Plzeň zrušila dvoumiliardovou zakázku na velkokapacitní tramvaje

Tramvaje na Plaské ulici. Foto: PMDPTramvaje na Plaské ulici. Foto: PMDP

PMDP vysvětlují konec zakázky tím, že přišla jen jedna nabídka. Při předchozích soutěžích jediný zájemce nevadil.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axel

Ten seznam požadavků mi připadá poněkud výjimečný. Můžu se zeptat proč jednotliví dopravci se nedomluví, aby kumulovali své objednávky do jedné velké objednávky, tak aby mnohem víc výrobců bylo motivováno přizpůsobit svůj produkt.

Nechme stranou nákup tramvají po jednom kusu (jak to občas praktikují v jednom nejmenovaném městě na Moravě)

Ale vyloženě mluvím o kumulované objednávce/společný nákup, např. něco ve stylu vagonků EUROFIMA, kdy např. rakušáci svoji objednávku zkumulovali a nejen oni
https://de.wikipedia.org/wiki/Eurofima-Wagen

Chronosphere

Dopravci se nedomluví,neboť nemají zakázky od objednavatelů. Napřed by o ty vagónky musel někdo stát. Vy nevíte,jak funguje veřejná doprava v ČR? Jinak byste nemohl psát ptákoviny.

Plecháč

Je zajímavé, že třeba v Německu a Rakousku to tak fungovat může. Tam o požadavcích na vozidla nerozhodují objednatelé?

kakov

článek i komentář je o dopravě v ČR, ne v DE nebo AT…….

Jack

Jen jsem čekal, kdy se objeví komentář typu, že ČR je něco extra a cokoliv, co funguje v DE a AT se zde nemůže uchytit, protože my si to tady budem dělat jinak a žádný novoty od Němčourů si tady nenecháme zavádět.. Nikdy se to tak totiž nedělalo… Dokud se toto myšlení nezmění, budeme pořád tam, kde jsme….

Tomny

Jste trochu důležitý!

Leinad

Jakože jeden objednavatel bude chtít dřevěné sedačky a druhej plastové? Tak se v opci na nákup vozidel připustí oboje, v Německu se přece taky požadavky mírně liší. A taky jsou v DE rovná a kopcovitá města.

Ivo

Já myslím, že ptákoviny píšete Vy… Tramvaje objednávají dopravní podniky jednotlivých měst. A ty spadají pod radnice. Otázka je, zda se dokáží domluvit napříč republikou….

Jiří Kocurek

No, to se takhle jednou sešli nejvyšší z dopravních podniků a sjednotili požadavky na tramvaj. Vznikla PCC, potažmo T3. Pomalu to bude 90 roků.

Jack

Souhlas a plus bych doplnil, že funguje Sdružení dopravních podniků ČR, které si myslím by mohlo právě k tomuto sloužit: https://www.sdp-cr.cz

Jarda 2

Trošku off-topic – ale důležitá zpráva nás v ČR. Britové vyvinuli lehoučkou verzi motoráčků – která by u nás v ČR mohla nahradit dosluhující 810 a jejich nástupce a deriváty.
https://www.railwaygazette.com/uk/revolution-very-light-rail-demonstrator-offers-options-for-branch-line-revival/60076.article

Kubrt

Jejda, to už tu asi měsíc nebylo.
Jednou pro vždy si pamatujte – nenahradí.
V ČR nemáme britská nástupiště.

Jarda 2

Tak se ta nástupiště prostě postaví – alespoň by to urychlilo modernizaci…. Nebo alespoň něco provizorního…
Jako příklad může vzít Olomoucký kraj – a ty modernizované německé vraky v barvách ČD – taky se nástupiště postavily…
Kdybyste si všichni co prudíte a mínusujete prohlídly to video – věděli byste že bude i verze na baterky…

Karl vB.

….všichni….prohlídly…?

Kubrt

Technicky vzato by se v ČR dráha umožňující provoz těchto vozů dala postavit. Má to ale dva háčky, nebo spíš háky. 1. Vešla by se z pohledu Dražního úřadu alespoň do kategorie „místní dráha“, nebo by to bylo zařízení na úrovni horské dráhy ve fučíkárně? Tak či tak, neměla by nárok na příspěvek ze SFDI. 2. Souvisí s 1. – ekonomicky by to byl totální ulet, který nikdo nezaplatí, jak investicně (perony, vozidla), tak provozně. Vozit 30, nedejbože 10, lidí vlakem si nemůžou dovolit ani v mnohem bohatších zemích, než je ČR. Naštěstí i sem už tohle poznání pomalu proniká.

Axel

1. Ad vozit 30 lidí vlakem … pokud se ušetří mzda pana/paní řidiče, tak to funguje ve specifických případech viz bezřidičový vagonek https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Innovia_APM_100_C801

2. Ad náhrada za vagonek typu 810…. V řadě případů je nejideálnější variantou náhradou nějakým šikovným busem… Naproti tomu např. z Veselí n. Moravou přes Strážnici do Hodonín by se opravdu hodila nějaká reinkarnace bude-li levná jak nákupkou tak provozně… tj. RegioMouse budeme potkávat ještě dlouho

Jack

U těch busů je ale důležité, aby se z nich nestaly vymetáky každé obce, do které by mohly eventuálně ještě zajet…
Ač nerad, musím přiznat, že např. nový koncept podél 162 vyřešil problém s návazností a propojením Kralovic s Prahou jednou pro vždy. Pokud zůstane zachován, tak Kralovice mají luxusní spojení s Prahou za velice atraktivní čas.

Miroslav Zikmund

Mphl byste prosím konkretizovat toho SE.
Proč by měl správce tratí přestavovat nástupiště podle technických parametrů vozidla ? A co s jinými vozidly ?
Parametry nástupišť odpovídají „kontinentální“ normě, tak jako rozchod kolejí a dopravci / výrobci se musí podřídit „standardu“ …

Josef

Myslím, že nejen Britové už vynalezli autobus. Pár “bláznů” už i na baterky. Vítáme v 21 století.

Jiří Kocurek

Britové? Nějaký pan Threvithick, 200 let už tomu bylo. Pravda, byl to autobus poháněný parním strojem. London steam carriage.

JirkaM

Absolutní blbost. Kdyby to bylo alespoň nízkopodlažní….

Jiří Kocurek

Někde se někomu vyplatí provozovat sólo tramvaj velikostí odpovídající T3, jezdící 1x za hodinu ve špičce jinak po 2 hodinách?

Plzeňák

Plzeň mohla mít moderní kvalitní tramvaje. Ale místní výrobce co dodává nedovyvinutý šunt s více jak ročním zpožděním a nepřihlásil se do soutěže, protože nestíhá dodávky, řekl NE, NE, NE.
Politika je svinstvo.

Kubrt

Nastuduj si význam slova politika.

cajdex

dily se posilaji taky 3 krat do lakovny nic o tom nevis jak funguje vyroba a nak to zkompletovat

Jarda 2

No prostě chtěli španělskou tramvaj jako má třeba Budapešť na hlavních bulvárech a přihlásila se (předpokládám) jen Škoda..
Ta španělská tramvaj je uvnitř vážně pěkný, tichý a hodně dlouhý vozidlo 😀 – v Plzni by působili jako zjevení…

PvvS

No CAF nejni bůhví jakej zázrak. To už ty Combina jsou lepší. Ale v Budapešti je to pokrok.

Jarda 2

prave naopak – Combino od Siemensu se vubec neosvedcilo – proto presedlali na CAF – to je tramvajka která je zevnitr neznicitelna na rozdil od Combina, který je par letech zevnitr opravdu fest jety a zraly na kompletni vnitrni facelift – a hlavne u Combina jsou ty sedacky v takovem stavu, ze slusnej človek si na ne opravdun nesedne ani kdyby ho bolely nohy – kdezto CAF je drzak…

PvvS

Za interier nemůže výrobce. A na to že jsou tam 15 let, tak jezdí podstatně líp. A co jsem měl možnost oba typy porovnávat, tak CAF má dost příšerný brzdy. Ty mají snad akorát stav Zakousnuto a nebrzdí..

robert

Co je špatného na CAF?

Jarda 2

Tohle je ta CAF tramvaj kterou mám na mysli – je to nejdelší tramvaj na světě – testovací jízdy z roku 2015
V dnešní době už tam frčej ve špičce co 2 minuty..
https://www.youtube.com/watch?v=k6vZnC9Qqt0

Ivo

Vypadá sice hezký, ale ta hlučnost? Takový randálu dělal tramvaje v šedesátých letech v Praze! Hrůza. Zlaté ForCity…

Martin

To nesouhlasim, 1. je to koncepce spis 14t a skripot v obloucich v Praze celkem slusne resi caste opravy a mazniky. 2. ve videu je prejezd tramvaje pres krizeni a to jak 14t, tak 15t rachoti, zatimco tady u caf zadny takovy hluk neni.
Mnohem lepsi jsou artic, ktere skoda nyni nabizi, for city je sice pokrok, ale hlucnost je nedovoli provozovat na novych tratich v noci.
3. ten hluk od kol se hure posuzuje, pac ty trate nevypadaji zrovna opravene…

Ondřej

Tak to co jezdí Budapešti by to rozhodně nebylo protože ty mají pevné podvozky. A podle toho jak se CAF choval v případě výběrka pro Ostravu a toho co má v portfoliu tak radši tu Škodovku.

Jirka

Naopak, Škoda se nepřihlásila, proto bylo bezpodmínečně nutné soutěž zrušit.

Ondra K.

Nedávno se zde diskutovalo o tom, že do tohoto VŘ se přihlásil zahraniční výrobce, tak tady máme výsledek.

Poskok

Tak to se asi neúčastnila Škoda…
Hlavně, že u 40T to problém nebyl.

_Pavel_

Proč by se neúčastnila Škoda? Bych řekl, že očekávání byla jen delší verze 40T.

Poskok

Protože kdyby se účastnila Škoda, tak by VŘ zrušeno nebylo.
Prý tam byl jeden zahraniční výrobce (CAF ne)…

_Pavel_

Tak snad to nebyla Pesa 😄

Ondřej

Podle spekulací prej to byla právě Pesa 😄

Štěpán Moučka

Škoda.

PvvS

Někde se uváděl Siemens.

Noddy

Dela Siemens otocne podvozky u mestskych tramvaji?

Jiří Kocurek

U Avenio píší „Pivoting bogies“, což v překladu znamená otočné podvozky.
Asi se v takovém úhlu jako u T3, když je u nich nízká podlaha, ale detaily ať kdyžtak doplní, kdo to viděl na živo.

Martin

prectete si podminky, jsou psane na skodovku…