Postel v ekonomické třídě. Air New Zealand představil nový koncept pro dlouhé lety
Spát ve vodorovné poloze při dlouhém letu by nemělo být v budoucnu jen výsadou cestujících v první či byznys třídě.
Spát ve vodorovné poloze při dlouhém letu by nemělo být v budoucnu jen výsadou cestujících v první či byznys třídě. Letecká společnost Air New Zealand představila prototyp části ekonomické třídy, v které bude možné za letu spát na lehátku.
Pod názvem Economy Skynest vyvinula „buňku“, do které se vejde celkem šest cestujících tak, aby mohli po dobu letu ležet. Podle firmy jde o výsledek tříletého vývoje. Šéf marketingu Mike Tod uvedl, že společnost musí jako provozovatel jedněch z nejdelších letů na světě přicházet s inovacemi, které tak dlouhý pobyt na palubě letadla zpříjemní. Firma letos otevře spojení Aucklandu s New Yorkem, u kterého let potrvá 17 hodin a 40 minut.
„Jasně největší slabinou cestování v ekonomické třídě je nemožnost se pořádně protáhnout. Economy Skynest je odpovědí na tuto výzvu,“ řekl Tod. Délka lehátka má být přes dva metry, šířka 85 centrimetrů. Další detaily firma nezveřejnila, chybí například údaje o výšce či umístění na palubě.
Jde zatím pouze o prototyp, dopravce se rozhodne do příštího roku, zda bude tento koncept provozovat. Firma současně neuvedla, kolik takových míst v letadle bude. Novinku navíc musí schválit úřady. Dopravce počítá s tím, že se na lehátku vystřídá během letu více lidí: půjde o doplněk ke standardnímu místu v ekonomické třídě.
Nestiquette (noun): How to #Skynest according to a couple friends 💤 but what are your nestiquette tips? pic.twitter.com/8DhRqAmCzP
— Air New Zealand (@FlyAirNZ) February 26, 2020
Firma věří, že produkt zaujme i jiné dopravce a prodá jim ho licencí. Jako příklad uvádí Economy Skycouch. Jde o využití sedáku samotné sedačky a prostoru pro nohy a jeho zakrytí matrací pro možné ležení.
Pohodlnější cestování pro cestující v ekonomické třídě se řeší delší dobu. Airbus například představil svůj koncept spaní v nákladním prostoru.