umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice

České dráhy chtějí zpět do hry o vlaky na Českolipsku. Kraj levnější nabídku už nechce

Vozy Stadler RS1, které nakoupily České dráhy u německého dopravce SWEG. Foto: České dráhy
Vozy Stadler RS1, které nakoupily České dráhy u německého dopravce SWEG. Foto: České dráhy
České dráhy nabídly kraji provoz motorových vozů Stadler RS1, které přivezly z Německa.

České dráhy podaly Libereckému a Ústeckému kraji kraji novou nabídku na zajištění provozního souboru s názvem Českolipská železnice. Na poslední chvíli chtějí odvrátit hrozbu, že od prosince o své výkony na tratích mezi Děčínem a Libercem a Rumburkem a Mladou Boleslaví přijdou. Liberecký kraj ale už s Českými drahami nechce jednat, i když je nová nabídka levnější než ta od Die Länderbahn CZ (DLB).

Poslání nové nabídky potvrdil předseda představenstva Českých drah Ivan Bednárik. „Po oznámení o výpovědi smlouvy na linky L2, L4 a U11 jsme poslali krajům novou nabídku. V předchozím výběru se podle našeho názoru porovnávaly, lidově řečeno, hrušky s jablky,“ vysvětlil Bednárik. Zatímco linky L2 a L4 řeší dlouhodobě Liberecký kraj, U11 (Postoloprty – Česká Lípa) Ústecký kraj. I ten stávající smlouvu vypověděl.

Při  první poptávce České dráhy nabízely oběma krajům na tratích z Děčína do Liberce a z Rumburka do Mladé Boleslavi provoz s jednotkami RegioShark.  V nové nabídce přišly s motorovými vozy RegioSpider. Jde o motorové vozy, které dopravce v závěru loňského roku přivezl z Německa a jsou zhruba 25 let staré, čeká je modernizace. DLB přišel s nabídkou na zajištění provozu se zhruba 15-20 let starými jednotkami Siemens Desiro. „Naše nová nabídka je levnější než ta, kterou kraj nakonec vybral,“ řekl Bednárik. Podle svých slov nechce, aby se rozmáhala v Česku praxe, kdy se dopravci vybírají na základě nepříliš porovnatelných nabídek. Kraj dopravce na deset let vybíral poptávkovým řízením, nikoliv veřejnou soutěží.

Kraj o levnější nabídce už jednat nebude

České dráhy neuvedly, o kolik je jejich nabídka levnější než ta od DLB. Nově vybraný dopravce má podle usnesení libereckých radních jezdit za 169,77 Kč za kilometr. „Při desetiletém trvání kontraktu může úspora dosáhnout řádově stovek milionů korun,“ dodal Bednárik.

Kraj už ale v prosinci oznámil, že o nové smlouvě bude jednat jen s DLB. Radní na včerejším zasedání nezměnili názor a dál budou jednat o zajištění provozu přednostně s DLB. „Nabídku ČD doručenou tři měsíce po stanoveném termínu vzal Liberecký kraj na vědomí se závěrem, že v této věci bylo již rozhodnuto 11. 12. 2020,“ řekl mluvčí Libereckého kraje Filip Trdla. Ústecký kraj se jednání podle Bednárika nebrání.

Do souboru Českolipská železnice kraj zahrnul linky L4 Mladá Boleslav město – Česká Lípa – Rumburk a L2 Liberec – Česká Lípa – Děčín. V případě linky U11, kde řeší výběr dopravce Ústecký kraj, jednání stále probíhají.  „Ústecký kraj nyní s dopravci upřesňuje parametry obdržených nabídek. Nabídky jsou koncipovány na linku U11 jako celek. Jelikož vyjednávání o nabídkách stále probíhá, nelze nyní označit dopravce, který bude výkony na lince U11 v období od 12/2022 (po vypršení výpovědní lhůty) zajišťovat,“ dodal mluvčí Ústeckého kraje Martin Volf.

(aktualizováno 12:02 o vyjádření Ústeckého kraje)

228 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Zajímalo by mně, co si o tom myslí cestující. Obyčejní laici. Určitě se najdou u obou dopravců pozitiva i negativa, jenže to my tady asi nevyřešíme.

Robert

Tak předně je potřeba říci že se nejedná o soutěž ale o přímé zadání takže žádné zákonné termíny pro podání nabídek tady nejsou a jelikož Liberecký kraj nedal jasné zadání co chce, tak holt dostal různé neporovnatelne nabídky. Takže v tomto režimu lze podat prakticky kdykoliv prakticky cokoliv a je jen na kraji, jak se k tomu postaví a nic mu nehrozí. Je právo kraje upravenou nabídku ČD odmítnout ale i přijmout a pořád je to dle zákona v pořádku.

Zyx

Navic CD si o to rikaji. Nabidky na kraj mely byt doruceni nekdy v zari/rijnu 2020. Kraj z nabidek vybral 11.12.2020. Verejne se o dovezenych RS1 pro CD vi 15.12.2020, s tim ze do 12.12.2020 jeste nektere byly v provozu. Smlouvu tedy CD musely uzavrit pred jednanim kraje a tedy pokud Toto nema byt jen PR vykrik, tak mely poslat aktualuzovane nabidky co nejdrive, tedy pred vyhlasenim vysledku. Ted je za polovinou ledna 2021 a toto je jen placnuti do vody a pokud v ocich ucastniku dalsi h soutezni kraj chce vypada jako solidni partner, tak to ze to ignoruj… Číst vice »

Plzeňský kraj

Ono možná je dobře, že se ČD začnou konečně snažit.

Joseph

Je vidět, že Liberecký kraj nemá České dráhy rád. No, v Prysku koleje opravdu nejsou. Hlavní bude, aby rozsah dopravy byl zachován.

Jiří Kocurek

Protože kdyby je měl rád, tak bezdůvodně vypoví uzavřenou smlouvu kdykoliv si Nejvyšší pískne. Neasi.

Joseph

Hen ten Bednárik není na ČD tak dlouho… víme.

Pan Tau

A ani nebude… Stačí dosáhnout dobu za kterou bude mít nárok na milionové odstupné a papa, jako předchůdci….

Flinta19

Jestli ono to nebude spíše tím, že termín pro podání nabídek už dávno vypršel a byl vyhlášen výsledek.

Zdendik

Úplně přesně na to sedí „s křížkem po funuse“. LK akceptovat tuto nabídku nemůže bez ztráty důvěry a rizika soudních tahanic.

Gwann

PS: samozřejmě že to teď nemůže LB kraj vzít, to je jasné. spis je to snaha Bednarika ukázat, že je lepší kus než Nebesky

Jimbo Jones

Co chce ukázat? Že má manýry orientálního šmelináře s kočičím zlatem? 🙁

švestka

Navíc nechybí těmto šrotům, které ČD přitáhli z Německa klumatizace? Narozdíl od desir DLB.

Leinad

Jestli je lepší, to uvidíme až ČD vyhrají nějaké soutěže 🙂

Gwann

osobně…bych se na liberecký kraj zcela vykašlal. mají zjevně alergii na CD (viz ta výpověď po roce, kdy je původně nejlevnější dopravce vloni vysplouchnul, CD pomohla a stejně je kopii následně do zadku), nač se tam snažit. zrušit depo, zavřít pokladny a hoši, delejte si co chcete.

nejlépe rovnou prohlásit, že se nebudou hlásit do tendru. a vlaky zkusit udat jinde. západní Čechy, Hradec, severní Morava.

Brumla

No on to nikdo nemůže z ČD říci, neb potom jde od válu. Kupec řekl dobře, zbalime pár švestek a jedeme pryč. A bum musel odejít. ČD podalo stížnost na rychliky, bum a generální ředitel odchod. Takže asi tak.

Zrzek

Však LK ještě přileze zpátky k ČD.

medical_examiner

Po kolenou s máslem na hlavě!…😀

Zrzek

No, aby jsme se nedivili.

projížděč NAD

Že by LK „přilezl“, to určitě nenastane, ale ve výsledku to bude pro kraj dražší a nastanou-li i jiné problémy, odnesou je nejspíše cestující. A z pohledu liberalizace železnice se vlastně nic nezmění, protože se pouze nějaký regionální monopol přesune jinému provozovateli – žádná skutečná konkurence, kterou tady leckdo vychvaluje, to ve výsledku stejně nebude.

Zrzek

Jsem zvědavý, kdo do toho kraji hodí vidle a kdo z kraje půjde do tepláků.

švestka

No to si teda dovolili dost, nenabagrovat to všechno ČD, za to vy je lidový polní šotosoud poslal rovnou na Mírov!

Jindra

Šotosoud vynáší jen tresty smrti. 😀 Leda by hejtman ze svého a ve volném čase položil dva km vytrhaných kolejí k hranicím za Jindřichovicemi. A o sobotách, nedělích a svátcích před dnem pracovním by tam pojížděl s vozem 810 ve verzi 1980. Tím by mohl odčinit svoji neúctu k dopravci nejnárodnějšímu.

Milda

To nebude protože si koupím lístek pro celou ČR a ten je dle tarifu ČD

Martin Chovanec

Je to paradox, že? Před 20 let se v Česku začala objevovat Desira jako západní nóbl vlak a všichni jsme chtěli tu západní kvalitu taky.
No a dneska nám tato vozidla pomáhají udržovat náš status železničního skanzenu.
Naštěstí se ještě na některých tratí drží 810, aby nám připomínala, že vždy může být hůř.

medical_examiner

Jen v části republiky mají 841 a 844…

MartinS.

Celkem bych věřil, že už se nám ukazuje, že začala volební kampaň. ČD řízené ministerstvem „všeministra“ podají nabídku, o které se předem ví, že jí kraj nemůže přijmout, protože lhůta pro podání nabídek již uplynula a nabídky byly vyhodnoceny. Kraj vedený hejtmanem, jehož hnutí by ve volbách mohlo ohrozit vládnoucí hnutí, nabídku logicky odmítne. A hned máme jedno z témat pro volební kampaň v Libereckém kraji. My (vláda) jsme pro vás občany chtěli pěkné české vlaky, ministr to zařídil, ale ten hejtman to nechce. A takových akcí bude do října přibývat ve všech sférách života.

xyz

Nemyslím si. Vazba MD vůči ČD reálně není takto těsná.

Mimochodem, pokud by platilo, že „vláda chtěla pěkné české vlaky**“, tak by ta samá vláda (tedy přesněji – MD) nevybrala na rychlíkové linky obsluhující Liberecký kraj právě Arrivu.

** Pozn. RegioShuttly samozřejmě nejsou české.

MartinS.

„Pěkné české vlaky“ myšleno provozované dopravcem, který má slovo „české“ v názvu. Uvědomte si na jaké voliče by to mělo cílit. A nemyslel bych si, že vazba MD na ČD nemůže být takto těsná, pokud marketingové a předvolební oddělení vládního hnutí rozhodne. V říjnu se očekává souboj na nože. A protože předchozí volby naznačily, že by vládní hnutí nemuselo zvítězit, je nutné současnou opozici očernit na všech frontách.

Někdo

Já myslel že České dráhy jsou černá díra na peníze a velikej moloch s jejich zaměstnanci kteří hejtují vše kde jim neplatí režjka. No né

medical_examiner

Ale nebojte se, za nejvýše 30 let se dožijí Státních drah jako ze zákona jediného provozovatele železniční dopravy…

politik

Zapomínáte, že dopravce pro regionální dopravu nevybírá MD ČR, ale právě ty kraje: do toho, že MD vybralo pro rychlíkovou dopravu firmu ARRIVA vlaky (a nemusíme spekulovat, proč), neměl žádný kraj příliš co mluvit – podobně jako MD nemá příliš co mluvit do toho, jakého dopravce si pro svoji regionální dopravu vybere kraj. Ale teď nejde o volby krajské, ale o volby parlamentní, a tam se každé zostuzení protivníka s tím, že právě on (špatně) vede kraj, může dobře hodit.

Gajda

To by sice zkusit mohly, ale pro mě osobně je to o trošku mladší Desiro pohodlnější jak pavouk a je taky o trošku větší.

Gwann

spis je naschvál kraje ta výpověď po roce. přičemž vozový park na lince nebyl rozhodně nejhorsi

Ivo

Zdá se, že SUDETY chtějí jen německé dopravce.

Luboš Beneš

Nezdá se že české dráhy chodí s křížkem po funuse.

Daniel Mach

I český dopravce přišel s německou kvalitou. 🙂

Georg

ivo vy jste hlava. tohle napiste do halo novin do rubriky „dopisy ctenaru“ a bude to sukces…

švestka

V Obzoru to také rádí otisknou!

Jiří Kocurek

Copak pošlete tam armádu, aby obyvatelstvo už zase odsunula?

Majkl

Historicky nejsudetovatější oblast a i ty dráhy tam vedou spíš do Pruska a ostatních Sudetských oblastí než do hlavního města Marxisticko-Slovanského státu. Tak proč ne vlaky z Reichu?

Marcel Štancl

Oprávněně

Miloš

Jako postup libereckého kraje je v tomto směru absurdní. Osobně bych tam rád viděl ČD, ale ty nemají tolik provozních zaměstnanců , aby tohle všechno pokryly. A přetěžovat ten zbytek masivními přesčasy……

Nejsem moc příznivce liberalizace, ale pracovní podmínky u ČD jsou opravdu zoufalé. Soukromníci si aspoň váží svých zaměstnanců.

Jerry

Větší nesmysl sem neslyšel.zazemi ČD není nejmodernější ale je ,narozdíl od soukromníků kteří se převlékají na mašině. U ČD směna max. 13 hodin a u soukromníka od nevidím do nevidím

Lukáš

A na to převlékání na mašině jste přišel kde? Většinou mají spaní buď ve služebních bytech nebo na penzionech. O tom si řada strojvedoucích u národního dopravce, často přespávajicího na mašině, může nechat zdát vlhké sny.

Ano, všichni mají delší směny, jen ČD 13 hodin. A teď tu o Červené Karkulce.

medical_examiner

To nás potěš koště. V létě je den dlouhý až 16 hodin…

bakiy

A v zimě je dlouhý jak? Doteď jsem si myslel, že den je (až na několik málo výjimek) dlouhý 24 hodin…

Karl vB.

Miloši, proč bys tam rád viděl dopravce, jehož pracovní podmínky označuješ za zoufalé?

Někdo

Chce tady z toho udělat blízký východ !!!

Petr Novák

Mě stejně překvapuje ten původní výběr, kde ČD sice nabídly vyšší cenu, ale také novější a IMHO kvalitnější soupravy. Ale tady jde zase jenom o cenu, takže kraj ušetří, ale cestující budou jezdit v horším. A nikomu to nepřipadá divné. To, že ČD tři měsíce po termínu pochopili o co jde a podali ještě horší, ale levnější, nabídku, než je ta vítězná, teď neřeším. To už je z jejich strany čiré zoufalství. Ale to jsem opravdu jediný, komu ten původní výběr přijde divný? Pak se můžeme divit, že jsme šrotištěm Evropy. Při tomto přístupu objednatelů se tu vozový park prostě… Číst vice »

MartinS.

A jaké kvalitnější soupravy ČD nabídly? Žraloky. Proč kraj vypověděl smlouvu? Protože ČD neplní podmínky smlouvy a nenasazují dost vozidel, která slíbily. Jaká to jsou vozidla? Žraloci. Kdyby 844 jezdily na těch linkách jak mají, nebylo by proč vypovídat smlouvu. Jenže ČD dost žraloků nemají, je jich asi 30 a někteří jsou vázáni na konkrétní tratě kvůli eurodotacím. Takže je budou muset stáhnout z jiných krajů. A když je nestáhnou, tak zase budou jezdi rakve nebo 814, ale ty kraj nechce. Být krajem, tak také nevěřím dodavateli, který mi za víc peněz nově nabízí něco, co mi měl dodávat za… Číst vice »

Dany

ČD dost žraloků nemá, to je pravad. ALE to kraj věděl a proto podepsal smlouvu s požadavkem na nasazení jen tolika žraloků, kolik jich ČD opravdu má, tj. na L2 jsou ZASMLUVNĚNY dvě 844 a jedna 843+943. A to se dodržuje (v loňském roce bylo místo žraloka nasazeno jiné vozidlo je dvakrát), byť na úkor jiné linky v Ústeckém kraji (to ale LK nemusí vůbec zajímat).

753.301

Co to kecáš? ČD má ve smlouvě 844 a 843 a 844 jezdí jak mají. Takový hejty se fakt číst nedají. Si ověř fakta než něco napíšeš.

MartinS.

Omlouvám se. Smlouvu Liberecký kraj nevypověděl, protože ČD neplní její podmínky a nenasazují dostatek nízkopodlažních vozidel. Zmýlil jsem se. Smlouvu kraj vypověděl protože jí vypovědět může a protože by chtěl, aby ČD nasazovaly více nízkopodlažních vozidel a ty je nasadit nemůžou, protože je nemají. Dál je to stejné. Ano, kdyby ČD nabídly hned při prvním oslovení RS1 za rozumnou cenu a ne Žraloky na vyšší, mohly tam jezdit. Nenabídly je, tak tam jezdit nebudou. Na druhou stranu kraj taky musí mít nějaký prostor k uzavření smlouvy a dopravce musí mít prostor pro zajištění vozidel, takže odkládat se to nemohlo.

Baraba

Bohužel, nyní bude chvíli trvat, než se ČD opět stanou pro objednatele solidním partnerem. Snad se management trochu vzpamatuje a dokončí alespoň nějaké výběrko na nové soupravy a zrekonstruuje všechny „šroty“ dovezené z německa.

ČD by tak mohly získat výhodu pro nadcházející soutěže o výkony.

S49

Od agresivního vstupu Jančury na české železnice ČD vlastně vždycky jen se zpožděním kopírovaly, co udělala konkurence, ale k jejich definitivnímu masivnímu ústupu zavelel až před několika roky Kupec – a od té doby se ten ústup spíše ještě stále víc prohlubuje, bohužel …
Ale aspoň už na S49 jezdí Desira a ne nesmyslně ty vysokopodlažní jednotky, které se pro použití tam vůbec nehodily a kterých teď ARRIVA vlaky potřebuje mnohem víc na rychlíky.

Někdo

Kraji se líbí ojetiny

Gajda

Link je sice mladší, ale Desiro už není 845, tedy šrot bez klimy vytaženej z kopřiv. Parametry nemá rozhodně horší a že je o trošku starší problém není, pokud se o to někdo celou dobu staral.

Hezky česky

Dodavatel v přípravách skončí a počká až co ČD? 😀 .:-D Jo a za pár dní přijde zase někdo další podrazit cenu o 1 haléř. Chlapci u ČD se chovaj jako instance poslední nabídky (navíc pokud vím, tak v případě výpadku konkurence se zase nechovali jako dodavatel poslední instance, tak jak to je 😀 ). Prostě monopolní výsadní doba (horník, železničář, kdo je víc) je už dávno pryč, budou si muset zvykat co je výběrové řízení na dodávku služeb, kterou si vybírá zákazník (a ne žádný kaštan, co mrzne jestli něco jako dojede). S jejich gigantickou ztrátou, která letos budou… Číst vice »

Někdo

Jo jo vy přesně mluvíte krajům z duše 👍👍 lmao

David

Když to bude výběrové řízení podle všech pravidel, tak nic než souhlas. Když to bude rozstřel bez pravidel, tak holt bude k takovým situacím docházet – když se může do jednání objenatele s ČD uprostřed vložit jiný dopravce, tak to ČD může zkusit taky.

Marek Janík

To je celkem fajn, počkat na „otevření obálek“ a měsíc po limitu se ozvat s podstřelenou cenou.

Leinad

Nicméně proč nedělat otevřené aukce? 😀 Každej vidí nejvýhodnější nabídku, v limitu od jejího podání to lze přebít.

ABC

nebo rovnou rošambo

Dany

Která ve skutečnosti ani výhodnější není, protože je v ní započítána ještě jedna linka navíc. 😁

Kalanis

Třeba Arrivě to v jiném případě prošlo.

bkv

Ne tam se na začátku jednalo jen s jedním a druhý se poté přidal. Tady dva podali nabídku a poté jeden podal druhou nabídku „výhodnější“ než toho druhého…

Zbyněk

Libercký kraj nenakládá s prostředky řádného hospodáře, když odmítá pro veřejný rozpočet příznivější nabídku, to by měl řešit ÚHOS!

Jimbo Jones

Co konkrétně má řešit ÚOHS? Liberecký kraj žádnou nabídku nechtěl, žádné řízení dle ZZVZ nevede…

Ludva

MD také žádnou nabídku na R14 nechtělo.

Martin K.

A kolik by musel platit kraj penále za vypovězeni smlouvy s DLB? Nevim, ptám se. Jinak Vy se budete taky hned rozvádět když Vám láska ze střední tři měsíce po svatbě řekne, že Vás stále miluje? Těch výkřiků všech dopravců v podobné situaci už tu bylo. Přeji pěkný den

Ludva

Kraj žádnou smlouvu vypovídat nebude. O smlouvě se teprve bude jednat. Kraj se jen rozhodl, že o smlouvě bude jednat jen s DLB. Není za co platit penále.

Leinad

DBL se už připravuje, šikovný právník by to točil na predsmluvni odpovědnosti.

MartinS.

To ovšem neznamená, že by se DLB nemohl soudit, protože bylo řečeno, že se bude vyjednávat jen s ním a on už mohl zahájit nějaké kroky k tomu, aby tu budoucí smlouvu zajistil.

bkv

Nekecej. Obě firmy podaly nabídku a teď ČD podaly nabídku další. A dostaly odpověď že již bylo rozhodnuto…

Ludva

Takže jinak. A vy se budete hned ženit, jenom proto, že se začíná plánovat svadba i když poznáte někoho lepšího 🙂 .

Martin K.

Pravda, DLB ještě nezačala jezdit. 😎

Petr

Kdo vybírá , přebere

medical_examiner

…si peníze, co by jinak prohýřil za veselku?
V investičních platformách teď nabízejí 8% úrok, tj. ze 150 000,-Kč každý měsíc 1000,-…

Hezky česky

To je pouze politická proklamace nového vedení podniku, aby si udělalo politcké voko. To samozřejmě nebylo myšleno vážně ani u vedení státní firmy.

Zbyněk

Není právně vymahatelné.

Leinad

Neřeší nabídku podanou po lhůtě. (A nejde o sekundy, jde o měsíce)

Dany

Ale ta nabídka ČD je výhodnější jenom pokud dostanou smlouvu ještě na další linku. Pokud se počítá jenom L4 a L2, což kraj poptává, je nabídka ČD dražší.

Gajda

Jako že ČD šly zase pod náklady, aby nepřišly o výkony?

Kalina

Zajímala by mě, jaká je vůbec ziskovost provozovat vlakovou dopravu na regionálních tratích. Pro stát či kraj to je trvale čistá ztráta, to je jasné, ale zajímalo by mě z pohledu dopravců. S tržbami, s ohledem na mizivou obsazenost, lze těžko počítat, takže jediné výnosy jsou z plateb objednatelů.

-TR-

Záleží na konkrétním nastavení smlouvy. Dopravce by měl nabídnout cenu dopravního výkonu takovou, aby pokryla všechny jeho náklady vyplývající z provozování drážní dopravy, tj.: nákup, modernizace, údržba a úklid vozidel, platy zaměstnanců, poplatky za dopravní cestu, výdaje za projetou naftu nebo spotřebovanou elektrickou energii a další nezbytné náklady. Co se týče výnosů z tržeb, rozlišujeme brutto a netto smlouvy. V prvním případě stanovuje tarif objednatel a veškeré příjmy jdou jemu, přičemž i z nich se pak pokrývají výdaje na dopravní obslužnost – výhodné především pro integrované krajské tarify. V druhém případě stanovuje tarif dopravce a také inkasuje příjmy, o tarifu… Číst vice »

J.K.

Radši ať ty motoráky použijí k neztracení výkonů jinde. Navíc chtěli podnikat i za hranicemi – s tímhle by šlo jít do výběrek v Německu, nebo na přeshraniční spoje?

Velitel

Běžte už s tím podnikáním do aha. Jde hlavně o službu veřejnosti!

Jimbo Jones

No tak s těma motorákama můžou sloužit jinde.

Jiří Kocurek

Jojo, podnikatel by neměl péct chleba. To je služba veřejnosti, zásobování potravinami by měl převzít stát. Jako na Ukrajině v roce 1932 … asi.

Petr Novotný

Tři měsíce po uzavření řízení podávají nabídku… a diví se, že je uzavřená. Zato když pan Bednárik mohl podat nabídku na rychlíky, sice naposlední chvíli, ale v termínu, tak to neudělali. Zase jenom kecy ČD.

Kkarel

Pan Bednárik do toho asi jste neměl možnost zasahovat. Tak dlouho tam není.

BND 30

Čas je prostě relativní veličina…

Nádražàk

Zase gesto, jen tak aby se neřeklo že nebojujeme.

Někdo

Arriva podala nabídku půl roku poté co se řeklo že tam budou jezdit ČD krása 👍

Kom

jenže to je správný postup,, soukromník“ může podávat nabídky jak chce, ČD ne 😀

Josef Král

Kraj nedělá dobře. Velká firma, velký dopravce má přece jen větší možnosti operativně reagovat na požadavky objednatele.

Hezky česky

Velký moloch reaguje operativně. Tady je dnes samej srandista.

Jiří Kocurek

ČD reagují operativě, 3 měsíce po termínu. Tolik k těm možnostem reagovat operativně.

Ludva

Ne, jen se prostě LK rozhodl, že tam ČD nechce a to za každou cenu. A to tady vůbec nehodnotím, kdo a s čím tam bude jezdit. Ať vyhraje ten lepší, ale důkaz je to, že se prostě ani tou nabídkou nebudou zabývat, že ji hned smetli ze stolu. Tady jasně už nejde o to zajistit dobrou obslužnost, ale o to zbavit se ČD.

BDT

Nabídku ČD doručenou tři měsíce po stanoveném termínu vzal Liberecký kraj na vědomí se závěrem, že v této věci bylo již rozhodnuto 11. 12. 2020,“ asi tak.

Ludva

MD na R14 také vybralo ČD a prohlásilo, že s nikým jiným už jednat nebude. Pak ale prohlásilo, že i nevyžádanou nabídkou se prostě musí zabývat s odvoláním na jisté dřívější rozhodnutí UOHS. To v tomto případě neplatí ?

xyz

„Pak ale prohlásilo, že i nevyžádanou nabídkou se prostě musí zabývat s odvoláním na jisté dřívější rozhodnutí UOHS. To v tomto případě neplatí ?“

Odpověděl jste si sám – neplatí.

„MD na R14 také vybralo ČD“
Přičemž šlo o „výběr“ bez toho, aby měl kdokoliv jiný možnost přijít se svojí nabídkou.
Na rozdíl od nynější situace v Libereckém kraji.

Ludva

A byla již podepsána smlouva ? O nové smlouvě se teprve bude jednat. Vy, když si vyberete nějaké zboží a za měsíc se vám naskytne něco lepšího, řeknete ne, už jsem si vybral před měsícem. To asi těžko. dokud není dojednána smlouva a podepsána, vždy je čas na změnu. Kraj se dobrovolně zříká upuštěním jednání o smlouvě s dvěma dopravci možnosti možná vyjednat ještě výhodnější podmínky. to již možná i trochu zavání možnou korupcí.

Kamui

Prostě kraj nechce ČD. To je jako když chcete iPhone, tak pro vás nabídka telefonu od Samsungu také není relevantní, bez ohledu na cenu.

Ludva

Ano to máte pravdu, jen s tím malým rozdílem, že kraj není soukromá osoba, jako vy a neplatí to ze svých soukromých peněz, jako vy a je proto vázán určitými pravidly a zákony.

Bram

Kraj měl datum, do kterého potřeboval rozhodnout. ČD to datum projely o více než měsíc. Proč? A proč by to kraj měl najednou vzít v úvahu?!?

Ludva

A proč najednou mělo vzít v úvahu nabídku Arrivy MD ? A proč by to měl najednou vzít v úvahu kraj ? Protože mu to může zabezpečit lepší podmínky ve smlouvě o které se teprve bude jednat.

Pražák

Protože to je něco jiného, MD od počátku jednalo jen s ČD, kraj jednal na počátku mj. i s ČD, ale pak si to vyhodnotil a rozhodl, že bude jednat jen s LB. Tj. ČD šanci měly a projely ji.

Chronosphere

Protože Arriva narozdíl od ČD neprošvihla termín?

Ludva

Takže vlastně potvrzujete to co jsem napsal. Je to politické rozhodnutí, že ČD prostě ne.

Pražák

Ne není, kraj jednal s více subjekty, přičemž od počátku avizoval, že si nabídky k nějakému datu vyhodnotí a pak už bude pokračovat v jednání s jedním zájemcem. Takže tu něco jako soutěž proběhlo. Nynější nabídka je ze strany ČD opravdu s křížkem po funuse.

Ludva

Pane Sůro o tomto tu již diskuze byla 🙂 . Cena v e-shopu je sice o tisíc korun levnější, ale to máte za čistý, holý telefon. Když by ten e-shop k tomu měl dodat i pouzdro, ochranou folii a telefon kompletně připravit pro užití v provozu, např. instalací antiviru a jiných aplikací, tak za prve by to asi ani neudělal a nebo by se s cenou dostal někam naprosto jinam, než je teď.

Paddy

Takovéto věci sem nepište, to pan Sůra nechce číst.

Dominik

U mobilů se ukázalo, že váš článek je značně tendenční a nezahrnuje všechny skutečnosti, které ČD mohou požadovat. Tudíž ve finále nemusí být dražší, jak jste se snažil vnutit.

Leinad

Skutečnosti, které ČD mohou požadovat, nebo které zmínil tiskový mluvčí, že skutečně potřebuje? 😀

Jojo

Ano, takto reaguje nestranný investigativní novinář. Jak malé dítě.

bkv

Kterej e-shop jim dá dvouletou záruku, zprovozní firemní aplikace a další benefity?

MartinS.

No pokud toho jiného dodavatele nehledají, tak žádný.

bkv

Nerozumím vašim myšlenkovým pochodům. Proběhlo normální výběrové řízení

Ludva

ČD toho dodavatele hledaly a vybraly nejlevnější nabídku. V článku o těch mobilech to bylo jasně uvedeno.

Luboš Beneš

Prostě chcete solidního dopravce a ne instituci co Vám dělá nabídku podle toho jak se zrovna vyspí nebo jestli mrzne….
Korupci by to smrdělo kdyby na tuhle nabídku kývli….

Dany

Kdyby mě někdo poslal nabídku o tři měsíce později a ještě s tím, že sice bude levnější, ale musím k tomu přiobjednat ještě něco jiného, tak ho taky odešlu do patřičných míst….

Krušky-Středohoří

Mě to přijde, že českolipsko chtěli ČD už delší dobu obětovat, ale odbory jim vytkly, že ji pustili bez boje a osud zaměstnanců je nejistý, proto se teď ozvaly. Nějak totiž vedení asi nevědělo, že se až do poslední chvíle přibírali noví strojvedoucí do zácviku. A to na nástupní místa v České Lípě, Děčíně, Liberci, Rumburku i do Mladé Boleslavi. I když pokud o to fakt přijdou tak část českolipských fírů půjde do Děčína k nákladním dopravcům, liberečtí přejdou k Arrivě, nebo Landerbahnu.

Dejv

Věřte mi, že k soukromníkovi jen tak někdo od ČD nepůjde, max 1 z 10, a to ještě musí být v hodně mizerný situaci, že si nemůže dovolit dojíždět z různých důvodů nebo něco takového. Je pravda, že teď už není moc kam přeřazovat, ale furt dráha je dráha. Nechci nějak shazovat zaměstnance soukromníků, ale zaměstnanci ČD mají daleko větší kvalifikaci, zkušenosti, znalosti, schopnosti,… tím pádem povinnosti a zodpovědnost a dejme tomu profesionalitu. To objednavatelé nechápou. U soukromníků (snad kromě KŽC) takový nároky nemají, tím pádem jim postačí ukrajinská či bulharská pracovní síla, jako můžeme vidět u RJÚK nebo DLB.… Číst vice »

bkv

Jasně lépe za podporu na pracáku než za plat u soukromníka…

Krušky-Středohoří

Osobně znám právě hodně strojvedoucích, kteří jezdili pod ČD v Děčíně České Lípě na regionovách, případně v Praze na Elefantech. Hodně jich přešlo k dopravcům jako Metrans, DBV-ITL, IDS cargo, nebo LTE. Bulhaři jezdí 4 u Arrivy na liberecku. U ČD znám jednoho Ukrajince, který už je v ČR delší dobu a poctivě prošel celým kurzem v DVI. Někdo chce víc a místo regionov chce jezdit dálky, třeba Hamburg, někomu postačí osmičky na MVTV/MUV u Vámi zmíněné SŽ.

Dominik

Osmičky na MVTV/MUV? Jako, že jezdí jen s MVTV/MUV a o nic jiného se nestará?
Jo kéž by to bylo takto jednoduché.

medical_examiner

Ona už to samotné MVTV/MUV není co to bývalo…
Všude samá elektronika…

Dominik

Tak záleží na verzi MVTV/MUV, a MVTV 2.0, kterých je asi nejvíc, tak ty elektroniku defakto nemají, stará dobrá klasika, však nemají ani VZ, (LIAZ motor, Praga převodovka), občas se do některého dosadí elektronický rychloměr, pár jich má hlídání nafty, sem tam ledková světla, žádné hlídání jízdy s otevřenými/odblokovanými dveřmi. Na větší rekonstrukce většinou nejsou prachy. Jistě, existuje 2.2 a 2.3 (2.1. nepočítám, to je jeden kus), ale těch je méně, jak 2.0, pokud se nic nezměnilo, tak například v OŘ Hradec Králové je pouze 1 kus reko, zbylé jsou 2.0. Takže v tomto ohledu to nejhorší není, spíš ta… Číst vice »

xyz

„Jde o motorové vozy, které dopravce v závěru loňského roku přivezl z Německa a jsou zhruba 25 let staré“

A proto ČD propagovaly Regiospidery v Libereckém kraji jako „vozidlo 21. století“, když jiné kusy téhož typu byly vyrobeny ještě ve století dvacátém? 🙂

P. S. Nic nebránilo Českým dráhám v tom, aby tuto nižší nabídku daly už předtím. V té době již snad bylo pořízení těch Spiderů rozjednáno, pokud rovnou nebyla „ruka v rukávě“.

Avlaky

ale konkrétní kusy byly vyrobeny ve 21. Století

Zdrasa

Ty, co jezdí už teď v Libereckém kraji, byly před těmi pár lety nové a oproti první sérii, o kterou jde teď, byly tyhle modernější.

xyz

„V předchozím výběru se podle našeho názoru porovnávaly, lidově řečeno, hrušky s jablky,“ vysvětlil Bednárik.“

To mi přijde zejména nyní, když ČD nabízejí vozy s NIŽŠÍ KAPACITOU než jaké tam jezdí dnes či jaké tam mají jezdit s Die Länderbahn (myšleno tedy na lince Liberec – Děčín) – namísto Sharků či Desir pouhé (menší) Regioshuttly.

Dany

Na L4 jezdí nyní sólo rakev, desiro je zbytečmě moc velký. Na L2 843+943, takže dva spojené RS jsou odpovídající.

xyz

Dva spojené RS mají být provozně levnější (= přinést výhodnější cenu) než jedno Desiro? 🙂

(L4 jsem co do kapacity nezpochybňoval, i když ta rakev fakt není nic k chlubení, ale opět – ČD si za to nynější vykopnutí mohou samy, když tam nasadily vysokopodlažní rakev, mimochodem namísto dřívějších, zčásti nízkopodlažních, Regionov).

Pepa

Ne, ale mají tu správnou barvu 😉

Dany

Kapacitně odpovídající. 😉

xyz

O tom, co je či není kapacitně odpovídající, rozhoduje objednatel. A ne dopravce.

Petr Novák

Bohužel, nutno dodat. Pravdou totiž je, že dopravci, resp. jejich zaměstnanci v terénu mají lepší představu o tom, co je adekvátní vozidlo na danou linku, než hlupáci na kraji (prakticky jakémkoliv) nebo MD, kteří ten vlak v reálu v životě neviděli. Tak to prostě je. Sám jsem měl tu čest toto řešit.

kix

jezdí tam dvě soupravy 844 a jedna 843+943, takže pokud by to zůstalo čd, předpokládám, že by došlo k nahrazení pouze té jedné soupravy, navíc by měly mít k dispozici během dvou let i další volnou 844, takže by na Liberec-Děčín šlo nasazovat třeba pouze 844 a RS1 nechat na L4 kde v zimě stačí sólo a v létě zdvojeně. Ale kraj ČD prostě nechce, takže je to trochu zbytečné řešit a samotné ČD by se měly spíš zaměřit na linky, kde ještě jezdí a RS1 nahradit naprosto nevyhovující spoje složené z původních nereko 810+010 či 714+2×010, i dnes to… Číst vice »

Avlaky

Nechápu logiku ČD–>
Za pár let musíme odepsat většinu Regionova a 810, ale RY1 které nahradí 810 budeme zdvojovat?

Vezme výhodu RS1 (velikost) a mávne nad ní rukou

Pavel

Myslím si, že pokud by chtěli soukromníci jezdit v ČR, tak by musely ve smlouvě uvést lepší vlaky než ČD a naopak. Každý vlak by dostal podle vybavení a jiných parametrů počet bodů a musel by mít více bodů než stávající dopravce.

Dany

Ale soukromník bezpochyby uvedl lepší vlaky, než stávájící dopravce. Desiro je uplně jiný level než rakev.

Petr Novák

To sice ano, ale ČD nabízeli v nové smlouvě RogioShark, což je mnohem lepší a novější vlak, než Desira DLB 😉

MartinS.

Kdyby ČD ty RegioSharky nasazovaly na ty linky jak mají, nedošlo by k vypovězení smlouvy. Navíc, ČD slibují žraloky kde můžou, bez ohledu na to, že jich mají asi 30 pro celou republiku.

Dany

Ale ČD tolik žraloků ani nemají… Maximálně by dokázali sehnat toho třetího na L2, ale další minimálně čtyři na L4 určitě ne. A to by se muselo jezdi bez záloh, což znamená i bez poruch (na které jsou žraloci celkem dos náchylní) pravidelnou nutnost nasazení jiného vozidla kvůli pravidelné údržbě.

Dany

Vždyť tak to bylo i před rokem na Ještědské železnici… ČD nabídnuly 844, ale ve stejnou chvíli nedokázaly nic odpovídajícího nabídnout na L2, odlud je chtěly sebrat.

JirkaK

protože jsme v ČR, tak rozhodují peníze a ne lepší vlaky

Chronosphere

Ehm,tak tohle rozhoduje všude na světě,teda kromě států typu KLDR.
Tohle uvažování u nás skončilo snad v roce 1989,soudruhu. Peníze rozhodují všude jinde,i v ČR, ale to pochopíš až vyrosteš.

JirkaK

Kdyby rozhodovaly peníze všude jinde, tak by i jinde jezdily ojetiny za malé peníze, ale tak to není, ale jezdí tam nové vlaky (např. v Německu). Čeští objednavatelé nové vlaky většinou nechtějí, protože na ně nejsou peníze, proto chtějí ojetiny.
Dost často si je třeba přečíst zadávací dokumentaci, kde je to dost často i chuťovka.

Jiří Kocurek

Zato v Německu, tam když přijdete 3 měsíce po termínu, tak vám dají maturitu i vyznamenání.

švestka

A ještě za 25 let starý ojetý šroty.

Dominik

Alespoň se už při první nabídce ukázalo, že kraje prostě chtějí hodně muziky, za málo peněz, a že se raději spokojí s 20 let starým strojem, jak zánovním vozidlem, když nechtěli 844.
No, tak na tomto případu, se jaksi ukazuje, že se evidentně objednavatel nemusí zabývat každou nabídkou, i když je levnější, jak mi někteří tvrdili u R14.
No, a když Štádlery nechce LBK, tak ať je nabídnou třeba v PaK na trasy za 810.

David

Kraje 844 chtěli, jenže ČD je naslibovali všude možně a neměly jich tolik aby svoje sliby dodrželi. Pro cestujícího je důležitá určitá garantovaná kvalita a ne to, že když se náhodou poštěstí, tak mu přijede relativně nová 844 a když ne tak nějaká stará hlučná a neklimatizovaná jednotka.

Dominik

Mluvím o tomto konkrétním případu, zde dali přednost 20 let starému stroji.
Navíc, jistě byl nasmlouvaný určitý počet 844 + zbytek doplnění 814, protože pak by měl kraj možnost udělit pokutu, jestliže by smlouva zněla jen na 844 a místo toho vyjela 814.
I když je pravda, že jsem si říkal, že se neobjednali další 844, když o ně byl zájem.

Dany

Ale živý příklad tohoto je hned o trať vedle. Jsou tam objednány tři 844. Ty vyjedou zřídkakdy, často jenom jedna a místo nich jezdí 814 a 810 (od nového GVD teda 843+043, protože v Liberci jich je moc). Ale kraj s tím nic dělat nemůže, protože pravodelná údržba je nutná a jelikož se jezdí přesně na počet, nejde to udělat jinak.
A cestující tady jezdí v 810/814 s garantovanou 1. třídou, Wi-Fi a nízkopodlažností… No nevím, ale to dvacet let starý desirou je asi lepší.

Ondra Vaněk

Zase je to porovnávání hrušek s jabkama, Desiro je 2x kapacitnější než RS1, má klimatizaci a nebude se muset čekat, než ČD vysoutěží modernizaci, jak se Stadlery GTW. Ale jinak pochvala panu generálnímu, že se nebojí jít s (sešlou) kůží na trh.

M H

Ne nutně. Může jít o spojení dvou RS1 ve vytížené časy…

Cestující

Zdravím, na U11, by to s RS1 byla asi trochu revoluce, namísto kostitřasu 814. Údajně co vím, na modernizací těch RS1 by se ČD měli podílet sami, jde snad jen o vybavení klimou a úpravou interiéru, což se za necelý rok dá stihnout. Každý den jezdím s LB na U12 a katastrofa, odřeknuté vlaky, autobus, aniž by o tom lidé byli informováni. No já bych byl na U11 pro RS1.

Denisa ze Slunečné

Já taky STADLER RS1 podle mne není až tak špatné vozidlo.

JirkaM

Nepamatuji si že by jsme na U12 měli odřeknuté vlaky. Narozdíl od RegioJetu snad ani jeden. To že se občas mimořádně nasadí autobus je samozřejmě možné ale ani tak nám na zastávkách nikdo nezůstává 😉

Bram

Také mi přijde, že nový ředitel ČD hasí problémy vytvořené jeho nepříliš schopnými předchůdci a jejich podřízenými, kteří si v bezvládí dělali patrně to, co chtěli. Výměna ředitele přišla pozdě, teď už s tím nic neudělá…

Leinad

Měl by připravit podnik na další soutěže.

Turnovak

Dráhy se začínají chovat dravě, jak ti soukromníci. Škoda, že si za předchozí období již vybudovali nějakou pověst 🙁

Někdo

Tak tak teď je na řadě z budováním pověsti vymést trochu soukromníky. Já si myslím že je to jedině dobře.

Georg

a co takhle kdyby vymetli svuj vlastni komunistickej srot a pozvedli sluzby na uroven 21. stoleti?

Zdrasa

Jakože by dráhy neměly mít žádný vlaky z doby před rokem 1989? A vzít by na to měly asi kde?
Už jsem to tu psal, ale ani na západě nejezdí zdaleka všude nové vlaky, jen se koukněte, z jakého roku jsou francouzské corail nebo většina britských jednotek. Však 845 Arrivy jsou taky z 80. let.
Tohle posednutí stářím je fakt mimo, většinou stačí stávající více či méně modernizovat.

Dejv

Nejde o stáří, jde o to, že to není o moc lepší než stávající vozový park a navíc to nevyhovuje místním podmínkám. 845 v Křižanech, dým, evakuace. 845 ve Chřibské, požár, evakuace. Když se zeptám někoho z drážního úřadu, tak se k tomu prý nesmí vyjadřovat. Asi se čeká, než opravdu někdo uhoří.

Petr Novák

Možná se zeptám naivně, ale neměl by v tomto případě zasáhnou objednavatel a sjednat nápravu? vždyť je to i jejich průšvih, když vlaky, které financují, jsou životu nebezpečné.

Někdo

Co kdyby pán Jančura přvedl nové vozy na R8 a vymetl staré herky z Deutshland které ještě považují za zlepšení kvality. Jo jako ani tomu nedat český registr to je úspěch soukromníka !

kix

tady de o úplně jiné zájmy než nějakou dravost, je potřeba si uvědomit, že čd jsou i politická hračka a pokud někdo půjde dravě proti zájmům někoho jiného, tak prostě skončí..

Jimbo Jones

Proč ČD tu nabídku nedaly v okamžiku, kdy ji dát měly?

Někdo

Lebo si kraj řekl že chce dý lendrbán tak si ho tam prostě dotáhl. Východní Evropa 4ever. Který stát mi to asi tak připomíná 🤔

D.S.

Třeba ty RS1 ještě neměly jisté.

Jimbo Jones

Pak mají smůlu.
Pokud se Bednárik hodlá chovat podle osvědčených nádražáckých metod, tak by si měl uvědomit, že už dávno netahá za delší konec, monopol skončil a znepřátelit si jistě lze i další kraje než jen ty, které už si takové jednání nenechaly líbit v minulosti.

xyz

Tak měly o jejich pořízení jednat dřív. Nebo je zkusit pořídit odjinud.

Cestující

Také si myslím.

M H

Daly jinou a s vyšším standardem.

Jakub P

A vyssi cenou.

Petr Novák

Za lepší je potřeba si připlatit. Jenže tohle některým těžko vysvětlíte a to bohužel i těm, kteří o tom rozhodují.

Georg

at bednarik ty motoraky nejdriv zprovozni a pak je nekde nabizi. v libereckym kraji nejsou kavky jako v olomouckym…

Marcel Štancl

Die Länderbahn CZ to možná protáhne i do Ebersbachu a do Německa, to ČD nikdy neudělá.

Kubrt

Když jim (jako komukoliv jinému) to někdo zaplatí, tak klidně.

Pavel R

Blbost… O tom nerozhoduje dopravce. Další kecal, co tomu rozumí.

Karel Kouba

Pan zdejší gubernátor si jaksi dělá co chce. I obce, které nejsou po vůli mají smůlu. Až tento člověk skončí Liberecký kraj si oddychne.

Kubrt

Zatím dosahuje velmi dobré volební výsledky, to uz tu byli větší průšvihari.

Kernteriér

Zajímavé myšlení. Počkáme, za kolik to má jezdit vítěz, a nabídneme pak o korunu míň. A všichni se z nás posadí na zadek.

Jaaa

Jako kdyby to soukromník nedělal. Moc dobře si pamatuju výstup pana Žlutého v této věci a pohoršené komentáře mnohých zde, že stát to nechtěl vzít v potaz.

Kernteriér

Já jsem někde psal, že to dělá jen jedna firma? Jen si myslím, že je dobře, že se k tomu min. v tomto případě objednatel postavil takto.

Ludva

A co udělala Arriva na R 14 ? To samé. Ale tam to zřejmě bylo v pořádku že?

Ruzian1

Jenže Arriva měla o R14 zájem dlouhodobě, a né že si řekla ma poslední chvíli že to chce.

Ludva

Na R14 MD prohlásilo, že bude jednat jen s ČD a když Arriva podala nabídku na poslední chvíli, s odvoláním na to , že se jí musí MD zabývat byla přijata. To zde neplatí? Nevím , ale jak to tak vypadá měří se u nás dvojím metrem a jasně se zvýhodňují ostatní dopravci před ČD. Toto je jasný důkaz.

xyz

„Na R14 MD prohlásilo, že bude jednat jen s ČD“
… a to aniž by si vyžádalo jiné nabídky.

U diskutovaných dvou linek v Libereckém kraji onen kraj ty „nabídky“ od ČD zná, resp. dokonce nejde o nabídky, ale o realitu dneška.

ABC

a podala jí ve chvíli když už byla známá a schálená cena od ČD?

Jakub P

Jenze na R14 to melo byt jednani jen s CD od zacatku, a nikdo jinej podle predstavy MD a CD prostor dostat nemel, coz je blbe.

Tady CD mely prostor a ferovou sanci a taky to k podani nabidky vyuzily, jenze byla drazsi. Az o hodne pozdeji, vic jak mesic po schvaleni vysledku a nevim jak dlouho po terminu podavani nabidek, si vzpomely a najednou prisly s touto, uplne jinou. To je o dost jina situace, nemyslite?

Leinad

Na R14 ministerstvo nechtělo jednat vůbec. Liberecký kraj měl vyhlášený termín, do kdy podávat přihlášky.

bkv

A nebylo to spíš, že MD jednalo na začátku jen s ČD?

Vendys

Arriva letos na rychlíkach z Liberce, nabídka podána výrazně později až poté co se oznámilo jednání pouze s CD…. Arriava loni osobaky Liberec Stará Paka, dvakrát opakovaný výběr kvůli zaujatosti… Nakonec cena o korunu padesát levnější než CD…. Takže to co píšete je výhradně domena alternativních dopravců….ted to uděla CD a oheň na střeše…. Takže asi tak….

kix

arriva na os není levnější než nabídka ČD, nabídka od ČD byla levnější, ale kraj si našel jiné výmluvy..

Ketchup1970

Pořadí nabídek na postrk přes HB a cena lehce pod nejlevnější nabídku taky voní únikem informací . Není samozřejmě dokázáno . Můžeme si pouze myslet a svobodně , ale to je asi tak vše co můžeme dělat , jak zní klasik JdC .

Jakub

Teď by to ještě chtělo pokusit se o linky arrivy, o kterých tu byl článek že o ně nemají zájem.

Dany

Tak tam by asi RS nikdo neobjednal. 😂 A nic jiného, vhodného pro dálkovinu ČD nemá….

noerf

Myslím, že Regiosharky a RS1 by mohly nahrazovat řady 814, 843, 853 kdekoliv v republice.

MHD

RS1 na rychlíku, to by bylo pro cestující za trest.

D.S.

Třeba na R26 by se mohlo jednat o dostačující vozidlo. Je to hodně o použitých sedačkách.

MHD

Což o to, původní sedačky jsou i pohodlné. ( Větší sklon opěradla a snad jsou i polohovatelné), ale jde i o chodové vlastnosti. Přeci jen mají malá kola.

Ludva

Podívejte se na kolečka u Flirtů Leoexpresu 🙂 .

MHD

Kdyby byl Flirt Leoexpressu úplně v pohodě na dálkové linky, tak by přece nebyl nazýván tramvají, ne?

Jiří Kocurek

A při dvoustovce se mu rozstřelí, protože ty otáčky nevydrží.

Mimochodem, nemělo by mít TGV alespoň půl metru větší kola než Béčko na 120 km/h?

Jakub

Ano, mají malá kola. To mají i 845. Daleko důležitější je vzduchové odpružení a nastavení podvozku a to, alespoň ze zkušeností ze současných Regiospiderů, mají velmi pohodlné.
A naše motorové rychlíky? Kromě pár výjimek zastavují každých pár minut, třeba Tanvaldy za Ml. Boleslaví staví každých 5-15 minut.

Štěpán

Stadler RS1 se nehodí ani na R26, to fakt není vozidlo určené na dlouhé cesty. Na lokálky jako náhrada za 810 ano, ale na linku s jízdní dobou >3 hodiny fakt ne.

D.S.

Právě na R26 tím těžko někdo pojede celou cestu.

Štěpán

Dobře, celou trasu asi ne, ale běžně se s tím jezdí např. z Prahy do Písku nebo z Příbrami do ČB. A na to není vozidlo s tramvajovým interiérem a ne zrovna vysokým počtem sedaček vhodné.

Ketchup1970

Řeknête to Arrivě … rychlíky do Nitry …:-)))

xyz

Na komerční spoje ať si dopravce nasazuje (resp. už skoro rok beztak ani nenasazuje) co chce.

U spojů v rámci závazku bych toto ale netoleroval.

Georg

taky nechapu proc pan bednarik nevyuzije svych skvelych 20 motoraku kdekoliv jinde…

Štěpán

Vážně se to týká i linky U11, tedy Česká Lípa – Louny město? Není náhodou tato linka plně v objednávce Ústeckého kraje a Liberecký jen platí její provoz na svém území? Myslel jsem, že tam ještě není o dopravci rozhodnuto, nebo ano?

Iveta

Ne jen překlep Liberec -Benešov -Děčín je linka L2 a z Benešova do Děčína je to souběžná linka DÚK U8.Tarif DÚK platí Děčín-Žandov ,dále do Liberce IDOL.Linka U11 je Postoloprty-Č.Lípa provázaná s linkou U10 a U15, DÚK platí až do Dubičné a jen 20km je v režii jiného kraje.Jinak k článku já raději Desiro,než tu obludu co nabízejí ČD ,jo Žralok by bylo něco jiného

Vít Jůza

Však se z Lovosic jezdilo do Liberce, než byl kus trati přes Českou Lípu zrušen, tuším, že i historicky je to jedna lokálka.

Krušky-Středohoří

To bylo ale hlavně kvůli nákladní dopravě. Historicky to začalo tak, že se vozilo uhlí z Teplic, přes Lovosice a Českou Lípu do Liberce, kde po něm prahnul tamní průmysl. Z dnešního pohledu se sice jedná o trať lokálkového charakteru s ostrými oblouky a náročnými stoupáními, ovšem tehdy byl jedinou konkurencí koňský potah a konkurenční trať České severní dráhy přes Varnsdorf. Když bylo spalování uhlí utlumeno vozily se tudy ucelenky kotlových vozů z lovosické chemičky do uranových dolů a letecký benzín pro letectvo sovětské okupační armády na Ralsku.

Krušky-Středohoří

Přímý osobní vlak z České Lípy do Liberce nikdy nejezdil, v 70. a 80. letech pouze sezonní koupák z Mostu do Doks.

Krušky-Středohoří

pardon osobní vlak z Lovosic do Liberce

idk123

Jak může Liberecký kraj vypovědět U11 když jí celou objednává kraj Ústecký ?

Krušky-Středohoří

U linky Postoloprty-Louny-Lovosice-Česká Lípa je dohoda že ji celou objednává UK kraj. U linky Děčín-Česká Lípa-Liberec je dohoda, že ji celou objednává LBC kraj.

Partneři

Škoda transportation
podcast