Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Air New Zealand spustí pátý nejdelší let na světě, končí po 38 letech se spojením do Evropy

Boeing 787-10 v barvách Air New Zealand. Foto: Boeing
Boeing 787-10 v barvách Air New Zealand. Foto: Boeingcloud and sky

Typická černobílá letadla Air New Zealand přestanou od příštího roku létat do Evropy. Novozélandský dopravce končí s jedinou evropskou linkou, která vede z Aucklandu do Londýna přes Los Angeles. Nově bude nabízet lety do Evropy pouze ve spolupráci s jinými dopravci.

Konec přímé linky oznámila firma v tiskové zprávě, v které představila nové chystané spojení: z Aucklandu do New Yorku. Spustí ji v říjnu příštího roku. Se vzdáleností 14 178 kilometrů bude pátou nejdelší na světě, ve směru z USA bude let trvat 17 hodin a 40 minut, z Nového Zélandu bude o dvě hodiny kratší. Na linku nasadí Boeing 787-9 Dreamliner, firma nedávno oznámila nákup dalších boeingů 787.

Firma se spuštěním nové linky ale opustí svoji jedinou linku do Evropy, na které létá od roku 1982. Šéf aerolinek Jeff McDowall v tiskové zprávě uvedl, že šlo o obtížné rozhodnutí, ale musí se zaměřit na rychleji rostoucí trhy.

Linka z Aucklandu do Londýna vede přes Los Angeles, zejména v části mezi USA a Evropou čelí čím dál větší konkurenci jiných dopravců na transatlantických linkách. „Jsme nejsilnější tam, kde provozujeme přímé lety z Nového Zélandu. Chceme využít rostoucí poptávky po letech přes Tichý oceán,“ řekl McDowall. Naráží na skutečnost, že Nový Zéland zaznamenává u zahraničních turistů největší růst právě na americkém trhu. „Naše nová linka do Chicaga překonává naše představy a New York byl dlouhodobě v našem hledáčku. Odchod z linky přes Atlantik uvolní kapacitu letadel pro spojení na východní pobřeží USA,“ dodal McDowell. Linka bude létat na letiště Newark, které je už v New Jersey, ale bývá označováno i jako letiště pro New York. Je hlavní základnou aliančního partnera Air New Zealand, společnosti United Airlines.

Podle McDowella mají obyvatelé Nového Zélandu dvakrát větší nabídku letů do Londýna než před deseti lety. „Preference se výrazně změnily. Méně než sedm procent cestujících létají do Londýna přes Los Angeles. Současně se trh transtatlantických letů stal jedním z nejvíce konkurenčních na světě,“ dodal. Firma bude muset ve Velké Británii propustit celkem 144 zaměstnanců.

13
Diskuze

avatar
4 Komentáře
9 Reakce na komentáře
12 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
JaninaRomanHudobnikmikiqexJen tak Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Lada
Host
Lada

Jak to vůbec funguje takhle při zastávce v USA? Musí všichni vystupovat, nebo zůstávají sedět?

Jen tak
Host
Jen tak

nn… vsichni vystupovali/vystupuji, prochazeli imigracnim a security.. pry dost zbesily proces.

mikiqex
Host
mikiqex

Když jsme letěli do Aucklandu z Dubaje přes Sydney, vyhnali nás v Sydney do terminálu, obešli jsme takové kolečko na security (ale ne imigrační) a ocitli se v téže místnosti, do které jsme vystupovali. Tam jsme nějakou dobu čekali a šli si poté opět v letadle sednout na svá místa.

Roman
Host
Roman

no a v tomhle kolečku mi našli v batohu nůžky na nehty. a protože jsem trval na tom, že to není zbraň, zavolali šéfa. šéf zavolal dalšího šéfa. a společně s metrem a za mohutné debaty uznali, že to není zbraň a mohl jsem pokračovat i s nůžkami – do té čekárny a vrátit se zpátky do letadla.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Kvůli konci jednoho spojení propustí v Londýně 144 lidí? To tam všichni pracovali jen kvůli té jedné lince?

Rampakk
Host
Rampakk

Maji v Londýně crew base tak proto tak vysoky počet

Lukáš
Host
Lukáš

Jsem rád že jsem tím před 4 lety letěl LHR-LAX a zpět. Vybíral jsem ještě mezi Virginem, BA , Lufthansou. (a myslím tam byla i možnost s American Airlines) Nakonec jsem šel do Air New Zealand protože to vonělo exotikou a byl to parádní zážitek. Je škoda že to musí po 38 letech přestat létat kvůli takovému důvodu, určitě by šla linka udržet, nebo poupravit trasu (třeba přímo AKL-LHR) nebo podobně, aby si ANZ udrželo alespoň jediné spojení do Evropy. Letadlo tehdy bylo plné a letenky nebyli nejlevnější, dnes to je už možná jiné ale nemyslím že to je tak… Číst vice »

Walt
Host
Walt

Aerolinky létají takové linky, které se vyplatí (nejvíc). Nový Zéland je svou polohou tak unikátní, že na většině linek mají monopol, případně jednoho konkurenta. Linka LHR-LAX je naopak silně konkurenční. Jestli si spočítali, že jim letadlo vydělá víc jinde, tak není prostor pro žádnou nostalgii. Navíc jedna linka je nevytrhne, když dneska už většina provozu mezi Evropou a Zélandem není z Londýna, ale z mnoha dalších letišť. Díky aliančním partnerům můžou nabídnout spojení s jedním přestupem třeba i té Prahy…

Jen tak
Host
Jen tak

myslet si muzes, co chces.

ale ver aerolince. oni maji cisla, a dovedou si spocitat, co je pro ne nejlepsi (pokud to teda zrovna nejsou csa. tvrdikem v cele)

Aleš
Host
Aleš

Slovy klasiků (Bohůša a doktora): Škoda, no. A dyť je nepotřebujeme.

Jinak fakt teda škoda tohoto zrušení.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce