Praha koupila od Českých drah nádraží Modřany. Zchátralý areál chce vyměnit se Skanskou
Nádraží Praha - Modřany. Foto: Honza Groh (Jagro), CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
Za bývalou výpravní budovu a čtyři okolní pozemky zaplatí Praha 25 milionů.
Neví někdo jaká křivácká machinace stála za tím, že to nádraží vlastnily České dráhy, prosím?
Vidím, že za vším něco vidíte… V rámci odkupu budov zůstalo ČD hodně budov, myslím, že jediná komerčně použitelná Masaryčka. Jinak např. Heřmaničky, Střezimíř a jiná místa, kde se SŽ rozhodlo, že to nepotřebují.
Na nádraží bydlím již od roku 1993, a to legálně. Není to sguat. U dráhy pracuji již dlouho a v různých pozicích. V současné době již téměř 19 let na GŘ. Chyba je na straně pronajímatele, proto dům vypadá v současné době takto. Bez investic není možné něco změnit nebo opravit. Podstatou již mnoho let bylo se nádraží zbavit. Jinak no comet.
No nic proti, ale je taky otázka, jaká by musela být výše nájmu v takové budově, aby se majiteli vyplatilo do ní investovat. Ten nájem asi odpovídá stavu a jestliže ne, tak není důvod tam bydlet, zvlášť po letech kdy byl kvalitních volných bytů k pronájmu v Praze nadbytek.
Výborná zpráva. Bydlím v Modřanech a okolo se pohybuju se psem nebo při běhu opravdu často. Že někdo v objektu legálně bydlí mne ale překvapuje, já myslel, že je to squat, nedokážu si představit, jak se v tom žije, za mne nedůstojné Evropy 21. století.
Budova v Bystřici u Benešova je kjááásná ještě víc 🙂
Nemuzete byt tak cimprlich 🙂 Pokud tam nezateka a topi se za hubicku drevem ci uhlim v kamnech… kominu ma ten barak dost. Byl jsem tedka navstivit snad 150 let starou trvale obyvanou chalupu v jiznich Cechach, zdvojene kamenne steny o celkove tloustce snad metr, kachlova pec, sklep se studnou, stodola, pro slecinky je tam teda roztahana elektrika pres drevenej rozvadec. Vsechno, co clovek potrebuje. Jo, akorat teda koupelka a toaleta jsou mimo dum, ale to je nepodstatne. Pec jede 10 mesicu rocne, takze ma clovek dostatek pohybu na cerstvem vzduchu skrze pripravu dreva, coz je samozrejme velmi prospesne pro… Číst vice »
Před těma 150 lety taky člověk barák levně nepostavil – proto taky každý nebydlel od 6 let ve svém vlastním pokoji (jak je dnes skoro standardem ve střední třídě) a od 25 ve vlastní bytové jednotce (ať už v nájmu nebo jako vlastník). Neustále se zvyšuje průměrná obytná plocha na jednu osobu – dnes je tipuju tak 3-5x větší než před 150 lety (ale to je jen tip – data z té doby nemáme – dnes je to 26m2; v roce 1991 to bylo 18m2) – proto téměř nutně musí být byty a domy dražší (do výšky je moc neženeme… Číst vice »
Jak se v tom žije? Úplně normálně. Jsou lidi, kteří si nepotřebují dodávat pocit důstojnosti „luxusním“ barákem. V podobné pastoušce jsme roky bydleli (neudržovaný činžák, majitel Ital) a nijak nám to neublížilo, naopak, nejlepší vzpomínky.
Super krok! 😊 Město je lepší hospodář neš stát(ní organizace) a zvládne vyjednat lepší podmínky pro změnu daného území.
Ne jako se to v minulosti dělo u prodeje Bubnů, areálu nákladního nádraží Žižkov nebo smíchovského železničného překladiště.
No jasně když si ty změny může schálit samo sobě, že. Jen aby to trochu nesmrdělo střetem zájmů.
Nevím no, všechno jsou to celkem staré záležitosti. V té době i město kouzlilo, co třeba takový Rohanský ostrov a rozsáhlé pozemky za pár kaček prodané tomu stejnému developerovi, co koupil od státu Smíchov nebo část nákladového nádraží.
Bohužel vláda ODS se podepsala ve městě tím, že sanovali ztrátové rozpočty rozprodejem majetku opravdu za pár korun svým známým podnikatelům. To nebylo hospodaření, ale rozdělování zisku pro několik vyvolených. Na radnicích se dochovaly levné pronájmy na smlouvy ještě z 90. let, například u nás na trojce na to přišla nová koalice v minulém volebním období a konečně je vypověděla.
Kupujou to od akciovky.
V staronovém propgramovém prohlášení magistrátu stojí, že stále plánují tramvajovou trať Modřany – Komořany. Využijí k tomu tu směnu pozemků?
Možná správný dotaz, ale na špatném místě. V Modřanech a Komořanech probíhá nebo se plánuje řada novostaveb. Pozemky Skanska plánovanou tramvajovou trať snad neovlivní. Více snad web Praha 12.
Tam už dohoda o směně pozemků podél Komořanské ulice proběhla. Developer z toho získal nějaké ústupky od města a MČ, myslím že i ohledně hustoty zástavby, ale to bych kecal. Každopádně je to vypořádáné.