Infrastruktura Železnice

Prostě to zbouráme. Správa železnic zveřejnila seznam dalších 74 budov k demolici

Strážní domek u Letohradu určený k demolici. Foto: Google Street View
Strážní domek u Letohradu určený k demolici. Foto: Google Street View
K zemi mají jít nevyužité budovy, na seznamu k bourání jsou například i zachovalé strážní domky.

Vlna demolic drážních objektů bude pokračovat i v příštích letech. Správa železnic zveřejnila další seznam objektů, které půjdou k zemi. Po již dříve vypsané zakázce na demolice budov ve správě oblastního ředitelství v Plzni hledá firmu, která nacení odstranění budov v oblasti královéhradeckého ředitelství.

Součástí zakázky je kompletní seznam budov, který půjde k zemi. Jde o celkem 66 budov v péči královéhradeckého ředitelství, v případě plzeňského ředitelství o 8 budov.

„Objekty jsou prázdné a nadále nevyužitelné. Většina vytipovaných objektů jsou už nevyužívaná stavědla, výhybkářská stanoviště, strážní domky ve špatném stavebně technickém stavu, s nevyhovujícími nebo chybějícími inženýrskými sítěmi, často v těsné blízkosti dráhy, případně s problematickým přístupem,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Některé objekty podle ní překáží výhledovým investicím Správy železnic.

V seznamu jsou ale i domy v zachovalém stavu. Například strážní domek na trati z Letohradu do Lichkova, která má podle snímků relativně nová plastová okna. Pro Správu železnic je často jednodušší postup domy zdemolovat, než jednat o prodeji: ten pak musí schvalovat vláda. Nikde v seznamu není uveden důvod, proč se bude budova demolovat ani zda se nabízela například k prodeji. Správa železnic tak ještě bude muset platit za demolici namísto toho, aby inkasovala za prodej.

Snahy Správy železnic bourat za každou cenu některé drážní budovy občas narazí na úspěšný odpor. Zatím posledním případem je nádraží v Chotyni, kde se obci podařilo dosáhnout záchrany zápisem mezi kulturní památky.

Zájemci o podání nabídky v soutěži nemají mnoho času: termín odevzdání je 7. ledna.

Seznam budov k demolici

OŘ Hradec Králové

Blešno – objekt WC
Bohuslavice nad Metují – WC
Česká Metuje – WC
Předměřice nad Labem – WC
Káranice – WC
Újezd u Chocně – objekt WC
Roztoky u Jilemnice – WC
Hostinné – WC
Bělá u Staré Paky – strážní domek čp. 121
Malé Svatoňovice – budova TO
Václavice st. I
Václavice st. II
Valdov – strážní domek č. 44
Bělá pod Bezdězem – skladiště TO
Machnín – skladiště
Černousy – strážní domek č.p. 49
Libuň – výhybkářské stanoviště č. 1
Višňová – výhybkářské stanoviště č. 1
Zákupy – výhybkářské stanoviště č. I
Zákupy – výhybkářské stanoviště č. II
Mladá Boleslav, Podlázky – strážní domek č.p. 60
Mladá Boleslav, Debř – strážní domek č.p. 30
Veselá – strážní domek č.p. 62
Železný Brod – strážní domek čp. 620
Železný Brod – výhybkářské stanoviště č.1
Lučany nad Nisou – strážní domek čp. 514 (bývalá zastávka Dolní Lučany)
Rádlo – dřevěné kůlny (vedle budovy zastávky)
Třebovice – strážní domek čp. 198
Slatiňany – stavědlo 2
Chudonice – strážní domek č. 20
Jičín – administrativní budova (vedle výpravní budovy)
Káranice – stavědlo
Kostelec nad Orlicí město – strážní domek 39
Převýšov – budova soc. zázemí
Sobčice – čekárna
Zachrašťany – závorář. stanoviště
Náchod – stavědlo II
Zvole – strážní domek č. 7
Meziměstí – výhybkářský domek č.1
Meziměstí – výhybkářské stanoviště II
Královec – stavědlo I
Rychnovek – hradlo
Nová Paka – výhybkářské stanoviště č.1
Nová Paka -výhybkářské stanoviště a byt
Stará Paka – výhybkářské stanoviště č.1
Lovčice – výpravní budova (bývalá)
Čestice – strážní domek
Černčice
Úštěk – strážní domek č.p. 109
Moravský Karlov – budova zastávky
Nectava – budova zastávky
Jevíčko – budova zastávky
Prostřední Lipka – budova zastávky
Bílá Voda – skladiště
Květná – strážní domek čp. 94
Štíty – skladiště
Kunčina – skladiště
Bezpráví – strážní domek čp. 54
Litomyšl – remíza
Letohrad – strážní domek čp. 97
Lanšperk – budova zastávky
Bylany – skladiště
Heřmanův Městec – stavědlo č. 1
Raná – provozní budova
Řečany nad Labem – trafostanice
Turnov, Daliměřice – strážní domek č.38
Řečany nad Labem – rozpínací stanice

OŘ Plzeň

(některé objekty už zbourány)
Bavorov – objekt WC
Bělčice – výpravní budova
Holýšov – stavědlo 1
Zdemyslice – strážní domek
Vlastec – sklad uhlí
Velký Bor – strážní domek
Sušice – stavědlo 1
Holýšov – stavědlo 1

Odebírat
Upozornit na
guest
738 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Zouzal

Sám sem nabízel odkup domku v Květné, je to pěkné místo, u lesa, u trati, v minulosti se tam i bydlelo. Nejsem z těch co by si stěžovali na to, že po kolejích jezdí vlaky. Příjde mi to jako škoda. A o to víc mě mrzí, že se to dozvídám z webu, a né od těch, kterým sem podal žádost. Nicméně, když sem slyšel, jak se „hospodařilo“ s Poličským depem, tušil jsem, jak to dopadne.

Vašek

Jak tak zkraje koukám, cestující asi přestali vyměšovat.

paja

Ale zase nebourají třeba klikotoče v Doudlebách nad Orlicí, hezký přejezd se 4 závorama jen já tam jezdím s kamionem a ne žebřinákem jako muj děda. Dlouho se tam čeká a teké chybí nějaká výstraha před padáním pro kamion bezva adrenali, hlavně že předělali přejezd nedaleko v Záměli v poli kde nic nejezdí hold dobrá správa! Dobrá je vlastně 3 takže nic moc.

bkv

„hold dobrá správa! Dobrá je vlastně 3 takže nic moc.“
Proč jí tedy vzdáváš hold, když jí známkuješ za 3?

Vašek

Holt! Hold se vzdává.

Alca

To je banda kreténů. Nic víc kolik lidí nemá kde bydlet. Navíc lidé tam třeba bydlí desítky let. Než by to prodali radši to. Půjde k zemi. Mám osobní zkušenost co tam sedí za lůzu.

Luděk S.

Jé, vy jste jedna z těch holek, co nás přišla vloni bavit na ten večírek. Tak to zdravím!

Kat

Tolik milionů stali ti zastávky a teď to likvidují domky u tratě jsou pěkné proč to neprodaji za nějakou symbolickou cenu nebo nedají na podnájem lidem pěkná letní chata ale i Bydlení.

Alibaba

Protože to nejsou byty/domy schválené k bydlení.

boris

A to těm, co tam dnes bydlí vadí?

Alibaba

Těm co tam bydlí dnes třeba nic nevadí, ale těm co tam budou bydlet v budoucnu třeba něco vadit bude.
Může třeba na to banka dát hypotéku, když to není obytný dům/byt?

bkv

Třeba proto, že to za symbolickou cenu prodat nemůžou…

Leinad

Ale zaplatit demolici za větší cenu můžou.

Jan Sova

Ve výčtu chybí adresa „nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12″….
(původně jsem to chtěl až na silvestra, ale jdu hákovat)

režista ČD

Tam sice nesídlí GŘ SŽ(DC), ale ani tahle budova nemůže za to, co sídlí v ní – takže užitečnější by bylo nechat ji stát a jen z ní vyklopit do Vltavy jen obsah toho Augiášova chlíva = podobně jako to kdysi navrhoval Sládek udělat s osazenstvem Strakovky.

Luděk S.

Hele, jsme rádi za režijku a nedržkujem tady, ano?

boris

Hlavně pivo, vepřová se šesti a něco si přikrást, že jo.

Václav Činka

a co architektonický klenot : ČESKÁ LÍPA- město?!…uncle James.

Evžen

Česká Lípa město je v majetku Českých drah

Milan

VŠECHNO tady smrdí. Třeba ten vechtr v Bezpráví. Vůbec tu není nutnost bourat, zde má mít s ohledem na blízkou budoucnost jednoznačně přednost prodej! Vechtr tam stojí cca 175 let a každý ví, že za pár let tam žádné koleje nebudou. Pozemky se po rekultivaci svršku rozprodají a zbydou jen fotografie a vzpomínky. Donedávna tam bydlela stará paní, dům je na pěkném místě, i když už chátrá. Ale proč jej alespoň nezkusit prodat s ohledem na pohodovou a nekonfliktní budoucnost pro SŽ? Třeba jen za 200 táců, někdo by určitě rád koupil a opravil. Jenže tak málo peněz určité lidi… Číst vice »

Alibaba

Každý ví, že koleje v Bezpráví zůstávají, trasa se neopouští, bude fungovat pro osobáky a náklady, nový tunel bude pro rychlejší vlaky.

Milan

Takže to skutečně bude víceméně čtyřkolejka Brandýs-Ústí? Líbil se mi tento plán, ale žiju v domnění, že to zase nějaký chytrák přehodnotil a bude jen štreka v tunelu…

Alibaba

Tohle je poslední verze plánu, psalo se o tom i tady na tomto serveru.
Když přivedete další dvojkolejku od Týniště do Chocně, tak prostě nějakou další kolej(e) na východ jsou potřeba. Hrdlo se tak zkrátí na úsek Ústí – MuN. přičemž není technicky a prostorově problém to zkrátit do Dlouhé Třebové.
Co s tím udělá nedostatek financí, se samozřejmě neví, normální by bylo, kdyby se to maximálně odsunulo.

Vlastimil Kocurek

Lidé, kteří mají dost financí si nebudou kupovat domek u železnice. A pokud to někdo koupí za jeden milion, nebude mít další jeden na opravu. Z té stovky
objektů , je vybráno na obrázku 10 nejlepších, a z nich zase jen jeden k světu.

To by stát musel mít tisíc pracovníků navíc a zabývat se dalšími prodeji, už TAK VLASTNÍ TISÍCE SO A NEVÍ CO S TÍM. Podobně, když se bourají kasárna, aby se to nahradilo něčím užitečným, mohli byste požádat, že koupíte alespoň bývalou vrátnici, a předěláte si to na bydlení. Ale nejsme v Indii ani Pakistánu.

Vlastimil Kocurek

Momentálně se bourají např. kasárna pohraniční stráže na Šumavě, jedna za druhou, a má to podobnou logiku věci, nenechávat v krajině barabizny, nepředělávat to na nějaké penziony a jiné nesmysly. Je to věc estetického cítění. Zatímco pán „hlavně méně kocourků v kocourkově“ viz níže, tráví svůj čas v nějaké knaipě vedle koleje popíjením piv, já se zabývám architekturou a tvorbou krajiny, i když v tom asi nejsem žádný bůhvíjaký expert. Estetika je so částí mého života, je to kladná hodnota.

Leinad

1000 pracovníků aby se zabývaly prodejem – zatímco demolice probíhají samy, na to nejsou potřeba člověkhodiny.

Anonymas

Pane Kocourek, nemá cenu se rozčilovat akorát zde dostanete BAN, jako já, byl mi smazán příspěvek pro urážku v příspěvku, který neobsahoval žadnou urážku, pouze normální otázku na jiného diskutujícího k tématu. Hezké svátky a redakci taky

Vlastimil Kocurek

Pěkné Vánoce Vám i redakci.

milan

Podle činů poznáte je. Ještě 10 let a bude to přesně stejný časový úsek, kdy se nejen v této kolonii budoval jakýsi komunismus. Co se týká vymazání historie si současné budování zločineckého kapitalismu s ním nezadá. Ba ho dokonce v mnohém překonává a to s aktivním přispěním a účastí gavermentu jak se dnes moderně říká. Čest polistopadové práci.

David

Jste hlupák, pane. O komunismu víte prd, protože jinak byste takové hloupé srovnání vůbec nevypustil ven.

milan

Také vás miluju, poučte mě, třeba ve svých 65 letech ještě něco nevím.

Georg

misto „jeste“ mozna prichazi „uz“…

Georg

a copak se tu tak hrozneho deje, ze jste se nam tak rozohnil? strili lidi na hranicich, kolektivizuji se pole, lidi se posilaji do pracovnich taboru, nebo se jen chysta cenovy odhad na bourani zachodku v blesnu?

Krčil

Bestia triumphalis,odporné,kdo je za tu prasečinu odpovědný?

Zdeněk

Mnoho lidí, a nejenom ajznboňáků v činné službě nebo na penzi, by brala za rozumnou cenu takový drážní domek všemi deseti – pokud by ovšem nešlo o ruinu. Čili bourat jen to, co už evidentně dosloužilo, to ostatní rozumné využití už jistě najde.

Vlastimil Kocurek

To budou lidé, kteří z posledního to levně odkoupí a potom nebudou mít peníze na opravu, která bude 3x dražší.

Jaaa

A to jak víte?

Vlastimil Kocurek

Odpovím jinak: V létě jsem se dostal náhodně k místu, kde dostal v zaniklé nádražní budově byt bývalý zaměstnanec ČD. Asi do pronájmu. Tento člověk neinvestoval do toho ani korunu, ten byt vypadal strašidelně, ale byl to velmi sympatický člověk, a udělal mi strašné dobré kafe zdarma. Možná příspěvky, které tady dávám k tomuto tématu, budí dojem, že jsem nějaký dobře zabezpečený asociál, který lidem nepřeje. Ale není to tak. Opak je pravdou, akorát místo SŽ by se o lacinější přístup k bytům měla starat banky a stát, ale ten to 30 let nedělá.

Leinad

Samozřejmě, nicméně SŽ se musí ke svému majetku chovat hospodárně. Pokud je na výběr brát pronájem versus platit demolici, vychází většinou pronájem jako výhodnější. Příběh nájemníka neberu jako moc podstatný, může to být bordel když zaplatí.

Vlastimil Kocurek

Jsem zásadně pro pořádek a systémová řešení. Už jen pozemky, na kterých budovy stojí získala železnice od státu k provozování dopravy a okolo dopravních cest by tedy neměly být žádné stavby, které s dopravou nesouvisí. Všechny tyto objekty mají naprosto katastrofický a nearchitektonizovaný vzhled a řadu závad, A BUDE JEN DOBŘE KDYŽ ZMIZÍ Z NAŠÍ KRÁSNÉ KRAJINY.
Myslím, že zastánci prodeje, jsou ti stejní , co propagují staré tramvaje, aby byly podél dálnic jako bufety (viz předchozí článka letos). Lidé, kteří se příliš nezajímají o problematiku tvorby krajiny.
Chci aby naše vlast byla pěkná, na sám hampejz jako doposud.

Martin

Pane Kocourek, celkove bych mozna s timto vasim tvrzenim souhlasil, jenze musim rici „ale“. Jsou objekty, ktere jsou v desolatnim stavu a nemaji zadnou hodnotu, to je v poradku, at se odstrani, ale z fotografii mi nektere prijdou jako opravdu pekne RD a dokonce i blizko obce, ja bych klidne o nejaky takovy zajem mel a chtel bych videt, co udelate s trati v obcich a mestech, kde jsou stavby primo u koleji a nikomu to nevadi, zadny problem to neni, ani u dalnic, ani u zeleznice,… Bourat za kazdou cenu je nesmyslna vec, mnohem vice skodite te krajine, nez… Číst vice »

Zdeněk

Jasně , namísto opravy staré zastávky je třeba ji zbourat a na její místo v lepším případě umístit ohyzdný typizovaný betonový monolit. Ten bude působit zajisté naprosto nekatastroficky a architektizovaně, takže o nějakém hyzdění krajiny nemůže být řeči. Anebo nepostavit nic, ať si kaštani hezky moknou na dešti u cedule oznamující název zastávky, což bude patrně vedle nepřenosné návěsti označující místo zastavení její jediné vybavení..

Vlastimil Kocurek

Budova zastávky je v tom dlouhém sezamu asi 6x. Takže nemá smysl o tm vést diskusi.

Leinad

Má smysl vést diskusi o jednotlivých stavbách. Jistě tam jsou i neprodejné ruiny, kde je demolice levnější než cokoliv jiného.
Ale kdyby tam byla jedna pronajmutelná stavba, tak je to důkaz nehospodárnosti SŽ.

Vlastimil Kocurek

SŽ nakládá s částkami řádově 100 000 000 000 Kč. A já bych byl rád, kdyby začal šetřit od těch horních čísel. Pokud prodá vechtr, tak má v kolonce příjmů z prodejů 0. 000 000 000 001. Právě o to jde, aby její zaměstnanci se zabývali úsporami v těch vyšších řádech.

Martin

To neni tak uplne pravda, oni se zabyvaji i demolicemi a pozemky sovisejici s temi stavbami,… Jinak by me zajimalo, kde jste vzal 100mld.? Ani rozpocet MD na zeleznici neni takovy, kez by byl, zeleznice to potrebuje, ale neni,…

Zdeněk

Dá se to vztáhnout i na další stavby, např. na drážní domky.

Filemon44

Popravdě raději už jsem párkrát čekal na dešti než v přístřešku který sloužil spíše jako veřejné WC

Zesp

Pokud jsou objekty nepotřebné nevyužitelné, ať se klidně zbourají. Jak tak to tady čtu, je tu hodně nostalgiků a starých ajznboňáků, ale dráha pro svoji činnost dnes potřebuje mnohem méně objektů a lidí než dříve, tak to prostě je. A tím prodejem si SŽ zadělává na problémy typu Vechtrovna mezi Brnem a Střelicemi. Taky ten objekt prodali v dobré víře, že se zhodnotí a zachrání Jeho nabyvatelé pak x let soudně úspěšně bránili rekonstrukci přilehlé trati… Takže je to sázka do loterie…

hlavně méně kocourků v kocourkově

Vy jste také retardován! jste ze stejné matky jako pan Kocourek nebo co ? 1.stát se má starat o svůj majetek. 2:SŽDC jsou největší ubožáci a nestarají se o majetek státní ,tedy náš všech, takto bych se jako Brňák staral o Pražský hrad asi jako Cajzli o hrad Veveří-Brno a zdroje pitné vody na Hodonínsku- písek přednější samozřejmě. 3. Pokud jste někdy viděl fotografie ze zastávky u Vechtrovny tak asi víte kde bylo nástupiště směr Brno a že by se tam vešly snad 3 pendolina za sebou stejně tam nastupují 4 lidé-vím že víc když tam sedím odpoledne na pivu… Číst vice »

Pane, děláte brňákúm jen ostudu. Když má někdo v majetku kozí chlívek, tak ho spíš zbourá, než aby z něj udělal technickou památku a opečovával ho. Tihle pánové strašně rádi chtějí rozhodovat o cizím majetku. Zrovna případ Vechtrovny je toho zářným příkladem. Ruku v ruce s „Vodou z Tetčic“ se podařilo pruděním zdržet modernizaci tratě o 8 let. Nakonec neuspěli – byl to celý nesmysl a jen naschvály. Kdyby v tomto státě fungovaly úřady a soudy pružněji, tak to dávno smetly ze stolu.

Gwann

tak vechtrovna zlobila „pár mesicu“ , vodník z Tetcic snad 10 let. porovnavejte porovnatelne.

a přesun peronu…nebyl úplně bez diskuzi o vhodnosti…vím, že nejen vlastníci vechtrovny to kritizovali jako ne úplně praktické

Leinad

Vechtorovna, to byl způsob, jak vecpat nástupiště do úzkého prostoru, aby se musela snižovat rychlost projíždějících vlaků. 😀

Milý pane, z komentáře je vidět, že se Vám stýská po tom starém poctivém ajznbónu, kdy jezdil náklad za nákladem a substrátu nic jiného, než ject vlakem nezbylo… Trošku jste nám to tady ale pomotal dohromady…Něco jiného jsou betonové stěny kolem tratí a modré zábradlí, jiná kapitola pak zbytný majetek v podobě všelijakých přístaveb, skladišť, domků, chlívků apod., které dříve byly pro funkci dráhy a zajištění této funkce nezbytné (několikanásobný . Můžeme být jedině rádi, že se přistoupilo k tomuto řešení, byť v některých případech to diskutabilní být může, to je fakt… Ale než se dívat na zchátralé stavby podél… Číst vice »

Václav

Tak můžou funkční a použitelný domek aspoň pronajmout. Pokud vím, něco takového se udělalo i v nádražní budově v Lochovicích (horní patro).

Martin

Teda mam takovy pocit, ze nektere objekty jsou pomalu slusne rodinne domky, ne vse je v dobrem stavu, neco asi na zbourani je urcite, ale z tech fotografii, bych si i vybral… 😮

Vlastimil Kocurek

Vybral byste si, ale kdybyste dal1 milion za tento domek, měl byste další milion na opravu.

Martin

Pro drahu je ten objekt bezcenny, dal bych vice, nez je cena demolice… a rekonstrukci za milion bych chtel videt,… ale ano, dal, lepsi nez kupovat jiny pozemek a stavet… navic primo u trati a zastavky…

Nepsal jsem o objektech v desolatnim stavu, ty at se zbouraji…

asdfr

Nie je problem minut milion. Zoberte si domcek na obr. 6. Netvrdil by som, ze ta strecha je vporiadku. Take divne flaky na fasade. Je to eternit. Takze jedna sa o nebezpecny material, ktory nemozete len tak zlikvidovat – musi vam to urobit firma. Takze to mame nova strecha. Zmenit vnutornu dispoziciu. Vodorovna izolacia nemusi byt uz vporiadku, takze podrezat aby Vam to nevlhlo. Komplet vnutorne rozvody. Kurenie. Pokial nebudete kurit uhlim, tak to potrebujete cele zateplit, lebo plyn tam nie je a pri elektrike by ste sa nedoplatili. Tak isto potrebujete vymenit okna, lebo cez tie ktore tam su… Číst vice »

Georg

ta puklina je mozna mezi pristavbou a puvodni budovou.
ale naprosto souhlasim, ze zmena tohoto objektu pro trvale obyvani neni milion zadna mira. zatepleni, okna, koupelna, strecha, rozvody, podlahy, topeni – jsou miliony spis dva. a troufam si tvrdit, ze to je lepsi to zbourat a postavit (dal od koleji) normalni dum – za stejne naklady a bez techto kompromisu.
ono je videt, ze zdejsi zastanci prodeju jsou panelakovi teoretici.

Georg

https://bit.ly/38zb4xn
pohled na nemovitost – da se i popojet. misto u lesa je docela hezke, ale dum jako takovy je opravdu na bagr.

Martin

Hmm, ten je opravdu z tech horsich, strecha urcite nova, zatepleni urcite, odvlhceni, uprava pozemku, vnitrni dispozice by nemel byt uplne problem, …
Topeni elektrinou je dnes uz celkem v pohode, sam tak topim…
Tady je to otazkou, zda nezbourat a nepostavit novy…

Nicmene otazkou je, kdo to plati, kdyz to prodate, prati si to novy majitel, kdyz ne, plati to SZ…

Vlastimil Kocurek

Souhlas!! No jak postupuje inflace. tak 1 milion není zase tak velká částka, ale beru na vědomí, že není nutné to dotahovat do nějakého nadstandardního stavu, typ pergola., bazén, kazetové stropy, tepelné čerpadlo ,…. takže vám dávám za pravdu.

ušatá

Proč za milion? Když ho nepotřebují a tvrdí, kolik by je to stálo, tak přece za symbolickou korunu na tom ještě vydělají. A smluvně zajistí rekonstrukci objektu pod sankcemi.

Vašek

Nevím, jestli to tu někde v diskuzi už nezaznělo, pokud ano, tak se dotyčnému omlouvám… Ale toto je docela zřetelná účelovka a to kvůli termínu a době k podání nabídky. Přece pokud by měli svědomí čisté, tak jako řádný hospodář (jak se správně mají chovat) dám termín v jinou dobu, tak aby se všichni potenciální zájemci mohli nachystat… Takže vítěz je buď už předem známý nebo (ve významu „nebo“, nebo ve významu jenom „a“) jsou svátky, tak se to dá bourání dobře zamaskovat… To je skoro zralé i na podání podnětu k prošetření na policii… Sice by asi zjistili kulové,… Číst vice »

-TR-

Vůbec nevadí, že opakujete již vyřčenou myšlenku. Naopak, čím víc lidí přijde na podstatu věci, tím lepší to bude.

Během příštího roku budeme znát, která firma tu zakázku získala. Díky tomu bude možné vypátrat, do čí kapsy ty peníze jdou. Pán Bůh zaplať za veřejný registr smluv.

bkv

U některých lidí mám pochybnosti o jejich schopnosti porozumět psanému textu. Ale to jim na druhou stranu nebrání rozvíjet různé konspirační teorie. V zakázce jde o „Předmětem veřejné zakázky je zpracování položkových soupisů prací s výkazem výměr na demolice vybraných stavebních objektů. Položkový soupis prací s výkazem výměr bude zpracovaný na základě cenové soustavy ÚRS 2021 pro každý objekt samostatně tak, aby umožňoval následné zadání veřejné zakázky pro každý objekt zvlášť.“
Tak kde je v této zakázce ta účelovka a to bourání ty konspirátore…

Jarek

To na situaci ovšem vrhá úplně nové světlo. 🙂

Vašek

Ano, spletl jsem si bourání s vypracováním položkového seznamu, ale řekl bych, že to vypracování položkového seznamu a nacenění zabere ještě více času, než podání nabídky na bourání dle již stanovené ceny…

bkv

Ach jo 🙁 Oni přes vánoce nebudou zpracovávat rozpočty. Pouze stanoví cenu za kolik jsou ochotní ty rozpočty vytvořit..

Jaaa

Tak, to jsou statisícové položky, hrozba trestního stíhání by dotyčné mohla donutit začít se chovat slušně, ne?

Milan

Například mezi Šumperkem a Hanušovicemi zbourali vše co jen šlo, i přes odpor. O kus výš, blíže k Jeseníku, tam se téměř nebouralo, tam si to totiž rozebrali pantáti z GŘ a další vyšších míst k rekreaci. Ono to totiž není ani trošičku o nějakých normách a uměle prezentovaných překážkám… Snad už to brzy skončí!

Nádražák

Dobrý večer. Jako pracovník Správy železnic za Oblastní ředitelství Hradec Králové mohu říci, že jsem znechucen naším vedením za tuto zprávu, jenž zde čtu. Řadu objektů z nich znám a důvěrně vím i o jejich stavu. Žádný žalostný stav, žádná bída. S ledovým klidem bych tyto objekty prodal mladým rodinám, co se týče těch, kde se dá bydlet. Jiné objekty typu WC a technická zázemí viz. trafostanice bych ponechal jako zázemí pro stávající zaměstnance či sklad materiálu pro usnadnění pracovníkům při převozu materiálu. Uvažovat by se dalo u těchto objektů i jako odkoupení pro různé spolky, jenž nemají tu šanci… Číst vice »

Luděk S.

No, na vašem místě bych se chystal hned zkraje ledna na Úřad práce. A malá rada na cestu: do CV si raději nedávejte, že je čeština váš rodný jazyk.

Gwann

vy jste ale kousek….

Iva H.

Trochu níže má jeden diskutující hezký dokument mapující většinu těch větších staveb včetně obrázků. Jak jsem si je prohlížela, tak některé by opravdu byly pořád pěkné na bydlení nebo jako chata. A ty dřevěné sklady ty prostě k železnici patří, bude to bez nich o dost méně hezké vlakem jezdit. Škoda, že ty stavby někdo nejdříve nenabídne zájemcům, než se podepíše pod jejich zboření. )))-: Nám loni zbořili na Sázavě mezi Sázavou a Kácovem také řadu těch starých drobnějších stavbiček, na skály natáhli železné mříže a do lesa dali designové nové (a určitě drahé) přístěnky ala čekárničky se skleněnou střechou… Číst vice »

hlavně méně kocourků v kocourkově

Vše jde špatným směrem bohužel.

bkv

Jak víte, že je nenabízeli?

Gwann

vím. dívám se na stránky nemovitosti k prodeji celkem casto

ušatá

Likvidace budov skladů není rozumná, vždy je šance na jejich využití. Stačí je nabídnout. A navíc budoucnost dnes nikdo neumí odhadnout a překvapení jsou celkem reálná. A i ta nákladní doprava se bude na koleje s největší pravděpodobností vracet, i když si to řada lidí nechce připustit. Navíc mít sklad přímo na koleji a neotravovat s tím třeba přímo v obci neb o zabírat půdu mimo obec je výhoda.

Anonymas

Typický ajznboňák, který by zanechal každou kadibudku, vy jste mor železnice.

hlavně méně kocourků v kocourkově

Běž znovu zvolit Babiše anonymku

Vlastimil Kocurek

Taková kadibudka s vyřezaným srdíčkem na dveřích, ale může být i národní kulturní památkou na doby, kdy se kadilo v budkách.

ušatá

A vy??

-TR-

Děkuji za vaše krásná slova. A myslím to upřímně.

Jaaa

Je proto dobře, že jsou tyto objekty medializovány. Prosím zdokumentujte jejich stav, včetně interiéru, je to nezbytné. Jedině tak se tenhle mafiánský technokratismus podaří vymýtit – dotyční se budou bát trestního postihu.

Luděk S.

Trestního postihu! Geniální. My se budeme bát (správně) trestního stíhání. Od vás! Povedený žertík.
Milej pane, my máme armády právníků. A vy na nás chcete podívat trestní postih. Kvůli nějaké barabizně. To je výborný!

Jaaa

Já chápu, že vy kámoši kámošíte se všema, teda že státní zástupce je vám zavázanej a soudce milej, takže to TO odloží, ale třeba mezitím dojde k čistce jako na Slovensku a konečně se to začne čistit. 🙂

DJ TRAIN

to sa v Cesku este dlho nacakate … ale kiez by

ušatá

Doufejme, že to půjde rychleji. Už je pět minut po dvanácté.

hlavně méně kocourků v kocourkově

Kéž by kéž by

DJ TRAIN

Podobne aj Vam pane krasne sviatky. Dufam, ze diskutujuci Ludek S. nie je zamestnanec Vasej organizacie. Ak ano, dobre meno Vam teda nerobi. Dakujem a nie len za mna za tento prispevok.

hlavně méně kocourků v kocourkově

Nemám kde bydlet ,bral bych to hned klidně i 4 čunkodomky k tomu .

Alibaba

A kolik z těch baráčků je zkolaudovaných jako obytný dům (když už jste u toho zdroje)?

Milan

A bydlení pod mostem je na tom jak? Most je zkolaudovaný? A tolik lidí pod ním muselo skončit…

Jarek

Kolik lidí skončilo pod mostem? Duševně nemocní bezdomovci?
S těmi chcete srovnávat obyvatele drážních domků?

Vlastimil Kocurek

To slyším poprvé, že bezdomovci jsou duševně nemocní. To je velké nepochopení, jak se člověk bezdomovcm stane.

hank

Nejméně 30%.

Alibaba

???
Jakože by bezdomovci mohli v těchto barácích bydlet?
SŽ provozuje dráhu, ne sociální ústav.

Jaaa

Jo, takže na jinou veřejně prospěšnou společnost to převésti nelze. Je to drážní – takže zbourat! 😀

Alibaba

Lze, pokud to budou budovy určené (zkolaudované) k bydlení. Jsou?
Tipuji, že nikomu se nechce ty stavby kolaudovat na současné normy.

Vlastimil Kocurek

To už by potom nebyl bezdomovec, v tom je ta potíž :):)

ušatá

Rekolaudace je to nejmenší. Obytné domy využívané jako hotelové ubytování či jako ubytovny jsou také rekolaudované? A to poškozuje tam bydlící nájemníky nebo i majitele bytů v domě. To je asi podstatně horší. Navíc to obojí volá po změnách v legislativě. Včera bylo pozdě.

Alibaba

Takže taková stavba vyhoví všem hygienickým limitům, hlavně hluku?

ušatá

Takovým pracovníkům SŽ čest! Doufejme, že se to tímto směrem rychle obmění a konečně SŽ k něčemu bude. Je tam potřeba i změna statutu a náplně práce.

Dan

To je opravdu svinstvo…

Martin1

Některé objekty by se mohly prodat potenciálním zájemcům. Myslím, že strážní domky u tratí, které neprojdou zásadní proměnou a nebudou tak překážet v modernizaci, by se bourat nemusely. Zájem by o ně zřejmě byl. Vláda brečí, že nemá prachy a tady o příjem přichází, naopak bude muset ještě za demolici dávat ze svého. K nepochopení.

Jaaa

K nepochopení? Kdepak. Demoliční firmy potřebují práci, příslušní šéfové všimné.

Ladislav Harvánek

To, co není nezbytné pro železniční provoz, by nemělo být nabízeno k prodeji zájemcům, kteří o železničním provozu nemají ani ponětí. Tyto objekty se nacházejí v těsné blízkosti železniční trati a nelze z bezpečnostních důvodů povolit pohyb osob, dětské hry a podobně.Což určitě podle některých příspěvků prodejem mladým rodinám hrozí. Navíc na spoustě tratí je i noční provoz a nabyvatel objektu bude požadovat jeho zastavení nebo omezení. Takže Správa železnic by si zadělávala na budoucí velké problémy. To je totéž jako bydlet v těsné blízkosti dálnice.

Václav

To je vážně takový problém někomu ten objekt pronajmout s jasně definovanými omezeními, vyplývajícími ze železničního provozu (včetně event. budoucích rekonstrukcí apod.), ve smlouvě? Jestli má SŽDC všechny ty právníky jen k tomu, aby konstatovali, jak to nejde, tak nechápu co tam dělají.

Alibaba

A které trati by neměly projít nějakou opravou, rekonstrukcí, modernizací?
Z principu se musí udělat nějaká akce na všech tratích, které se chtějí provozovat.

Václav

Jistě ne všech strážních domků apod. by se taková modernizace musela dotknout.

Alibaba

Už jen zvýšení rychlosti (třeba proto, že se trať zabezpečí, což bude teď tendence na mnoha místech dělat) na koleji v daném místě vyvolává správní (stavební) řízení, do kterého bude vstupovat vlastník domu jako zúčastněná osoba.

Lexx

no tak to zbouráme. stejně jenom hyzdí krajinu a žere prachy z rozpočtu…

medical_examiner

A poučili jsme se z chyb minulých. Co kdyby jsme chtěli tím místem (možná konečně rovně) vést přetrasovanou trať?

hlavně méně kocourků v kocourkově

neměly by stavět nové trasy? než rovnat obloučky o 3%

Záleží na konkretní situaci. Obecně to nelze říct.

ušatá

Co to žere, když do toho nikdo neinvestoval a nechal to zničit? Krajinu hyzdí naopak ty rádoby moderní stavby, sklady, silnice, parkovací plochy, vykácené stromy, aby nepřekážely auťáčkům, nevzhledné jakoby moderní RD apod.

josefina

Proboha,to nemůžou nabídnout třeba mladým lidem,kteří nemají na drahé bydlení??!Nebo neziskovám,klubům,různým zájmových organizacím??!Když jezdím lokálkou za synem,na 3 místech už bydlí mladé rodiny v bývalých budovách na nádraží..opravdu,Kocourkov,jen kvůli papíru od úředníků-kam tento systém došel za posledních 20 let ,to je tristní!!!

Iva H.

Souhlas, mně by se něco z toho moc líbilo.

Anonymas

Proboha už dost ty notorická stěžovatelko, co to tady furt meleš za hov.. na téhle diskuzi. Proč by si měla SŽ hrát na nějakou sociální organizaci a nabízet někomu levně barák, proč? Ono na každé vesnici v ČR je dost rozpadlých ruin, tak ať neváhají a koupí si je za tržní cenu. Ti tvoji ajznboňáci z dob minulých, které popisuješ níže by ses dost divili, jak jsme v železnici zaostalý za světem a je to díky stěžovatelům podobných jako ty, kteří by chtěli zakonzervovat stav jak před sto lety, díky podobně smýšlejícím individuím tu nemáme ani kilometr VRT,. Za to… Číst vice »

B. Kopeček

Myslím, soudruhu, že ses z vývoje nepoučil. Už dávno bylo přijato usnesení, podle kterého je taková forma komunikace nevhodná. Měl by ses nad sebou zamyslet.

Václav

Stačí pronájem. Jistě musí být levnější než v klidném místě dál od tratě, ale pořád o dost lepší než platit za demolici.

Joseph

Jsou lidé, kteří o podobné objekty mají zájem.

josefina

Souhlas!!U nás na lokalní trati už bydlí na 3 místech mladé rodiny..

Vlastimil Kocurek

A dokoncsi napíchli elektřinu ztrakčního vedení. mnoho štěstí

Anonymas

Jsou lidé, kteří mají zájem i o malé děti a neznamená to, že jim musíme vyjít vstříc.

Iva H.

Moc škoda. Nám loni při rekonstrukci posázavské trati mezi Sázavou a Kácovem zlikvidovali celou řadu drobných dřevěných stavbiček z doby stavby trati kolem roku 1900, dopředu jsem o tom vůbec nevěděla. )-: Místo nich postavili fádní moderní krabice. A na skály nad řekou natáhli železné mříže, i když z nich kameny nikdy nepadaly. Na nějaké věci tedy evidentně peníze jsou – ale opravy starých budov to bohužel nejsou, i když jsou hezké a mají atmosféru. )-:

Anonymas

Nikdy kameny napadali znamená nikdy spadnout nemohou?

Iva H.

Pokud za 100 let nepadaly, tak asi ta pravděpodobnost není tak velká. Padají tam stromy, ale ne u těch skal. A ty skály jsou přírodní rezervace, ale to nikoho z těch plánovačů nezajímalo.

Anonymas

Ty jsi taková ta typická mamina stěžovatelka, pravděpodobně členka nějakého divného spolku zapálených maminek, která kdyby tam spadl šutr a někoho zranil budeš první řvát proč tam ta neschopná SŽ nedala pletivo.

Luděk S.

Jenom jestli ta neobvyklá koncentrace žen nejsou všechno alter-ega pana Prchala. No snad si aspoň umí měnit IP adresu…

Anonymas

Nevím jestli pana Prchala, ale dámy stěžovatelky se objevili téměř ve stejnou chvíli a a příspěvky jsou téměř také stejné.

Filip V.

Je to i OŘ Praha. Léta jsem měl pronajatý strážní domek. Před třemi týdny mě vystěhovali. Jako důvod uvedli – demolice. Je ho škoda. Nebyla to žádná ruina – a po SŽ člověk nikdy nic nechtěl (nemělo to cenu). Napřesrok jsme plánovali dát místo eternitu novou střechu. Tak aspoň že jsme ji neudělali už letos. I tak by člověk brečel.

Anonymas

Jste chtěl vrazit peníze do cizího majetku? Jde vidět kdo v těchto ruinách u trati bydlí…

Gwann

vy jste ale ubozak. proč by do cizího nemohl dát nějaké peníze? a co to ukazuje za defektni charakter?

Milan

Pane a už jej zbourali? Tak rychle? 🙁 Určitě ničemu nepřekážel, ani do budoucna. Nemohl by jste poskytnout nějaký link s fotografií domku, ať můžeme alespoň trochu zhodnotit? Děkuji a přeji rychlé nabrání nových sil. Jistě máte mnoho překrásných vzpomínek, ty vám naštěstí nikdo z hlavy nevymaže.

Alibaba

A byl ten domeček zkolaudován jako obytný dům?

Vlastimil Kocurek

Každé= město s některé vesnice mají sociální byty, kde bude nájemné tak cca 3000, takže bydlet v provizoriu a strachovat se , že to jednou skončí, není dobré. Na druhé straně i to provizorium může být lepší v jedné věci – že hned vedle nebydlí nepřizpůsobiví , dále nějaký fanatik na rockovou hudbu, a jiní podobní.

Alibaba

I sociální byt je zkolaudován jako byt, i když třeba se společným sociálním zařízením a kuchyňkou pro několik socioálních bytů.
Takže otázka platí stále: A byl ten domeček zkolaudován jako obytný dům/byt?

Petr K.

Dobrý den. S tímto už asi mnoho neuděláme, je rozhodnuto (chytře)…Ale měl bych jednu otázku, uvažuje současný vlastník objektů- chci říci pověřený správce majetku- tedy o nějaké vizi zachování těch hezčích domečků, vizi pro budoucí generace, zachování památek ne železnici? Bylo by hezké těsně před Vánoci zveřejnit seznam a fotografie, no a těsně po vánocích aby bylo odklepnuto. Možná by tím částečně bylo vyhověno všeobecné spokojenosti. Ještě si neodpustím poznámku: ve středních čechách se vesele demoluje o sto šest. V plánu je patrně i budova v Krnsku. Je dle některých diskutujících v ochranném pásmu dráhy, bránící rozvoji. O pár metrů… Číst vice »

Railfort

Myslím, že žádná vize v tomto směru neexistuje, musel by ten objekt mít památkovou ochranu státu.

josefina

No,mne by zajímalo,co bude na těch místech za 5,10 let..možná se budem divit.Jsme opravdu tímto systémem,tedy trhem doslova zdeformováni,co se týče úcty k dějinám,našim dědům a bábám,jejich umu a šikovnosti…a to je i s rodnou půdou,tam by člověk plakal..-hlavně že vrážíme peníze cirkvi svaté,která si buduje hotely v bývalých klášterech-jo,nejstarší soukromá firma na světě..té se cpe horem dolem…

Anonymas

Co by tam bylo? Pásmo dráhy s přírodou bez stěžovatelů jako jste vy, výhra pro dráhu na sto let dopředu.

Jarek

Charaktery jako je bába Josefína bych s podobnými proslovy čekal ve vedlejší roli seriálu o majoru Zemanovi.
Že někdo tak mluví dobrovolně a 40 let po Brežněvově smrti, mě nepřestává udivovat.

Jaaa

Je rozhodnuto? Kdo tak rozhodl? Můžete uvést podrobnosti?

Alibaba

Pro info: Ochranné pásmo dráhy je 60 m od osy koleje nebo 30 m od hranice pozemku.

PeDu

Parcelní číslo: st. 109
Obec: Krnsko [536172]
Katastrální území: Krnsko [674788]
Číslo LV: 257
Výměra [m2]: 56
Typ parcely: Parcela katastru nemovitostí
Vlastnické právo Podíl
Koptiš Vladan, Svojšovická 2838/18, Záběhlice, 14100 Praha 4

Příjezdová cesta není…

Dášule

Lidi nemají kde bydlet 🙁 nebo bydlí za spousty peněz !!!! A takové krásné domky( nemyslim wc) a bidou se bourat…. to je doba opravdu!!!

Railfort

V kolika z nich jste byla?

Jarek

Evidentně v žádném…

ušatá

A vy oba???

Radim

Co se týče objektů Správy železnic. Pronájem je tak drahý, že i tržní nájemné v dané lokalitě je mnohdy levnější než od SŽ. A když ne tak se mu velmi blíží. A i menšinové etnikum už na nádraží nebydlí, protože je to pro socialku příliš drahé. I když můžou být mista kde to neplatí, ale těch bude jak šafránu.

Václav

Tak snad je lepší nájemné snížit, než platit za demolici…

Alibaba

A to jsou stavby (ty strážní domky) schválené k bydlení?

Vlastimil Kocurek

Krásné se mohou jevit na pohled, často nebudou mít ani potřebnou st. dokumentaci, nebudou mít dostatečně hluboké základy, stará střecha, budou vlhké, bude v nich radon, … trochu jsem to zdramatizoval, abych ukázal, že jen romantické sny nestačí.

Ing. Pavel Prchal

Zdravím, tady je ke stažení má kompilace: http://prch.wz.cz/index_soubory/dem_szdc.pdf (asi 15 MB, formát PDF) Šiřte – známým, vlivným lidem, poslancům, komu vás napadne. Vyřadil jsem věci asi bezcenné – různé pidibudky a podobně. Nechal jsem věci, které mají nebo můžou mít nějakou cenu, tj. kterých je podle mě škoda. Několik budov nádraží, mnoho strážních domků, dost obydlených. Seřadil jsem je od té nejhorší po tu nejméně špatnou. Někam jsem přidal mé fotky, měl-li jsem je, a mé postřehy, měl-li jsem nějaké. Zadali to 21.12.2020 a končí to 7.1.2021, aby si toho přes svátky nikdo nevšiml. Původní adresa zakázky: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_8920.html?fbclid=IwAR0Kwxiq4ymLM_HYMJcllZoT0J_bWQNUeEou2Kt6x5279DV0plo9CBoB69s Můj link… Číst vice »

Luděk S.

No já už se strachoval, že se neukážete… Každopádně je konec, všechno půjde k zemi. Se stim smiřte.

Ing. Pavel Prchal

Zdravím, sousede! Případně bych prosil s plným jménem a identifikaci pozice v SŽ(DC), ať víme, jak fundovaná je vaše sebejistota.

Luděk S.

Nechte si ty legrácky na Silvestra, jo?

Ing. Pavel Prchal

To není legrácka. Pokud si za svým názorem stojíte, jistě nemáte důvod své jméno tajit. Jak činím já. V čem je tedy problém?

Luděk S.

Jste tu opravdu jediný, kdo neví, s kým si tu píše? Abych si to nevzal osobně, vážený pane.

Jaaa

Pán je přeci satyr Luďka Sosny, bývalého náměstka ministra dopravy.

robert

Jestli ti to vadí, tak se tady nemusíš ukazovat ty.

Luděk S.

Komu tykáš ty tajtrlíku? Víš kdo já jsem? Tak s úctou, ano?

DJ TRAIN

na diskusiach sa tykanie pouziva bezne… oficiality a prudenie si nechajte do kancelarii na to tu fakt nikto nie zvedavy

Luděk S.

Možná v Maďarsku. U nás jsou vysocí státní úředníci chováni v úctě a tak je s nimi i jednáno.

Špaček Jaroslav

To snad ne.

josefina

Když rozdávali slušnost,tak jste chyběl,je to vidět na sto honů…

Luděk S.

Na slušnost vám, dámo, kašlu. Já jsem státní úředník. Jediné co čekám je obdiv, respekt a pocty.

DJ TRAIN

Ak ste vazne statny uradnik je to este horsie a nechvalil by som sa tym…..kde pracujete kedze poskodite pracu slusnych kolegov a svojmu zamestnavatelovi robite vo verejnom priestore pouzijem cesky vyraz aby ste mu rozumel ostudu a poriadnu. Prispevkami akurat ukazujete precenovanie svojich schopnosti (komunikacne zrucnosti mizerna uroven), nedostatocne IT a marketinoge znalosti – takto sa neprezentujem vo verejnom priestore, plus ak sa zapajam do diskusnych for mal by som vediet pisane aj nepisane pravidla ( chcelo by to IT skolenie pan „velky statny uradnik“)…………pohrdanie a egocentrizmus ludi, co Vas platia z dani atd…..a este v narazke s Madarskom na… Číst vice »

Luděk S.

Ten pán z Horních Uher ještě neodešel? Věnujte se pastevectví a laskavě se nepleťte do české železnice. To nechte raději odborníkům jako jsem já.

DJ TRAIN

Myslim, ze je tu vela SLUSNYCH diskutujucich, co ziju v roku 2020 nie v roku 1938, ci 1918, ktora si urobi nazor sama na Vase prispevky a VASU vizitku. Pekny den Vam prajem!

ušatá

Opravdu to už není vtipné. A jen tak mimochodem. Z toho Maďarska bychom si v mnohém už měli vzít příklad.

Vlastimil Kocurek

Manageři sedí polovinu pracovní doby na nějakých školeních typu team building, a když se z takových školení vrátí, tak jsou na sebe primitivně sprostí, podrážejí si nohy, protože jde o kariéru, při povýšení se může plat zvýšit až 5x. Zkušeností s tím mám více než dost.

Liška František

Už to chápu, vy si z těch úředníků děláte čurinu. Zprvu jsem nepochopil provokativní nadsázku.

ušatá

Neprovokujte, je to už trapné.

Deus ex machina

No, jako vtip docela dobrý, což. Co máte proti Maďarsku?

DJ TRAIN

pan narazal na Slovensko, ktore bolo kedysi sucast Uhorska…. pred rokom 1918 – i tu vidno mentalnu uroven a zakomplexovanost dotycneho..pan ma svoj svet tak ho nechajte no……som si vedomy svojej hodnoty a tato uboha vizitka ( jeho) ma nerozhodi..

Liška František

Komu čest, tomu čest, ale vy jste ji tu neosvědčil.

ušatá

A to jsou kteří? Lidé si sami udělají úsudek a podle toho se chovají. Ale dejte podrobnosti ať se něco dozvíme.

Ing. Pavel Prchal

Sice s argumentací ad hominem anonymního uživatele s přezdívkou Luděk S. nesouhlasím, ale to vykání by skutečně bylo na místě.

Luděk S.

Ještě jednou mě označíte za anonymního uživatele a já opravdu vylezu se své kanceláře a pak si mě nepřejte!

Ing. Pavel Prchal

Milý neznámý, to nemusíte tak narychlo, už máme skoro Štědrý den. Užijte si Vánoce v kanclu (nebo kam míříte) a pak se mi ozvěte a domluvíme si termín jednání.

Luděk S.

No, že by do mé kanceláře zavítal nýmand vašeho formátu, toho bych se nebál. Vy se dostanete tak maximálně k nějakému podržtaškovi o dvě patra (a tři úrovně) níž, co s vámi do 5 minut vyrazí dveře.

DJ TRAIN

Pan Prchal vykanie v diskusnom fore je menej obvykle ale pripustne to sa ani zhodneme obaja, ale urcite budete so mnou suhlasit, ze normou, ktora sa nema prekrocit a to zvlast vo verejnom priestore ma byt slusna komunikacia a ta panu Luděk S. chyba.

Adam

šašek

Liška František

… korunovanej! Bez úcty.

ušatá

Kdo???

Iva H.

A proč by to mělo jít k zemi? Ono se to dá ještě pořád medializovat – a třeba ta vodárna v Litomyšli by podle mě měla být památka.

Luděk S.

Půjde to k zemi proto, že úředníci tak rozhodli. Další otázky?

Jaaa

Medializovat? Tady se ničí hodnoty za miliony. To je trestný čin a dotyční by měli být žalováni.

Anonymas

Jo no, tolik historický WC, zapsat do UNESCO, okamžitě!!

Luděk S.

Nechte ho, počkáme si na tu žalobu.

Jaaa

Vy jste taky vtipná figurka, vás to evidentně baví. 😉

Vlastimil Kocurek

A vy tu poněkud rozdmycháváte hysterii okolo kadibudek. Ale nic proti tomu, hájíte svůj názor.

ušatá

Zvažte, že by se vám mohl i hodit? Co potom? Jak to pak řešit, zvlášť na veřejnosti???

Vlastimil Kocurek

Takový paragraf poškozování věcí v socialistickém majetku byl po roce 1989 samozřejmě vypuštěn. Žádný trestný čin to není. Je to majetek SŽ, a ta je kompetentní, aby s takovým majetkem nakládala podle svého, pokud to schválí představenstvo nebo dozorčí rada je to posvěceno dokonale.

ušatá

Omyl, je to státní majetek a spravuje ho pro stát SŽ a musí tedy mít za ten majetek odpovědnost. A stát jsme my všichni – to jen tak pro zajímavost. A tedy musí být i kontrola, jak se chová a zachází s ním. A to je minimálně v tomto případě věc pro NKÚ, ale i MD a vládu a je potřeba začít skutečně se zabývat tím, proč místo využití, prodejů se vyhazují peníze za demolice a náhrady jsou drahé a ještě i architektonicky a účelově nevyhovující. Toto vůbec není legrace a řádné vyšetření toho všeho je namístě.

ušatá

Tam by to mělo být úplně bez diskuse. Toto bourat je už zvrhlost.

MartinS.

Takový práce vám to muselo dát a co z toho, že? Nechal jste tam třeba staniční budovy, kde jsou od budovy ke kolejím nějaké 2 metry. Ta budova je pro provoz dráhy zbytná. Když se někomu prodá, budou se handrkovat o ty 2 metry. Nový majitel jim jako majitel sousedního pozemku může házet vidle do veškerých dalších úprav. K některým budovám by byl přístup jen přes nástupiště. Proč by se měl zachovávat skansen?

Ing. Pavel Prchal

Asi 5 hodin práce. Ano, nechal jsem i velmi blízké budovy, ale nebojte, zbořit se dají vždycky. Jinak coby člověk špatného spaní ale přitom spící v domě doslova 10 metrů od dvoukolejného koridoru můžu říct, že provoz železnice v blízkosti domu je sice limitující (např. chybí možnost větrání v létě v noci a vyžaduje řešení klimatizační jednotkou), ale větší problém je chování některých cestujících a vandalů. Také nepotěší chování souseda – jisté státní organizace – který někdy nechce rozlišit, kde zasahuje do svého majetku a kde do toho mého. Přesto mě skutečně ještě nenapadlo žádat po sousedovi, aby si své… Číst vice »

bkv

A kde bereš tu jistotu, že všichni majitelé nemovitostí v blízkosti dráhy uvažují stejně?
A zatím se nic neboří. Zakázka je na zpracování podkladů pro případnou další zakázku

Ing. Pavel Prchal

Pane kolego, prosil bych vykací formou, jak bývá zvykem mezi slušnými lidmi. Jak uvažují jiní, není moje starost, já uvažuju za sebe ve svém objektu. Demolované budovy jistě neobývají nebo by jistě neodkoupili takoví, kteří by za žádnou cenu nechtěli u dráhy bydlet, takoví si koupí objekt někde jinde, ne?. Jak blízko je k demolici, to bych si netroufal tvrdit a vaše „ujištění“ mě moc neujišťuje.

ušatá

Smluvně lze ošetřit vše i pod sankcemi a navíc ke spokojenosti obou stran. Jen se musí chtít. A když se nechce………

Anonymas

Dvoukolejný koridor? To nebude dlouho trvat a bude se jistě přidávat další kolej a tvůj pozemek bude stát v cestě. Až to přijde uvidíme za kolik sekund změníš názor a stane se z tebe odpůrce a bojovník proti rozšiřování železnice.

Luděk S.

Poslal bych na něj Tomáše Zárubu.

medical_examiner

Kdo to je?

Luděk S.

Člověk, kterého pan Prchal obdivuje ze všech lidí na světě nejvíc.

Ing. Pavel Prchal

Aha, že by vanul vítr z DF ČVUT? A já jsem myslel, že děláte u SŽ(DC). I když možné je obojí. Proto jsem vás měl za souseda, tož se za případný přehmat omlouvám.

Luděk S.

Vaše neznalost vysokých státních úředníků je obdivuhodná. To si říkáte železniční odborník? Kdejaký šukafon a zrušenou trať znáte do podrobna, ale abyste znal mě, to ne. Beru to (zatím) jako neznalost a ne jako drzost.

Jaaa

Je to satyr Luďka Sosny, bývalého náměstka ministra dopravy. 🙂

Luděk S.

Vy se koukám taky moc neorientujete. A přitom připojení k internetu evidentně máte. Tak kde je problém?

Jaaa

Sakra, já si vás splet s Čočkem. Vás ještě nevyrazili!

Ing. Pavel Prchal

Opět bych prosil vykací formou. Můj objekt rozšiřování železnice za oběť nepadne, má to více důvodů, proč to vidím jako vysoce nepravděpodobné. A jak zjistíte v mnou výše odkazovaném PDF na 58. straně v 2. a 3. řádku toho modrého textu, případné demolici objektu (domek v Bezpráví) kvůli rozšiřování kolejí se nebráním. Když to má racionální důvod, nelze to chápat jako zbytečné ničení majetku. Důvod mít kolem kolejí stůj co stůj desítky metrů planiny tím důvodem není, to by se rovnou mohly vybourávat pruhy měst kolem kolejí všude, což není reálné.

Anonymas

Ne, omlouvám se, ale vykat nebudu. Na internetových diskuzích se odjakživa tyká, kdo chce vykat dělá ze sebe akorát kašpara. Názor na téma v článku máme rozdílný. Nicméně jsem rád když vím, že existují lidé, kterým nevadí bydlení blízkost dráhy a to ani v budoucích potřebách. Nicméně si nemyslím, že tvoji sousedé v blízkosti či vzdálených vesnicích budou mít stejný názor jako ty, proto považuji za nesprávné svěřovat do soukromých rukou jakýkoliv majetek v okolí dráhy, v zemi kde si může stěžovat na hluk každý kdo jen bydlí na dohled od dráhy a neříkej mi, že v tvém okolí není… Číst vice »

Ing. Pavel Prchal

Máte chování řeznického psa.

Anonymas

Njn, to by odpovídalo, to víte nemám titul, ale vy ano a máte potřebu si ho psát i do internetových diskuzí, což už je zoufalost a snaha vyvolat důležitost. Vsadím se, že jste si ho nechal okamžitě napsat do všech dokladů a trváte na něm při oslovení i mezi kolegy, které každý den potkáváte.

Luděk S.

Si pište. Ale to máme stejný. Já si to PhD píšu úplně všude. A trvám na oslovování pane doktore.

Jaaa

Jednou vás z toho místa vyšoupnu. 😛

Ing. Pavel Prchal

Vůbec ne, v dokladech titul nemám. Důvod je prostý – shoda jména a příjmení v rodině – a toto je jediné, jak ve veřejném prostoru odlišit identitu. Jinak bych tam titul s chutí nedával. Samozřejmě bych se mohl odlišit tak, že budu psát jako nějaký anonym nebo s jinou přezdívkou evokující mistrovství světa v úplně všem. Každý nemá – s prominutím – koule na to, aby se pod svůj výplod alespoň podepsal. Tedy se vám, milý anonyme, omlouvám za to, že jsem vystudoval. No a co dál vám na mě ještě vadí?

Anonymas

Uživatel trvale zablokován pro vulgární mluvu a neschopnost vyjádřit svůj názor bez urážek oponentů.

DJ TRAIN

titul na diskusiach ak nie su uzavrete firemne, kde su iste standarty dane je divny to je pravda…titul mam, ale s vynimkou par uradov ho nepouzivam… o vedomostiach ma hovorit moja praca a nie formality

Vlastimil Kocurek

Také mám titul, o další dva mě okradli komunisté, ale dnes to není IN. Třeba banky jej nevedou , v OP, je dodatečně na konci, Není doba titulová. No a objednat si v eshopu tričko na jméno s titulem, tak to už je na psychiatra :):)

Krčil

Je to duševní mrzák,že máte potřebu na tuto osobu vůbec reagovat!

ušatá

Hlavně ale kolem silnic. To je skutečně vážný problém a dotýkající se statisíců lidí, kteří jsou tím vážně poškozováni.

josefina

Ráda bych se dozvěděla KONKRÉTNÍ jména úředníků,kteří rozhodli o tomto šibeničním termínu.Určitě nám pan ministr,který má resort na starosti jejich jména vydá.Přece tohle není normální jednání,něčím to zavání…peníze chybí kam se podíváme,zvlášť nyní v této hrozné době covidu a zde klidně zadají milionovou zakázku na demolice-KDOPAK to vyhraje?????

Luděk S.

No spřátelené firmy. Ty, které daly nejvíc. Sakra, vy jste dneska přiletěla z jiné soustavy, nebo co?

Ing. Pavel Prchal

To je právě to, co se nedozvíte, a pokud ano, k ničemu vám to už nebude. To je podstata systému (úmyslná či mimovolná?), schovat nějakou špatnost za kolektivní opovědnost a dát to vědět tak, aby se to nikdo nestihnul dozvědět. Vysmějou se vám slovy, že „právo nechrání nedbalé“ nebo že vám do toho nic není, však jste jen občan(ka), který(á) to má platit z daní, ale nemá do toho mluvit. Takto fungují státní podniky a státní instituce. Ten termín je jistě zvolen úmyslně takto a jistě byl předem plánován. Ten, kdo to rozhodl, ve funkci za pár let nebude (bude… Číst vice »

Luděk S.

A nic s tím neuděláte. Navíc jsme nevolení a většina z nás nezávisí ani na tom, které strana vládne. Smůla, no.

Jaaa

Bylo by na vás možné dostat kontakt? Vám osobně se možná vysmějí, ale státnímu zástupci by už nemuseli.

Luděk S.

A co teprve prokurátorovi!

Ing. Pavel Prchal
DJ TRAIN

Pavel Prchal – doprava regiony, PA kraj – PIRATI?

Luděk S.
DJ TRAIN

Ked si odmyslim vykanie na diskusii, sluzi mu len ku cti, ze tam nie je..

Ing. Pavel Prchal

Umíte číst? A pokud ano, tak také chápat psaný text?

Vlastimil Kocurek

Peníze nechybí v této zvláštní době, naopak EU rozdá balík, o kterém se nikomu před rokem ani nesnilo, chybí konkrétním lidem bohužel, jméno úředníka by vám bylo k ničemu, to celý ten systém je tak nastavený, a ten úředník je jen pěšák na šachovnici.

Iva H.

Moc krásná dokumentace. Přinejmenším ta vodárna v Litomyšli je určitě památka, která by měla být zachována. Nezkusíte to poslat městu Litomyšl na vědomí?

Vlastimil Kocurek

Nemůžeme nechat všechny stavby, které kdy byly postaveny, a vytvořit tak hned několik historických světů na jednom místě. To se ani v historii nedělalo. Vždy se zachovalo to významné.

Jaaa

Díky za vaši záslužnou práci! Tohle vyhazování peněz si musí dotyční odskákat.

Vlastimil Kocurek

Ono je to zařízené tak, že si nikdo nic neodskáče. To jen popisuji praxi, protože já žádné emoce a ideologie nepotřebuji. I když občas zahrozí NKÚ.

Alibaba

Kolik z těch staveb má kolaudaci k bydlení?

Měl jste vyřadit i stavby nepřístupné veřejnosti typu stavědlo v Meziměstí.
Netvrdím, že by se mělo vše zbourat, typickým příkladem toho je i již zde zmíněná výtopna v Litomyšli, ze které je hospoda. To by snad neměl být problém, tady bude hygiena bazírovat na něčem jiném než hluku a vibracích.
Některé stavby jsou i „dál“ od kolejí, takže jako rekreace(?) by asi šli.

šotoušek

Sušice St1 je na zhlaví směr Klatovy, nebo Horažďovice?

amper77

Horažďovice

Lxxxx

Většina těch domků na fotkách by se dala úspěšně prodat, viděl jsem mnoho bývalých strážních domků opravených k bydlení nebo jako chaty. Místo nákladů na bourání by tak SŽ mohla vydělat pár milionů……………..jenže to by asi někteří pracovníci nedostali všimné od firmy která za to bourání shrábne desítky melounů, ono státní kasa je bezedná, že?

-TR-

Přesně tak.

Martin R.

Dle mého je rozumné odstranění stavby. S prodejem pak vznikají právni nároky nových majitelů například na hluk, stavební úpravy, zajištění přístupů a spol. Žádná úspora, jen problémy.To jen šotouši bědují. Existuje u nás řada soukromých drah, kde by měl vzniknout skanzen, nikoliv na veřejně provozované dráze.

Vilda

Plácáš tady nesmysly,vše se dá dát do smlouvy a také asi nevíš že dráhy jsou rozděleny minimálně do tří skupin.Náklad-osobní a koleje

bkv

do smlouvy se opravdu nedá dát vše. Tedy dá, ale pak budou některá části smlouvy neplatné…

Martin R.

Tak zaprvé si netykame. Za druhé vše do smlouvy nejde dát. Smlouvou nemohu potírat jiné zákonné nároky.. Jinak rozdělení na dopravce a manažera infrastruktury je mi velmi dobře známo, ale nerozumím proč tady o tom hovoříte. Zde se jedná o vztahu manažera infrastruktury a případným vlastníkem, dopravci jsou v tomto vztahu mimo.

ondra

a ty právní nároky nedaly by se v kupní smlouvě nějak ošetřit? Myslím tak,že nebudou v budoucnu uplatnovány. V čase levných hypoték mám z doložených foto dojem,že by aspon některé nemovitosti udělaly ještě dobrou službu řádným a slušným lidem,tedy žádný hochštapler inkasující doplatky na bydlení nebo drogové doupě pro hnutí duha.

MartinS.

Ne, nedají. Právní nároky vyplývající ze zákona jsou dané a není možné je omezit smlouvou.

josefina

Ty zákony tvořili a tvoří lidi,ne??Vše se dá změnit,když je vůle…Opravdu jsme se stali sami sobě vězni byrokracie jako hrom…

Ondřej

Nemůžete přece chtít zákon, který by majiteli čehokoli určoval, komu to má prodat…

Anonymas

Tohle bohužel jednoduchým lidem jako josefina nevysvětlíte.

Alibaba

Jenže pak by se vám mohlo stát, kdyby se odbourala byrokracie, že vám postaví za barákem fabriku a ani se vás nezeptají (neproběhne správní řízení).

Jaaa

A existuje nějaká exaktní analýza, která vyčísluje náklady těchto právních nároků?

Každopádně i nájemné za 0,- měsíčně by bylo pro stát o miliony levnější, než budovy zbourat.

Tuzemák

Já bych si taky ex drážní domek dokázal klidně i představit. Ale SŽ(DC)+ČD bohužel na webu nic v mém okolí nenabízí k prodeji, tak logicky kde není nabídka, nebude nikdy ani kupec. Laskavě se někde doprošovat , jako člověk z ulice, jestli náhodou neni pod rukou něco k prodeji, to mě ani nehne. Divný způsob „hospodaření“, místo inkasování cca 100-500t kč, víc za ty ratejny stějně nelze požadovat, platit raději xy desítek tisíc za demolici a odvoz sutě? Opravdu hospodaření ala banánová republika. Jasně že hajzlíky uprostřed ničeho, asi nikdo požadovat nebude, nebo je blbost prodat objekt, kde chce SŽDC… Číst vice »

MartinS.

Hlukové limity nemůžete pořešit ve smlouvě, protože ty plynou ze zákona a zákon má přednost před jakoukoliv smlouvou.

Tuzemák

Když se che, lze jistě najít i způsob. Jestli se nepletu, tak i z hluku lze u KHS požádat o vyjímku. Takto by měly být pořešeny nekteré komunikace i tratě. Ale kde není žalobce, není soudce. Jsou-li obě strany v době podpisu seznámeni o stavu objektu-zvýšená hladina hluku (to u těchto lokálek jistě bude randál a fičák), nevidím problém. Do smouvy lze vetknout odstavec, jelikož objekt leží v pásmu železnice, nelze u něj dodržet hlukové limity, kupující je si je této skutečnosti vědom a tedy dopředu se zříká nároku na kompezací hladiny hluku ze strany SŽDC….a blablabla…..Svobodná vůle dvou stran.… Číst vice »

malý bobeš

To je snadné jen na první pohled,,, Vemte jed na to, že po přeprodání začne nový majitel postupovat podle zákona…

Tuzemák

Při přeprodeji je snad povinnost na podobné „drobnosti“ nového majitele upozornit? Jinak prodávající velice riskuje-podvod. Minimálně to věcné břemeno i nový majitel dohledá na katastru.

malý bobeš

A bude-li nový majitel (kterého ten první neupozorní) požadovat na státu splnění norem / zákonů… Dokáže se stát ubránit u soudu prohlášením, že předchozímu majiteli dráha nevadila? Právního vzdělání nemám, ale dost pochybuji…

Alibaba

Co jsem četl některé právní rozbory, tak se právě nedokáže ubránit, protože i když to bude ve smlouvě, tak to bude neplatné.
Dráhy by na takovéto stavby musela mít v zákoně extra paragraf, což netuším, že by ji to někdy někdo schválil. Respektive můžete na poslance tlačit, aby se to do zákona dalo.

Václav

SŽDC má právníků dost, dávno to mohli navrhnout.

Alibaba

Tak navrhnout můžou cokoliv, spíš jde o to, zda je to průchozí sněmovnou, které zajímá radši název této firmy než praktické věci.

ušatá

Zcela určitě. Jen ty smlouvy a opatření musí být dobře naformulovány a podle právních předpisů. Jenže to chce i kvalitní právníky s praxí.

bkv

„Když se che, lze jistě najít i způsob.“
Jako že by se porušily zákony?

Tuzemák

Čím, že porušíme zákon? Případnou koupí ze svobodné vůle nebytových prostorů u železnice? To je snad věc nového majitele, co s domkem, který případně nelze legálně zkolaudovat jako obytné prostory. Nebo čím porušují zákony provozovatelé oněch domků, opravených a fungujících třeba jako hotely-ubytování. Minimálně jeden vlastník mě napadá. Nebo čím doteď porušovaly SŽ(DC)+ČD zákony, když tyto domky tedy nelegálně pronajímaly lidem.

ušatá

Není problém to mít zkolaudované jako nebytový prostor, dílnu, sklad, klubovnu atd. A pokud tam dotyčný bude chtít přespat a vybaví si to na přebývání, je to jeho věc.

medical_examiner

Paragrafy jsou právě proto zakroucené, aby je bylo možné ohýbat za roh…

ušatá

U hluku jde o to, jak bude objekt definován a k jakému účelu. Jinak, pokud by se to opravdu dodržovalo, pak silniční doprava nebude existovat do vzdálenosti min. 200 m od každé obytné budovy anebo bude muset být zatunelovaná, obložená vysokými protihlukovými stěnami aj. Prostě je to vše absurdní a jedná se podle toho, co si kdo prosadí a jaký má vliv. Na co se nejvíc kašle, je zdraví a životy lidí. Takže proč zrovna tady se z toho dělá problém?

josefina

Jak píši výše,ty zákony netvořil pán Bůh,ale lidi-a ti je mohou změnit,ovšem,to by se muselo chtít,že…jo,to je tak,když se vymlouváme,že něco nejde-ale jde,jen chtít!!!

ušatá

Jste si jistý, že mají vizi? Já se s tím prakticky nesetkal. Variant a studií dost, hlavně na likvidaci všeho, včetně tratí a železnice jako celku. Ale třeba varianty řešení jednotlivých tratí, jejich budoucnost, budoucnost osobní, nákladní dopravy atd.? Vše z oboru sci-fi. Prostě nezájem.

kakov

ano úspěšně je prodáme, a pak budeme neúspěšně žádat o územko, stavebko, a majitelé nám to budou stále hatit!

Jarek

Které konkrétně?

stanik

V Husákově době se to už i dělalo, a zaměstnanecký zájem u některých staveb byl. Jinak ale s bouráním naprosto souhlasím, i z bezpečnostních důvodů. Neobývané stavby přitahují různé živly včtně …….. ! A díky modernizaci a novým technologiím jsou mnohé jen jako díra na peníze a údržbu. Zbourat a pozemky ponechat ve vlastnictví železnice.

josefina

A kde máte jistotu,že vše už nemá další pokračování??Jsem opravdu zvědava,co tam bude za 5,10 let…

josefina

Mám stejný dojem-bude zajímavé,kdo se přihlásí a kdo je majitelem firmy,která vyhraje..jinak se to vrátí jako karma-další generace nám to vrátí i s úrokem..neúcta k našim předkům a jejich práci je nyní tristní..jo,prachy prachy prachy..hrozný systém!!…

Vlastimil Kocurek

Ale SŽ hospodaří v řádu 100 miliard. Musí hlídat miliardové chyby. To je jako, kdybyste si v obchodě spočítal drobné, že jsou správně, ale vydali by vám na 500, místo na 2000.

ušatá

I na haléřich záleží. Proto se i nadále pomocí nich počítá. I tam se pak schovají miliony.

Luděk S.

Hm, 300 příspěvků. Slušné, slušné. Řeknu to takhle. Na jednu stranu se tím asi trochu naštvou šotoušci, na druhou stranu: likvidace těch barabizen je v podstatě zisková záležitost. Firma nafakturuje ekologickou likvidaci a pak to Ivan a Sergej navezou do rokle. Majitel firmy zapomene v kanclu obálku s všimným a všichni jsou spokojeni.

Luděk S.

Jasně, jsou to drobky, ale tak nějak se začít musí.

josefina

No vidíte a je to venku!!Jo,prachy prchy prachy-tento současný tržní systém by měl být postaven před popravčí četu!!Kolik zbytečné práce ,hodnot už bylo zničeno za dobu jeho existence!!A to nepíši o přírodě ,planetě flóře a fauně,která trpí potichu..tohle nebude mít dobrých konců!!!

Ondřej

Josefíno, bežte si vzít svůj lék!

Ondřej

běžte

ušatá

Proč? Nemá pravdu? Tak argumentujte. Takový příspěvek je k ničemu, nic neřeší.

Jerry

Platí za ty objekty sz daň z nemovitostí? Pokud ano ať zbourá přebytečné,ale strážních domku je škoda.v mém okolí jich je hodně předělaných na chatky.dokonce sem si jeden chtěl koupit ..sz tam dala plastové okna a novou elektroinstalaci a za dva roky to šlo k zemi. Fakt ..bourat ano ale hospodařit a udržovat nee

Elb

Co je tak hrozně problémového na tom, prodávat nádraží jako obytné budovy?

Railfort

Že už musíte navždycky počítat s nesouhlasem nabyvatelů s jakoukoliv úpravou/rekonstrukcí/novostavbou v dané lokalitě. Viz kauza Úvaly.

josefina

A kdo ty předpisy,zákony a vše kolem tohodle tvoří a tvořil??Proboha,snad se vše dá udělat ke spokojenosti lidí-pro koho vlastně vše dělají ti nahoře!!Před volbami se každý zaklíná láskou k bližnímu svému a po volbách na nás kašlou!! A tady se vyhazují hodnoty do vzduchu!!A politici NIC!!Poslanci,Senátoři-my nic,my muzikanti…zákon se dá měnit podle potřeby občanů a voličů,ne??? Tak jako zákon o přidávání na platech!!To jde poslancům a politikům hned!!

Anonymas

Lidi jsou problémový, zvlášť ti, kteří bydlí vedle trati.

Martin V.

Pokud je to v ochranném pásmu dráhy a na drážních pozemcích, tak v žádném případě nenechat zkolaudovat k bydlení. Tím si SŽ zadělává na problém při jakékoli modernizaci dráhy. Třeba Vechtrovna v Troubsku – a to ani není na bydlení. Některých domků by mi bylo líto, ale okolí dráhy je potřeba vyčistit. Něco jiného by bylo, pokud je dráha na zrušení, tam ať si bydlí kdo chce nebo si tam udělá hospodu pro cykloturisty.

josefina

Tak proč se právě podle tohoto neřídí i ti,co rozhodují u stolu??Přece se nebudou dělat dvoujkolejky na regionální trati,kde do budoucna lidí nebude tolik přibývat..lobby s benzínem a naftou to ani nedovolí..

Martin Hodek

V pořádku. Pokud to už nemá využití a jen stojí peníze údržba, tak nemá smysl do toho další prachy cpát. Jen ta absence prodeje či převodu (např. na město v případě zájmu), nedává smysl. Nejdřív nabídnout k prodeji, poté k bezúplnatnému převodu a to, co se neudá, zbourat. Pokud se to někomu nelíbí, může si to koupit a cpát do toho vlastní peníze a ne peníze nás všech.

bkv

A co když to všechno už proběhlo…

ušatá

Probíhalo leccos, ale ta správa pod různými názvy většinou nevyhověla – třeba ani obcím. Jako jeden příklad třeba Poříčí nad Sázavou. A důvod by se tam těžko hledal. Dvoukolejka tam nikdy nebude, místa dostatek. Prostě zbouráme a zbouráme. Za každou cenu. A nikdo nebyl postižen, jen se zbytečně zlikvidovalo něco, co mohlo sloužit, co vytvářelo vzhled místa po desetiletí. A architektonicky příjemné, i uživatelsky. Prostě naše česká krajina, obce.

Milan

Tímto zdravím vedení OŘ Hradec Králové a posílám pochvalu za krásný vánoční dárek. Jen houšť a větší kapky. Díky, chlapi!

-TR-

Dobrý trolling 😀

Radim

Jestliže stavba už nemá využití a její stavební hodnota je nulová, pak je její zbourání a navrácení pozemku zpátky přírodě, byť třeba jen pro obyčejný trávník, to nejlepší možné řešení. Podél mnohých tratí jsou takových dobrých příkladů už desítky. Nelze si celou republiku zastavět, zabetonovat a vyasfaltovat. Naši předci si vážili půdy mnohem víc, takže neměli zábrany likvidovat vysloužilé stavby dokonce včetně sakrálních, když už neměly žádné využití. Věděli totiž mnohem víc, co má opravdovou hodnotu.

MildaIV

No hlavně byli mnohem chudší a nemohli si dovolit něco udržovat jenom z nostalgie. V dnešní době památkové ochrany a muzeí si přece jenom múžeme občas dovolit některé obzvlášť zachovalé svědky dob minulých zachovat a lákat na ně turisty.

josefina

A vy věříte,že tam bude trávník??Nechejme se překvapit…

ušatá

Právě proto nebourat a využívat to, co stojí, namísto nových záborů, zejména na přízemní rozsáhlé budovy, navíc ve volné krajině a napojené na plošně náročnou silniční dopravu. Pak by to, co píšete, sedělo a bylo správné.