Informační technologie Infrastruktura Železnice Zprávy

Druhý přejezd začne automaticky posílat přestupky policii, další budou následovat

Nehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČR
Nehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČR

Správa železnic rozjíždí dlouho slibovanou akci na dovybavení vybraných přejezdů automatickou detekcí přestupků. Vylepšený kamerový systém začne fungovat 18. května na přejezdu v Uhersku. Systém pošle natočený přestupek policii, která záznam použije ve správním řízení.

Uhersko je teprve druhým přejezdem v republice, který bude takto fungovat. Pilotní projekt spustila Správa železnic už před více než dvěma lety v Úvalech, kde si od té doby pochvalují výrazný úbytek riskujících řidičů.

Ve druhé polovině července se mají takzvané inteligentní kamery objevit na dalších 13 přejezdech, především na železničním koridoru mezi Pardubicemi a Ostravou a také na vybraných regionálních tratích. Zakázku na dovybavení celkem 14 přejezdů získala společnost Nitta Systems za cenu 5,3 milionu bez DPH.

Kamerové systémy mohou být po dohodě s příslušnou obcí doplněny i o radar, který bude v době klidového režimu přejezdu zaznamenávat překročení nejvyšší povolené rychlosti aut.

„Nejde o represivní, ale preventivní krok, ke kterému nás vede stále vysoký počet velmi neukázněných řidičů, kteří se na přejezdech chovají riskantně. O tom, že nejde o skrytou šikanu řidičů, svědčí i fakt, že seznam přejezdů je veřejně dostupný,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Po letošním osazení 14 přejezdů má přijít druhá etapa, do které je zahrnuto dalších 16 přejezdů. Ty mají dostat monitorovací systém do konce příštího roku. V České republice je téměř 8000 přejezdů.

Kamery na přejezdech přitom nejsou novinkou, nicméně záznamy z nich dosud neumožňovaly přímo pokutovat nesprávné chování řidičů. To se nyní změní. Podle mluvčího Správy železnic Marka Illiaše má nový systém vyšší rozlišení i další funkce důležité pro potřeby policie.

Řidič, který vjede na železniční přejezd v případech, kdy je to zákonem zakázáno, se dopouští přestupku. Podle zákona mu hrozí pokuta až 5000 korun, zákaz činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel až na šest měsíců a do bodového systému mu bude přičteno 7 bodů.

Seznam přejezdů vybraných k osazení nového kamerového systému

poř. č. č. přejezdu železniční km traťový úsek lokalita
1 P4897 286,369 železniční stanice Uhersko Uhersko
2 P6847 6,64 Svitavy – Květná Vendolí
3 P6865 21,323 Polička – Borová Kamenec u Poličky
4 P6890 28,109 železniční stanice Borová u Poličky Borová
5 P6896 30,38 Borová – Čachnov Borová
6 P6913 39,521 Čachnov – Skuteč Krouna
7 P8290 328,679 Louky nad Olší – Karviná hl. n. Karviná
8 P6511 280,264 Bohumín – Dětmarovice Dolní Lutyně
9 P6501 245,044 železniční stanice Studénka Studénka
10 P6506 252,244 Studénka – Jistebník Jistebník
11 P6508 256,861 Jistebník – Polanka nad Odrou Ostrava
12 P7868 25,272 Opava východ – Kravaře ve Slezsku Velké Hoštice
13 P8280 307,712 Bystřice nad Olší – Třinec Vendryně
14 P6496 231,244 Polom – Suchdol nad Odrou Mankovice

 

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

Represe (udělení sankce za určité jednání) není represivní krok? To je stejně retardovaný výrok, jako „dal jsem mu ránu, aby se nepral“.
Je opravdu nezbytně nutné obsazovat vedení státních podniků výhradně retardovanými nevzdělanci, kteří ani netuší, jaký význam mají slova, která používají?

Ondřej Mašita

Nejde o represivní, ale preventivní krok, > Preventivní krok je jenom newspeak pro opatření, jejichž přínos nelze nijak prokázat. Stát to používá jako výmluvu pro výběr dodatečného výpalného, jehož účinnost nejde nijak ověřit. ke kterému nás vede stále vysoký počet velmi neukázněných řidičů, > Žádný takový vysoký počet neexistuje. Jsou to jednotky případů ročně a jedná se často o řidiče, kteří jsou zahraniční a na nějaké automatizované pokuty vůbec hledět nebudou. kteří se na přejezdech chovají riskantně. > Riskantní chování není samo o sobě nelegální. Celé tohle vyjádření je totální blábol. O tom, že nejde o skrytou šikanu řidičů, svědčí… Číst vice »

J.K.

Takže až se další pendolíno rozřízne o kamion plechů, tak ty mrtvé může hřát že pokuta letěla automaticky…

Leinad

Kamera sice softwarově detekuje přestupek, ale proč by brzdila vlak.

J.K.

Jj, na postih je přesná dost, ale přece nebude zachraňovat životy když už se to celé zapojilo…. 😀 To je realita 21. století na dráze, no, prostě další fírové umřou, ale na on-line pokuty budeme machři….

Alibaba

A jak si to teda představujete? Kde má třeba SŽ nějakou oporu v zákoně (legislativa a peníze), aby mohla stavět nadjezdy a podjezdy?

Jan Sova

…no s tou oporou v zákoně bych tak nespěchal. Musí ten kamerový systém celé provozovat buďto obec nebo PČR, pak to ale nezjistí přímo řidiče ale jen auto a jeho provozovatele. Takže pak nebudou potrestáni konkrétní řidiči, ale jen provozovatelé těch vozidel (pravda někdy totožní s řidičem). Jestli to bude provozovat soukromá firma, nemá to právní šanci projít….

Alibaba

Nějak nechápu vaši reakci? Jak ten systém by měl být nastavený a měl by fungovat, aby zachraňoval životy? Byla to moje reakce na předchozí text.
Co bude provozovat soukromá firma?

jan

Když už jsou u toho, tak by tam mohli dát aspoň nějakou základní detekci megapřekážky. Typu kamion. A posílat to strojvedoucím třeba na mobilní aplikaci.

Leinad

Proč aplikaci? Stačí prostě obsadit obvod a vyslat general stop. Pokud si s tím chceš hrát, tak pošli (třeba přes gsmr) adresný stop.

jan

Podle mě nelze zatím vysílat generální stop. Nebo adresný stop, protože, co kdyby došlo falešnému poplachu.. Stačil by jeden semafor navíc třeba.. Do oblouku. Nejhorší jsou přejezdy, kde není vidět..

Mašinka

Na většině přejezdů vám spadnou závory 10 – 15 vteřin před nosem a co s tím např. ve 160 km/h naděláte?
Zazvoní vám vysílačka? Telefon?
Opravdu víte,jak jsou závory do obvodů zapojeny….

Leinad

No co, vysílačka která chytla pokyn zastavit(ať už obecný nebo adresný) třeba začne brzdit o vteřinu dříve než strojvedoucí uvidí auto na vlastní oči.
1) Auto má více času vypadnout.
2) pokud to stejně nestihne, bude menší rychlost nárazu.

Alibaba

A pokusil jste se to nějak logicky a časově nafázovat? (teď šlápne vlak, teď se zavře závora, teď se spustí radar, …) Pokud řidič neignoruje červená světla když se blíží k přejezdu předepsanou rychlostí (max 50), tak buď před světlama zastaví, nebo má vždy čas projet, pokud červená světla zaznamená v okamžiku průjezdu okolo nich. Pokud by se mělo něco kontrolovat, zda se něco neuzavřelo mezi závorama, tak musíte mít k dispozici další čas na vyhodnocení, protože falešné signály od tohoto zařízení budou na úkor plynulosti železniční dopravy. A jak bude přesně a spolehlivě toto vyhodnocování fungovat jste taky nepopsal.… Číst vice »

Jirka

Přejezdy, přes které jezdím se uzavírají většinou minimálně 2 minuty přes průjezdem vlaku. To mi připadá poměrně dost na vyhodnocení a informování.

Alibaba

A teď si uvědomte, v jaké vzdálenosti a s jakým předstihem by se to vše muselo dít, jak brzo před vlakem by se musel přejezd spolehlivě zavřít, aby vlak nemusel brzdit.
Jak dlouho bude přejezd zavřený, aby se pak přejezd na zatíženější trati vůbec otevřel?
Jak ošetříte falešná hlášení?

Dan

Když už umí přejezd ohlídat přestupky, nemohl by rovnou umět ohlídat i zaseklá auta a kamiony? S dnešní technologií to není nic težkého.

ABC

§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§10 Stejně to bude na hovno

Alibaba

Jako že by u takového přejezdu byl nějaký raketový tank(bagr), který by v případě uvíznutí vozidla ho urychleně vytlačil?
Technologie SpaceX na železnici, to je §1. 🙂 §4 se dá vyrobit, §5 platí, na §10 to musíte napřed vymyslet.

J.K.

To prostě nejde. Třeba obraz z přejezdu přenášet online fírovi , protože tomu jde o život – ne, to nejde. Bylo by to nejspíš jednoduché a levné, SIL-nic , takže to nikoho nebude zajímat. Byť by to zachránilo životy.

Karel Jezbera

Pokud nestačí infrastruktura, musí nastoupit represe. Nicméně lidé by se měli chovat ukázněně za jakýchkoliv okolností. Kořenová příčina spočívá ale ve voličích. Musíte si zvolit takové politiky, kteří budou schopni realizovat to, co potřebujete, abyste na těch přejezdech nevystáli důlek a tím si nezpůsobovali zbytečný stres, který vás ponouká k porušování pravidel. Stát se stejně zadlužuje. Ale když to hodně zjednoduším, proč mám podporovat nějakou neschopnou učitelku, která nyní v krizové době nedokáže efektivně vést výuku dětí na dálku (takže vše musí suplovat rodiče), místo abych ušetřené peníze za její celoživotní plat investoval do zrušení jednoho z frekvenotvých přejezdů na… Číst vice »

HonzaX

Psal to už Čapek: Za vše může vláda. Parafrázuji: I za mou blbost, že?

Kalanis

Fajn a pak přijdou šraňky typu Černošice, které jsou dole 45 minut z hodiny… Všichni okolo poděkují.

Dominik

A od kdy opravňujey déle spuštěné PZZ k vjezdu na přejezd?
Myslím, že tyto nářky jsou irelevantní, prostě na červenou se na přejezd nejezdí.

Kalanis

Je to žádost o opakovanou destrukci takového bezpečnostně-buzeračního zařízení. Místo toho, aby tam vzniklo mimoúrovňové křížení. Na koridorech nemají přejezdy co dělat! A na vícekolejných tratích v širé jsou také dost na hraně.
Trať údolím Berounky je vůbec skvělý případ. Stačí se postavit k přejezdu v Radotíně a počítat. Mimochodem stejný flejm tu byl nedávno na téma šraňky Chuchle.

Jan

To sa spýtajte miestnych, Modernizácia, ktorá by to poslal k šípku naráža na neprejednateľnosť.

Dominik

Já nerozporuji, že by se přejezdy nahrazovat neměly, ale obhajovat vjetí na přejezd ve výstraze kvůli tomu, že přejezd je dlouho bliká je zhovadilost a pokud dotyčný vlastní ŘP, tak by ho měl okamžitě vrátit, pro ohrožování provozu.

Jirka

Jen dotaz, kde obhajuje vjetí na přejezd?

Leinad

Formálně neopravňuje, ale je spouštěčem, příspívajícím faktorem. Stačí vám pojmenovat viníka nebo bude lepší taky omezit situace, které průšvihu předcházely?

Dominik

Ano, asi mě bude štvát, že před tím přejezdem už čekám 3 minuty, ale proto na něj přeci nebudu vjíždět, analogie se silnicí, tam nikdo nerozporuje červenou déle svítící, když skoro nic nejede, přitom tam by to šlo jistě lépe řídit operativněji, třeba když se běžně semafor přepíná na blikání až v 9, ale v ten den je už v 8 klid, tak by ho někdo mohl přepnout už v 8 a nebo se rvou k přechodům semafory za každou cenu i tam, kde je zvýšený provoz jen nárazově, jen chci upozornit na ten fakt, že červenou na silnici nikdo… Číst vice »

Leinad

Na silnici je taky hodně průjezdů/průchodů červené. Přechod mimo křižovatku a nízký provoz. Odbočení doprava (když ofiko šipka nesvítí). Chodec dojde na protější stranu (když mu červená padne v půlce a měl by zůstat na ostrůvku) .

Dominik

Já neříkám, že se to neděje, ale je zajímavé, že zde nikdo chodce/řidiče neomlouvá a nevolá tak masivně po změně fungování semaforů (ano vím, jsou snahy zavést odbočování v pravo bez šipky, jako v cizině), a mimochodem mimo přechod (apod…) lze přecházet, pokud se nenachází v blízkosti. Chodci a ostrůvky to samé a nikdo nevolá po změně systému (třeba delším čase svícení zelené pro chodce, co si budem povídat, oproti autům je krátká). Ale dobře, tak mi navrhněte systém, tak aby tedy nebyl přejezd uzavřen dlouho a bylo dodrženo pravidlo o nejdelším a nejpomalejším vozidle, či jak teda upravit přejezdy… Číst vice »

Leinad

Tak jedno z možných řešení existuje a je předpisem popsané – návěstidlo mezi nástupištěm a přejezdem. Os svítí stůj až do času odjezdu.

jozka

Vidite, dira na trhu, muzete tam prodavat obcerstveni ridicum do aut.

Tonda Sehnal

Proč je tak silná politická nechuť přitvrdit v pravidlech? Porušíš vědomě pravidla, bude trest. Jízda přes plnou čáru, předjíždění v zákazu, nerespektování stopky či jízda na červenou… Zákaz řízení na rok. Při porušení zabavení vozidla… Myslím, že by to pro mnohé individua byl velmi motivující krok jak přehodnotit své chování.

rtep

Půjdu-li sám noční ulicí,bez roušky, pak vyfasuji třeba desetitisícovou pokutu, pokud ohrozím životy svojí jízdou v autě, pak možná dostanu i celých 500 korun…
Zákazy řízení bych klidně dával i doživotní, řídit auto není nějakým základním právem člověka. I u nís jsou desetitisíce lidí, kteří řidičák nikdy neměli, nemají a mít nebudou a přesto bez problémů žijí plnohodnotným životem.

Dominik

Akorát to je tím, že se drží u dolní hranice, jelikož za vjetí na přejezd může být klidně výši pokuta.

Martin V.

Četl jste vůbec ten článek? Tohle je žádoucí přitvrzení. Není to sice podle zásady „jednoho náhodně vylosovaného přestupce pravidel pro výstrahu za úsvitu zastřelit“, ale naopak podle zásady „pro KAŽDÉHO přestupce výchovný trest“. A jak se tam taky píše, až se to rozkřikne, tak to bude působit preventivně.

Roman

Represe v dopravě sice nefunguje, což lze statisticky dokázat (po KAŽDÉM zvýšení represe došlo VŽDY ke zvýšení skutků, proti nimž byla zaměřena – krásně to vidíte u nás po zavedení Šimonovského Silničního zákona, který měl za úkol všechny „silniční piráty“ „eliminovat“ a místo toho musí být každé dva roky zpřísňován, protože ani jednoho skutečně nebezpečného řidiče „neeliminoval“, pouze o 1000 % zvýšil korupci a zneužívání pravomoci; jako důkaz posluží „objektivní odpovědnost provozovaetele vozidla“, což je protiústavní svinstvo, které si vyžádala právě a jenom existence zákona 361 Sb. a jeho ještě šílenějších novel), ale vždycky se najde někdo, kdo naprosto přesně ví,… Číst vice »

Eduard

Nebylo by mnohem lepší vybudovat mimoúrovňové křížení? Ale chápu, že kamera je podstatně levnější.

rtep

Velmi často nic takového udělat prostě nejde, místní podmínky to prostě neumožní. Bylo by třeba nutné zbourat řadu domů nebo i nějakou tu fabriku.

Dominik

Tak zrušit a najdezd umístit o kousek jinde, to by taky šlo.

Moza14

Jasně. Zrušit přejezd a uprostřed pole za městem/vesnicí postavit nadjezd…

Martin V.

I tam, kde trať není, se často staví obchvaty obcí, takže ANO. Uprostřed vesnice může místo přejezdu vzniknout podchod (a podjezd pro kola), což bourání okolních domů nevyžaduje.

Dominik

Když bude dodržena podmínka, že náhradní trasa bude do x km dlouhá, tak kde je problém?
Že najedete o 4 km více?

rtep

:-))
No jistě, o kousek jinde posunout celou silnici. Pro někoho dobrý kšeft za něco málo milonů nebo miliard. Jen pro několik vymatlanců za volantem, jen pro neschopnost naší policie.

Dominik

Ale některé vymatlance bohužel neodradí ani zákaz řízení.
A bohužel počty střetů na přejezdech ukazují, že to není jen pár řidičů.
Jo, kdyby se řidiči chovali, tak jak mají, tak by nebyla ani taková potřeba mimoúrovňových křížení.
Holt se udělá přeložka, stejně jako se dělají přeložky železničních tratí, kvůli rychlosti.

rtep

Současné tresty nikoho neodradí od páchání přestupků na silnici. Blbci na silnici se opravdu nemají čeho bát.

Leinad

Kdyby signalizace fungovala jak má, tak by se „blbci“ báli třeba srážení vlakem.
Ale když je na přejezdu červená, protože os stojí v zastávce, chodit na červenou lze naprosto bezpečně(Řeporyje…)

rtep

To je totéž, jako by jste na křižovatkách jezdil na červenou s tím, že zrovna asi nic nejede. Tedy naprostá pitomost.
Přejezdy i u zastávek fungují přesně tak, jak fungovat mají. Jen nějací pomatení řidiči (nerbo dementní učitelky s dětmi), kteří mají pocit, že je 5 minut je zachrání, jsou schopni takové přejezdy přejíždět či přecházet. Přesně takoví by měli přijít o řidičák doživotně. A ty učitelky o práci.

Dominik

Je vlak v približovacím úseku? Je, takže se zcela správně spustí výstraha, stejně jako v obvodu stanice, pro postavení VC a návěsti dovolující jízdu vlaku musí být PZZ ve výstraze, a nelze začít stavět VC 10 vteřin před odjezdem, to by ten vlak včas neodjel. Ne pane, PZZ funguje správně, holt řidiči jsou blbci, a doufám, že nejste vlastníkem ŘP, když obhajujete jízdu přes přejezd ve výstraze a snažíte se hodit vinu na dráhu.

Dominik

A ta červená tam svítí z dobrého důvodu. Na silnici taky nejedete na červenou jen proto, že z ostatních směrů nic nejede (ano vím, i zde se najdou blbci) a nikdo neobviňuje semafory, že blbě fungují.

Dominik

Bylo by, a mám dojem, že zrovna třeba v Uhersku má být zrušen, ale ve zbytku za to kolikrát může nechuť samospráv. Kdyby neměli právo do toho tolik kecat, tak by se jich třeba rušilo více a nahrazovalo.

Eduard

Tak není nic jednoduššího než změnit zákon a všude, kde je to potřeba udělat mimoúrovňové křížení. Zabije se tím hned několik much jednou ranou. Lidé budou mít práci. Zrychlí se doprava a hlavně se zachrání životy lidí. Klidně i za cenu vyššího zadlužení. A to jsem proti zadlužování a moc mě mrzí, že jsme si v časech konjunktury nevytvořili potřebné finanční rezervy.

Jouda

Já poukážu trochu na něco jiného. Za ty namaštěné ceny od AŽD, kdy břevno, tedy bílo červené prkno stojí 35 tis a celý přejezd jde do milionů, by v této ceně zabudovaná kamera měla být automaticky!!! Při dnešní ceně kamer, které jsou na každém rohu….. Jenže to by to nesměla být dráha že, kde musí mít všechno milion certifikací, aby to vše mohlo stát bambilion

Alibaba

Tak se pokuste tlačit na zákonodárce (zákony, vyhlášky, normy) aby mohl vyrábět přejezdy kdokoliv bez certifikací, a aby je mohla dráha používat…

MildaIV

Tady pomúže jedině jednotná evropská certifikace, která dovolí alespoň nějakou konkurenci. U tratí s ETCS si to dokážu představit. Možná i za našeho života 🙂

Jan

A on niekto niekomu bráni si tú certifikáciu urobiť? Keď sa to zariadenie pokazí a dôjde na to konto k nehode, pôjdete do tej basy Vy? K čomu Vám bude, že ste štátu ušetril pár miliónov, keď za to obratom skončíte v base?

Jakub

Pokud by ho umístili na přejezd v Praze Uhříněvsi, tak se jim ty přestupky jenom pohrnou. Na druhou stranu stát běžně přes deset minut je o nervy.

Nekdo

Staci aby mistni neodmitali nadjezd…

Poudy

Souhlasím, jen mám takový dojem, že v případě Uhříněvsi to měl být podjezd, ale to už je jen detail. Zásadní je, že je to práce pár místních pošuků, opravdu škoda..

Tonda Sehnal

Aspoň mají při čekání čas přemýšlet o podjezdu 😃

Guláš

Dokud budou dostávat papíry na auto (motorku) idioti tak jsou kamery na nic. Nebo by se muselo brát řidičák o sto šest za kazdedy přestupek. Těch debilu co je to zabí mi líto není, ale těch lidí co jedou někam a chtějí tam bejt na čas mi líto je. A nemluvím o tom co je to pro mi kolegy.

V. K.

Kdo vjíždí na přejezd na červenou je blb a nemá na silnici co dělat.

Pezos

Kdo projede návěstidlo na Stůj, je blb a nemá na lokomotivě co dělat.

ABC

vždyť ano, vjíždí na přejezd aby nebyl na silnici 🙂

XXXD

Krok určitě správným směrem, jen mě trochu překvapuje, že vybrali zrovna přejezd v Uhersku. Evidentně to je a řadu let ještě bude dost ojedinělá věc, tak proč vybrali zrovna přejezd, který by měl v relativně dohledné době zmizet (SŽ aktuálně počítá se začátkem stavby nadjezdu v roce 2022).

VýpravčíXY

Kdysi v tom Uhersku vjel na přejezd kamion svážející mléko do mlékárny. Závory ho zavřely a rychlík mu „ustřelil“ cisternový přívěs, který odletěl skoro 100 m daleko a mlýko bylo po celý stanici cítit ještě týden. Tenkrát přednosta byl první, kdo mluvil s řidičem. „No, já jsem sem vždycky vjel a stačilo zatroubit a závorář ty závory ještě zvednul“, povídal. Ale před PČR to už neřekl a to co řekl přednostovi zapřel ……

VýpravčíXY nebo koloťuk

Tak to je story. PČR v době ,kdy se zvedali závory …….. ….. a mlÝko , tak to je paráda .

Joska

…kdy se zvedali závory… tak to je paráda.

MiK

A co přejezdy v Jaroměři a okolí (P5223–P5227)? Tam kamery jsou také (letos instalované). Ty tedy nepůjdou využít stejně?

Aleš

Tak tohle opravdu nelze kvitovat než s povděkem. Jen houšť a větší kapky…

David

Opravdu nejde o preventivní krok, ale právě o represivní krok. Preventivní by byla třeba edukace či výstavba mimoúrovňového křížení.

PatriK

Každopádně je to krok správný, když dosavadní osvěta, prosby a domluvy se zjevně míjejí účinkem.

HonzaX

Ano, je to represe. Ale působí i preventivně. Obojí je dobře.

Radek

Vsaďte se, že po pár měsících počet pokud velmi výrazně klesne, a o to jde.

Dáda

co chcete furt dokola edukovat(učit, poučovat?) Každej byl v autoškole, minimálně po větší MU je toho plná televize, ale je to marný, je to marný, je to MARNÝ!

David

Jen aby bylo jasno, nemám problém s tímto opatřením (pokud to bude seřízeno opravdu tak, že bude pokutovat závažné prohřešky a ne vjezd do přejezdu půl sekundy po spuštění signalizace), jen se mi nelíbí argumentace pana Svobody, že se nejedná o represivní krok. Nazývejme věci pravými jmény.

robert

Prevenci by měli dělat samotní řidiči. A když to není možné, musí nastoupit represe.

Karel

Je to represe, ale sami jsme si to zavinili.

ABC

Za trest si večer nedám viržinko!

Hajnej

Represe je jen vůči tomu, kdo přestupek opravdu spáchá, a tam je to snad v pořádku, nebo ne…?
A to, že nějaký hrdina, který dřív statečně jezdil na červené, při konfrontaci s kamerou stáhne ocas a zůstane stát, čímž utrpí jeho ego, to přece žádná represe není.

Hajnej

V daném případě nejsou „preventivní“ a „represivní“ antonyma, tudíž nelze z jednoho vyvozovat vyloučení druhého. Určitá část potenciálních přestupců od svého jednání ustoupí, takže vůči ní jde o krok preventivní, určitá neustoupí a vůči ní přijde represe.
Jak prosté, milý Watsone.

Joska

A ona je „represe“ sprosté slovo?

XXXD

Pro ty, kteří nechtějí čekat kvůli závorám, ano.

ABC

Kamery na přejezdech přitom nejsou novinkou, nicméně dosud záznamy z nich neumožňovaly přímo pokutovat nesprávné chování řidičů. To se nyní změní.

…. ona se nějak změnila legislativa? Kdy?

Honza D.

Nevim, ale nebude to třeba tím komu ty kamery patří?

ABC

jako že předtím patřily SŽDC a teď patří SŽ?

Mirek

A nejde třeba o kvalitu obrazu? Na základě mizerné fotky s nečitelnou značkou těžko můžete hledat vlastníka auta.

ABC

To asi jediný možný rozdíl. Na druhou stranu, pokud doteď nebyly schopné čitelně vyfotit značku, k čemu tam teda byly.

Jan

K overeniu situácie na priecestí napr. v prípade nehody.

Jaaaa

Technické vlastnosti záznamu jsou jinde?

ABC

teď bude zcela jasně poznat že přestupce měl roušku!