Kamery k ničemu. Zařízení Správy železnic na přejezdech nerozpozná registrační značku
Uvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČR
Kamery na přejezdech nefungují, jak Správa železnic slibovala před třemi lety. Chystá nové řešení.
Mě přijde vtipná představa, že z fotky přijde řidiči pokuta a strhnou mu body. 1/ všeobecně rozšířený omyl, body se přidělují a ne strhávají. 2/ nikdy ještě nikomu nebyly přiděleny body z fotky. Na přidělení bodů je nutné chytit řidiče přímo při činu. Pokud někomu přijde obsílka, pak je v ní vždy výzva k sdělení jména řidiče, který se toho přestupku měl dopustit. Jemu je pak poslána pokuta (a třeba i body). Takže buď provozovatel vozidla úřadu sdělí, kdo vozidlo řídil, anebo provozovatel úřadu sdělí, že ví, kdo vozidlo řídil, ale nesdělí jeho totožnost, protože by tím řidiče vystavil nebezpečí… Číst vice »
No pokud budou místo přestupku fasovat rovnou obecné ohrožení (nikdo příčetný nemůže vject na puštěný přejezd a myslet si že to nic) tak to by to hezky vyřešilo…
Tak v současnosti fasují okamžitou ztrátu řidičáku na jeden až šest měsíců, ale neřeší to vůbec nic, protože skoro všichni odkážou na osobu blízkou.
No, myslím, že Vaše představa je poněkud zkreslená. Pokud projedete přejezdem na červenou, dopouštíte se přestupku (bez dalšího). Pokud tam zůstanete „uvězněn“ mezi závorami, máte „na krku“ tr. čin. Obecné ohrožení z nedbalosti. Při použití moderních kamerových systémů nepřečtou jen RZ vozidla, ale spočítají Vám i chlupy v nose. Na základě záznamů z kamer ( v MHD, KS Městské policie, ale i soukromých firem např. obchodních řetězců) jsou dnes zcela běžně u soudů usvědčováni zloději, pachatelé násilných trestných činů a podobná pakáž.
No když kvalitní kamery, tak jedině od Komo-com. Možná by to Hlubuček dokázal zajistit i z vazby. Vždyť je to pořád dokola…… Vyhazují se peníze za problematicky nebo vůbec nefunkční systémy, aby se pak mohly pořídit nové za dvakrát tolik peněz. A odpovědní manažeři dál sedí na svých místech a berou odměny za to, jak dobře (státní) firma hospodaří. A ani to nevypadá, že by se „blýskalo na lepší časy“.
Dodávala kamery firma AŽD?
Klasika.Zabezpecit nebo opravit prejezdy nebo silnice je moc drahe a pracne.Namontovat kamery na buzeraci za nedodrzovani omezeni na postavenych nebezpecnych komunikacich je jednoduche a jeste dostaneme zaplaceno. Lidi chteji krev – tak mi to zkasnem a predhodime obet davu.
Oprava nebo zabezpečení přejezdu bude trvat 15 let (když vše dobře půjde). Kvalitní kamerový systém se dá v civilizované zemi nainstalovat během pár týdnů, dobrá u nás, řekněme, do 2 (3) let?
Vy jako když vjedete na přejezd na červenou a někdo Vás při tom vyfotí nebo nedejbože dokonce dá pokutu, tak Vy to považujete za buzeraci?
Tak dou doufám, že Vás v provozu nikdy nepotkám…
Klasické mrhání penězmi daňových poplatníků. Jména a kontakty na lidi, kteří za to odpovídají, se asi nedozvíme?
když se podíváte na Reportéry ČD jak se staví Kupka ke kauze ČD Smíchov… přitom má k dispozic na MD odbor auditu, řídící výbor, dozorčí radu i nové představenstvo ČD, tak bych se divil kdyby ho zajímaly nějaké blbé kamery na přejezdech SŽ
https://www.facebook.com/watch/?v=675552037064083
Ve Studénce jsou kamery z roku 2012. Spolufinancováno tehdy MSK. I srážka pendolina je natočena z těchto kamer. Tak trošku objektivity..,dnes jsme v roce 2022.
Zkuste si text ještě jednou přečíst. SŽ sama přiznává, že nefungují.
Ješte jednou : kamery ve Studénce jsou z roku 2012. I pořízený ilustrační zaběr je z této poziční kamery. RZ vozidel se čtou z jiné kamery, která je původní a v současné době se testuje tzv. přímý přenos přímo k příslušnému správnímu úřadu. a to je ten zakopaný pes….
Takže, jak jste sám napsal, kamery nefungují, protože nejsou zapojeny na uložiště.. tím pádem z nich není ta spz a proto policie žádá atd…
Pro účely správního řízení jsou uznatelné pouze zabezpečené kamerové záznamy, které nesmí být možné ani teoreticky upravit ….To je podstata. Kamery ve Studénce jsou 10 let staré a zabezpečený přenos v příslušné kvalitě je problematický
Tak proč správní řízení?? Obecné ohrožení pánovi a jedem.. z toho mu žádné výmluvy na osobu blízkou nepomůžou…
Takže my jsme pachateli jeho skutek neprokázali, ale hned ho preventivně popravíte? Dejte si obklad, je teplo.
Ještě jednou si to přečtěte, o čem text je.
Dobře si rozmyslete kdo po čem voláte, velmi dobře, abyste se jednou neprobudili do něčeho co nechcete…
Já tomu rozumím. Kamarádi od dráhy si řekli: „Nejprve tam dáme předražené staré herky s příšerným rozlišením. Pak dodáme lepší kamery, ale s nefunkčním SW. Do třetice opravíme jakoby ten SW. Místo jednou si namastíme všichni kapsy 3x.“ No a takhle si tu na SŽ a spřátelených firmách už mnoho let spokojeně všichni žijí. Ceny 10x vyšší než jinde, kvalita 10x nižší.
Krasne napsany. Trefa !
Inu, Dobrá Správa!
A manekýn v jejím čele ………tragedie.
a manekýn na nábřeží který manekýna drží. nebo je to Hrad, kdo ho drží?
7 rokov sa stavia ten podjazd?
Nestaví.
Plánuje.
Výhledově
😀 😀 👍
Amatérismus nejhlubšího zrna. Co jiného taky od SŽ čekat, že…
Souhlas! Trapna a nebezpecna organizace. Vlakem se snazim jezdit cimdal min. Nemam duveru v jejich styl rizeni a organizovani vlakove dopravy.
Co je platný, že u nás máme u přejezdů kamery i s rozpoznáním RZ, když případné přestupky policie bude řešit až na základě oznámení, že se nějaký stal, teprve pak si můžou vyžádat kamerový záznam.
Neřešený problém je ovšem v tom, že piráty to o řidičáky připravit nemůže, pokud nebudou ochotní se sami přiznat. Kamerový záznam ve většině případů nepostačuje k zjištění kdo přesně řídil a to je pro udělení bodů nezbytné.
Přesně tak, jde o klíčový problém. Podle našich šetření počet těch, kteří jsou ochotni se přiznat, nedosahuje ani 1 %. Ostatní se buď odloží nebo v lepším případě potrestá mírnou pokutu za to, že se neobtěžovali přijít na úřad podat vysvětlení.
Holt bude potřeba, aby policie aspoň na chvíli odložila radary a začala kontrolovat přejezdy.
Jenze z toho carky = premie nekoukaji. Takze to nehrozi.
A já bych jim za to nějakou prémii klidně dal, za každého takového magora, co by na nějakém přejezdu chytli… 🙂
V zemi je několik tisíc přejezdů. Ke každému pro kontrolu 3 policisty (podle zákoníku práce se musí kvůli odpočinku střídat). Kolik je to policistů navíc? Zkuste nejdřív chvíli myslet, než něco napíšete.
Proč ke každému? Ono by stačilo třeba k tomuhle ve Studénce aspoň občas. A píšu občas, takže ani by nemuseli být tři. Nebo jak jste to s tím střídáním myslel? Jako aby byl úplně každý přejezd hlídán 24 hodin denně?
Proč někteří lidé uvažují takhle z extrému do extrému? Zlatá střední cesta… Mezi tím co popisujete Vy a tím co se děje dnes (tzn. nehlídá se to asi vůbec) je přeci docela široká škála možností…
Vaše představa je jaká, prosím? Ke každému přejezdu jedna hlídka, nejlépe non stop? Přejezdy jsou přesně ta místa, která by měla být hlídána za pomoci moderních technologií, nemyslíte.
Málokdo řídí v kukle, aby ho nešlo poznat. Možná tak v době covidové taxikář se zákazníkem.
Víte vy po čem vlastně voláte?
Vážení mínusáři, uvědomujete si vůbec čeho se chcete vzdát kvůli „bezpečnosti“ na přejezdech?
Aby správní orgány řešily pořádně podezření na přestupky, neodkládaly kvůli lenosti vyšetřovat.
(A nikde neříkám, že to má být jediná činnost úřadů pro snížení rizika nehod. Naopak sekvenční sklápění závor, nezavírání na dlouhou dobu-kvůli Os brzdící do zastávky před přejezdem, mimoúrovňová křížení. .. Detektor auta na přejezdu, kromě pokuty hlavně vyslat signál k zastavení vlaku.)
Ví někdo, jak je tohle ošetřeno v zemích na západ od nás?
Ošetřeno je to tvrdým vyžadováním dodržování předpisů a drahými tresty za nedodržování. Zkuste si v západních zemích přejet přejezd při blikající červené a uvidíte.
Je demokracie! Nikdo přece nechce šikanovat řidiče za prokazatelné přstupky!!! 3 roky se stále nic neděje…!! Není zřejmě zájem!!
Zařízení které by registrovalo tyto přestupky by se již několikanásobně zaplatilo!
Ať si to udělá policie, to není práce SŽ.
Možná, ale proč SprŽel ty kamery pořizovala?
Obrázek je jako z počítačové hry z Comodoru.
Na opravy tratí, nádraží, budov…, nemáme, už jsme se ptali.
Ale na předražené projekty VRT, nefunkční kamery – se něco vždycky najde.
A.D. kamery. Určitě by se kamerovými systémy, vyplatilo investovat více do významnějších celků sítě, přejezdy nevyjímaje. Dnes ale vidíme na mnoha malých opravených budovách nádraží i 9 kamer ! Regionální tratě, kde vládne klid a pohoda. Pokud tam ještě navíc zůstal výpravčí, může koukat v noci na lišky a jiná zvířátka. Chucpe.
Ty kamery jsou v podobných stanicích proto, že nikdo jiný kromě výpravčího tam není.
A výpravčí fakt nemůže obcházet budovu nádraží a kontrolovat ji, proto tam jsou ty kamery
Svoboda něco obhájil, odprezentoval, dostal svůj plat i prémie a stát = všichni plátci jakékoliv daně – se mu na to složili a dodavateli taky. Jojo, ono se to seškrtá jinde. Jeho ponechání ve funkci a naopak neponechání pana Bednárika (měl své vize, s těmi se automobilová vláda moc nepotkává) je jedna z hrubých dopravních chyb této vlády, přičemž po Burešovi se mi fakt ani trochu nestýská.
A on snad Bednárik neodešel proto, že jako Burešův kůň už nemohl plnit svoji funkci?
Spíše nemohl splnit to co chtěl v nákupu nových vozidel. To stojí peníze a vždycky to tak bylo.
Že jste tady neblil, když Bazala (kůň ODS) a Kolář (stejné) způsobili prokazatelnou škodu 274 milionů při svém působení v ČD.
Co vy víte, třeba blil – jenže jinde, protože web Zdopravy.cz tehdy ještě neexistoval. 🙂
Kdy za tyhle lapsy budou konkrétní lidi nést zodpovědnost? Není možné se schovávat za anonymní zaměstnance a úředníky, kteří za nic nemůžou.
Bude to trvat tak dlouho, dokud si to necháme líbit.
V dnešní době ovšem není nic platné, když se SPZ rozezná, protože pachatel je v drtivé většině případů stejně nepostižitelný. Všechny přejezdové přestupky jdou totiž v dnešní době do správního řízení (nelze je vyřešit ani pokutou na místě, ani obesláním složenky majiteli auta). Tj. dotyčného nutno předvolat a pokud se vůbec dostaví, skoro vždy uvede, že využije právo nevypovídat (tzv. osoba blízká). Pokud se nedostaví na úřad, tak po několika měsících je šance mu dát aspoň pokutu za to, že neuposlechl úřední výzvy. Ale to je tak vše, efektivita mizivá. Za tento stav opravdu Správa železnic ani její ředitel nemůže.… Číst vice »
To skoro vypadá jako by Vám nešlo o bezpečnost, ale o to krmit státní hydru a dávat smysl existence policajtům a úředníkům a zároveň šmírovat ostatní.
Mně naopak o bezpečnost jde a hlasitě volám po úpravě právního stav do podoby, který by umožnil sankcionovat přejezdové přestupky cestou majitele vozidla (jako to šlo do roku 2015). Byl jsem jeden z těch, co původní úpravu inicioval a fungovala (vlastně v oblasti měření rychlosti a jízdy na červenou funguje dobře dodnes).
To se položí obálka tam či onde… Důležité je, aby zakázku vyhrál ten nejlevnější.
Co na tom, že něco jde bokem nebo že ono to tak nějak úplně nefunguje.
Hezky česky…
Kdy jste se vy sám setkal osobně s nějakým úplatkem, že jste tak informován. Vždyť je vám max. tak 17 let a s žádným úřadem jste ještě nejednal. Tak odkud ty zkušenosti?
Nic proti nim, ale už jsem psal všude že by ty jejich šmejd kamery měly mít alespoň 1080p rozlišení a ne nějaké VHS. V dnešní době? Fakt ostuda.
Však mají.
Pro každý jízdní pruh bude zřízena dvojice kamer v zapouzdřeném provedení s motorzoom objektivem. Kamera pro snímání celkového pohledu přejezdu bude disponovat transfokálním objektivem s přibližným rozsahem ohniskové vzdálenosti 2.8-12 mm, detailová kamera pro snímání RZ ohnisková vzdálenost cca 8-32 mm.
Kamery budou disponovat minimálním rozlišením 2 MPix. Kamery budou doplněny samostatným infraspřísvitem, jehož vyzařovací kužel bude možné regulovat. Infrapřísvit bude napájen z technologické skříně kamer a bude možné ho samostatně vypnout.
https://www.hlidacstatu.cz/Home/TextSmlouvy/13204924?hash=10ddb1766397ce6740d5d618d8623bb6a4cb8840db22798ff7644f7874c13a0f
On dnes jeste existuje nekdo, kdo povazuje rozliseni za nejdulezitejsi parametr hodnoceni kamer? Muze to mit klidne 8K a muzou z toho padat nepouzitelne mazanice..
Zase buďme féroví k SŽ: na výlukách se taky pracuje jen 8-18, tak kdo mohl tušit, že auta jezdí i potmě?
😀
Hustý 😀👍👏
Vy té SŽ fandíte. Já bych tu pracovní dobu viděl tak 8-14. V 18 hod je na pracovním místě akorát bezpečnostní pomalá jízda.
Jestli to zjistili už během pilotního provozu tak tu kameru měli dodavateli omlatit o hlavu a chtít zpátky peníze.
Fotka ze Studénky mi nepřipadá jako „za zhoršených světelných podmínek“. Poledne a zataženo, takže světla dost a malé kontrasty.
Proč mne to u Správy železnic už ani nepřekvapuje..
Co se jí prosím za posledních plácnu 20 let podařilo? Novou trať Benešov-Budějice (ani ne celou), jinak nic?
Takže prachy v čudu, výsledek 0, ale nikdo za nic nemůže. Mám pravdu?
Ne.
Nemáte. Kamerové záznamy se efektivně využívají jednak pro dohled a v případě přejezdového incidentu je alespoň viditelný průběh události (v jaké fázi dotyčný do přejezdu vjel, zda svítila výstraha a jakou formou byly ovládány závory). A lze z toho formulovat i bezpečnostní doporučení (např. ohledně instalace sekvenčního sklápění závor). Kamerové záznamy jsou rovněž cenným materiálem pro školení a práci s veřejností.
„…však nadále funkční jako přehledové analogové kamerové systémy“
ta kamer aje skoro jistě digitální, ale co už. Je to dobrá správa.
Btw. nehledal někdo pro zajímovat v registru smluv jestli se někde nevyskytuje cena za tento zázrak?
No já bych SŽ nepodceňoval, třeba má opravdu analogové kamery 😉
Ony se používají právě ty šmejd analogy doposud. Proboha! V dnešní době kdy malá digital kamera umí u 4K je to fakt ostuda!
Analog umí 4K taky a i po stávajícím vedení
Asi ve VŘ rozhodovala cena.
To je v pořádku. Špatně je, když nejsou zadané požadavky.
Nevíte někdo něco více o tom novém systému? Něco jsem slyšel, že to bude umět měřit i rychlost na přejezdech. Na starost to bude mít obec, v jejíž katastru PZZ leží.
Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Česká dobrá správa.
Proč ta není stejná kamera jako na dálnicích …
Kdejaké kotěhůlky mají na vjezdu kameru s radarem, která naprosto přesně čte SPZ, ať mi tedy SŽ netvrdí že to nešlo nainstalovat už předtím. K tomu proč jsou ty současné kamery hozené někde v křoví a nejsou přímo u přejezdu, pěkně viditelné jako třeba na přejezdu u Poličky?
Jenže v Kotěhůlkách si ten radar sám na sebe vydělá, protože přímo na úřadě se sází pokuty. Tady musí SŽ zajistit zařízení, ale pokuty jí nejdou…..
Naprostej nesmysl. 99% kamer s „radarem“ u vjezdů do obcí a měst mají pouze informativní charakter.
To je fakt, Vašku. Na mne stále mrkají ,,zpomal, zpomal“!
Ony ani tyto kamery nejsou mnohdy úspěšne,ale to se nikde nepíše hold někomu ta rychlost projde. Tady by museli být min dvě kamery na směr kdy jedna zabírá celek a monitoruje přestupek a druhá zabírá malý prostor a snímá SPZ. I u nás byl přednosta zklamán že jedna kamera za pár tisíc neumí to co vidíte v tv krimi filmech.
Stačí vybrat dobře kameru – stojí pár tisíc, řekněme těsně pod 10, max 11. A jste schopný přečíst na 50 metrů malý nápis (značku) na tričku.
Trochu se tím živím, opravdu kamera pro detekci a vyhodnocení značky je specializovaná krabice která umí přečíst přední značku v noci proti reflektorům, ale pro běžné přehledové zåběry je totálně nevhodná. Je i účelný jiný úhel záběru
Myslíte projde ve smyslu, že projede kolem tak rychle že to radar nestihne zprocesovat? To se jistě stát může, ale počítám, že auto chycené uprostřed závor i při jejich proražení nebude na vysoké rychlosti a kamera by tak neměla mít problém SPZ přečist.
Takze se nekdo nabalil na dodavce kamer pred tremi lety a ted si to zopakneme.
Proč ˝zopakneme ˝? Má Správa železnic povinnost zjišťovat policii registrační SPZ vozidla, které spáchá na přejezdu přestupek ???
Protože jinak jsou ty kamery úplně Nahoruby.
Nemáte pravdu, protože kamera zdokumentovala přestupek, který byl předán policii a ta má povinnost přestupek řešit; k řešení disponuje i neveřejnými evidencemi, tak ať přestupce dohledá … opakovaně se ptám : má Správa železnic povinnost policii předávat registrační značky vozidel, jež spáchala na přejezdu přestupek ??? SŽ totiž nemá povinnost ani přejezdy monitorovat kamerami, natož dodávat registrační značky přestupců.
Policie nic neřeší, policie přestupek předá k vyřízení silničnímu správnímu úřadu. Ale v rámci spolupráce samozřejmě může do procesu přispět – např. auto a vlastníka vylustrovat, preventivně zkontrolovat, jestli vozidlo není kradené, apod.
Než policie přestupek oznámí správnímu úřadu, tak se snaží z evidencí identifikovat vozidlo … pan J. Sůra v článku uvádí : ˝ … policie musela zveřejnit výzvu, zda lidé nepoznají, čí auto je. Registrační značku nešlo poznat. ˝ . Takže policie přestupek řeší , ale nevymáhá sankci ( pokutu ) …
Konstatuji obecný postup, kamerových přejezdů je víc. Pokud v tomto případě byla SPZ nečitelná, pak samozřejmě nutno dělat tu trapárnu, jak zmiňujete, ale vyspělé systémy RZ přečtou.
To je nesprávně položená otázka. Správa železnic se sama aktivně a progresivně hlásí k tomu, že bude přejezdový enforcement dobrovolně dělat! Proto se z vlastního rozhodnutí snaží tato data policii potažmo silničnímu správnímu úřadu předávat, motivací je snaha zvýšit bezpečnost a odrazovat přestupce. Technicky i legislativně je to však složitější, než se v úvodu zdálo.
Ano, pane Skládaný, máte pravdu …. monitoring přejezdů je dobrovolné rozhodnutí Správy železnic. Není to sice její povinnost, nemusela by monitoring přejezdů dělat a vynaložené finance do monitoringu investovat vhodným způsobem jinde , ale faktem je, že pokud řidiči budou vědět či jen tušit, že je snímá na přejezdu kamera, budou se chovat opatrněji a ohleduplněji z důvodu snadného prokázání jejich přestupku a obavy z možné sankce. Takže i kdyř je můj názor, že by SŽ neměla investovat své finance do monitoringu, protože přímo nesouvisí se zabezpečením jízdy vlaku; musím ale uznat, že pokud bude instalován monitoring přejezdu, dojde ke… Číst vice »
Jistě, v tomto smyslu provozovateli dráhy fandím a vstřícný krok oceňuji, podobně postupují i kolegové z ÖBB již cca od roku 2010. Za vlastní peníze montují na přejezdy kamery a přitom nemají dokonce ani přístup k datům! Stahovat je smí jen policie.
Inu, sice to značku zachytí jen za přesně definovaných podmínek…ale chtěli jste kameru, máte ji…
Slovy Tondy Blanika…a co to bude umět? Nic. Ale bude to straaasne dráhy, žížalo…
Bylo to jako prevence, řidič si měl myslet, že kamera = je něco vidět 😁
To tam stačilo dát za 150,- maketu, normálně se prodávají
Otázkou je, jak byly nastaveny požadavky ve výběrovém řízení na dodání monitorovací technologie … tato kamera ale rozhodně není k ničemu – zdokumentuje přesně přestupek a domnívám se, že SŽ nemá povinnost policii servírovat i poznávací značku vozidla, které porušilo pravidla silničního provozu. Od toho si platíme policii, aby vozidlo vypátrala a řidiče řešila. Když by náhodou kamera značku identifikovala, tak se může jako další vhodná kritika na Správu železnic třeba uvést, že podle rozostřené podoby řidiče nelze poznat, kdo vozidlo během spáchaného přestupku řídil. Monitorování přejezdů je výborná věc; mělo by ji ale provozovat město či obec, na jejímž… Číst vice »
Bezpečnost dráhy má zajistit SŽ, neházejte to na obce.
Kamera monitorující železniční přejezd zajistí ˝bezpečnost dráhy ˝ ??? Slyšel jste někdy pojem ˝přejezdové zabezpečovací zařízení˝ ? Tato technologie totiž zabezpečuje přejezdy, kterou provozuje a udržuje SŽ … nikoliv kamera. Povinností SŽ není předávat ani analogové záznamy provozu vozidel na přejezdech, natož při porušení pravidel silničního provozu i jejich RZ.
Bezpečnost je zajištěna výstražníky, rozhledovými poměry, … Kamera s tím nemá co dělat. Neházejte to na SŽ
O nedostatečných rozhledových poměrech nejen na přejezdech by šlo napsat celé články.
Vidím, že vaše myšlenka je „slibujeme a investujeme veřejné peníze, ale nevadí že to nefunguje, protože to naslibované byla povinnost ze zákona.“
Koukáte špatně, takovou myšlenku vůbec nemám … naopak si myslím, že přejezdy v ČR máme zabezpečeny a kamery, které mají sloužit k prokázání přestupků řidičů motorových vozidel na vybraných přejezdech přece vůbec nesouvisí se zabezpečením jízdy vlaku, jež má v popisu práce Správa železnic … monitoring přejezdů za účelem dodržování pravidel silničního provozu by SŽ řešit podle mne vůbec nemusela a ani neměla … Nicméně – v zadávací dokumentaci na monitoring přejezdů SŽ stanovila požadavky, projektem bylo navrženo technické řešení, které bylo akceptováno a realizovala se stavba … OK, ukázalo se, že navržené a instalované kamery při zhoršených světelných podmínkách… Číst vice »
sorry, ale když tam není vidět ani značka, tak jsem zvědav, jak budete hledat např. stříbrnou oktávku nebo bílého tranzita
jo, takový rolls z roku 1983 by najít dal…ale to asi nebude ten nejčastější narušitel
Sice Vám rozumím, ale vy jste asi nepochopil mne, takže trošku jinak … předpokládáte, že SŽ je odpovědna za navržené a doporučené, později odsouhlasené a realizované technické řešení projektantem ? A navíc bude bude hledat např. stříbrnou oktávku nebo bílého tranzita, jak uvádite ? A co chodci či cyklisté na přejezdu, když je ve výstraze … můžete rovnou vytknou SŽ, že instalovaná kamera není schopna rozeznat biometrické charakteristiky chodce a cyklisty, aby úřady mohly snadněji udělit pokutu … podívejte se na uveřejněnou fotografii k tomuto příspěvku – pokud vidíte stažené závory, červená výstražná světla přejezdu, v kolejišti červenou dodávku a… Číst vice »
On je bohužel problém i tehdy, když je fotka řidiče ostrá. Pokud dotyčný řekne, „vozidlo jsem neřídil, v době tohoto přestupku jsem byl úplně jinde“, tak není tak jednoduché ho potrestat. Není totiž osobou „známou“, ale pouze osobou „zřejmou“ a to soudům nestačí.
V případě zjištěného přestupku se dnes osloví majitel ( provozovatel ) vozidla a ten dostane pokutu či případně uvede, kdo vozidlo řídil a pokutu dostane skutečný řidič … účinné, jednoduché … Ale mne šlo o něco jiného … na SŽ se ve zdejších příspěvcích valí lavina kritiky, mnohdy je třeba i oprávněná, v řadě případů SŽ je kritizována nesmyslně a neprávem , jako v případě tohoto monitoringu přejezdů – za navržené technické řešení akreditovaným projektantem SŽ podle mne nemůže; od toho si SŽ nechala vypracovat a zaplatila za projekt, aby po technické stránce byl monitoring funkční a kvalitní. Byly naprojektovány… Číst vice »
V zákoně o silničním provozu se bohužel příliš neorientujete, patrně nemáte řidičského oprávnění. U přestupků na železničních přejezdech je vždy nutné nezpochybnitelně identifikovat pachatele. Majitel auta nemůže dostat pokutu jen proto, že jeho auto bylo viděno kamerami, jak jede na železniční přejezd ve výstraze. Majitele auta dnes můžete za určitých okolností kasírovat pouze za parkování, jízdu na červenou u SSZ nebo překročení rychlosti. Na přejezdy (bohužel) zapomeňte.