Plzeň zrušila dvoumiliardovou zakázku na velkokapacitní tramvaje
Tramvaje na Plaské ulici. Foto: PMDP
PMDP vysvětlují konec zakázky tím, že přišla jen jedna nabídka. Při předchozích soutěžích jediný zájemce nevadil.
PMDP vysvětlují konec zakázky tím, že přišla jen jedna nabídka. Při předchozích soutěžích jediný zájemce nevadil.
Ten seznam požadavků mi připadá poněkud výjimečný. Můžu se zeptat proč jednotliví dopravci se nedomluví, aby kumulovali své objednávky do jedné velké objednávky, tak aby mnohem víc výrobců bylo motivováno přizpůsobit svůj produkt.
Nechme stranou nákup tramvají po jednom kusu (jak to občas praktikují v jednom nejmenovaném městě na Moravě)
Ale vyloženě mluvím o kumulované objednávce/společný nákup, např. něco ve stylu vagonků EUROFIMA, kdy např. rakušáci svoji objednávku zkumulovali a nejen oni
https://de.wikipedia.org/wiki/Eurofima-Wagen
Dopravci se nedomluví,neboť nemají zakázky od objednavatelů. Napřed by o ty vagónky musel někdo stát. Vy nevíte,jak funguje veřejná doprava v ČR? Jinak byste nemohl psát ptákoviny.
Je zajímavé, že třeba v Německu a Rakousku to tak fungovat může. Tam o požadavcích na vozidla nerozhodují objednatelé?
článek i komentář je o dopravě v ČR, ne v DE nebo AT…….
Jen jsem čekal, kdy se objeví komentář typu, že ČR je něco extra a cokoliv, co funguje v DE a AT se zde nemůže uchytit, protože my si to tady budem dělat jinak a žádný novoty od Němčourů si tady nenecháme zavádět.. Nikdy se to tak totiž nedělalo… Dokud se toto myšlení nezmění, budeme pořád tam, kde jsme….
Jste trochu důležitý!
Jakože jeden objednavatel bude chtít dřevěné sedačky a druhej plastové? Tak se v opci na nákup vozidel připustí oboje, v Německu se přece taky požadavky mírně liší. A taky jsou v DE rovná a kopcovitá města.
Já myslím, že ptákoviny píšete Vy… Tramvaje objednávají dopravní podniky jednotlivých měst. A ty spadají pod radnice. Otázka je, zda se dokáží domluvit napříč republikou….
No, to se takhle jednou sešli nejvyšší z dopravních podniků a sjednotili požadavky na tramvaj. Vznikla PCC, potažmo T3. Pomalu to bude 90 roků.
Souhlas a plus bych doplnil, že funguje Sdružení dopravních podniků ČR, které si myslím by mohlo právě k tomuto sloužit: https://www.sdp-cr.cz
Trošku off-topic – ale důležitá zpráva nás v ČR. Britové vyvinuli lehoučkou verzi motoráčků – která by u nás v ČR mohla nahradit dosluhující 810 a jejich nástupce a deriváty.
https://www.railwaygazette.com/uk/revolution-very-light-rail-demonstrator-offers-options-for-branch-line-revival/60076.article
Jejda, to už tu asi měsíc nebylo.
Jednou pro vždy si pamatujte – nenahradí.
V ČR nemáme britská nástupiště.
Tak se ta nástupiště prostě postaví – alespoň by to urychlilo modernizaci…. Nebo alespoň něco provizorního…
Jako příklad může vzít Olomoucký kraj – a ty modernizované německé vraky v barvách ČD – taky se nástupiště postavily…
Kdybyste si všichni co prudíte a mínusujete prohlídly to video – věděli byste že bude i verze na baterky…
….všichni….prohlídly…?
Technicky vzato by se v ČR dráha umožňující provoz těchto vozů dala postavit. Má to ale dva háčky, nebo spíš háky. 1. Vešla by se z pohledu Dražního úřadu alespoň do kategorie „místní dráha“, nebo by to bylo zařízení na úrovni horské dráhy ve fučíkárně? Tak či tak, neměla by nárok na příspěvek ze SFDI. 2. Souvisí s 1. – ekonomicky by to byl totální ulet, který nikdo nezaplatí, jak investicně (perony, vozidla), tak provozně. Vozit 30, nedejbože 10, lidí vlakem si nemůžou dovolit ani v mnohem bohatších zemích, než je ČR. Naštěstí i sem už tohle poznání pomalu proniká.
1. Ad vozit 30 lidí vlakem … pokud se ušetří mzda pana/paní řidiče, tak to funguje ve specifických případech viz bezřidičový vagonek https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Innovia_APM_100_C801
2. Ad náhrada za vagonek typu 810…. V řadě případů je nejideálnější variantou náhradou nějakým šikovným busem… Naproti tomu např. z Veselí n. Moravou přes Strážnici do Hodonín by se opravdu hodila nějaká reinkarnace bude-li levná jak nákupkou tak provozně… tj. RegioMouse budeme potkávat ještě dlouho
U těch busů je ale důležité, aby se z nich nestaly vymetáky každé obce, do které by mohly eventuálně ještě zajet…
Ač nerad, musím přiznat, že např. nový koncept podél 162 vyřešil problém s návazností a propojením Kralovic s Prahou jednou pro vždy. Pokud zůstane zachován, tak Kralovice mají luxusní spojení s Prahou za velice atraktivní čas.
Mphl byste prosím konkretizovat toho SE.
Proč by měl správce tratí přestavovat nástupiště podle technických parametrů vozidla ? A co s jinými vozidly ?
Parametry nástupišť odpovídají „kontinentální“ normě, tak jako rozchod kolejí a dopravci / výrobci se musí podřídit „standardu“ …
Myslím, že nejen Britové už vynalezli autobus. Pár “bláznů” už i na baterky. Vítáme v 21 století.
Britové? Nějaký pan Threvithick, 200 let už tomu bylo. Pravda, byl to autobus poháněný parním strojem. London steam carriage.
Absolutní blbost. Kdyby to bylo alespoň nízkopodlažní….
Někde se někomu vyplatí provozovat sólo tramvaj velikostí odpovídající T3, jezdící 1x za hodinu ve špičce jinak po 2 hodinách?
Plzeň mohla mít moderní kvalitní tramvaje. Ale místní výrobce co dodává nedovyvinutý šunt s více jak ročním zpožděním a nepřihlásil se do soutěže, protože nestíhá dodávky, řekl NE, NE, NE.
Politika je svinstvo.
Nastuduj si význam slova politika.
dily se posilaji taky 3 krat do lakovny nic o tom nevis jak funguje vyroba a nak to zkompletovat
No prostě chtěli španělskou tramvaj jako má třeba Budapešť na hlavních bulvárech a přihlásila se (předpokládám) jen Škoda..
Ta španělská tramvaj je uvnitř vážně pěkný, tichý a hodně dlouhý vozidlo 😀 – v Plzni by působili jako zjevení…
No CAF nejni bůhví jakej zázrak. To už ty Combina jsou lepší. Ale v Budapešti je to pokrok.
prave naopak – Combino od Siemensu se vubec neosvedcilo – proto presedlali na CAF – to je tramvajka která je zevnitr neznicitelna na rozdil od Combina, který je par letech zevnitr opravdu fest jety a zraly na kompletni vnitrni facelift – a hlavne u Combina jsou ty sedacky v takovem stavu, ze slusnej človek si na ne opravdun nesedne ani kdyby ho bolely nohy – kdezto CAF je drzak…
Za interier nemůže výrobce. A na to že jsou tam 15 let, tak jezdí podstatně líp. A co jsem měl možnost oba typy porovnávat, tak CAF má dost příšerný brzdy. Ty mají snad akorát stav Zakousnuto a nebrzdí..
Co je špatného na CAF?
Tohle je ta CAF tramvaj kterou mám na mysli – je to nejdelší tramvaj na světě – testovací jízdy z roku 2015
V dnešní době už tam frčej ve špičce co 2 minuty..
https://www.youtube.com/watch?v=k6vZnC9Qqt0
Vypadá sice hezký, ale ta hlučnost? Takový randálu dělal tramvaje v šedesátých letech v Praze! Hrůza. Zlaté ForCity…
To nesouhlasim, 1. je to koncepce spis 14t a skripot v obloucich v Praze celkem slusne resi caste opravy a mazniky. 2. ve videu je prejezd tramvaje pres krizeni a to jak 14t, tak 15t rachoti, zatimco tady u caf zadny takovy hluk neni.
Mnohem lepsi jsou artic, ktere skoda nyni nabizi, for city je sice pokrok, ale hlucnost je nedovoli provozovat na novych tratich v noci.
3. ten hluk od kol se hure posuzuje, pac ty trate nevypadaji zrovna opravene…
Tak to co jezdí Budapešti by to rozhodně nebylo protože ty mají pevné podvozky. A podle toho jak se CAF choval v případě výběrka pro Ostravu a toho co má v portfoliu tak radši tu Škodovku.
Naopak, Škoda se nepřihlásila, proto bylo bezpodmínečně nutné soutěž zrušit.
Nedávno se zde diskutovalo o tom, že do tohoto VŘ se přihlásil zahraniční výrobce, tak tady máme výsledek.
Tak to se asi neúčastnila Škoda…
Hlavně, že u 40T to problém nebyl.
Proč by se neúčastnila Škoda? Bych řekl, že očekávání byla jen delší verze 40T.
Protože kdyby se účastnila Škoda, tak by VŘ zrušeno nebylo.
Prý tam byl jeden zahraniční výrobce (CAF ne)…
Tak snad to nebyla Pesa 😄
Podle spekulací prej to byla právě Pesa 😄
Škoda.
Někde se uváděl Siemens.
Dela Siemens otocne podvozky u mestskych tramvaji?
U Avenio píší „Pivoting bogies“, což v překladu znamená otočné podvozky.
Asi se v takovém úhlu jako u T3, když je u nich nízká podlaha, ale detaily ať kdyžtak doplní, kdo to viděl na živo.
prectete si podminky, jsou psane na skodovku…