Podepsáno: Die Länderbahn CZ bude třemi kraji jezdit za 169,77 Kč za kilometr
Jednotka Siemens Desiro v barvách Trilexu. Foto: Liberecký kraj
Podle Libereckého kraje jde o dokončení modernizace vozového parku na páteřních linkách.
V podstatě jen změna dopravce. České dráhy měli poměrně dlouhou dobu reagovat konkurenčně což se moc nedělo.
Slyšel jsem, jak se radní pro dopravu Sviták „prsil“… prý až trapně.
Ví se, jestli zůstanou všechny pokladny? Zmiňován je akorát Nový Bor, jak to bude s prodejem v ČL a Doksech?
že by ve vlaku bez přirážky? někteří dopravci s tímto problém nemají… 🙂
V LK žádná přirážka neexistuje už několik let.
Ale jen v případě, že cestující využije tarif idol. Pro tarif ČD snad platí dál.
A je důvod jezdit na TR10?
(Ve Středních Čechách má smysl jet Praha – Kolín nějakým EC, jinak většinou i rychlíkem jedu na PID).
No, důvod pro TR10 je, když člověk jede za hranice kraje.
A v tomto případě při nástupu bez jízdenky v místě s otevřenou pokladnou přirážky platí dál. Aspoň mě teda byla naúčtována. 🙂
Důvod je ten, že IDOL je bez karty nepřestupní.
Prosím? Někdo vyžaduje přirážku podle TR10 po cestujícíh, kteří nastoupili v místě, kde jízdní doklad dle TR10 nelze zakoupit?
To se mi stalo pouze jednou, pan revizor si vzal jízdní řád a vida v něm poznámku prodal lístek bez přirážky. Průvodčí přišel až jako druhý…
To ovšem není všespásné. Ve vlaku je problém s platbou kartou či s jinými složitějšími požadavky (ano, jde to, ale zabere to nesrovnatelně více času), a v sezóně či ve vytíženějších spojích průvodčí prostě nemá šanci všechny odbavit a dochází k úniku tržeb. Stále tu také je skupina obyvatel (zejména starší lidé), kteří se k pokladně chodí informovat na spojení, zeptat na cenu, poradit se.
Furt jsem doufal, že se tahle drahá komedie nějak zvrátí… Nevím, čemu říkají modernizace. Desiro nic moc, je to slabý, nespolehlivý, táhne tam, věčně něco nejde, v létě topí, okno se nedá otevřít, v zimě chladí, je to vysoký, jsem zvědavej, jak do toho lidi starší polezou, páč europerón máme snad jen v Lípě na hlavním. No tak snad tu nebudou dlouho no. Ale stále mám o nich lepší mínění než o Arrivě. Ale pro ty cestující drahá sranda no, v rámci LK musí prodávat pouze IDOL, což mi vyjde tolikrát laciněji tahat auto.
To jo no, do desira se lidem poleze určitě hůř než do rakve 🤡.
Kuba jste spočítal, že levnější je, když člověk jede autem? Než hromadnou? Předpokládám, že autem jedete sám.
Jasně – když v autě jsou 4 lidi, tak jednoznačně je to levnější.
Pokud by v autě cestovali tři nebo 2 lidi, tak to záleží na konkrétních okolnostech.
Ale člověk, který řídí (a tedy veze se) sám, samotinký v autíčku ….jsem dosud nenašel příklad, že hromadná je dražší.
Njn, proč neplatit víc, hlavně když to bude modrý..
Nebylo by lepší, aby se Dobrá Správa chytila za nos a postavila pořádné perony, než aby se vyhazovaly nízkopodlažní vlaky a místo nich nasadily vysokopodlažní?
Arriva na trati Pardubice- Liberec je opravdový omyl…o těch vlacích se opravdu dá říci, že je to šrot…
Tak kde vzali tu jednotku pro prezentační jízdu, když mají být jednotky stále ještě nasazeny na výkonech v SRN? Znamená to tedy, že jedna jednotka je již v ČR?
IMHO jde o variantu Desiro Classic, kterých mají několik tuctů.
Die Ländernbahn patří pod italskou firmu NETINERA (součást italského dominantního dopravce), spolu se sesterskou firmou Vlexx, která od jara do 1. listopadu provozuje sezonní vláčky: https://www.vlexx.de/freizeit/elsass-weinstra%C3%9Fen-express/
Na wiki píšou, že Die LändernBahn půjčoval 4 Desira Classic sesterské firmě Vlexx
Možná tedy o využití vagonků Desiro, poté co asi skončilo půjčení sesterské firmě Vlexx…
Úplně jednoduše , vezme se zaloha, navíc taky pochybuji že nemají i tak jedno navíc (pokud se dopravce hlásí do různých soutěží tak mu jednotky vždy přesně nevyjdou)
Pro někoho jsou lepší rakve, pro jiného desira. Každý se na to koukáme z jiného pohledu. Ale až se cestující dozvědí, že ve vnitru libereckého kraje bude možný prodej pouze jízdenek IDOL, tak by ty desira zapomněli a vzali rakve s otevřenou náručí. Kolikrát je tarif ČD u některých relací daleko levnější. Přes kraje se bude prodávat OneTicket, vlastní tarif DLB mít nebude.
Mohu se zeptat, z jakého zdroje čerpáte? Vzhledem k tomu, že bude DLB otevírat vlastní pokladny a na lince L7 vlastní tarif má, se mi tomu nechce moc věřit.
Přímo od někoho z DLB.
Asi by bylo dobré kontaktovat zaměstnavatele, aby se dotyčného zeptal, proč šíří lži o vlastní firmě.
Ale to nemusí být akce dopravce, ale objednatele a v těch rakvích by to mohlo být úplně stejný
To já vím, ale ČD by na tohle nikdy nepřistoupily. To je jeden z mnoha důvodů, proč se ČD liberecký kraj zbavuje. ČD chtějí nabídnout cestujícím to nejlevnější co je, což v mnoha případech IDOL není. Takhle bude DLB prodávat jen IDOL a liberecký kraj bude spokojený.
Hmm a JMK nic ? Tady mají ČD se svým tarifem taky smůlu. Aspoň vnitrokrajsky.
Dotaz na redakci – jaký předpokládáte dopad na cestování v ČR, že mateřská firma tohoto dopravce (NETINERA) teď uspořádala soutěž, že chce nakupovat spoustu nových elektro-/diesl-/bateriových vagonků?
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:438648-2021:TEXT:DE:HTML&tabId=0
Ročně chtějí koupit nových vagonků zhruba za 350 milionů EUR:
Oni (NETINERA) jsou pod nějakým výrazným časovým tlakem? Protože zrovna nyní mi připadá dost zvláštní vybírat vagonky. Např. Alstom by měl brzo prodat projekty Coradia Polyvalent (Regiolis) a Talent3 jiné firmě….
Logicky tedy Alstom UŹ nebude oba typy nabízet. A ten kdo odkoupí od Alstomu JEŠTĚ nebude nabízet.
Alstom bude chtít ty závody prodat za co nejlepší cenu, tedy zakázkově naplněné, takže se snaží pořád prodávat.
Na první pohled logické, ale ty antimonopolní podmínky jsou poněkud komplikovanější.
A ono to čím dál víc to vypadá, že reálné kroky asi jsou úplně jiné, než jak Vy odhadujete.
Koneckonců – myslíte, že by např. Škoda Transportation chtěla nakupovat obě fabriky plus převzít smlouvy? Pokud jo, tak menšinový spolumajitel pan Korecký ŠT by se podílel na nezbytném navýšení kapitálu firmy ŠT.
Tj. za stovky milionů by nekupoval kousek ŠT od PPF.
žádný. žádný kraj nemá peníze takový provoz v ČR zaplatit.
Takže nepředpokládáte „dominový efekt“ = tj. po dodávce nových vagonků do Německa namísto nynějších starších, nabízet starší vagonky v ČR?
Samozřejmě, že pouze předpokládám (=nevím to), že jde o náhrada za vagonky provozované v NETINERA v současnosti.
takový efekt lze samozřejmě předpokládat, na to jsem zapomněl
Díky za názor.
Ono by stačilo napsat, jakou dala nabídku ČD. Podle mě absolutně mimo…
To jste popletl. Řeč je o spekulaci jestli se v Německu v budoucnu, za rok, dva, tři uvolní ojeté vagonky kvůli nynějšímu výběru nových vagonků pro koncern do kterého patří taky firma Die LändernBahn.
Tj jde o to, jestli ty starší vagonky z Německa budou nabízeny v ČR v blízkých pár letech.
odpad z Německa je pořád o 30 let mladší než to co tu jezdí pod ČD
Levnější (zastaralejší) produkty můžou být úspěšné na trhu. Blbé je, když zastaralejší (horší) je dražší než lepší produkty… Viz srovnání nabídek dopravců, kdy směs vagonků RegioNova+854+460 (ČD) byla dražší než směs vagonků 845+Lint+Stadler GTW (Arriva)
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg
P.S. ty železniční linky „A“ a „C“ jsou na smlouvu o délce cca 3 roky. Zatímco „B“ je na 10 let, tuším.
Kéž by se dal zapnout nějaký filtr, který by skrýval příspěvky pana Axela : – )
🙂
Pan šéfodboráři, Vám jde o živobytí, že mě tak nenávidíte?. Nebo je nějaký jiný důvod pro Vaši urputnou nenávist , poté co jsem se podělil o překvapivou info, že: a) dominantní pasažérský dopravce pouze na 30% sedačkách vozí cestujících. Na zbytku sedaček vozí „vzduch“ b) dominantní pasažérský dopravce při dopravě v České republice dokázal utržit od cestujích na jízdném pouze 24% potřebných financí. Zbývajících 75% potřebných financí dostává z kapes nás všech, ať už jezdíme jakkoliv. c) má v plánu investovat víc než 45 miliard v nejbližších letech, což jsou peníze které vesměs nemá. A které předpokládám nikdo už nepůjčí… Číst vice »
doplnění: a) dominantní pasažérský dopravce pouze na 30% sedačkách vozí cestujících. Na zbytku sedaček vozí „vzduch“, což jsou údaje za rok 2019, tj. před čínským virem.
1) Pletete si nenávist s otravností spojenou s hloupostí a neodborností.
2) to že pro Vás jsou ta čísla která tady uvádíte pořád dokola překvapivá je sice možné při vaší neodbornosti ale pro mě jsou otravná
Já chápu že pro Vás jako výhybkáře a signalistu jsou taková data asi překvapením a z hrůzou jste zjistil že železnice není taková jak jste si roky myslel, ale my ostatní realitu známe.
V tom případě – proč se v diskuzích nádražáků vyhýbá tomu zásadnímu – cestujícím? Co potřebují, kde jaká služba funguje a nefunguje, jak sehnat další solventní cestující? Přece navýšení počtu solventních cestujících je ta zásadní NAPROSTO NEZBYTNÁ věc, aby měli perspektivu živobytí ti pracovití a odpovědní, kteří se živí nějakou pasažérskou nádražáckou profesí. P.S: Neživím se a neživil jsem jako „výhybkář“… Jestli „signalista“ je nějaká nádražácká profese, tak ani takto ne, neboť se neživím nádražáckou profesí. Toto jsem napsal už víckrát, tak netuším proč pořád opakujete tuto Vaši doměnku. Spíše opravdu jde z Vaší strany o čirou nenávist k pravdivým… Číst vice »
No v jine diskuzi se tato informace objevila ze delate na stavedle tak nevim proc to ted tak nesmyslne popirate.
Aspon tam mate dost casu studovat poznatky a treba casem pochopite i souvisloti.
V té jiné diskuzi jste to napsal Vy. Takže citujete sám sebe.
Takže ještě jednou – neživím se a nikdy jsem se neživil nádražáckou profesí.
To je Váš názor.
Nikoliv. Nemáte pravdu. Citoval jste sám…
Nicméně k věci: proč se v diskuzích nádražáků vyhýbá tomu zásadnímu tématu – cestujícím?
Když nedostatek cestujících je HLAVNÍ, opakuji HLAVNÍ problém pasažérského dopravce např. firmy ČD…
Nesmyslne zapírat ze nejste zamestnan na zeleznici je celkem zbytečné.
Patrně jsem příliš popil, takže jste přehlédnul: proč se v diskuzích nádražáků vyhýbá tomu zásadnímu tématu – cestujícím?
Pravdivé fakta ..z čeho? Hromada vašich nesmyslů.cd nalákají cestující kvalitními vlaky..modernizované a nové..a zadluží se…dohánějí 90 léta kdy se nic nekoupili.vlaky jsou drahé ale to je vše ..ale má to taky životnost a kapacitu větší než vaše autobusy .potom doplňkové sluzby např .jídelní vozy ..jsem max spokojen…ale hlavní je kvalitni jízdní řád a jízdní doby to nezmiňujeme.ze ČD nejezdí z vašich vymyšlených stanic není problém ČD…ale musí tam být poptavka a objednávka.mnel byste se zamyslet co píšete ..někdy to nemá vůbec hlavu patu.jo a nepracují u ČD pokud vás to zajímá.
Gargy – pasažérský dopravce ČD navyšuje kapacitu, ale nedokáže vyprodat ani nynější kapacitu.
Co tak, aby ČD velmi, velmi, velmi zapracovalo na tom, aby prodalo aspoň část nevyužitých sedaček?
Viz příklad toho, jak jsou „aktivní“. Web ČD v Jihomoravském kraji uvádí jako nejnovější aktualitu cosi z léta 2019…
Pořád lepší než medical_examiner/Pechar146 😀
Blbečci,“ližina“ se píše s ypsilonem
Když má někdo místo mozku ypsilon, tak ji tak určitě napíše:-)
Ližina je odvozena od slovesa líhat, takže pravopisně je to naprosto v pořádku: Blbeček je tady někdo úplně jiný…
https://www.mojecestina.cz/article/2014101704-liziny-jak-je-psat-a-co-to-vlastne-je
Líha a lyže jsou dvě různé věci. Dýha a díže taktéž.
169,77 Kč/km? Za kolik teď jezdí tuto linku ČD?
L4 137,56 (za kombinaci 814,810 a 843) Cena je z roku 2019 bez inflačního navýšení, aktuální bude vyšší.
Kombinace 810 a 814?? Ta 814 jezdila (jezdí) turnusově jen na jednom páru v kladiva a 810 maximálně jako náhrada, když už nebylo nic jiného (všehovšudy asi tak 3x za celý rok…)
Patrik – IMHO zapomínáte na příčiny toho proč „nebylo nic jiného“
…. viz nerealizované plány z února 2017: „Dopravce chystá výběrové řízení na nákup deseti motorových jednotek s kapacitou 120 míst. Nové motoráky budou jezdit především mezi pražským Masarykovým nádraží, zajedou ale i do Rakovníku a Kralup nad Vltavou.“
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/drahy-koupi-nove-motoraky-pro-kladno-na-trati-by-se-mely-objevit-uz-za-dva-roky-1329022
dnes zrovna 810 mezi Krásnou Lípou a Rybništěm spatřena.
A čí jsou tržby a kdo zaplatí odbavovací systém ? Atd,atd….ono se zdražováním všeho to bude ještě zajímavé jak to kdo ustojí.? A to nemluvím o tarifním závazku co by měl být jen pro chudáky.
Kam by se mohly přesunout 843jky? Prosím rozumější úvahy než do Třebové, Hostivaře a jiných kovošrotů.
Skoro všechny do Trutnova místo 854
Část už jich je v Trutnově jako náhrada 854, pár kusů posílilo stav v Olomouci, takže očekávám pokračování v tomto duchu.
1. Jesti jsem to nespletl, tak vagonky typu 843 nebudou mít ETCS (zatímco do 842 prý je zájem sehnat instalaci ETCS) Takže tam kde nebude ETCS. 2. Současně víme, že zhruba do roku 2033 můžou být platné smlouvy, které nevzniknou veřejnou soutěží. tj nyní jde o desetileté smlouvy které by platily cca od roku 2023 (max. 10 let, jestli se nepletu). A taky víme, že na některých linkách se chystá natáhnutí pavučinky nad kolejemi… čili postrádalo by smysl na takovou linku nabízet na 10 let dieslové vagonky. 3. Tj. výsledkem je množina železničních linek u které se půjde metodou cena/užitná… Číst vice »
Odporný rozbor vagonku
Pan Axel jak se ukázalo pracuje na stavědle, no a od tama má výhled na ty „vagonky“ tak mu z toho asi hráblo : – )
Vůbec nejsem nádražák.
A proto nemůže být pravda, že pracuji „na stavědle“ (jestli je to nějaká nádražácká profese).
Škoda, že k nim nebyl nikdy vyroben nízkopodlažní řidičák. Teď už je na něj pozdě.
943 už je Bftn791 😀 ale vyrobil LF řidičák který by po dožití rakví řídil něco jiného (lokomotivy) by nemuselo být na škodu.
Musel by mít rám pevný jako Sysel, aby to šlo. Tím pádem by byl těžký jako Systel, což by nešlo.
Tím páem zbývají jednotky a těch je na světě dost.
Proč pevný rám a proč by nešel?
Pokud by to nebyla novostavba ale rekonstrukce, tak snad odolnost může být původní. A pokud by to byla novostavba s TSI Crash čelem, tak kde je problém, na těch pár kg navíc snad má 843 dost výkonu.
Pár kg navíc?
https://www.vagony.cz/vozidla/ridici_vozy.html
… Vzrostla hmotnost vozidla z původních 38 000 kg na 41 100 kg
Škoda, něco na způsob RS nebo prsa link l. Udělat to a po případném vyřazení 843 by to mohlo dožít s RS nebo pesou. I ty kuple by nemusel být problém, když se to připraví při výrobě.
Oproti rakvím velký posun vpřed. Těším se.
Jan Sůra…. Za kolik že nyní jezdí CD linku L2 Liberec – Děčín?
179,75 Kč v Ústeckém
165,96 Kč v Libereckém kraji.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/15530087
Jen podotknu, že za částečně vysokopodlažní spoje.
Děkuji, je mi jasné že vaše poznámka se týká jedné rakve v oběhu. Takže prakticky se stalo to že kraj vypověděl CD smlouvu na této lince s cenou 165 Kč (většina linky vede Libereckým krajem) s vozovym parkem starým 8 let….a podepsal novou smlouvu za 169 Kč s vozovým parkem starým cca 25 let. A toto dle Vaši citace komentují Půta se Svitakem slovy „dokončili jsme obnovu vozového parku a ušetříme stovky milionů za dobu trvání smlouvy“…. Neuvěřitelný…
Kraj poptal všechny dopravce včetně ČD na 10 let, ČD nabídly více (podle tvrzení kraje v řádu desetikorun). Měl se kraj rozhodnout pro dražší nabídku? Jedna rakev = 25 % výkonu v L2, to je málo?
Tak asi za prvé kraj měl podepsanou smlouvu s CD kterou po pouhém roce vypověděl.. Důvod podle Půty nespokojenost s vozovým parkem. Těžko se dá už jen toto pochopit co se tak strašného za ten rok s tím vozovým parkem stalo když to kraj rok předtím podepsal? A za druhé CD podaly, pravda až na podruhé, levnější nabídku než konkurence ale kraj se s ní už nechtěl zabývat. Řádný hospodář se chová tak že se levnější nabídkou nezabývá? Takže Vaše věta platí… Ano.. Kraj se rozhodl pro dražší nabídku! A jen podotýkám že informace jsou čerpány z Vašich článku… To… Číst vice »
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/11073688?backlink=t9jr4
na L4 je smlouva do letošního prosince. Kraj se rozhodl soutěžit oba soubory.
„Nabídku ČD doručenou tři měsíce po stanoveném termínu vzal Liberecký kraj na vědomí se závěrem, že v této věci bylo již rozhodnuto 11. 12. 2020″.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chteji-zpet-do-hry-o-vlaky-na-ceskolipsku-kraj-levnejsi-nabidku-uz-nechce-71623/
Jen bych podotkl, že nabídka ČD byla na starší RS1 bez klimatizace.
Nespokojenost s vozovým parkem byla kvůli nedodržování smlouvy – nejezdilo tolik 844, co bylo slíbeno. Smlouvy jsou od toho, aby se dodržovaly. Pokud ČD dopustily, aby bylo legální smlouvu vypovědět, je to pouze a jen jejich problém.
Tak jedno po druhém… Ano L4 do letošního prosince, pokud kraj chtěl oba soubory najednou tak měl dát smlouvu třeba na rok či dva na linku L2, to není dneska nic výjimečného ani u jiných dopravců. Stejně se ve finále podpisem desetileté smlouvy a její výpovědi nedocililo stejného startu na obou linkách. K otázce doručení po termínu.. No sice z jiného soudku ale nabídkou Arrivy se také ministerstvo dopravy prý „muselo zabývat z pozice řádného hospodáře“ i přes to že předtím oznámilo že na rychlikove linky jedná už pouze s CD. No a co se týká nedodržování smlouvy… Mají jezdit… Číst vice »
Pokud kraj chtěl, tak je to záležitostí kraje, ne jednoho z uchazečů o zakázku. Co se Arrivy týče, úplně netuším, o jaké zakázce teď mluvíte. Velmi dobře si vzpomínám, jak ji ČD na R14 při prvním výběru vůbec neuznalo.
Ano.. Teď jste to vystihl přesně… Kraj chce, pan Půta chce, pan Svitak chce… A co? To všichni kteří se na železnici pohybují přeci dobře vědí a jejich argumenty ve většině případů dosti neodborne ale netušící laické veřejnosti přednášené to vše jen potvrzují. Mluvím o tom že se zde psalo že ohledně linky Liberec Ústí Pardubice ministerstvo jedná už pouze s CD, zanedlouho vyšel další článek že Arriva podala nabídku s kterou se ministerstvo musí zabývat. Ale to bylo jen takové srovnání toho že s pozdní nabídkou Arrivy se zabývalo a s pozdní nabídkou CD již ne. Znova opakuji že… Číst vice »
Některý kraj chce Arrivu, některý chce ČD. Je to zcela ekvivalentní postoj.
A pak jsou takoví, kteří se rozhodují dle konkrétní nabídky. „Padni komu padni“… viz reálný příklad:
Linky „A“, „C“ a „D“ jsou smluveny s ČD. Linky „B“ s Arriva
zde viz specifikace „A“, „B“, „C“ https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg
Oni jsou zvoleni, oni jsou odpovědní. Na rozdíl od Vás schovaneho pod anonymním nickem. Pokud spáchali něco nekalého, jistě jste již podal trestní oznámení.
Tak tuhle odpověď jste tady na Vám nehodíci se příspěvky už párkrát použil 😉… Škoda do teď to vypadalo celkem slušně a zřejmě už Vám asi došli argumenty. Tak teda ještě poslední reakce na tu parádu co jste napsal….pokud zákon umožňuje rozhodovat bez soutěže tak asi těžko můžete tento čin nějak napadnout… Narozdil třeba od těch soutěži… Tak na co bych měl podle Vas podávat trestní oznámení?? Celá diskuze byla o tom že důvody které prezentuje kraj k tomuto výběru jsou úplně mimo a ne o žádném obviňování. To jste svým posledním příspěvkem zmínil až Vy. Tečka.
To je argument, který je stále platný. Je opravdu jednoduché schovat se pod anonymitu internetu a prudit. Tečka. (existuje i trestní zodpovědnost, například na nevýhodnost – tu jste tu přeci prokázal). Ale osobně bych vám doporučil ptát se vašich nadřízených, proč levnější nabídku dali tři měsíce po kontraktu. Ale chápu, lepší je jako anonym prudit v diskuzi.
Jsem věčný rypák, ale tady se musím pana Sůry zastat. První kolo přestřelená cena a druhá nabídka po termínu když všichni vědí kdo dal nejmíň… ČD asi žije jinde..
Ale copak, i přesto že člověk komunikuje k věci a slušně tak se cenzuruji příspěvky? Došli argumenty tak tohle je řešení?.. Výborně 😉
Pouze jste se přihlásil z jiné IP adresy, u které je nastaveno ruční schvalování. A omlouvám se, nesedím u toho nonstop.
a z pohledu náhodného cestujícího vlastní zkušenost z relace ČL-LB. Arriva 75 Kč, ČD 95 Kč. takže ministerstvu děkuji.
No, asi tak. Ja si dříve kupoval in kartu, různé aplikace a jen namátkou dneska…
ČL – UNL: ČD=75, Arr=62. Tzn. dřív jsem si musel slevu 25% koupit v podobě aplikace na inkarte, dneska mám slevu nějakých 18% zdarma. Takže asi tak. Navíc komfort v 845 se zasuvkama a wifinou je oproti tomu generátoru kraválu 843 prostě jinde. Takže se též přidávám k dikum ministerstvu.
Mají jezdit dvě 844 a k tomu můžu jen říct že PJ Děčín jich má 5 a vždy byly nasazovány přednostně na linku L2 i za cenu odebrání z linky Děčín Rumburk
Takže lidi v ČD, kteří sjednávali smlouvu, se nedomluvili s lidmi, kteří rozhodují o dislokaci vagonků?
Mluvím o smlouvě sjednané a posléze vypovězené kvůli porušení smlouvy firmou ČD.
Nemluvím o té aktuálně platné smouvě-
Souhlas. Bohužel pan Sviták opakovaně lže. Už jsem ho i 1x na to upozornil, když si hrál na tiskového mluvčího ČDC a vyprávěl, jak drátování Frýdlant je mmj i kvůli nákladní dopravě.
ČD dodržovaly smluvená a slíbená vozidla?
Samozřejmě, mrkněte na příspěvky výše kde to popisuju dost podrobné, nasazení 844 takřka ze 100 %, málokterá linka má takové plnění jako L2… Info z provozu, žádná paní povidal a…
ČD by prodloužily smlouvu se stejnou cenou? 😀 Ve výběrku chtěly vyšší.
Jen pro info, smlouva byla pouhý rok prodloužena na 10 let a následně vypovězena, takže cena byla již nová… A za další viz příspěvek výše… Na podruhé podaly nabídku levnější… No a slovo vyberko… Do výběrového řízení nebo dokonce soutěže má toto hodně daleko 😄
Ono se to snadno nabízí nižší cena, když už nejspíš znáte nabídku soupeře. A jestli nabízeli ty Spidery, který za 3/4 roku ani nedokázali přetřít…
Je fakt, že raději než „tajné“ ceny bych chtěl vidět veřejné, jako v aukci.
Ale rozdíl desetikoruny na kilometr nevypadá jako těsné podseknutí známé nabídky konkurence.
POkud se výběrko hraje na cenu, tak byly i soutěže o koruny.. https://zdopravy.cz/rozdil-150-kc-za-kilometr-liberecky-kraj-zverejnil-o-kolik-byla-arriva-levnejsi-nez-cd-23386/
Fascinující je, že moderní vozidlo jako Desiro vyjde jen o 0.17 korun dráž na kilometr než KŽC vrakoviště, tedy KŽC doprava 810… A dokonce, dokáže i ty lidi přilákat do vlaku narozdíl od té 810…
To není dáno jenom vozidlem. Na Mochovce najezdil vlak 48 km za den. Na těch 48 km se rozpočítává celé vozidlo i mzda fíry (vč. všech oddvodů).
To je ovšem smlouvou na tak krátké rameno jako ta 810 KŽC jezdila. Ono se v té ceně na km hodně projeví to stání – tedy fixní náklady.
V případě KŽC to byla průměrná cena z celého balíku výkonů, tedy kromě Mochova i ty jejich rekreační šrotorychlíky, kdy rovněž vozidlo přes týden stojí a pak dva dny jezdí. A sanozřejmě má vliv i to, že KŽC řeklo, kolik chce peněz, a kraj řekl – tak jo.
A přesto se stále najdou tací, kteří nechápou, k čemu je dobrá konkurence a soutěže (ač tedy LK opravdovou soutěž bohužel neudělal).
Soutěž, sama o sobě, nemusí mít výrazný efekt
…. Vemte si, pozici dopravců, když shání nové vagonky, ale neví kolik, neboť je příliš krátká doba mezi podpisem smlouvy a jejím startem… v podstatě totiž ALSTOM nekritizoval firmu ČD, ale obchodní partnery firmy ČD (odběratele)
https://zdopravy.cz/alstom-prohral-spor-o-podminky-souteze-na-nove-vlaky-ceskych-drah-22888/
Kdyby mezi podpisem smlouvy a startem bylo třebas 5 let, tak proč by to mělo blahodárný efekt.
Vemte si vláček LUMO, který jezdí v Británii… Rozhodnutí, že bude jezdit bylo cca v 2015. A výrobu nových elektrovagonků si smluvili u Hitachi, které je dodalo tak, že vláček LUMO s novými elektrovagonky vyjel letos.
Tak jistě, soutěž musí být vypsaná tak, aby lhůty umožňovaly zdárné plnění.
Tak ono se třebas povede najít řešení i pod časovým tlakem. Ale je to o náhodě, a o aktivitě = princip domina.
Vcelku by mě zajímalo jestli brzo najdou svého kupce ty elektrovagonky Talenty 3, které odřekla ÖBB (určeno pro Voralberg, prý je jich vyrobeno přes 20 a asi zatím nemají nové kupce).
Tyto konkrétní elektrovagonky by nebyly použitelné pro dopravu v ČR, ale je možné že pokud by nahradily v provozu nějaké starší dieslové vagonky, tak ty uvolněné dieslové vagonky by byly k mání.
Soutěže se dělají na poslední chvíli a hlavně objednavatel se spokojí i s ojetinou.
Nicméně ojetiny splňující požadavky (bezbariérovost, vakuWC, wifi) se dají sehnat
Když je víc času, tak je větší šance že nějaké exotická ojetina bude sloužit ke spokojenosti…
RGJ taky si nejprve koupil tuším 2 kousky vagonk Modus-Wagen aby si je prověřil, jestli koupit větší množství nebo vůbec.
Podobně u dieslových vagonků… Pokud by byly k mání ojeté, nějaké méně známé typy, tak jaká byla spolehlivost, náklady na údržbu, dodávky náhradních dílů?
Viz Bombardier Iltino, Deutsche Waggonbau LVT/S nebo DB 612 či 670.
Prostě víc času na přípravu = výrazně lepší šance na dobrý výsledek.
No jenže tam u modusu nebyl problém s vagóny jako takovými, ale musel se upravit centrální zdroj a nemohli na to nikoho najít, páry jim to odmítnul delat
No a v čem vidíte rozpor? Když tvrdím, že zvlášť u ojetin by dopravce potřeboval hodně roků na to, aby vhodné vagonky si sehnal? Tj. že nestačí rok, či dva od podpisu smlouvy k zahájení provozu.
P.S. Pokud vím, tak spoustu vagonků si koupili do Rumunska, kde si upraví/modernizují…. U Modus Wagen to nechtějí dělat ani fumunské firmy? Např. Electroputere?
viz např. osud jiných vagonků, prodány do Rumunska https://www.deutsche-reisezugwagen.de/sonderthemen/hallenser-innovationszug/….
Za každou tou zprůměrovanou cenou je potřeba si vždy představit něco jako „X Kč/den + Y Kč/km“. V případě té Mochovky navíc ty „km“ obsahovaly ještě taky podstatný podíl Sv, o což byl „užitečný“ vlkm dále zdražován.
Kolik chtělo ČD a co nabizelo?
Jestli to bude jako na trati z Lužné u Rakovnika, tak se můžete těšit na super náhrady v podobě řady 810, která je tímto dopravcem hojně nasazována.
Super. Taky už se těším, jak se v létě ze dvou vozů lidi poskládají do jednoho desira. S Martínkem a Jabloncem budeme holkám osahávat kozy. Super.
ČD nabízeli zbrusu nové Pesy ne 25 let staré vraky
A kde ty nové Pesy k nasazení v prosinci letošního roku mají?
Na papíře, stejně jako sysly pro Plzeň 😀
Lbc – Dc jezdí Pesa. Ne sice všechny oběhy, ale jezdí.
Pán mluví o nových (deset let není nová). A pokud se nepletu, turnusově jsou dvě.
Furt novější než desiro
Jenže je starší asi tak jenom na papíře, jinak to nepoznáte. Jo, znalejsi si možná všimne robustnější kabiny u Pesy splňující nové TSI normy. Ale to je tak vše. Z pohledu cestujících je to generačně naprosto totéž. Naopak bych podotkl, že někde (možná by se to dalo vygooglit) bylo srovnání Pes s Desiry přímo od strojvedoucích a vyhrálo to to starší Desiro. A jako cestující bych ocenil mnohem tišší chod podvozků a klimatizace u Desira. Desiro je holt velmi povedené, řekl bych nadčasové vozidlo, které tu může jezdit ještě pěkně dlouho. Jako byly svého času hydry. A tak trochu jsou… Číst vice »
Vy tím nejezdíte, je to německý šrot, sice si hraje na něco víc, na něco nadčasovýho, ovšem realita je jinde. Jako nízkopodlažní se jen tváří, na europerónu 550 nad kolejnicí je to ok, ale jinde je to prostě vysoký a daleko. U rakve nebo jinde jsou schody, tady nic. Na týhle trase je europerón snad jen v České Lípě na hlavním, ve Splavech to je taky vyšší, jinak nikde. Jak tam naložíte ve Svoru ty vozíčkáře? Nemáte šanci. Rakev měla plošinu mimochodem. Klimatizace? Houby, větrání, který si samo určuje jestli bude topit nebo chladit dle nepovedenýho čidla, toto zařízení nejde… Číst vice »
Jenže ty 844 mělo ČD přesunout z Plzně, kde je nahradí 650.
ČD Pesama rozhazují jako kdyby jich bylo bůh ví kolik. Zatím jsou s jejich počty spíše v mínusu.
ČD Pesama nerozhazují, ale nabízejí je, protože na ně mají rámcovou smlouvu, tak je můžou lehce objednat. Ovšem tady to nebyl ten příklad, protože požadavku“hned“nešlo vyhovět.
No ona by ta nová Pesa asi víc parády neudělala. Otázka je za kolik by to bylo.
a) Kde že mají těch 10-15 Sharků mladších 2 roků? Fyzicky.
b) Proč je tam ČD nenasadily už letos, pokud někde čekají na nasazení?
ČD slibovaly zbrusu nové motorové jednotky pro trať Praha – Kladno už někdy před více než 5 lety. Do dneška se tam střídají hydry a regionovy, takže s těmi nabídkami a sliby bych byl patrný.
Když v roce 2008 vyjely jako novinka dnešní rychlíky R26, taky na noch dle proklamací ČD mělo jezdit desiro. Nastoupily ovšem 749 s dvěma klasikami, později vystřídané 750.7.
Co ČD slíbí, to nikdy nesplní..
Nikdy je hodně přehnané, ale někdy je to pravda : – )
Souhlas. V řadě věcí je firma ČD docela fajn.
Musí se uznat, že Desiro je na tu trať vhodný vlak, je nízkopodlažní, dynamický a rozumně kapacitní. Jediné co je špatné je to, že v Libereckém kraji stále bez čipové karty neexistuje přestupní tarif IDS, takže kdo nemá kartičku nebo nechce platit drahý OneTicket, bude muset kupovat jízdenky naněkolikrát…
je to brutto nebo netto?
mel jsem se zrovna na to ptat
Skvělá zpráva, těším se!
Tak teď bude v LK na osobních vlacích jezdit Desira, nebo RS1. Sem tam nějaká ta 814/845.
Dobrá zpráva, těším se!