dkv-spojujeme

Proměna vysočanského nádraží pokročila. Stará budova pro cestující skončila, čeká ji demolice

Stanice Praha - Vysočany. Foto: PIDStanice Praha - Vysočany. Foto: PID

Výpravní budovu nahradí nová odbavovací hala.

Cestujícím v Praze – Vysočanech definitivně přestala po 150 letech sloužit výpravní budova zdejšího nádraží. Správa železnic ji v sobotu uzavřela a během dubna půjde k zemi.

Pro cestující to od včerejšího dne znamená, že musí nastupovat do vlaků na nově vybudovaných provizorních nástupištích, ke kterým byl vybudová nový přístup po provizorním schodišti západně od původního vstupu. „Zde se také nachází dočasné přístřešky, lavičky, pokladna ČD i jízdenkové automaty PID a Arriva  vlaky,“ uvedl pražský organizátor veřejné dopravy Ropid na svém facebookovém profilu.

Správa železnic chystá na místě novou, bezbariérově přístupnou výpravní budovu. „Z původní budovy zachováme označení nástupišť i historické nápisy připomínající tehdejší vlastníky společné stykové železniční stanice. Po dokončení stavby nápisy umístíme do nové výpravní budovy nebo podchodu jako historický artefakt,“ uvedla Správa železnic.

15 kilometrů úprav, nová zastávka

Ve Vysočanech stojí výpravní budova historicky uprostřed mezi dvěma původními tratěmi. Projekt počítá se změnou konfigurace kolejiště, celkem zde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Cestující se na ně dostanou díky kombinaci pevných schodišť, eskalátorů a výtahů. Nástupiště budou navíc propojena dalším podchodem z ulic Krátkého a bratří Dohalských. Nová odbavovací hala vznikne v úrovni rozšířeného podchodu z Paříkovy ulice.

Úpravy vysočanského nádraží jsou součástí rozsáhlé investiční akce na zrychlení trati z Vysočan do Mstětic. Akce za více než čtyři miliardy začala loni v červnu.  Díky této stavbě  bude mít část trati z Prahy do Hradce Králové nově parametry koridoru. Kromě zrychlení a přestavby vysočanského nádraží vznikne nová zastávka Rajská zahrada, která bude propojená s metrem.

Zakázku za 4,198 miliardy získalo sdružení Mstětice – Vysočany, které vede Subterra. Dalšími členy jsou OHL ŽS, Eurovia a EŽ Praha. Zakázka nakonec Správu železnic vyjde o půl miliardy dráž, než byla odhadovaná cena. Akce začíná s mírným zpožděním, čekalo se na vyřešení odvolání proti stavebnímu povolení.
Přestavbou projde úsek dlouhý téměř 15 kilometrů. Dosavadní maximální traťová rychlost 100 km/h se po instalaci ETCS zvýší až na 160 km/h.

Stanice Praha - Vysočany. Foto: PIDStanice Praha - Vysočany v březnu 2021. Foto: Správa železnicStanice Praha - Vysočany v březnu 2021. Foto: Správa železnicStanice Praha - Vysočany v březnu 2021. Foto: Správa železnicStanice Praha - Vysočany. Foto: PIDStanice Praha - Vysočany. Foto: PIDStanice Praha - Vysočany. Foto: PIDVizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDCVizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDCVizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDCVizualizace nové podoby stanice Praha - Vysočany. Foto: SŽDCNádraží Praha-Vysočany, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Tagy Praha - Vysočany Pražská integrovaná doprava Správa železnic Top Trať 231 Praha -Lysá nad Labem - Kolín Vysočany - Mstětice
241 komentářů