Přehledně: Miliardy do prosté elektrizace. U jakých tratí se začne příští rok a kde se čeká na schválení

Železniční stanice Lanškroun. Foto: Snowynouzi / Mapy.comŽelezniční stanice Lanškroun. Foto: Snowynouzi / Mapy.com

Správa železnic tvrdí, že drží schválený harmonogram.

Odebírat
Upozornit na
guest
141 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Blud.off

PE Bludov Jeseník byla schválena Ministerstvem 14.10.

Alenkaf

Narozdil od Kladno-Rakovník ta vůbec ta vůbec nebyla předložena, ten výpis je dost zcestný.

stan

Pryč od Rakouska! Tatíček TGM by měl radost .

Happy

Takhle se nacamrat v pravé poledne, že se nestydíte 🤪

Petr P

Jak víte, že to není pokračování z pátečního večera 😀

2101

Udivuje mě že Kladno – Rakovník má vyšší prioritu než Zdice – Písek, přitom tam náklady v podstatě nejezdí, na Zdické (i když je to bída) je ta nákladní doprava o dost silnější a Os+R tu vozí taky podstatně víc lidí

Juraj

Ono je celkově vtipná představa, že elektřina dorazí do Kladna dřív od Rakovníka a od Kralup než od Prahy…

Karl vB.

Jeden si dřív také naivně myslel, že po dálnici pojede dřív z CB do Prahy, než do Lince. 🙂

Tomáš Záruba

Viděl bych to tak, že to a) stejně dopadne spíš náhodně z hlediska termínů, b) bez RA hrozí nevyužití skoro celého nově elektrizovaného ramene rakovnickými vlaky nebo dokonce přestup v Kladně (v podstatě od začátku v tom projektu rakovnické dráty chyběly a provozu těchto vlaků před Kladnem se dost mlžilo), zatímco pro Písek se asi případné dojetí dieselem do Prahy považuje za „tradičně přijatelné“.

Spíš je zajímavý rozdíl jednotkových nákladů na různých ramenech, aneb co asi všechno se „prostě“ má dělat přes ten Brandýsek…

Lukáš Chalupa

Pokud vím, tak od Kladna na Kralupy se má ještě dotáhnout rekonstrukce až do Klando – Dubí, kde je velké nádraží. Odtud až do Kralup jenom trakční vedení.

jkjk

V 1Q 2025 Kladno – Rakovník průměrně 40 vlaků/den (před Rakovníkem 50). Zdice – Písek 40 vlaků jen do Lochovic, 35 do Březnice a do Písku už jen 30. A to ještě perspektivně provoz v Kladně povyroste, až se bude dát lépe dojet do Prahy.

Petr

Protože je to vymlácené jak nioty na buben. Je do Rakovníka také ve všední den dopoledne tříhodinová díra? Navíc pokud se zxadrátuje Protivínka lze protáhnout S7 střídavě do Hořovic a Příbrami. Sice nějakou dobu bude chybět vyhybna Rejkovice ale možná bude i dřív než Berounský tunel.

ERIK

A kde máte elektrifikaci Ostrava -Frýdek Místek? TO SNAD NENÍ PRAVDA,V Česku se elektrifikuje kde-jaká díra, dokonce se plánuje VRT a oni nejsou schopni ani po šedesáti letech zmodernizovat trať z OVY do Frýdku, to je teda silné kafe,no hold nežije tu poblíž žádný papaláš,aby to zařídil, tak těžká padesátá léta na této trati pokračují dál. ..

Náhodný Kolemjdoucí

To snad nemá být jen prostá elektrizace.

MaC

Ta trať je celá tragická. Nicméně to, že se do Frýdku řeší nová trať, nemění nic na tom, že by to mělo mít mnohem vyšší prioritu než tyhle stavby.

Tenda

Mělo by se začít za rok….
Momentálně ještě nejsou vykoupeny všechny pozemky.
Projekt je hotový, uzemní rozhodnutí je, dotcené pozemky jsou již vykolíkované stran výkupu, čekáme na kupní smlouvu……

Karlos
Happy

No není díra jako díra. Kdyby se zadrátovalo Velké Meziříčí, což je z Křižanova kousíček, tak by Kraj Vysočina nemusel poptávat BEMU kvůli pár km, ale stačilo by o cca 30 mega levnější EMU. A ani by nemusel kraj pod dráty kvůli pár km bez drátů prohánět DMU. Jenže to by prvně musel někdo přemýšlet. Ta kapsa s penězi je jen jedna a není divu, že krvácí. Nejde tedy o to, jestli to díra je nebo není, ale má se hodnotit ekonomicky celý celek a hledat nejvhodnější řešení jak na straně infrastruktury tak na straně vozidel. Ještě zmíním trať mezi… Číst vice »

Tomáš Záruba

Zrovna ten VelMez ale už je v planu na větší akci, tam nemá smysl plýtvat nyní “prostou”. Tu bych viděl mnohem raději na 224 nebo 212. Teoreticky i 237 by byla lepší volba, tam by to ostatně využily i náklady, akorát do doby VRT StČ je ta trať z hlediska osobky v takovém nějakém “přežívacím odkladišti” (ostatně podobná situace podle mě bude na Budišově).
Nicméně chápu, že před Vysočinou mají prioritu dálková popr příměstská ramena jinde.

xyz

„Větší akce“ v podobě spojky, která fyzicky vůbec nesouvisí s VRT Světlá – Bíteš, ale „je její součástí“.

Mmch. kdy že se to teda bude budovat? (myšlen i ten VelMez)

Daniel Jablonecký

Holduj!

Juraj

Mám takový pocit, že u vás teď kandidoval Babiš a docela mu to sypalo. Možná mu zkuste napsat, že za ty moravskoslezské hlasy něco chcete.

Padre

Čobol se na ně vyprdne,hlasy mu dali ,tak se na ně může zvysoka…

náhodný

Bývaklý nýměstek hejtmana byl stsarostou Čeladné.

petr

Další ze serie nesmyslných předražených kroků
Opava Krnov za 2 mld a bez modernizace? Skoro 100 mil/km jednokolejka. K čemu jako..
Prostě projektovaly se jen VRT. A nic jiného. A teď se hážou peníze do kanálu. Místo toho aby se rovnou nemodernizovalo. Protože se navíc objevily nějaké prachy.
Takže v té druhé půlce trati se místo normálních rychlostí 110 jako v Německu bude jezdit stále 75? Je to normální v 2027?
Hlavně 10 studií na všechno. A za10 let nic neudělali.

MaC

Jestli se nepletu, tak tady je problém s těmi vlaky, které dosluhují a náhrada by měla být v podobě BEMU, které zvládnou celý úsek Ostrava-Olomouc přes Krnov. Myslím, že k nějakému zrychlení by mělo dojít, nicméně ten úsek určitě není nastavena na 75, spíše na 90-100. Ostatně Krnov- Cvilín až Opava- západ je za 17 minut…

Tomáš Záruba

Jestli ono to není tak, že to „dokončení revitalizace“ se tam přece jenom schovalo…

Petr

To jsem zvědav otci je 89 a celý pracovní život jen slyšel o zadrátování Protivínky. Rád by se dožil prvního elektrického vlaku v Příbrami.

Frantisek X

Tak hlavně, aby to nebylo jen pro parádu na jinak pomalé trati, před níž dá většina nadále přednost silnici. Podobné záměru drátovat klikaté úseky někdejší koněspřežky k Rakovníku bez přiměřených směrových úprav, zde i vynechání závleků mezi Novým Strašecím a Lišany. Vedle přímé silnice a souběžné dálnice je to doslova výsměch vlakům.

Petr

Už dnes je v úseku Příbrami Zdice rychlejší než automobil.A to jsou zde vozidla, které nevyhovují jak výkonově, tak kvalitou cestování.

Jiř

Nejvíc se kašle na Karlovarský kraj, tam se jezdilo rychleji před 140 lety.

Karl vB.

Každý kraj má ve své krajské vládě příslušného náměstka hejtmana pro dopravu. Například v Libereckém kraji je to pan Sviták (viz např. nedávná oprava silnice z Liberce do Frýdlantského výběžku) a v tom Karlovarském je to zase pan Hujarčík. O něm tady na webu taky už párkrát padla zmínka. Dá se říci, že věci fungují podle hesla „voják se stará, voják má“ a podle úspěšného/ neúspěšného lobingu u státních institucí ve prospěch příslušného kraje, lze usuzovat na užitečnost/ neužitečnost, nebo schopnost/ neschopnost těchto osob. U KVK je symptomatické, že např. u dotací na nové vlaky (15 miliard Kč) skončily oba… Číst vice »

Juraj

Když oni si lidé v KV kraji vždycky zvolí totální tragédy a pak se diví, že se období co období nic nezmění.

tarten

Základní problém Karlovarského kraje je ten, že je moc malý. Nikdy se neměl separovat od Ústeckého.

Náhodný Kolemjdoucí

Velikost sama o sobě by problém být nemusela a naopak by to mohlo pomoci lépe řešit specifické problémy daného regionu, který by byl pro Ústecký kraj vzdálenou periférií, kdy krajské Karlovy Vary jsou třeba do počtu obyvatel někde za Mostem na úrovni Chomutova nebo Teplic. Pokud něco, tak je otázka, jestli neměl být Karlovarský kraj větší na úkor právě Ústeckého kraje, ale asi tam nebyla historická spádovost.
Navíc lze v mnoha oblastech navázat těsnou spolupráci se sousedními kraji, jak se to právě v dopravě děje jinde v republice. Jen musí být vůle a schopnosti, takže asi jako píše výše Juraj.

Kubrt

Dnešní Karlovarský kraj byl součástí Západočeského kraje se sídlem v Plzni.

Petr

Karlovarský a i Liberecký kraj by si také mají uvědomit, že větší propojení mají mít s Německem a nespoléhat na Prahu. Bohužel je to pořád dané dosídlením a tím pádem vazbou na původní rodnou hroudu. Ale naštěstí mladí už tu „špatnou“ hranici moc nevnímají.

Tomáš Záruba

Tam by na prostou elektrizaci byl vhodný úsek do As město, akorát že jen v době před zprovozněním Selbu. Případně by se mohlo provokativně zadrátovat Pomezí nad Ohří, podobný “tlak” se sloupem u Velenic se Rakušanům po 40 letech už brzy vyplatí. 🙂 Seriózně mě v KVK k prosté elektrizaci napadá jen Loket (ideálně s novou zastávkou těsně za tunelem) a s přimhouřením oči Merklin. Jenže to jsou případy, kde furt někdo vymýšlí jestli to nerušit, tak chápu, že se do toho moc nikomu nechce. Na 149 těžko říct, zda by se zvládly ty tunely, navíc nevím zda by stačilo… Číst vice »

Jiř

Úplné kraviny. vyhazování peněz za takové, většinou zbytečné úseky…

Odpůrce zdravého rozumu

Volary bych nejméně zdvojkolejnil!
Úžasný důkaz duševní insuficience.

Frantisek X

Tak to už radši znovu propojit k Pasovu, byť to bude i nadále spíše místní spojení sousedních krajů. Jenže faktické zlepšení pro uživatele se zapovídá, je potřeba je udržet v autech na silnicích. I za cenu hýření zbytečnostmi.

Petr

Tady na to máte už v mapě uvedenou trasu 😀 https://www.chartae-antiquae.cz/cs/maps/15360/?view=-89.265625,60.96875,5

Karl vB.

Tam možná bude argumentem ochrana přírody.
Trať 194 prochází Evropsky významné lokality Natura 2000:
– Blanský les, Boletice a Šumava
https://www.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=a2d3d7ec182c4dd6b463a1805b850247&query=NaturaMan_6237,ID,1669
Pokud by k realizaci doopravdy došlo, pak by byly všechny tratě vycházející z CB elektrizované, což by mohlo mít i nějaké pozitivní vedlejší účinky, třeba ve sjednocení vozidlového parku.

Zapa

Tak hlavně aby se potom pořádně kolem trati kácelo a nebyly, po každé bouřce, větve a stromy v trolejích. Jenomže už vidím jak to v Natuře nepůjde.

Karl vB.

Uhodil jste hřebík na hlavičku.
Kdysi, když ještě jezdily parní lokomotivy, byl okolo trati v lesních úsecích udržovaný protipožární pás, ještě rozdělený na sektory. Pokud by tam od jiskry chytla suchá tráva, vyhořel by jen jeden sektor a přes cestičku bez vegetace se to nešířilo dál.
Od 70. let, s nasazováním dieslové trakce, se tento bezpečnostní prvek přestal udržovat, příroda si vzala území zpět a vzrostlé stromy nám teď při větru padají na koleje, nebo na trolej.
Je zajímavé, že v ekologicky uvědomělém Rakousku nemají problém okolo tratí a silnic udržovat koridor bez stromů.

Petr

Pásy byly viditelné před vjezdem do MIlína od Příbrami ještě začátkem devadesátých let. To víte u nás když se přikládalo v zimě do kamen, tak se říkalo „Jedeme do Milína“ Pára vždy jen štěkala do kopce od Příbrami.

J.K.

Hmm, nějak tam chybí třeba Plzeň – Žatec jako možnost elektricky objet Prahu, a naopak tam jsou ptákoviny typu Volary..

Petr Šimral

Trať Plzeň – Žatec se bude elektrizovat, nicméně není to v projektech prosté elektrizace, ale v projektech normálních stejně jako například trať Ostrava – FM.

Za lepší propojení Slovácka

Jsem zvědavý, zda se někdy dočkám elektrifikace staré dobré Vlárské dráhy až ke státním hranicím což by vedlo ke vzniku obnovení např. rychlíků z Brna do Trenčína, kde se dá pokračovat dál pokračovat v cestě po Slovensku ať je to směrem k Tatrám nebo na Bratislavu či Topolčany.

Kubrt

Osobně si myslím, že nedojde, přinejmenším v několika příštích dekádách, kterých se hodlám ještě dožít 🙂
MD objednává řadu motorových rychlíků, mohlo by i Brno – Trenčín. Neumím posoudit, zda více cestujících ocení dnešní koncept rychlíků do Luhačovic, nebo linku Brno – Slovensko. Každopádně přes Vláru jezdily i komerční vlaky Arrivy, ale nevím, jak jim vycházely ekonomicky, jestli to spíš nebyla snaha ukázat, že to umí, bez ohledu na ekonomický výsledek.

Zdeněk

osobně nechápu proč je elektrifikace jen do Bojkovic a proč až někdy v roce 2029-2030 ? O elektrifikaci tratí na Slováckuse roky jen mluví a termín se pořád posouvá. Je sice fajn, že bude Vlárská dráha od Brna po Veselí pod dráty a že bude pokračovat do Luhačovic a Bojkovic, ale to řešení mi přijde takové polovičaté a nedomyšlené. Mezi Kunovicemi a Ujezdcem u Luhačovic chybí druhá kolej, lidi co jezdí do Slavičína a Bylnice musí přestupovat na další vlak nebo autobus což na atraktivitě cestování vlakem zrovna nepřidá. Když už ne směrem na Trenčín (což závisí i na přístupu… Číst vice »

Tomáš Záruba

No já bych tedy jako vyšší prioritu viděl Lideč – Trenč. Teplá než moravskou část „zbytku Vláry“. Protože budou-li s VRT vlaky Ostrava – Vsetín, šlo by o jejich logické prodloužení. A ani od Prahy (přes Olomouc) by to nebyl nesmysl.

Karl vB.

Vlárská dráha na Slovensko má v Česku zhruba stejné postavení, jako bavorské tratě směrem do Česka.

Jurali,

Mno, tak do prusmyku poptavka nebude. Z Brna ci Prahy na stredni Slovensko ci do Tater uz dnes rychleji a pohodlneji dojedete pres Hranice na Morave. Co teprve az bude hotova nova trat Brno-Prerov. Ovsem pro mistni dojizdeni ma smysl zadratovat do Uh. Brodu, do Luhacovic a dolni Vlaru.

MaC

Určitě by to chtělo lepší spojení Brna a Stareho města.

Tomariero

Tak Vlara se má modernizovat kompletně, proto není v tomhle seznamu.

MaC

A? Vlárský průsmyk je jen jeden, tam se toho moc nezmodernizuje, maximálně trochu zrychlí a zabezpečí.

Martin

Liberecký kraj pořád nic ? To není normální, jak se na tento kraj kašle, určitě by to chtělo Jaroměř Liberec Děčín.

libcha

Roc zrovna tato trať? Nákladní doprava nic moc, osobáčky by asi zůstaly v dieselu protože tak malé motoráky na 25 kV se nevyrábí, a kvůli dvouhodinovému taktu třívozových rychlíků … eventuálně proč ne, ale víc je to potřeba jinde. To bych se spíš zajímal, kudy vedou klíčové trasy z mladoboleslavské Škody.

Frantisek X

A tento stav je potřeba zachovat, proto nebudeme zlepšovat vstupní podmínky. Akorát by to tu chtělo o dost víc, než prosté dráty… Bohužel, raději posílíme už tak dost aut tím směrem, stavíme tam dálnici.

Martin

Liberecký kraj přijde na řadu, až přijde elektrifikace od jihu, tudíž po výstavbě nového spojení na Prahu. Což při schopnostech SŽ a stavu financí ČR lze plánovat někde po roce 2060, 2070? Asi tak.

Libor

Hlavně ty Volary. A nevidím v seznamu Nové Údolí , nemělo tam být i to? 😁

Karl vB.

To by už bylo moc, stačí, když by megaprojekt Nové Údolí měla financovat Evropská investiční banka, jako prostou rekonstrukci. 🙂
https://zdopravy.cz/prehledne-55-miliard-na-18-let-podivejte-se-na-jake-projekty-si-pujcuje-sprava-zeleznic-263196/

Frantisek X

Průběžně opravovat je také potřeba, v tom bych neviděl nic až tak „mega“. Jiná věc je chybějící systémové zlepšení, bez nějž jezdit (jen) do Nového Údolí je tak trochu, no…

Tomariero

My máme trať až na hranice, to musíte za Němci a ti to obnovovat nebudou mají tam mrtvo stejně jako my.

Happy

Ten frcek k hranicím vyřeší BEMU 😁 Já bych se tomu ani už nedivil…

Tomáš Záruba

Já si naopak myslím, že právě to NU by bylo logické spíš než Volary (kam ty vlaky jezdí akorát nocovat), pokud mají být dráty za Novou Pec.

A z hlediska priorit… No, v létě se to tam mění ve stotisícovou aglomeraci. 😉 Každopádně BEMU jsou zde nesmysl. Buď zadrátovat Šumavu komplet (tentokrát ovšem nad kolejemi, ne napříč přes ně 🙂 ), nebo přestup na místní popojíždějící motorák. Od CB do Horní Plané / Nové Pece je to o „příjezdu na Šumavu“ a tedy vhodné prodloužení dálkovky v sezóně.

Daniel Jablonecký

A v čem si cestující pomůže když pojede elektrickým vlakem namísto bateriového? Vůbec ničím.

tarten

BEMU, ale hlavně BEDMU asi nebude zrovna vynikat svižností.

xyz

Tak zrovna Bludov – Jeseník půjde o elektrizaci něčeho, co už skoro v celé délce rekonstrukcí prošlo. Aspoň že tak.

Nicméně – tím pádem se bude v Zábřehu najíždět jiná el. lok. namísto dieselu? Nebo že by tam začaly jezdit rozpojovací/spojovací jednotky na bázi Interpanteru? 🙂

P. S. Jsem zvědav, co bude jezdit na Os-292. 🙂

Zesp

Někde se psalo, že se chystá na tuto linku soutěž. Tak je otázka, jaké záměry s touto linkou Jančura má, co na to pořídí… Jestli jednotky, nebo tam budou zajíždět Bmz. Každopádně by to byl kvalitativní skok dopředu, oproti dnešku…

Šalina na Špilas

Proč rovnou Jančura? Ta soutěž už proběhla?

Kubrt

To vůbec nezáleží na Jančurovi nebo jiném dopravci, ale na Ministerstvu dopravy, případně Olomouckém kraji, pokud by ministerstvo už tu linku nechtělo.

Marťas

Proč v Zábřehu diesel…? Po elektrizaci Jeseníku bude v okolí pod dráty už úplně všechno… Koridor je jasnej, do Šumperka už to je, stejně tak dál jak do Koutů, tak i do Olomouce přes Uničov, takže jediný bez drátů v okolí zůstane ten cancour do Sobotína, a to je velká otázka, jestli přežije…

xyz

Ten diesel uvádím jako nynější stav.

Marťas

Jo, jasně, nedovaklo mi to, omlouvám se. Ale i tak – přepřahy by neměly být potřeba

Frantisek X

Tak možná na baterky, až doslouží jinde. Ona trocha té nafty na krátké trase je úplně v pohodě, ale my to budeme řešit, když většina IAD kolem bude nadále vesele jezdit na benzín i naftu.

Tomáš Záruba

Dokonce kdyby někdo přemýšlel hlavou namísto lobbigu za králické BEMU, tak už bude chybět jen krůček k alespoň nouzově použitelnému odklonu mimo Třebovou…

Marťas

No ale veliká nouzovka… Sice tam kdysi v neolitu jezdily přímé rychlíky Praha – Jeseník, ovšem…

Alenkaf

No když loni spadli v Třebové dráty a v Ústí stalo 12 rychliků, tam vám garantuju ze by to ocenil 90 % cestujících v nich.

Motolak

Jak bude vyřešena Železná Ruda? Zadrátuje se celá stanice, nebo se skončí na čáře?

L.P.

To by mne také zajímalo. Co by vlastně bránilo tomu, že by německá část byla zatrolejována vedením dle sestav pro střídavou soustavu používané na naší síti. A pokud by tato sestava nešla použít, mohla by se tato část zatrolejovat z českých peněz dle německých norem. Ta finanční částka, ze které by byla elektrizována německá část, to by byly obrazně řečeno haléřové položky. Krom toho v žst. Železná Ruda-Alžbětín probíhá na německé straně instalace dalších odjezdových návěstidel, takže to vypadá, že by stanice mohla být už konečně plně průjezdná. Směr Plattling by se mělo nově dát odjet minimálně ze dvou kolejí,… Číst vice »

Juraj

Bránit by tomu asi nemělo nic, pokud se nešprajcne DB InfraGo s jejich pověstnou vstřícností.

Precedens existuje skoro pro všechny případy, včetně Znojma elektrizovaného na 15 kV nebo Petržalky, kde je styk 15/25 uprostřed, a ještě jen na některých kolejích.

Tomáš Záruba

Vojtanov…

Libor

Ta stanice by chtěla rozříznout nějak podélně, otázka koho by byla ta část blíž k budově zda 25kv nebo třeba jednou 15kv

xyz

Ta stanice je v první řadě koncepčně nevhodná pro to, aby zrovna tam začínaly/končily jízdu vlaky.

V ideálním stavu by tudy v rámci 1h časové periody na chvilku zastavil 2 spoje – 1 tam a 1 zpět.
Případným řešením může být i přepínatelná trolej – zdravím do Cách nebo Vallorbe.

Řiditel

Ideální by asi bylo protáhnout 25 kV do Zwieselu a jezdit s R16 až tam.
A Němci by mohli mít trhače Plattling – Zwiesel – Grafenau/Bodenmais.

Petr

Jo, ale z Plzenského kraje mi psali, že prý nemci to nechtějí. Neměcké soupravy na území ČR by byly drahé, němci by se to nechali dobře zaplatit, a české soupravy by bylo prý drahé certifikovat v nemecku, což je prý taky moc drahé. Takže začarovaný kruh. Nedočkáme se nikdy.

L.P.

Mám obavy, že by na to Němci nepřistoupili. Už jen proto, že je to hloupost.

LEW EL3

That won`t happen, it is planned to electrificate Zwiesel station with 15kV till 2034. They want to have BEMU trains: https://bahnausbau-nordbayern.deutschebahn.com/akku-netz.html

Petr Vařeka

Mně by spíše zajímalo, proč na těch tratích, které už elektrizovány byly, stále jezdí vlaky tažené dieselovými lokomotivami. Např. trať číslo 140, z Chebu do Chomutova. Těžké nákladní vlaky s uhlím jsou zde výhradně obsluhovány lokotraktory. Na 30 WAPů jejich třeba zapřáhnout čtyři.

Kubrt

Jednak přeháníte, druhak to záleží na dopravci, jakou zvolí trakci.

Libor

To byl v osobní dopravě bylo běžné vidět na koridoru 810 814 apod… Byly časy, že treba Jihlava – Veselí/L. jezdilo 810+010… Nyní už se to zlepšilo.

Kubrt

Tábor – Olbramovice, abychom nechodili daleko, bude v dieselu ještě dlouho. Čímž neříkám, že je to nutně špatně. Když kraj cítí potřebu vézt těch pár lidí vlakem, může být ojetý RS to nejlepší řešení. Karlovarský kraj teď „kupuje“ dva nové foxy pro hlavnítrať, to už chápu méně (asi krajová specifika).

Libor

To je v kontextu s mld do drátů dost šílené..

Kubrt

Ani bych neřekl, kvůli osobàkům se to nemodernizovalo. Mě spíš připadají šílené tamní zastávky pro pár lidí. Ale když to tak kraj chce, proč mu službu nedodat.

Tomariero

Tak Tábor Olbramovice je chvíli kdy jezdí ve špičce SP až do Prahy zbytečné vůbec provozovat a když tak ta RS1 je ideální.

sasan

Jezdí tam i Regionovy…

Náhodný Kolemjdoucí

Co na těch pár lidí jiného? Nějaké RS Zero bez baterie?
Kdyby posílili R49, tak by S90 asi mohli zrušit nebo výrazně omezit, ale to by bylo minimálně drahé.

Tomáš Záruba

Tábor – Olbramovice je naprosto jasné „dojezdové pásmo“ pražského Sp, dle stavu infra alternativně s nějakým půlením v Olbra. Snaha to zde „nahradit“ zastavováním R (které by naopak měly být jednoznačně orientovány na jihočeskou frekvenci a toto co nejrychleji projet) je naopak ukázkou šotoušismu.

Náhodný Kolemjdoucí

R17 v Olbramovicích je asi kvůli S98, ale možná by se s rychlejšími RS1 daly přestupy stíhat i v Benešově.

Juraj

Zábřeh-Rudoltice po koridoru stále běžně jezdí sólo RS1.
Osobáky Chomutov-Cheb po hlavní trati RegioShark.

Často je to kapacitně nejvhodnější vozidlo pro tyto výkony.

suri

Ať čtu článek zepředu zezadu, tak tam není ani jediná informace na zásadní otázku z titulku, kde se začne stavět příští rok – informace „běží soutěž na zhotovitele“ nebo „vybrán projektant“ nic neříká o skutečně plánovaném či pravděpodobném zahájení stavby. V titulku autor článku slibuje zajímavou informaci, která pak v článku úplně chybí, takže jediná relevantní informace je co je schváleno centrální komisí a co ne, a v tomto smyslu by měl znít titulek. Když už, tak jste mohli vzít info z mapy staveb SŽ a konfrontovat s ní v rámci novinářské činnosti přímo SŹ – v mapě např zahájení… Číst vice »

Zesp

Tu informaci, co teda ten příští rok z toho bude, tam taky postrádám…

Alenkaf

Což už neplatí protože aktuálně nikdo tu smlouvu z důvodu nedostatku peněz nepodepíše

Marťas

Mě spíš fascinujou ty ceny… Prostá elektrizace bez rekonstrukce… Bludov – Jeseník za skoro pět miliard…

Řiditel

Protože součástí jsou 2 TNS

Happy

Na co 2? Na 25 kV AC stačí snad jedna…

L.P.

Ona se tam možná takto schovává jedna TNS využitelná třeba pro změnu trakční soustavy na trati Zábřeh – Šumperk – Uničov – Olomouc.

Voufa

A udělá se to rovnou na střídavou trakci, nebo to bude stejné jako Uničovce, tj. stejnosměrný s přípravou na střídavou

Ing. Vladimír Bílý

I tak jsou ty ceny úplně švihlé, když si to rozpočítáte na kilometr trati, na jeden sloup TV. SŽ je prostě jiný svět. To se pak nedivím, že Jančura si chce kromě provozu vlaků trať už i sám opravovat.

Gejza

A 1 TNS vyjde na kolik?

Tomáš Záruba

kolem 300 MKč

Náhodný

Hlavní stanice v Opavě se jmenuje Opava východ, ne Opava-Východ.

Marťas

A exit tamtéž se jmenuje východ Opava východ 🤪

Frantisek X

To je jako Praha-Výstaviště, Praha-Eden a podobné logické nesmysly, ústící do názvů zastávek MHD „Nádraží Výstaviště“ a „Nádraží Eden“… Prostě nám pouhé mezery, případně malá písmena (nejde-li o název), či k orientaci při přestupu dostačující shodné názvy (pokud nejde o místo ve větším území) nejdou, musíme všude cpát – i nesedící – šablonu. 🙂

noerf

Proč se bude elektrizovat trať Rudoltice v Čechách – Lanškroun cca 5 km, když tam jedí jednotky Stadler pro 70 cestujících. To tam budou jezdit vlaky velikosti Regiopanter pro 120 cestujících?

Martin

Jde o to, dát práci firmám, co elektrizují železnici. Hledají se místa, co ještě nejsou eletrizovaná a dopadá to takto. Trať na Jeseník to dokonale zničí. Elektrizace na Kouty budí jenom rozpaky..

Twix

Jaké rozpaky budí Kouty? Že už se v Šumperku nemusí přestupovat do 810?

Voufa

To, že ve vás elektrizace do Koutů budí rozpaky mě mrzí. Evidentně tam pravidelně nejezdíte, protože místní jsou za ni rádi a myslím, že turisté také. Díky tomu, že teď všechno jezdí panteři s dobrou dynamikou jízdy, tak jízda této linky připomíná vlakotramvaj – dobře dostupné zastávky nahusto za sebou a přitom se slušnou jízdní dobou, daleko lepší než s linkou na Jeseník. A na tu devastaci trati na Jeseník se velmi těším. Chápu, že nedokážete přenést přes srdce, že už si nevyfotíte dva brejlovce na pětivozovém rychlíku, kteří mají problém zrychlit ve stoupání na závratných 50 km/h. Ale nebojte,… Číst vice »

Tomáš Záruba

Naopak, to Ramzovské sedlo konečně vyroste do krásy!

Dodroj

Tuším že by se měla protáhnout linka Os vlaků místo česke Třebové budou začínat v Lanškrouně a pojedou do Kolína

xyz

Což bude buď znamenat, že stejně to v České Třebové bude čekat na předjetí těmi expresními spoji, aby byl zajištěn přípoj. A pak už je vcelku jedno, že půjde o přímý spoj. Nebo to čekat nebude, pak tedy O. K., dojde k protrasování bez prostojů, ale na Lanškroun nebude okamžitý přípoj od Prahy. P. S. tak to už by mohly začít jezdit Pantery i ČT – Zábřeh, když podle některých zdejších komentářů tam nejezdí kvůli „oběhovému propojení“ s lanškrounskými spoji (což je vágní domněnka, ty Pantery se daly už dřív oběhově propojit např. se spoji ČT – Letovice, na kterých… Číst vice »

Kubrt

Ještě se tam bude motat avizovaná BEMU linka Litomyšl – Moravská Třebová. Skoro to vypadá, že Ústí nad Orlicí a Česká Třebová jsou něco jako Porúří 😉

Frantisek X

Potřebuje Lanškroun zrovna do Prahy okamžitý přípoj? Svého času mu ještě „krásně“ těsně ujížděly přípoje do bližšího Brna…

Happy

140 sedících. Pro 120 vychází většinou kratší jednotky s Jakobem uprostřed. A tak tady to lze ještě pochopit….

Punkz

A Hlinsko – Pardubice? K čemu trať elektrizovná do půlky?

víta Klozík

Bo pila

xyz

Ta je ale ve Ždírci. Ne v Hlinsku.

Rabín

Kolik desítek vozů denně zpracuje…?

Happy

Protože koncepce, užitečnost, efektivita jsou sprostá slova na SŽ. Aneb neschopností přimějeme kraje koupit si další velmi drahé BEMU nebo tam zlomit vozební rameno vedví…

N.N.

Kdyby se to drátovalo celé, tak si kraj/dopravce bude muset koupit EMU, dvousystémovou. Přesunem mezi depy se to nenamnoží, jak vidno v Ústeckém kraji.

Takže nepočítat celou cenu BEMU, ale jen rozdíl v ceně BEMU a EMU.

N.N.

Leda by tam chtěli provozovat BEMU, kdy se nabije při jízdě pod trolejí a zbytek trasy dojede na baterii.

Kwak

Protože na zbytek 238 je schválená modernizace CK MD cca v roce 2035 s přeložkami a zvýšením rychlosti. Toto je plánované jako první etapa. A nepište pod tento komentář, že to nebude nikdy:-)

Frantisek X

Že by časem použitelné rychlíkové spojení východních Čech a Vysočiny po kolejích přímo, mimo Prahu a Brno? Kéž by.

Happy

Tak se to má dělat najednou. A ne že rozvrtám trať na několik let v několika etapách…