Skiareál Špindlerův Mlýn ustoupil od plánů na parkovací dům, odhadované náklady prudce stouply

Takto mohl vypadat plánovaný terminál ve Špindlerově Mlýně. Zdroj: Skiareál Špindlerův MlýnTakto mohl vypadat plánovaný terminál ve Špindlerově Mlýně. Zdroj: Skiareál Špindlerův Mlýn

Střecha parkovacího domu měla sloužit spodním stanicím nových lanovek a dojezdům sjezdovek. Nově se s jejich umístěním počítá na úrovni terénu parkoviště P1 u Labské přehrady.

Miliardový projekt na propojení obou částí Skiareálu Špindlerův Mlýn se bude muset obejít bez parkovacího domu plánovaného u Labské přehrady. Krkonošskému deníku to řekl ředitel skiareálu René Hroneš.

K přehodnocení plánů dohnaly provozovatele podle slov Hroneše makroekonomické kotrmelce posledních let, jako byl covid, obrovský růst nákladů či energetická krize. Z původních 750 milionů se rozpočet projektu vyšplhal na částku 1,3 miliardy korun.

Parkovací dům měl alespoň zčásti vyřešit současnou špatnou dopravní situaci. Jeho střecha pak měla sloužit spodním stanicím nových lanovek a dojezdům sjezdovek. Nově se s jejich umístěním počítá na úrovni terénu parkoviště P1 u Labské přehrady. V budoucnu by mělo být možné postavit parkovací dům jinde, například na nedalekém prázdném pozemku.

Takto mohl vypadat plánovaný terminál ve Špindlerově Mlýně. Zdroj: Skiareál Špindlerův Mlýn

Takto mohl vypadat plánovaný terminál ve Špindlerově Mlýně. Zdroj: Skiareál Špindlerův Mlýn

Aktuálně mohou lyžaři ve Špindlerově Mlýně využívat více než 20 kilometrů sjezdovek, včetně nově otevřených tratí Přehradní u horní stanice Hromovky a Lesní na Medvědíně. Otevřením nových sjezdovek spustil Skiareál projekt propojení areálů, který připravoval řadu let. V příštích letech vybuduje desetimístnou kabinovou lanovku na Medvědín a šestisedačkovou lanovku se zakrytím na Hromovku. Počítá se rovněž s výstavbou čerpací stanice vody z Labské přehrady.

Tagy parkovací dům Špindlerův Mlýn
36 komentářů