Informační technologie Infrastruktura Mimořádné události Železnice Železniční průmysl

Nové radary a kamery na přejezdech umožní pokutovat řidiče, lépe je „uvidí“

Kamion chycený závorou. Pramen: Leo Express
Kamion chycený závorou. Pramen: Leo Express

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) instaluje na vybraných přejezdech nový kamerový systém, jehož výstupy budou použitelné i ve správním řízení. Na jejich základě bude možné pokutovat provozovatele vozidla. První takový přejezd již funguje v Úvalech u Prahy.

„Nejde o doplněk zabezpečení přejezdu, ale o preventivní nástroj, díky kterému budeme moci účinně bojovat s nebezpečnými řidiči. Ti, kteří dodržují pravidla, se postihu obávat nemusejí. Na druhou stranu skuteční piráti silnic mohou v poměrně krátké době přijít o body a ztratit tak řidičský průkaz. Od instalace těchto dohledových systémů si slibujeme výrazné snížení nehodovosti na železničních přejezdech,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Kamery na přejezdech v České republice nejsou novinkou, nicméně dosud záznamy z nich neumožňovaly přímo pokutovat nesprávné chování řidičů. To se nyní změní. Podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše má nový systém vyšší rozlišení, umí nejen zaznamenávat dění na přejezdech, ale výstupy z něj umožní pokutovat neukázněné řidiče, kteří na přejezd vjedou v době, kdy je výstražné zařízení v činnosti.

V blízké budoucnosti může být systém doplněn i o radar, který bude v době klidového režimu přejezdu zaznamenávat překročení nejvyšší povolené rychlosti při průjezdu silničních vozidel.

Jak uvedla SŽDC, dodržování nejvyšší povolené rychlosti na přejezdu přinese benefit v podobě delší životnosti přejezdu. Nejvíce prý povrch přejezdů ničí vysoká rychlost projíždějících vozidel. „Zejména těžká kamionová doprava, jejíž řidiči na přejezdech překračují povolenou rychlost mnohdy i dvojnásobně, dokáže přejezd rekonstruovaný nákladem několika milionů korun zničit během jediného roku,“ uvádí SŽDC.

Na projektu správa železnic spolupracuje s policií, které by využití kamerových systémů mohlo pomoci například při koordinaci zásahů složek záchranného systému. Z této spolupráce již vznikl i seznam zhruba třiceti lokalit, kde by bylo vhodné podobné zařízení instalovat.

Řidič, který vjede na železniční přejezd, kdy je to zákonem zakázáno, se dopouští přestupku. Dle zákona mu hrozí pokuta až 5000 korun, zákaz řízení motorových vozidel až na šest měsíců a do bodového systému mu bude přičteno sedm bodů.

SŽDC jedná také se Svazem měst a obcí o možnostech spolupráce při budování nových kamerových systémů na obecních pozemcích a na finanční náklady jednotlivých obcí. Pokud jednání přinesou dohodu, SŽDC spolupracujícím obcím zajistí potřebnou technickou podporu při instalaci zařízení. Kamerový systém by pak spravovaly jednotlivé obce a výstupy z něj by předávaly ke správnímu řízení obci s rozšířenou působností, případně je zpracovávaly samy. Výtěžek z pokut udělených ve správním řízení by pak putoval přímo do rozpočtu dané obce.

Výsledky z prvního provozovaného systému považuje SŽDC za pozitivní. Během pilotního provozu dohledových kamer v Úvalech u Prahy došlo za deset měsíců roku 2017 k 375 dopravním přestupkům. Za stejné časové období v následujícím roce se jejich počet snížil na 131 přestupků.

„Situace v Úvalech už byla skutečně neúnosná. Během provozu tohoto zařízení došlo k razantnímu poklesu počtu přestupců, zákon ale neporušují pouze řidiči vozidel. Na videích z bezpečnostních kamer můžeme běžně vidět i dospělé, kteří vedou za ruku vlastní děti, a to i dvacet vteřin po spuštění výstražných světel. Vždy mi běhá mráz po zádech, když si uvědomím, že přes tento přejezd běžně jezdí vlaky rychlostí až 120 kilometrů za hodinu a vzhledem k výjezdu ze zatáčky je vidíte opravdu na poslední chvíli,“ uvedl starosta Úval Petr Borecký.

129
Diskuze

avatar
15 Komentáře
114 Reakce na komentáře
36 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
35 Autoři komentářů
MirekAlexandr MikulkaDominikNekdojan Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Blbé je, že si to nemůže sždc pokutovat sama, že se musí obracet na lokální samosprávu. Na druhou stranu oni jsou hodně na prachy. Takže by to mohlo fungovat. Zrovna nedávno jsem opět dostal pokutu od měšťáku ve Svinově. Oni opravdu nemají co na práci než tam konstatně pokutovat. Já bych jim snížil platy, polovinu vyházel. A Svinově snížil maximálně dotace a investice..Odešel jsem na 5 minut na nádraží si vyměnit peníze.. A zapomněl jsem tam dát kotouč. (netušil jsem, že tam po tom tak jdou) Už tam stál okamžitě pomahač.. A byl nekompromisní.. pokuta, moje chyba.. bla bla…. A… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Vaši chybu chcete házet na měšťáky? To je ta dnešní arogance.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jak se tak na to dívám, tak ten kamion dojel… přesně tak daleko, aby měl dobrý rozhled na trať. No a řidič zastavil, protože viděl přibližující se vlak. Ty závory by to chtělo co nejdál od trati, aby od nich nebylo na trať vidět. Obzvlášť tam, kde pozitivka (blikající vílé světlo) není a řidič tak má zákonnou povinnost zpomalit či zastavit před přejezdem, aby se ujistil, že se k přejezdu neblíží vlak. Jo a taky je třeba lidem vtloukat do hlavy, že se musí zastavit před značkou STOP a ne až v místě, kde má řidič rozhled do křižovatky. To… Číst vice »

Karlos Limone
Host
Karlos Limone

Na přejezdech bez závor, kde vlak dosahuje rychlosti až 100 km za hod. je signalizační zařízení bez závor, nedostačující a to i v noci !! Světelná signalizační zařízení jsou vhodné především v automobilové dopravě ve městech. Na zeližničním přejezdu je takovéto zařízení snadno přehlédnutelné, vzhledem ke slunečnímu záření a to i za situace, kdy toto zařízení vydává zvuky. Vhodné a bezpečné by bylo na dětském výcvikovém hřišti pro děti, ale rozhodně né na místech, kde fatální následky jsou samozřejmostí. Jakou cenu má potom lidský život, když je každému rozumně smýšlejícímu člověku zcela jasné, že umístění závor na všech železničních přejezdech,… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Za prvé, kdo nejede jako magor, tak z 95% světelnou signalizaci nepřehlédne, a slunce je pouhá výmluva, zákon hovoří jasně, na přejezd smíte vjet, když máte jistotu, že ho můžete bezpečně přejet a ani světelná signalizace Vás nezbavuje povinnosti se o volnosti přejezdu přesvědčit. A za druhé , jestliže mi do očí svítí slunce, tak pojedu snad dvakrát tak opatrněji ne? Nebo mi chcete říct, že přehlédnete i všechna upozornění před přejezdem? A k zvukové signalizaci, pokud nemáte rádio na maximum, že to hraje až ven, tak taky z 90% jej nepřeslechnete. A za třetí, když podle Vás závory sníží… Číst vice »

Mirek
Host
Mirek

Tak jen doufám, že tam bude nějaká tolerance, minimálně 3 , ideálně 5 vteřin po rozsvícení červené na přejezdu. Protože, pokud se najdou iniciativní blbci, kteří budou dávat pokuty za to, že jste přejel přejezd na červenou a přitom jste reálně nemohl včas zastavit, protože existuje nějaké reakční doba řidiče + nějaká přiměřená brzdná dráha (tou nemyslím samozřejmě tu, že na to dupnete plnou silou, ale zastavíte nějak normálně, abyse vám třeba nevysypal nákup v kufru, nebo nepopadali cestující v MHD), tak se obávám, že spousta řidičů přijde zcela zybtečně o body a peníze.

Míša
Host
Míša

Ano, tady bych udělal něco v tom smyslu. Stejně, jako první pochybení řidiče bych pokutoval nižší sazbou, myslím z možného přehlednutí apod., pokud nebude tedy projíždět pod padající závorou, nebo před vlakem. Při dalším bych skutečně přistoupil k tvrdému postihu, třeba i celý měsíční plat(zisk). Zde jen když někomu sáhnete na peníze, je to pro něj problém, bez řidičáku zde každý druhý psychopat jede zase dál. Bodový systém zde úplně selhal! Straší snad leda chudáky penzisty, kteří pamatují éru represí.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Dovolím si jednu poznámku: Magoři jezdící i po ztrátě řidičáku často také dluží na všechny strany. Z pobírače sociálních dávek, který má už ixs exekucí, dost možná i za nezaplacené pokuty, toho už moc nevytřískáte.
BOdový systém neselhal, bodový systém byl selhán systémem − zavedením zaplacení určené částky provozovateleme vozidla.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jak je vidět, spousta lidí požaduje, aby šalina zastavila na 2 metrech, když se rozbliká přejezd na Křenové. Bez ohledu na to, kolik lidí se v ní přeláme. Bezpečnost především.

R2R2
Host
R2R2

To by docela kazilo kseft, osobne bych toleranci necekal, rozhodne ne tak dlouhou.

Mirek
Host
Mirek

T by mě docela zajímalo za co ty 4 mínusy. To si jako vy 4 šílenci myslíte, že když se rozbliká červená a já budu 30m před přejezdem a i když pojedu 50 tak už třeba nestihnu zastavit, tak jako mám dostat pokutu? To nemůžete myslet vážně. Jak asi řidič má vědět, že se z ničeho nic rozbliká červená bez předchozího upozornění že k tomu dojde? A co má asi tak dělat, zastavit na přejezdu? To snad ne. Tchýně totiž přesně takhle dostala od jednoho aktivního blbce policajta pokutu a 6 bodů za to že přejezd se rozblikal 15m před… Číst vice »

Kevis
Host
Kevis

Jen díky takovým, kteří nerespektují silniční zákon,je na přejezdu a vůbec na silnicich plno smrtelných nehod. Takovým lidem by neměli v žádném případě dávat nějakou podmínku, jak to často vidím, ale zavřít natvrdo a hodně let a vše odškodnění dát k úhradě. Klidně, ať jim to zničí život. Vždyť kolikrát zničí sami svým chováním na silnici život jiným.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A budete pak na ně celý život doplácet, až je pustí? (pracák, osobní bankrot, ztráta rodiny). Recept je dle mého názoru velice jednoduchý: uděláš přestupek na silnici, buď potrestán, pokud možno za každý. A přiměřeně, žádné drakonické tresty, desetitisíce, kriminály, vraždy, obecné ohrožení. Jen jednoduché pravidlo: přestupek = trest. Žádné dělení chudí – bohatí. Bohatí se vybodují, když nebudou mít rozum, ale musí být i ty tresty. Mě policista zastavil naposledy v roce 2013, tedy před cca třemi sty tisíci kilometrů. A když mě zastavil, jel jsem v obci 62 km/h, zaplatil jsem 300 Kč a tuším 1 bod? Proč… Číst vice »

Jan Sova
Host
Jan Sova

Tady to formálně platí stejně jako v Rakousku nebo Španělsku, to vaše přestupek = trest. Téměř každá lidská bytost nefunguje jako stroj, tj. se strojovou přesností nedodržuje normy, má tendenci je porušovat a obcházet. Problém je ty přestupky v rozumné míře odhalovat a trestat tak, aby to sledovalo i preventivní účinek. Když těch přestupků budete projednávat statisíce, jako Hl.m. Praha, tak preventivní účinek postupně odejde, protože oni to tam nestíhají a sedí jich tam jako much.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

V tom případě nechť to zautomatizují. To přece není problém. K tomu, aby byl řidič v padesátce potrestán za rychlost 70 km/h přece není třeba dnes úředníka.

666
Host
666

Naprosto souhlasím. Rychlostní limity důsledně dodržovat, vykašlat se na tolerance. Prostě jezdit v obci tachometrových 45 km/h, mimo obec 80 km/h a na dálnici 120 km/h.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

To není potřeba, byť to tak většina lidí pod radary dělá. Jezdím tachometrových 55, 95, 135 (skutečných 51, 91, 131) a nikdy jsem neměl problém.

A rostu z lidí, kteří pod radarem jedou třicet a za ním sedmdesát. Štvou mě, musím vypínat tempomat.

666
Host
666

Ano, zatím vám to vychází, protože silniční vozidla zatím nemají černou skříňku, ale takto předpisy porušujete.

Navíc je vidět, že nestřídáte vozidla.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Neporušuji. V zákoně není nic o rychlosti na tachometru a jsem ve všobecně uznávané toleranci. A vozidla střídám, funguje to na všech, pokuty mi nechodí. Pouze na světlech ve Stránčicích se musí jezdit 49 – 50 tachometrových, jinak spínají červenou…

666
Host
666

Zatím vám to vychází ze dvou důvodů.

1) Některé kusy vozidel v závislosti na obutí zobrazují rychlost přesně a toto vozidlo jste zatím nedostal.

2) Drobné překročení rychlosti se nevymáhá, protože se to nevyplatí.

Je to stejné jako byste nedodržoval bezpečnou vzdálenost a tvrdil, že vám nikdy nepřišla pokuta.

To je jistě pravda, ale v ČR to nikdo neměří a následně ani nevymáhá.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Výrobci vozidel pro evropský trh musí zajistit, aby tachometr ukazoval větší než reálnou hodnotu. Při rychlostech nad 100 km/h je ten rozdíl okolo 10 km/h.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Kecáte. Pletete se do věcí, jimž nerozumíte a děláte chytrého.

Dáda
Host
Dáda

no jakmile zmerčím v dosahu radar, taky preventivně brzdím, nejsem si jistej, jestli někde náhodou nebyla „zašitá“ nějaká značka.

Dáda
Host
Dáda

Pro jistotu bych zavedl zase pravidlo, že před motorovým vozidlem bude běžet běžec s červeným praporkem.

Dáda
Host
Dáda

Souhalsím s vámi. Takové rizokové chování, která stojí za úmrtími by se měla tvrdě postihovat. Stejně by se mělo postupovat proti výrobcům, distributorům alkoholu a tabáku! Co ti (Alkohol, tabák) napáchají zla, kolik tisíců mrtvých ročně toto stojí. Kolik rodin se kvůli chlastu rozpadně, chudáci děti co mají alkoholika doma. Těch miliard co se utratí na jejich léčení!

Dan
Host
Dan

Jsem rád, že se potvrdila moje teorie, kterou razím už několik let (v souvislosti s přejezdem ve Studénce). Nestačí ty kamery kolem přejezdu namontovat, ale musí s tím záznamem policie pracovat a hlavně zveřejňovat statistiku (pokud možno co nejhlasitěji a pravidelně), tzn. zabavili jsme x řidičáků, vybrali jsme x milionů na pokutách a ejhle, ono se to mezi tupými řidiči rozkřikne. Meziroční pokles přestupků na třetinu považuji za krásný výsledek.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Známý mi říkal historku z Norska, jak tam přijela nějaká manažerka Skansky, jela v obci asi 120 km/h, tak tu její fotku rozmázli do všech místních novin a TV stanic, skoro jako kdyby tam vystřílela půlku nějaké vesnice.

Dáda
Host
Dáda

ščkoda že tak nerozmázlo toho Brievika, než jim vystřílel půlku vesnice…

Nekdo
Host
Nekdo

tak se odstehujte do tohohle kolektivistickeho raje. neni totiz nic lepsiho nez zit v zemi dlouhe 2000 km a nesmit jezdit rychleji…

petr766
Host
petr766

Takže klasika, nakonec se všechno zvrhne ve vybírání pokut za „rychlou“ jízdu….

Kevis
Host
Kevis

Moment,pro vás jako nějaké omezení rychlostí neplatí, že se vám nelíbí vybírání pokut za rychlou jízdu? Tak běžte na úřad odevzdat řidičák. Takoví lidé za volant nepatří.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

A potom se nedivím, že je tolik smrtelných nehod, když má mnoho řidičů uvažování jako petr766. A jestli nechce dodržovat pravidla provozu, tak ať prostě autem nejezdí a neohrožuje ostatní účastníky provozu. A co by jste jako místo pokut dával za porušení pravidel? Obrázek se smutným ksichtíkem?

Dalibor
Host
Dalibor

mi se nelíbí vybírání pokut za to co nikoho neohrožuje a nezvětšije to riziko provozu. Pásy, přilba…Nic z toho nemá vliv na další účastníky sil. provozu. Nějací týpkové argumentují „je to ve jménu mého zdraví“ nicméně legálně mohu chlastat, kouřit, jít sladký, tučný, vztekat se v práci, sledovat v televizi zprávy, ale pozór v autě vždy s pásama.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Zákony a Vyhlášky platí pro všechny, ať se nám to líbí či nelíbí. Tečka. Kandidujte do Parlamentu a změňte pravidla na neomezenou rychlost a libovolnou jízdu na červenou. Jinak ty pravidla dodržujte. 50, 90, 130, přejezdy atd. A Policie by se už konečně měla přestat flákat. Bydlím poblíž vyhlášeného města Říčany, které je obepnuto rozsáhlým kamerovým systémem. Nikdo, upozorňuji NIKDO pod kamerami nepřekročí rychlost. Mě jen mrzí, že okolo mého domu zrovna kamery nejsou… Blbé je (no, blbé?), že obce v okolí městu Říčany platí měsíčně za vyhodnocování přestupků a pokud není dost zácep na dálnici (a tedy cizí vyrazí… Číst vice »

Jan Sova
Host
Jan Sova

Opravdu nikdo ?? To by nenažraný management radnice a dodávací firmy AŽD a CAMEA přišli hodně zkrátka.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Z místních nikdo. Ale poměrně často je ucpaná dálnice a řidiči čekající v kolonách mají zajímavou vlastnost (zdroj: vlastní sledování). Na objížďce mimo dálnici musí dodržet stejnou jízdní dobu, jako po dálnici a to včetně extrémně zuřivého předjíždění…

Dáda
Host
Dáda

No já myslím, že při objížďce přes okresku musí dohnat i čas, kterej strávili v koloně, než sjeli na tu okresku. Já osobně když nutně nemusím, na dálnici nejedu.. Ono po tý okresce to leckam vyjde líp a s menším stresem než po dálnici.

Dáda
Host
Dáda

A jakou to má souvislost s 3 body a flastrem za pásy? Všechny předpisy jsou jen proto aby policajti mohli kasírovat. Nemá to jinej důvod.

Radovan Komínek
Host
Radovan Komínek

Kamera, jejíž záběr lze využít ve správním řízení je jedna z nejvýnosnějších investic, pokud takto využívána bude. Jedna jediná nehoda stojí několikanásobek hodnoty kamery s instalací jenom na ztrátách času a zdravotních újmách včetně úmrtí. Majetkové škody jsou vymáhány cestou zákonného pojištění, takže tam by správně u většiny nehod měla nula od nuly pojít. Teď už jenom technologii rychle rozšířit a neutlumovat kvůli ní stavbu mimoúrovňových křížení, což se týká i Studénky.

R2R2
Host
R2R2

k 31.12. 2018 evidovala SZDC 7858 prejezdu z toho 3816 se svetly. Na „zabezpecenych“ zeleznicnich prejezdech doslo v roce 2017 k 75 srazkam s vlakem, skody policie odhaduje zhruba na 25 milionu, v roce 2015 (Studenka) pak bylo nehod „jen“ 70, ale s rekordnimi skodami ve vysi temer 50 milionu. I kdyz nektere nehody stoji mnohonasobne vic nez instalace a provoz kamer, tak vzhledem k tomu o jak marginalni zalezitost se jedna, je velice sporne, zda se da predpokladat navratnost investice, tedy navratnost ve forme zmenseni skod, na pokutach se samozrejme „vhodne“ umistena kamera muze vratit pomerne brzo. Navic cela… Číst vice »

Dan
Host
Dan

Řidičů, kteří jsou tak „nepozorní“, že vjedou na červenou na přejezd, je doufám naprosté minimum. Oni tam opravdu vjíždí záměrně, asi v domnění, že to ještě stihnou a když ne, tak to třeba přežijí, nebo nepřemýšlí vůbec. Myslím, že instalace kamer na několik desítek frekventovaných přejezdů a systematická práce policie (klidně si tomu říkejte represe), přinese za pár let výraznou změnu v chování těchto hazardérů. A když „zařve“ v autě pod vlakem např. čtyřčlenná rodina, tak mi to zas tak marginální nepřipadá.

R2R2
Host
R2R2

Je to naprosta marginalie, rodin, ktere zemrou mimo prejezdy je vyrazne vice. Ale pokud si vetsina obyvatelstva preje kvuli „par“ mrtvym na silnicich nebo zeleznicnich prejezdech totalni upokutovani, uregulovani a neustaly dohled uradu, tak mi bohuzel nezbyva nez se s tim smirit 🙁

Dalibor
Host
Dalibor

a kolika sreážkám zabrání radar? a kolik srážek zavinili řidiči tím, že místo 30 jeli 45?

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A kolik srážek zavinili řidiči, kteří předjížděli vozidlo, které jelo mimo obec 90?

U 30/45 se to alespoň dá přežít, pokud se člověk připoutá…

Dáda
Host
Dáda

myslím , že nyní diskutujeme nad radarem na přejezdu…. na poutání kašlu to je ryze moje věc.. pokud můžu „legálně“ dejchat znečištěnej vzduch, můžu „legálně“ chlastat, kouřit, cpát se sádlem a cukrem, vyrábět skladovat a užívat drogy pro svou vlastní potřebu ( a ve všech těchto případech budu poté ZDARMA na OBECNÍ NÁKLADY léčen), nevím proč se MUSÍM v autě pásat a na motorce jezdit s přilbou.

hopa
Host
hopa

Jezdim jako fira. Zhruba pred mesicem jsem vzal 13 tisic a koupil si kameru na lokotku, k tomu poradny znackovy drzak se skripcem pro snadne umisteni a polohovani. Za dva roky mam 2 strety na prejezdu, dale nekolik souboju, kdy ridic jasne vedel ze blika cervena, videl mne a stejne projel a par takovych, ze jsem se fakt bal, protoze ridic proste koleje nevnima. Posledni fest neprijemny zazitek mam z dnesniho rana , potkal jsem traktor s branama. Ackoliv sem na houkacce skoro stal, borec proste vubec neresil, ze jsou tam koleje a prejezd. Srdicko mi delalo ťuk ťuk. Ubrzdil… Číst vice »

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Takoví řidiči si fakt zaslouží sešrotovat to svoje vozítko. Nakonec líp mít jednu oběť střetu než pobít spoustu cestujících ve vlaku, podobně jako ve městě v tramvaji/busu.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Máme na mašinách kamery. Příliv „divných“ videí je u mě asi o hodně vyšší, než co zvládneš sám 🙁

Jan Sova
Host
Jan Sova

A teď z druhého soudku. Dnes jsem přijel po 18 hod k frekventovanému přejezdu (3 koleje) na hlavním koridoru. Zrovna spadly závory. Naklonil jsem se přes závoru a viděl v dáli (asi 150m) Bobinu z ČDCarga, jak táhne nákladní soupravu rychlostí asi 45 km/h. No řeknu vám, že se to člověku honí hlavou na co tam bude tak dlouho stát a proč ty šráňky nespadli až za 15 vteřin.

Dominik
Host
Dominik

Jelikož jsou nějaké kolejové obvody, které spouští přejezd, a jelikož v současném stavu to nelze oddělit, jsou nastaveny pro nejrychlejší vlak.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

150 metrů / 45 km/h = to jste přece nemohl stihnout ani vystoupit z auta…

ale jinak: Ta Bobča mohla klidně stát s vlakem u návěstidla a napřed musí spadnout přejezd, pak se teprve postaví návěstidlo, pak zareaguje strojvedoucí a teprve poté se vlak začne rozjíždět. V takovémto případě minuta žádná míra, byť tu lokomotivu vidíte…

Jan Sova
Host
Jan Sova

zapomněl jsem tam napsat, že jsem byl na kole….

Dominik
Host
Dominik

A v čem je situace jiná, než s autem? Červená snad pro Vás platí stejně.

Kevis
Host
Kevis

Já nechápu,co se vám nelíbí? Začněte dodržovat silniční zákon a bude to v pohodě. Jsem řidič profesionál a nedovolil bych si nikdy vjíždět na přejezd,pokud svítí červeně světla a to ani tu chvilku po otevření závor. Ale zato často vidím,jakmile se závory otevřou, ještě červená nezhasla a aura už vjíždějí na přejezd. Jenže ony se zase můžou zavřít. A pokud se řidiči nemíní chovat na silnici tak,jak mají,tak si trest zaslouží. Klidně bych to nechal namontovat na vsechny přejezdy. Až se pak ve vlaku díky nehodě zabije někdo z vašich blízkých jen proto, že řidič třeba kamionu nerespektoval signalizaci,asi začněte… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

To jsi Kevisi u „profesionálů“ bohužel asi výjimka. Co já zažil vyhoukávání a klidně i předjetí, když jsem se nepohl, jakmile se závory začaly zvedat. Přejezdy na I/6 u Krupé a v Kolíně na místní komunikaci v ulici K dílnám budiž „mementy“ 🙁

Axel
Host
Axel

@Petr Šimral… oceňuji to jak tady píšete o zdravém rozumu (z 90% s Vámi souhlasím). Ale měl bych otázku na barvu – proč část loko Metransu na přední straně jsou v šedé barvě (např. v mlze je šedá nejhůř vidět). Proč nelze na předek loko namalovat/nalepit reflexní pásy? Přece za šedou si obvykle výrobce obvykle nechává připlatit ve srovnání se základní bílou.

Miloš
Host
Miloš

Souhlas.A ještě bych dodal,že daleko účinější by bylo místo pomalého a drahého instalování závor,vybavení přejezdů kamerami.Každý by pak jednal s vědomím: Pokaždé když nerespektuji-zaplatím.

Dáda
Host
Dáda

strašně by mne zajímalo kolik nehod na přejezdech bylo zapřičiněno vyšší rychlostí vozidla, že tam chtějí dát radar? podle mne je to jen další cesta jak kasírovat peníze, poáč rozpočet, protože je „vyžráno“ a dosypat se musí za každou cenu.

Dominik
Host
Dominik

Vy jste článek nečetl? Radar tam chtějí dát, kvůli poškození přejezdu, které vzniká rychlostí vozidla.
A 50/30 km/h tam není zavedeno pro srandu, kdo jezdí slušně se nemá čeho bát, a když někdo jezdí jak magor, tak má jistě i na pokuty.

Dáda
Host
Dáda

Tzn. přejezt s PZZ bez „bílý“ je mechanicky odlišný od přejezdu s PZZ bílou blikací? Tj vydrží věštší namáhání od vozidel? Tam je jinej svršek, nebo snad i jiný spodek? To jsou pro mne nové informace.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Když pojedete 50, těžko zastavíte před vlakem jedoucím „otevřeným“ přejezdem. Když nebliká bílé světlo, může se tam objevit vlak! Bude sice houkat, ale stále má přednost!

Dominik
Host
Dominik

Jenže 50 km/h je maximální rychlost, nikdo Vás nenutí jí jet, když nemáte jistotu, že můžete přejezd bezpečně překonat, můžete klidně i zastavit a rozhlédnout se.

Dáda
Host
Dáda

Když pojedu 30 a nevšimnu si vlaku budu na placku, když pojedu 50 a nevšimnu si vlaku budu na placku. Když pojedu 100 a vlak „náhodou“ nepojede rozsekám auto na vetšině přejezdů na hadry, páč je ta leckdy pěknej tankodrom. Jsou přejezdy kde je přehled kolimetr na každou stranu, jsou přejezdy, kde na trať není pomalu vůbec vidět… Rychlost nijak neovlivní nepozornost řidiče. Pokud si nevšimne světel, houkání vlaku, taj je víceméně jedno v jaký rychlosti. Tzn před přejezdem je zapotřebí koukat kolem sebe jestli náhodou na trati nejede vlak a ne čučet na tachometr, abych nebyl náhodou vyfocenej a… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Co se týče složení asfaltu, apod… se nevyznám, těch 50/30 km/h je právě kvůli bezpečnosti, na přejezdu bez PZZ je nižší rychlost kvůli bezpečnosti (a to kolikrát i vlaku).

Nekdo
Host
Nekdo

kvuli bezpecnosti to fakt neni. napsalo Ti to nekolik lidi vys. rychlost casto neimplikuje bezpecnost. a kdyby lidi jezdili tak rychle, jak citi bezpecne, pripadne pouze tak rychle, jak umi reagovat, tak to by bylo teprve neco – nekdo 40 kmh nebo nekdo 25 kmh.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Žádné pokutování nezachrání rozpočet. To jsou drobné. Ta omezená rychlost má svůj důvod. Ten je v tom, abyste dokázala zareagovat třeba na ujeté vozy nebo na projeté návěstidlo strojvedoucím (co je Vám platné, že strojvedoucí udělal chybu (stalo se, byť to jsou výjimky), zabil Vás. On je potrestán a Vy ležíte pěkně na hřbitově a vaši pozůstalí Vám v lepším případě nechají na náhrobní kámen vytesat nápis: “ ZDE LEŽÍ MORÁLNÍ VÍTĚZ“. A proto: bez bílého světla: 30 km/h, abyste dokázali reagovat, když já jedu 60 metrů od přejezdu rychlostí max. 10 km/h, houkám až to není hezké a auta… Číst vice »

Dáda
Host
Dáda

S tím zákonodárcem máte pravdu. Dodal bych jeden titulek, který mi vypadl nyná ze vzpomínek.. Ještě větší blbec než jsme doufali.

Dominik
Host
Dominik

Myslím si, že to chce razantnější změny, tedy zvýšení pokuty (nebo výpočet dle výšky platu, jako to funguje například ve Finsku), dále odebrání ŘP, alespoň na 5 let, případně ještě překvalifikovat jako TČ obecného ohrožení.

left-libertarianball
Host
left-libertarianball

Výše pokuty je dostačující, ale jen pro některé. Tudíž z toho co píšete rozhodně vypočítávat z příjmu. Zbytek je nadbytečný

Dominik
Host
Dominik

Uznávám, že překvalifikování jako TČ obecného ohrožení, je jen návrh, ale když vlak jede byť jen 100 km/h a někdo poruší zákon a vjede na přejezd ve výstraze, tak mi netrvďte, že tím nevzniká obecné ohrožení.
A odebrání ŘP na 1 – 6 měsíců, jako je teď, je směšně málo.

...
Host
...

A což teprve, když na trať před ten stokilometrovou rychlostí jedoucí vlak spadne strom. Já bych takový strom taky doporučoval zavřít, až zčerná.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Za spadlý strom bych zavíral někoho jiného, než strom. Ostatně zrovna dnešní zpráva ze Sněmovny stromy řeší, je to i zde na webu. Jako strojvedoucí povzdechuji: KONEČNĚ…

Dáda
Host
Dáda

Jo kde jsou try doby co okolí tratí bylo pořádně udržováno… prořezávalo se, vyžínalo… dávno pryč..

Elektrikář
Host
Elektrikář

Však si taky může jít někdo sednout za to, že nechal stát strom kde být neměl.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

To zatím u železnice neplatí….

Pár jsem jich za za svou kariéru porazil 🙁

...
Host
...

Když pro někoho není dostatečným trestem vlastní tragická smrt, případně doprovázená smrtí dalších přepravovaných osob ve vozidle, myslíte, že ho od riskování odradí nějaký trest?

...
Host
...

Pardon, když pro někoho není dostatečným odrazujícím faktorem vlastní tragická smrt…

Elektrikář
Host
Elektrikář

Nesmysl. Řidiči chovající se jako dobytek spoléhají na dvě věci: bezpečnost vlastního auta a zejména na své neomylné a zcela dokonalé řidičské schopnosti a tím mají pocit, že jim se nic nestane, protože oni jsou ti nejlepší.

...
Host
...

Ukažte mi jediného řidiče, který věří tomu, že jeho superbezpečné auto ustojí střet s vlakem.

Problém je v tom, že signalizace a závory na přejezdech přejezd často uzavřou na výrazně delší dobu, než je nezbytně nutné, což pak k takovým zařízením výrazně snižuje respekt. SŽDC je naprosto lhostejné, o kolik času bezdůvodně připraví účastníky silničního provozu, jejich problém to není a jsou také, jako všichni státní úředníci, zejména alibisty.

Dominik
Host
Dominik

Žádné uzavření přejezdu není na bezdůvodně dlouho, prostě předzváněcí doba je nastavena, logicky, na nejvyšší rychlost, kterou tam vlak může jet. Ve stanicích je zas kolikrát závislost přejezd – návěstidlo, nebo přejezd je hned za zastávkou, takže když je vlak v zastávce, tak už logicky musí být ve výstraze, v současném stavu to nelze rozlišit zda vlak projíždí nebo zastavuje, hlavně by pak zas musel být krytý návěstidlem.
Vaše slova o snižování respektu jsou jen výmluvy, těch, kteří porušují předpisy.

...
Host
...

No to jděte vysvětlit lidem třeba z Blanska, kde je přejezd dole, i když stojí vedle vlak v zastávce.
Prostě je to nějak nastavené, protože to tak je nastavené, protože to nějaký inženýr – trojkař vymyslel, neb na víc neměl a že to omezuje spoustu lidí a okrádá je to o čas, to je ajznbónu a šotoušstvu jedno, protože to není jejich čas, ale čas těch zlých automobilistů.

Dominik
Host
Dominik

A jak byste to rozlišil jestli vlak je zastavující, či projíždějící ideálně ještě k tomu u nějaké zastávky na znamení a napasovat to na kolejové obvody, jelikož jimi jsou přejezdy řízený. V obvodu stanice je většinou návěstidlo v závislosti na přejezdu, tudíž návěst se změní na volno ve chvíli, kdy je uzavřen přejezd a až v tu chvíli začíná výprava vlaku ze strany dopravce (proti stůj se vlak nesmí rozjet od perónu i kdyby byly 3 minuty po odjezdu). A vzhledem k půl minutovým až minutovým pobytům ve stanici (vyjma předjíždění, čekání na přípoj), tomu nelze jinak než aby na… Číst vice »

...
Host
...

„Vaše slova o snižování respektu jsou jen výmluvy, těch, kteří porušují předpisy.“

Kdybych byl jedním z těch bezmozků, co vjíždějí pod vlak, tak bych tu
1) už asi nebyl
2) asi bych nebyl schopen s vámi fundovaně debatovat

Takže nikoli, nejsou to výmluvy, je to celkem logické vysvětlení tohoto jevu.

Dominik
Host
Dominik

Já neříkám, že zrovna vy se takto chováte, ale nechápu, jak takto nesmyslně můžete obhajovat ty magory, kteří na ty přejezdy vjíždí. Nebo instalovat výsuvné desky sklopné od přejezdu, jako v Rusku ať si rozmlátí auto, když neumí čekat, takovým lidem nepatří do ruky ani ŘP.

Dáda
Host
Dáda

bohužel „ti nahoře“ v zájmu bezpečnosti cpou do aut milion „vychytávek“ ŕbegy, více érbegů, více adidas, pásy, předpínače, ABS, ESP asistenty toho a onoho, a automobilky to ve velkým propagují, vyvolávajíce tím pocit neohroženosti a vše přežitelnosti. Myslíte že to je správně? Není náhodou neustále vštěpovat to, že vozidlo je velmi nebezpečné těm uvnitř i venku? Nevím… A je smutné, že mne v tomto ohledu stát NUTÍ se chovat berpečně pod hrozbou perzekuce. Ale jinde, třeba u chlastu mne nechá chlastat do bezvědomí. Hlavně že chlastám zdaněnej líh: Páč perzekuce nastane jen, když chlastám nezdaněnej, že. Takže milý státe. zakažte… Číst vice »

...
Host
...

Má to dokonce odborný název, říká se tomu „Peltzmanův efekt“.

R2R2
Host
R2R2

Nejsem priznivcem drakonickych trestu ani kamer na prejezdech. Nicmene, co se tyka trestu, tak tam jsem toho nazoru, ze zalezi na pravdepodobnosti jeho udeleni, proto relativne nepravdepodobny „trest“ v podobe vlastni tragicke smrti nefunguje tolik jako pomerne pravdepodobny trest ve forme pokuty. Samozrejme tresty, ktere navrhuje predrecnik jsou extrem a kvuli tomu, ze trestny cin nevyresite obalkou do vlastnich rukou, muze byt slozite a zdlouhave jejich udelovani a v konecnem dusledku nemuseji na ridice dopadnout s takovou silou, jako relativne snadno udelitelna pokuta (urcena castka).

Dominik
Host
Dominik

Překvalifikování na TČ je jen návrh na kterém bych případně netrval.

...
Host
...

Relativně snadno udělitelná určená částka? Pán zajisté rád žertuje. Když schopný člověk chce, tak správní orgám prakticky nemá šanci zkasírovat sankci. Že troubové ještě rádi platí, to je samozřejmě jiná věc.

R2R2
Host
R2R2

Jenze, kolik lidi je schopnych a kolik lidi chce? A i pro ty schopne a ochotne se branit je to opruz.

...
Host
...

To už je každého věc, jak si to rozhodne a zda do toho chce dát nějaké úsilí. Jakmile jde o desetitisíce a/nebo o papíry, tak se mají tendenci cukat i ti, kteří jinak raději platí.

R2R2
Host
R2R2

Samozrejme, ze v momente, kdy jde o papiry, tak se snazi o ucinnou obhajobu temer kazdy. Ale to je prave jeden z duvodu, proc velka cast lidi ochotne plati urcenou castku, ta je obvykle nizsi nez potencialni pokuta ve spravnim rizeni a nejsou s ni spojeny body ani riziko odebrani ridicskeho opravneni. Navic je jeji uhrazeni v dnesni dobe jednoducha zalezitost, obzvlast pokud platbu zvladnete s pomoci prilozeneho QR kodu, ale i vytukani cisel do internetoveho bankovnictvi je nesrovnatelne jednodussi nez dojizdeni na urad k projednani prestupku ve spravnim rizeni.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Bude – li ovšem dostávat fakturu s QR kódem každý týden třikrát, tak prohlédne i ten největší ignorant…

R2R2
Host
R2R2

Otazka je, zda pote zacne investovat do obrany nebo zacne temto vyzvam predchazet jinymi zpusoby, neni-li jina moznost, tak treba i dodrzovanim predpisu v mistech automatizovane kontroly.

Dominik
Host
Dominik

Neříkám, že po mém návrhu nebudou žádní, řídiči vjíždět na přejezd ve výstraze, ale počet se jistě sníží, jelikož přijít o papíry na 5 let místo 5 měsíců je jistě větší trest a totéž pokuta, když bude dle výše platu, tak jistě víc zabolí pokuta třeba 30% platu než třeba 10 000,- ,když plat bude třeba 80 000,-.

...
Host
...

Tohle všechno se dá obejít, navíc kamerami neprokážete skutek konkrétní osobě.

Ale jak už tu zaznělo, výše postihu není tím odrazujícím faktorem, odrazujícím faktorem je míra pravděpodobnosti, že ten postih přijde. A ta je pro někoho dokonce nulová.

Dominik
Host
Dominik

V případě, že na kameře nebude rozpoznatelný obličej řidiče, půjde trest za vlastníkem vozidla a ten ať případně prokáže komu vozidlo zapůjčil.
No a instalovaným systémem ta pravděpodobnost vzroste.

...
Host
...

Majitel vozidla ovšem nemusí (a někdy dokonce ani nemůže, například právnická osoba) být držitelem řidičského oprávnění, čili ten majiteli (provozovateli) zadržet nepůjde. Kromě toho, vy máte nějakou kvalifikaci v oblasti rozpoznávání obličejů? Správní orgán nemůže pracovat s dohady a dojmy, ale musí dbát zásady materiální pravdy (vizte §3 spr. řádu)…

Dominik
Host
Dominik

Co se týče právnických osob, tak předpokládám, že se převážně jedná o služební vozidla a v tom případě se vede kniha jízd, takže řidič bude snadno dohledatelný.
Jinak bude jen pokuta, pokud dotyčný neprokáže, kdo vozidlo řídil. Jinak dost kamer dnes umí rozpoznat obličej, a já jsem ani neřekl, že já ty záběry budu zkoumat.
Ano někomu se to může zdát nefér, či nepřiměřené, ale v opačném případě tu budou výmluvy na jinou osobu a mraky nevyřešených přestupků a pak systém tedy nebude správně fungovat a pokles přestupků bude minimální.

...
Host
...

Jak chcete právnickou osobou donutit vydat knihu jízd? To je vydání důkazu, což je kladeno na roveň podání výpovědi a tuto lze ve smyslu ustanovení čl. 37 odst. 1 LZPS odepřít (a může tak učinit i právnická osoba, opakovaně judikováno). Vy jste veden snahou páchat dobro. Problém spočívá v tom, že tato snaha nevede až tak úplně ke zlepšení stávající situace, ale často je tomu přesně obráceně. Přestupků můžeme mít zdokumentovaných stokrát, možná i tisíckrát tolik, stačí se postavit k libovolné silnici s příslušnou technikou (a nejde jen o rychlost). Ale opravdu chceme na silnicích mít až tak vystresované řidiče,… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

No, když nevydá, tak pokuta půjde za danou právnickou osobou, bude to jen jejich volba, já je nechci nutit ji vydat, ale buďto prokaž, kdo vozidlo ve skutečnosti řídil, nebo jde pokuta za tebou.
Vystresované? Co je stresujícího na dodržování zákonu a pravidel toho, jak se mám u přejezdu chovat?
Tvrdí se, jak závory zvyšují bez a přesto se nehody dějí i na těchto přejezdech.
Mimoúrovňové křížení je sice fajn, ale na méně frekventovaných komunikacích se nevyplatí a někde na to není místo a vybudovat jej jinde zas přinese dlouhou zajišťku.

Elektrikář
Host
Elektrikář

Třeba můj zaměstnavatel (950 zaměstnanců) běžně sdělí policii kdo byl v autě dle knihy jízd. Pár kolegů už s tím problém mělo.

...
Host
...

Jistě, kvůli řadovému zaměstnanci si nikdo prsty pálit nebude.

Elektrikář
Host
Elektrikář

A proč by měl Dominik mít kvalifikaci na rozpoznání obličejů? Od toho je tady policie aby vyhodnotila pořízené záznamy.

...
Host
...

Takovou kvalifikací jaksi nedisponuje nikdo ani u policie, čili jako důkaz je to nepoužitelné.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

To není TREST, to je NÁSLEDEK. Jaksi smrtí vše končí a není možnost nápravy.

Dáda
Host
Dáda

no vzheldem k tomu, že například nepřipotání se pásem je natolik pro okolí nebezpečné jednání že je za něj stejný počet „bodů“ jako třeba řízení bez řidičáku nebo překročení rychlosti o 20km v obci. Prostě se smiřte s tím, že bezpečnost je všem totálně u prdele toto je jen stroj na peníze – pokuty, body, školení řidičů, přezkušování, tj je vše jen pro to, aby se vylejvaly peníze a „kouřilio se ze všech komínů“

...
Host
...

Nepřipoutání se bezpečnostním pásem skutečně je pro okolí úplně stejně nebezpečné, jako řízení bez řidičáku nebo překročení rychlosti o 20 km/h, tedy vůbec, čili že je shodný trest, je tak nějak logické. Asi jako v tom ruském vtipu z gulagu: „Kolik jsi dostal?“ „Deset roků.“ „A za co?“ „Ále, právě že za nic.“ „Tak to lžeš, za nic se dává jenom osm.“

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Nepřipoutání se je opravdu velmi NEBEZPEČNÉ JEDNÁNÍ (záměrně to píši velkými písmeny).

Představte si, že jedete v obci rychlostí třeba 20 km/h. Vyjíždíte z vedlejší vpravo na úzkou hlavní cestu s hustým protisměrným provozem. Nezvládnete se udržet úplně přesně u pravého obrubníku, narazíte do protijedoucího automobilu, taky nejede nijak velkou rychlostí, třeba 40 km/h. Ale řidič a spolujezdec nejsou připoutáni. Vy narážíte, vystřelují airbagy a Vy jste najednou dvojnásobným naštěstí ne vrahem, ale jenom jste zabil. A pokud by byli připoutáni, pravděpodobně by se nikomu nic nestalo nebo by to skončily odřeniny…

R2R2
Host
R2R2

To je ovsem problem toho, kdo se nepripoutal, pouze totalitni spolecnost si dovoli sebeohrozujici chovani pokutovat s vymluvou na to, ze byste mohl privodit spatny pocit okoli.

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Zatím je to problém toho, kdo zavinil, ačkoliv zvýšené důsledky svého pochybení nezavinil…

R2R2
Host
R2R2

Zvysene dusledky jdou na vrub toho, kdo je zpusobil nedodrzenim svych povinnosti. Nevim, kde jste prisel k opaku.

Dáda
Host
Dáda

pokud na daném místě bude třeba auto PČR, která nemá povinnost se za všech okolností poutat tak bude co? Je to jen o tom, že „ti nahoře“ prostě vymýšlejí „knihy“ důvovů, jak co nejvíc a nejčastěj těm „dole“ ukazovat kdo je tu pánema kasírovat je. Na to právě mají celníky, berňák, policajty… Pokud jsem kuřák a zjistím, že na UA jsou levný cigára, a naložím si jich plněj kufr, tak mi okamžitě dají „po kulách“ (když na mne přijdou) ne kvůli zdraví, že kouření škodí, ale kvli tomu, že stát nezkasíroval „bakšiš“ – pašování, únik od DPH, únik spotřební daně…… Číst vice »

...
Host
...

Kdyby se celej ten aparát zrušil, nebudou potřeba žádné daně. Akorát za vše budeme platit přímo a tržní cenu. Jak za pobyt v nemocnici, tak i za jízdu po silnici. Já s tím problém nemám a volám „už aby to bylo!“

Dáda
Host
Dáda

Mám tomu rozumět tak, že jsem pokutován proto, že protijedoucímu řidiči dostatečně v případě nehody nekryju prdel?

Zvědavý cestující
Host
Zvědavý cestující

Nepřipoutání se může být velmi nebezpečné. Například nepřipoutaný spolujezdec na zadním sedadle může v případě čelního střetu zranit či usmrtit osoby vedle sebe nebo na předních sedadlech.
Stačí do googlo zadat „video car crash seatbelt back seat“ a najdete tam toto + 18 mil. dalších:
https://www.youtube.com/watch?v=FU12n1sdLx0
http://bestride.com/news/safety-and-recalls/video-the-horrifying-crash-effects-of-not-wearing-a-seat-belt-in-the-back-seat

Takže ano, pokuta je na místě.

Rossec
Host
Rossec

A pokud by byl v Úvalech vybudován podjezd, došlo by pravděpodobně ke snížení přestupků na nula a nebylo by vidět dospělé, kteří vedou za ruku děti … .

Pavouk
Host
Pavouk
On.
Host
On.

Jsou tam jen dva podjezdy a podchod pro pěší. Co víc je třeba udělat?

R2R2
Host
R2R2

Zrusit prejezdy by vyrazne pomohlo.
Pokud je k nim alternativa, tak neni duvod je za kazdou cenu udrzovat. Pokud je alternativa daleko pro pesi nebo cyklisty, tak se da prejezd zuzit. Nicmene je fakt, ze zruseni prejezdu by bylo kontraproduktivni z pohledu vyberu pokut. Nicmene, kazdy, kdo deklaruje, ze mu jde o bezpecnost, by mel byt proti zbytecnym urovnovym prejezdum.

Dushan
Host
Dushan

Ani se mi nechce věřit, že jde o „První takový přejezd „. A že není ani ve Studénce, kam se instalovalo několik kamer po fatálním střetu pendolina s kamionem.

jan
Host
jan

A opravdu je někdo vyhodnocoval pravidelně? A pokutoval?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Bohužel nikoliv. Až po střetu Pendolina s kamionem si stáhli záznamy a pak zase nic. A to se to tam dělalo právě kvůli tomuto. Tak snad tento systém bude využívanější.

Nekdo
Host
Nekdo

a tak jiste. jedinym cilem je zvyseni vyberu pokut a represe. protoze uniformovani a hlavy pomazane v nasi zemi neumi nic jineho…

Zvědavý cestující
Host
Zvědavý cestující

Mám za to, že data uvedená v článku nepodporují vaše tvrzení, protože celkový výnos z vybraných pokut nijak nezmiňují, naopak ukazují na správnost a účinnost tohoto opatření: „Během pilotního provozu dohledových kamer v Úvalech u Prahy došlo za deset měsíců roku 2017 k 375 dopravním přestupkům. Za stejné časové období v následujícím roce se jejich počet snížil na 131 přestupků.“ Já z výše uvedeného usuzuji: 1) Nezanedbatelná část řidičů pravidla opravdu nedodržuje, pokud není kontrolována 2) Instalace kamer opravdu razantně snížila počet přestupků (na třetinu) Ekonomické vyhodnocení takovéhoto opatření by mě však velmi zajímalo. Investiční náklady + údržba + administrativní… Číst vice »

left-libertarianball
Host
left-libertarianball

To že není uvedena výše vybraných pokut neznamená, že není cílem zkásnout lidi. Plus jeden přejezd je statisticky dost malý vzorek

Dáda
Host
Dáda

No rnám několik radnic v okolí, kteří z radarů mají nejmasivnější příjem a taky to tak prezentují. Mj. loni, když poklesl objem pokut byl přenastaven limit záznamu ze 63 na 58Km/h ( a prosím, byl jsem účasten tohto procesu osobně). Aby se penízky zase sypali do obecní kasy stejnou mírou…

Zvědavý cestující
Host
Zvědavý cestující

Nepopírám, že leckde to tak být může. A také nepopírám, že i tak mi to nevadí. Je to kromě stavebních úprav vozovky asi jediný účinný způsob zklidnění dopravy a obec má alespoň kompenzaci za externality z tranzitní dopravy, které jsou často značné (hluk, otřesy, prašnost, opotřebení). Ale přijde mně nemístné polemizovat o takovémto opatření v případě přejezdu uprostřed obce (spíš malého města) na koridorové trojkolejné trati v nepřehledném oblouku s povolenou max. rychlostí 120 km/h…

coolio
Host
coolio

Patrně ano, protože jestli pokutu dostane provozovatel vozidla, tak to moc neřeší, krom příjmů do obecních pokladen

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll