egoe-plus
Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Budova nádraží ve Vysočanech po 150 letech zmizela

Demolice výpravní budovy v Praze - Vysočanech. Foto: Správa železnic
Demolice výpravní budovy v Praze - Vysočanech. Foto: Správa železnic
Demolice je součástí jedné z největších stavebních akcí na pražské železnici.

Proměna železniční stanice Vysočany pokročila do další fáze. Včera skončila demolice původní výpravní budovy. Nahradí ji nová, bezbariérově přístupná.

O ukončení demolice informovala Správa železnic na sociálních sítích. „Následovat bude třídění a odvoz suti, výkopy a demolice základů a hloubení stavební jámy pro stavbu nové bezbariérově přístupné výpravní budovy a podchod,“ uvedla Správa železnic.

Demolice začala minulý týden 10. dubna. Správa železnic původní budovu postavenou před 150 lety uzavřela. Cestující nyní musejí nastupovat do vlaků na nově vybudovaných provizorních nástupištích, ke kterým byl vybudován nový přístup po provizorním schodišti západně od původního vstupu.

Nová budova bude bezbariérová. „Z původní budovy zachováme označení nástupišť i historické nápisy připomínající tehdejší vlastníky společné stykové železniční stanice. Po dokončení stavby nápisy umístíme do nové výpravní budovy nebo podchodu jako historický artefakt,“ uvedla Správa železnic.

Ve Vysočanech stojí výpravní budova historicky uprostřed mezi dvěma původními tratěmi. Projekt počítá se změnou konfigurace kolejiště, celkem zde vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště. Cestující se na ně dostanou díky kombinaci pevných schodišť, eskalátorů a výtahů. Nástupiště budou navíc propojena dalším podchodem z ulic Krátkého a bratří Dohalských. Nová odbavovací hala vznikne v úrovni rozšířeného podchodu z Paříkovy ulice.

Úpravy vysočanského nádraží jsou součástí rozsáhlé investiční akce na zrychlení trati z Vysočan do Mstětic. Akce za více než čtyři miliardy začala loni v červnu. Díky této stavbě bude mít část trati z Prahy do Hradce Králové nově parametry koridoru. Kromě zrychlení a přestavby vysočanského nádraží vznikne nová zastávka Rajská zahrada, která bude propojená s metrem.

Odebírat
Upozornit na
guest
134 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viťa

Sice je to jiná trať, ale chci se zeptat, nevíte, vo má znamenat toto:

Z důvodu nepředpokládaných pomalých jízd bude s platností od 21.4. 12:00 hod. do odvolání přijato v pracovní dny následující opatření ve vedení Os vlaků linky S7 Praha – Řevnice:

https://www.cd.cz/aktualne/mimoradnost.html?mid=31696

Co jsou proboha „nepředpokládané pomalé jízdy? A do kdy to tak bude trvat? Bohužel mě to zasáhlo na obou cestách do/z práce 🙁

(A jedna otázka, dá se jezdit s Arrivou smíchov – hl.n. na Lítačku nahranou na inkarte? Načte si ji? 🙂

Martin Novak

Jasně, že načte. Dokonce i autobus Arrivy. Používám to tak běžně.

Georg

nepletete si to tady s info@cd.cz?

gotop

Už je tu o tom i samostatný článek, při opravě mostu v Malé Chuchli zjistili, že je na tom hůř, než čekali, tak zavedli pomalé jízdy, díky tomu už ve špičkách kapacitně trať nestačí (asi také kvůli obnovení některých expresů na Plzeň) a část vlaků musí jet odklonem.
Přesto jsou zpoždění stále značná a každý den se několik vlaků kvůli nim ruší.

Václav

Jak nakonec dopadl podchod? Taky zbourán, nebo zústal zachován?

Majkl

Tak logicky tam ještě je. Budova šla k zemi. Podchod zbouráš odbagrováním a rozebrsnim kamenů klenby.

Majkl

Nebo trhavinou já zapomněl, proto ty mínusy. 😂

fous55

Má zůstat.

mirek

Zůstane, ale nebude se používat, vznikne nový.

Majkl

Z podchodu se zachová pouze vstupní část zbytek bude rozebrán a těsně vedle vznikne nový kapacitní. Bude pouze jako historizující prvek jinak moderní stavby.

Jakub

Přesněji portál podchodu, je to vidět na vizualizacích.

Joseph

Jezdil jsem tudy jako dítě k prarodičům, pak i do práce… na jednu stranu je mi to líto, mohla být hezky opravná. Ale chápu, že „překážela“ v rozvoji železnice. Dodnes lituji, že jsem podepsal petici pro zachování ústeckoorlické výpravní budovy.

robert

Já jsem ji podepsal a vůbec toho nelituju. Nemyslím si, že budova překáží.

Dominik

A co v ní je? Nic, jen chátrá. Překáží, zbytečně je tam nižší maximální rychlost, horší uspořádání perónu a docela široký nevyužitý pás mezi pražskou a letohradskou stranou.

xyz

Pro objektivnost dodám, že původní projekt počítal s jedním z nástupišť jako s pouze jednostranným + mj. vůbec nepočítal se zadním nástupištěm u poslední koleje.

Joseph

Zbytečná stavba… a jen pro dobrý pocit drahá.

Jaaaa

Jen proto, že smysluplné využití momentálně jeden z majitelů blokuje? Ta budova tam bude stát i za 20 let, a to může být všechno jinak. Zpomalení vlaků o 5 km/h je prkotina.

Dominik

Blokuje? Co vím, pár podniků se tam už vystřídalo, ale žádný dlouho nevydržel, proč asi.
Jistě, zpomalení je prkotina, hlavně, že zbytečný barák stojí.
A zbytečně nevyužitý pás, je taky prkotina? Když o tu budovu tak stáli, tak si ji měli přestěhovat, když to komunisté dokázali s kostelem, tak co by to nešlo s jednou nadbytečnou Nádražní budovou.

Dominik

Si říkám, proč místo trávníku a keřů tam raději nedají ještě jednu kolej.

Martin

Mam stejny nazor,.. a bral bych obcerstveni, kdyz ne, tak alespon automaty…

Jiří Kocurek

Já myslím, že by se měla recipročně zbourat gotická katedrála ve Smiřicích. https://mapy.cz/s/hozokotamo
A co že s tím nemá katolická cirkev nic společného. Je to jednodušší než máčet Kolovratníka v koši ve Vltavě, nebo kdo to spískal.

Majkl

Takový silo potřebuje hodně výbušniny. Viz. silo postavené Čechoslováky v Bejrútu.

Patrik

Proč se nepočítá s ostatními kolejemi?

Jaaa

Tak kolejiště orientované zpoloviny na trať, která už 40 let neexistuje, bylo samozřejmě naprosto špatně. Přístup z okolí k vlakům je vždy zezdola, takže navíc dává smysl odbavovat lidi pod úrovní kolejiště.

Budovy je samozřejmě škoda, ale jelikož nebyla nijak historicky cenná, tak tady to ani moc jiných řešení nemělo. Mohlo se kolejiště začít rozšiřovat již dále před stanicí, ale tolik vhodného prostoru ani na jednom záhlaví moc není.

medical_examiner

Hmm, takových staničních budov všude je…

Honza Vrba

V Německu jo, tady skoro nic…Plzeň 2x, Všetaty, UnO a to je asi všechno…

David

Ještě třeba Hulín, a technicky vzato Liberec (i když tam jsou dvě jakožto budovy)

xyz

I tady jste zapomněli (stejně jako v minulé diskusi pod článkem na téma Vysočan) na Okříšky.

A i tady připomenu, že i v Německu se dle potřeby takové budovy bourají – nedávno např. Lutherstadt Wittenberg či Bad Kleinen, kdysi dříve již i např. Cottbus.

Jiří Kocurek

Plzeň!! Tábor, Havlíčkův Brod, Ostrava Hl.n. z části taky. A v Brně jsou před nádražní budovou šaliny, taky dráha.
Budova v Plzni je fakt nádherná, oproti té ve Vršovicích jako nebe a dudy.

Martin

jj, Plzen, j priklad… 🙂

Alibaba

Týniště, Kolín v historii. V Turnově jedna společnost měla budovu mezi kolejema. Chomutov je „mezi“ kolejema.

Miroslav Zikmund

Těm, kterým je budovy líto mohla SŽ vyjít v ústrety. Citlivě zachovat několik tisíc cihel a ty zájemcům prodávat jako „relikvii“.
V Monacu před nádražím stojí jeden panel z berlínské zdi …

Standa

Bože jak já těm bagristum záviděl když jsem se koukal…

Jiří H.

Přesně takhle zbourali přívrženci komunistů nádraží na Těšnově. Velmi rychle a potají.

xyz

Tohle není „potají“; demolice této budovy je veřejně známou záležitostí již od doby zveřejnění konkrétní podoby projektu.

Kubrt

Cože? SŽ nemá stavbení povolení? Rychle ohlásit!!

Jiří H.

Podívejte se do zákona co SŽ smí a co ne. Můžu Vám zaručit, že se jistí lidé postarají, aby se to zametlo pod koberec.

Jiří H.

Pane Sůro, zákon se Vám zdá jako blud?

Kubrt

Konkrétně?

medical_examiner

No…pro některé bytosti měly a mají zákony nulový význam. Třeba pro politiky…

Jiří H.

Pravda je, že tak rychle se ještě nic u nás neudělalo. To SŽ trhla rekord. Měli by dostat vyznamenání za údernickou práci. Zřejmě dělníci dostali odměny. A navíc nikdo nevěděl jestli ji zbourají celou nebo jenom přístavky. Článek vyšel až když se nedalo nic zachránit.
I SŽ má svoje informátory, že?

Ryk Mat

Co to blábolíte? O plánu tu pomatenou stodolu zbourat, se hovoří u dlouhá léta. Bourání trvalo přesně tak dlouho, jako trvá bourání podobných budov od pádu rudých fašistů. A těšnovské torzo nebourali v tichosti. Odstřel byl oznamován jako atrakce několikrát ve Večerní Praze a dalším tisku.

Miroslav Zikmund

SŽ nic nebourala … žijete snad v iluzi, že SŽ disponuje bourací technikou viditelnou na obrázcích ?
Práce prováděly podnikatelské subjekty disponující zobrazenou technikou.

Majkl

Vy jste ale VelBlud

ondra

Nechte být nebo se toho chytí Piráti-ti mají „ohlašování“ ve svém DNA.

V.N.

Takhle se to brát nedá. Jsou budovy, které mají nějakou historickou hodnotu a které stojí za to zachovat.. No a pak jsou budovy , které když se zboří, tak šrám na kulturní historii naší země to rozhodně neudělá. A to je případ i těch Vysočan.

Jakub P

Ale houby, že tu budovu ve Vysočanech potřebujou zbourat se ví dlouho, všechno to zveřejňovali, včetně chystaný nový podoby nádraží. A že samotnou demolici provedli rychle? To se měli kvůli vám loudat a platit za několik měsíců zbytečnýho stání tý techniky, aby každej den ukousla pár cihel?

Jiří H.

Kdo ji potřeboval zbourat? SŽ, které se nechtělo do rekonstrukce. Podobné návrhy dělali na mnohých místech např. v Nymburce, Vsetíně, Chodově atd.

Kubrt

Přežilé věci končí a jsou nahrazovány novými, které lépe odpovídají novým požadavkům. Už tisíce let.

Jiří H.

Tak zbouráme Prahu a Krumlov a Telč. Už se to přežilo. Pak mi vysvětlete proč mají turisti o tyhle přežitky takový zájem? Vezměte si třeba takové Benátky nebo Florencii, ty jsou z těch davů už unavení. Zatímco v těch moderních čtvrtích narazíte zřídka na člověka.

Kubrt

To jsou cenné památky. To, že je něco staré, z něj ještě památku nečiní.

Jiří H.

Ale i tato budova mohla být dále funkční. A asi by jste se divil co z ní šlo udělat a jak by byla vyhovující pro cestující i pro místní.

Kubrt

Už jen to výškové členění toho prostoru tu ostrovní budovu v úrovni kolejiště diskvalifikuje z možnosti být užitečnou; pokud tedy chceme mimoúrovňově přístupná nástupiště, což chceme.

MartinS.

Nic s ní nešlo udělat. Byl by to jen rekonstuovaný velký, nevhodný, poloprázdný barák se špatným přístupem. Bez něj vznikne zastávka příměstské železnice, protože nic jiného Vysočany nyní vlastně nejsou.

Miroslav Zikmund

Nestuďte se a ukažte (odkažte) na webové stránky, kde by ty úžasné projekty renomovaných architektů – např. paní Jiříčná – byly prezentovány ….

Franta

Tohle se projednávalo veřejně už v roce 2016. Tady je článek od paní poslankyně Balcarové, která chtěla společně s občanským sdružením Krocan (vilová čtvrť Krocínka nad Odkolkem) iniciovat alespoň záchranu podchodu. Nevím, jak to s tím dopadlo.

Takže vše se řešilo dostatečně veřejně a ne potají. Minimálně pro obyvatele Prahy 9.

https://www.krocanos.cz/2016/11/21/budova-vysocanskeho-nadrazi-vcetne-tunelu-ma-zmizet

Kubrt

Podchod zůstane.

Franta

Jenom u nás v rodině byly na ten podchod protichůdné názory. Já bych ho klidně zboural, protože to není podchod pro lidi. To je snad nějaký starý propustek se schodama…Dětem se líbí, protože je tajemný. Manželka by do něj nikdy sama nevkročila. Obecně se dnes projednává veřejně téměř všechno. Zejména pro generaci dnešních třicátníku mi to přijde jako samozřejmost. Výborně to dělá IPR Praha a snaží se maximalně vše prezentovat. Najděte si na jejich stránkách videa z projednání. Doporučuji všem, aby se takových akcí zúčastnili. Byl jsem třeba na prezentaci a výběru připomínek veřejnosti k regulačnímu plánu na zástavbu Rohanského… Číst vice »

Honza Vrba

No rychle a potají byla zlikvidována ta větší část, levá strana šla dolů dřív víceméně plánovaně a nepotají…

Honza Vrba

Nechápu ty mínusy, odpovídal jsem na Těšnov.

Honza Vrba

Já vidím jiný problém, ale nemohu soudit, likvidaci samotnou jsem neviděl. Každopádně krytina je eternitová, a taková se musí likvidovat dle jasně daných pravidel jako nebezpečný odpad, tedy nejdříve by mělo dojít k natření enkapsulačním nástřikem (zapouzdří azbestová vlákna), poté se musí šablona po šabloně ručně odstranit pracovníky, kteří jsou na takové práce školeni a přirozeně chráněni v OOPP. Bývá zvykem také vyznačení kontrolovaného pásma, musí být hlášeno bna hygienu. Při porušení je pokuta jak prase. No ale jak říkám, třeba to bylo dle zákona a bagry to jedním vrzem nevzaly.

Tomáš Tůma

Eternit byl sundán před bagry. Nejsem si jist jaké OOP pracovníci používali, ani jak to bylo označeno, ale z budovy to sundali a odváželi samostatně.

Greta

Tesnov byl odstrelen a byl pěkný, Vysočany nebyly odstreleny a byly hnusné.

Ondřej

Už zase tapetujete?

fous55

Díky.

ldx

Porovnávat možná nejkrásnější nádraží v Česku s tímto barákem bez nějaké architektury, i když historickým, je hodně mimo….

karl vB.
V.N.

Další vzpomínka na mé dětství a na mé cesty s babičkou do Prahy je fuč. Vzpomínám ještě na doby , kdy před nádražím byly staré domy , které se postupně bouraly… na jednom byl ještě nápis KINO. Domy se zbouraly v osmdesátkách , cca 10 let tam byla měsíční krajina a až v devedesátých letech tam vznikla současná zástavba. Když člověk prošel tím tunelem a vylezl po schodišti do haly , tenkrát se mi hrozně líbila odjezdová tabule , kdy jeden řádek = jeden vlak. Personál tam doplňoval plastové tabule s názvy cílových stanic , stejně tak nastavoval na ručních… Číst vice »

Tomáš V.

Vzpominky Vam samozrejme nikdy nikdo nevezme. Ale je treba zit v pritomnosti, asi vsichni zname lidi, co vetsinu sveho zivota stravi v minulosti… Jejich minus, jak se rika. 🙂

Franta

Kino Odboj

Martin

Chodil jsem do nej…. i do restaurace, dobre posezeni pod stromy…

noerf

Zajímalo by mne, kdy se začnou dělat v ČR průjezdné koleje, pro vlaky, které zde nestaví mimo nástupiště.

Jiří H.

Až nebudou provádět nesmyslné demolice a začnou se konečně držet pravidel.

xyz

Snad ve chvíli, kdy pro takovou stavbu bude dostatek prostoru „na šířku“, protože taková dvojice kolejí znamená o to méně prostoru pro ostatní koleje a mj. i tím méně nástupištních hran pro ty vlaky, které tam naopak zastavují.

Lukáš F.

Ve Vysočanech na to není dost prostoru na šířku?

xyz

Ve Vysočanech pro změnu nejsou žádné či skoro žádné vlaky, které by tam nezastavovaly. 🙂

(Co se týče šířky, tak je to spekulativní; každopádně prostor odpovídající dvěma kolejím by tím pádem „padl“.)

Kubrt

Není to jen o šířce – je potřeba i délka. Na rozvinutí kolejí do šířky, pochopitelně.

fous55

Zatím nejsou. Ale v okamžiku, kdy bude Rajská zahrada s přestupem na metro, koridorové parametry do Lysé a Všejanská spojka s rychlíky na Mladou Boleslav bude spíš málo vlaků, které by ve Vysočanech měly zastavovat, alébrž tam nebude skoro nikdo nastupovat a vystupovat. A délka na předjízdné koleje by tam stačila, když průjezdné bez nástupních hran by byly ty prostřední = nejdelší a ty krajní pro osobáky stačí v mnohem menších délkách.

Lukáš F.

To bych vůbec netvrdil. Přestup na Rajské zahradě bude opičí dráha a do centra je to metrem pořád daleko. Takže si myslím, že naopak skoro nikdo nebude nastupovat a vystupovat tam.

Kubrt

Že by na RZ přestupoval někdo, kdo chce do centra, skutečně nikdo nepředpokládá.

fous55

To ukáže čas. Kdo bude potřebovat na trasu B, tak na RZ to i po opičí dráze bude výrazně kratší než ve Vysočanech. A ostatní pojedou na Masaryčku nebo na Wilsoňák. Ve Vysočanech bych to tipnul jen na pár místních.

Miroslav Zikmund

A co ty desítky tisíc „ze sídlištních celků na severu“ ???

Miroslav Zikmund

Pán má mezery v pražském místopisu. Na sever od nádraží Vysočany se „nachází“ velká sídliště Prosek, Ďáblice, Bohnice, pro které je vysočanské nádraží nejbližším ….
Pán patrně počítá s tím, že tato frekvence pojede nejdříve do centra (HLN, TGM) a pak pojedou násobně déle než z Vysočan.
Na Prosek 4 minuty z Vysočan, z TGM s přestupem kolem 20 ….

Georg

a to nejak vadi, ze vlak jede okolo nastupiste?

Kubrt

Když jede shinkasen, tak ano 🙂
V neVRT podmínkách jde o úsporu při výstavbě nástupišť – nestavící vlak „nezabírá“ hranu.

Martin

Tak pokud jsme u Shinkansenu, tak na nastupistich jsou zabrany/steny…

medical_examiner

Vadí, protože tlaky vlaku na okolí by překročily vymezené meze.
Proto se u tratí s vyšší rychlostí než 200 km/h staví průjezdné koleje.

Tomas

ve vysočanech se jezdí 200kmh?

Georg

tak to ano, ale proc se na neco takoveho nekdo pta v pripade vysocan?

Vyv

Projekt trati do Brandýsa jako paralelní trasa v RT má být 200

noerf

V případě průběžných kolejí by mohli nákladní vlaky či osobni vlaky vyšší kvality projíždět stanicí rychlostí 100 km/hod. Takto tam bude zbytečně snížená rychlost.

MRC

Přemýšlím, k čemu bude skrz vysočany rychlost vyšší než 100 km/h, když od Balabenky je rychlost 80 km/h, od Libně dokonce 60 km/h?

ldx

Takto snížená rychlost tam bude pořád? Nějaká rekonstrukce nebo úprava se v budoucnosti nemůže udělat ?

Lukáš F.

No, vzhledem k poloměru oblouků tam asi moc prostoru pro zvýšení nebude

medical_examiner

Za 20 – 30 let v rámci zrychlení některých tratí na 160< (jako zde), nebo pro zlepšení situace nákladních vlaků (např. Česká Třebová – Brno)

Kuba

Jsem si vcelku jist, že žádná z tratí přes Vysočany se za 20 – 30 let na 160 zrychlovat nebude.

Nezasvěcený

Průjezdná bude kolej č. 5 a to s ohledem na převládající provoz nákladních vlaků ze stanice Praha-Libeň.

Majkl

V tomto případě není proč. Přes den tam zastaví všechny spoje osobní dopravy a těch několik málo nákladních vlaků může projet okolo peronu. S hlášením pozor u X. koleje projede vlak. A v noci když ustane provoz osobní je to jedno. Dočkáte se u VRT tratí.

xyz

Wow, to vzali rychle.

Ale vlastně jak jinak – aby uvolnili místo pro logičtější uspořádání celého prostoru.

rychlodráha

Představa, že by zase nějaká partička ve flanelových košilích s problematickou osobní hygienou dělala petice za zachování památky světového významu uprostřed kolejiště…

Pochvala za rychlost!

Jiří H.

Jaké logičtější? Bude to hlavně drahé a výsledek = málo provozních kolejí. Jenom zbytečná demolice stála minimálně 6 mio.

Michal

Byl jste někdy uvnitř i mimo prostory pro cestují? Tohle nádraží bylo humus už před 25.lety.

Jiří H.

Humus to nebyl. Provedená komunistická rekonstrukce byla mizerná jako všechno co dělali. Tak se toho teď úspěšně zbavili, za halasného povykování svých přívrženců.
Stačí, prostě se jim nechtělo do pořádné rekonstrukce.

Kubrt

Klíčové slovo: prostor.

Jiří H.

Prostoru tam bylo dost. Jenom tupec by to neviděl. Žádný skutečný důvod neexistoval, jenom se chtěli zbavit práce s rekonstrukcí. To ví každý kdo má nějaké zkušenosti s komunistickou výstavbou a demolicemi.

Twix

Prostoru tam bylo dost, ale právě že na zcela nevhodném místě. Nahoře potřebuju prostor na kolejiště a pořádná nástupiště. K nim se bude chodit z podchodu, takže na co mít jakékoliv další vybavení někde nahoře uprostřed stanice.

Kubrt

Míněn byl samozřejmě prostor ve smyslu ve smyslu pláně kolejiště, ne nějaké nepoužitelné a zbytečné ratejny v patře staré budovy.

Karl vB.
MirekK1

Ano, humus to dokonce byl i před 40 lety 🙂

fous55

Ano, to pamatuji a podle mých vzpomínek ani tehdy nebyl zrovna nový.

Facepalm

No nevím. Koleje asi povedou optimalizovaně, kapacita bude větší, a alespoň prvních pár let to nebude tak olezlé, ale jinak je to celé architektonická bída. Škoda je zejména té rozsáhlé zatravněné plochy, která nepůjde k ničemu využít, takže tam vznikne území nikoho se žlutou trávou a divnými křovíčky.

Když už to zdemolovali, mohli té novostvbě věnovat trošku větší péči.

Pražec

I on to tam někdo obydlí, až křoví povyroste…

Facepalm

Právě. A to by mělo dobrému architektovi dojít…

Evka

Na tom nádraží se nic nezměnilo za 50 let, jsem pamětník. Leda k horšímu. Takže díky za výtah a eskalátory, lézt po těch šílených schodech nahoru nebo dolů bylo pro hůře pohyblivé lidi hrozné. Na těch zelených plochách jsou plánované dřeviny jako částečná protihluková a protiprachová stěna, protože ani ne 100 m odtud jsou obytné domy, takže souhlas. A Rajská zahrada může být dobrá pro zákazníky obchodů na Černém mostě, teď musí buď z Počernic autobusem nebo z Vysočan metrem. A taky pro dojíždějící autem od Boleslavi nebo Hradce, kdy můžou mít parkoviště blíž k metru než na Černém mostě… Číst vice »

Jiří H.

Vzali to rychle, protože měli stažené zadky.

Georg

prozradte nam z ceho – z vaseho fanatickeho hnevu?

Jiří H.

Vidím co by mohlo být a jak by mohlo vypadat. A nikdo by si nestěžoval na naopak, to Vám můžu zaručit. SŽ se svými akcemi snaží pouze zakrýt stopy po dlouholeté absenci údržby.

vhdh

Tapetuje.

Karl vB.
Kubrt

Z koho?

Jiří H.

Z pravdy.

vhdh

Tapetuje.

Lkprak

Na tomhle nádraží jsem trávil svou středoškolskou praxi. Díky milým pracovníkům zdejší stanice to byl příjemně strávený čas. Nicméně budova mi chybět nebude a těším se na to, co vyroste místo ní.

Jiří H.

„Děkujeme“ SŽ.

vhdh

Tapetuje.

rychlodráha

Sláva. Před 30 lety bylo pozdě!

rychlodráha

Sláva! Před 30 lety bylo pozdě!