Protažení metra A až k letišti opět neprošlo. Místo toho se počítá s propojením linek na Zličíně
Metro A, stanice Nemocnice Motol. Foto: DPP

Praha 6 bude o prodloužení metra směr Ruzyně nadále usilovat.

Praha 6 bude o prodloužení metra směr Ruzyně nadále usilovat.
Že je Zličín na hranici kapacity a tudíž nevhodný k přivedení další linky metra? No a s tím se nedá nic dělat žejo a je to zásadní problém u prodloužení metra za desítky, tou dobou možná stovky miliard. Vůbec není možné udělat větší kapacitu pro autobusy, postavit nové P+R aspoň o 8 podlažích a tisících stání a už vůbec není možné Řevnickou rozšířit a přilehlé křižovatky zkapacitnit a vybudovat buspruhy….. Ten Hrubeš je fakt komediant, on si něco nasadí do hlavy a je jak malé dítě, prostě to chce. A k obhajobě jeho postojů vytáhne kdejaký nesmysl a ty informace,… Číst vice »
Jeden by čekal, že nesmyslnost metra na letiště už po těch letech debat chápe úplně každej, ale vždycky se najde nějakej mimoň, kterej tuhle myšlenku opět vytáhne…
Že to ale bude mimoň z P666, která dlouhý léta aktivně blokuje stupňováním požadavků rekonstrukci železnice, která by letišti pomohla ze všeho nejvíc, to už je vážně nehoráznost.
Však co čekat od Prahy 6. Už tu mohlo být moderní spojení na letiště tichými El jednotkami, místo toho tu stále bručí hydry apod.
Rozhodně nepatřím mezi lidi, co by a priori odmítali metro na letiště jako nevhodné. I menší města s menšími letišti metro mají. Jenže když už se áčko otočilo do Motola a odbočka nejde postavit, je to fakt pasé a dál bych tuto část moc neřešil.
To už výhledově dává smysl napojit Řepy a Zličín, čímž vznikne zajímavé tangenciální spojení od velkého terminálu a časem P+R.
Když už, stojí za prozkoumání ta prodloužení do rozvojových oblastí jako Štěrboholy/Dubeč, Západní Město nebo Uhříněves/Kolovraty/Nedvězí. U všech případů je i příležitost napojení na D0.
To prodloužení do rozvojových oblastí je plán Pirátů, já jenom, že jsou příští rok komunální volby…
Áčko by se melo prodloužit hlavně na opačné straně. Strašnická – ZM (nádraží, pak i sídliště) – Košík (nemá cenu dublovat vlak přes Hostivar) – az cca Petrovice. To by ostatně odlehčilo i cecku.
no jo, v Hostivaři mělo podle komunistickkých plánů metro být v roce 2010, ve Strašnické jsou vybudovány odbočné koleje. Jenže vyřadilo se a dnes už je na ZM bývalá územní rezerva pro obě stanice zastavěna, takže není ani kam je umístit.
To je fakt hroznej problém během dalších 10 let vyřešit nějaké vyústění dvou eskalátoru… I kdyby to mělo být v nejhorším do ulice. Na co sakra (nadzemní) vestibul?
zaskočte si podívat se na Olbrachtovu, jak je to easy…….:-)
Však jde to.
Minimálně stanice Nádraží Zahradní Město by šla postavit jednoduše.
Skalka je dvě stanice autobusem, hlavní nádraží tři stanice vlakem. Jestli má metro někde v okolí smysl, tak uprostřed sídliště a pak ho táhnout na východ. Ale buďte v klidu, metropolitní plán s tím nepočítá a Prahy 10 ani 15 to nepožadují…..
Ale nádraží Zahradní Město bude po napojení VRT 3./4. nejvýznamnější nádraží v Praze takže by si napojení na metro zasloužilo
Jo, přestup od vlaku z Benešova do metra A s nuceným popojetím autobusem, tomu říkám přívětivá veřejná doprava. To už zlatý pěší přechod od 134 ve Dvorcích přes zpola odsunutý most k Lihovaru na něco dalšího. 🙂 A jak kdesi pravil odněkud se vynořivší pan Tomáš Hudeček, i Metropolitní plán je potřeba neustále předělávat, neb zájmy lidí se mění. Tady to je jedno z míst, kde bych s ním výjimečně souhlasil, ač je to zrovna věc dlouhodobá, na rozdíl od všemožných v plánu zanesených ‚výkřiků‘. 🙂
Prosím, když už s metrem, tak (i pro tramvaje a autobusy) jen Zahradní Město. Proč zbytečně přidávat slovo nádraží někam, kde se jedná o zastávku s místním názvem, pro ni zažitým? Podobně Nádraží Eden… Hlavně, že jinde zkracujeme příliš. 🙂
Spíše až Horní Měcholupy nebo Uhřiněves, aby došlo k napojení na S9.
Tam má smysl céčko. Áčko je spíše pro směr Štěrboholy – Dubeč ze Skalky, když už jsme si „zazdili“ tu původní odbočku na ZM, Hostivař……
Nebylo by ale lepší trochu „přizdít“ i tu Skalku, a než posílat vlaky kvůli přestupu do A houfněji přes Malešice, vyrobit přestupní uzel právě v Zahradním Městě? K Dubči je beztak plánována tramvaj, i s funkcí obsluhy – a mohla by případně jezdit Úvalskou rovnou od Zahradního Města, s „přibrzděním“ na Skalce. 🙂
Košík jen proto, aby to vedlo někam dále, mi přijde zatím zbytečný. Zdejší konec A a Petrovice s C má propojit tramvaj, i když bohužel plánovaná nově jen po okraji Měcholup a Petrovic (místo původního převzetí páteřního průtahu od autobusů; přitom na vlak kromě Měcholup naváže i v Hostivaři).
Ten OMH si nedá pokoj. Metro by bylo nekonkurenceschopné.
To už je z hlediska metra zajímavější ten Zličín, pokud by se inteligentně obsloužily Řepy (např. jedna stanice Blatiny a jedna u nádraží Zličín – při jedné stanici na Slánské byste neměli přestup na železnici). Případně by to za Zličínem mohlo obsloužit i budoucí Západní město, což by bylo provozně lepší než větvení trasy B.
Metro by se muselo odpojit cestou, buď už na Červeném Vrchu s obsluhou Petřin kolmo na dnešní směr (lépe pro sídliště), nebo ve Veleslavíně (ale pak by se už na Petřiny v potřebném směru možná nevytočilo). Vést je tam od nemocnice je pochopitelně nesmysl. Řepy mají pro ten účel zřízenou tramvaj a centrum u Slánské, takže buď dvě stanice za sebou (co mi to jen připomíná u nedalekého B, v plánech…), nebo bez vazby na vlak, nebo stanice jinak v mrtvém místě, to nedává smysl; to už spíše protažení tramvajové tangenty z Motola směr Nové Butovice (cestou možná vazba na… Číst vice »
A parkováním na Nových Butovicích nejlépe před baráky rezidentů. Paráda!!!
Je to neuvěřitelný šaškec. Metro na letiště už mohlo jezdit možná 10 let, na DM už mohlo být 10 let obří parkoviště P+R, BUS terminál, nemusel být neustále se opakující problém ucpávající se Evropské, zpožďujících se busů, nadávajících občanů P6 atd. I při cestě přes Motol by cesta z letiště do centra byla krátká v porovnání třeba s takovým letištěm Charles de Gaulle v Paříži, kam jedete RERem stejně dlouho. Takže v čem by byl problém. Navíc, za DM mohlo klidně vést po povrchu jako jinde ve světě (to jen u nás jsou vždy nějaké extrabuřty), čímž by se snížili… Číst vice »
To si musíte stěžovat u panu Bema a Chalupy. Protože jinak ta “rychlodráha” mohla být už 10 let před tím bájným metrem před 10 lety.
Praha 6 chce protáhnout metro na letiště, protože na letiště jeste nejede vlak, který blokuje Praha 6.
Proboha
Praha 6 vlak na letiště neblokuje. Zeptejte se na to klidně všech zvolených radních..
Ano neblokuji, jen stanovuji takove podminky, ktere jsou… rekneme narocne na realizaci.
Hloubenou variantu skrze Dejvice zablokovala Praha 6. To je fakt.
Říct mi můžou cokoliv, ale jejich činy mluví za vše.
Ale blokuje, pokaždé novými jinými požadavky.
Co je jednodušší, postavit 6 km metra nebo 17 km železniční tratě městem předělat z jednokolejné na dvojkolejnou elektrifikovanou. Samozřejmě se vybere ta dražší a složitější varianta, a stejně nádráží s letištěm bude spojené jen s přestupem. Úspora času nebude rozhodně větší než 5 minut, a to vás při letu opravdu netrápí.
Kdyby šlo jen o trasu na letiště, dalo by se uvažovat nad možností, že vám to myslí. Vzhledem k tomu, že jde zároveň s tratí na letiště i o napojení Kladna, pochybuji o tom, že umíte používat mozek.
Konečně rozumný návrh. Vést na letiště dvojí kolejovou dopravu je ekonomické šílenství. A vlastně třetí drážní, protože tam je ještě trolejbus. A pokud by se ještě propojilo nádraží Zličín a metrem Zličín po bývalé vlečce (kousek by bylo třeba vést jinudy, ale reálné to je) a pendlovaly tam vlaky z letiště přes Hostivici, byl by Zličín superterminál pro vlak, metro i autobusy. Musel by se samozřejmě upravit, rozšířit parkovací možnosti, udělat autobusové nádraží pro spoje do vesnic západně od Prahy, atd.
Po té vlečce by mělo částečně vést nejspíš prodloužené Áčko co se dívám do metropolitního plánu…
A pak po zkušební trati metra
Trolejbus není drážní doprava podle evropských směrnic. Ve zbytku EU pro trolejbus platí dopravní zákoník a řidičák pro autobus navíc trolejbusy mají SPZtky, výjimkou je jenom Česko.
Trolejbus na letiště je nesmyslné prozatímní řešení. Jenže bude na roky, protože celá Praha 6 je špičkou v NIMBY
Jenom k té nedostatečné kapacitě terminálu na Zličíně… to je samozřejmě pravda, ale hlavně je ten terminál nevyhovující po mnoha stránkách. V zimě cestující čekají na autobusy prakticky pod širým nebem, v okolí vestibulu nevzhledné stánky a o močí páchnoucím podchodu směr obchodní centrum se netřeba rozepisovat. Mimochodem, i parkovací kapacity jsou naprosto nedostatečné. Takže jestli ono by nestálo za to postavit na Zličíně úplně nový terminál, který by pak mohl sloužit oběma trasám metra, příměstské dopravě i parkování… a kde by cestující čekali na své spoje aspoň pod střechou.
Sám si pamatuji, jak jsem jednou při bouřce při čekání na autobus udělal chybu a vylezl z metra a čekal pod jednou tou průhlednou „střechou”. I s deštníkem na mě pršelo ze všech stran.
No jasně, že by to chtělo. Ideálně v přízemí terminál pro autobusy vč. odstavů a potom 3-4 patra parkování, vč. prostoru nad stanicí metra do výšky vedle stojícího Business Parku. Tam by se mohlo vejít takových 1500 – 2500 aut. Odjezdová stání přiblížit k metru, parkování pro busy vybudovat vzadu. Problémem je ale mj. nedostatečná kapacita Řevnické.
Prodlužovat metro z Motola je zrůdnost a dobře že to neprošlo. Nutné je ho vést z Veleslavína rovnou na letiště!
Jednoduchou odbočkou
Těžko. Tohle se prošvihlo při stavbě. Teď by stavba jakékoliv odbočky z Veleslavína znamenala prakticky uzavření současné trasy od Dejvické dále na roky.
Není tam ta odbočka na letiště stavebně připravená? Trasa přes Nádraží Veleslavín by byla nejrychlejší
Do teď nemáme na letiště žádnou kolejovou dopravu a proto tam dotáhneme železnici, metro i tramvaj, ať to stojí, co to stojí.
A když se konečně začne stavět jedno, tak od toho utečou a začnou připravovat to druhé. Pak to třetí a nikdy nebude nic dotažené do konce. Následně bude vadit, že při zkušebním provozu trati nejezdí nová vozidla od prvního dne.
Jízdní doba jsou 4 minuty, to zdržení se dá lehce přežít. Ale metro z Motola by obsloužilo oblast Bílé Hory i Ruzyně s novým terminálem pro D6/D7 i část budoucího D0 na Dlouhé míli. Jenže politici to chtějí jinak..
Oblast Bílé Hory a staré Ruzyně a Dědiny je na počet obyvatel rozhodně menší než Řepy a Zličín s rozvojovými plochami po Tatrovce. Stanice metra Bílá Hora by byla drahá (protože by byla hluboká) a přitom by aspirovala na nejméně využívanou stanici v síti pražského metra.
jako asi jo. Na druhou stranu táhnout do Zličína jedno metro zleva (B) a druhé zprava (A) je taky trohu nesmysl.
Jako A bych viděl nejschůdnější pokračovat v obou větvích – na Zličín (A1) i na Letiště (A2) a propojit na Muzeu s C, aby mohl jezdit přímý Airport Expres (C2) od Hlavního Nádraží jako metro.
Na Zličíně hlavně teď šíleně chybí nějaké kapacitní P+R.
V normální zemi je na letiště vlak nebo metro. Logicky u nás vychází vlak. Jenže tady, pokud ten vlak vůbec bude, tak se s ním dojede na Veleslavín. Je to naprostá ostuda.
Fakt bych ještě zkusil prosadit to metro. Možná to bude schůdnější varianta.
Vlak bude, pojede až do centra. Metro by aktuálně byla dražší a cestovně pomalejší varianta.
Metro by sice bylo pomalejší, ale jen o pár minut a pouze při úvaze, že všichni budou vystupovat až na Muzeu. A taky by bohužel pro jistou skupinu „podnikatelů“ zastavovalo na turisticky nejexponovanějších místech. Takže chápu ten tlak aby se nerealizovalo.
Vlak musí být tak jako tak kvůli Kladnu – jen je otázkou kdy. Metro přes Motol blbost a obsloužení Řep s napojením na Zličíně dává větší smysl. Áčko na letiště se prošvihlo při stavbě z Veleslavína na jih. Mohli tam alespoň připravit tehdy odbočku. Teď už je to pasé.
Proč by se s ním mělo dojet na Veleslavín. Vlak z letiště a z terminálu Dlouhá Míle by měl mít přestupy na metro A, B i C. To je přece lepší než jedna linka metra.
Na letiště by to chtělo protáhnout tramvaj z Dědiny, aby mělo letiště přímé spojení s hlavním nádražím.
Tramvaj je nesmysl. Potřebujeme cokoliv pohybující se po samostatném tělese a rychlostí aspoň 80 km/h a na 2-3 zastavení v centru.
Tramvaj být může, ale ne jako náhrada rychlého spojení. Sloužila by pro místní obsluhu.
Místní obsluhu vcelku dobře zvládne i trolejbus při výrazně nižších nákladech.
Ano, Evropská je ucpaná a je to také proto, že spojení Praha-Kladno je po kolejích … po jediné koleji motorákem.
Přesně tak. Udělejme konečně po 40-50 letech odkladů do Kladna pořádný příměstský vlak, po trase kapacitní P+R s dobrým napojením na silniční síť a na Evropské bude rázem poloviční provoz.
Tuhle podmínku ale nesplňuje ani metro… dokonce i ta železnice, pokud ji jednou dostaví, bude mít minimálně pět zastávek do centra.
Bohužel. Ale aspoň ta rychlost by tam mohla být. Plus kapacita, plus hlavně spolehlivost.
To umi jen ten vlak, tramvaj ani metro ne.
Tramvaj na porvchu zdrzuje kde co – krizovatky treba. Jedine metro. spoj co 4-5 minut je porad uplne v poradku a pak mi je jedno, ze tam nebude stavet VRT a dalkovy rychliky.
Nesmysl. Tramvaj z hlavního nádraží na letiště by byla časově nekonkurenceschopná vlakům i IAD. To by i prodloužené metro z Motola bylo rychlejší (i s tím přestupem).
Lidi co jedou z / na letiste musi vsichni pres hlavni nadrazi?
To bude po Semmeringu, i když s intervalem asi 20 minut. A jednou možná i přes Bubny, až se udělá podzemní železnice pod cetrem.
Nezlobte se na mě, ale to je pěkná blbost. Tramvaj má vést tak maximálně na Terminál 3 jako místní obsluha. Představa tramvaje jako hlavní spojnice celého letiště s centrem nedává žádný smysl. Na poskakování přes desítky zastávek na cestě do centra vám každý hodí bobek (a expresní vrstvu na Evropské z logických důvodů nelze zavést, neboť tramvaje obsluhující Evropskou z kolejí jaksi nemohou uhnout).
A zajizdka pres Sidliste Na Dedine by tomu taky moc nepridala…
Přímé spojení s hlavákem a ještě bez dalších zastávek existuje, jmenuje se Airport Express.
a fiakry ze Staromáku. Ať si turista může vybrat…….:-)
Však terminál bude na Dlouhé míli a bude obsloužen kapacitní kolejovou dopravou, ta může mít klidně interval i 10min, netřeba tam dělat další přestupní uzel mezi vlakem a metrem, ten bude na Veleslavíně, na Vltavské a na Náměstí Republiky.
Kdysi jsem někde opakovaně četl a slyšel, že na Zličíně není fyzicky možné z technických důvodů vybudovat přestupní stanici. Pokud tomu tak je, tak proč se tam nyní zvažuje přestupní terminál?
Směr Dlouhá Míle a letiště VH povede vlaková linka S5, každých 10 minut, každý den od brzkého rána do pozdního večera, je blbost tam vést i téměř paralelní linku metra. Spíš do budoucna by se měla Praha zaměřit aby si páteřní linky S a linky metra byly rovny, zároveň se doplňovaly – tj, „Áčko“ přes Bílou Horu, Řepy směr Zličín je ideální.
Téměř paralelní linka metra by sice vedla do míst, které dělají Prahu Prahou a kam velká část PAX míří, ale vlak v trojnásobném intervalu pojede alespoň k filharmonii a přestupu na vlak do Ostravy. To je taky fajn.
Do Ostravy se jezdí z Masarykova nádraží?
Nejezdí, ale může! Když přestoupíte v Kolíně a v Pardubicích, tak to jde.
V Libni
Z vlaku z letiště bude taky přestup na metro A na Veleslavíně a Hradčanské a na C v Bubnech.
Ono to letiště ale funguje pro celé Čechy, nejen pro turisty do Prahy.
Je krásné snít tento sen, ale je otázka, jestli se toho dočkáme. O vlaku na letiště už sní nejméně tři-čtyři generace a stále nic.
…….och ty krásné vize……a že jsem jich za svůj život již slyšel. vlak na letiště 2020, metro do Hostivaře 2010, okruh kolem Prahy 2015, městský okruh 2025, D3 cca 2020, metro D……
Nikdo nedá tolik, co poliitik slíbí……..
Ten Zlicin dava daleko vetsi smysl, co to Bem s Jancikem a Chalupou do toho Motola odklonili. Coz pisu s vedomim, jak strasne tam chybi napojeni na tramvajovou trat na Bilou Horu, kterou slibovali napojit prave pri tom vybajenym prodluzovani na letiste.
Jestli by nebylo efektivnější to k té nemocnici zasypat a stanici využít pro tramvaj Motol – Vypich – Petřiny. Zličín je ovšem už úplný úlet. Bude i na A ta stanice v depu? 🙂 Přijde mi, že se tu plácá páté přes deváté, a vznikají tak neefektivity typu „terminál Nádraží Veleslavín“. Pokud barák P+R ve Zličíně, proč ne u stávající stanice metra, kde je zpola nevyužitý terminál autobusů (jehož význam by mohl ještě klesnout zlepšením železnice SZ od Prahy) a ještě (nedávno bývala) hned vedle volná loučka? Proč trváme na terminále Dlouhá Míle, jejž míjí přímá trať do Kladna, a… Číst vice »
Že vy jste na Zličíně nikdy nebyl? Protože jinak byste těžko mohl psát něco o zpola nevyužitém terminálu autobusů. Terminál, ze kterého ve špičkové hodině odjíždí přes 70 autobusů (a stejný počet přijíždí) mi jako zpola nevyužítý nepřipadne. A ta fantasmagorie s Větrníkem? Ten je od osy metra vzdálen 400 metrů. Jak byste tam dělal vestibul? A ohýbat metro z Petřin k nádraží Ruzyně si už vůbec neumím představit. A při zrušení zastávky u Nemocnice Motol dovedete všechny ty autobusy/tramvaje z Jihozápadního Města, Řep, Zličína, Motola kam k metru A? Musím tedy říct, že takhle mazaný plán, jak rozvrátit veřejnou… Číst vice »
Ona ta trasa A prodloužená do Zličína přes tu Bílou horu půjde.
To asi nepůjde. To by byla další úplně zbytečná zajížďka.
Podzemní travelátor/eskalátor z Motola do kopce a pak koridor napříč parkovací garáží toho OC u obory hvězda rovnou do podchodu u tramvaje a hned máte tramvajovou trať napojenou lol. Pochybuji že tam bude někdo chodit, ale…
Jasně, je to jenom nějakých 250 metrů… Tam nedává smysl ani vodorovný 200 metrů dlouhý tunel z vestibulu A a potom výtah ke Kauflandu.
Tak jak je zakreslené trasování v územním plánu to vypadá na další stanici až v Řepích. Ono by to asi už nešlo opravit v duchu toho obrázku v článku, fáralo by se dost hluboko a na Bílé Hoře není zástavba (ale je tam rozvojové území), které by uživilo kromě existující tramvajové trati také metro. Cestu do Řep a na Zličín by to dost prodloužilo a z Motola do Řep to tak vychází na mezistaniční úsek asi jako mezi Dejvickou a Bořislavkou. Na metro tu oblast připojí tramvajová tangenta z Bílé Hory do Řep. Možná by bylo dobré ji ale protáhnout… Číst vice »
Ono to napojeni na trat na Bilou Horu (daleko radsi vestibulem na Vypichu nez stanici az na BH.) by se IMO hodilo ani ne tak pro obsluhu okoli, ktery ma na BH hustotu vesnice, ako spis coby alternativa k Hradu a na Brevnov k zoufale pretizenymu useku 22 z Malostransky. Proste z Vaclavaku na Hrad Ackem a tramvaji shora nez 22 z Narodky, coz je casto jen pro otrle.
Bohuzrl tohle Kolibrik a spol. zazdili.
Dalsi, co tim zazdili, je P6 tangenta Brevnov-Petriny-Evropska. Nrz jezdit mezi temito castmi P6 MHD, to jee jednodussi si z nich dojet na Letnou… (a neebo to vzit autem, jak doklads provoz pres Orechovk, v Radimovce a Liboci).
Kde vidíte na Zličíně super místo pro vozovnu?
Tramvajové propojení Bíle Hory a sídliště Řepy bylo plánováno již v roce 1984, kdy jsem se stěhoval do Řep. Proto byly při výstavbě sídliště vybudovány nákladné podchody v ulici Bazovského kudy měla být vedena tramvajová trať. Stejně tak byla v plánu takzvaná Břevnovská radiála. Je konec roku 2025 a po více než 40. letech pusto a prázdno !! Možná se dočkají moje vnoučata ??