Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) výrazně obnoví svoji tramvajovou flotilu. Po loni vypsané zakázce na šestnáct středněkapacitních tramvají vypsaly soutěž na dodávku 22 nových obousměrných velkokapacitních tramvají.
Novou soutěž oznámil dopravce ve věstníku veřejných zakázek, detaily zatím na profilu zadavatele nezveřejnil. Výrobci mají čas na podání nabídek do 19. července, tedy více než dva měsíce. Odhadovaná cena zakázky je 1,1 miliardy korun. V hodnocení bude mít cena váhu 90 %, po pěti procentech v hodnocení má doba dodání prvních dvou kusů tramvají a doba dodání unikátních náhradních dílů. PMDP chtějí na tramvaje využít evropské dotace. Poslední tramvaj by měl podle nové smlouvy PMDP odebrat v roce 2023.
PMDP dnes vypsaly současně i zakázku na dodávku deseti dvanáctimetrových autobusů.
Zatím poslední zakázku na tramvaje pro Plzeň vyhrály Krnovské opravny a strojírny, za 524 milionů korun dodají 16 středněkapacitních tramvají. V případě této zakázky lze očekávat zájem především domácího výrobce: Škody Transportation.
Plzen potrebuje novy tramvaje jako „prase drbani“…
Jen pro srovnani Doslova cely Polsko obnovuje vozidlove parky MHD – snazej se z tech eurodotaci vydojit co nejvíc- tak uz konecne se neco deje i u nas – beru ti jako prvni vlastovku.
Ano, máte pravdu. Ze 114 tramvají, kterými nyní PMDP disponují, se za posledních 18 let PMDP odhodlaly koupit pouze 10 nových tramvají, ostatní jsou již poněkolikáté modernizované.
A u autobusů? Cena 48 000 000 Kč za 10 ks jde opět krásně na ruku autobusům SOR. Takže opět změna k horšímu.
Rocni peedplatne Pmdp je nejdrazsi v CR. Neco malo pres 4000 😀 i drazsi nezki v Praze
Ale nelze opomenout ze Plzen uskutecnila dobre rozhodnoti v rozvoji tram. dop. infrastruktury. Stav trat na Borske pole
Ústí nad Labem 4845 Kč za roční kupon, víc než v Praze před zlevněním 🙂 Cena jednotlivé jízdy je rozumná, celkově tarifní politiku moc nechápu.
Zajímavá cena, že by po odchodu legendárního KoKr týmu byla zase ve hře i Škodovka?