Kamery k ničemu. Zařízení Správy železnic na přejezdech nerozpozná registrační značku

Uvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČRUvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČR

Kamery na přejezdech nefungují, jak Správa železnic slibovala před třemi lety. Chystá nové řešení.

Před třemi lety Správa železnic oznámila, že vybrané přejezdy osadí kamerami, které rozpoznají registrační značku a umožní pokutovat řidiče porušující předpisy při jízdě přes koleje. V praxi ale nefungují.

Ukazuje to nedávný případ na nebezpečném přejezdu ve Studénce. I když má u přejezdu Správa železnic instalované kamery, policie musela zveřejnit výzvu, zda lidé nepoznají, čí auto je. Registrační značku nešlo poznat.

„Během provozu pilotního projektu se ukázalo, že parametry kamerového záznamu mohou být při zhoršených světelných podmínkách pro automatickou detekci přestupků nedostatečné. Uvedená zařízení jsou však nadále funkční jako přehledové analogové kamerové systémy,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda při představení kamer na přejezdy přitom mluvil o řešení, které postihne piráty silnic. „Nejde o doplněk zabezpečení přejezdu, ale o preventivní nástroj, díky kterému budeme moci účinně bojovat s nebezpečnými řidiči. Ti, kteří dodržují pravidla, se postihu obávat nemusejí. Na druhou stranu skuteční piráti silnic mohou v poměrně krátké době přijít o body a ztratit tak řidičský průkaz. Od instalace těchto dohledových systémů si slibujeme výrazné snížení nehodovosti na železničních přejezdech,“ řekl v září 2019 Svoboda. Počet nehod na přejezdu klesl v roce 2020, loni opět vzrostl.

Podle Friebové aktuálně Správa železnic s Policií ČR a obcemi pracuje na plně digitálním kamerovém systému s automatickou detekcí přestupků, obličejů řidiče a hmotnostní kategorie vozidla, který by zajistil jednoznačně průkazné záznamy nezbytné pro správní řízení. „Práce na systému pokračují s cílem dokončení přípravy k nasazení do ověřovacího provozu,“ dodala.

Tagy kamery na železničních přejezdech Správa železnic
121 komentářů