Obrazem z budějovického depa: Raritní sestry Dáša a Máša, první Laminátka nebo Kafemlejnek

Jednosystémová lokomotiva 263 (Dáša) v původních barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednosystémová lokomotiva 263 (Dáša) v původních barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

ČD Cargo se pochlubilo i prvními Plecháči ve firemních barvách.

V českobudějovickém depu v sobotu pokračovala zářijová série železničářských oslav. V Budějovicích tradiční akce, které se rovněž nevyhnula covidová přestávka, přilákala stovky lidí. Ti měli možnost nahlédnout do zázemí ČD Cargo, spatřit netradiční stroje a svézt se parním vlakem.

Parní vlak s místní lokomotivou Kafemlejnek (310.093) z roku 1901 pendloval mezi nádražím a depem. K vidění byla například i inspektorská drezína Varšava z roku 1969 od výrobce PHZP Kolmex Warzsawa s maximální rychlostí 60 kilometrů v hodině nebo vůbec první Laminátka (pův. S489.0001) v původních barvách (max. 110 km/h), která byla drahám dodána v květnu 1966.

Chloubou depa je i posunovací lokomotiva řady 218, která vznikla přímo v Budějovicích přestavbou starší Žehličky (210). Lokomotiva je hybridní s možností elektrického pohonu z trolejí nebo dieselelektrického díky motoru Caterpillar. Představily se například i lokomotivy Vectron od Siemensu nebo Škoda řady 380.

Tuzemskou raritou jsou dvě lokomotivy 263 (S 499.2) pojmenované Dáša a Máša. Jde o prototypy jednosystémových lokomotiv pro střídavou soustavu. České dráhy mají v majetku pouze dva tyto stroje, zbylých deset vyrobených skončilo po rozdělení federace na Slovensku. Dáša a Máša jsou v Budějovicích zhruba dva roky, obsluhují tratě do Plzně a Jihlavy.

ČD Cargo se pochlubilo i prvními Plecháči ve firemních barvách. Tyto stroje převzalo od mateřských Českých drah, v provozu mají nahradit Laminátky.

Jednosystémová lokomotiva 263 (Dáša) v původních barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářInspektorská drezína Varšava. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNetradiční spojení, Laminátka a Vectron. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 310 Kafemlejnek, v pozadí Plecháč v barvách ČD Cargo. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 310 Kafemlejnek. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářV českobudějovickém depu ČD Carga stojí i vysloužilý lůžkový vůz. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStylový mobiliář v českobudějovickém depu ČD Carga. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářParní lokomotiva 310 Kafemlejnek z roku 1901. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrejlovec 754.074-3 v retrolaku. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrincezna a Zátopek, aneb stroje řady 263 a 380. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářUkázka drážní techniky pro nakolejování vagonů. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářUkázka drážní techniky pro nakolejování vagonů. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPrvní lokomotivy 242 (Plecháč) v barvách ČD Cargo. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSestra Dáši Máša aneb lokomotiva 263, tentokrát v korporátním nátěru ČD. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVůbec první vyrobená Laminátka, dnes opět v původních barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářČD Cargo má nově ve vozovém parku i Plecháče, převzaté od mateřských ČD. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy ČD Cargo Den železnice depo České Budějovice
33 komentářů