Plzeň zrušila dvoumiliardovou zakázku na velkokapacitní tramvaje
PMDP vysvětlují konec zakázky tím, že přišla jen jedna nabídka. Při předchozích soutěžích jediný zájemce nevadil.
Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) odsouvají své plány na nákup velkokapacitních tramvají. Dopravce dnes oznámil na profilu zadavatele, že na jaře zahájenou soutěž ruší.
Jako důvod uvádí, že do tendru přišla jediná nabídka. V minulosti přitom běžně v Plzni smlouvy na dodávky nových vozidel uzavřeli i u soutěží, do kterých se hlásil jediný zájemce.
V soutěži s odhadovanou cenou 1,92 miliardy korun poptávaly PMDP až 24 tramvají o délce 42 metrů, polovina z nich měla být obousměrná. Dopravce je chtěl nasadit na linku 4, kde měly jezdit od poloviny roku 2024.
PMDP zahájily rozsáhlou obnovu vozového parku v roce 2019, do té doby provozovaly především tramvaje koncepce T3 a její modernizované varianty. „Většina tramvají této koncepce je na konci své životnosti a v dlouhodobém horizontu jsou u těchto tramvají vyšší provozní náklady než u nových vozů,“ uvedl při vypsání soutěže dopravně provozní ředitel PMDP Miroslav Macháň.
V roce 2019 byla zahájena dodávka 16 tramvají EVO2. Ještě v letošním roce chce podnik zařadit do vozového parku i první dvě obousměrné tramvaje Škoda 40T, u kterých už začaly jízdy s cestujícími. „Případné opční dodávky typu 40T zajišťují obnovu vozového parku ve výhledu jen do roku 2023, proto je nezbytné v obnově kontinuálně pokračovat,“ doplnil při vypsání soutěže Macháň.
Tramvaje o délce až 42 metrů měly kapacitu minimálně 240 cestujících. Soutěž počítala s úplnou nízkopodlažností, klimatizací, otočnými podvozky, nadstandardní šířkou uličky mezi sedačkami nebo prostory pro osoby na vozíku či dětské kočárky. PMDP vyžadovaly kromě jiného také protikolizní systém zabraňující srážce s jinou tramvají, bezpečnostního asistenta hlídajícího nepřekročení rychlosti v obloucích či automatické počítání cestujících.