Ústecký kraj vybral dopravce na poslední dva soubory. Nové spěšné vlaky spojí Ústí a Žatec

Vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Pramen: České dráhyVozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Pramen: České dráhy

Nové smlouvy získají České dráhy a GW Train Regio.

Ústecký kraj uzavře nové desetileté smlouvy na provoz motorových vlaků s Českými drahami a společností GW Train Regio (GWTR). Jde o poslední dva provozní soubory, kde kraj vybíral dopravce v rámci takzvaných tržních konzultací a vybíral si z více nabídek.

Kraj již na úřední desce zveřejnil, že pro provoz linek U11, U15 a U6 počítá s Českými drahami, u nové linky U52 a linky T8 s GWTR. Českým drahám bude platit kraj zhruba 160 Kč za kilometr, GWTR 130 korun za kilometr. Roční rozsah výkonů Českých drah je 1,064 milionu vlakokilometrů, u GWTR 194,5 tisíc vlakokilometrů. Smlouvy začnou platit v prosinci 2022.

Provozní soubor pro České dráhy obsahuje linky U11 z Postoloprt do České Lípy, U15 z Loun do Postoloprt a U6 z Teplic do Lovosic (včetně zatím náhradní autobusové dopravy). České dráhy na tyto tratě nasadí vozidla Stadler RS1, která koupily v Německu loni v závěru roku a první již na lince U11 jezdí. Vozy budou jezdit v zeleném nátěru Dopravy Ústeckého kraje. České dráhy se dosud zelenému zbarvení svých vlaků v Ústeckém kraji vyhnuly.

Úplně novou linkou bude U52, která spojí hlavně ve všední dny Žatec a Louny s Ústím nad Labem. Provoz těchto vlaků zajistí GWTR s jednotkami 628, které znají cestující v kraji například z rychlíků Plzeň – Most.

Louny – Ústí za 63 minut

Louny dosud přímé spojení s krajským městem nemají. Ani vlakem, ani autobusem. Kraj linku plánoval původně už od prosince 2019. „Dříve dopravci nenabídli žádná vozidla s vyšší traťovou rychlostí než 80 km/h, která umožní realizovat navržený dopravní koncept pro trať 114,“ řekla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková. Koncept zatím počítá se čtyřmi páry vlaků.

Trať z Loun do Lovosic prošla rozsáhlou modernizací, která umožní kratší jízdní doby. „Účelem linky je nabídka rychlého a přímého napojení Žatce a Loun (a Libochovic) po železnici na krajské město Ústí nad Labem,“ dodala Fraňková. Pokud bude provoz úspěšný, kraj rozšíří provoz na dvouhodinový interval. Z Loun do Ústí nad Labem má spěšný vlak zvládnout jízdu za 63 minut.

GWTR na trať nasadí dvě jednotky 628. O víkendech je využije pro provoz na turistické lince T8, která spojí Ústí nad Labem a Moldavu v Krušných Horách. Doplní tak provoz z Mostu na Moldavu, kde od prosince příštího roku začne jezdit společnost Railway Capital.

Ústecký kraj je regionem, který se rozhodl prakticky všechny výkony na železnici vysoutěžit. V kraji tak jezdí celkem: České dráhy, Die Länderbahn, RegioJet, Arriva vlaky, GWTR a AŽD Praha. Další dopravci pak působí na turistických linkách. Ve vlacích platí integrovaný tarif Dopravy Ústeckého kraje.

(V textu jsme omylem původně uvedli, že linka U15 je pro trasu Chomutov – Vejprty, za chybu se omlouváme)

Tagy České dráhy Doprava Ústeckého kraje GW Train Regio linka U52 Žatec - Ústí nad Labem T8 Ústí nad Labem - Moldava U11 Postoloprty - Česká Lípa U6 Teplice - Lovosice Ústecký kraj
89 komentářů