Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Stavba mostu přes dálnici na Zbraslavi vyjde na 31,5 milionu korun

Přestavba křižovatky na D46 u Olšan. Pramen: ŘSD
Demolice mostu, ilustrační foto. Pramen: ŘSD

Výstavba nového mostu přes dálnici D4 v Praze-Zbraslavi by měla vyjít předběžně na maximálně 31,5 milionu korun bez DPH. Pražská Technická správa komunikací (TSK) začala v tendru hledat firmu, která ho postaví. Zájemci se mohou hlásit do konce února. Vyplývá to z oznámení o zahájení řízení zveřejněného ve věstníku veřejných zakázek. Původní most byl loni v listopadu zbourán kvůli špatnému stavu a nový by měl být podle předpokladů TSK hotov letos v září.

Most spojuje ulice Za Opusem a K Výtopně na zbraslavské straně se sjezdovou rampou z dálnice ve směru z Prahy. Nový most bude tvořit takzvaná předpjatá konstrukce o světlosti otvoru 33,50 metru a bude široký 9,60 metru. Konstrukce bude na velkoprůměrových pilotech. Povrch komunikace bude z asfaltového betonu.

Výše zmíněná cena nemusí být konečná, jedná se o předpokládanou nejvyšší hodnotu zakázky. Přesná cena bude známa až po výběru dodavatele.

Původní most byl kvůli havarijnímu stavu uzavřen loni 24. listopadu, kdy TSK zahájila přípravné práce nutné pro jeho zbourání. Následně pak v noci z 30. listopadu na 1. prosince byly zdemolovány všechny původní části mostu, vyjma základů pilířů.

Praha má se stavem mostů dlouhodobě problémy. TSK nyní připravuje mimo jiné opravu Barrandovského mostu. Na něm je potřeba opravit nosný systém, vyměnit povrchy, izolaci či odvodnění a je nutné opravit také celý plášť mostu. Práce na spodní části mostu mají začít ještě letos. Ve špatném stavu je také několik dalších mostů přes Vltavu, mezi nimi například Libeňský a Hlávkův, most Legií nebo Palackého most. TSK již zahájila jejich diagnostiku, stejně jako například lanového mostu na Jižní spojce.

ČTK

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Démon

Snad počítají s tím, že tam jednou povede dálnice D4.

Friefa

Za 100 let

Přemek

Hlavně nepoddimenzovat technologii, aby to časem nedopadlo jako v Janově.

Radim

TSK nemá problém jenom s mosty. Doposud se nevytvořila koncepce kompletní obnovy místních komunikací a chodníků.
O bezbariérovosti přechodů pro chodce si 30 let po konci špatného režimu mohou vozíčkáři také jenom zdát.

Paja

Drobným, ale bohužel velmi smutným detailem je, že nejde o sjezd z dálnice (potažmo tedy nejde o nadjezd nad dálnicí).

Petr

A bohužel jen tak, dálnice D4 do Prahy nepovede.Hlavně díky obyvatelům Jíloviště. 🙁

Michellini

a díky panu Tokovi. Ten jim nasliboval hory doly a slíbíl dálnici někdy až v 2029 … aneb češi

Paja

Pokud vím tvrdí se, že problém je v chybějící obslužný komunikaci přes Cukrák a potřebě nahradit přechod na Zbraslavi, což se oboje jeví jako řešitelný problémy. Pokud by se chtělo.

Michellini

ten přechod se řeší již 22 let. To by neudělal ani komouš. Jen pro info .. Cca 200 m nad přechodem je most a dále 300 m pod přechodem byl ten zbouraný most. Ale není nad populismus a levné myšlení.

Rejpal

To se mi líbí, jak lze v rámci demagogie udělat ze 700 m 200 m a z 1400 m 300 m.
To určitě rád napíšte každému, kdo to z auta není schopný rozeznat (minutka cesty). Ale samotnému by se Vám ta drobná zacházka z kopce do kopce, dělat nechtěla (asi 45 minut).

Rejpal

Vše je řešitelné. Nechte hlasovat svojí peněženku. Přechod na Zbraslavi – lávka: výkupo pozemků cca 20m, cena lávky 10m (odhad – střílím od boku). Napojení od PČR – připojovací pruh: 0,5m. Napojení této lávky – delší připojovací pruh: 0,5m. Napojení dolní Zbraslavi a Lipenců – připojovací pruhy včetně stavebních úprav: 8m. Protihluková stěna Baně – 70m. Protihluková stěna Lipence – 20m. Komunikace pro spojení Baně – Jíloviště – 60m. Autobusové nádraží/zastávka Cukrák – 6m. Připojovací pruhy motorest – 1m. Připojovací pruhy Jíloviště sever – 1,5m. Projektová dokumentace – 2,5m (aby se to zaokrouhlilo). Předpokládejme, že stavba by se měla zaplatit… Číst vice »

Friefa

50 let existuje projekt na novy most. A cesi? Novy most zavrhnou a postavi zastaraly most znovu.. Co tohle je za mentalitu. A 30 mega je 1.2 mega euro. Nic
A ze nevadi cechum ze plati za diesel vic nez Nemci? Nebo Fa mejdlo za 3 euro v cesku. V reichu 1.25

Jiří Kocurek

A nebude ten 50 let starý projekt už poněkud zastaralý?

Friefa

No tak tenhle most je v paremetrech 1955. Jeste obnovit ty panely na strakonicky jak bylo snad jeste v 70.letech

Jiří Kocurek

Ech, vám fakt nedochází, že se jedná o zcela nový most na místě starého? Už jenom tím, že bude jinak široký a jinak dlouhý.

Michellini

tak se tam zajdi podívat. bude navazovat na stávající rozbitou silnici. Hned u krajnice stojí bouda nějakého sběratele starých vraků. A ten už je na pravdě boží. bude to starý most dle nového projektu.

Michellini

apropo Georgi …no pokud se ohlédneme do roku 2019 tak zjistíme, že zastaralé jsou téměř všechny projekty. VIz 511 Běchovice modletice.

Paja

Mě se líbí jak se tu poslední dobou rozmáhají trollové se zajímavými nicky, kteří pořád něco píšou o Češích a zdejší mentalitě a poukazují na Německo. Zajímavé náhody 🙂

Paja

A hned se u jinýho příspěvku vyhoupnul Michellini 🙂

Michellini

ale Češi jsou fakt spešl. to na světě neexistuje.

Friefa

To je normal. Vzdelany a sebedomi clovek hleda best practices. Hlupak a mindrak vytvari dedukce

Filip

Myslím, že by se ty finance jinde využily lépe. Ten most složí jen pro příjezd na sídliště. Jinde by za to bylo pěkných pár set metrů nového asfaltu.

Friefa

Tys tedy cech jak poleno a jak by tam ty lidi jezdili? Stara Zbraslav je plna spiny byrokratu a silnice jak v bulharsku

Filip

Ano, právě že jsou tam strašné silnice a za tohle by se dalo kousek opravit. Dostanete se tam úplně krásně buď vrchem přes Baně, nebo spodem přes sjzed na Lipence. Ten most je úplně zbytečný. Můžete mě prosím objasnit jak můj příspěvek souvisí s tím zda jsem nebo nejsem Čech?

Michellini

no budˇ rád že nejsi kroupa nebo čoček nebo zaměstanec ŘSD.. to je ještě horší

Jiří Kocurek

Jestli je to most přes D4, tak zkuste vyřešit dopravní obsluhu přilehlé eletrorozvodny bez něj. Do rozvody ještě odbočíte, ale zpátky?

Rejpal

Ten most znamená, že několik stovek vozidel nebude muset projíždět buď horem přes Baně mezi chodci a domky (ta 30 tam není pro legraci), a nebo spodem přes náměstí, které je už teď na hranici kapacity.
A asi by nebylo nutné připočítat několik tisíc zaměstnanců plánovaného sídla PČR, které bude hned vedle toho mostu.

Honza D.

Nejsem stavbař, takže se omlouvám za možná blbý dotaz – co je asfaltový beton? Vím co je litý beton, co je vibrolisovaný beton (třeba zámková dlažba), co je litý asfalt (třeba cestičky v parku, ale i Jižní spojka), co je tzv. balená neboli obalovaná kamenná drť, ale co je asfaltový beton fakt nevím.

Kubrt

Asfaltobeton je to, čemu se lidove říká asfalt a dává se to na silnice a chodníky.

Honza D.

Takže balená na betonovém podkladu?

Kubrt

Je tam normální hutny kamenivo (drt), s cementovym betonem to nemá nic společného (teda vyjma principu pojivo+plnivo). V litem asfaltu je více asfaltoveho pojiva a méně kameniva než v asfaltobetonu. Silničáři rozlišují CB kryty a AB kryty (cementobetonove a asfaltobetonove).

Jiří Kocurek

Jak píše Kubrt. Namísto cementu a vody se zamíchá do kameniva asfalt. Když ztuhne, tak drží pohromadě.

Martin V.

Beton obecně je kompozitní stavební materiál. To, čemu v běžné mluvě říkáme beton, je jenom podmnožina. Koukněte se sem https://cs.wikipedia.org/wiki/Beton tam to mají vysvětlené.

Michal

AB asfaltobeton – asfalt se šutrama, CB – cementobeton, cement se šutrama. Tyto dva typy povrchů jsou např. na našich dálnicích (tzn. s vytlukama je to ábéčko, panelka je cébéčko). ČSN 736123 a 736121 – aspoň tak to bylo co já pamatuju…