dkv-spojujeme

RegioJetu chybí vagóny, na rychlíky podél Labe nasazuje dvouvozové soupravy

Dvouvozový rychlík RegioJetu. Foto: Štěpán HeppnerDvouvozový rychlík RegioJetu. Foto: Štěpán Heppner

Od zítřka dopravce slibuje návrat ke standardu požadovaném ministerstvem dopravy.

(aktualizováno 18.8. o vyjádření MD). RegioJet musel na rychlíkové lince R23 z Kolína do Ústí nad Labem zkrátit své soupravy jen na dva vozy. Porušuje tak smlouvu s ministerstvem dopravy. Podle dopravce je důvodem nedostatek provozuschopných vozů.

Podle smlouvy s ministerstvem dopravy má RegioJet nabízet na každém vlaku nejméně 175 míst k sezení. To se ale poslední dny neděje, se dvěma vagóny takový ukazatel nesplňuje.

Bohužel došlo k nahodilým závadám a bylo nutné vůz ze soupravy stáhnout, zároveň byl záložní vůz na plánované údržbě. Od zítřejšího dne budou opět všechny soupravy ve správném řazení. Pracujeme na zprovoznění dalších vozů, aby již k takovým výpadkům nedocházelo, respektive bylo možné rychleji nasadit záložní vůz,“ řekl ředitel RegioJetu Jakub Svoboda.

„Nedodržení kapacity na lince R23 Kolín – Ústí nad Labem je vážná věc.  Dopravce jsme již požádali o vysvětlení této situace, poukazujeme přitom na neplnění ustanovení smlouvy a požadujeme zjednání nápravy. Reagujeme na stížnosti cestujících a provádíme vlastní kontroly,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Brychta.  Plnění smlouvy ze strany dopravce vyhodnocuje ministerstvo vzhledem k období platnosti příslušného jízdního řádu. „Smlouva na provoz linky R23 platí od prosince 2021, za nedodržení řazení jsme dosud žádnou smluvní sankci neudělili,“ dodal Brychta.

Redakci Zdopravy.cz kontaktovalo několik cestujících z této linky, podle kterých je kapacita nedostatečná a vlaky jsou přeplněné. „Další kapitolou je čistota, vozy vykazují jen velmi nízkou úroveň čistoty,“ upozornil jeden ze čtenářů.

RegioJet začal provozovat rychlíky linky R23 loni v prosinci, když vystřídal České dráhy. Osmiletá smlouva počítá s cenou 87,60 Kč za kilometr. Nejpozději od změny jízdního řádu v prosinci 2024 musí firma zajistit provoz těchto rychlíků vozy s nízkopodlažním nástupem cestujících. RegioJet předpokládá, že tyto rychlíky sestaví výhradně z patrových vozů, které koupil od Deutsche Bahn.

Tagy R23 RegioJet
381 komentářů