lot
Infrastruktura Letectví Zprávy

Opravny JOB AIR Technic najaly pro španělské piloty kvůli karanténě malý tryskáč

Opravny Job Air Technic. Pramen: Job Air Technic
Opravny Job Air Technic. Pramen: Job Air Technic

Letecké opravny JOB AIR Technic vyřešily problém, který v době nouzového stavu vyvstává při přijetí letadla do údržby: jak dostat zpět na domovskou základnu posádku, která letoun do údržby dopraví. Při opuštění prostoru letiště by totiž posádku čekala povinná karanténa.

„Tento problém jsme nakonec vyřešili pomocí letounů kategorie byznys jet, konkrétně pražské společností Aeropartner, která má – za dodržení přísných podmínek – oprávnění létat i do rizikových zemí,“ uvedl generální ředitel JOB AIR Technic Vladimír Stulančák.

Takto přijaly letecké opravny do údržby letoun Airbus A320 španělské společnosti Vueling, který přiletěl do Ostravy z Barcelony. V okamžiku jeho přistání už byl na ploše připraven i malý tryskáč Cessna 525A CitationJet, který posádku airbusu přepravil zpět do Katalánska.

„Posádka se díky tomu dostala domů bezpečně a v co nejkratším možném termínu. Také touto cestou se společnosti JOB AIR Technic povedlo zajistit si práci na následující týdny. Pevně věříme, že se nám tímto způsobem podaří přilákat i další zákazníky,“ dodal Stulančák.

Letecké opravny JOB AIR Technic jsou od roku 2016 součástí průmyslové skupiny Czechoslovak Group podnikatele Michala Strnada. Letos firma otevřela nový opravárenský hangár, který pojme dva letouny typu Airbus A320, případně Boeing 737. Celkově se tím zvýšila opravárenská kapacita na osm úzkotrupých letounů současně. Zároveň má firma oprávnění na údržbu širokotrupých letounů typu Airbus A330.

„Současnou situaci způsobenou pandemií COVID-19 samozřejmě vnímáme jako riziko pro naše podnikání. I proto činíme kroky, abychom si udrželi zakázky a díky tomu finanční stabilitu jak pro firmu, tak pro naše zaměstnance. Uvidíme, jak bude letecký byznys vypadat, až epidemie odezní, nicméně letecké flotily bude potřeba nadále udržovat,“ doplnil manažer.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Mne zaujala ta informace ze leteli do Katalánska. Pokud vím pořád je to Španelsko.

Petr 78

Co je na tom divného? Být z Mnichova, letěli by do Bavorska, být z Belfastu, letěli by do Severního Irska……

blonďák

A co teprve, kdyby letěli na Moravu!

Ikarus

ban banování

Ikarus

překlik

panakis

Luxusni fotka, prijemny clanek. Ano ostravske letiste neni Praha, ale ocividne tam maji do ceho dlubnout. Neumiraji tam. Vim, ze je mezi lidma nazor, na co letiste v Ostrave, ale ta fotka mluvi za vse. Ano neni to Hub, ale nebreci a snazi se uplest z hovna bic… Fandim jim, misto toho, abych si kopnul ze…

SaulGoodman

Já jim také fandím, akorát Job Air je soukromá společnost patřící do Czechoslovak Group, zatímco letiště patří kraji.
Pokud má tedy někdo problém s tím, jak kraj řídí letiště, neznamená to nutně, že má něco proti Job Air, kteří se nepochybně opravdu snaží a dělají co můžou.

Marty-t2

Mne by docela zajímalo, jak to řešili v JobAir v době před Koronavirem – španělskou posádku by poslali taxíkem do Katowic a odtud s buď s linkovým přímým Wizzairem do Barcelony (ovšem ten lítal jen přes léto) nebo přestupem s LOTem nebo Luhfthansou ?

Permonik

Normalně. Příletěli, Odstavily letoun do servisu. A je-li směr Videň, Praha, kde vystridali posádku jiného letounu.

Roiman4

Vystřídali, spíš sedli jako cestující. BCN-PRG-BCN odletí jedna posádka v rámci svého času. Občas byli piloti v Praze vidět.