SUV do města nepatří, zkrotí je vyšší parkovné, mýto a emisní zóny. Hřibův nástupce poprvé představil své plány
Zastupitel za Piráty Jaromír Beránek, který se ujme pozice náměstka primátora pro dopravu. Foto: Zdopravy.cz

Budoucí nový náměstek pražského primátora pro dopravu Jaromír Beránek v exkluzivním rozhovoru pro Zdopravy.cz.
Jestli něco vozí obrovskou váhu s sebou, tak elektromobily baterii. A jestli něco do města nepatří, tak ne SUV, ale tento neomarxistický ekoterorista.
Ale lidi si toho neomarxistického exta zvolili, tak asi chtějí tn teror ve městě zažívat, a libí se jim to.Takže za mě v pořádku – zvolili jste si ho tak trpte.
Kolony způsobují vysoké počty SUV. Takže pán co chce zprůjezdnit Prahu je exot? Co jsou potom nenávistní motorteroristi? Nic nového, kdo škodí a ucpává prahu se vždy bude bránit kritizování svého terorismu.
Lidi teď zažívají ve městě teror od automobilistů. Někteří volí to, aby se ten teror alespoň trochu zmenšil.
Mimochodem, když řidiči nic neplatí za používání silnic a za parkování platí směšně nízké částky, je to podle vás velmi pravicové? A když chce někdo používání silnici alespoň trochu zpoplatnit, je to neomarxismus? Řekl bych, že to máte poněkud pomotané.
Co jsme komu udělali…👎
Taky si říkám. Co jsme komu udělali, že jakmile vyjdeme v Praze z baráku, tak nás ohrožují obří suv a vřískaj, že jim nechceme zaplatit opravu silnic a parkování.
Pořád nechápu, co to mele o nezdražování roční lítačky a konkurenceschopnosti MHD. Nemyslím, že by majitel auta neměl na to platit víc jak 10 Kč za den za MHD. Naopak pro chudší vrstvu je dát 3650 Kč najednou problém, tak na nich budeme rejžovat, aby si museli kupovat lítačku po měsíci za 2-násobnou cenu. Aneb podpora bohatých s auty.
To spíš popisujete finanční negramotnost dotčených. Rejžuje se maximálně na lidské hlouposti.
Vtipný je, že celoroční lítačka od lichváře na měsíční splátky vyjde levněji, než kupovat to po měsících od dpp. To se blbě vysvětluje…
Zajímal by mě názor na VRT Praha. Měl to být jeden z prvních úseků a odlehčit pražský uzel, teď je to v nedohlednu.
Díky všem za komentáře a dotazy. Rozhovor rozhodně není vyčerpávající a věřím, že se dočká pokračování. Pokud máte konkrétní náměty, napište mi na jaromir.beranek@praha.eu.
Je dobře že dopravu v Praze nebude řídit nikdo z ODS ani z jiné proautařské strany, protože díky bezhlavé podpoře aut se z Prahy stalo neutěšené místo, kde se nikdo za včas nikam nedostane, protože silnice jsou zablokované postávajícími auty. Musíme si zkrátka vybrat mezi fanatickou podporou aut, která v reálu nefunguje, nebo průjezdným městem, kde se doprava hýbe rychleji než 15km/h v průměru.
Neodporuje si trochu?
Me by zajimalo jestli vite, ze existuji rocenky dopravy od TSK a jestli jste si ty data co nabizi nekdy prozkoumaval, protoze pokud opet jako vetsina Vam podobnych operujete nesmyslnym poctem registraci, tak jste je asi nikdy nevidel a problematiku aut opet hodlate resit pouze ideologicky…
Očekával bych vzděláním dopravního inženýra. Ale třeba překvapíte. 🙂 Každopádně držím palce.
Dobrý den, jsem řemeslník. Opravuji topení, plyn, klimatizace, atd… Já se s vercajkem do malého auta nevejdu. Takže mám velký LR Discovery IV. Je to i proto, že nemusím mít auta dvě. Jako třeba malou dodávku na práci a druhý pro rodinu. Takže vlastně už tím se chovám ekologicky. Pokud mi zakážete s tím jezdit do Prahy tak fakt nevím kdo to těm lidem bude spravovat… vy to víte?
V článku je jasně napsáno, že kdo do města jede něco užitečného dělat, nebude za to popotahován ale že se jedná omezení tranzitu.
Něco na tom nechápete?
Jo a jen doplním, že jsem v životě neviděl řemeslníka co jezdí na montáže s LandRoverem. Většina má nějakou dodávku.
Tak až k vám přijedu na opravu (montáž je něco jiného že) tak to asi budete dost čučet…
Obvykle si objednávám opravu podle zkušeností a umu řemeslníka. Ne proto že vlastní LandRover. Nashle, určitě nepočítejte, že ke mě pojedete na opravu.
Oni to nezakáží, jen si zákazníci připlatí; ušetřit mohou zase na provozu vlastního auta, nebo na jiných věcech, dle uvážení. Ono je to jedno s druhým.
Jistě že si připlatí… oni mají problém. Mě je doma teplo..
Článek je dlouhý a vy jste ho celý nečetl, chápu…
Já to četl… a na rozdíl od vás si z toho i něco pamatuji… jako třeba nutnost zavedení nízko emisních zón… a podobně…
Ale jinak hezký pokus… jen to nevyšlo co…
Uražený SUVéčkař je vždy legrační.
Nízkoemisní zóna nějak brání tomu, abyste mohl i s nářadím přijet někomu opravit topení, plyn a klimatizaci? Jak přesně? A jak to dělají v zahraničí, kde nízkoemisní zóny dávno existují?
Ano, tohle vám nevyšlo.
Vytáhl jste někdy paty do zahraničí? Připadalo vám, že třeba v Nizozemsku se lidé topí v prasklých potrubích nebo nefunkčních spotřebičích?
Omezení IAD neznamená, že nebude fungovat zásobování a řemeslníci. To je jen nesmyslná výmluva, kterou se točvolanti snaží vehementně ubránit posunu Prahy do 21. století.
Další takový. 😒 Kde se pořád bere tolik vztahovačných lidí?
“Okružní linka není potřeba.” Za normálního stavu světa už mělo být Déčko v provozu a Éčko mělo být v přípravě. Ale co taky čekat od lidí, kteří vyřadili z provozu Libeňský most na minimálně 5 let a pak se diví, že jim lidi jezdí autem.
Jo. Veškerou veřejnou dopravu nahnat pod zem, ať to stojí, co to stojí. Spíše nemělo být A klikaticí obsluhující akorát nové obchodní středisko a nemocnici. Když už, mohlo obsloužit Červený Vrch plnohodnotným výstupem (ano, druhý by byl jako dnes k Horoměřické, ale nebyla by to pseudo- „Bořislavka“), Petřiny dvěma výstupy (Větrník, obchodní dům) a Ruzyni (nádraží s terminálem vlak, bus, parkoviště + sídliště Dědina). Jo, nedávalo by to asi kýžené počty, jako když obkroužíme půl Prahy 6, ale dávalo by to smysl. Od Ruzyně pak mohly být na letiště varianty metro i vlak, nemusela být plánována půlka vlaků do Kladna… Číst vice »
Ona by mohla být do začátku na povrchu a klidne by to mohl být autobus. Jen se z toho nesmí udělat ometák každé díry, tak jak tomu je zvykem u našich tzv. metrobusů. Místní obsluhu je třeba oddělit od rychlých tagnenciálních linek a ty tangenciální pojmout tak, že nebudou stavět u každého kandelábru.
Metro je hodně drahá záležitost a v Praze je strašně malá hustota zalidnění, že se metro buďto nevyplatí a nebo bude až za dlouho, aktuálně je lepší investovat do linek S které se vyhnou centru (S49, S61, S71) a aby jejich infrastruktura umožňovala interval třeba 15 min, to Praze pomůže mnohem víc než okružní linka metra, která někdy určitě bude, ale kvůli povolovacím procesům to do 15-20 let nebude.
Zajímalo by me jak bude SUV definovane. Zkratka znamená sport utility vehicle, tedy sportovne pracovni vozidlo, coz je definice asi jako pěkná května nebo cestovní kolo. Takze reálně nikdo nedokáže co je co. Takze by to měly bys stanoveno délkou, výškou, šířkou, hmotnosti atd… Zatím jsem nepřišel na to proč jsou některá vyšší auta nepřítel a nižší auta tolerovatelna a elektroauta jsou super, když elektroauta jsou vetsinou stejne velká.nebo větší, jsou stejné široká nebo širší (viz výrobky Tesla) a rozhodně jsou těžší, tedy více namahaji infrastrukturu, zaberou stejne nebo víc místa… argument emisí je taky.mimo, elektroauta proste mají výfuk v… Číst vice »
Aj, potrefená husička.
To, co u nás v drtivé většině jezdí má k SUV daleko 😀 Reálně to vesměs spíš jen běžný podvozek a jen kastle vytažená do výšky. Šířkou a délkou se ty takzvané SUV moc neliší. A co teprv taková kompaktní SUV, ty bývají i menší než i běžná oktávka 😀
Je to tak. Dnes se SUV používá spíše jako nálepka, protože SUV je in.
Je jedno, jestli SUV nebo cokoli jiného, ale auta jsou čím dál větší a nevychází se do parkovacich míst.
Je fakt že na stanovení hranice SUV to ztroskotá. Jde prostě o módní trend, kterej se zastaví jedině na faktické nemožnosti průjezdu městem. Vezměme třeba éru „amerik“- co tyhle auta zaberou místa a kolik ho potřebují… Anebo naopak Japonská Kei-cars. Co by se ale penalizovat mohlo, je ta hmotnost. Těžší vozy ničí vozovku, ať už vypadají jakkoli.
Ty časy, kdy bývala na toto omezení značka „zákaz nad 2 tuny“.
Nejsem vůbec zastánce SUV (na co platit víc za horší auto), ale možná by měl tomu joudovi někdo vysvětlit, že to z drtivé většiny nejsou žádná pracovní auta, z pohledu parkování zabírají spíš méně místa než kombíky a hmotnost určuje úplně něco jiného než stavba karoserie. Všechno co má značku EL a parkuje v Praze zdarma, je těžší než většina SUV.
Bylo by fajn mít na magistrátu někoho, kdo řeší dopravu odborně a nedělá z toho třídní boj. Pan budoucí náměstek už tím prvním odstavcem jasně ukázal kam patří.
no tak to je tedy další mozek. Souhlasím, že SUV ve městě je těžký kalibr, ale v ulici, kterou musím denně do práce vyrostlo 6hrbů – to je 5x2x6x52=3120x zhruba přejezdů za rok jen v této ulici, no to fakt normální auto není dělané. Praha 6, 7 trvale blokuje a čím dál víc omezuje průjezd na hlavních tepnách, k čemuž bezpečnostnímu omezování vjezdu do tunelů též nepřidává. A neposlední řadě chtěl bych vidět, jak všechny ty co nechají auto ráno doma odveze včas MHD, dyť na to nemají ani řidiče ani ty vozy a kapacitu. Krom toho Ti co usedají… Číst vice »
Ty hrby tam jsou pro to, aby auta redukovaly a ne abyste si pořizoval větší. Dát vám tam dvojnásobný pahrbek, sloupky a kupte si třeba monstrtruck.
Jasně, jenom má vaše řešení zásadní problém. Nežijeme v diktatuře a když naštvete dost lidí, tak se to u voleb projeví a lidi zvolí strany, které zase hrby zbourají. Ale to je politika, na někoho příliš složité téma.
Jen připomenu, že Piráti měli ve volbách lepší výsledek než Motoristé. Takže co lidé více chtějí?
Nedostatečná infrastruktura pro příjezd do Prahy například vlakem právě ze směru od severozápadu? Nedostatečná vybavenost okresních měst, tlak cpát vše do Prahy? Ti, již sedají do aut, mají možná i důvod, ale řešit by se měl nejdříve ten, pak až látat důsledky pro ten zbytek.
Tak ono by se klidně mohlo začít tím, že sídlem středočeského kraje je Praha 😀 Bohužel už oddělením Prahy od kraje i z pohledu hromadné dopravy vznikají místy na rozhraní metropole a kraje zajímavé paskvily – protože o tom holt rozhodují dva samostatné úřady. I ty dopravní paskvily jsou pak výsledkem toho, že lidi raději jedou autem. To jen organizátoři dopravy si naivně myslí, že lidé hodlají trávit čas v těch „chalupoidách“, co si pastelkou v mapě namalují.
Praha potřebuje progresivní přístup k dopravní politice po desitiletich vlády konzervativců, ne že ne. Další auta už prostě není kam nacpat. Na západě je ale základem řešení aktivní mobilita, jediné v čem k ní rozhovor zabrousil je zákaz koloběžek.
Jj souhlas. Ne teda že by z něj vypadlo něco jako: do roka postavíme přes celou Prahu oddělenou cyklostezku ale aspoň mě zajímal jeho postoj
Praha není schopná dát ani oddělené obousměrné cyklostezky na nový most a napojit ho na nejvytíženější cyklostezky v Praze, které vedou pod ním. Tak si zkuste tipnout, jestli se něco v tomto ohledu změní.
Tak na východní straně napojení je.
Když město vybavím dlažbou, zpomalovacími prahy a kruhovými objezdy, tak na to doplatí autobusová doprava, protože jízdní vlastnosti kloubového autobusu jsou v takovémto prostředí příšerné a od použití MHD odrazující. Ta preference aut (SUV) už je jen zákon akce a reakce.
Aha, takže když ulice vybavíme proti autům kulometnými věžemi, tak na města potáhnete s tanky a bazukami?
No samozřejmě, co mi jiného zbude?
Tak to jsem zvědav.
Největší pohyblivé dělo: https://cs.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustav
Jsem zvědav jak s tím budete jezdit do práce ve městě, kde obří vozidla nechtějí. Ale třeba až se před Prahou ukážete, možná vám mýtné odpustí.
Prý akce a reakce. Hahaha.
Aspoň bude sranda… Stejně je pěkný, jak digitální odnož komoušů bere ve jménu všeobecného dobra do ruky kulomet. Aspoň nám dává záminku, abychom nad nima u voleb ani neuvažovali…
Aktuálně mají chodci a cyklisti holé ruce a autíčkáři proti nim dvoutunovou zbraň. Když jsme u toho, kdo do toho jde se zbraní v ruce.
Je škoda, že v Praha nemá podzemní parkoviště na každém větším náměstí po vzoru Vídně. Cena je kolem 120 € měsíčně v širším centru za jedno parkovací stání.
Stejně tak by bylo skvělé mít víc P+R stání, jako mají Olbramovice!
Praha má podzemní parkoviště ale poptávka po rezidentském parkování v nich je malá. Není divu když venku to srojí 100 Kč měsíčně. Napravit pokroucené ceny a vzroste i poptávka po vlastních místech
V Amsterdamu město ze svého rozpočtu přispívá na to, aby lidé ty podzemní parkoviště využívali. Jen tenhle detail v Česku vidět nechceme 😀
Dobrý den, ta velká záchytná parkoviště budou sloužit nám Pražákům? A nebo by je měla Praha postavit proto, aby měli kde parkovat „vidláci“? Takže to za svoje (NAŠE) peníze postavíme pro někoho jiného?
Ti „vidláci“ sem jezdí povětšinou do práce a umožnit jim to tak, aby to bylo rychlé a efektivní je do značné míry v zájmu hlavního města.
Olbramovice nic nemají, to je parkoviště Středočeského kraje.
Postavili všude obludný příčný prahy, kde má problém i normální auto a diví se, že si lidi i do města pořizují SUV. A tam kde ještě nejsou příčné prahy, tam to vynahrazuje tragický stav silnice.
A hlavně je nasekat i do cest pro MHD a pak se divit, že to je pomalý 😀
IAD kolabuje ve špičkách ve většině měst nad 50 000 obyvatel v podstatě kdekoliv na světě. Praha má to štěstí, že za přetíženou dopravu mohou jen a jen jakýsi Piráti. Jakmile tedy opět v Praze zvolí kmotry z ODS, tak bude po kolonách 😁
Jen podotknu, že primátorem je Svoboda za ODS, v brně Vaňková za ODS a kolony jsou nejhorší co kdy byly.
Ona to samozřejmě není náhoda. Dalším příkladem města s tragickou dopravní situací jsou České Budějovice, které taky řídí ODS. Tam je naprosto běžné jet 1 km skrz centrum i 45 minut.
Všechno je to navázáno na jejich neochotu připustit si, že města prostě nemohou fungovat na bezbřehé podpoře IAD na úkor všeho ostatního. A radši než aby s tím něco udělali, tak to nechávají vyhnít a tváří se, že za to může někdo jiný.
Autisti byli vždy mimo realitu a ODS si stavěla vzdušné zámky, že tisíce šrotů 4×2,5m vážící 2 tuny při dopravě nebudou zabírat místo a opotřebovávat silnice. Fyzikální zákony, jako záchon zachování objemu, průtoku pořád platí. Museli by vymyslet jak se auto na silnici zmáčkne na poloviční velikost, aby byly silnice při současném množství aut průjezdné. Ale to bylo myslím jen v HarryPotterovi a Ant-manovi. Bohužel nemocní jedinci na základě zhlédnutí fantasy filmů plánují reálnou autodopravu.
Po otevření dálnice se to v ČB výrazně zlepšilo. Alespoň z mé zkušnosti
To je tak vždycky, že hned po otevření se situace zlepší. Protože se stejné množství aut rozptýlí ve větším prostoru. Jenže pak začnou přibývat nová auta.
Proč nepadla otázka na cyklodopravu ?
Na rozhovor jsme měli omezený čas a upřímně obdivuju pana Nevyhoštěného, že moje odpovědi dokázal tak rychle zpracovat. Tak počkejte na příště. 🙂
Při pohledu na pana náměstka je mi jasné, že tam cokoli připomínající fyzický pohyb příliš nehrozí.
Dej si facku a ideálně smaž profil
Problém kategorie SUV je globální. Je módní auto označit jako SUV, i když je to jen osobák s trochu vyšší světlou výškou a pár plasty, protože se to lépe prodá. Větší hatchbag, menší kombi či MPV vše s trochu vyšší světlou výškou to aby člověk na trhu pohledal…a skončí až na pět výjimek u SUV, nebo u Dacií verze Stepway.
Trh se řídí poptávkou , nikoliv přáním nějakého zeleno-rudého politbyra.
Jenže je špatně nechávat na trhu to, jak moc nebezpečné bude auto po ostatní účastníky silničního provozu. Společenský zájem je jednoznačně na tom, aby bylo bezpečné. Ale málokdo to při nákupu auta zohlední.
Proč má potřebu schovávat se za bezpečnost ten, jehož odpor k SUV je spíš ideologický…?
Ale t většiny SUV je opravdu blbě vidět zvlášťpro ty menší z nás. A na parkovištích kolikrát zabírají 2 místa, protože řídící jak z nich nevidí nejsou schopni zaparkovat mezi 2 čáry.
Ale houby. Každé dnešní auto umí nastavit sedadlo a volant tak, že řidič bude mít oči pokaždé ve stejném místě. Není důvod z SUV nevidět. A pokud opravdu někdo nevidí, tak nemá jezdit. A je otázka, proč má takový člověk řidičák a co na to PČR.
Jenže bezpečnost nespočívá jenom v tom, zda z auta vidíte. Navíc to, že si něco v autě můžete nastavit, neznamená, že to tak každý dělá.
Ještě před chvílí byl problém v tom, že řidiči nevidí…
Jinak, pokud to někdo nedělá, jak je možný, že má řidičák? To je totiž obrovský problém. Stačí jít pár minut po městě a většina ženských a je naprosto jedno, jak velké nebo malé auto mají, si v tom neumí ani sednout. Neopřená zadá, drží se volantu, sedadlo nízko, hlava zakloněná, protože podvědomě „loví“ každý centimetr výhledu navíc. A když se člověk podívá z boku, tak má oči někde na spodní hraně bočního okna. A tohle nám vesele jezdí po silnicích. A včera jsem tak viděl autoškolu v obyčejné fábii.
Já jsem nepsal nic o tom, že řidič nevidí. Psal jsem obecně o tom, že větší auta jsou pro svoje okolí více nebezpečná. Těch důvodů je spousta.
Jak je možné, že it lidé mají řidičák? No protože řídit auto je tu považováno málem za základní lidské právo, resp. někteří se tváří, že řídit auto je důležitější než lidská práva.
Měl jsem služební SUV, a to co tvrdite jsem nezjistil. Ať jsem nastavoval jak jsem nastavoval, ten výhled byl vždy horší. Určitě nenastavíte každé auto tak aby jste viděl ze všech stejně, to že máte oči ve stejném místě neznamená že máte stejný výhled.
Hezká snaha. Až na to, že pointa byla v tom, že většina lidí sedí špatně a vidí mnohem hůř, než by mohla. Protože se to týkalo čeho? No toho komentáře
„zvlášťpro ty menší z nás“, který shodou okolností pochází od vás. Pokud z auta vidíte hůř než člověk, co má 1,90 m, tak máte špatně sedadlo, tečka.
V tomto ohledu nejsou SUV (podotýkám, že vlastním běžný vůz českých silnic, tedy Škoda Octavia kombi) není o mnoho nebezpečnější než běžný vůz, pro posádku možná i o něco málo bezpečnější. Jak už tu padlo, Váš odpor pramení z ideologických pozic. Prostě Vy nejlépe víte co je pro ostatní dobré, což je typické právě pro Piráty.
Sám píšete, že je pro okolí nebezpečnější. A pro posádku bezpečnější, takže se řidič s velkou pravděpodobností bude chovat méně bezpečně k okolí. Potvrdil jste tedy to, co píšu.
Já vím, co je dobré pro mne. Aby mne řidič nějakého auta nepřejel. To je podle vás ideologie?
Trh se řídí především ziskovými maržemi automobilek. To jen tak na konto toho, proč už se nevyrábí čtyřková Fabia combi…
Trh se řídí nabídkou a poptávkou, takže výsledkem je to, že pokud jen jedna strana chce buď koupit nebo prodat, tak z toho nic nebude. Smiřte se s tím.
Čtyřková Fabia combi se zařízlaí proto, že by jim kazila emise .
Poptávku lze moderovat.
To už jsme tu jednou měli. Jmenovalo se ro RVHP.
Když nevíte, co RVHP bylo, tak tím neargumentujte.
No to není tak docela pravda. Zkuste si koupit džíny co vyšly z mody před třemi lety, menší telefon, aby se vám vešel do kapsy, a cokoliv jiného na co jste byl zvyklý….výrobce jen řekne trh si žádá, kuloví trh dostane co vyrobíme
Po drogách a cigaretách je taky poptávka, a nemyslím si, že by regulace drogových dealerů byla špatná. Nebo jde o nedemokratické prosazování antifeťáckého politbyra?
Nepadlo ani slovo o cyklodopravě, jak příznačné pro Prahu, prostě to není téma…
Tak k té by pan Beránek měl co říci, zde spíš chyba deníku, že se neptali. Škoda.
Počkejte si na příště. Cyklo jsme se věnovali poměrně obsáhle v jiném rozhovoru na Novinky.cz, tady už bohužel nezbyl prostor. Každopádně na kole jezdím po Praze několikrát do týdne, takže řadu problémů znám a s odborníky jsem v kontaktu.
Super díky
Protože se jednalo o rozhovor o dopravě, ne o sportovních aktivitách.
To je právě na cyklo to krásné, sportovní aktivia zdraví prospěšná a najednou vás dopraví kam potřebujete. Nádhera, vyzkoušejte
a tam mi ukradnou kolo.
Takže pirátský „expert“ na dopravu nám mimo jiné sděluje, že rychlá hromadná doprava na tangentách je zbytečnost a že všechno nám vyřeší radiální linky.
Oddělené tramvajové tratě pořád docela rychlé jsou. Na novou linku metra nebude mít Praha peníze alespoň do roku 2040, tak proč nepostavit mezitím tramvaje, které jsou násobně levnější a okruh může být postaven do 5-10 let?
Tramvajová tangenta také není nic levného a bohužel v Praze je tendence mít tramvajovou zastávku každých 300 metrů, takže za hodně peněz dostaneme nepoužitelně pomalé šidítko.
300 metrů je OK v centru města, naopak ve vzdálenějších částech města je potřeba zrychlovat. Tramvajový okruh by v úsecích na samostatném tělese mohl nabídnout klidně 70 km/h. Oproti metrovým 80 už to není velký rozdíl, protože ušetříte čas při nástupu a výstupu.
To je samozřejmě blbost. Delší docházkové vzdálenosti na periferii od použití MHD naopak odrazují. A periferie je to, co vám generuje dopravu i do centra. Realita je taková, že se dále od centra kašle i na docházkovou vzdálenost doporučovanou IPR.
Nemám rád SUV, nikdy jsem neměl rád SUV a jsem vyznavač klasických aut, zejména limuzín ve stylu S-class nebo 7er. A to bohužel současná 7er je hnusná jak noc. Ale o těch SUV pan náměstek kecá jak pravý ideolog. Nejdřív je problém šířka, ale nějakým způsobem souvisí s hmotností. A pak jde o zase o to, jak je to auto vybavené. Tak jak to je? Jaká budou pravidla? Asi víme, že žádná, ale do háje, co to je za kecy. Takovej Duster je sice SUV, ale je menší, lehčí a určitě míň bezpečnostně vybavený než neSUV Tesla 3, 7er nebo… Číst vice »
Ja bych tu nehledal logičnost. Proste jsou SUV nepřítel všeho lidstva v Praze a tak to je. Je jedno ze velká část silnic v Praze je pro SUV ideální viz tristní stav infrastruktury.
Rozryjte silnice tanky a konstatujte, že jsou vhodné pro tanky. 🙂 Ono to pořád dokola opravovat taky unaví… A těch silnic už je zkrátka hodně.
Tak už u první otázky je vidět, že Beránek je odborník na slovo vzatý. Auta typu SUV nejsou off-road a ani velká část nemá pohon 4×4 aby někde těžce pracovala. Pokud díky legislativním omezením a opatřením výrobci vyrábí právě SUV, kde se jim vrátí náklady, tak to zacyklení, že se zavedou pravidla pro zdražení parkování u SUV je na hlavu postavené. Auta jsou širší už od dob Favoritu, zatímco parkovací místa jsou nastavená na šířku “užovek”. Není to vůbec problém jen u SUV. A to s těmi systémy proti nehodám je už jen perlička na závěr, jak jen u jedné… Číst vice »
Přesně, šířkový rozdíl mezi Superbem a Kodiaqem je cca 15 mm, ten „problém“ bude asi někde jinde.
tak to jsem zvědav… očekávám vyjádření ze strany motoristů ve stylu vypadnuté kulky z kapsy na střeše jeho auta 😀 toto se jim líbit nebude
Motoristé a Piráti jsou dvě strany téže mince, prostě magoři. Jedni mají pocit, že diesel bez filtru pevných částic nebo v podmínkách Prahy a většiny ČR zcela nesmyslný Dodge RAM je základní lidské právo, druzí by zase auta nejraději zakázali. A když už to není možné, tak jim sice vadí tzv. SUV (kam se vejde ledacos, od Suzuki Jimi až po Audi Q8), protože jsou velké a těžké, nicméně stejně velké, nebo i větší a těžší elektromobily jsou dle nich OK.
Máte velmi posunutá měřítka. Píšete o dvou stranách jedné mince, a pak popíšete jednu stranu, která je takřka v extrému, a druhou stranu, která ve skutečnosti ani není kompromis někde uprostřed, ale pořád je od středu posunutá k tomu prvně popsanému extrému. Kdyby to byla škála od -10 do +10, byly by ty vaše dvě strany téže mince někde na hodnotách -9 a -3.
Obávám se, že ty posunatá měřítka máte spíš Vy. Motoristé jsou bizarní kombinací libertariánství (tedy pravicového extremismu) s proruským klausismem a v podobě Turka ještě doplněná o rasismus. Prostě magoři
Piráti jsou zase stejně bizarní kombinace svých cyber – anarchistických kořenů s tzv.levicovým progresivismem doplněná o rudo-zelené prvky. Tedy stejní magoři. Tedy na té Vaší škále cca -8/+8.
Opačný extrém k Motoristům by byl, kdyby někdo chtěl, aby poškozování aut a jejich řidičů bylo do určité míry zákonem povolené, o mnoho víc by se tolerovalo, a trestaly by se jen ty nejextrémnější případy. To ale nikdo nechce. Takže ta měřítka máte posunutá vy.