Pokuty za chyby a větší přehled o pracovní době strojvedoucích. Začíná platit nový zákon o dráhách
Záběr z videa Českých drah Pohled z vlaku. Foto: České dráhy / Pohledzvlaku.cz
Ministerstvo mluví o větší bezpečnosti na železnici. Novela ale zpřísňuje pravidla jen pro strojvedoucí, jiné chybující profese neřeší.
To je celá naše vláda… Hlavně mít viníka a trestat. Kdyby zvedla strojvedoucím platy aby si nemuseli přivydělávat jinde 🤷🏻♂️ Takové řešení asi nechtějí slyšet. Ono to pak „na kameru“ bude mít efekt když strojvedoucí projel návěstidlo a dostal pokutu… A co zaměstnanci SŽ? Výpravčí, signalisti a další profese??? To prostě není fér a komplexně to nic neřeší ačkoli proti monitoringu jako takovému nic nemám. Každopádně bych na prvním místě hledal příčiny únavy strojvedoucích. Jejich pracovní prostředí, podmínky k práci, délka pracovní doby, dělené směny (a nezaplacené prostoje). Jenže peníze jsou až na prvním místě… Pak to takhle dopadá. Když… Číst vice »
Vláda ČR zaměstnává nějaké strojvůdce? Od kdy prosím? Výše mzdy, nikoliv platu, je v dispozici smluvních stran pracovněprávního vztahu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Takže co si strany dojednají, to mají.
Ještě poměrně nedávno byli strojvedoucí při projetí návěstidla (nebo i za mírnější přestupky) trestáni tzv. „sundáním“. Tj. z mašiny dolů, nejčastěji na dílnu. Obvykle na půl roku nebo i déle dle uvážení vedoucích představitelů depa. S tím se vázalo snížení mzdy na úroveň nové pozice. To pak byl „hříšník“ třeba i na půlce toho co pobíral normálně. V kontextu toho je pokuta 10tis. docela mírná. Holt to chce mít na účtu finanční rezervu nejen na onu pokutu, ale i na právníka kterého při závažnější MU bude potřebovat tak jako tak. Takže vlastně nic nového. Zbytečný zákon.
Dle zásady ne bis in idem tedy očekávám zrušení stávajících sankcí ze strany zaměstnavatele.
Ano, to bezpečnosti nejlépe prospěje.
Strojvedoucí, který to neumí, místo do dílny a na přezkoušení, prostě zaplatí pokutu a bude jezdit dál.
ANO, bude líp.
Vzhledem k tomu, že časy soudruhů, kteří si ohýbali právo dle stranické ideoligie pamatuji, musím se za nazor Van Houtena postavit. ať e vám zo líbí, či ne.
Já narážím na smysl toho zákonného opatření, nesouhlasím s ním.
Už se všichni těšíme na Koláře, jak testry fírům zastrčí. Dostanou pak pokutu od Koláře, když červenou někde profrčí. Licenci jim prolustruje směle, zda při odpočinku vlezli mu do postele? Prý už se těší a do terénu chystá, vždyť je to svěží PhD optimista. Bezpečnost se zvýší z trojky na čtverku, za akčnost pak dostane bezpečnostní prověrku… Tento popěvek na melodii známé vánoční písně jsem onehdy zaslech na DÚ.
Takže my strojvedoucí od nynějška budeme pokutováni za projetí návěsti stůj sazbou 10000 Kč? Jaký postih pak dostane Správa železnic za zhoršení viditelnosti návěstidla? Krásný příklad je nyní ve stanici Heřmaničky, kde je od jihu mechanika. Jsou na ní viaflexy, ale je na vnitřní straně v pravém oblouku, takže reflektor na ni dosvítí až když je vlak cca 50 – 60 metrů před návěstidlem. Když nám zde viaflexy osadili a zrušili osvětlení návěstidla, tak se po čase po několika našich stížnostech zpátky osvětlení zapojilo, aby bylo návěstidlo viditelné na dostatečnou vzdálenost. Již si nevzpomenu kolik let zpět to bylo, odhadem… Číst vice »
Zralé pro ústavní stížnost.
Není možné, aby sankce za projetí červené na silnici byla jiná než na železnici nebo naopak …
Podstata provinění je stejná – nerespektování signálu zakazujícího jízdu ….
takže pokuta 5000 a 5 bodů k tomu?
Podstata provinění není stejná. Neznám strojvedoucího, který by si řekl – ještě to stihnu, nebo, spěchám a proto pojedu na červenou. Narozdíl od silniční dopravy – projetí návěstidel jsou v zásadě způsobena pouze nepozorností nebo podceněním adhezních podmínek.
Už byla MU, kdy se zjistilo, že střelec před tím několikrát projel autoblokové stůj (aniž by zastavil na 0). 😀
Ústavní stížnost? To chci vidět.
tak za podobný vnitřní předpis si zaslouží pohovor na policii. obecně ohroženi.
asi už je trapné opakovat že oznámení přijme každá služebna PČR….
Návěstidlo není vidět 7sekund z vmax a 100metrů?
Tak ho projeď když bude na volno, vypusť vzduch a chovej se jako bys projel cos neviděl.
Za tmy ne. Vmax před ním je 80, ale mezi předvěstí a vjezdem je pomalá padesátka a ta končí asi 400 metrů před ním. Pak je v Hěřmaničkách vytrhaná první kolej a jezdí se vždy odbočkou. Prakticky tedy nejsem schopen tu traťovou rychlost před návěstidlem dosáhnout. Ale v 80 za hodinu by to určitě tyto limity v noci po tmě nesplnilo.
Vždy se to počítá z traťové, tedy 80 km/h.
Musí to být 12 vteřin = 267 metrů
V případě přenosu kódu vlakového zabezpečovače nebo umístění „mlhovek“ je možno jít na 7 vteřin = 156 metrů.
Tam to nekóduje, mlhovky taky nejsou. A 12 vteřin a 267 metrů, hahaha. To po tmě není ani omylem!
“ dostalo se jim odpovědi, že to je rozbité a dle vnitřního předpisu se již takové rozbité zařízení neopravuje a navíc začátkem dubna se tu končí, “
Tak to je no comment. A co se tedy podle nich s tím jako dělá, když se to neopravuje? Navíc do dubna daleko.
Nic přeci, je to jednodušší, né? Co by se kůli nám namáhali! Hlavní je bejt v pohodě a nedělat si starosti! Navíc prej kolegům odpověděli, že tahle noční návěst nemá oporu v předpise. Jak by měla, když si jí sami z vlastního předpisu odstranili. Takže tím jdou sami proti sobě. Vsadím se, že viditelnost návěstidla v daném úseku za daných podmínek nevyhovuje normě
A využili jste všechny možnosti? Tím nehájím zlý přístup SŽ, ale velmi často pomůže po vykopnutí dveřmi vlézt tam oknem a to opakovaně. Nad SŽ jsou ještě nejméně dva úřady.
V tomhle jsou aktivní jiný mladší kolegové a ty se snaží podnikat další kroky.
Pokuty nic neřeší.Častá příčina je v tom,že se vše nechá jen na jedné osobě.Například nyní v Teplicích,projetí odjezdu.V dřívějších dobách „spolupracovali“při odjezdu tři pracovníci.Výpravčí,vakvedoucí/někdy i dva průvodčí/ a strojvedoucí.Když udělal někdo chybu,mohli ji ostatní eliminovat.Dnes to má na „hrbu“ fíra, přitom tam výpravčí slouží,vlakvedoucího to nezajímá a „prů.er je na cestě.
Myslím, že tohle se nyní celkem hodí :
https://www.youtube.com/watch?v=eeaRFWug-Ig
A co třeba nákladní vlaky? Ty taky začneme vypravovat výpravkou a ještě jim tam dáme radši vlakvedoucího?
No a jak myslíte, že to fungovalo v minulosti ?
Vlakvedoucí fungoval na manipulačních vlacích, na ostatních vlacích plnil po dopravní stránce povinnosti vlakvedoucího pomocník strojvedoucího – vedl zjednodušený vlakopis, vypisoval hlášenku V5901, po postupném přechodu na jednočlenné obsazení HV přešly tyto povinnosti na strojvedoucího ….
Obdobně nákladní vlaky vypravoval výpravčí výpravkou (nebo písemným rozkazem, ústně) … k systému, kdy postavení návěstidla na návěst dovolující jízdu je rozkazem k odjezdu se přešlo až později (v nedávné historii).
No, jestli Mirku rok cca 1980 považuješ za nedávnou historii?
V tý době bylo na dráze mnohem víc lidí, asi i dvojnásobek na jeden tkm či oskm. To by dneska nikdo nezaplatil. Budoucnost je v technice a v postupném nahrazování lidí technikou. Zkrátka automatika bude vykonávat provoz a lidí to budou dozorovat a v případě poruch a výluk i řídit přímo. Tam to směřuje.
Budoucnost je v technice…… Tak tohle je poctivá rétorika z výše zmiňovaného roku 1980. Budoucnost se od té doby stala přítomností, takže máme možnost posoudit, jak inteligentní vize to byla. A poučit se z toho. Jen možnost, nic víc.
No a co, to nezaplatíte a do Dobřichovic na elektromechaniku si zaplaťte peroňaka, možná ještě střídače hlavního.
Nejsem moc pro to, aby za stejnou kontrolu odpovídalo více lidí. Podle mě na nehody jako ve Stéblové mělo velký vliv to, že každý kdo měl koukat na odjezdové návěstidlo, věřil někomu jinému.
Na projetí návěstidla má být hlavně zabezpečovačka (chystá se ETCS. Nicméně ono by i s Mirelem bylo možné nevypínat kódování do vlaku s pobytem pár minut. Brzdit když se ztratí signál „stůj.“ )
Přesně tak. Celý systém je založen na tom, že fíra je 100% neomylnej a výpravčí se přitom dloubou v nose u PC. FAKT PARÁDA !
A výpravčího přece trestat nebudeme, toho si potrestá manekýn sám – tím, že ho převede na vyšší funkci.
A já vám klidně řeknu, že nesnáším spoluzodpovědnost. Jeden to podělá a vinu mají všichni, i když se podíly nijak neprokážou. Jen ať si každý hledí svýho.
A o procentu utajených projetí v dobách, kdy ZZ nemělo záznam, se mluví už dávno.
Já jsem téměř přesvědčen, že firové chybují méně, či stejně, než před dvaceti až čtyřiceti léty. Jen se o tom jednak nevědělo, jednak byl zásadně nižší poměrný počet dojezdů ke stůj.
osobně si myslím,že diskuzi o této problematice by neměli vůbec pouštět mezi civilní lidi..
Á, jak říkal Horst Fuchs, přichází k nám armáda. Ve vašem případě modrá až do mozkových závitů.
No to to vymysleli. Strojvedoucí vědí přesně: jak dlouho musí být vidět návěst ? Znám rychlostník , který je vidět jen pro toho , kdo ví kde ho hledat .a až vyroste listí nebude vidět asi vůbec. Co začít třeba s podobnými pastičkami?
Projetí stůj -10 tisíc , zapomenutý doklady 5 tisíc , středočeský policejní náměstek Jan Krejčí 2,39 promile za volantem- doživotní renta – výsluha 🙂 správně soudruzi, tak to má byť a tak to bude soudruzi !!!
za co ty mínusy? to kliká někdo pana náměstka Krejčího?
Uvidíme nyní jak dopadne řidič toho autobusu s 2 promile.
https://nasregion.cz/ani-pracovni-povinnost-nezastavila-pred-pitim-ridice-z-trutnovska-autobus-ridil-se-skoro-2-promile-253437/#utm_content=freshnews&utm_term=%C5%99idi%C4%8D%20na%20trutnovsku%202%20promile&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Holt platí to staré české přísloví, že silnější pes m*dá…
Abychom byli korektní, pana Krejčího to strálo 60.000,- Kč.
a spickovou práci a renty se vzdal. myslím ze kdyby za každých 2,39 promile byl podobný trest…
přičemž standardní pokuta za 1 promile a výše je 25 – 50
tak krejčí se te renty vzdal. omluvte se.
zdroj?
takže JPP předpokládám
10 litrů za projetí stůj. A kolik výpravčímu za padáka?
Když mně chcípla koza, tak tobě ať chcípne taky?
Nejsem strojvedoucí, mě koza nechcípá.
Jenom se snažím najít smysl v tom vynálezu voličů ANOFertu.
To je jen trapný politický výkřik pro vovce, jak se zajistí, aby firové už nikdy nechybovali.
Nevím za co mám ty mínusy. Já přece nechci, aby firové dostávali od státu jakékoliv pokuty.
A když řidičovi kamionu pokuty, tak dispečerům dálničních tunelů taky pokuty?
Mezi dispečerem dálničního tunelu a výpravčím je podstatný rozdíl!
Jaký? Oba mohou ohrozit životy.
Ano. Za navěštění nesmyslu, proč ne?
Pokud ten dispečer udělá chybu, která bude mít za následek nějakou rizikovou situaci (třeba omylem pustí auta v tunelu do protisměru), tak nepochybně ano.
No tak vidíš. Když výpravčímu a dispečerovi od dráhy, tak i tomu silničnímu dispečerovi.
Ovšem já tomu nehovím. Ani u těch fírů.
Nerad srovnávám, ale jako fíra projetí stůj 10.000 tisíc ? Kdo z nás projede klacek záměrně a úmyslně ? A na silnicích každý den stovky aut úmyslně vjíždí a projíždí křižovatky na červenou a defacto se nic neděje . Prostě alibismus lidi je neskutečný . Kdyby alespoň výši pokuty odpovídal plat strojvedoucího všeobecně na dráze v Česku. Škoda slov. A co odbory? Ty s tím v tichosti souhlasily a podepsaly?
Pokuta za projetí červené je až 5 000 Kč. To pokud srovnám závažnost, tak je na tom strojvedoucí proti řidiči ještě dobře. Strojvedoucí je profesionál, ví kde to návěstidlo je atd. Zároveň škody co tím projetím způsobí bývají podstatně větší.
Což neznamená, že zákon nesmyslně míří pouze na strojvedoucí místo aby řešil i jiné problémy na železnici.
Řidič musí být taky profesionál … bez ohledu na to, zda se tím řízením vozidla živí či nikoli.
Každý, kdo dostane „řidičský“ průkaz na cokoli (auto, lokomotivu, ptacovní stroj > pilotní / kapitánský průkaz) je osobnou odborně způsobilou ….
Kecy. Amatérů jezdí na silnici milióny a z nich nezanedbatelná část dělá prasárny záměrně. A potrestat je za to může jedině stát. Není to jejich obživa. V tom je rozdíl oproti profesionálovi.
Jenže na rozdíl od fíry ten řidič nedostane pokutu automaticky při projetí červené. To by na všech semaforech musely být kamery a odesílat automaticky hlášení o projetí červené. A to není.
Kdežto u vlaku se bude pokutovat i projetí způsobené třeba nevhodnými povětrnostními podmínkami nebo stavem trati. To je paskvil.
Pochybuji, že dostane pokutu automaticky. Každé projetí Stůj bude mimořádná událost jako do teď a bude se vyšetřovat. Proti tomu nelze nic říct.
Co ale nelze srovnávat je závažnost projetí červené u auta a Stůj u vlaku. Projetí vlaku přes Stůj je řádově závažnější situace (Rozhodně tím nechci omlouvat projetí červené u aut)
To bych tedy takto netvrdil.
Opět alibismus v praxi. Nejjednodušší je to hodit na fíru, ale proč nejsou do tohoto systému pokutování zařazení i ostatní profese? Holt se bude jezdit pomalu a bezpečně. Nebo je to na vyvolání stávky? Nebo opět jako tupé ovce půjdeme a poslechneme? Stojí nám to za to…?
jezdit pomalu,to je klasická reakce člověka problematiky neznalého.musí se jezdit tak aby se dodržoval jízní řád.a jízdní doby,a ty jsou většinou pěkně našponované!
SAFETY FIRST! Tedy – jezdit se musí v první řadě bezpečně, teprve až pak dodržovat jízdní řád a doby…
Co kdybyste argumentovali naopak? Silniční profese kromě řidičů pokuty nedostávají. To je jedna věc.
Druhá věc je, že na dráze amatérští řidiči bez licencí jezdit nemohou. Čili podle mne by neměly být pokuty dávány na dráze nikomu.
Jak je to v letectví? Ko dostává pokuty? Jen piloti? Nebo i jiní, třeba dispečeři? Anebo nikdo, ani amatérští piloti?
Teď odpovězte popravdě. 🤔
Pilot může přijít o pilotní průkaz ….
No jasně. Protože i ve vzduchu a na vodě jezdí amatéři a ty nemůže trestat nikdo jiný, než stát. Ale žádné jiné profese, než ty řidiče dopravních prostředků stát netrestá. Nebo jo? Dostane říční dispečer, letový dispečer, dispečer metra, MHD pokutu za to, že způsobil ohrožení, nehodu? Nedostane. Řeší se to u soudu a u zaměstnavatele.
Zákon spíchnutá horkou jehlou, bohužel kvůli nutnosti zanesení 4. železničního balíčku do naší legislativy ho bylo nutné schválit, jinak by třeba spadnul pod stůl úplně. Jinak zcela nesystémový, diskriminační, represivní krok. Pokuty by měly smysl, kdyby byly součástí celého bezpečnostního systému, toto je jen zakážeme chybovat – MU zmizí. Pokuta má smysl k odražení od úmyslného porušení předpisů, ale kdo s fírů úmyslně poruší předpisy a pojede proti stůj? V Perninku si fíra řekl, kašlu na to, dnes se mi nechce ohlašovat? Řeší se jen doba odpočinku, místo řešení i jeho kvality (tedy toho, který může zaměstnavatel ovlivnit, stav nocležen,… Číst vice »
Od roku 2015 až doposud mi nebyl nikdo schopen vysvětlit, proč strojvedoucí celostátní a regionální drážní dopravy nemá stejnou právní ochranu jako strojvedoucí mezinárodní drážní dopravy. Přitom dokonce platí, že odpracuje-li strojvedoucí v zahraničí více jak 1 hodinu, pohlíží se na něho jako na strojvedoucího mezinárodní drážní dopravy a to i přesto, že dalších třeba 10 hodin odpracuje na území ČR.V této nerovnosti je totiž ukrytý zásadní podíl na nehodových událostech. Ptal jsem se na to přitom lidí nejvíce kompetentních se touto problematikou zabývat a stále nic. Jednal jsem osobně s ministry Ťokem a Havlíčkem, náměstkem ministra dopravy Kušnírem a… Číst vice »
To by byla šílenost omezit dobu řízení na 9 hodin. To bych byl nadšen chodit do práce na tak krátké směny. Vždy záleží na konkrétní směně. Nejnáročnější jsou pro mě ranní nástupy a to celkem nezáleží na délce směny. Bych chtěl vidět, kdo jde na 1 ráno do práce vyspaný a odpočatý. Ale třeba při nástupu na 9 hodin, na který jdu vyspaný, bych klidně jezdil 15 hodin. Stejně tak mi vůbec nevadí noční v rozumné době od 18 do 6 hodin. Za kolik nehod mohla únava strojvedoucího? I se dělaly průzkumy, jestli strojvedoucí projíždějí návěstidla na konci směny nebo… Číst vice »
Na vlastní kůži jsem si vyzkoušel U LEO Express nástup – 3,5 hod. do Bohumína, za 7 minut zpáky 3,5 hod. a konec směny. Myslíte že je to správně, když to naše zákony umožňují? Reakce zaměstnavatele byla při mimosoudním vyjednávání byla, že najíst se můžeme za jízdy a jako PDJO lze považovat i minutové zastavení pro výstup a nástup cestujících.
Se zavedením PDJO v délce 45 minut po 6 hodinách bych neměl problém. Já třeba v turnuse žádnou směnu nemám, kde bych do 6 hodin nemohl čerpat PDJO. Takže toto mě celkem netrápí. Je to o tom, jaká se vytvoří skladba směn. Mě by vadilo hlavně další omezení délky směny.
Řekl jste to přesně. Vás to netrápí, ale ostatní ano.
„Bezpečnostní přestávka při práci řidiče z povolání
Přestávka, kterou je zaměstnavatel povinný poskytnout řidiči, jestliže nepřetržitě řídil motorové vozidlo po dobu, kterou stanovují předpisy v závislosti na druhu a hmotnosti obsluhovaného vozidla. Během bezpečnostní přestávky musí řidič přerušit jízdu. Nesmí vykonávat žádnou činnost vyplývající z jeho pracovních povinností kromě dozoru nad vozidlem a nákladem. Povinnost zaměstnavatele poskytnou řidičům z povolání bezpečnostní přestávku se nevztahuje na řidiče, kteří řídí vozidlo mimo pozemní komunikace při vykonávání hospodářských, lesních a melioračních prací.“
ale dráha je něco krapet jiného
Je a není … podstata „bezpečnost“ je stejná …. Při změně GVD 1991/1992 se začala „Žilina“ jezdit jednomužně se střídáním na ose v Olomouci. Pražské depo malo v OC ve stanici svoji fírcimru se sociálním zázemím. Personální turnusy byly zhruba postaveny tak, že se odvezl vlak do PE, odjelo RG do OC, tam se vystřídal kolega. Ten buď si dal pauzu a pokračoval s následným vlakem do ZI nebo jel vjel RG do PE pro vlak do Prahy, případně vystřídal v OC vlak ze Slovenska do Prahy … Co se tím vyřešilo – ustanovení tehdejší V1 stanovicí jako podmínku pro… Číst vice »
Tohle stojí za podnět ke Státnímu úřadu inspekce práce v Opavě …
Za mých časů byla týdenní norma 35 hodin .. takže 4×9=36hod. .. nebo-li 4x za týden do práce, správně tedy do služby bych považoval ještě vcelku za o.k.
ps: kdysi dávali v TV jak se jezdí ve Skandinavii – tuším že ve Švedsku na nákladech uváděli jen 6 hodin .. a jako bombonek nejezdění mezi 0-6hod.
ps2: nástupy mezi 23-4hod. bych zakázal .. prý krásná denní šichta . :-((
Mám informaci přímo z Francie, že jede-li strojvedoucí jedním směrem 5 hodin, ví už dopředu, že zpátky pojede buď Rg, nebo půjde na nocležnu.
Píšete: „Nepochopili, že strojvedoucí třeba ve svém volnu staví barák, sportuje či provádí jiné náročné činnosti při kterých se unaví.“
Nezlobte se na mě, ale proč by měl zaměstnavatel zohledňovat, co dělá strojvedoucí ve svém volnu? To je přece odpovědnost toho strojvedoucího rozvrhnout si čas tak, aby do práce šel odpočatý, když dělá na tak exponovaném místě.
Vážený, za „bolševika“ byla týdenní norma 40 hodin, zaměstnavatel – který by neměl zohledňovat …. – navíc podporoval bytovou výstavbu pro zaměstnance formou družstva. Strojvedoucí (kterýkoli zaměstnanec – posunovač, průvodčí, výpravčí …) si mohl finanční příspěvek (nebo jak se to nazývalo – to není meritum věci) odpracovat na stavbě. Čili po noční – místo toho, aby se šlo do postele se šlo na stavbu … Kromě toho „borci“ dokázali vyčerpat roční limit přesčasové práce 960 / 900 hodin – nějak si na ten družstevní byt museli vydělat. Super borci ještě dokázali být za průměr v kotelně, na posunu – v… Číst vice »
O.K. jen poznámka:
ty směny vypadaly podstatně jinak.
To co se dnes odjezdí za 12h, tomu by tenkrát nikdo neuvěřil.
Obraty se dělily na ty, při kterých se dalo zajít na jídlo (oběd s polévkou) a nebo jen nějaká rychlá svačina.
Dnes to třeba v okolí Prahy lze rozdělit na: stihnu/nestihnu na záchod…
Strojvedoucí při stejné délce směny mine asi 2-3x tolik návěstidel, a při daleko větší psychické zátěži.
Obsah části tohoto zákona je určen veřejnosti a je výsledkem alibistických, populistických a nesystémových řešení našich politiků, neobjektivních šetřením mimořádných události a tlakem SŽ na zbavení se odpovědnosti za každou cenu. Příčiny MU dál přetrvávají…
Vysvetlete, já se tímto zbavuje SŽ odpovědnosti.
Co se týče sledování doby jízdy, odpočinku a bezpečnostních přestávek,není nutno vymýšlet vymyšlené, stačí osadit hnací vozidla rychloměry jako u náklaďáku nebo autobusu. Ovšem na obratech,kde je plánována tzv. bezpečností přestávka,by nebylo možné na úkor sociálního omezení strojvedoucího ihned bez přestávky odjet,tzv. načas. To by znamenalo prodloužit časy v obratových stanicích mezi příjezdem a odjezdem ,nebo jet již z výchozí stanice se zpožděním. Takže se vymyslí sledování strojvedoucích podle čísla licence,a bezpečnostní přestávky se nemusí řešit. A co na to Inspektorát bezpečnosti práce ?
Žijeme v České republice, tady se zákony dělají tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. 🤪
Také by mě zajímalo co oni na to. Pokud vím, tak přestávka se vykazuje po nějakých 4- max 6ti hodinách a případě 12h směny jsou tyto dvě.
Si to přečtete celé: https://www.tirbazar.cz/aktuality/povinne-prestavky-ridicu-kamionu
Týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 56 hodin. To by byla dráhovražda, něco jako královražda.
A teď si představte, že by se zavedlo omezení třeba u lékařů a nebo zdravotnického personálu a za překročení povolené doby výkonu práce bez odpočinku by jim hrozil postih. Však i ten lékař má zodpovědnost velkou.
Kvůli tomu, že má strojvedoucí přestávku, nejpíš nikdo nevykrvácí a nezemře.
U řidiče sanitky je to jinak, ale pro tyto případy platí ještě další ustanovení. Železnice tam vyjmenována není
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262#p90
§90
(2) Odpočinek podle odstavce 1 může být zkrácen …
c) při poskytování služeb obyvatelstvu, zejména
….
4. ve zdravotnických zařízeních,
A pak do toho ještě vstupuje paragraf § 28 Krajní nouze, občasnkého zákoníku.
Operující chirurg totiž odvrací hrozící nebezpečí a kdyby přestal, dopustí se obecného ohrožení, újmy na zdraví, zabití a může to být posuzováno i jako vražda.
A pokud byste mu zabránil v činnosti, tak přebíráte zodpovědnost za následky. To nechcete.
Díky. Tím jste mi vysvětlil to, jak by to bylo v případě vzniku krizové situace a překročením doby výkonu práce (kdyby byl potřeba strojvedoucí) . Jen si říkám, zda dopravní obslužnost není rovněž poskytování služeb obyvatelstvu. Když je tam to „zejména“ dává to tušit, že to není pevně daný výčet.
Doktor nejede podle jízdního řádu a pokud zrovna nemá ruce v pacientovi, může si tu pauzu udělat kdykoli.
I v případě, že má třeba půl dne ambulanci a pak jde operovat? Jistě že doktor jede podle jízdního řádu. Objednací doby pacientů a plánované operace jsou také takový jízdní řád.
Na vnitrostátní drážní dopravě ale neexistuje termín doba řízení, pouze délka směny a to je veký rozdíl. V mezinárodní DD doba řízení jasně stanovena 9 hodin ve dne, 8 hodin v noci při stejné délce směny jako na vnitru. NV 589/2006 sb.
zkuste zastavit vlak po 4 hodinách někde v poli,a zdřímnout si..chtěl bych vidět reakci těch ostatních
Zbytečná reakce, protože tohle vím a napsal jsem“
“ Neumím si představit situaci, kdy souprava zůstane stát v polích jen proto, že vzhledem k přestávce není možno dojet 5 km do stanice kde vlak končí. Je to stejné jako u kamionu, který kvůli dodržení povolené doby jízdy a jejímu nepřekročení třeba o 15minut přijede do závodu po skončení provozní doby a následně je nucen čekat do druhého dne na to, až ho někdo složí.“
Z toho plyne, že by zde měl být nějaký „zdravý rozum“. Jeden extrém je směna bez přestávek a druhý přestávky stanovené na minutu.
Jenomže na dráze se alespoň zatím bezpečnostní přestávky neposkytují a to je chyba NV 361/2007. Musela by se upravit jejich použitelnost na dráze, ale rozhodně by měly nějaké být. Třeba každě 4 hodiny práce 1/2 hodiny BP. Samozřejmě, že BP jsou ze zákona placené.
Ono by to šlo – napsal jsem to „nahoře“ > pražské depo mělo u žilinských vlaků střídání na ose v Olomouci …. Při dnešních cestovních dobách se v podstatě všude lze dostat na dobu 5 hodin od nástupu do vystřídání na ose a čerpání BP v délce 30 minut … je ovšem nutné, aby provozovatel dráhy měl povinnost zřídit v určených stanicích sociální zázemí pro lokomotivní i vlakové čety a nást náklady na jejich provoz …. Problém nastane v okamžiku 2 hodinového taktu, protože po uplynutí času BP bude časová díra, která by podle stavajících neměla být placená … čili… Číst vice »
Již od dob „modernějších“ parních lokomotiv jsou lokomotivy (ostatní hnacív vozidla) osazeny registračním rychloměrem, buď mechanickým (např. Hašlerka ze Švýcarska nebo tuzemská METRA), v současné době elektronické záznamové zařízení, s nadsázkou schopné sledovat, kdy šel strojvedoucí na WC odkalit jímku ….
Tato zařízení pracují se vteřinovou přesností a na tratích vybavených AB s přenosem návěstí a zaznamenávají i změnu návěstního znaku ….
Tedy pokud je to takto nastaveno pro tuto profesi, měla by být podle toho ohodnocena. Ovšem když na hodinu práce řemeslníka (středočeský kraj), musím být v práci 2h abych ho zaplatil, (+ ještě ho stejně musím hlídat), pak to má následující efekt: 1) pokud mne tato práce baví, ale potřebuji peníze, najdu si k ní nějakou jinou práci 2) co si mohu doma udělat si v době odpočinku sám udělám A ty si úřade alibisticky sleduj co chceš… A pokuty? no tak asi máme stále strojvedoucích moc, ať se laskavě někdo podívá na pracovní trh, stejné peníze se dají vydělávat… Číst vice »
řidiči kamionu hrozí za vjezd do rozblikaného přejezdu
….. prokurátor za obecné ohrožení?
To sice ne, ale zato 7 bodů a zákaz činnosti na 1 až 6 měsíců. To ale v případě, že se nic dalšího nestane.
Pokud se něco stane… tak by ho místní řidičobijci popravili bez soudu i s majitelem přilehlé nemovitostí.
https://slovacky.denik.cz/nehody/video-ridice-uveznily-na-prejezdu-zavory-k-mistu-se-prave-blizil-vlak-20200405.html
Nebudu to číst. Stačí mi ta fotografie a text v odkazu . Co je horší? Souprava na hadry a x mrtvých či
zraněných a nebo přeražená závora? Být jím nepřemýšlím ani vteřinu. Jenže rozdíl je v tom, že já se nikdy takto mezi závorami neocitnu.
Neříkejte nikdy. Tohle bych nepřál vůbec nikomu, ale stalo se. Nezapomínat!
https://www.zelpage.cz/zpravy/4611?oddil=12
Souhlasím. Nebojte, při psaní příspěvku jsem si „nikdy neříkej nikdy“ říkal. Ale jedna věc je technická závada pro kterou vozidlo na přejezdu zůstane a druhá, kdy řidič na přejezd vjede před výstražnou signalizaci a zavřou se závory. Přejezdy jsou pro mě místo, kde nevěřím ničemu a jen svým vlastním očím (i sdělení spolujezdce raději překontroluji). Mohou být závory, ale pokud nebliká bílá (co já vím, jestli je zařízení v provozu?) stejně si zastavím a raději se podívám. Ostatně při vjezdu se rozhlížím, i když ta bílá bliká, protože jak se říká „čert nikdy nespí“.
„Srážka lokomotivy s povozy na přejezdu u Horních Heršpic v prosinci 1840 na které strojvedoucí neměl vinu. Šlo o chráněný přejezd.“
Jak dopadl vozka a koně se tam nepíše.
Na tebe je lepší nereagovat
Některé firmy při sjednávání pracovní smlouvy zakazují práci u konkurenčních firem pracovat, nebo ve stejném oboru. Ale proč by nemohl jakýkoliv zaměstnanec, třeba signalista někde na krámu ještě vykládat zboží? V zákoníku práce je psáno, že zaměstnanec má chodit do práce střízlivý a řádně odpočatý. To by měl posoudit asi každý především sám. To by takový výpravčí si doma nemohl naštípat třeba ani dříví. A nebo takový dozorce výhybek by si zřejmě nemohl ve svém volnu zaběhnout třeba půlmaratónek. Po něm bude dozajista unaven. Kdo by běžel z cíle do práce by byl blb. Někdo by tu rád měl paragrafové… Číst vice »
„Některé firmy při sjednávání pracovní smlouvy zakazují práci u konkurenčních firem pracovat, nebo ve stejném oboru. “
Tak tohle není o odpočinku či únavě , ale o něčem zcela jiném.
Konkurenční doložka má úplně jiný důvod: Ochrana know how firmy. U vykládání zboží na krámě nic takového nehrozí. A pokud se nepletu, tak SŽ nemá v ČR žádnou konkurenci. Především co se signalizace týká, v ČR nikde nic takového nenajdete. (a platí to i bez ironie)
A jak to uděláte u agenturního strojvedoucího jezdícího pro více dopravců …
Opakuji, za bolševika byly vyšší týdenní normy, jezdilo se mnohem více přesčasů a mnozí chodili řešit svoji bytovou potřebu prací na stavbě, zaměstnavatelem podporované družstevní výstavby, v době kdy měl zaměstnanec odpočívat mezi dvěma směnami …
https://www.strojvedouci.com/2022/firovsky-tyden/
Stačí si přečíst např.tento blog a každému chytřejšímu dojde, že problém je trošičku jinde, než se snaží namluvit veřejnosti ti nahoře…
Dostal jsem se jen k Pondělí. Když jsem si přečetl „protože jsme kvalifikovaní, spolehliví a něco vydržíme, využije se náš um pro navezení potřebného stroje“ jsem číst přestal. Jo, tohle je tak, když je málo lidí a rovněž také o tom, když člověk neumí říci NE ! V takovém případě jedině tak, že pracovní doba bude řádně vykázaná a cokoliv se stane se stane v pracovní době. Znám to. Sice ze zcela jiné oblasti, ale znám.
Kolega z blogu je na hradubicku vyhlášen jako „zachránce dráhy“. Nemá problém odjezdit směnu na mašině kde nejde topení, ale vlak přece odjel a zachránil dráhu. Říct „ne“ není jednoduchý, ale občas člověk musí ukázat zuby.
Ano, říct NE není jednoduché, ale často potřebné. Jedna věc je umět udělat něco navíc a druhá, aby toho zaměstnavatel nezačal zneužívat.
Co ten výstup toho monitoringu, Tak si ti slavní IT představují služby? Když monitoring, tak online. Při nástupu máchnu kartou a při ukončení opět. A není li dodržen odpočinek nebo se překrývá u jiných dopravců, nemůže nastoupit teď hned. Ne až po nehodě budeme něco hledat a vyhodnocovat.
To si zaplatili program na nic, jen aby mohli vyhrožovat.
U patby kartou v tramvajích to jde a u této služby ne?
Patrně je to zase nějaký tunýlek na IT služby.
To není tunýlek na IT služby, bohužel…
MLS je čistě a pouze restriktivním nástrojem pro Drážní úřad.
Takže dopravce nemá možnost kontroly svého zaměstnance, zda dodržel předepsaný odpočinek, ale DÚ může následně vyrazit k dopravci, proč nezajistil řádný odpočinek…
A to je přesně to, proč mi MLS vadí.
Pojďme s tím něco udělat.
Nebo se úplně klidně může stát že někdo zadá k vlaku do systému úplně cizího člověka (číslo licence) a ten pak může být docela překvapený kde podle údajů v systému jezdil i když třeba seděl doma. Celkově mi to připadá jako ušité horkou jehlou, a hlavně ani dnes nikdo pořádně neví jakým způsobem to má fungovat. Ale můžou si teda odškrtnout, že mají splněno a železnice bude ode dneška na 100% bezpečná.
Z podstaty věci není možné, aby bylo cokoliv na sto procent bezpečné. Rizika jsou vždy a všude. My je můžeme akorát nalézat a snažit se jim předcházet, ale nikdy to nebude tak, že se jich zcela zbavíme. Další věc je to, že nést zodpovědnost za riziko by měl jen ten, který je schopen jeho vznik ovlivnit. Často tato možnost ovlivnění nezávisí na něm, ale na úplně někom jiném. Jedna věc je, když přednosta dá pokyn k jízdě a druhá, že se na základě tohoto pokynu vlaky srazí. Není možné, aby strojvůdce ještě musel prověřovat, zda může daný pokyn uposlechnout a… Číst vice »
Ovšem postihovat někoho za neplnění povinnosti, kterou neměl pravomoc splnit, to není riziko. To je protiprávně uložená povinnost.
No tak Drážní úřad na kontrolu dopravce vyrazí, zjistí, že měl strojvedoucí před výkonem u svého zaměstnavatele řádně naplánovaný odpočinek, což zaměstnavatel hravě dokáže, a stane se co? Dopravce je jednoznačně z obliga, neb do předem prohrané bitvy s dopravcem se Dú pouštět nebude. Flastr dostane strojvedoucí. Za prvé od Dú, že nedodržel odpočinek a za druhé od zaměstnavatele, že v době volna vyrazil na tajňáka brigadničit.Vytýkací dopis a pak papá.
Opravdu si myslíte, že vsichni zaměstnavatelé zakazují svým lidem jezdit jinde?
Určitě nezakazují, ale dávají si do pracovní smlouvy, spolu se souhlasem vykonávat práci i pro další dopravce, podmínku, nastupovat do práce s dodrženým odpočinkem před směnou. Jak se k tomu postaví zaměstnanec, je jeho boj. A pokud mám v šichťáku plánovanou směnu 13 hodin, 7 hodin přestávka a další směnu 13 hodin, určitě si den před nástupem na první směnu nestřihnu brigádu, aby mi po ní nevyšel nekracený odpočinek 11 hodin.
Mohou tam dát akorát „doložku“, že bez souhlasu nebude pracovat „v oboru“ u konkurence …
Konkurenčním dopravcem ovšem není „šotospolek“ s licencí, na jejímž základě jezdí „historické“ vlaky a to bez nároku na odměnu …
Stejně tak může jezdit a autobusem / tramvají trolejbusem – buď se souhlasem zaměstnavatele, jemuž podnik MHD nevadí …. nebo to risknout a jezdit bez souhlasu …
Když se v práci neprokecne, tak se to zaměstnavatel nedozví …. Je řada soukromníků se zájezdovým vozidlem.
Dopravce má právo v pracovní smlouvě požadovat po strojvedoucim, aby se k výkonu služby po dopravcem nařízeném volnu dostavil ve stavu způsobilém k výkonu služby. A je úplně jedno, jestli strojvedoucí jezdil pro konkurenci, nebo „šotospolek“ pokud nemá čerpán odpočinek, není, mimo jiné, způsobilý k výkonu služby a ve vztahu k zaměstnavateli pochybil. Zaměstnavatel jen z obliga. I když se na nedodržení odpočinku přijde ex post. O tom byly oba mé příspěvky. Nic více, nic méně.
Petře a sleduje se jen odjezd a příjezd vlaku – to by mělo umožnit projení s IS Správy železnic nebo celý průběh směny ? Tj. okamžik kdy se zaměstnanec hlásí u svého zaměstnavatele (místo výkonu práce z hlediska cestovních náhrad) podle rozvrhu směn – u strojmistra / dispečera – třeba telefonem, pak RG jízda (čímkoli) do místa, kde se bere vlak, příjezd do cílové stanice – pak odpočinek a další produktivní část směny nebo RG do místa výkonu práce … Čili detailní sledování průběhu směny, v níž časy odjezdu a příjezdu jakéhokoli vlaku nebude zapisovat dopravce, ale vezmou se z… Číst vice »
Opět změny, které v podstatě nic neřeší, jde spíš o to „uklidnit“ veřejnost, která této problematice vůbec nerozumí. Lidé teď můžou bez obav jezdit vlakem a říkat si, že už se na železnici nemůže nic stát, naše vláda to přece krásně vyřešila, vždyť ten fíra, který nás veze, ten ve svém volnu seděl doma na gauči a odpočíval, co by taky dělal jiného, určitě nebyl někde na výšlapu na horách, nebo nepředělává barák, ani nemá žádnou jinou brigádu, prostě nedělá nic, jenom sedí a odpočívá. Nebo někde jezdí s autobusem, ale hlavně, že neřídí vlak u jiného dopravce… Mimochodem monitoring… Číst vice »
Přesně, toto je úplná blbina. Začnu si na vlečce, pak třeba posunuji, pak jedu rg, pak příprava lokomotivy… Monitoring stále nula nula nic….pak přístavba na vlak, pak zkouška brzdy, příprava všeho před jízdou…. stále nula nula nic a voala, teď to přijde… odeslání připravenosti…jedna, dva, tři, už se odpočítává. To nemluvím o tom, že nemám ani kolonku, kde v Compostu zadat to úžasné směrodatné číslo, no jo. Léta příprav. Po cestě si asi z nudy mlasknu párkrát přes návěstidlo na stůj, páč mám rád adrenalin…no jeje, všichni fírové jsme paka a psychopati a zásadně to děláme naschvál. Ony ty psychotesty… Číst vice »
„Nově ho nebude zasílat příslušným adresátům přes datové schránky, ale tuto informaci zveřejní na svém webu po dobu 15 dní.“
V roce 2022 se vracíme do časů krále Klacka. Vy nevíte, že jste účastníkem řízení? Ale vždyť to viselo u nás na nástěnce!
Ale tohle prostě tak je. Něco se vyvěsí, visí to tam nějakou dobu a pak se sundá. Na dokumentu je rovněž údaj o tom, kdy byl vyvěšen a kdy sundán. Aby člověk pak chodil koukat na vývěsky jen proto, aby mu něco neuteklo a nebo proto, aby náhodou nepromeškal nějakou lhůtu.
Ukončení nekonečného kontrolování úředních vývěsek (virtuálních i skutečných) bylo jedním z důvodů, proč před lety vznikly datové schránky. Autorizovaný komunikační kanál, kterým úřad může oslovit všechny účastníky řízení a ti se nemusí spoléhat na to, že si včas všimnou dokumentu na vývěsce. Teď státní úřad dělá krok zpátky, ale proč?
Jo, to nevím. Pokud něco člověk nesleduje (třeba vývěsku) tak se mnohdy stane, že se důležitou věc dozví až „po“. Neví o tom, že „se něco děje“ a že je určitá doba, kdy se lze odvolat či vznést námitky. Často tak lhůtu k odvolání zmešká a je to bráno tak, že nemá námitek.
„Jelikož je tento stavební výměr již přes padesát let vyvěšen na nástěnce ve sklepě jednoho nejmenovaného stavebního úřadu na Alfa Centauri“
Přesně a tohle jsem si vzpomněl…
Výborně, ode dneška už nula nehod, problém vyřešen. A ta evidence a monitoring už nějak funguje? Krom jednoho dopisu z DU upozorňujícího na nové zákonné povinnosti nevíme nic.
Jednoduché řešení, pokud se jen a jen po strojvedoucích vyžaduje odpočatost, tak ať je těch x hodin před směnou hrazeno strojvedoucím jako pohotovost. Jaký je rozdíl, jestli ho unavila směna u jiného dopravce, výšlap na Sněžku nebo návštěva milenky? Pokud chtějí omezovat osobní volný čas, tak ať ho taky hradí!
co je za omezování volného času….že nesmí vést vlak na dva HPP? akorát to omezuje délky výkonu práce….
Tak jsem zvědav, jak daleko teď budou zastavovat osobaky u peronu před cestakem nebo pred odjezdovym navestidlem. A jestli firove elephantu budou davat do AVV privolacku, kdyz na klacku bude stuj, jen aby byli blíž podchodu
Tresty pro strojvůdce z dob počátků železnice u nás:
1837 Severní dráha/Vídeň- srážka lokomotiv= 24h vězení
1840 Brno – předčasný výjezd z výtopny a na špatně nastavené výměně vykolejil= důtka a pokuta 5 zlatých
1840 Rajhrad – Brno – opožděný nákladní vlak a na trati v protisměru osobní vlak, srážce se podařilo zabránit = pokuta 25 zlatých (a to i přesto, že jel na pokyn přednosty)
1840 příliš rychlý vjezd do břeclavského nádraží = pokuta 50 zlatých.
Tož asi tak.
Nejsem proti pokutě, ale aby byl strojvedoucí pokutován jak od státu, tak od zaměstnavatele se mi zdá příliš.
Toto jsem nikde nevyčetl., ale jistě. Aby měl trest opodstatnění a plnil „výchovnou funkci“ měl by přijít co nejdříve po prohřešku a měl by být jeden. V případě toho co píšete by to bylo asi jako kdyby řidič jel měřeným úsekem. Zachytil by ho stacionární radar a vyfotil. Současně by ho však změřila projíždějící hlídka, která by mu uložila sankci na místě. Následně by přišla ještě fotka s další sankcí za tentýž přestupek.
Nejsem proti pokutě, ale aby byl řidič kamionu pokutován jak od státu, tak od zaměstnavatele se mi zdá příliš
A aby jsme to měli úplné je dobré též zmínit tehdejší poměry: 1839 Angličtí řemeslníci (kladeči kolejnic, soustružník, kovář, výrobce pružin, koksaři)- týdenní mzda 30 zlatých Strojvedoucí – týdenní mzda 40 zlatých s různými příplatky Domácí řemeslníci – pouhých 6 zlatých „Řemeslo toto samo o sobě vylučuje osoby omezené, lenošné, slabé a zchoulostivělé, dále lidi choré a staré. Neschopný strojvůdce zvýší svou neznalostí nebo nepohotovostí výdaje za udržování stroje až na trojnásobek normálních výdajů. Strojvůdce proto musí vědět, že chyby jím učiněné nemohou být nikdy trestány příliš vysoko.“ Takový strojvedoucí „průšvihář“ se po několika nehodách dočkal propuštění a další místo… Číst vice »
a ty pokuty tehdy, to byly obrovské peníze
Nevíte někdo, jak dlouhá může být směna strojvedoucího bez rg? Děkuji
13h od nástupu
Děkuji za odpověď 🙂 Nebyl jsem si jist, jak to od dnešního dne je.
Od začátku do konce :- )
Ale může pracovat 13h bez přestávky, a zákonu (a zejména nadřízeným) to nevadí…
Cože? To jako během 13h směny neexistuje přestávka ?
Existuje, na 13h to dělá v součtu 60min.
Potíž je v tom, když třeba kvůli zpoždění u osobky, případně i u Carga na tu přestávku prostě nedojde.
Fíra si o ní totiž musí říct, no a někdy je to boj.
Osobně s tím nemám problém (prostě mne někam uhněte nebo budem stát na rovný…), ale spousta lidí se nechce hádat…
Děkuji za vysvětlení. Problém přestávek je velký problém a to nejen tady a opravdu je to boj. A je to takové dvojsečné. Neumím si představit situaci, kdy souprava zůstane stát v polích jen proto, že vzhledem k přestávce není možno dojet 5 km do stanice kde vlak končí. Je to stejné jako u kamionu, který kvůli dodržení povolené doby jízdy a jejímu nepřekročení třeba o 15minut přijede do závodu po skončení provozní doby a následně je nucen čekat do druhého dne na to, až ho někdo složí.
Nevím, proč by se mělo pokutovat za projetí stop, to přece nikdo nedělá naschvál. Jo, jet moc rychle nebo opilej, o tom většinou víte a fakt za to můžete, ale tohle není jako jet na červenou na silnici, abyste nemuseli čekat na semaforu, přece.
Nikdo to nedělá naschvál jako na silnici, tohle ale člověk neznalý provozu nechce pochopit. Každopádně brzdit se má začít včas…
souhlasím…a že s těma tunama za zády je kolikrát brždění kumšt,to teda je!stačí horší adhezní podmínky a brzdí se i očima
Takže když strojvedoucí sedne po směně do auta, neubrzdí to na naáledí a vjede na červenou do křižovatky, tak to udělal záměrně, úmyslně a naschvál?
Takže navrhujete zrušit trestné činy „z nedbalosti“, protože „slavnej soude, já sem mu nechtěl ublížit, sorry jako“?
Jde třeba o situace, kdy se 640m dlouhou a 1600t těžkou soupravou vystrojenou nekovovými špalíky trefuje na kolej o dopravní délce 650m. A to ze 100km/h, za důrazně podávané informace od výpravčího, že za ním je EC a ať se na kolej co nejrychleji schová…
Celkem běžná situace, občas ještě vylepšená tím, že výpravčí vysílačkou volá ve chvíli, kdy k návěstidlu zbývá tak 300m…
Stane se, ale bezpečnost má přednost před přesností, z předpisu D1
S tím samozřejmě souhlasím, takže na případné námitky dopravy nebo kohokoli jiného mám odpověď:-)
Stejně, jako když po 6h nepřetržité práce vyhlásím 30min PDOJ.
Nicméně někteří kolegové tomu neustálému tlaku ustupují. Což je sice špatně, ale tohle je fakt o silné vůli.
Dle mého názoru by takovému zaměstnanci co dbá na dodržování předpisů měly být zvednuty prémie. Takový zaměstnanec nechrání jen sebe, ale i cestující a rovněž majetek zaměstnavatele a nebo v případě nákladní soupravy i zákazníků.
Tak to je situace….Klobouk dolů před takovám, který z této rychlosti na 300m takovou souptavu zastaví bez vzniku rizika, že mu EC vezme buď předek a nebo zadek. Nedávno mě někdo poučil a tak to zkusím 🙂
https://youtu.be/aele_lP8xX0?t=121
Projetí stůj se ovšem také stává i tak, že fíra rozjede stojící vlak proti stůj.
Prostě mám před sebou červenou a jedu k ní tak, abych bezpečně zastavil. Jakýkoliv hovor v průběhu brzdění počká do zastavení. Žádný stres, když se to nepovede…. vždy je možné popotáhnout, hlavně ne zastavit za klackem. Takhle to dělej a dobře to dopadne. 🙂
Zajisté. Mimochodem to popotažení je již posun, a takový je dle předpisu nutno sjednat.:-)
Což může být taktéž velmi zábavné…:-)
V takový moment vysílačku neberu, ať se tam staví třeba na hlavu. Chce to trochu soudnosti a vypěstovat si nějakou svojí vnitřní bezpečnostní kulturu. Kdyby bylo ouvej a potřeboval by mě z nějakého opravdu závažného důvodu zastavit, tak má generální stop. Trefuji se s dlouhým tkalounem vozů k návěstidlu, nekomunikuji. Sorry!
nejde o to,že to nikdo nedělá naschvál,ale musí se hlídat,aby to neudělal!o to tady jde.to se nedá srovnávat s projetím červené na silnici.tam je to ruská ruleta.ale na dráze je to průser v každém případě.tak i tak
https://zdopravy.cz/dve-projete-navesti-behem-dvou-hodin-v-teplicich-vykolejil-vlak-do-litvinova-102544/
Jeden z nich stál u peronu a ke stůj se rozjížděl. To nemá nic společného s tím, že chtěl a nemohl ubrzdit.
pokuta není v automatické výši, pokud chápu dobře.
užitečnost represe je vždy otázkou, ale jak to chcete dělat bez represe? důrazná domluva…ty ty ty?
Velmi se mi líbila reakce autora tohoto článku v nedělním rozhovoru na ČT24…a to byla velmi umírněná 😉
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10101491767-studio-ct24/222411058070130/ od 1:14:25
Škoda mluvit.
Nerozumím tomu, proč ta novela řeší pouze strojvedoucí. Bylo to zde řečeno už nesčetněkrát, ale při mimořádnostech chybují také výpravčí, dispečeři, posunovači, vedoucí posunu, signalisté, výhybkáři či různí údržbáři. Všichni tito lidé mohou zavinit a zaviňují mimořádné události. Ale novela zákona postihuje jen strojvedoucí, asi proto, že to je nejjednodušší. Je to velmi polovičaté, nesystémové a nespravedlivé řešení.
Protože je to politicky a mediálně zajímavé..
Neměla by pokutovat nikoho. A ne taky ostatní profese. A proč? Protože na dráze jsou všichni strojvedoucí profesionálové. Existuje vůbec nějaký strojvedoucí živnostník, nebo amatér?
To je bohužel velice jednoduché. Strojvedoucí je jedinou profesí na železnici, jejíž vznik, výcvik a profesní život je stanoven a kontrolován Zákonem. Zjednodušeně –> jako jediný dostává něco od státu – Licenci a dá se mu případně taky státem odebrat nebo ho státem trestat…
Bohužel pro fíry.
Pojďme to změnit. K lepšímu.
Bohužel neřeší situace, kdy si zaměstnanec „nestrojvedoucí“ jde po HPP ještě zajezdit.
A já jako strojvedoucí mám zase brigádu v jiné profesi. Celý monitoring je k ničemu. Rozumný člověk si uspořádá odpočinek dle vlastní potřeby a ne podle nějaké normy. Když si vezmeme některé legální kombinace dvoudenek u osobní dopravy je to mnohem horší než když cargo stojí půl dne u návěstidla a pak třeba 9 hodin pracuje a v součtu to je třeba 15h…
a ve výsledku to pak musí někde zamknout a jet domu.
Jsem rovněž strojvedoucí a chodím si ve svém volnu zajezdit s autobusem.Bude tento dopravce monitorovat moji licenci?Asi tak.
Zákonodárci by se měli stejným způsobem zaměřit na dodržování doby jízdy i u řidičů kamionů,kteří ohrožují na silnicích daleko více lidí než strojvedoucí.Takový
monitoring digitálních karet do tachografu,když už,tak pro všechny.
Nikoliv. Měli by to celé zrušit, protože je to k trusu. Účel to zcela míjí.
co je to za výrok?zaměstnanec nestrojvedoucí si jde zajezdit?pěkná hovadina.takový si zajezdit ani nemůže.vždy jen strojvedoucí!
Může být třeba vypravčím a po 12 hodinové směně půjde jezdit k jiné firmě – toto se nevyřeší. Ale stejné je to i u kamionů a autobusů. Řeší se jen přestávky v té samé činnosti
Jako když si jde učitel zajezdit s tramvají. A proč by, kurník šopa, neměl?
A co když firovi, nebo komukoliv jinému omarodí děti a musí k nim v noci vstávat? To má jako ráno třeba dvacetkrát v roce zavolat do práce, dneska nepřijdu, protože jsem se málo vyspal? No asi jo. Tak zařiďte, aby takový zaměstnanec ani ve skutečnosti nemohl být za takové jednání vyhozen, či jinak postižen. Naopak by měl být pochválen za příkladné zodpovědné jednání.
😛
Nejen tohle. Rovněž obyčejné nachlazení či chřipka dokáže výrazně ovlivnit člověka. Muselo by se rovněž dbát na to, že ani tímto nebude moci být zaměstnanec ovlivněn. Stejně tak významná psychická zátěž v osobním životě (rozvody, úmrtí atd.) by se měly zohledňovat.
To nepůjde, protože příděl služby bude apelovat na to, aby do té práce šel, protože nejsou lidi.
Tak to pak není co řešit.
máte sice pravdu, ale vyřeší to stachanovce na dva HPP.
zda to reálně pomůže, to už je jiná – záleží kolik podobných vůbec je. a rozhodně to nic nezhorší.
„Kdo jest bez viny, hoď kamenem.“