Přehledně: Proč Praze ubude tarifní pásmo a jak se změní ceny jízdenek v celé PID

Odznaky revizorů ve Středočeském kraji. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaOdznaky revizorů ve Středočeském kraji. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Změny tarifu platné od ledna ukazuje následující přehled.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slepý blázen

No upřímě musím říct, že když vydali ten článek s tabulkami cen, tak jsem si řekl že v tom dělají neuvěřitelný bordel, protože ty dvojice nejsou šílenost. To totálně znepřehlední celý systém a pokud chtějí zvýhodněny nit ty, co si to kupuje přes lítačku, tak tu aplikaci mají dřív upravit a upřímě dodnes nepochopím, proč se nezvýhodňuje stejně jako nákup přes lítačku nákup kartou u řidiče tak jak je to v jiných krajích. Z pohledu zdravotně znevýhodněných jsem rád že se sjednotit podmínky s prahou v rámci městské dopravy a vlaku, ale mrzí mě že pro seniory a zdravotně znevýhodněné,… Číst vice »

Radek

Tohle je na žalobu.. Chápu, že papírová jízdenka může mít nějaký příplatek.. 2-3 Kč.. Tady ale jsou i jízdenky, které jsou v papírové formě o 27 Kč dražší než přes lítačku. A to už je zlodějina.

Dominic

Nevím jestli je fér zvýhodnit nákup jízdenky přes aplikaci Lítačky když ta aplikace má víc chyb než funkcí, aspoň by mohli upravit ve vyhledávači spojení, že když uživatel vyhledá spojení metrem přesně na 30min tak by to nabídlo i jiné jízdenky než na 30min (se kterou to spojení jet nemůžu) a aplikace by nemusela lhát že jízdenka musí být aktivována až s odjezdem spoje ze stanice (musí být aktivovaná již před vsupem do stanice) a že jízdenka platí podle vyhledané trasy když neplatí.

Filip Jirsák

Vzhledem k tomu, že s prodejem jízdenky přes Lítačku má dopravce menší náklady, než s prodejem v automatu nebo u řidiče, ta sleva je fér.

Mně Lítačka při vyhledání spojení nabízí i alternativní jízdenky, ale zrovna tu 30minutovou jízdu metrem jsme nezkoušel. Ta aktivace jízdenek je v Lítačce zjevně udělaná hodně špatně, protože kromě toho, co jste popsal, tak to také nastavuje začátek platnosti jízdenky podle aktuálního zpoždění spoje místo podle jízdního řádu. Takže když spoj zpoždění zkrátí, nastupujete bez platné jízdenky.

babilon

> Nově bude 4pásmová 24hodinová jízdenka platit pro libovolná čtyři navazující vnější pásma
Škoda, že to nerozšířili na libovolný počet pásem (řekněme od 4 nahoru), v aplikaci by to neměl být problém. Protože když budu jezdit např. v 5 nebo 6 pásmech, tak mi bude taková síťovka k ničemu.

Filip Jirsák

Když budete jezdit přes 6 pásem, koupíte si Krajskou jízdenku na všech 13 pásem.
Ten váš návrh by nedával smysl – vy byste podmínky levnější jízdenky upravil tak, aby byly stejné, jako pro dražší jízdenku. To byste třeba taky mohl chtít, aby měsíční jízdenka platila tři měsíce.

Petr

Snad nezdraží benzín. Jsem zvědav zda vyberou alespoň těch 20% nákladů, nebo se ještě budou muset škrtat spoje.

Kolemjdoucí

Ono je to nakonec asi jedno, ale. Nedalo by se něco dělat s tím P, 0, B, když na to navazuje 1 až nevímkolik? Mám pražské předplatné, tak je mi to fuk, ale tyhle výpočty kolik je to pásem, když nestačí odečíst dvě čísla od sebe, to aby jeden měl bakaláře z dopravky…

babilon

Ono nestačí odečíst dvě čísla ani u vnějších pásem.

tomash

Proč se ruší nutnost prokazovat věk speciální průkazkou? Ten úbytek byrokracie a nemožnost z lidí tahat peníze na absurdních pokutách, to mi na Česko nesedí.

V. K.

Dovozné za zavazadlo jsem vždy považoval za nesmysl. Nenapadá mě jediný rozumný důvod k tomu ho vybírat, kromě “tradice”. Je to akorát past na lidi, které to ani nenapadne. Naštěstí se mi zdá, že by to ani “krvelační” pražští revizoři příliš nekontrolují.

Jarda79

Zdražit AEx na 200 č považuji za krok k jeho likvidaci. To není zrovna šťastný způsob, jak lidi nalákat do VHD.

Martin

Jistě, on každý pojede na letiště autem 😀 Se podívejte, kolik tam stojí parkování 😀

V. K.

Češi pojedou normálně z Veleslavína trolejbusem, protože 200 Kč za autobus nikdo nedá, i těch 100 Kč bylo vzhledem k ceně Boltu hraničních. Jde spíš o to, že zanikne původní význam té linky – umožnit mimopražským, co přijedou vlakem na hlavní nádraží, se dostat s kufrem snadno na letiště bez přestupu. Zůstane to jen jako turistická past na turisty, co to zaplatí, protože se nevyznají v pražské MHD.

Apex

Přesně! Velmi podobně jsem záležitost AE komentoval, když se před pár měsíci diskutoval tento záměr navýšení cen. AE je skutečně turistická past a myslím, že by mělo skončit propojování tohoto produktu s MHD/PID. Obecně s tím, že existuje taková služba, nemám problém, ale mělo by se jednat o zcela nezávislý a ihned odlišitelný produkt. Jenže, pokud mají vozidla totožné zbarvení jako ostatní v rámci MHD a člověk se až v buse dozví, že v něm jízdenka, kterou si opatřil předem, neplatí a musí zaplatit 5x více, tak bude mít pocit, že jsme ho tady natáhli (podvedla), i když pojede bez… Číst vice »

Miroslav

Rád bych zdůraznil nemožnost zakoupení 24hodinové čtyřpásmové jízdenky v automatech ode dne účinnosti změny. Protože jsme oba držiteli předplatních časových jízdenek pro Prahu, byla tato jízdenka pro nás tou zdaleka nejvíce používanou. Asi přibude výletů, kdy bude v(-ý-)hodnější použití automobilu. Nabídka X poptávka, vím, nicméně to nic nemění na tom, že tomuto zcela nesystémovému rozhodnutí nerozumím. Kdyby byla jízdenka dražší než při nákupu prostřednictvím aplikace, jako je tomu u ostatních jízdenek, nemám s tím problém, naprosto. Třeba i s vyšším rozdílem jejich cen. Ale proč všechny jizdenky v automatech k nákupu budou a ausgerechnet tato nikoli, je nad možnostmi mého… Číst vice »

babilon

Nebude to tím, že u jízdenky z automatu nepoznáte, pro která 4 pásma ji chcete použít?