Kamery k ničemu. Zařízení Správy železnic na přejezdech nerozpozná registrační značku

Uvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČRUvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČR

Kamery na přejezdech nefungují, jak Správa železnic slibovala před třemi lety. Chystá nové řešení.

121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Mě přijde vtipná představa, že z fotky přijde řidiči pokuta a strhnou mu body. 1/ všeobecně rozšířený omyl, body se přidělují a ne strhávají. 2/ nikdy ještě nikomu nebyly přiděleny body z fotky. Na přidělení bodů je nutné chytit řidiče přímo při činu. Pokud někomu přijde obsílka, pak je v ní vždy výzva k sdělení jména řidiče, který se toho přestupku měl dopustit. Jemu je pak poslána pokuta (a třeba i body). Takže buď provozovatel vozidla úřadu sdělí, kdo vozidlo řídil, anebo provozovatel úřadu sdělí, že ví, kdo vozidlo řídil, ale nesdělí jeho totožnost, protože by tím řidiče vystavil nebezpečí… Číst vice »

digi

No pokud budou místo přestupku fasovat rovnou obecné ohrožení (nikdo příčetný nemůže vject na puštěný přejezd a myslet si že to nic) tak to by to hezky vyřešilo…

Pavel Skládaný

Tak v současnosti fasují okamžitou ztrátu řidičáku na jeden až šest měsíců, ale neřeší to vůbec nic, protože skoro všichni odkážou na osobu blízkou.

omar

No, myslím, že Vaše představa je poněkud zkreslená. Pokud projedete přejezdem na červenou, dopouštíte se přestupku (bez dalšího). Pokud tam zůstanete „uvězněn“ mezi závorami, máte „na krku“ tr. čin. Obecné ohrožení z nedbalosti. Při použití moderních kamerových systémů nepřečtou jen RZ vozidla, ale spočítají Vám i chlupy v nose. Na základě záznamů z kamer ( v MHD, KS Městské policie, ale i soukromých firem např. obchodních řetězců) jsou dnes zcela běžně u soudů usvědčováni zloději, pachatelé násilných trestných činů a podobná pakáž.

omar

No když kvalitní kamery, tak jedině od Komo-com. Možná by to Hlubuček dokázal zajistit i z vazby. Vždyť je to pořád dokola…… Vyhazují se peníze za problematicky nebo vůbec nefunkční systémy, aby se pak mohly pořídit nové za dvakrát tolik peněz. A odpovědní manažeři dál sedí na svých místech a berou odměny za to, jak dobře (státní) firma hospodaří. A ani to nevypadá, že by se „blýskalo na lepší časy“.

Jan Schmidt

Dodávala kamery firma AŽD?

Krnc

Klasika.Zabezpecit nebo opravit prejezdy nebo silnice je moc drahe a pracne.Namontovat kamery na buzeraci za nedodrzovani omezeni na postavenych nebezpecnych komunikacich je jednoduche a jeste dostaneme zaplaceno. Lidi chteji krev – tak mi to zkasnem a predhodime obet davu.

omar

Oprava nebo zabezpečení přejezdu bude trvat 15 let (když vše dobře půjde). Kvalitní kamerový systém se dá v civilizované zemi nainstalovat během pár týdnů, dobrá u nás, řekněme, do 2 (3) let?

MaT

Vy jako když vjedete na přejezd na červenou a někdo Vás při tom vyfotí nebo nedejbože dokonce dá pokutu, tak Vy to považujete za buzeraci?

Tak dou doufám, že Vás v provozu nikdy nepotkám…

Josef Švejk

Klasické mrhání penězmi daňových poplatníků. Jména a kontakty na lidi, kteří za to odpovídají, se asi nedozvíme?

Jan Schmidt

když se podíváte na Reportéry ČD jak se staví Kupka ke kauze ČD Smíchov… přitom má k dispozic na MD odbor auditu, řídící výbor, dozorčí radu i nové představenstvo ČD, tak bych se divil kdyby ho zajímaly nějaké blbé kamery na přejezdech SŽ

https://www.facebook.com/watch/?v=675552037064083

Ach jo

Ve Studénce jsou kamery z roku 2012. Spolufinancováno tehdy MSK. I srážka pendolina je natočena z těchto kamer. Tak trošku objektivity..,dnes jsme v roce 2022.

Ach jo

Ješte jednou : kamery ve Studénce jsou z roku 2012. I pořízený ilustrační zaběr je z této poziční kamery. RZ vozidel se čtou z jiné kamery, která je původní a v současné době se testuje tzv. přímý přenos přímo k příslušnému správnímu úřadu. a to je ten zakopaný pes….

digi

Takže, jak jste sám napsal, kamery nefungují, protože nejsou zapojeny na uložiště.. tím pádem z nich není ta spz a proto policie žádá atd…

Ach jo

Pro účely správního řízení jsou uznatelné pouze zabezpečené kamerové záznamy, které nesmí být možné ani teoreticky upravit ….To je podstata. Kamery ve Studénce jsou 10 let staré a zabezpečený přenos v příslušné kvalitě je problematický

digi

Tak proč správní řízení?? Obecné ohrožení pánovi a jedem.. z toho mu žádné výmluvy na osobu blízkou nepomůžou…

Pavel Skládaný

Takže my jsme pachateli jeho skutek neprokázali, ale hned ho preventivně popravíte? Dejte si obklad, je teplo.

K.S.

Dobře si rozmyslete kdo po čem voláte, velmi dobře, abyste se jednou neprobudili do něčeho co nechcete…

Pako

Já tomu rozumím. Kamarádi od dráhy si řekli: „Nejprve tam dáme předražené staré herky s příšerným rozlišením. Pak dodáme lepší kamery, ale s nefunkčním SW. Do třetice opravíme jakoby ten SW. Místo jednou si namastíme všichni kapsy 3x.“ No a takhle si tu na SŽ a spřátelených firmách už mnoho let spokojeně všichni žijí. Ceny 10x vyšší než jinde, kvalita 10x nižší.

Matejicek

Krasne napsany. Trefa !

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Inu, Dobrá Správa!

David

A manekýn v jejím čele ………tragedie.

Jan Schmidt

a manekýn na nábřeží který manekýna drží. nebo je to Hrad, kdo ho drží?

mat

7 rokov sa stavia ten podjazd?

mgr.pavel

Nestaví.

Plánuje.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Výhledově

Matejicek

😀 😀 👍

Anonym03

Amatérismus nejhlubšího zrna. Co jiného taky od SŽ čekat, že…

Matejicek

Souhlas! Trapna a nebezpecna organizace. Vlakem se snazim jezdit cimdal min. Nemam duveru v jejich styl rizeni a organizovani vlakove dopravy.

j.k.l.

Co je platný, že u nás máme u přejezdů kamery i s rozpoznáním RZ, když případné přestupky policie bude řešit až na základě oznámení, že se nějaký stal, teprve pak si můžou vyžádat kamerový záznam.

V. K.

Neřešený problém je ovšem v tom, že piráty to o řidičáky připravit nemůže, pokud nebudou ochotní se sami přiznat. Kamerový záznam ve většině případů nepostačuje k zjištění kdo přesně řídil a to je pro udělení bodů nezbytné.

Pavel Skládaný

Přesně tak, jde o klíčový problém. Podle našich šetření počet těch, kteří jsou ochotni se přiznat, nedosahuje ani 1 %. Ostatní se buď odloží nebo v lepším případě potrestá mírnou pokutu za to, že se neobtěžovali přijít na úřad podat vysvětlení.

Kebab

Holt bude potřeba, aby policie aspoň na chvíli odložila radary a začala kontrolovat přejezdy.

Mysel

Jenze z toho carky = premie nekoukaji. Takze to nehrozi.

MaT

A já bych jim za to nějakou prémii klidně dal, za každého takového magora, co by na nějakém přejezdu chytli… 🙂

Black

V zemi je několik tisíc přejezdů. Ke každému pro kontrolu 3 policisty (podle zákoníku práce se musí kvůli odpočinku střídat). Kolik je to policistů navíc? Zkuste nejdřív chvíli myslet, než něco napíšete.

MaT

Proč ke každému? Ono by stačilo třeba k tomuhle ve Studénce aspoň občas. A píšu občas, takže ani by nemuseli být tři. Nebo jak jste to s tím střídáním myslel? Jako aby byl úplně každý přejezd hlídán 24 hodin denně?

Proč někteří lidé uvažují takhle z extrému do extrému? Zlatá střední cesta… Mezi tím co popisujete Vy a tím co se děje dnes (tzn. nehlídá se to asi vůbec) je přeci docela široká škála možností…

omar

Vaše představa je jaká, prosím? Ke každému přejezdu jedna hlídka, nejlépe non stop? Přejezdy jsou přesně ta místa, která by měla být hlídána za pomoci moderních technologií, nemyslíte.

Leinad

Málokdo řídí v kukle, aby ho nešlo poznat. Možná tak v době covidové taxikář se zákazníkem.

K.S.

Víte vy po čem vlastně voláte?

K.S.

Vážení mínusáři, uvědomujete si vůbec čeho se chcete vzdát kvůli „bezpečnosti“ na přejezdech?

Leinad

Aby správní orgány řešily pořádně podezření na přestupky, neodkládaly kvůli lenosti vyšetřovat.
(A nikde neříkám, že to má být jediná činnost úřadů pro snížení rizika nehod. Naopak sekvenční sklápění závor, nezavírání na dlouhou dobu-kvůli Os brzdící do zastávky před přejezdem, mimoúrovňová křížení. .. Detektor auta na přejezdu, kromě pokuty hlavně vyslat signál k zastavení vlaku.)

Josef Švejk

Ví někdo, jak je tohle ošetřeno v zemích na západ od nás?

Black

Ošetřeno je to tvrdým vyžadováním dodržování předpisů a drahými tresty za nedodržování. Zkuste si v západních zemích přejet přejezd při blikající červené a uvidíte.

Miloš

Je demokracie! Nikdo přece nechce šikanovat řidiče za prokazatelné přstupky!!! 3 roky se stále nic neděje…!! Není zřejmě zájem!!
Zařízení které by registrovalo tyto přestupky by se již několikanásobně zaplatilo!

mlokXCM

Ať si to udělá policie, to není práce SŽ.

Leinad

Možná, ale proč SprŽel ty kamery pořizovala?

Vašek

Obrázek je jako z počítačové hry z Comodoru.

dan Žatecký

Na opravy tratí, nádraží, budov…, nemáme, už jsme se ptali.

Ale na předražené projekty VRT, nefunkční kamery – se něco vždycky najde.

Doctor

A.D. kamery. Určitě by se kamerovými systémy, vyplatilo investovat více do významnějších celků sítě, přejezdy nevyjímaje. Dnes ale vidíme na mnoha malých opravených budovách nádraží i 9 kamer ! Regionální tratě, kde vládne klid a pohoda. Pokud tam ještě navíc zůstal výpravčí, může koukat v noci na lišky a jiná zvířátka. Chucpe.

Pavel Mareš

Ty kamery jsou v podobných stanicích proto, že nikdo jiný kromě výpravčího tam není.
A výpravčí fakt nemůže obcházet budovu nádraží a kontrolovat ji, proto tam jsou ty kamery

Pája

Svoboda něco obhájil, odprezentoval, dostal svůj plat i prémie a stát = všichni plátci jakékoliv daně – se mu na to složili a dodavateli taky. Jojo, ono se to seškrtá jinde. Jeho ponechání ve funkci a naopak neponechání pana Bednárika (měl své vize, s těmi se automobilová vláda moc nepotkává) je jedna z hrubých dopravních chyb této vlády, přičemž po Burešovi se mi fakt ani trochu nestýská.

tarten

A on snad Bednárik neodešel proto, že jako Burešův kůň už nemohl plnit svoji funkci?

Pája

Spíše nemohl splnit to co chtěl v nákupu nových vozidel. To stojí peníze a vždycky to tak bylo.

Znalec

Že jste tady neblil, když Bazala (kůň ODS) a Kolář (stejné) způsobili prokazatelnou škodu 274 milionů při svém působení v ČD.

Jiřik

Co vy víte, třeba blil – jenže jinde, protože web Zdopravy.cz tehdy ještě neexistoval. 🙂

Jan

Kdy za tyhle lapsy budou konkrétní lidi nést zodpovědnost? Není možné se schovávat za anonymní zaměstnance a úředníky, kteří za nic nemůžou.

Anonym ze severu

Bude to trvat tak dlouho, dokud si to necháme líbit.

Pavel Skládaný

V dnešní době ovšem není nic platné, když se SPZ rozezná, protože pachatel je v drtivé většině případů stejně nepostižitelný. Všechny přejezdové přestupky jdou totiž v dnešní době do správního řízení (nelze je vyřešit ani pokutou na místě, ani obesláním složenky majiteli auta). Tj. dotyčného nutno předvolat a pokud se vůbec dostaví, skoro vždy uvede, že využije právo nevypovídat (tzv. osoba blízká). Pokud se nedostaví na úřad, tak po několika měsících je šance mu dát aspoň pokutu za to, že neuposlechl úřední výzvy. Ale to je tak vše, efektivita mizivá. Za tento stav opravdu Správa železnic ani její ředitel nemůže.… Číst vice »

K.S.

To skoro vypadá jako by Vám nešlo o bezpečnost, ale o to krmit státní hydru a dávat smysl existence policajtům a úředníkům a zároveň šmírovat ostatní.

Pavel Skládaný

Mně naopak o bezpečnost jde a hlasitě volám po úpravě právního stav do podoby, který by umožnil sankcionovat přejezdové přestupky cestou majitele vozidla (jako to šlo do roku 2015). Byl jsem jeden z těch, co původní úpravu inicioval a fungovala (vlastně v oblasti měření rychlosti a jízdy na červenou funguje dobře dodnes).

jara16

To se položí obálka tam či onde… Důležité je, aby zakázku vyhrál ten nejlevnější.
Co na tom, že něco jde bokem nebo že ono to tak nějak úplně nefunguje.
Hezky česky…

Black

Kdy jste se vy sám setkal osobně s nějakým úplatkem, že jste tak informován. Vždyť je vám max. tak 17 let a s žádným úřadem jste ještě nejednal. Tak odkud ty zkušenosti?

Michael

Nic proti nim, ale už jsem psal všude že by ty jejich šmejd kamery měly mít alespoň 1080p rozlišení a ne nějaké VHS. V dnešní době? Fakt ostuda.

Martin

Však mají.

Pro každý jízdní pruh bude zřízena dvojice kamer v zapouzdřeném provedení s motorzoom objektivem. Kamera pro snímání celkového pohledu přejezdu bude disponovat transfokálním objektivem s přibližným rozsahem ohniskové vzdálenosti 2.8-12 mm, detailová kamera pro snímání RZ ohnisková vzdálenost cca 8-32 mm.

Kamery budou disponovat minimálním rozlišením 2 MPix. Kamery budou doplněny samostatným infraspřísvitem, jehož vyzařovací kužel bude možné regulovat. Infrapřísvit bude napájen z technologické skříně kamer a bude možné ho samostatně vypnout.

https://www.hlidacstatu.cz/Home/TextSmlouvy/13204924?hash=10ddb1766397ce6740d5d618d8623bb6a4cb8840db22798ff7644f7874c13a0f

Mysel

On dnes jeste existuje nekdo, kdo povazuje rozliseni za nejdulezitejsi parametr hodnoceni kamer? Muze to mit klidne 8K a muzou z toho padat nepouzitelne mazanice..

Juraj

Zase buďme féroví k SŽ: na výlukách se taky pracuje jen 8-18, tak kdo mohl tušit, že auta jezdí i potmě?

Radim

😀

Pája

Hustý 😀👍👏

Vašek

Vy té SŽ fandíte. Já bych tu pracovní dobu viděl tak 8-14. V 18 hod je na pracovním místě akorát bezpečnostní pomalá jízda.

Vladki

Jestli to zjistili už během pilotního provozu tak tu kameru měli dodavateli omlatit o hlavu a chtít zpátky peníze.

P_V

Fotka ze Studénky mi nepřipadá jako „za zhoršených světelných podmínek“. Poledne a zataženo, takže světla dost a malé kontrasty.

mgr.pavel

Proč mne to u Správy železnic už ani nepřekvapuje..

Co se jí prosím za posledních plácnu 20 let podařilo? Novou trať Benešov-Budějice (ani ne celou), jinak nic?

Kebab

Takže prachy v čudu, výsledek 0, ale nikdo za nic nemůže. Mám pravdu?

Martin

Ne.

Pavel Skládaný

Nemáte. Kamerové záznamy se efektivně využívají jednak pro dohled a v případě přejezdového incidentu je alespoň viditelný průběh události (v jaké fázi dotyčný do přejezdu vjel, zda svítila výstraha a jakou formou byly ovládány závory). A lze z toho formulovat i bezpečnostní doporučení (např. ohledně instalace sekvenčního sklápění závor). Kamerové záznamy jsou rovněž cenným materiálem pro školení a práci s veřejností.

asfdbvcvatghnbvcx

„…však nadále funkční jako přehledové analogové kamerové systémy“

ta kamer aje skoro jistě digitální, ale co už. Je to dobrá správa.

Btw. nehledal někdo pro zajímovat v registru smluv jestli se někde nevyskytuje cena za tento zázrak?

David

No já bych SŽ nepodceňoval, třeba má opravdu analogové kamery 😉

Michael

Ony se používají právě ty šmejd analogy doposud. Proboha! V dnešní době kdy malá digital kamera umí u 4K je to fakt ostuda!

Petes

Analog umí 4K taky a i po stávajícím vedení

ČD4ever

Asi ve VŘ rozhodovala cena.

Leinad

To je v pořádku. Špatně je, když nejsou zadané požadavky.

tkw

Nevíte někdo něco více o tom novém systému? Něco jsem slyšel, že to bude umět měřit i rychlost na přejezdech. Na starost to bude mít obec, v jejíž katastru PZZ leží.

None

Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.

milan

Česká dobrá správa.

XYYY

Proč ta není stejná kamera jako na dálnicích …

Joe

Kdejaké kotěhůlky mají na vjezdu kameru s radarem, která naprosto přesně čte SPZ, ať mi tedy SŽ netvrdí že to nešlo nainstalovat už předtím. K tomu proč jsou ty současné kamery hozené někde v křoví a nejsou přímo u přejezdu, pěkně viditelné jako třeba na přejezdu u Poličky?

Jan Sova

Jenže v Kotěhůlkách si ten radar sám na sebe vydělá, protože přímo na úřadě se sází pokuty. Tady musí SŽ zajistit zařízení, ale pokuty jí nejdou…..

Vašek

Naprostej nesmysl. 99% kamer s „radarem“ u vjezdů do obcí a měst mají pouze informativní charakter.

Vašek

To je fakt, Vašku. Na mne stále mrkají ,,zpomal, zpomal“!

MTl

Ony ani tyto kamery nejsou mnohdy úspěšne,ale to se nikde nepíše hold někomu ta rychlost projde. Tady by museli být min dvě kamery na směr kdy jedna zabírá celek a monitoruje přestupek a druhá zabírá malý prostor a snímá SPZ. I u nás byl přednosta zklamán že jedna kamera za pár tisíc neumí to co vidíte v tv krimi filmech.

Radim

Stačí vybrat dobře kameru – stojí pár tisíc, řekněme těsně pod 10, max 11. A jste schopný přečíst na 50 metrů malý nápis (značku) na tričku.

Petes

Trochu se tím živím, opravdu kamera pro detekci a vyhodnocení značky je specializovaná krabice která umí přečíst přední značku v noci proti reflektorům, ale pro běžné přehledové zåběry je totálně nevhodná. Je i účelný jiný úhel záběru

Joe

Myslíte projde ve smyslu, že projede kolem tak rychle že to radar nestihne zprocesovat? To se jistě stát může, ale počítám, že auto chycené uprostřed závor i při jejich proražení nebude na vysoké rychlosti a kamera by tak neměla mít problém SPZ přečist.

Princ Krason

Takze se nekdo nabalil na dodavce kamer pred tremi lety a ted si to zopakneme.

Martin

Proč ˝zopakneme ˝? Má Správa železnic povinnost zjišťovat policii registrační SPZ vozidla, které spáchá na přejezdu přestupek ???

Beny

Protože jinak jsou ty kamery úplně Nahoruby.

Martin

Nemáte pravdu, protože kamera zdokumentovala přestupek, který byl předán policii a ta má povinnost přestupek řešit; k řešení disponuje i neveřejnými evidencemi, tak ať přestupce dohledá … opakovaně se ptám : má Správa železnic povinnost policii předávat registrační značky vozidel, jež spáchala na přejezdu přestupek ??? SŽ totiž nemá povinnost ani přejezdy monitorovat kamerami, natož dodávat registrační značky přestupců.

Pavel Skládaný

Policie nic neřeší, policie přestupek předá k vyřízení silničnímu správnímu úřadu. Ale v rámci spolupráce samozřejmě může do procesu přispět – např. auto a vlastníka vylustrovat, preventivně zkontrolovat, jestli vozidlo není kradené, apod.

Martin

Než policie přestupek oznámí správnímu úřadu, tak se snaží z evidencí identifikovat vozidlo … pan J. Sůra v článku uvádí : ˝ … policie musela zveřejnit výzvu, zda lidé nepoznají, čí auto je. Registrační značku nešlo poznat. ˝ . Takže policie přestupek řeší , ale nevymáhá sankci ( pokutu ) …

Pavel Skládaný

Konstatuji obecný postup, kamerových přejezdů je víc. Pokud v tomto případě byla SPZ nečitelná, pak samozřejmě nutno dělat tu trapárnu, jak zmiňujete, ale vyspělé systémy RZ přečtou.

Pavel Skládaný

To je nesprávně položená otázka. Správa železnic se sama aktivně a progresivně hlásí k tomu, že bude přejezdový enforcement dobrovolně dělat! Proto se z vlastního rozhodnutí snaží tato data policii potažmo silničnímu správnímu úřadu předávat, motivací je snaha zvýšit bezpečnost a odrazovat přestupce. Technicky i legislativně je to však složitější, než se v úvodu zdálo.

Martin

Ano, pane Skládaný, máte pravdu …. monitoring přejezdů je dobrovolné rozhodnutí Správy železnic. Není to sice její povinnost, nemusela by monitoring přejezdů dělat a vynaložené finance do monitoringu investovat vhodným způsobem jinde , ale faktem je, že pokud řidiči budou vědět či jen tušit, že je snímá na přejezdu kamera, budou se chovat opatrněji a ohleduplněji z důvodu snadného prokázání jejich přestupku a obavy z možné sankce. Takže i kdyř je můj názor, že by SŽ neměla investovat své finance do monitoringu, protože přímo nesouvisí se zabezpečením jízdy vlaku; musím ale uznat, že pokud bude instalován monitoring přejezdu, dojde ke… Číst vice »

Pavel Skládaný

Jistě, v tomto smyslu provozovateli dráhy fandím a vstřícný krok oceňuji, podobně postupují i kolegové z ÖBB již cca od roku 2010. Za vlastní peníze montují na přejezdy kamery a přitom nemají dokonce ani přístup k datům! Stahovat je smí jen policie.

Gwann

Inu, sice to značku zachytí jen za přesně definovaných podmínek…ale chtěli jste kameru, máte ji…

Slovy Tondy Blanika…a co to bude umět? Nic. Ale bude to straaasne dráhy, žížalo…

None

Bylo to jako prevence, řidič si měl myslet, že kamera = je něco vidět 😁

Radim

To tam stačilo dát za 150,- maketu, normálně se prodávají

Martin

Otázkou je, jak byly nastaveny požadavky ve výběrovém řízení na dodání monitorovací technologie … tato kamera ale rozhodně není k ničemu – zdokumentuje přesně přestupek a domnívám se, že SŽ nemá povinnost policii servírovat i poznávací značku vozidla, které porušilo pravidla silničního provozu. Od toho si platíme policii, aby vozidlo vypátrala a řidiče řešila. Když by náhodou kamera značku identifikovala, tak se může jako další vhodná kritika na Správu železnic třeba uvést, že podle rozostřené podoby řidiče nelze poznat, kdo vozidlo během spáchaného přestupku řídil. Monitorování přejezdů je výborná věc; mělo by ji ale provozovat město či obec, na jejímž… Číst vice »

Ares

Bezpečnost dráhy má zajistit SŽ, neházejte to na obce.

Martin

Kamera monitorující železniční přejezd zajistí ˝bezpečnost dráhy ˝ ??? Slyšel jste někdy pojem ˝přejezdové zabezpečovací zařízení˝ ? Tato technologie totiž zabezpečuje přejezdy, kterou provozuje a udržuje SŽ … nikoliv kamera. Povinností SŽ není předávat ani analogové záznamy provozu vozidel na přejezdech, natož při porušení pravidel silničního provozu i jejich RZ.

Milan

Bezpečnost je zajištěna výstražníky, rozhledovými poměry, … Kamera s tím nemá co dělat. Neházejte to na SŽ

Ares

O nedostatečných rozhledových poměrech nejen na přejezdech by šlo napsat celé články.

tarten

Vidím, že vaše myšlenka je „slibujeme a investujeme veřejné peníze, ale nevadí že to nefunguje, protože to naslibované byla povinnost ze zákona.“

Martin

Koukáte špatně, takovou myšlenku vůbec nemám … naopak si myslím, že přejezdy v ČR máme zabezpečeny a kamery, které mají sloužit k prokázání přestupků řidičů motorových vozidel na vybraných přejezdech přece vůbec nesouvisí se zabezpečením jízdy vlaku, jež má v popisu práce Správa železnic … monitoring přejezdů za účelem dodržování pravidel silničního provozu by SŽ řešit podle mne vůbec nemusela a ani neměla … Nicméně – v zadávací dokumentaci na monitoring přejezdů SŽ stanovila požadavky, projektem bylo navrženo technické řešení, které bylo akceptováno a realizovala se stavba … OK, ukázalo se, že navržené a instalované kamery při zhoršených světelných podmínkách… Číst vice »

Gwann

sorry, ale když tam není vidět ani značka, tak jsem zvědav, jak budete hledat např. stříbrnou oktávku nebo bílého tranzita

jo, takový rolls z roku 1983 by najít dal…ale to asi nebude ten nejčastější narušitel

Martin

Sice Vám rozumím, ale vy jste asi nepochopil mne, takže trošku jinak … předpokládáte, že SŽ je odpovědna za navržené a doporučené, později odsouhlasené a realizované technické řešení projektantem ? A navíc bude bude hledat např. stříbrnou oktávku nebo bílého tranzita, jak uvádite ? A co chodci či cyklisté na přejezdu, když je ve výstraze … můžete rovnou vytknou SŽ, že instalovaná kamera není schopna rozeznat biometrické charakteristiky chodce a cyklisty, aby úřady mohly snadněji udělit pokutu … podívejte se na uveřejněnou fotografii k tomuto příspěvku – pokud vidíte stažené závory, červená výstražná světla přejezdu, v kolejišti červenou dodávku a… Číst vice »

Pavel Skládaný

On je bohužel problém i tehdy, když je fotka řidiče ostrá. Pokud dotyčný řekne, „vozidlo jsem neřídil, v době tohoto přestupku jsem byl úplně jinde“, tak není tak jednoduché ho potrestat. Není totiž osobou „známou“, ale pouze osobou „zřejmou“ a to soudům nestačí.

Martin

V případě zjištěného přestupku se dnes osloví majitel ( provozovatel ) vozidla a ten dostane pokutu či případně uvede, kdo vozidlo řídil a pokutu dostane skutečný řidič … účinné, jednoduché … Ale mne šlo o něco jiného … na SŽ se ve zdejších příspěvcích valí lavina kritiky, mnohdy je třeba i oprávněná, v řadě případů SŽ je kritizována nesmyslně a neprávem , jako v případě tohoto monitoringu přejezdů – za navržené technické řešení akreditovaným projektantem SŽ podle mne nemůže; od toho si SŽ nechala vypracovat a zaplatila za projekt, aby po technické stránce byl monitoring funkční a kvalitní. Byly naprojektovány… Číst vice »

Pavel Skládaný

V zákoně o silničním provozu se bohužel příliš neorientujete, patrně nemáte řidičského oprávnění. U přestupků na železničních přejezdech je vždy nutné nezpochybnitelně identifikovat pachatele. Majitel auta nemůže dostat pokutu jen proto, že jeho auto bylo viděno kamerami, jak jede na železniční přejezd ve výstraze. Majitele auta dnes můžete za určitých okolností kasírovat pouze za parkování, jízdu na červenou u SSZ nebo překročení rychlosti. Na přejezdy (bohužel) zapomeňte.