RJ nabídly na tuto linku nové pantery od 3. roku trvání smlouvy…RJ nasadí max jinde vyřazený letitý sběr, co už jinde pro opotřebovanost a poruchovost vyhazují.

Martas

To jsou akorát manažerský povídačky, že od tehdy to bude lepší a pak to dopadne jak s vlaky do Německa, kde jim vagony taky chybí. Stejné povídačky, jak jsou lepší, jsme mohli slyšet od RegioJetu.

Pája

No jo, ale u ČD už nějaký ten čas probíhá „Panterizace“ a od cestujících opravdu na Pantery moc kritiky neslýchám. U RJ jsem zatím nic takového jako velký nákup standardizovaných vlaků nevidím. Jasně, Panter není TGV, ale zase když nahrazuje koženky a Honeckery, tak v TUTO chvíli vidím větší šanci nasazení nových vlaků u ČD. Pantery zatím celkem jezdí, problémy údržby se týkají jiných vozidel.

Vtvt

Žádné budoucí regiopantery na R23 nepřijdou, neboť všech 50+60 objednaných už je slíbeno jinde.

Krom objednaných RegioPanterů mají ČD ještě 3vagonových RegioPanterů:
v Ústeckém kraji 7
v Královehradeckém kraji 2
v Pardubickém kraji 3
V Jihomoravském kraji 3
V Olomouckém kraji 5

A pětivagonové InterPantery

Erik85

V době podání nabídky MD na R23 byly pantery ještě volné. Navíc bude vyhlášeno další VŘ na EMU a BEMU.

Vtvt

Pokud vím, tak ČD shání EMU400 pro pražskou aglomeraci. A dále shání EMU nebo vagony s řídícím vagonem na rychlost 200 km/h na R9 (Pantery umí 160 km/h)
https://zdopravy.cz/ministerstvo-dopravy-vypsalo-soutez-na-rychliky-praha-brno-poprve-chce-po-dopravci-nove-vlaky-93385/

Vy tvrdíte, že ČD shání další EMU o kapacitě cca 250 sedaček? Můžete to nějak doložit, prosím?

tarten

Před delší dobou ČD vyhlásily „tržní konzultaci“ na EMU různých kapacit a v málo kusech, což zjevně nebyla sháňka po EMU 400 pro Prahu.

vtvt

Na profilu ČD na tenderarena.cz nic takového není.

Mohl bych poprosit o odkaz?

Lech Malý

Zrovna třeba první třídu v panterovi pokládám za jeden z mála českých železničních zážitků z kategorie ‚nikdy vice‘.

***** Petr

Tak to je mohou nasadit i u nás nebo kdekoli jinde a ne tu točit Honeckery a podobné šroty s mazlavou patinou. Navíc za pantera i sysla umí zaskočit reinkarnovaná 810 , takže zlatá bobina na které cestující nejezdí a víceméně je jim to jedno co to táhne

Vít Jůza

Pantery jsou ty skvělé vlaky, co při zavírání dveří začnou tak pípat, že člověka málem trefí šlak nebo leknutím skočí do koleje na druhou stranu, a jenom zavření dveří jim trvá asi 10 vteřin, a co nejsou zticha, ani když stojí?

Apollo17

Ony pípají a zavírají 10 sekund i dveře na InerJetu od Siemensu. Dveře jako na 810,nebo Béčku ,které bez pípnutí třísknou již žádný nový vlak nemá.

Gwann

Jo, rozhodně CD mají víc nových vozidel než RJ

Vtvt

A pak to dopadá tak, že Interjety s maximálkou 200 km/h jezdí na lince do Ústí, do Chebu, kde maximálku nevyužijí (průměrná rychlost linky je cca 120 km/h).

Vtvt

Tak letos a napřesrok by ČD asi jezdily s tím, co dosud:
AB349
B249
Bdtee276
BDs450

To už ta nabídka RGJ je lepší, přestože je levnější. Jenom, kdyby dodrželi smlouvu a kdyby RGJ jezdil se slíbenými 3 vagony.

Jiří Kocurek

Realita ČD byla takováto: https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/
Ale ano, mohli slíbit i panoramatický vůz.

Erik85

A tak to jezdilo celý měsíc jako RJ? Vlastně ten rovnou odříkává celé spoje… nejen včera na R23. V pondělí odpoledne na R8 „vlak je odřeknut, náhradní doprava není zajištěna.“

Vtvt

Za rok 2021 ČD odřekly bez náhrady 2,59% vlaků

Za rok 2020 RGJ odřekl 1,87% dálkových vlaků

Kdo já?

Asi by to chtělo dát stejný rok, a uvést celkový počet vlaků. Taky je rozdíl dálkový vlak a nějaká místní dráha.

Vtvt

Tak to spočtěte sám. Údaje jsem vzal z webových stránek cd (.) cz a regiojet (.) cz

Martin1

Panečku, to je reakce. Tak si to spočtěte sám. Není lepší neplevelit zavádějícími údaji? Je. Ale jak vidno, ne pro každého.

Vtvt

RGJ nezveřejnil údaje za rok 2021: Takže srovnatelné údaje nejsou veřejné.

A pokud jde o dálkové vs. regionální vlaky, tak jak mám poznat u firmy ČD, které jsou které? Některé Spěšné vlaky jezdí stejnou vzdálenost jako některé Rychlíky.

Takže přenechám iniciativu těm kdo se dopátrají lepších údajů.

Geralt

Jenže ve skutečnosti objednatele pohodlí pro cestující reálně nezajímá. Důležité je pouze ušetřit.

Vtvt

Dovolím si oponovat.
RGJ jezdí za dotaci 88 Kč/vlkm.

Naproti tomu na R15 se jezdí za dotaci cca 203 Kč/vlkm (nárůst o víc než 40%). Na R10 se jezdí za 210 Kč/vlkm (nárůst o víc než 25%).

Takže: na některých linkách se šetří na dotaci. Na některých se plýtvá dotacemi.

Holt dílo Faltýnek/Havlíček/Schillerová

Vít Jůza

Občas tuto linku používám zejména od roku 1984 dodnes, jistěže také někdy nějaké zpoždění, mimořádnost, výluka, jako všude, ale žádný důvod ji nazývat hrůzolinkou, naopak patřila vždy mezi ty pohodovější … poměrně volno a čisto a klídek.