Prostě to dojdete pěšky. Uvolníme silnice těm, co je skutečně potřebují, říká Hřib
Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) v pátek na pražské Malovance osobně instaloval značku zakazující vjezd kamionům nad 12 tun do širšího centra města. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz
V první části velkého rozhovoru pro Zdopravy.cz vysvětluje nový náměstek pro dopravu své plány s parkováním a omezováním aut v Praze.
Chocholoušek, jedině Chocholoušek nás spasí před Hřibem
mne se z te soucasne narokove spolecnosti zacina zvedat kybl…proste uz – mam dojem – lide prestavaji mit schopnost vyvazeni a akceptace neceho spatneho za neco pozitivniho
zkratka v Praze mate O2 Arenu, IKEM, Karluv most a bambilion business parků a shopping center, ovsem za cenu smradu a cekani v kolonach………..u nas na vsi je hospod poskrovnu a do porodnice to mame 24 km ale zase parkuju zadarmo pred barakem na ulici a nikdy nemam problem s tim ,ze by mi tam jiny ridic obsadil flek
Líbí se mi ta debata, tak trochu přidám příklad. Třeboň, krásné, oblíbené město v létě. Centrum, ,náměstí,naprostý zákaz vjezdu mimo ranního zásobování v létě pro restaurace a krámky. Ovšem začne říjen, je tu prázdno, firmy,banky ,šli z centra na okraj, protože zákazník nepřijde, když nemá parkování, lidi tu bydlí poskrovnu a centrum je úplně mrtvé i pro místní na půl roku. Zkuste se tam od podzimu do jara třeba jen najíst ? …..ano,Praha je jiná, ale už teď je mimo sezónu centrum mrtvé a vylidněné a parkování či auta na to mají také podíl….
Každý, kdo píše o tom, že zákazníci nějakých služeb potřebují parkování, by si měl nejdřív představit, jak taková provozovna a její okolí vypadá.Máte před ní dvě, možná tři parkovací místa. Myslíte, že by restauraci, banku nebo jiné služby uživilo, kdyby v každém okamžiku měla v budově dva až tři, možná čtyři zákazníky? Pokud si chcete představit provozovnu stavěnou na obsluhu převážně auty, představte si komerční zóny na okrajích měst. Takové ty obchody obklopené rozsáhlými parkovišti, jako třeba v Praze na Černém Mostě nebo na Zličíně. To byste musel z toho třeboňského náměstí udělat jedno velké parkoviště a nechat tam otevřenou… Číst vice »
a jak , resp cim, vysvetlite popisovanou skutecnost, totiz ze „, lidi tu bydlí poskrovnu a centrum je úplně mrtvé i pro místní „???
No tím, že se tam nedá zaparkovat, asi těžko. Protože na spoustě míst, kde se nedá zaparkovat, bydlí lidé, a platí za to bydlení mnohem víc, než v Třeboni.
Vysvětlit se to dá třeba tím, že je to centrum přizpůsobené výhradně pro letní turisty, a když tam letní turisti nejsou, nenabízí nic jiného.
Odpověď na tohle není až tak složitá. Majitelé bytů a domů v centru si našli jiné bydlení, na které jim sezónní pronájem bytů a nebytových prostor v centru vydělá. A kdo by se dvakrát za rok stěhoval? Nebo své nemovistosti rovnou prodali. I ty banky vyhnala schopnost sezónních nájemců nebytových prostor za sezónu zaplatit nájem vyšší, než je v nákupáku za celý rok. Banky ještě k tomu zmenšují své pobočky a ty staré by opustily stejně.
Je to spíš tím, že lidé od nákupů a dalšího zařizování v malých krámcích přešli na velké nákupy v nákupních centrech, kde jsou i další služby. Jedou tam hlavně do hypermarketů, ale zajdou i do krámků a provozoven služeb (kadeřnictví, čistírna, výroba klíčů…), které jsou přímo u nich. Proto spousta majitelů těch krámků opustila původní provozovny a přestěhovala je do těch obchoďáků.
Omezení vjezdu kamionů vřele vítám,protože na můj vkus je jich až moc v širším centru Prahy. Bohužel si ale již dnes zkracují cestu tunelem Blanka,i když je tam nesmějí. Vjezd je pouze do 12 tun. A to jsme u toho,že tyhle úpravy nikdo nevymáhá. Zakázat vjezd do 12 tun,není pro kamiony žádný problém,jelikož málokdy je někdo chytí… Ale pokud by se to dalo omezit kamerami,bylo by to super 😉
A nemají tam buzer-kamery ? Tak ať je využijí.
Ačkoliv jsem mírně alergický na způsob arogantního vystupování pana Hřiba, musím mu dát za pravdu ve všem, co v tomto článku řekl.
Ve spoustě věcí má p. Hřib pravdu. A to píši jako osoba, která se přepravuje zásadně autem. Nicméně p. Hřib by se měl lépe připravovat na články. Z jeho vyjádření čiší arogance, ne snaha vysvětlit kroky radnice. Takhle se ve volbách dobré výsledky nedělají.
tenhle pan politik by se měl snažit o dobudování vnitřního okruhu a ne chtít vychovat lidi k přestupu na MHD nebo chození pěšky/ježdění na kole. Mimochodem v Praze je jedno z nejvíce využívaných MHD v Evropě.
A jak přesně vnitřní okruh pomůže s tím, že spousta lidí míří autem do centra?
To nic, tohle je jen náboženský fanatik nového náboženství „ažbudeokruhismus“.
Po tom okruhu přeci člověk nemusí jezdit jenom „dokolečka dokola“.
ale ona i část vnitřníiho okruhu může být (a má být) použita k cestám do / z Prahy.
např. blanka, jako součást vnitřníiho okruhu, taky výrazně usnadnuje cesty z/do centra z okrajů prahy.
A jak Blanka řeší to, že někdo má potřebuju tranzitovat Křižovnickou?
Křížovnickou tranzituji jen když potřebuji z Palackého náměstí do nemocnice na Františku. Mohli by tedy tu nemocnici zbourat a postavit jí na Palackého náměstí?
Usnadňuje, ale taky zároveň natáhla další a další provoz.
mimochodem, ten okruh k Praze 1 už dávno existuje, Blanka a magistrála.
„Dobudování okruhu“ někde na východě Prahy (od Jižní spojky na sever) fakt Praze 1 neuleví.
Magistrála není součástí vnitřního okruhu a nijak jeho roli nemá suplovat.
A to je jedna z věcí, ve které s aktivisty souhlasím. jakmile bude vnitřní okruh dotažen, tak magistrálu osekat a udělat z ní normální ulici.
Já netvrdím, že je to součást vnitřního okruhu. Ale vždycky to bude objízdná trasa kolem centra. Normální jednoproudá ulice z ní nikdy nebude.
Magistrála byla plánována jako součást vnitřního okruhu. To, že někdo pak politicky od stolu rozhodl, že jeho součástí formálně nebude na věci nic nemění.
Magistrála je už 50 let v provizoriu, které už 12 městských rad nedokázalo nahradit finálním plánovaným řešením.
A pak stojí jak debilové v zácpě na Karmelitské v 22. Přičemž za tu zácpu může pár kryplů, co jim zakrněli nožičky a musí všude jezdit autem.
PS: vnitřní okruh neřeší situci na Praze 1 či 2, natož na Křižovnické.
Před 30 lety by někoho, kdo něco takového řekne, nejspíš zavřeli do blázince. Před 20 lety se to odvážilo říct pár aktivistů. Před 10 lety minoritní strana. A dneska nejvýš postavený člověk odpovídající za pražskou dopravu. Konečně! Teď tím polovinu lidí ještě nadzvedne ze židle. Doufám, že za 10 let nám to prostě přijde úplně normální, asi jako že auta nejezdí po Karlově Mostě.
Místo toho, aby se doprava v Praze modernizovala a lidé se mohli přepravovat svobodně dle vlastních potřeb. Aby zvolený zastupitel, který má sloužit lidem, z vybraných poplatků za parkování budoval nová parkovací místa. Tak tomuto zastupiteli stoupla jeho funkce do hlavy a drze prohlašuje, že „bude lidi motivovat k přestupu do MHD?“ Ne každému vyhovuje kolektivní přeprava v čím dál více odporné a špinavé MHD. Zkuste se zamyslet, jak se v Praze cítí řemeslník (cesta s nářadím a materiálem k zákazníkovi), člověk přepravující prarodiče k doktorovi (ZTP není tak snadné získat), člověk snažící se žít s OCD a jiní. Ano,… Číst vice »
V článku je napsané, že se silnice uvolní pro ty kdo je potřebují. Tedy řemeslniky dopravu zboží, lékaře a ZS.
Tu vaši „svobodu“ aby každý měl doma 5 obřích aut a mohl vyjet a zaparkovat, kde se mu zachce bych chtěl vidět. To už začíná připomínat automobilovou totalitu. Aby vaše sny byly realizovatelné, tak musíme začít bourat domy, památky, Pražský hrad, zasypat Vltavu atd.
A vy zvládnete jet kolika těmi auty najednou?
ne, ale zvládne těmi auty blokovat několik míst najednou. jednu na mne, druhé na ženu, třetí na plnoleté dítě.
Jako jedu na návštěvu autem, které zaparkuju a popojedu 2 zastávky tram? To fakt dává smysl… 🙁 Celý systém modrých zón je na h….
To už je opravdu celá cesta tramvají pro současníky nepředstavitelná? Neuvěřitelné.
Nekupuji si automobil, abych pri ceste z bodu A do bodu B, musel pouzit jeste MHD. Tenhle ekoterorismus je mi proti srsti.
Ano, kupovat si auto na zabírání veřejného prostoru má opravdu logiku. Tento autoterorismus je mi opravdu proti srsti.
Hele za me je to vsechno OK, nevadi mi kdyz auta jezdi pres centrum, vadi mi kdyz tam parkujou. Mista je malo a zaplacnout 10 m2 na nekolik hodin kvuli jednomu cloveku je proste plytvani.
Ale chlapče, to je normální. Svoboda neznamená dělat si co chci. Končí tam, kde začíná svoboda jiného. Můj otec, jelikož je již v důchodu mimo Prahu, tak když jede na kontrolu k lékaři, tak nechá auto zaparkované u pražského bytu a do centra dojede MHD.
Pokud nepochopíte, že tím vaším autíčkařením trpí mnohde okolí, pak nezbyde než restrikcemi vám v tomto sobeckém obtěžování okolí začít bránit.
To už je pro současníky nepředstavitelné, že návštěva může do Prahy přijet i z místa mimo Prahu, tudíž mimo tramvaj?
Nejsem militantne proti autum, resp. nejsem proti autum vubec.
Ale pokud navsteva prijede autem do Prahy, tak holt zastavi na okraji a pouzije metro.
Ja do Prahy nejezdim autem a stejne tam, kde mi konci bus, neni tramvaj – a nezblaznim se.
Nemusíte jet dvě zastávky MHD. Můžete jít pěšky, dvě zastávky jsou tak 700m, to každý ujde v pohodě…
Myslíte? Pro mnoho lidí je 700 m obrovská vzdálenost.
Kolik je ono mnoho? 5%? ale ti jsou obvykle v takovém zdravotním stavu, že většina z nich málem nevychází a zbytek je v LDN. A skoro nikdo z nich není schopen už řídit auto.
Ano, a tyto málo pohyblivé lidí je potřeba vozit do centra Prahy na Karlovo náměstí, kde je nemocnice. Už dnes tam není ani kde zastavit, natož zaparkovat…
Každý to ujde v pohodě? Až budete mít po oboustranné operaci kyčelních kloubů, tak neujdete ani 100 metrů v pohodě.
Ano, dává to smysl. Pokud jedete na návštěvu, hostitel vám zajistí návštěvnický vjezd. Zase jste to nečetl.
Jako to je strašné, hotová totalita, jako 😀 Jako a nezapomeň uronit krokodýlí tears na tik toku, snowflake.
Nám, kdo tu bydlíme, dávají mnohem větší smysl děti hrající na bezpečné ulici, než odložený soukromý majetek jakýchsi arogantních turistů.
Hraní dětí v centru Prahy ? Tak to jsem byl kdysi v Praze 5 v centru a tam bych dítě si hrát neposlal.
A co jet na návštěvu tramvají celou cestu? Nebo taxík, když jsem shnilý?
Ano svoboda je, abych si delal co chtel, ale ostatni lidi jsou mi ukradeny.
To není svoboda, ale terorismus.
To jsi se špatně učil chlapče. Svoboda neznamená dělat si co chci. Svoboda končí tam, kde začíná svoboda jiného. Až půjdeš do 6 třídy, možná se to budete učit 🙂
Omlouvam se, byla to ironie, ktera z textu nebyla patrna.
Ale byla:) Jenom už jsme tak zmatení, že podobná prohlášení jsme schopní brát vážně.
vaclav sice svobodu dezinterpretoval dost vyrazne, ale jsem rad, ze jste zminil tuto oblibenou verzi definice svobody.
Mistni anti-autickari se tvari, jako by ta svobida platila jen pro ne. takze primaplikaci teto definice by si meli uvedomit, ze jejich svoboda “nechci auta” konci tam, kde zacina svoboda autickaru s jejich “chci auta”
Ano, autíčkáři – největší moralisti.
Jací moralisti?
tohle není o moralizování, jen o tom že byste si měli uvědomit, že ta definice svobody platí na všechny. Ne jen ve váš prospěch.
Ano, ale auta svoji neefektivnosti berou svobodu se po meste pohybovat pesky, na kole a MHD. Naopak chuze, kolo a MHD svobodu se po meste pohybovat autem zvysuje.
ale toto se přeci dá aplikovat i naopak – cyklisti a chodci brání svobodu pohybovat se po městě autem.
kde je psáno, že svoboda „cyklisty“ je větší, než svoboda automobilisty?
Ano, souhlasim
Svoboda cyklistu neni vetsi.
Ale rozdil je ten, ze jejich zpusob dopravy je lepsi pro vsechny okolo:
– levnejsi infrastruktury
– mene hluku a znecisteni
– vice prostoru pro vsechny
Naopak auta zhorsuji podminky pro vsechny, kteri v tom aute nejedou:
– drazsi infrastruktura
– vice hluku
– znecisteni
– umrti chodcu
– zabor verejneho prostoru
Cykliste a chodci svobodu pohybovat se po městě autem neberou. Naopak ji vytvari, tyto lide by jinak museli jet autem a tudiz by byly vetsi zacpy.
JIzda autem po meste je efektivni pouze tehdy, pokud vetsina lidi autem nejedou a zvoli alternativni zpusob (pesky, kolo, MHD).
Vzhledem k počtu plechovek, co travují centrum – a to především cizáckých plechovek, myslím, že máme o té svobodě celkem jasno.
obdobně debilní diskuze jako u zákazu kouření v putykách.
how suprising – ty vaše huličské šipkařské kluby zrovna neprospěrují…
A v 7. třídě budete možná brát chápání psaného textu a ironii. To snad pochopil úplně každý.
Máte nepokrokové názory, a proto budete ukamenován.
Reaguji jen na prvni vetu – modernizace dopravy je prave v tom, ze se automobilova doprava vede mimo (centrum) mesta, ne v tom, ze kdo chce treba tramvaj jede tramvaji a kdo chce auto jede autem.
Takze v Praze zadna modernizace dopravy v tomto smyslu proste neprobiha..
Automobil v Praze (centru) je pro mne symbolem demence. Proto autem jezdim do centra jen kdyz fakt musim.
Pokud jede nekdo pracovne, tak to chapu, pokud ale jede do prace a auto pak pouzije jen k tomu, aby se zas dostal domu, tak ne. Nechapu lidi, kteri jezdi po Praze kazdy den do prace a zpatky a travi cas v kolonach.
PS: Podotykam, ze je to jejich vec, rozhodne neni mym cilem jim to zakazovat. Ale nedivil bych se, kdyby jich treba polovina jezdila autem fakt jen proto, aby nemuseli tzv. „sockou“.
Já se jen divím, že proti aktivistům co blokují občas magistrálu je tolik humbuku. Ale proti automobilistům, co to blokují dnes a denně nikdo nic nenamítá, a lidi je ještě litují.
No, protože jedinej, komu ti autombilisti objektivně vadí, jsou právě ti truhlíci, co blokují magistrálu.
Ostatní lidi (až na pár vyjímek) chápu, že mít auto a jezdit s ním je celkem normální a není to nic, kvůli čemu by měl kdo kde dostávat hysterák.
Takže někdo zablokuje dálnici, vy se zdržíte o půl hodiny, přijdete pozdě do práce, nebo na jednání a vám to nevadí? Tak to jste tedy podivín.
Já jezdim sockou, takže je mi to tak nějak jedno.
když občas jedu do práce nebo někam autem, tak jedu s takovým předstihem, aby mě takovéhle blbiny nezaskočily.
(PS: víte o tom, že i socka může jezdit se zpožděním, protože tam tu a tam někdo skočí a tak?)
Ten důvod, proč řrada lidí jede raději autem, než sockou, je prostě ten, že v autě to je i s kolonou pohodlnější… mimojiné… – funkční klimatizace – + klimatizace nastavená na tolik, na kolik chce řidič, a ne na kolik chce autobusák – nemusí 30 minut stát/sedět ve vyžhaveným / promorzlým autobuse nebo třeba zasmraděném metru – nemusí čuchat nevonící cestující všude kolem něj pak ty kolony zas tak moc nevadí navíc v praze zas tak dramatický kolony nejsou – a i když je třeba podzemka v praze rychlejší, než jet autem, tak ten rozdíl není zas tak velký, aby… Číst vice »
JO, ale ostatní musejí čuchat jeho smrady jak stojí 10 min na jednom místě. A toto je moje poslední odpověď uživateli Tomas.
Hehe, symbolem svobody 😀 Hlavně když stojí v koloně na Nuseláku nebo půl hodiny hledá místo v centru, které pro auta nikdy nebylo navrženo.
Pak je ale spousta lidí, pro které je naopak symbolem svobody nemít svůj život za paywallem, moct v centru jednoduše vystoupit z tramvaje a nestarat se. Strávit cestu do práce čtením zpráv nebo zajít si na jedno po práci a vědět, že se bezpečně dostanu domů.
Hele, já jsem pro. Ať se parkovací místa budují z poplatků za parkování. Nemám s tím problém. Tím se dost ušetří, protože se jich bude stavět mnohem méně než teď.
Mnohé městské části ani zóny nemají, za parkování nevyberou nic a přesto staví parkovací domy nebo povrchová parkoviště, případně zaberou chodníky.
Automobil symbol svobody? Vy jste za své náboženství přijal marketingové lži automobilního průmyslu a svěmu božstvu sloužíte tak oddanně, že vám to už naprosto zabránilo myslet. Vlastnění automobilu je ve skutečnosti finanční otroctví. Automobilní a petrolejářské lobby z vás za život vytahají víc než dáte za bydlení.
A on snad automobil symbol svobody není?
Je to sice malinko dohnané „ad absurdum“, ale ano – auto je symbol svobody. Jen když mám auto, tak se můžu právě teď sebrat a říct, že pojedu tam a tam. Když auto nemám, tak toto udělat tak úplně nelze.
Je to stejný symbol svobody, jako obecně svoboda cestovat.
I tento příklad jednoznačně říká, že automobil je symbol bezbřeheé egocentrické a bezohledné rozežranosti.
Ultimatni symbol svobody je Jízdní kolo. Je levne, nepotrebujete palivo. S kolem muzete jet v podstate vsude. Auto stoji penize, musite mit k rizeni opravneni. To Vam muze vlada vzit. Dale muzete jet pouze tam, kde je postavena silnice. Musite koupit palivo, ktere Vam muze dojit anebo muze celosvetove dojit. Oprava auta je technicky narocnejsi nez oprava kola. Snaze opravite kolo nez auto.
I v těch kolech jsou rozdíly, např. silniční kolo potřebuje perfektní infrastrukturu a tady skoro není – v rámci uvažované bezbřehé svobody.
Naopak Horské nebo krossové/gravelové kolo si už poradí s lesní/polní/prašnou cestou, takže tam už to je hodně o té svobodě. Pravda ještě existují fyzické a povětrnostní limity.
za litr ročně z rezidentní karty se nezaplatí málem ani režie parkovacího systému a úklid ulic. Jedno místo v podzemních garážích stojí od milionu výš. a míst k budování v centru moc není, pokud nechcete třeba vykácet kvůli těm vašim debilníám plechovkám parky.
BTW, v garážícjh je spousta místa. proč? protože se za ně platí.
a město opravdu nebude plechovkářům za poplatek litr ročně budovat podzemní garáže.
Jakože když tam nebudou parkovat auta, tak se ty ulice nebudou uklízet? Tohle je fakt kouzelnej argument. Ty ulice se uklízí hlavně kvůli bordelu co tam napadá ze stromů a ten tam bude asi padat i když tam nebudou auta. A jen tak pro upřesnění oni se uklízí od stejného bordelu i chodníky, takže začnou chodci, tedy platit za ten úklid? A jen tak mimochodem ty rezidentní karty fungují ruku v ruce s ostatním zpoplatněním, takže i po odečtení režie si Praha chrochtá s více jak půl miliardou ročně… Takže i to předražené P+R na čerňáku tenhle výnos zaplatí za… Číst vice »
PS: floskule o řemeslnících, beznohých babičkách aj. mne fakt nebaví, už vymyslete jinou lež, tohle je ohrané.
PPS: ale ta pravda o lidech, co nechtějí jezdit MHD (mimochodem velmi kvalitní), tak to pravda je, ale těmhle sobcům nebudeme přece všichni ustupovat.
Ještě by se někdo měl pana náměstka zeptat, jestli má už projednané ty nové podzemní/nadzemní garáže co budou dle jeho slov v Praze 1. Pokud má člověk zaparkovat v nich a dojít těch 200 m, tak by vzdálenost mezi nimi neměla být větší než cca 400 m. Praha 1 má od severu na jih délku cca 2 km a od východu na západ délku cca 3,5 km. Taková síť garáží s takovým pokrytím tu ale zatím rozhodně není, garáže se dají spočítat pomalu na prstech jedné ruky. Takže tedy kdy a kde se budou budovat? Díky předem za upřesnění.
Tak to je snad věc nabídky a poptávky, ne? Těžko může existovat rozsáhlá síť garáží, když parkování na ulici je skoro zadarmo. Nebo co ještě má město stavět? Horskou dráhu co 400 m, protože nějakej Lojza chce mít možnost povozit se?
Kdo stavěl garáže na západě?
Pokud mesto chce zakazat lidem jezdit do Prahy (neno tam parkovat), je to orave mesto, ktere by melo prijit s celkovym resenim.
cili zajistit i tu vystavbu parkovist, zvyseni kapacity MHD apod
Ne, nemá. Není základním lidským právem jezdit na Staromák autem ani tamtéž skoro zadarmo parkovat.
Tak předpokládám, že mají plán. Tedy pokud se má omezit parkování na ulici a podle Hřibových slov to má být v docházkové vzdálenosti 200 m, tak určitě už chystají výstavbu, protože poptávka po omezení parkování na ulici raketově vzroste. Určitě chtějí být připraveni a neřešit to až dodatečně, se zpožděním. Že jo? Tak určitě… 🙁
Podle Hribovych slov „lidé mohou využít podzemní parkoviště, kde kapacita není naplněna“, tak proc by proboha staveli novy parkovaci mista?
V okamziku, kdy zakazete v praze parkovat, budou vcukuletu naplnena tak, ze dalsich mnohonasobek kapacity bude chybet.
Ale Hribuv plan neni zakazat parkovani. Jen ho chce urcitym skupinam zjednodusit (na ukor jinych skupin).
ale výsledek bude stejný:
)
Hribuv plan JE zakazat parkovani. Jen nema dost odvahy, aby to otevrene rekl. Takze nejen aktivisticky darebak, ale i zbabelec.
Přespolní nemá co v centru Prahy parkovat a když, tak jen za řádově 100-200 Kč / hod. Na parkování za tyhle prachy je tam míst dost.
Můžu se zeptat, kde na ulici v centru zaparkuju skoro zadarmo? Já teda nevím, ale v centru jsou sazby 60-80 hodina. Takže když je v místě, kam jedu dostupné podzemní parkoviště, tak většinou stojí 50 a je levnější než na ulici.
Vy mozna ne, ale rezidenti plati 3 koruny za den. Tak se muzete divit, ze neni kde zaparkovat. Za takovejch podminek budou ty parkovaci mista preplneny vzdycky. I kdyz jich jejich pocet zdvojnasobite.
Jenže ty rezidenti budou platit ty 3 koruny dál a nikdo je omezovat nebude. No možná budou platit třeba 6 korun. Já se nedivím vždy jsem v centru zaparkoval, tam kde jsem potřeboval.
No tak jasne, to snad ani nejsme ve pri. Ja tvrdim, ze hlavni problem je ze mesto dava parkovaci mista rezidentum skoro zadarmo. To samozrejme ta Hribova ptakovina nijak neresi.
Podzemní garáže jsou na Palachově náměstí, u Národního, na Náměstí Republiky, u Statní Opery. Vyjma chybějícího pokrytí Karláku jich je dle mého dost. A tam se stojí na ulici.
Bez demolicí nebo naprosto dementního tažení dopravy např. na Staromák, jich je naprosto dostačující počet. A hlavně mnoho dalších míst k vybudování už nezůstalo.
Tak snad se v dalších částech rozhovoru ještě vrátí k otázce parkování. Pokud ten, kdo má peníze na elektromobil má i peníze na parkování (což je asi pravda) a není tedy nutné dávat mu parkování zdarma, tak ten kdo provozem pronajímaných aut přímo vydělává (carsharingové společnosti) má snad také dost peněz na placení parkování. Takže doufám, že v blízké době začnou platit podnikatelský parkovací tarif, tedy cca 36 tis. za auto a rok. Díky pane náměstku, že do toho takto jdete a nebudete zvýhodňovat ty, co to nepotřebují.
To přece nelze, protože pak by se opět ukázalo, že tahle sdílená autopůjčovna je naprosto zoufalej podnikatelskej projekt, který si na sebe nikdy nevydělá a funguje tu jen díky této skryté dotaci od města. Stejně tak jako komici od Rekola.
Rekola (a jiné bikesharingy) výdělečně fungovala i před propojením s Lítačkou, stejně tak jako podobné společnosti fungují po městech všude na světě.
Aha a z ceho cerpate? Kdyz rekola od doby co doji dpp zpravy v rejstriku nezverejnuji…
Ne, že bych s více zmíněnými věcmi nesouhlasil. Ale z vyjadřování pana Hřiba čiší značná arogance. Něco takového je u politika, placeného z daní, mírně řečeno dost neslušné.
Ovšem kdyby podpořil bezplatné parkování po celém městě, zrušil pěší zóny, tak by to najednou byl politik jaxepatří.
Skvělý argument, pane. Co bude dalšího, osobní útok?
Btw, roky si platím garáž a cestuji po Praze MHD, takže je mi “bezplatné parkování” ukradené. Obdobně pěší zóny.
timhle moc reklamu svym nazorum nedelate. naopak, lidi jeste nastvete vic.
takze zitra na just prave kvuli lidem jako vy pojedu do prace autem misto mhd.
panu Halovi se právě udělalo rudo před očima.. jste autoterorista, kamionterorista a terorterorista v jednom.
Nezapomeňte mě nazvat ekoteroristou.
Opravdu nemám tu potřebu nikoho nijak nálepkovat.
Vy třeba ne, ale někdo s tím nemá problém. Kritizuje omezování automobilové dopravy a ječí jak mu je ubližováno.
Stejně byste jel, i kdyby jste ten komentář nečetl. Tak tady nedělejte ramena. A až budete stát v koloně, tak nenadávejte, ale chvalte krásnou a spolehlivou automobilovou dopravu.
No, samozřejmě, že nejel. Proč bych to dělal? jsem štastným a spokojeným uživatelem pražské roční šalinkarty.
Ale kvůli takovým jako vy tím autem do práce pojedu.
Nevím proč bych měl stát v koloně? na trase, kterou bych do práce jezdil autem, kolony prakticky nejsou.
Dobrá, ale pro vaše zdraví bych nachytal z výfuku trochu kouře do sáčku a jako voňavku vypustit do vnitřního prostoru auta. Prý jsou zplodiny naprosto neškodné. Takže budete mít stejně příjemnou cestu jako ti co chodí kolem po ulici. Ano ti co aktivisticky pořádají procházky po magistrále.
Jinak samozřejmě za šalinkartu chválím, též ji využívám pokud mohu.
Všichni tu debatujeme nad dílčími kroky figurky jménem Hřib. Faktem je, že se politická uskupení netají vizemi, jak má Praha v jejich podání vypadat. Ten, kdo je s touto vizí ztotožněn je zřejmě volí. Ti, kteří v Praze nevolí a nebo volí jinak budou mít možná život komplikovanější a třeba se to následně vrátí zase těm voličům. (až to tam zabalí určité služby nebo profese, které teď využívají individuální dopravu a nebo i vystěhováním těch, kteří to nepřekousnou) Ať si z toho udělají třeba skanzen, nebo kouřící Ostravu sedmdesátých let. Pokud to vzejde z voleb. Důsledky si ponesou sami. Hlavě… Číst vice »
Nic proti zklidňování dopravy v centru Prahy, rozhodně do budoucna správný směr. Problém však je, že začínají od konce. Nejsou kapacitní komunikace pro tranzitní dopravu, která potom využívá komunikace ve městě. Na tyto komunikace však bude vytláčena doprava z centra. Inspirace pro zklidnění přichází ze západní Evropy, kde však nejprve vybudovali okruhy okolo měst a potom teprve začali zklidňovat centra. Totzéž platí pro MHD v Praze. Na okrajích Prahy je nedostatek parkovišť P+R a nic nemotivuje řidiče k přesednutí do MHD. Proč např. nefunguje účetní dokad z P+R parkovišť jako jízdenka na MHD nebo alespoň na výraznou slevu na jízdenku?
Na to argumenty neexistují, tak se vymyslel pojem “ažbudeokruhismus”, kterým se nepohodlné názory zaškatulkují a umlčí.
Jenže toto je mylný argument, problém dopravy v centru není tranzit. Ten tvoří do 5 %, vše ostatní jsou cesty z/do města.
Když Praha utratila bezmála 40 miliard za tunelový komplex Blanka, říkalo se, že to je konečně řešení pro zklidnění dopravy v centru. Jenže to se samozřejmě nestalo. Úplně stejně nebude mít efekt ani žádná další stavba, pokud souběžně s tím nedojde k opatřením přímo v centru.
ono se to samozrejme stalo – blanka dost odlehlčial magistrále.
jen od té doby hustota dopravy zas narostla (navíc byla ještě zkomplikována nekompetentními rozhodnutími magistrátu, kdy křižovakty, které provoz nějak dramaticky nekomplikovaly, začly být šíleným špuntem provozu), tak už to není tak moc vidět.
pokud bychom dnes neměli blanku, byla by situace ještě horší.
Nebyla. jen by se dusily možná jiné ulice na P6 a P7 než se aktuálně dusí. Prostě se zrychlila doprava, tak začalo jezdit zase víc aut. Když se někde navýši kapacita, jinde se musí ubrat. Zvyšování kapacity v centru nedává dobrý smysl.
1) tranzit na Křižovnické není. Takže manipulace. Rovněž tranzit v centru z povahy věci neparkuje, protože tranzituje. Takže opět lež a manipulace. 2) vnitřní okruh se projednává – protože Krndí radnice táhla úsek od Blanky na Průmyslovou většinou po povrchu, což bylo neprojednatelné, tak se celé období předělávaly papíry k tomu a asi furt není konec. Navíc tahle sranda bude tak za 60 mld. Čili jako linka metra, hyperdrahá stavba jen pro IAD… 3) vnější okruh je mimo jakoukoliv kontrolu či vliv magistrátu – pište na ŘSD a taky do HoPo, na Suchdol a do Dolních Chaber. Nebo svému poslanci… Číst vice »
Blázni pochodující po magistrále na to mají nejspíš povolení (spíš se to akorát ohlašuje), obdobně jako když rudoší pořádají vzývání soudruhů Gottwalda a Stalina nebo když dezoláti se shromáždí na Václaváku mávat fanglemi Ruska.
Můžu s tímto vším nesouhlasit, ba se mi i hnusit, ale to je tak vše co můžu. Kdyby pochovali bez ohlášky tak je vynesou v zubech.
Majitel bytu bude muset žádat své nájemníky o zakoupení návštěvnického oprávnění, aby mohl zajistit řádnou údržbu bytu. To může vymyslet jen pirát..
A to je tam zmíněno kde přesně?
Tady víceméně nikde, ale zkuste se zeptat googla, několik článků ohledně abonentního parkování již proběhlo a nevypadá to zatím nijak fajn. 12k je za mě ok, když člověk jezdí častěji kvůli třeba kanceláři. Například když má člověk kancelář na Proseku a jezdí z Východu Prahy (Újezd). Mít trvalé na Proseku kvůli parkování je kravina.
To je ono. Nárok na rezidentské stání (jakkoliv řešené) by měl mít jen ten, kdo v zóně fyzicky bydlí. Nikoliv ten, kdo sice má „papírově“ bydliště v zóně, ale fyzicky bydlí v některém z pražských satelitů.
Jediný co k tomu říct je, že problémové místo je mezi Zlíchovem a Braníkem, ale Barrandovský most se opravuje a velká reforma je Dvorecký most. Ten až se dostaví, tak díky přesunu MHD busů na most, tak toho hrdlo dostane dálniční charakter. Teda doufám, že to takhle je správně. Říkal mi to jeden z náměstků (nebudu jmenovat kvůli GDPR) je náš kamarád.
V cem spociva dalnicni charakter a proc by jeho zavedeni mely blokovat zrovna busy (ktere i v Praze jezdi i po dalnici)?
Co takhle lépe číst že přesně nevím. Je možné, že kvůli tomu, že tam jsou nájezdy a výjezdy hustě za sebou. A je to tam přetížené.
No jasně, zrovna těch pár busů to fakt vytrhne 🙂
Barrandovský most měl a pořád má, i přes omezení, „dálniční charakter“. Jenže taky má na obou koncích větvení, což jsou potenciální kolizní místa. I kdyby měl deset pruhů v každém směru, nebude tu doprava o nic plynulejší.
Takove zbytecne reci a pritom stacilo rict, ze vrchnost sere stat v zacpach s plebsem nebo snad magistrat pujde prikladem a jiz brzy uverejni seznam aut k prodeji, protoze preci ani magistratni urednicci auto nepotrebuji. Stejne tak na Praze 1 a 2. Ruku v ruce s tim dojde snad ke zruseni vsech vyhrazenych parkovacich mist pro urady, ktere nahradi zidlicky a kavarnicky…
Bingo!
A nejlepší je, jak jim za to stádo levičáků nedšeně tleská a bečí.
Jj a nejlepsi pokrytec byl Peta dozimetr z Lysolaji, ktery tak moc tlacil myto v centru, ze sam denne z jeho vesnice prave do centra jezdil magistratnim naftovym superbem…
Ale tak jeho předností bylo, že uměl správně mávat duhovým praporem.
Tak když byl sám duhový, proč by nemával? To měl pořádat protidemostrace pro LGBTQ, abyste měli radost?
Náměstek primátora byl, ne? To je poněkud standard, na podobné pozici auto. Pokud tam nemá jezdit ani náměstek, pak se po P1 s určitými vyjímkami kapacitních komunikací, nemá právo promenovat nikdo než rezident.
A v tom stadu levicaku jsou ti, kteri chteji uplatnovat na parkovani trzni principy, nebo ti, kteri pozaduji, aby jim mesto zajistovalo banany pro jejich opici a jeste navic maximalne za symbolicky poplatek?
A uplatnuji ty trzni principy i na parkovani kol, kolobezek ci skutru? Ty plati za vyuziti prostoru kolik?
pokud jsou pro ně zbudouvany parkovaci mista (jako pro auta za státní) tak platí stejně jako taxikáři…
Chce, aby se mu erár staral o komunikace i parkování pro soukromý majetek, ale ostatní nazývá levičáky. To fakt nevymyslíš.
Á plebs chce aby primátor chodil pěšky.
Nevím, jak v Praze, ale v Brně, kde to znám, je služebních aut magistrátu opravdu mizivě (v malých desítkách), což při počtu úředníků i volených zástupců, je pár. Rovněž vyhrazených míst pro magistrátní auta je pár. A nemyslím, že v Praze je tomu obzvláště jinak. Žádní úředníčci služební auto nemají….obvykle je to pro volené uvolněné hodnostáře a pak pár kusů pro vyšší úředníky
V pořádku!
Šikana! z vybraných peněz raději oprav silnice hřibe, vždyť směrem od ústí je to hned za značkou „Praha“ totální tankodorm. …A dostavěný okruh taky nevidím 🙁
A nemá Praha rovnou opravovat i ty cesty v tom Ústí?
Nemá Praha se ma starat o svůj úsek D8, který vypadá hůř než na těžkém Balkáně.
Praha totiž neopravuje ani cesty v Praze.
On to napsal špatně, směrem z Ústí za značkou Praha. A opravdu je tam tankodrom.
Jo no… půlka (spíš víc) Prahy je tankodrom, jinde jsou kolikrát i trojky lepší, než ta D8 🙂
Myšlena část dálnice na území Hl.M o které by se Pha měla opravdu starat, jestli jste to nepochopil
Tankodrom? To bude zničené těmi auty a kamiony. Nejezdětě, nebude tankodrom.
Udělám vám laskavost. Nebudu jezdit vlakem, nebudete mít zničené tratě.
On někdo nadává na zničené tratě? A ty tratě si víc ničí, když po nich nic nejezdí a tudíž se nedělá údržba.
Takže jestli chcete nechcete ničit tratě, musíte po nich jezdit.
Což je ovšem pitomost, protože správce tratí dostává peníze na údržbu VŠECH aktivních tratí, to že na ni s..e rozhodně není omluvitelné, ale na tepláky.
Zapoměl jste ještě na autobusy
Okruh (vnější) je ŘSD.
Pokud od Ústí žvaníte o tankodromu, tak jste si ty Holešovičky taky zlikvidovali. Jakkoliv mi nepřijde, že to je tak zlé.
Konecne rozumný přístup k dopravě v Praze. Nepřekvapive největší hejt od vidlaku.
Za mě konecne krok správným směrem.
Jj hejt na hlavniho vidlaka od Slavicina, ktery jen hodil dalsiho vidlaka od Strakonic pres palubu, aby dostal koryto, protoze jinde nez v politice by se neuzivil…
Tak zrovna Hřib by se uživil. Neuživitelně vidím spíš různé Marvanové, Pospíšily a Bendy.
Dobrý den pane HŘIB,
já jen nerozumím tomu jak to budou dělat opraváři a podobně… strašně rád bych Vás osobně viděl, jak si všechno to co k práci potřebujete hodíte na záda. Můžete mi to kdykoliv ukázat. Každý kdo s Vámi souhlasí si to zkusí hned po Vás…
Nic proti, ale parkování na Praze 1 je tak zoufalé, že tam opraváři nemají šanci zaparkovat tam, kde potřebují už teď.
Úplně stejně jako v Brně, prostě jim povolenku vyřídí ze svého kreditu pro návštěvy ten co si je objednal. Nic jiného bych nečekal.
Znáte tu o dopravní obsluze? Řemeslníkům není stydno si počítat iks Kč za km dojížďky, tak si tam přidají ještě parkovné….co se dá dělat, kvůli tomu vlastníci nemovitostí nezkrachují.
Dobře vám tak pražáci u dalších voleb použijte mozek.
Dobrý a teď záleží zpátky do svého vidlákova a nech dospělé lidi o sobě rozhodovat.
Nechci být zlý a vůbec nechci degradovat mimopražské. Ale tohle všeobecné „Pražáci jsou pitomci“ od všech okolo za rozhodnutí, která by sice nedávala smysl ve vašem 10tis městečku, ale Pražané si je v pohodě odhlasovali, protože je chtějí je fakt hrozné. Většina lidí v Praze se prepravuje VHD.
A pak jsou tu rozhodnuti, ktere nedavaji smysl vubec nikde. Na ty je pan Hrib ucineny expert..
A které nedávají smysl? Třeba že každý vocas nemá jezdit autem mezi ND a Rudolfinem autem?
Třeba zachovat původní most pod Vyšehradem.
Já jsem velice spokojený, co Hřib hlásá. Jakkoliv se mi na téhle židli líbil víc Scheinherr. A budu volit obdobně.
Taky doufám, že v příštích volbách ODS zůstane někde na okraji. Přeci jen, už nejsou devadesátky, ze kterých se ODS nikdy neposunula dál.
Kecy…je mimo realitu…
Aropo dojít 200m? Pan pirát neví o čem mluví. Jo tak dojít třeba kilometry to odpovídá realitě která je v mnoha pražských čtvrtí.
Hlavně do centra raději vůbec nejezdit. A když už, tak parkovat v nějakém obchoďáku a i to je děs.
Tak povězte, kde to v centru jsou ty kilometry. Ona tam totiž je celkem hustá MHD. Jen za MHD se platí, stejně tak za parkování, to je asi ten problém, že?
PS: 1km = 15 min. Pohodlnou chůzí.
Rád bych věděl, jak se dostanu k zákazníkům, kteří potřebují opravit topení v této oblasti, než dostanu povolení na základě objednávky (pozvání) tak jim v zimě zamrzne topení nebo alespoň onemocní, pokud si budu moci zaplatit vjezd přes aplikaci (tak jak nyní v modré zóně) a budu vědět za kolik, tak to jen zaplatí zákazník, který bude mít ještě více „rád“ zastupitele.
Nedostanou, parkovat na Praze 1 je no chance.
A tím předvádíte, že si neumíte zaplatit parkovné? Nebo o co jde? Kolik to parkovné bude vs. práce? Dvě tři stovky? i když tam budete půl dne?
Proč by jako neměli majitelé elektromobilu platit poplatky jako ostatní lidé? Když mám na drahé elektroauto mám snad i na poplatky. Moci parkovat v modrých zonách zdarma či neplatit dálniční známku je neuvěřitelná drzost! Asi jako kdyby si koupili nové televizory co mají menší spotřebu. A přestali by k vůli tomu platit televizní poplatky.
Ten clovek by s dopravou v Praze nemel mit vubec nic spolecneho. Tak, jak se nacpal na misto primatora, nacpal se na odbor dopravy a spolecne s lidmi ze strany Praha sobe Prahu totalne zabiji.
Prostě přišel naházel si tam ty hlasy sám, tak jako tady někteří diskutují pod různými nicky a pritom se jedná o stejnou osobu, že?
Byl zvolen. Docela přesvědčivě.
Může se mi nelíbit postarší doc. Svoboda, ale ten by také zvolen. To se tak stává.
Plechovek je moc a fabriky chrlí pořád další a další plechovky… bez řešení!
Nejhorší je, že ty auta jsou nemastný a neslaný. Dnes člověk nemá auto pro radost, že vyjet na výlet je svátek. Dnes spíš vlastnictví auta dnes znamená stres, vztek, finance, náklady, starosti, stání v kolonách atd.
Já ho třeba právě takhle mám. Proto taky není nemastný a neslaný.
Dlouhá a trnitá cesta k zákazu OSOBNÍCH aut.
Dokud se počet obyvatel Prahy, Česka, Země = osobních aut, nesníží natolik, aby jejich provoz stačila planeta kompenzovat a bylo na ně „místo“, musí existovat osobní doprava pouze hromadná – veřejná.
Až si tou hromadnou dopravou povezete do bytu nový kotel a komín dejte vědět… tu srandu si fakt nenechám ujít…
Kotel a komín se vozí do venkovských domečků, ne do městského bytu.
Jo jo jasně… a hele tak co to tam jeda už 25let jezdím opravovat měnit???
Vůbec netušíte kolik je v Praze bytů s vlastním kotlem nebo karmou…
Ano, je, ale systém návštěvnických kreditů Vámi nadále umožní parkovat. Jen to vlastník musí umět zařídit.
Ne všechny domy mají zavedenou teplou vodu z teplárny. Dokonce bych řekl, že většina domů v Praze má vlastní zdroj tepla a teplé vody.
Jak často měníte kotel? Je mi 41, dosud jsem to řešil jednou. Krom toho, asi si ho neměním sám, ona je taková profese, topenář, a ten si ho doveze.
Doporučuji poznávací cestu do nějakého Komunistického ráje kde jsou osobní auta zakázána třeba KLDR. Na jednosměrnou letenku se rádi složíme.
To vás zklamu. I kdyby od zítřka už nevyjelo jediné osobní auto nikde na světě, planeta to nepozná.
Přesně, planeta je úplně blbá. Můžeme ji trávit a ničit jak chceme ona vždy milosrdně poskytne vzduch na dýchání, dostatek jídla a čisté vody. Počasí je aktuálně tak akorát, trochu tepleji, občas zaprší, v zimě sněhu dostatek, pohoda. Vůbec nic se neděje.
Navrhuji zkusit zítra atomovky, planeta to nijak nepozná.
Jojo auta v Praze jsou ten největší problém…jeďte se někdy podívat (přímým nočním vlakem) do Strážského, nebo se vykoupat na Zemplínskou Šíravu. Tam bych do vody nevlezl, jak to tam progresivní komouši svýma ekologickýma chemičkama zamořili. Ono se tam tomu taky říká trojúhelník smrti, ale hlavně, že nikdo neměl na SUV a planeta nehořela.
Falešné dilema. Že auta ve velkých městech místně velice škodí je prokázaný fakt. A nemá co dělat s chemičkama.
Planeta je kus šutru s tekutým kovovým jádrem a je jí úplně fuk, co tady člověk dělá. Má nějaké své procesy, které ani dodnes přesně neznáme, např. přepólování.
Vzhledem k tomu, že na našem území bylo moře, poušť i led tak bych o planetu strach neměl. Ovšem jestli přijde další doba ledová, tak hlavně lidem se to líbit nebude.
Ano planeta je kus šutru, absolutně nemá povinnost být úrodná a živit lidstvo. A přesto to zatím dělá.
No tak jo, dobrá pakárna, takže elektromobil, který mám k dispozici nechám doma a budu zase zpátky jezdit do Prahy starou smradlavou popelnicí, na kterou mám rezidentní kartu.
Bravo ekologie.
Pro méně chápavé, EL auto mám služební a tím zde nezaparkuji, takže budu muset smrdět starým 20 letým krámem.
Jeďte mhd to je mnohem ekologičtější, pokud se chcete ohánět ekologií…
Jasně, pojedu VHD místo 2 hodin 3,5 a ještě se 3 přestupy, kdy spolehlivě jednu z 5 jízd jeden ujede a dáte si dvě hodinky navíc. Nekradu čas na hnoji. A na garáž v Praze jako Hřib fakt nemám, navíc se nikde ani žádná taková nevyskytuje…
Tak si najdi praci v okoli a do Prahy muzes jezdit na vylet,to urcite dojizdis z Brna,tam jsou samy vychcalkove
Za to Brno si zasloužíte po hubě. Z jaké části republiky jste vy, nevychcánku?
To je trefná připomínka, máme jezdit VHD, ale ta kolikrát v praxi nefunguje, nedávno jsem potřeboval být v 9 ráno v Třeboni a první vlak tam přijede už v 10. To samé MHD, sice je možná nejlepší v trojúhelníku pražského metra, ale na okrajích Prahy často nepoužitelná 30, 60 minut interval pro ropid žádný problém, jen ať si cestující pěkně počká.
Když dané oblast má sídelní hustotu takovou, že to jinak nevychází, sorry jako.
Dojíždět do Prahy 2 hodiny, to je fajn systém. Podobné dojížděče nemáme vykrmovat na úkor životního prostředí ve městě. Pokud chceš dělat v Praze, přizpůsob se. Jinak si bydli ve své vysněné samotě, ale nenič životní prostředí lidem, co chtějí bydlet ve městě.
Takže Vám vlastně vadí,že už nebudete jezdit zadarmo.A to si místo toho smradlavého 20 let starého krámu nemůžete pořídit rezidentní kartu pro ten elektromobil?
Ale zadarmo milý závistiví nejezdím, cesta EL se služebním autem pro soukromé účely platí, jako každá jiná. Je dražší, než starou popelnicí, ale byla pohodlnější, tak budeme jezdit levněji a neekologicky.
Omlouvám se za ten překlep v i/y. To jsem se uklikl.
Já Vám opravdu nic nezávidím,ale tak jak jste to napsal,tak ten význam to jednoznačně dává.Takže pokud z nějakého důvodu musíte autem a máte dvě,tak mi nedává smysl,že přestanete jezdit tím elektrickým,když za parkování budete platit stejnou částku jako tím na benzín (nebo naftu).Platba za parkování je platbou za zábor veřejného prostoru a s ním souvisejících nákladů (úklid,osvětlení atd.) a tyto náklady nemají vůbec žádnou souvislost s druhem pohonu vozidla.
Já to chápu tak, že dosud mohl zaparkovat elektrické prostě proto, že je elektrické. Nově bude moci parkovat jako rezident jen vozidlem, ke kterému doloží právní vztah (vlastnictví), takže neelektrické. Se služebním elektrickým samozřejmě bude moci parkovat také, ale už jen jako host za plné parkovné.
Výborně, děkujeme za příspěvek, kvůli takovým zavedeme emisní zóny. Pak si můžete jezdit v satelitu.
PS: dobráky s bydlištěm kvůli povolence jinde než bydlí…bude také nutno řešit.
Tento trend je potřeba prosadit a podporovat. Je to nanejvýš rozumné řešení. Časem se jistě najde ještě lepší, ale i toto je teď víc než potřebné. Mám auto a řeším parkování i v malém městě, kde je situace pro bydlící neúnosná a do Prahy jezdím často. Opatření vítám!
Nejsem pražák (a do Prahy jezdím ve všední dny nejčastěji autem, které prakticky vždy nechávám na placeném parkovišti odstavném nebo hyperkrámovém na okraji, protože MHD je fajn a silnice neprůjezdné), takže bych se k tomu neměl tak úplně vyjadřovat, ale podle mě je nesmysl omezovat krátká parkování na modrých zónách. Současné cenové nastavení 15 minut levně a hodina á 60-80 Kč je docela motivující (nebránil bych se ani zvýšení), ale zároveň neznemožňuje vyzvednutí někoho nebo návštěvu. I všelijaká krkolomná řešení typu kreditu budou hodně nepříjemná pro starousedlíky. S omezováním dlouhodobého stání (resp. jeho reálným oceněním) naprosto souhlasím, člověk, který jede… Číst vice »
Dojít pěšky? To aby začal uvažovat o nějaké ochrance…
Pozor píše se o Praze, tak proč ochranku?
Hmm takže konečně se praha začíná chovat pravicově tržně a přestává dělat nekalou konkurenci podzemním parkovištím… Navíc pravicově, přestává favorizovat menšinu… hmm tleskám..
Je to bizár, jak je ODS v komunálech silně nalevo (parkování zdarma, odpor k mýtu, chybějící soutěže na provoz vlaků, prosazování vodíku atd.). Naštěstí se zdá, že v Praze už Svoboda nemá moc velký vliv na reálnou politiku.
Ještě zavést tržní jízdné v MHD a mýto na cyklostezky. Že není mýto na cyklostezkácg je největší socialistickej nesmysl.
Nápodobně, zavest trzní myto na vsech silnicich, zapocist externality ( naklady ktere sebou nese znecisteni )… to ze se automobilum nepocitaji extenality je nejvetsi socialistickej nesmysl ne chudiky kola…
Pan Hřib by si měl svoje dopravní revoluce jít dělat do Slavičína. Tam by možná dostal tak leda vidlema a přestaly by ho napadat ptákoviny.
Jak se někdo chlubí tím, že je rodák, tak to obvykle znamená, že nic jiného nedokázal. A náplavy ho štvou, protože vydělávají víc. Protože se narozdíl od něj musely snažit.
Přisát se do státního na naše daně znamená akorát, že je neschopný si vydělat normálně.
Jinak Slavičín je taky město a dopravu by tam teda sklidnit chtělo. Dokonce se tam parkuje na náměstí na chodníku…
Vždyť si vydělával normálně asi 12 let po absolvování školy. To můžete říct každému politikovi, kterého někam zvolí.
Ředitel obecně prospěšné společnosti (přeloženo přisátá neziskovka), vedoucí ve státním ústavu, nebo člen správní rady VZP. Kde tam máte tu normální práci v komerčním sektoru, kdy nebyl nějakým způsobem živen z našich daní?
To jste hodně zkrátil, co? Ve VZP byl až od ledna 2018 (primátor Svoboda tam byl doteď, s funkcí primátora a poslance). Vedoucí ve státním ústavu byl dle tohoto asi rok – a to je „přisátí na vaše daně“? Já bych ty vaše daně chtěl vidět, s tím vaším lhaním to nebude žádný zázrak. Tipuju, že jste buď OSVČ, který neplatí nic nebo spíš typická pravicová chudina, pokud někomu závidíte místo vedoucího ve státním ústavu. Tady jsou ty normální práce, které jste vynechal: V roce 2007 pracoval pro akciovou společnost MD Access, kde byl vedoucím projektů MD KEY a MD… Číst vice »
Tedy ty normální práce: recyklujete SÚKL – státní aparát a prací v letech 2008-2018 nad ereceptem, tedy státní zakázkou, jehož zavádění provázelo několik skandálů, kdy se ve finále musel pakovat zrovna šéf SÚKL bych se nechlubil.
Normální práce v normální firmě nepřisáté na státní cecík a naše daně chybí.
No pokud vystudujete MUDr., tak je logické, že ty projekty se budou nějakým způsobem motat kolem zdravotnictví… Nebo to můžete úplně zahodit a jít k lopatě, žejo.
S touhle logikou z vašich úžasných daní žije i Skanska stavící dálnice a řidič autobusu DPP.
Takže doktor, i kdyby dělal v nemocnici, tak je příživník přisátý na státním struku? Doufám, že až tu nemocnici budete potřebovat, budete tam těmito výplody oblažovat okolí.
Hřib jako jeden z mála, dělá reálné kroky a mluví k věci. I když já nejsem milovník pirátů a jo není to moc usměvej politik, používá logické argumenty.
Někteří tady argumentují nesmysly typu Indie, ale mnohem bližší argument jsou Evropské metropole, kde není normální dojet si Offroadem na Staromak a jít do krámu.
Je to naprosto logické i vzhledem k počtu aut. MHD je u nás na velmi dobré úrovni a má být zajištěna její plynulost. Jezdí s ní mnohem více lidí než v jednom autě, tak nebudeme sobci.
Ale ano, zní to logicky, pokud zůstane jen u ulic o kterých se píše, tak proč ne. Jen nějak dořešit zásobování, když vezu krabice nebo nářadí, tak abych mohl někde kam jedu zaparkovat, do MHD a s dvojkolakem a v ni zabrat místo pro kocarky nebude to pravé ořechové.
U pirátů je celkem častá záměna prevence s represí. Garáže u národního divadla jsou standardně plně už dnes, u Rudolfina asi taky, navíc parkování s odklonem tranzitujicich nesouvisí. Trasy v širším centru jdou rovněž ucpané, tzn. Nasměrujeme li na ně více aut, jen se vše zhorší. Jezdím tramvají po centru často, a ano občas auta tramvaje blohkuji, ale není to drama, a nedá se to srovnat s cekacimi dobami na křižovatce Ječná x Legerova, o které pan náměstek nemluví.
Pravidelné zácpy na Karmelitské zapomeneme, že?
Tady je zase kvikotu od čmoudíků a autoteroristů. Jako kdyby jim šlo o život a ne o to, že s autem nezajedou až před vstup do baráku. Bude to ještě boj fanatické autoteroristy přeučit na způsoby, které jsou ohleduplné i k přírodě a ostatním lidem a ne jen k jejich sobecké lásce k výfuku, asfaltu podle hesla bez plechovky ni krok. A prosím nestěžujte si pokrytecky, že je vedro. Vytopili jste to tady auty ažaž.
Je poměrně zajímavé, že tu lze beztrestně plošně nadávat ostatním diskutujícím na základě jejich volby dopravního prostředku do autoteroristů, ale za termín pump!čka se dává ban. V čem je rozdíl? Obojí je stejně trapné.
Hlavně, že ekoterorismus se používá naprosto běžně. Ale jakmile se někdo ozve proti milovaným plechovičkám, nastane strašné ale strašné vřískání od autíčkářů, co si to kdo dovoluje. Tůdle nůdle.
Protože ekoterorismus je celkem etablovaný termín popisující jisté vzorce chování. Zato zmíněná slůvka jsou hloupá derogativa používaná v argumentaci ad hominem.
Podle mého názoru Jene z Rokycan, současná společnost nahrává uživatelům aut a dovoluje jim i to, za co ostatním nadává. A pokud člověk, který ničí přírodu a ovzduší záměrným vypouštěním jedů do ovzduší a zabíráním veřejného prostoru pro lidi, pak je jasné, že tento člověk škodí v rámci své neznalosti, či spíše úmyslně. Pak takové jednání se dá s klidem označit za spalovací neboli automobilní terorismus. Paradoxní je, že příslušníci totalitárních uskupení své poklesky neřeší, ale o to více postihují nevinné lidi. Zapalovat auta je extrém, ale jak takový člověk, co si udělá piknik na magistrále poškozuje přírodu? Nijak, jen… Číst vice »
Začínáme lidem říkat, že je úplně normální, že autem nezastavíte přímo před dveřmi budovy, kam míříte. Zastavíte někde jinde a ten kousek, třeba 200 metrů, prostě dojdete pěšky. U některých lidí to může být vnímáno jako revoluce, mně to přijde úplně normální.
A co zdravotně postižení a invalidé? Osoby chodící pouze o berlích nebo chodítek? Bezbariérové přístupy na úřadech a podobně nejsou dodnes. Nepřeji nikomu nic zlého, ale měl by si pan Hřib to alespoň na jeden den sám vyzkoušet – blbec.
Ano, tito lidé ale zřejmě budou mít výjímku. A co vy jste taky zdravotně postižená, že nemůžete ujít 2 km pěšky?
Kde jste se dočetl o nějaké výjimce? Co si to vymýšlíte? Musel byste mít ZTP, které může získat jen osoba s dlouhodobým zvlášť těžkým funkčním postižením. Tj. s nohou v sádře nebo s nějakými berlemi máte smůlu. Musel byste být na vozíku a na tom vozíku, obzvláště elektrickém, dojedete i víc než 200 m
V autech sedí běžně jeden dlouhodobě postižený vedle druhého. Bohužel (naštěstí) prozatím na to české zdravotnictví nepamatuje.
Ti zdravotně postižení, invalidé nebo osoby o berlích se dnes přímo před ten vchod nedostanou kvůli zaparkovaným autům. Takže jim to zrovna dost pomůže.
Takoví lidé mají vyhrazená místa (pro invalidy). Leda že by jich bylo málo.
Na vyhrazených místech pro invalidy mohou stát jenom auta držitelů průkazu ZTP nebo ZTP/P, ale ne někdo, kdo „jenom“ chodí o berlích.
Navíc na těch místech pro invalidy často stojí někdo zdravý, kdo tam strašně nutně potřebuje zaparkovat.
Podle mě je zase blbec ten, co si ten článek nepřečte celý, nebo možná jo, ale má problém s porozuměním psanému textu…
Nebo čemu přesně nerozumíte na následující větě?
„To snad není pro nikoho nepřekonatelná překážka, ZTP budou mít samozřejmě výjimky.“
Asi nechápete, že každý kdo špatně chodí nedosáhne na ZTP, které pro úřad práce znamená především výplatu dávek postiženému. Proto ten kdo se dostane z auta k bytu bez vozíku na ně těžko dosáhne.
Sestra rozhodně vozík nemá, ZTP má, protože klouby. V 38. takže opět dojmismus.
Ano, může být problém s dočasným zrakvencem. Ale pokud tam bydlí, tak může být dovezen, vyložen a řidič zaparkuje poblíž. Nebo s nechodící sádrou je běžné řídit? Pokud tam nebydlí a mocí mermo musí na návštěvu na Karmelitskou, ano, bude mít asi smůli, projde se.
v ulici tu máme několik vyhrazených ZTP a vozík jsem tu neviděl ani jeden, ani berle nebo aspoň hůl, že by aspoň špatně chodili. Do teď jsem nepřišel, na co tu invaliditu vlastně maj, že musí mít parkování hned u vchodu.
Já myslím, že Pražáci jsou zvyklí víc než na 200m, to jim křivdíte. Když se zóny rozjížděly jako rakovina, „vyparkovávali“ auta i několik zastávek tramvají (Podolská apod.) Další části to musely převzít, aby se nestaly parkovištěm. Praktický nikde mimo garážová stání nemají jistotu auta před domem a 200 m je luxus. V tomto směru je debata o ničem.
Jo. Kdyz mi zmodralo okoli bydliste, chodil jsem k autu asi kilak a pul.
Resit nejakej pitomej trvalej pobyt a veskerej vopruz s tim spojenej (OP zadost, OP vyzvednuti, zmena adresy v technicaku, banky a dalsi nezbytnosti) a za par mesicu to menit znova, to by mi taky mohli …. vite co. 🙂
Samo tedka by to uz takhle praktikovat neslo, rozsirilo se to jak mor.
Představte si, že jsem měl nechodící ortézu kvůli tříštivé zlomenině nohy 6 měsíců. Od ledna do července. A bez auta jsem to zvládl… Dojít na tramvaj, dojet, přestoupit, dojet do kanceláře. Pravda, ne každý den.
Těch invalidů a beznohých babiček fakt není moc.
A když se karty zneužívají tak, že si je vyřizuje vnouček pro starost o zcela soběstačnopu babičku jen proto, aby mohl parkovat v dané zóně, protože tam i pracuje…tak to pohnojil všem poctviým.
Jinak stručně kdo má peníze ten si zařídí výjimku a parkovat a jezdit si bude dál,stačí se kouknout kolik hodně drahých aut má kartu pro invalidy
Protože člověk s drahým autem může poškod podplatit přírodu aby se nestal invalidou?
Mě vadí spíše stav dopravní infrastruktury v okrajových částech Prahy, kde je mnohde ve stavu 70.let…
Je docela rozdíl, když někdo bydlí v bytě a věci si odnese ve dvou taškách nebo, když má RD s velkou zahradou na okraji Prahy… Já tedy jezdím po Praze z 99% autem a ani mi nic jiného nezbývá…
Je to opatření proti běžné lůze- politiků, „elit“ atd. se zjevně nedotkne.
Aha vy máte na velký barák se zahradou na okraji prahy (10 mega plus), ale nemáte 50 Kč na to aby jste zaplatil za podzemní parkoviště??? To je dost bizár nemyslíte???
Opět se vším hned hotovo… Co když ho zdědil?
Když ho zdědil, tak tím spíš by měl mít na parkování. Ušetřil docela dost, narozdíl od těch, co si bydlení museli koupit.
Tak neplatí nájem a tím pádem dost ušetří… a pokud naklady nezvládá, tak at velkej barak prodá a koupi si za to byt s menšími náklady… nebo se má stat starat o tvuj majetek??
a na tom parkovisti nudou vubec volna mista?
mate vubec tuseni, jak malo oarkovist je?
Mají, sami pravidelně pár parkovacích míst zruší, ve jménu své ideologie.
No to víte mýto nestačí ani na opravy dalnic a jednicek, takže parkovist jich malo protože ridici malo plati no.. pretizeny kamionz nici silnice takze se musi opravovat driv a tak nezbejvaj prachy na dalsi vystavbu, snazte se vy, ridici mit na silnicich poradek a budeme se vsici mit lip…
Předpokládám, že nemáte hypotéku, kterou splácíte celý život.
Kdyby byla ve stavu 70. let, tak je to zlaté. Ale kde se tenkrát postavili dva pruhy, tak je dnes po zásazích zklidňovačů jen jeden.
Nojo, jenze on ten jeden zmizelej pruh je mnohdy predelanej prave na parkovani.
Málo kdy, většinou je tam buď BUS pruh pro jeden autobus s intervalem 15 min., nebo odbočovací do míst, kam jede jedno auto za dvě hodiny. Anebo se jen zúží, kvůli přechodu, nebo nástupnímu ostrůvku. A poslední trend je 0 pruhů pro auta, auta na koleje a 4m široký nástupní ostrůvek spojený s chodníkem.
Kde je bus pruh pro bus s intervalem 15 min?
Kdyby řidiči nejezdili jako zvěř, nemusí být ochranné ostrůvky u přechodů. Takto sorry jako.
PS: zklidnění Vinohradské propojenými ostrůvky je v pořádku, jen by tam nesmělo být tolik plechovek. Takto to vytváří debilní špunt.
Jo, 70. léta, škoda, že jsem to nezažil. Mezi 23. a 5. hodinou…dálnice neomezeně, mimo obec neomezeně, v obci neomezeně. Jen se mi nějak nepodařilo najít záznamy o těch silnicích lemovaných mrtvolami.
V 70. byla úmrtnost na silnicích cca 2x vyšší než nyní. I když bylo aut daleko méně a daleko méně bylo i najetých km.
A nebylo to třeba tím, že auta nebyla tak bezpečná jako dnes? Z dlouhodobého hlediska se počet usmrcených při dopravních nehodách snižuje i přes narůstající intenzitu dopravy.
„dojděte 200 metrů pěšky“
Super, už vidím, jak někam přijedu do podzemní garáže se stavebním materiálem a nářadím a budu všechno postupně na 10krát tahat do nějakýho baráku 200m daleko + cesta z podzemní garáže na povrch, a pak to samé, až tam tu práci skončím. A už vidím nějakýho zásilkáře, jak veze někomu balíček s tričkama, zajede do podzemní garáže a ponese mu ten balíček 200m k jeho baráku, pak se zase 200m bude vracet k autu.
Proto jsou ty všemožné výjimky pro zásobování a nebo i kredity od rezidentů, ne? „Ale musí se dořešit okrajové případy!“ není důvod, proč nedělat reformy. Prostě to musí být dotažené, jako vždycky.
Na tu „dotaženost“ jsem teda zatraceně zvědavej. Schválně, jestli to ve flexibilitě překoná aplikaci parkujvklidu.cz, kde si prostě zadám, kde stojím, s jakým autem a jak dlouho chci parkovat, podle toho zaplatím a jdu makat, pak mi to proplatí firma. A ne běhat pro nějaký lejstra a čekat 30 dní, než se nějakej byrokrat rozhoupe. A jestli nějaký rezidentský kredity budou dostávat třeba taky firmy, který ty baráky rezidentů spravujou a potřebujou tam posílat údržbáře atd….. No, jsem teda fakt zvědavej, co s tím vším Hřib a spol. provedou, aby to nebyla šedá teorie místo zeleného stromu života ….
Flexibilní by bylo, kdyby se mohlo napřed parkovat a potom platit, tak jako v obchodních centrech.
To jistě, jenže montujte závory a další potřebná zařízení na každé parkoviště ve městě, natož v takovém jako je Praha. Docela mi stačí, když třeba i ve 4. patře baráku, kde pracuju, můžu v aplikaci prodloužit doklad a nemusím běhat dolů k autu a k automatu.
Chtělo by to vyřešit i ty případy, kdy kredit od rezidenta získat nelze. Například vlastník bytu, který ho potřebuje před pronajmutím novému nájemci opravit, musí nějak zajistit řemeslníkům parkování. Tedy ten kredit – třeba v menším rozsahu – by měli mít možnost získat i vlastníci nemovitostí, přestože tam nemají trvalý pobyt nebo sídlo.
To už je vyřešeno, říká se tomu zábot veřejného majetku,, proste si to, pro svuj byznys a svuj zisk, pronajmete… trosku tržniho uvažování ne???
ano, trosku trzniho uvazovani… ale VY .
Vy si tu cestu na 10x se stavebním materiálem zasloužíte, protože neumíte číst.
Chválím, že pan Hřib alespoň kouká správným směrem, ale za mě je to málo radikální. Automobily je třeba vytlačovat s výrazně větší vervou a intenzitou. Emise CO2 a další skleníkové plyny je třeba snižovat a to o dost rychleji, než jaká je realita. Panel IPCC nás jasně varuje; je nutné udržet oteplení pod 1,5°C od Průmyslové revoluce. Jinak hrozí zhroucení ekosystémů a tedy i lidské civilizace. Příštích sedm let je kritických. Nezaspějeme je! Jednejme!
To je vtip, miliardová Indie pálí a bude pálit hromady uhlí a my si tady hrajeme s vytlačováním aut.
To je taky pravda…aby měla ekologická opatření smysl, musela by být vynucena nejprve ve třetím světě…
Vždycky se začíná ve vyspělým světě.
Průmyslová revoluce taky nevznikla v Mongolsku.
Ale až vyspělý svet klesne ekonomicky na uroven Mongolska, tak půjde ekologie taky do …… Ve chvíli kdy budete řešit otázku cim nakrmit děti a jak se ohřát, Vas ekologie přestane zajímat.
Zajímavé je, že vyspělá Evropa řeší ekologii, aby byla i nadále vyspělá, kdežto zaostalé státy ekologii neřeší a proto mají hlad a nemoci.
zaostal? , vzdyd bez některých z nich by jsme nezvládli už nic, mají nás na loptkach
Mají hlad a nemoci, protože neřeší ekologii? Takže nově už za to nemůžeme my?
Píšete blbosti. Při objevu penicilinu se taky nečekalo až začnou v třetím světě.
Pisete blbosti.
Dlouhodobe nechapete rozmer proboemu. I kdyby cela evropa z fleku prave ted vypla veskery peumysl a auta, tak se to jijak neprojevi.
Takze my se tu defakto deindustrializujem, ekonomicky klesnem na uroven afghanistanu, a asie si bude dal palit sajrajt a jeste se nam smat?
Bububu, odstěhujte se od vyzdvihovaného Afganistánu a je to.
A když v indii bude horší dostupnost léčby rakoviny, tak my taky snížíme kvalitu našich onkologických pracovišť?
A bydlíte tady, nebo v Indii? V čem si ještě vezmeme příklad. V těch milionech zebracich co tam jsou. To je ale hloupej argument.
Tady na Zemi.
Jenže ta auta se u nás neomezují primárně kvůli CO2. Měla by se omezovat proto, že fyzicky omezují ostatní, způsobují nehody, jsou hlučná, vypouštějí exhalace, které působí negativně přímo ve městě (třeba pevné částice) – nic z toho spalování uhlí v Indii nijak neovlivní.
Teď ještě dořešit která auta omezit, podle mne nejvíc po Praze nejezdi kurýrní, takový rohli k vidim u.syna z okna 5,6x za hodinu. A přitom v Praze nemusí být problém si těch par m do kramu dojít pesky. Ten kdo jede ráno do práce a večer zpět vyprodukuje proti kurýrum minimum emisí. OMEZME KURYRY 🙂
Stačí používání aut zpoplatnit a ceny postupně zvyšovat, ideálně tak dlouho, dokud se nedostaneme na cenu všech externalit (tedy včetně např. ekologických škod). Pak tím autem pojede jenom ten, pro koho to bude výhodné i za tu skutečnou cenu. Třeba pak doručovací firmy zjistí, že se jim vyplatí doručovat poslední míli společně, tj. nepojede do té ulice pět dodávek za den, ale jenom jedna. Jinak ti kurýři jsou na objem dopravy určitě výrazně ekologičtější, než cesta autem do práce. Protože za tu jednu cestu obslouží těch zákazníků více. Navíc už i ty rozvážkové služby začínají používat elektroauta. A v obchodě,… Číst vice »
Vy jste nebezpecny svemu okoli. Takovy maly komunista.
To tu retoriku bohuzel pouzivali stejnou.
Vzhledem k agresivním komentářům, jste určite vy příkladný autoterorista, nebezpečný všem ostatním.
No, na rozdil od vas, teoretika, jezdim od nas z vesnice do Prahy prakticky vyhradne vlakem, a nebo obcas autem, s tim ze ho nechavam nekde zaparkovane na krajichPrahy
Takze narozdil od vas vim, jaky je soucasny stav MHD v praze (mam na mysli jeni kapacitni moznosti) a primestskych vlaku z a do Prahy.
Mohu tedy s klidnym srdcem rict, ze tady jen fantazirujete a jen tak akademicky blabolite zcela mimo realitu.
Tak si také zjistěte, jaký je stav silnic okolo Prahy a v Praze. A zamyslete se nad tím, jakou infrastrukturu potřebujete, abyste přivezl 600 lidí do Prahy autem, a jakou infrastrukturu potřebujete, aby tam mohlo 600 lidí přijet autem.
Ja si to zjistovat nemusim. Jaky ten stav je, narozdil od Vas, vím.
Infrastrultura pro auta je. Infrastruktura pro MHD není. A dlouho nebude.
Takže už se nebudou stavět další okruhy, tunely, parkoviště, rozšiřovat silnice na víc pruhů? Super! Takže třeba to rozšiřování D10 byla jen kachna?
Vetsiho demagoga jsem nevidel.
Vybirate si jen to, co se vam hodi do kramu. A jeste to prekroutite
Realita je takova, ze v turo chvili neexistuje prostor pro to, jak doprahy dostat vic lidi MHD. Tecka.
Pred jakymikoliv omezenimi IAD ke potreba zapracovat ma tomto, jinak dopad jakychkoli pokusu o socialni inzenyrstvi skonci katastrofou.
Prostor na to dostat do Prahy víc lidí autem není také. A investice do toho, aby se do Prahy dostalo víc lidí, budou řádově nižší u MHD než u IAD.
Je zajímavé, že rozšiřování dálnice o další pruhy není sociální inženýrství, ale třeba její zúžení by sociální inženýrství bylo. Tak nějak mi z toho vychází, že cokoli, co pomáhá autům, je normální, ale cokoli, co pomáhá někomu jinému nebo auta omezuje, je sociální inženýrství.
Jinak to, čemu vy říkáte „demagogie“, se normálně říká racionální uvažování. Nemůžu za to, že vaše uvažování je v rozporu s realitou.
1. náklady na postavení kompletně nových zeleznicnich trati od kolina, benesova, berouna a kralup a jejich zapusteni do zeme (plany na to jsou, ns2 se tomu rika?) je radove drazsi, nez mirne rozsireni nekterych silnic a dostavba okruhu. Radove. navic, narozdil od okruhu je to vzhledem ke stavu pripravy program na 20+ let
2. za socialni inzenyrstvi povazuju vase napady “zakazat”, “prikazat” v siguaci, kdy alternativa neexistuje a dalsich 20 let existovat nebude
to asi tak k te vasi demagogii
a oprava – ns2 z toho vseho zahrnuje defakto jen tunel pod prahou, ne celemnive trate z hlavnich smeru.
Na zvýšení kapacity stačí zvětšit kapacitu souprav nebo donutit Z prodloužit nástupiště o pár metrů, aby se tam vešel o vagon delší vlak (chybí cca 10m protože v Dlážděné jsou fakt myslitelé, co i peróny zkracovali)
je videt ze naprosto netusite, jaka je situace na predmestskyh tratich.
Na trati z Ceskeho Brodu do Prahy 10 metru a jeden vagon naprosto nic neresi. vlaky zde jezdi kazdych patnact minut a jsou beznadejne napchand lidmi. Vagon navic zaridi tak maximalne to, ze vlak nebude napchany beznadejne, ale stale bude nacpany.
je videt ze naprosto netusite, jaka je situace na predmestskyh tratich.
Na trati z Ceskeho Brodu do Prahy 10 metru a jeden vagon naprosto nic neresi. vlaky zde jezdi kazdych patnact minut a jsou beznadejne napchand lidmi. Vagon navic zaridi tak maximalne to, ze vlak nebude napchany beznadejne, ale stale bude nacpany.
1. Jenže kompletně nové železniční trati nejsou potřeba. Kapacitnější nebo delší soupravy pořídíte podstatně levněji, někde by možná bylo potřeba prodloužit nástupiště, ale ani to nejsou tak horentní sumy. Kapacitu také můžete získat zkrácením intervalů, což by vyžadovalo nové zabezpečovací zařízení, ale to je opět podstatně levnější, než nové dálnice. Navíc silniční okruhy prý vůbec nemají sloužit k tomu, aby do Prahy jezdilo víc aut, říkají všichni jejich zastánci. A hla vně – kdybyste po těch okruzích do Prahy přivedl víc aut, co s nimi budete dělat v Praze? Máte pocit, že v Praze je aut málo? 2. Stejně jako… Číst vice »
Kapacitnejsi soupravy budou stat kde? jeden vagon navic neresi zhola nic, a pridani dalsich vlaku je nerealne, bo neni kam. Uz nyni by bylo potreba zvednout ve spickach zvednout pocet sedacek 50% – o potrebe v pripade jakehokoli pokusu o redukci automobilove dopravy v Praze se pak dostavame na nekolikanasobek soucasneho stavu.
Si to malinko predstavujete jako hurvinek valku.
PS: Trpite nejakou uchylkou na okruhy?
Nemyslím si, že řada 471 je co do kapacity při dané délce soupravy maximum možného. Jeden vagon navíc dopraví přes sto osob, při patnáctiminutovém intervalu byste k tomu potřeboval třeba 500 aut za hodinu (a to by ten vlak pořád ještě měl rezervy).
Vzhledem k tomu, že IAD v Praze zajišťuje necelou třetinu přepravního výkonu, ani úplná eliminace IAD by neznamenala potřebu několikanásobného posílení MHD.
IAD v Praze je prakticky bezvýznamná tím, co přináší, naopak je nejvýznamnější tím, jak škodí.
Ale je, nové EMU s vyšší kapacitou. Tři takové vlaky jsou za cenu jednoho dementního P+R na Čerňáku.
A mají kapacitu celkem 1200 lidí. V ranní špičce by odvezly to dvakrát minimálně, tedy až 2400 lidí. Což je násobek kapacity blbého P+R při průměrném 1,5 pasantovi v autě.
Takže potřebujeme v Praze investovat do stavby nových silnic. Teď jste to napsal vy(!!!) že infrastruktura je vlastně poddimenzovaná.
Nesmysl. Zase jste zapomněl na to, že existují různé způsoby dopravy. A individuální automobilová doprava je ze způsobů dopravy po městě ten nejméně efektivní. Takže pokud kapacita dopravy v Praze je nedostačující a je potřeba ji zvýšit, je potřeba stávající dopravní infrastrukturu využívat efektivněji (protože na novou už není místo ani peníze) – tedy omezovat IAD a místo ní tu infrastrukturu využít pro MHD.
jako ze vlaky a metro zacnou jezdit po silnici?
prevratny napad.
Některé linky nejsou ještě na kapacitním maximu intervalu. Případná výměna zab zař může i interval zkrátit.
A vlaky můžou být kapacitnější.
Jako že se na silnici třeba udělají vyhrazené pruhy pro autobusy. Pro začátek.
to jako ze budem po praze kezdit autobusy? no, uzasne… to vam lidi podekuji, az nekde z okraje prahy do centra pojedou busem.
A ty busy a jejich ridici se vezmou kde? pri realizaci planu, ktere tu predkladate,, budete potrebovat stovky autobusu navic, podstatne zkraceni intervalu vvokrajovych castech prahy z pul jodiny na deset minut atd atd …
Drzim palce pri realizaci.
Ano, v Praze jezdí autobusy. To je objev.
Intervaly můžete zkrátit například tak, že autobusy nebudou trčet v zácpách vytvořených IAD. K takovému zkrácení intervalu nepotřebujete ani nové autobusy, ani nové řidiče. A pořád je výrazně levnější sehnat pár řidičů autobusů, než stavět další a další dálnice a parkovací domy.
No a co vám brání usilovat o zlepšení veřejné dopravy, modernizaci a rozvoj sítě železnice, MHD apod.? To je řešení a ne kvůli tomu protlačovat problematickou a škodlivou silniční dopravu. Ano, je škodlivá a má více záporných účinků než kladných. A levná rozhodně není!
Mimochodem, ted shodou okolnosti u konkurence ctu, ze ekoaktivisti chteji, aby se valky vedly ekologicky, a armady aby vykazovaly CO2 a dalsi znecisteni.
Nebudete jeden z nich? Nebot urovni fantazie je to cca na stejno.
V pořádku. Oni ti aktivisti na té Zemi chtějí ještě nějakou dobu žít. Ne jak ti CO2 rakovinoví teroristi, kteří vypouštějí do ovzduší sajrajt s heslem my už to nějak doklepeme.
Z čeho je asi tolik rakoviny?
Kouření, stres, nezdravá strava?
A ovzduší.
že nějaký pošuk se zaklíná ochranou ŽP a vymýšlí debiloviny neznamená, že každý kdo nepadá na zadek z plechovek, je automaticky dement.
obdobně to, že Hepnarová zabila tuším V3S cca 10 lidí, neznamená, že všechny řidiče V3S máme preventivně pověsit jako vrahy.
Jasně, komunisti říkali, že má každý platit tržní cenu za to, co používá. Zatímco kapitalisté to chtějí mohutně dotovat. Máte to nějaké pomotané
No vy tady chcete porad neco zakazovat a zpoplatnovat.
Jinak s vami naprosto souhlasim – trzni cena je spravna.
Pokud auta za trzni cenu, tak i MHD za trzni cenu.
Zakazovat nechci nic. A konečně si nastudujte význam pojmů, které používáte. Nadáváte ostatním do komunistů, přitom obhajujete dotování z veřejných peněz (což bylo přesně to, co komunisté dělali) a nelíbí se vám, že by se to dotování omezilo.
To podmiňování, že když budou auta za tržní cenu, musí být za tržní cenu i MHD, je nesmyslné. Je to jenom zoufalá snaha udržet komunistické dotování aut. Kdyby IAD i MHD platily opravdu tržní cenu, bude stejně jízda autem tak nevýhodná, že jím nebude nikdo jezdit.