Letecké společnosti Letectví

Postel v ekonomické třídě. Air New Zealand představil nový koncept pro dlouhé lety

Economy Skynest, nový koncept spaní v ekonomické třídě. Foto: Air New Zealand
Economy Skynest, nový koncept spaní v ekonomické třídě. Foto: Air New Zealand

Spát ve vodorovné poloze při dlouhém letu by nemělo být v budoucnu jen výsadou cestujících v první či byznys třídě. Letecká společnost Air New Zealand představila prototyp části ekonomické třídy, v které bude možné za letu spát na lehátku.

Pod názvem Economy Skynest vyvinula „buňku“, do které se vejde celkem šest cestujících tak, aby mohli po dobu letu ležet. Podle firmy jde o výsledek tříletého vývoje. Šéf marketingu Mike Tod uvedl, že společnost musí jako provozovatel jedněch z nejdelších letů na světě přicházet s inovacemi, které tak dlouhý pobyt na palubě letadla zpříjemní. Firma letos otevře spojení Aucklandu s New Yorkem, u kterého let potrvá 17 hodin a 40 minut.

Jasně největší slabinou cestování v ekonomické třídě je nemožnost se pořádně protáhnout. Economy Skynest je odpovědí na tuto výzvu,“ řekl Tod. Délka lehátka má být přes dva metry, šířka 85 centrimetrů. Další detaily firma nezveřejnila, chybí například údaje o výšce či umístění na palubě.

Economy Skynest, nový koncept spaní v ekonomické třídě. Foto: Air New Zealand
Economy Skynest, nový koncept spaní v ekonomické třídě. Foto: Air New Zealand

Jde zatím pouze o prototyp, dopravce se rozhodne do příštího roku, zda bude tento koncept provozovat. Firma současně neuvedla, kolik takových míst v letadle bude. Novinku navíc musí schválit úřady. Dopravce počítá s tím, že se na lehátku vystřídá během letu více lidí: půjde o doplněk ke standardnímu místu v ekonomické třídě.

Firma věří, že produkt zaujme i jiné dopravce a prodá jim ho licencí. Jako příklad uvádí Economy Skycouch. Jde o využití sedáku samotné sedačky a prostoru pro nohy a jeho zakrytí matrací pro možné ležení.

Pohodlnější cestování pro cestující v ekonomické třídě se řeší delší dobu. Airbus například představil svůj koncept spaní v nákladním prostoru.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Mirvald
Host
Mirvald

To by měl zaplatit pachatel, ten, kdo sesuv způsobil. Ne tahat peníze z kapes SŽDC, tedy daňových polkatníků.

Xyz
Host
Xyz

85cm zbytočne široké, skoro šírka normálnej postele, jeden by čakal po skúsenostiach s lehátkovymi busmi a vlakmi že to bude výrazne užšie, tak 65 by stále bohato stačilo

Cestovatel
Host
Cestovatel

Tleskám – super zpráva – já si ve svém mladém věku nacestoval dost a vim že jakkoliv dlouhy let je vážně voprouz na n-tou.. Bolí záda, nedá se protáhnout, bolí půlky sedící, natékají nohy… Tohle je super koncept ala hostel nebo kapslové ubytko. Už aby to bylo widelly in use.

libcha
Host
libcha

Stálo by pak za to zauvažovat, jestli by nešly některé ideje přenést na dopravu železniční.

Ota
Host
Ota

ale železniční doprava své lůžkové a lehátkové vozy dávno má, nebo ne? :-)))

Jakub K
Host
Jakub K

S UVečkem jsem ještě neviděl ;)))

Radek Janata
Host
Radek Janata

Ano, ale ne tohoto „kapsulovitého“ designu. Ale nové návrhy ÖBB se tomu podobají.

Ondrej Kucera
Host
Ondrej Kucera

To vypadá na zajímavý experiment. Když uvážíme, že jeden sloupec lehátek zabere místo přibližně čtyř sedaček, znamená to, že při třech lehátkách na sloupec musí náklady na 1.33 sedačky rozpočítat mezi uživatele jednoho lehátka. Kdyby se na jednom lehátku střídalo po dvou hodinách, může na dlouhém letu jedno lehátko využít pět lidí. Takže to znamená zaplatit lehce více než čtvrtinu ceny letenky za dvouhodinové zdřímnutí. Svoje zákazníky by to najít mohlo. Otázkou je, kolik jich bude, a jak je motivovat k zaplnění lehátek mimo noční hodiny.

Nekdo
Host
Nekdo

já se hlásím. letadlo mně uspává (v kteroukoliv denní i noční dobu) a v kterékoliv třídě, takže pokud je to let nad 60 minut, tak je téměř jistota, že usnu. takže za tohle bych si připlatil rád 😉

Zdeněk
Host
Zdeněk

I mimo noční hodiny by bylo příjemné se natáhnout, aspoň na půldruhé hodinky.

A.B.
Host
A.B.

Skycouch jsme vyuzili ve dvou na ceste ze Shanghaje do Aucklandu a krasne se vyspali. A to nejsem zadnej prcek. Air New Zealand byl v tomhle vzdycky napred, klobouk dolu. Jejich prvni premium economy bylo tak dobre, ze ho museli bohuzel zrusit. Byla to prilis silna konkurence pro jejich business tridu.

To stridani mist behem letu co ted se skynestem zamysli… no nevim… 🙂

Milan
Host
Milan

Je to nesmysl, když si tam člověk nemůže sednout. Z pohledu cestování i z pohledu pravidel v letecké dopravě.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Nejdříve číst a pak teprve psát „Dopravce počítá s tím, že se na lehátku vystřídá během letu více lidí: půjde o doplněk ke standardnímu místu v ekonomické třídě.“

Nekdo
Host
Nekdo

ale to je skvělý nápad. předělat kousek Y na létající hostel nebo kapslový hotel. fandím jim!