PESA má prvního zákazníka na vodíkovou lokomotivu, kupuje ji Orlen

Vodíková lokomotiva SM42-6Dn. Foto: PESA BydgoszczVodíková lokomotiva SM42-6Dn. Foto: PESA Bydgoszcz

První lokomotiva bude sloužit k posunu v rafinerii.

Dva roky po představení našel polský výrobce kolejových vozidel PESA Bydgoszcz prvního zákazníka pro novou vodíkovou lokomotivu SM42-6Dn.

Kupujícím je polská petrochemická skupina Orlen, která ji využije na vlečce rafinerie v Płocku. Podpis smlouvy oznámil Orlen v tiskové zprávě.

Součástí smlouvy je i servis vozidla na čtyři roky. Podle předsedy představenstva Daniela Obajteka je nákup lokomotivy důležitým krokem v komerčním zavedení vodíku do dopravy. Firma chce do roku 2030 investovat 7,4 miliardy zlotých do vodíkových technologií.

Lokomotiva je vybavena dvěma palivovými články (každý o výkonu 85 kW), baterií a čtyřmi trakčními motory. Nádrže mají kapacitu 175 kg. Orlen plánuje se svými lokomotivami postupně přejít na vodík.

Na rozdíl od premiéry na veletrhu Trako před dvěma lety PESA letos představila již pojízdnou lokomotivu. Pro obchodní partnery a novináře byla uspořádána cesta na Hel speciálním vlakem, který táhla vodíková lokomotiva. „Vodíkové pohony v kolejových vozidlech nejsou vzdálenou budoucností. Zavedení nejen vodíkových lokomotiv, ale i osobních vozů poháněných elektrickou trakcí a vodíkovými články proběhne rychleji, než očekáváme,“  řekl Maciej Grześkowiak, ředitel strategických projektů a komunikace PESA Bydgoszcz.

Tagy lokomotiva na vodík Orlen Pesa Bydgoszcz SM42-6Dn vodíková mobilita
28 komentářů