lot
Infrastruktura Mimořádné události Železnice

Někteří starostové jsou proti kamerám na přejezdu, tvrdí šéf Správy železnic. Dohled bude na 13 místech

Kamerový systém na přejezdu. Foto: Ministerstvo dopravy
Kamerový systém na přejezdu. Foto: Ministerstvo dopravy
Na některých přejezdech již kamery jsou, zatím ale nepředávají data úřadům pro správní řízení s těmi, kteří spáchali přestupek.

Správa železnic chce do konce roku spustit kamerový systém na celkem třinácti přejezdech. Opatření má zvýšit bezpečnost na železnici. Proti instalaci kamer ale byli podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody někteří starostové v obcích a městech, kde se dohledové zařízení má objevit nebo již funguje.

„Zásadně tomu místní samosprávy, více než ze tří čtvrtin, nešly naproti. Starostové si nepřáli, aby něco takového bylo a bylo zaznamenáno porušení předpisů,“ řekl Svoboda na jednání Hospodářského výboru Poslanecké sněmovny. Už ve Sněmovně ale odmítl říct, o které samosprávy šlo. „Jednání s obcemi nejsou u konce, proto zatím nebudeme konkretizovat,“ řekla později na opakovaný dotaz mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Výtěžek z pokut je příjmem obce.

Pilotní provoz přejezdu s kamerou začal před dvěma lety v Úvalech. Po instalaci kamery se roční počet přestupků na tomto přejezdů snížil z 375 na 131. Před dvěma týdny podepsala Správa železnic s Policií ČR smlouvu. Ta řeší předávání informací z kamerového systému pro možné zahájení správního řízení.

Na šesti přejezdech už kamery jsou (konkrétně P4897, P6847, P6865, P6890, P6896, P6913 – seznam dole), přestupky ale zatím nejsou odesílány na příslušné správní úřady. „U zbylých přejezdů dochází k úpravě tak, aby předávalo informace o výstraze kamerovému systému,“ dodala Friebová. „Zároveň řešíme zabezpečenou komunikaci mezi Správou železnic a Policií České republiky, přes kterou budou informace o přestupcích zasílány,“ dodala.

Podle Svobody jsou kamery preventivním krokem. „Vede nás k němu stále vysoký počet velmi neukázněných řidičů, kteří se na přejezdech chovají riskantně,“ uvedl v dubnu Svoboda. Podle něj nejde o skrytou šikanu řidičů. Informace o přejezdech s kamerou jsou veřejně dostupné.

Kamerové systémy mohou být v rámci dohody a spolupráce s příslušnou obcí doplněny i o radar, který bude v době klidového režimu přejezdu zaznamenávat překročení nejvyšší povolené rychlosti při průjezdu silničních vozidel. Celkové náklady na dovybavení těchto 14 přejezdů dohledovým zařízením, a to včetně softwarového vybavení, přesáhly částku pěti milionů korun.

Další kamery příští rok

Druhá fáze instalace inteligentních kamer, ve které se vybaví zcela novým zařízením dalších 16 přejezdů po celé ČR, proběhne do konce příštího roku.

Řidič, který vjede na železniční přejezd v případech, kdy je to zákonem zakázáno, se dopouští přestupku. Podle zákona mu hrozí pokuta až 5 000 korun, zákaz činnosti spočívající v zákazu řízení motorových vozidel až na 6 měsíců a do bodového systému mu bude přičteno 7 bodů.

Přejezdy patří k místům, kde na české železnici umírá nejvíce lidí. Nehod na přejezdech letos ubylo, zřejmě i kvůli omezené dopravě během nouzového stavu. od ledna do konce srpna došlo zatím k 97 srážkám, loni ve stejném období ke 133. Stoupl ale počet usmrcených: z 26 na 29 lidí. V Česku je celkem téměř 8000 přejezdů.

Přejezdy, na kterých je nebo letos bude kamerový systém

Č.přejezdu

žkm

Traťový úsek

Lokalita

P4897

286,369

Žst. Uhersko

Uhersko

P6847

6,640

Svitavy – Květná

Svitavy – Květná

P6865

21,323

Polička – Borová

Polička – Borová

P6890

28,109

žst. Borová u P.

Borová

P6896

30,380

Borová – Čachnov

Borová – Čachnov

P6913

39,521

Čachnov – Skuteč

Čachnov – Skuteč

P8290

328,679

Louky n.O. – Karviná hl.n.

Louky nad Olší

P6511

280,264

Bohumín – Dětmarovice

Dolní Lutyně

P6501

245,044

Žst. Studénka

Studénka

P6506

252,244

Studénka – Jistebník

Jistebník

P6508

256,861

Jistebník – Polanka n.O.

Polanka n.O.

P7868

25,272

Opava v. – Kravaře ve Slezsku

Velké Hoštice

P8280

307,712

Bystřice nad Olší – Třinec

Vendryně

P6496

231,244

Přerov – Ostrava

Suchdol n. Odrou

183 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Který starosta, která obec?
Nějaká univerzální Prdel sloužící k vymluvám SŽ?

zdeněk

co je starostum do toho, jestli nahodou sami neporušují předpis

v.sp

Ja uz jsem v Uvalech dlouho nebyl, tak se zeptam tady: jak moc buzeracne jsou ty kamery nastavene? Tohle totiz muze byt jeden z duvodu, proc to starostove nechteji. Jako lide nadavaji na pokutu z radaru za 53km/h ci MP merici v Melnice na zarostle vlecce (na limit 30km/h).
U prejezdu sice zakon rika, „Řidič, který vjede na železniční přejezd v případech, kdy je to zákonem zakázáno“ – ale logicky jen v pripade, ze jde bezpecne zastavit (srovnej s projetim krizovatky na oranzovou). Budou tohle ty kamery zohlednovat? A jak dlouho? Nez se nekomu bude zdat, ze vybiraji malo?

Dominik

A z jaké pozice starostové si vůbec dovolují kecat do toho, jestli na přejezdu budou kamery? Však přejezdy nejsou v jejich správě. Prostě budou tam kamery a nazdar. A kdo má problém dodržovat rychlostní limity, tak mu nepatří do rukou řidičák. Když mám na přejezdu 10 km/h, tak by mě s mašinou nenapadlo tam jet rychleji, jen proto, že si myslím, že to je zbytečné.

Jiří Kocurek

https://www.youtube.com/watch?v=qwgAmjln6FI
Velmi nezodpovědné! Co kdyby se přiřítily utržené vaogy z vlečky? Každé bábi napařit 10.000 Kč pokuty!

Dominik

Ale ano, je potřeba řešit i chodce a cyklisty, řešíme auta, ale že stejný zákon porušují i chodci a cyklisté se tolik neřeší a že u nich to je taky velice častý přestupek. Sice to má menší škody na majetku, ale provoz se musí zastavit tak i tak.

ksz

Jistě, že jde ze strany chodců o přestupek, ale na druhou stranu, proč má Spržel obtěžovat uživatele pozemní komunikace postupným zvedáním břeven, proč (v dnešní době to není problém) nenadimenzuje zdroj na současné zvedání ?

Dominik

To je to samé, proč se instalují zbytečné semafory pro chodce, které mě akorát zdržují? A že jich v Pardubicích je, třeba na Masarykově náměstí u zastávek MHD, ty jsou úplně zbytečné.

Vašek

Nakolik bude průkazné ze záznamu, kdo auto řídil? Např. při překročení rychlosti, když mne vyfotí radar, zaplatím pokutu coby majitel vozidla, ale body nedostanu, neb není prokázáno, že jsem za volantem seděl já. Myslím, že to bude tak i z kamer na přejezdech.

Joseph

Třeba by se mohl změnit zákon… vše by šlo za majitelem vozidla. On by si to pak vyřídil s dotyčným řidičem.

ABC

To samozřejmě půjde. Ovšem bez bodů.

ABC

Navrhněte to svému poslanci.

Joseph

Kdo chce, hledá způsoby… kdo nechce, hledá důvody.

ABC

Však píšu – navrhněte to svému poslanci

Joseph

Pane, proč bych měl já něco radit svému poslanci. Ad 1) má placené poradce a asistenty ad)2 můj poslanec a senátor není můj šálek kávy. Díky za radu… kliky neleštím a ausgerechnet u politiků.

Jan Sova

Politika vás nezajímá, ale chcete měnit zákony. No typické, co se divím….

Joseph

Tak je snad většině diskutujících jasné, že změnu lze prosadit zákony, případně prováděcí vyhláškou.

ABC

Chtěl jste způsoby, pane? Já Vám jeden navrhuji … jinak plkáním na fórech docílíte víte co …. ovno

Joseph

Ano, všiml jsem si… i tenhle web není jiný.

KarelF

Tak bylo by fajn pokud by si zákonodárci zde brali příklad, ale bohužel to tak nefunguje nikde a pokud ano nechám se rád poučit.

hank

Ale funguje…Ve většinových volebních systémech. To by ses divil, kolik lidí v UK si dopisuje se svými poslanci.

Dalibor

Nevyhovuje vám zákon, chcete změnu anel nechete na tom jakkoliv se podílet.
Jak charakteristický přístup v Čechách.

Vašek

Vždyť to už je. Majitel dostane pokutu, ale není prokázáno, kdo řídil. Takže bez bodů, jak píše i ABC.

Dominik

Tak změnit zákon, že by to bylo i z bodama, pokud by neprokázal, že vozidlo skutečně neřídil, třeba, že bylo půjčeno.

Jan Sova

Řekněte to mediální hvězdě Humlovi. Ten tento zákon v letech 2012-2013 prosadil. Nyní obhajuje Auto Esa, které to ušil na míru.

Vašek

Proč bych já měl prokazovat svoji nevinu? Od jakživa se musí delikventovi prokázat vina . Tedy v právním státu.

Dominik

Tak když už nyní dostane majitel vozu pokutu, pokud se neprokáže, kdo vozidlo řídil, tak by to bylo stejné, akorát se to rozšíří o body.

Dalibor

Něco jako presumpce viny?
Jak upřímné….

Dominik

Však už nyní dostane majitel vozu pokutu, pokud se neprokáže, kdo řídil, takže můj návrh obsahuje defakto jen rozšíření o body.

Vašek

Ještě, že nemáte možnost tu kravinu prosadit.

Dominik

Jistě, kamera neprokázala, kdo řídil, dotyčný tvrdí, že on ne, tak dáme majiteli pokutu a všichni budou spokojeni, ale jak by hrozilo odebrání bodů, tak už je to kravina.

Gale

Když k tomu bude mít stejné prostředky a pravomoce, proč ne…

ABC

Samozřejmě že bude. Rychlý prachy nesmrdí.

Vašek

Nebude. Stejně jako u radarů dnes. A pokud by se nic neprokazovalo, byli bychom zpět v socialismu.

ABC

E? U radarů se nic neprokazuje pokud provozovatel zaplatí „určenou částku“ a úplně stejné to bude i u přejezdů.

Vašek

Samozřejmě. Nebude potrestán viník, ale trouba, co mu půjčil auto. Takže výchovný efekt veškerý žádný.

KarelF

Tak trouba nemá půjčovat auto ještě většímu troubovy. Jinak nejsem zastáncem liniových radarů, protože to je zautomatizovaná číhaná za stromem. Pan R. mne jistě odpustí. S tímhle, ale já osobně problém nemám, protože pokud je někdo tak blbej, že vjede na koleje na červenou tak si ani nic jiného nezaslouží – pokutu. Spíše by mne zajímalo jestli se pokuta bude vymáhat i po pozůstalých nebo úmrtím přestupek – porušení zákona zanikne.

Gale

S osobou zemřelou se trochu blbě projednává, takže obec o pokutu přijde.
Bude-li však nějaký opravdový poškozený (třeba dopravce nebo infrastrukturník), může uplatnit nárok na náhradu škody v dědickém řízení.

Dominik

Však by se prokazovalo, e prokazoval by majitel, že skutečně neřídil, že vozidlo půjčil. A jestli nato bude mít smlouvu, či něco jiného, tak to je jeho boj, jak to prokáže.

Vašek

Já bych třeba začal postihovat odplivnutí si na chodník. S použitím testu DNA, za několik tisíc, aby bylo průkazné, že ten plivanec je skutečně můj. Pak bych dostal stovku pokuty ve správním řízení.

Dalibor

přesně tak, Ono státu nejde o body, jde jim o vylepšení místních rozpočtů, páč vybraný flastr cinkne do kasičky obce v kterýá má v katastru onen přejezd.

Joseph

Naprosto v pořádku, na hlupáky musí být přísnost. A slušný řidič se bát nemusí.

Joseph

Tak 2 ojebávači zákonů už se záporně vyjádřili. ;o))

Joseph

;o) IDGAF

Jiří Kocurek

Jistě, s vámi musí totiž každý souhlasit. Slušný člověk se totiž nikdy nemusel ničeho bát. Stačí, aby nahlásil krádež až na druhý den.

Zdeněk

Kamery sice trotly za volantem nezastaví, ale zaznamenají jejich přestupek a je jen na zákoně a příslušných úřadech, jak s informací o takovém přestupku bude naloženo. Řidič usvědčený z takovéhoto přestupku by měl příjít o řidičák nejmíň na tři roky, při druhém takovém přestupku již definitivně, přičemž pokud by se jednalo o profesionálního řidiče, stačil by jeden přestupek na přejezdu, aby přišel o noty na furt. K tomu je ovšem potřeba fungující centrální registr dopravních přestupků. Nejsem v tomto v obraze – existuje něco takového? Mám na mysli situaci, kdy by řidič spáchal takový přestupek třeba v Plzni a druhý… Číst vice »

ABC

Nepřijde o nic, maximálně o nějakéý prachy. A teď se klidně pos@rte….

KarelF

Tak i přijít o prachy má svůj efekt. To se tak jdete kouknout do banky na výplatu a ejhle téměř nic. Ono když to řešíte vaším se klidně… tak ono to pak skočí o náklady vymáhání, právní zastoupení, administrace úřadu a pak se teprve pos…….

Jan Sova

Registr přestupků existuje. Existuje i registr řidičů, kde se evidují jejich přestupky a trestné body. Ale pšonského řidiče kamionu to stejně nezastaví na šráňkách, vážený pane…. A ještě se plošně nadává na nabobtnalý státní aparát, který to musí do těch registrů taky krmit….

Bartoš

Vacanero

Vlastimil Kocurek

Už jsem nějak na slovo starostové alergický. Kdyby raději v takových věcech mlčeli, to potom se nedivme že společnost je tak polarizovaná stát udělá cokoliv, starostové jsou proti. Neměli by se míchat do věcí, které jim nepřísluší.

Martin

Tak to jsem sam prekvapeny, ze jsou i starostove, kteri podporuji riskovani zivotu,… Ty kamery jsou dobra vec,… jen je trochu skoda, ze prijem z techto penez v tomto pripade nejde na vylepseni prejezdu, zabezpeceni apod…

ABC

Jim je to úplně u pérdele neboť prachy bude stejně inkasovat nejbližší trojková obec a príjem z těchto peněz samozřejmě půjde zcela mimo ně

Surio Mario

Samozřejmě jsou proti, protože by na těch kamerách bylo vidět, kolik lidí z jejich obce jezdí přes přejezd nedovolenou rychlostí, ignoruje blikající červená světla, objíždí závory nebo se na křížích ani nerozhlédne. Vždyť oni přece vědí, že náklad jezdí jen v 6 ráno tam a v 9 zpátky a všechny osobáky zastavují v zastávce, takže když to začne červeně blikat, je ještě minuta času na přejetí trati. A pak přijde ten den, kdy pojede v 7.30 pracovní vlak a na přejezdu bude někdo šeredně překvapený…

KarelF

škoda, že není vidět kdo dává mínusy tenhle by mne opravdu zajímal.

Radim

Valná většina řidičů rychlost a potřebnou opatrnost na přejezdech nedodržuje (čest té menšině), když to nebliká, jedou bez rozhlížení vpřed a jejich jediná starost je, jestli se dá přejezd tou jejich šedesátkou přejet bez újmy na plechovém miláčkovi. Když budete chtít jet tak, abyste i na přehledném přejezdu byli schopni zastavit před rozjetým vlakem, tak vám i těch 30 km/h bude moc. A že se řidiči bojí kamer se nedivím, mají proč, kdyby byli tak pod dohledem jako strojvedoucí těch vlaků, bude jich na silnicích ani ne desetina.

Jan Sova

proč by přejezd, na kterém není vlak nemohlo auto plynule projet, to tam má hledat rychlostní stupně, nebo se zastavovat a chytat lelky ?? A to není řeč o „ztracených “ vlečkách, které odmítají silničáři i při opravě vozovky odstraňovat i po desítkách let totální nefunkčnosti, bo majitel vlečky jaksi hajá…..

Radim

Protože nic není 100% a nikdo Vám nezaručí, že tam ten vlak nebude, je to v rámci bezpečnosti a proto na to pamatuje i zákon tak, jak je postavený. Přejezd je přejezd, i na vlečce, když ujedou vagóny a zmastí Vás i s autem (nedávno to dopadlo ještě dobře), tak s tím neuděláte nic. Ale klidně si lítejte dál, jak jste zvyklý, třeba budete mít štěstí, doufám jen, že jezdíte osobákem a nejste tudíž pro dráhu tak nebezpečný.

Jaaaa

Vy na křižovatce s hlavní silnicí taky nezastavujete, protože byste musel „chytat lelky“?

Jestli vám to ještě nedošlo, tak přejezd je prostě jenom další křižovatka, kde jste ale vždycky na vedlejší.

Jan Sova

Já křižovatky i z vedlejší projíždím, když na hlavní nic není….

Vašek

Vraťte řidičák a nesedejte za volant. Ve svém i obecném zájmu.

KarelF

takovýmto řidičům říkám jedno: Vem nůžky rozstříhej řidičák a spláchni se s ním do hajzlíku.

KarelF

Tak protože vyhláška, protože se máte přesvědčit o tom jestli tam nějaký vlak náhodou nejede.

Luboš Beneš

A to jde přejet přejezd rychlejí než 50 aby jste nezničil tlumiče? Po všech rekonstrukcích např. přejezd mezi Třemošnou a Kaznějovem v lese na I/27 – kdysi závory, pak bez závor, ale dal se přejet 90, nyní opět závory, ale sklonově jinak, takže 50 OK. Pokrok nezastavíš….ale je to dle předpisu…

Jan Sova

Zkuste si některý přejezd (třeba u staré vlečky napříč vozovkou) projet 20tkou a pak to zkuste 80tkou…. Garantuju vám, že tlumič si vyklepete až na doraz v té pomalé jízdě….

KarelF

Tak bych Vám doporučil tento přejezd https://mapy.cz/s/pabalujoza tam to zkuste klidně tou 80 km.

KarelF

Jo a na 80 km bych vám doporučil tenhle https://mapy.cz/s/coraduhoco ten je na 80 km jak dělanej.

KarelF

Jinak co jsem u tohoto přejezdu nepochopil. Všude, ale všude samé díry na silnici, na mapě to vypadá ještě docela lépe než v reálu. Ale co jsem fakt nepochopil je toto https://mapy.cz/zakladni?x=14.5187841&y=50.0845739&z=20&pano=1&base=ophoto&pid=70078928&yaw=3.848&fov=1.257&pitch=0.297 proč sakra vysypali tu hromadu asfaltu vedle silnice to ji nemohli vysypat do těch děr potažmo na tu silnici kterou by tím s přehledem spravili. Jasně zbyl z opravy mostu přes malešickou spojku takže kam s ním. Ale most a silnice k mostu je určitě v režii TSK takže TSK mohlo být jdno kde ten asfalt skončí zvlášť pokud by šlo o opravu.jasně plán oprav bla bla………..

Radim

Některý ano, některý ne.

Leden

Zřejmě občas nějaký starosta se opravdu stará o své občany a není nadšen z fízlování všech a všude, zejména když ty kamery zabírají přilehlé nemovitosti. Pamatujete si na hysterii SŽDC kvůli „šotoušské“ kameře v Chocni? No tak teď se totéž obrací proti nim.

Radek Janata

Ale houby. Porušování pravidel je tam zřejmě na denním pořádku (viz záznamy z už instalovaných kamer) a starosta se s těmi místními strejci minimálně dobře zná, pokud tam nejezdí na červenou sám.

Ostatně podobná neúcta k pravidlům je prostoupena celou IAD. Pochlubit se před přáteli, že jezdíte na dálnici 180 není faux-pas, spíš jste za frajera.

Jaaaa

A ještě budete nadšeně ostatně přesvědčovat, že i takhle jezdíte strašně bezpečně.

Luboš Beneš

V Německu to jde a mají tam více mrtvých? Je to více nebezpečné?

Radek Janata

V Německu je na dálnicích omezení na 120, kde je k tomu důvod, a je to poměrně často. A dodržuje se to.

Leinad

Není trochu rozdíl jet v DE 180 a projet červenou?

None

Choceň.tv jsem měl rád

Vašek

Starostové mají kamery snad na každém náměstí. Nechápu, proč jsou proti těm na přejezdech. Asi jsou stále v opozici.

Vít Jůza

Co to je za speciální kamery, že z jejich záznamů nelze vyčíst rychlost vozidla, že uvažují je doplňovat radary? Nebo jen tak, aby to více stálo?? Nebo kvůli větší přesnosti, aby mohli pokutovat i za 51 km/h??

Jarda Š.

Aby bylo možné ukládat pokuty za překročení rychlosti, musí být rychlost změřena kalibrovaným radarem, nepostačuje softwarový výpočet rychlosti ze záznamu kamery.

Dalibor

MOMENT! A co úsekový měření?

Jarda Š.

Úsekové měření musí být před ostrým provozem také zkalibrováno.

Leinad

Co takhle kdyby řidiče jedoucího na červenou sejmulo auto? (Ne jako kauza Řeporyje a hromada dalších, kdy je přejezd ve výstraze kvůli stojícímu vlaku)

-TR-

Jeden nejmenovaný starosta, známý svými ztřeštěnými výstupy na téma zahraniční politiky, si nedávno instaloval kameru směřující na přejezd, který se nachází hned vedle budovy úřadu městské části.

Dalibor

Jeden nejmenovanej satrosta umí zamíchat s vodami lokální i republikový politiky.
Ono když se vodou nemíchá, po čase začně smrdět..

-TR-

No, řekl bych, že on míchá vodu s obsahem kanalizace, takže to smrdí tak jako tak. Ale ta kamera směřující na přejezd je fajn.

Dalibor

prostě míchá co má zrovna pod rukou. Ne ve všem s ním souhlasím, ale fandím mu.
Mnozí politici jen sledujou vox populi aby „šli s masami“ – vlastní názor sice mají, ale zásadně s ním, dle potřeby, nesouhlasí.

petr 5

Já si naopak myslím, že mu jde jen o vlastní sebeprezentaci a doufám, že Čuněryje v Řeporyjích brzy skončí. Jako folklor dobré, jinak trapas na kvadrát.

-TR-

To si myslím, že se nestane. Naopak bude ještě poslanec, ODS ho nechá kandidovat z posledního místa a jeho fanoušci ho vykroužkují nahoru.

Dalibor

Furt mu ale fandím! (to neznamená že ho volím)

Luboš Beneš

No tak o tom rozhodnou občané obca….

Pavel

Pěkný den všem,
všímám si, že někteří řidiči dopouští prohřešku u přejezdu se závorami. Závory se začnou zvedat a dobrá třetina řidičů už se začíná rozjíždět, i když červená světla stále blikají. Mezitím už vjel do přibližovacího úseku jiný vlak a závory jdou ihned dolů. Auto je uvězněné mezi závorami, řidič zazmatkuje, závory neprorazí a neštěstí je na světě (Uhersko, Studénka, Uhříněves, atd.). Chtělo by to pořádnou osvětu, že zvednutí závor není signálem k jízdě přes přejezd a uvést důvody. Ideálně ve formě videa a že to SŽ i BESIP umí.

Kuba

Chtělo by to spíš, aby v případě, že během zvedání závor vjede jiný vlak do přibližovacího úseku, aby ty závory šly dolů až po uplynutí určité doby, stejně jako kdyby byly předtím normálně nahoře.
Nevidím důvod, proč by měly padnout hned.

None

Možná proto, že se blíží vlak?

Alibaba

Už se to to probíralo několikrát. Zkomplikujete zapojení závor dalším přibližovacím úsekem, složitější logikou a tím i nižší spolehlivostí celého systému..
Důvod, proč padají hned je, že můžou. Signál pro zákaz vjezdu na přejezd neskončil a závory jsou „jen“ pomůcka na přejezdu.

Radek Janata

Video si pustí pár youtube závisláků. Správná osvěta se dělá pomocí udělování pokut – a kvičení viníků následně zaznamenaného médii.

Jan Sova

Myslíte ty videa, jak jim kdysi točil F. Renč a nekoupili si k nim autorská práva (myšleno kucí z nábř. Ludvy Svobody) ???

ABC

Ten F. Renč co byl pak chycen ožralej za volantem?

Jan Sova

Jo to bude ten samej. Tuším Trojan (producent) říkal, že za ty prachy by MD natočil dvakrát tolik videí i s autorskými právy. Ty ale na MD nikdo nepotřeboval, co s nima, že …

Stráťa

Nestačilo by místo osvěty s pochybným dopadem upravit PZZ tak aby se závory nezvedly pokud jsou v chodu světla?

None

To bylo minimálně za miliardu 😀

ABC

§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§10 Stejně to bude na hovno

Alibaba

Jenže to by taky mohlo mást lidi. Příklad: Přestanou blikat světle a začnou se zvedat závory. Mezitím znova začnou blikat závory a dojdou do koncové polohy. A lidi protože se nekoukají začnou jezdit na červenou.

KarelF

Na auta reálně stojící denně v kolejišti mezi závorama na dvoukolejné trati se můžete přijít denně podívat do Horních Počernic zde https://mapy.cz/s/bavamatafe důvodem k stání je, že od křižovatky s Náchodskou je zejména po projetí vlaku a zvednutí závor kolona aut. Řidič pak vjedou na koleje i když za závorami na protilehlé straně kolejí stojí auta, až k závoře a nečekají před závorama. Pokud před závorama zůstanete stát najdou se jedinci kteří na vás troubí, ale už jsem narazil na experty spíš bych si dovolil je nazvat slaboduchými vymaštěnci kteří mne prostě objeli a zůstali stát přede mnou na kolejích.… Číst vice »

hank

Podobný přejezd (bez závor, jen světla) je v Šumperku na Lidické, když se jede od Nového Malína (silnice II/446), tak cca 100 m za ním následuje živá světelná křižovatka se silnicí I/11. Navíc je to na zhlaví, kudy se ze žst vyjíždí na dvě trati (na Uničov + na Železnici Desná) a na vlečku a když se přistavují os. soupravy k perónům a vozidla do dílen, tak se přes zhlaví často posunuje. Popsané jevy tu jsou sice méně časté přiměřeně nižší silniční frekvenci, ale i tak, když si před sebou nechám místo, abych nezůstal trčet v kolejišti, až vpředu na… Číst vice »

Kkarel

Asi mají někteří starostové obavu, že by museli řešit sami sebe.😀😀😀😀😀😀

jakub (easydrink)

Asi ti starostové vědí, jak přes ty přejezdy jezdí 😀

Radovan Komínek

Za účelem vlastního zviditelnění jsou někteří politici schopni omezit bezpečnost vlastních občanů. Bohužel jim to hodně lidí žere. V době, kdy o člověku řadová firma rozumějící sítím si zjistí o kdekom cokoliv je bránění instalacím bezpečnostních kamer stejně komické jako prosazování komunisku nebo nacionalismu, tedy procesů, které se hrubě neosvědčily. Bohužel ke zviditelnění a politickým bodům se to pořád hodí.

K.S.

Na to nepotřebujete síťaře, spíš potřebujete lidi přes big data.

Nicméně nesuďme ale starosty,kteří to nechtějí, mohou k tomu být i pochopitelné důvody, například potenciální narušení soukromí obyvatel u tratě atp. Navíc tu je konflikt mezi bezpečností (nebo možná spíš postihem) a svobodou. A nemyslím si že by problém s přejezdy byl natolik závažný aby se tlačila bezpečnost za každou cenu.

Frantisek

Hlavně kamery samotným přestupkům nezabrání. Možná část lidí odradí, ale bude to stačit? Ubíráme z terénu lidi a nahrazujeme je technikou na dálku, což často znamená kritické prodlení.

KarelF

Tak tohle je o psychologickém efektu. Je tam kamera raději se budu chovat podle pravidel. Je to stejné jako liniové radary nebo pověra o Pražských semaforech kde někdo rozšířil fámu prvotně mezi taxíkáři zaručenou informaci, že když budete blikat dálkovými světly spadne Vám tam zelená, protože na ramenu semaforu je kulatá krabička a v ní je čidlo na blikání. Slovy mladých OMG WTF. Takže milý taxikáři Pražští co šíříte tuto blbost vyndejte si hlavy z vašich very big ass. Blikání je vám na nic akorát tím nasíráte ostatní řidiče, protože tu zelenou Vám spustí elektrický kabel – smyčka která je… Číst vice »

Bob

Ne všude jsou indukční smyčky, někde jsou optické detektory a u nich opravdu lze teoreticky připustit, že když se vizuálně nějak zvýrazníte, všimnou si vás o chviličku dříve.

Jan Sova

Taky nejde opominout, že malé obce, které nemají úřady s rozšířenou působností, nezinkasují pokuty pro sebe a kamery tam proto jen tak mir nichts tir nichts nechtějí….

KarelF

Je to jen o domluvě a je spousta obcí kde se domluvili např. měření na dálnici nebo jiných silnicích a o desátek se dělí hezky rovným dílem. V minulosti se mihli různé dohody na různých webech.

Jan Sova

Myslíte nezákonné dohody ?? No, ani mě to nepřekvapuje. Ty obce vedou leckdy kvalitní matadoři, zralí na Mírov…

-TR-

Přestože si myslím, že na názory samospráv by se mělo ohlížet, v tomto případě bych udělal výjimku. Kamery na přejezdu by měly být naprostou samozřejmostí.

Jinak je taky možné, že Svoboda kecá. Nedávno jeden jiný nejmenovaný funkcionář veřejně pomlouval představitele nejmenovaného kraje, že prý nechtějí objednat dopravu na jedné nejmenované trati. Což samozřejmě není pravda, protože obnovení provozu je dokonce zmíněno v plánu dopravní obslužnosti onoho kraje.

Podrobnosti uvádět nebudu, svědků z místa je hodně.

-TR-

Jinak aby bylo jasno, doplním, že nejmenovaná trať není v současné chvíli provozuschopná, a provoz na trati je tedy podmíněn opravou, ke které doposud nedošlo.

Jerry

Ženy Kozina

-TR-

Nejmenovaná trať, nebudu specifikovat, o jakou jde.

Dalibor

No Svobodu komentovat nechci, víme to je za střelce. Jeho největší kvalifikační předpoklad je blízkost k „ANOFERTU“.
Proto řídí Brno náměstek z Ostravy, že.

-TR-

A vy si myslíte, že s jinou stranou u moci by to bylo jiné? 😀

Dalibor

Bylo to stejný i „s jinou stranou“ necméně ta deklarovala systém jako diktaturu proletariátu, systém „kdo nechčije s náme chčije proti nám“ – byl vyučován už na 1. stupni (základem bylo zlikvidovat veškeré revanšisty, což bylo veřejně deklarováno).
Zatímco nynější etablišment má plnou hubu remců o svobodě a demokracii, kterou se patrně naučil při svý praxi v STB.

KarelF

A Dalibore co je to vlastně ten revanšista?

Nováček

Neznám horší pocit než, když se vám před strojem objeví na kolejích, přejezdu cokoli, kdokoli, kdo tam nemá co dělat… Přesto mě neustále se rozrůstající počet sledovacích zařízení všude okolo nás děsí ještě o cosi víc.

jakub (easydrink)

Ano, lidé používají mobily, platí bezhotovostně, registrují se všude možně, na FB dobrovolně píšou, kde se zrovna nachází ale mají problém s kamerami 😀

Nováček

Pokud toto vše dobrovolně děláte, vaše věc. Ne každý to tak dělá, ne každý si to přeje.

Ryno

Předpokládám, že i v tomto fóru může držitel databáze vyfiltrovat příspěvky pod zadaným e-mailem, IP adresou i časem…operačním systémem…internetovým prohlížečem… prostě dneska jde vše dohledat.

-TR-

Dynamická IP adresa neřekne dnes nic.

Jan

Dynamická se zas tak často nemění, někdy dokonce zůstává přidělená dost dlouho, každopádně řekně poskytovatele služby a přes toho už lze dohledat kdy jí kdo používal. Ale identifikace podle IP už je dobrou dekádu pasé, dnes se dělá otisk prohlížeče a ten je dost unikátní, schválně zkuste: https://panopticlick.eff.org/

Dalibor

Jo zlatá cibule…

Radek Janata

Otisk prohlížeče se přenese i přes Tor (pokud nemáte cíleně upraven i prohlížeč).

Dalibor

Hádejte jestli mám?

KarelF

Opravdu si to myslíte 🙂 🙂 Tak si to myslete dále 🙂 🙂 Ona není DHCP adresa jako DHCP adresa jen tak mimochodem.

Dalibor

Ano může.
IP je, díky jejich nedostatku, trochu anonymizovaný, páč za jednu se může schovávat více „připojených identit“, a rovněž jedna identita se může vyskytovat pod více IP adresama. Třeba u nás v práci jsem přioroutovaní k nedu přes 3 linky – aby bylo eliminováno rizoko výpadku.
Jsou pak další možné identifikátory ze kterými lze pracovat, nejen IP adresy. Umí se ozvat prohlížeč, umí se ozvat operační systém na dotaz zvenku. Při troče dobré vůle lze i hrábnout na mac adresu síťovývjh rozhraní atp.

Radek Janata

MAC zvenku z internetu nezjistíte, jen ze stejné LAN. Rovněž typická instalace klientského OS ja dnes zafirewalovaná tak, že o OS tímto způsobem znistíte jen málo. Mnohem více toho leakne sám prohlížeč v hlavičkách.

Dalibor

dá se zjistit lecos :-))
děr je kolem jak nasranejch. A tokový třeba UPS routery, to jsou hody!

None

Internetový prohlížeč na vás práskne i jakou barvu mají vaše ponožky 😉

KarelF

Fakt si to myslíte? Ano možná nevidíte MAC pomocí scaneru, ale v komunikaci jí najdete. Nápověda rámce, pakety kde v záhlaví máte zdrojovou i cílovou mac.

Radek Janata

Já mluvil o zjišťování zvenku z internetu.

Rámce se přenášejí jen v rámci jednoho segmentu ethernetu. Za první routerem je další segment s jinými interfacy a tedy i s inými jinými MAC. Router paket tudíž přebali a hlavičku rámce i se zdrojovou a cílovou MAC změni.

Po internetu tak nezměněné putují jen IP pakety, které ethernetovou MAC neobsahují. A že by snad nějaké vyšší protokol přidával do paketů MAC? Nevybavují si žádný – není k tomu žádný důvod.

Jan

Dnes je dobrovolně bez mobilu, bez navigace/map, bez platební karty a s komplet anonymizovaným prohlížečem přes Tor málokdo. Kamery v ČR mají aspoň tu vlastnost že je nahrávka chráněná GDPR, zveřejnit ji může často až policie a po nějaké době se data přepisují, třeba v metru po týdnu.

Pezos

Jojo, jak stát chrání citlivá data podle GDPR předvedli Slováci minulý týden.

Dalibor

GDPR je jen zástěna, alibistický papír… některá data se přepisují, jiná zůstávají leckde uložena hodně dlouho a čekají na svou příležitost.
Vždy je to o lidech kteří leckam mají přístup a také mají lecjaké zájmy.

KarelF

Víte kolik se o vás dozvěděl například google za dobu než jste napsal ten příspěvek. To nechcete vědět. Takže dávno je spousta informací nedobrovolných a ta druhá věta už hodně dlouho neplatí. Přát si můžete, ale realita je hodně jinde. Jen si vezměte, že například data o vašem chování v sítích mobilních operátorů si lze koupit. V ČT se dozvíte, že na základě informací od mobilních operátorů se ví, že do zahraničí konkrétně na slovensko vyjelo xxyyzz lidí. Proč třebas o mne někdo shromažduje takové informace nebo proč Praha shromažďuje informace o tom kdo projel liniovým radarem přestože neudělal přestupek… Číst vice »

Dalibor

FB nepoužívám, teda platím kartou. Mobil používám, a nevidím v tom problém. Je třeba nepoužívat bezhlavě Android, nemít zapnutou polohu a data, když nechete zrovna něco „datovat“ pak je mobil docela v klidu – nedá se ani moc přesně sledovat. Pokud máte zapnutí data, jste přesněji lokalizovaný a vaše „stopa“ se ukládá, pokud máte zapnutý takový ty „sdílející“ viry typu soviální sítě a onlíne navigace, pak jste svého štěstí strojvůdce a kodloliv může zjistit cokoliv (mu nabízíte). Kamery mi vadí. Neustále nepřetržité šmírování. Pokud by tyto systému uměly pouze zaznamenat přestupek, pak by mi nevadily. Nicméně není žádná záruka, že… Číst vice »

asdfr

Na FB mam ucet, ale mam ho takmer prazdny. Vecsinou platim v hotovosti. Pokial niekto vyzaduje niekde email na registraciu, tak mam na to vytvoreny specialny, ktory sluzi cisto na tieto ucely. V mobile nemam aktivovane ziadne data. Na browsovanie obcas pouzivam Operu s ich verejnou VPN.
Mne to vychadza, ze som paranoik.

KarelF

Nejste nebojte. Jen po sobě zanecháváte minimální digitální stopu což je pro Vás správně.

Dalibor

Bohužel společnost (civilizace kterou nyní tu žijeme) blížíc se svému konci nedokáže fungovat jinak než formov Béfél – restrikce – perzekuce. Něco jako „uvědomnění“ nějak moc nefunguje. Prostě jsme se „vycvičili“ tak že jedem podle předpisů, nařízení, zákazů a příkazů a k tomu jsem si pořídili hejno „dolhížitelů a vymahatelů“ a jinak to neumíme. Kdyby zanikly jak ty „béféĺy“ tak zanikli ti „dohlížitelé , bude velká část lidí „bezradná a zranitelná“ a menší část společnosti tohoto stavu zneužije. (vzpomeňte na 90. léta to bylo něco podobnýho – zanikla u nás socilalistická civilizace, pár lidí to nepřežilo, hodně lidí přišlo o… Číst vice »

Jerry

Tak kamera dobrý,ale lepší ty přejezdy rušit a nahrazovat mimoúrovňovým křížením.kamery ty blbce na přejezdech nezastaví.

Dalibor

Na to nikdy nebude dost financí.

Vlastik

1. Bylo by to nehorázně drahé
2. V některých místech to opravdu udělat nelze.

asddfsadfsa adsfasdf

Patrně i starostové (nebo jiní vysocí funkcionáři) spěchají.

noerf

Na červenou přes přejezd jezdí lidé minimálně, ale jsou v ČR přejezdy, kde přejezd umožnuje jet více než 50 km/hod (rovný přejezd, dobré rozhledové poměry). Na druhou stranu jsou i byli i přejezdy, kde se réálně jezdí maximálně 10 – 15 km/hod, jinak hrozí poškození vozidla.
To, že kamera snímá, jestli řidič nejede na červenou považuji v rámci bezpečnosti za normální, ale měření rychlosti na přezejdu je dle mého názoru buzerace řidičů.

Dominik

Jezdí minimálně? Jako fór dobré, kousek od bydliště je vlečkový přejezd (docela frekventovaný, jak z pohledu železnice, tak silničního provozu), skoro pokaždé, co kolem jedu, tak se jeden (dva) blbci najdou, co jedou (klidně předjedou i ostatní čekající auta), klidně i před posunovým dílem nebo, když lokomotiva zajede za přejezd, ale blikače jsou stále aktivní. O chodcích a cyklistech, na vedlejší stezce, ani nemluvě, tam ta červená světla nerespektuje 90% lidí. Minimálně a proto se většina nehod stane na přejezdech s PZZ (a to je poměr 50:50 s PZZ x jen kříže). Proč buzerace? Ta rychlost tam není stanovena pro… Číst vice »

HonzaEM

Jo jo, na červenou se jezdí všude a pořád. Spíš místo tý rychlosti by mělo být nařízeno jet tak, aby byl řidič schopný (a i to udělat) přesvědčit se, že se k přejezdu neblíží žádné drážní vozidlo. A v jaké rychlosti to zvládne (většinou je potřeba použít menší rychlost, než zákon povoluje), to už bychom nechali na něm.

Jan

To je stejně dobrá myšlenka jako nechat maximální rychlost dobrovolnou, na každém řidiči bude, jestli se cítí dost sebevědomý, že při případném riziku stihne zabrzdit. Problém je v tom, že většina řidičů se považuje za nadprůměrně dobré, což samozřejmě neodpovídá realitě.

Leinad

V Německu je neomezená rychlost a nehodovost menší. V Rakousku byl půlroku experiment s vmax 160, během kterého se stalo méně nehod než je běžné při 130.

Dalibor

A jak to, že to Němcům funguje?
Potkávám tam hodně i rychle jedoucích aut, ale třeba vybržďovače, vytrubovače a lepiče na zadek tak pomalu nenajdeš.
Provoz je tam podstatně plynulejší.

Vlastimil Kocurek

A o tom to je.

KarelF

Taky si jezdím do Německa odpočinout teda když je čas, peníze a lidi 🙂

Leinad

Vytrubovačů v DE není tolik, protože tam policie pokutuje bezdůvodnou jízdu vlevo.
Vybržďovači totéž, hodně případů vybrždení má nějaký spouštěč,tím neříkám omluvu. spouštěč je často situace, která v civilizaci nenastane.
Lepení na zadek je v Německu zakázáno.

Stráťa

Nebude mít na poměr nehod vliv třeba to že PZZ (které nic nezabezpečuje ale pouze signalizuje) jsou většinou osazena v místech s intenzivnějším provozem? Takže poměr 50:50 je vlastně úspěch přejezdových signalizačních zařízení.

Dalibor

Je stanovena naprosto nesmyslně. S bílou 50, bez bílý 30.
Rychlost by neměla být stanovena vůbec.
stačí teto formulace:
„se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet“
„při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění“
V tom je podle mne řečeno vše.
Bohužel jsem v ČR kdey musí být kýbl dalších keců podkeců a čísílek.

Alibaba

Není stanovena nesmyslně. Ta rychlosti jsou stanovené proto, aby jste na přejezdu, měl čas zastavit, kdyby jel vlak. Při 30 musíte ten vlak vidět. Při 50 vidět blikající světla.

Dalibor

Mohu vás ujisti že znám přejezdy kde i 30 znamená mnoho. absolutní nemožnost se rozhlédnout dokud tam nemátě strčenej čumák auta. Číslo 30 ani 50 nic neříká. Jsou to nesmyslný čísla. ani ve 30 nezastavíte „na fleku“ vždyť jen reakční doba je tak něco přes 0,5s. Jsou to jen čísla sloužící k buzeraci. Prostě řidič musí jet tak aby mohl bezpěčně přejezd překonat. Tečka. Někde to může bejt 10, jinde 34,7km/h. Ani bílý světlo vám negarantuje, že vás na přejezdu netrefí pohybující se vlak, či jeho část. To bílý světlo vám jen umožní vjet na přejezd i když vidíte nebo… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Já byl na přejezdu, kde nebylo vidět vůbec nic, než přerostlé keře na obou stranách,

Alibaba

Však to jsou taky maximální rychlosti, na které se to celé navrhuje.

hank

Kdysi se v autoškolách – aspoň tam, kde jezdili jako instruktoři staří praktici – učilo neformální pravidlo „před přejezdem zařaď dvojku“. Myslím, že to pokrývá většinu uvedených situací.

...

Německo, Rakousko, Británie, Nizozemí — nikde tam nemají separátně stanovenou max. rychlost na železničním přejezdu a platí tam rychlostní limit platný na té křižující silnici.

Vlastimil Kocurek

To jste ale vybral nejvyspělejší země světa. Nemůžete vytrhávat z kontextu, u nás jsou prostě lidé jiní a potrvá to ještě možná dvě generace, než se to srovná.

Anonym ze severu

To je těžké: jsou přejezdy, kde se dá jet rychleji (viz co píšete). Ale jestli Vám pak v obci (nebo jinde v zástavbě) přes přejezd někdo jede mnohem víc než 50 km/h, pak tam ten radar patří a pokuty by měly padat. Např. Když jedete z Velkého Března, tak těžko vidíte přes stromy na trať od Děčína. A stejně tam někteří jezdí přes 70 km/h.

Dalibor

jen další příležitost jak kasírovat. Kalsika. Bohužel.

KarelF

Mínus za co? Pokud bychom se chovali normálně tak by to nikdo nemusel vymýšlet. Takže pokud člověk jako vy v tom vidí klasiku jak kasírovat tak na silnici to nebude o moc lepší a pokud to u Vás a bohužel stejně smýšlejících čechů (ne všech) není jiný tak nastupuje bohužel ta vaše klasika.

Vlastimil Kocurek

To, co je světě všude jinde normální, tak u nás to je buzerace, a podle toho to také zde vypadá.

KarelF

Sakra pro jednou se s vámi shodnu máte +.

Kubrt

Třeba tím dotyční starostové dávají na jevo, že by radši, aby ty peníze byly využity na skutečné zabezpečení nějakého dosud nezabezpečného přejezdu. Eh, čo to taram, takove neexistují, zabezpečeneho křížem.

Dominik

A jak to vyřeší problém nerespektování blikačů a překračování rychlosti?
Navíc většina nehod se děje právě na přejezdech s PZZ a pokud jsou dobré rozhledové podmínky a přejezd není zas tak frekventovaný, tak proč tam dávat PZZ?

Vlastimil Kocurek

dobré rozhledové podmínky,
není zas tak frekventovaný
bohužel dopravní předpisy jsou také součástí legislativy a soudy nebudou posuzovat jak hodně je přejezd frekventovaný, nebo přehledný, to jste úplně mimo.

Jan

A já myslel, že tu vládne argument, že na přejezdu s křížem jsou řidiče více ostražití, protože nikdo za ně nesleduje stav přejezdu.

Alibaba

Na přejezdu s křížem je zpravidla jen menší dopravní moment, tím pádem je i nižší pravděpodobnost vzniku nehody. A když je moment větší, tak je na něm nehod více.

Vlastimil Kocurek

Teď jste tomu nasadil korunu. Každý rok jde z přejezdu na hřbitov cca 150 lidí, kteří se opírají o vaše úvahy a jednají podle toho.

Alibaba

A kolik je z toho podíl na přejezdech s křížem?

Vlastimil Kocurek

Pak mají kříž i na hrobě, ale trochu jiný.

Radek

Spíš se bojí, že nebudou zvoleni.