Praha koupila od Českých drah nádraží Modřany. Zchátralý areál chce vyměnit se Skanskou

Nádraží Praha - Modřany. Foto: Honza Groh (Jagro), CC BY-SA 3.0, via Wikimedia CommonsNádraží Praha - Modřany. Foto: Honza Groh (Jagro), CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Za bývalou výpravní budovu a čtyři okolní pozemky zaplatí Praha 25 milionů.

Pražské zastupitelstvo odhlasovalo odkup čtyř pozemků a bývalé výpravní budovy modřanského nádraží. Českým drahám za ně zaplatí 25 milionů korun bez DPH. Zastávka Praha-Modřany se přestala používat v roce 1995 a chátrá. Pozemky jsou většinou zanedbané, má o ně však zájem developer.

„V Praze se dlouhodobě potýkáme s nedostatkem vhodných pozemků, které by hlavnímu městu umožňovaly realizovat ať už městskou bytovou výstavbu či občanskou vybavenost. Proto vítám podobné akvizice,“ uvedl pražský radní pro majetek, legislativu a transparentnost Adam Zábranský.

Pozemky téměř ze všech stran přímo sousedí s připravovaným soukromým developerským projektem. Jeden z pozemků je přístupová cesta tvořící ulici K Modřanskému nádraží. Další sousedí s výpravní budovou a vede přes něj již nefunkční vlečka. „Naše městská firma Pražská developerská společnost chce jednat o možnosti přeparcelace,“ vysvětluje Zábranský.

Praha již dnes vlastní dva tamní pozemky, získáním dalších pozemků v lokalitě se podle magistrátu město stane významným majetkovým hráčem v území.

Pozemky se hodí Skansce

Investorem developerského projektu je společnost Skanska Residential, které patří rozsáhlé okolní pozemky i zmíněná původní stopa vlečky, nyní již bez kolejí.

„Budeme jednat se Skanskou, abychom dosáhli dohody v území, a zatím se jako nejrozumnější cesta jeví majetkové přeuspořádání tak, aby Praha získala ucelený pozemek, kde bude moci postavit městské byty, kterých mohou být až stovky,“ dodává pro Zdopravy.cz Zábranský. Detaily ale zatím není schopný říci, jednání s developerem magistrát teprve čekají.

Praha také získá výpravní budovu, ve které je několik bytových jednotek. Ty dosud obývá několik nájemníků, jsou ovšem ve velmi špatném technickém stavu. Součástí bývalého nádraží je i trafostanice, která však zůstává v majetku Správy železnic, a zchátralá budova železničního skladu, jejímž majitelem je dle katastru Lucio Vacca z italské Bologni.

Poslední dva pozemky z transakce tvoří skladové plochy, které si nyní pronajímá soukromá společnost a využívá je pro sběr a třídění dřevních materiálů. Nájemní smlouva po transakci přejde na Prahu. „Pokud by se vedení města rozhodlo v nájmu nepokračovat, smlouvu na dobu neurčitou lze vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou,“ uzavírá Zábranský.

 

Areál nádraží Praha - Modřany. Foto: Mapy.czNádraží Praha - Modřany. Foto: Mapy.czNádraží Praha - Modřany. Foto: Honza Groh (Jagro), CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
Tagy České dráhy Hlavní město Praha Modřany Skanska Správa železnic
17 komentářů