Praha v centru otestuje „férové zásobování“. Kdo ho zneužije, příště už nezaparkuje 

Parkoviště na Václavském náměstí v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParkoviště na Václavském náměstí v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Při delším než povoleném parkování se registrační značka vozu vyřadí ze systému.

Městská část Praha 1 bude na podzim na Václavském náměstí testovat další způsob, jak zamezit zneužívání krátkodobého parkování. Po časomíře instalované v Palackého ulici pro návštěvníky polikliniky se tentokrát zaměří na zásobování obchodů a kanceláří. 

Podle radního pro dopravu Vojtěcha Ryvoly (ANO 2011) se zájemci o parkovací povolení pro zásobování budou muset registrovat v aplikaci. Vjezdu na parkovací stání bude bránit sklápěcí mechanismus, podobně jako nyní na pěších zónách.  

„Přijedete, kamera rozpozná značku, mechanizmus se sklopí a vy složíte. Při zneužití času se vám příště po určitý čas neumožní registrace,“ popsal Ryvola deníku Zdopravy.cz.

Při delším než povoleném parkování se registrační značka vozu vyřadí ze systému. Radnice ještě nyní řeší, jak bude konkrétní penalizace vypadat. „Mně by bylo milo, aby první prohřešek znamenal stop na 24 hodin, druhý na týden a třetí na měsíc,“ upřesňuje radní.

Připouští, že v současnosti je řada jiných míst, kde může hříšník „se zákazem“ zaparkovat, nicméně postupně by se měla tímto systémem osadit všechna zásobovací místa. „Poté to bude pro hříšníky problém.“ podotýká Ryvola.

Připomněl také, že na příští rok Praha připravuje zákaz parkování v modrých zónách pro všechny nerezidenty. 

Oprávnění jen mimo centrum

Jak totiž vyplývá z nedávno zveřejněného programového prohlášení pražské koalice, v centru bude omezeno návštěvnické parkování na modrých zónách na návštěvy rezidentů využívajících kredit a bude omezeno zneužívání abonentských parkovacích oprávnění.

Základní tarify pro návštěvnické parkování se sjednotí do dvou zón – centrum (P1+P2) a zbytek města – a bude možné si zakoupit jednotné dlouhodobé návštěvnické parkovací oprávnění pro celou oblast mimo centrum.

V současnosti je nutné pro zásobování v oblasti pěších zón získat souhlas odboru dopravy městské části. Po doložení řady dokumentů ho žadatel získá bezplatně, za zálohu pak dostane bezkontaktní kartu, která mu umožní sklopit bariéru k vjezdu. 

Praha 1 zároveň už několik měsíců testuje v Palackého ulici projekt, který by podle představitelů města mohl vyřešit problém se zneužíváním časově omezené doby parkování. Na digitální tabuli nad parkovacím místem před místní poliklinikou se zobrazuje reálný čas, jak dlouho auto na místě stojí. Případné překročení doby stání je tak viditelné na první pohled. 

Tagy Hlavní město Praha modré zóny parkování Praha 1
284 komentářů