Obrazem z budějovického depa: Raritní sestry Dáša a Máša, první Laminátka nebo Kafemlejnek

Jednosystémová lokomotiva 263 (Dáša) v původních barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJednosystémová lokomotiva 263 (Dáša) v původních barvách. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

ČD Cargo se pochlubilo i prvními Plecháči ve firemních barvách.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lesan

Modrožlutý vůz není lehátkový, ale lůžkový, a tuším, že patří Stocker Clubu (ty dva vozy vedle něj jsou pak „vraky“ patřící ČD – béčko po vykolejení u Hluboké a dosloužilé patro).

Lesan

Ještě dodám, že „chlouba“ depa v podobě žehličky 218 je nyní spíš jen takovým pomníkem – ta starší již nejezdí, a ta novější ještě nejezdí. A dost možná ani nikdy nebude.

negattor

Tak já tam vidím spíše nasranost a zmar ze zbytečné práce. Kolik asi celá ta taškařice stála? Bysme se asi divili.

negattor

Oprava:bychom se asi divili

Jan

Proč vlastně Dáša a Máša skončily v ČR a zbytek řady na Slovensku? Provozovat dva kusy přece jenom není úplně ekonomicky výhodné. Byla někdy nějaká snaha to sjednotit nějakou výměnou se slovenskou stranou?

313

Oproti sériovým strojům co jsou diskokovány na Slovensku mají poměrně dost věcí v elektrické vyzbroji rešeny jinak. I samotná Máša s Dášou se od sebe liší nejen lakem. Možná právě proto je Bratislavští úplně nechtěli

jan

… Dáša a Máša skončily v ČR a zbytek řady na Slovensku?…
Podla mna je to preto, lebo pri rozdeleni Ceskoslovenska platilo, ze co dislokovane v rozhodujuci den na uzemi naslednickeho statu zostava na jeho uzemi.
Tu neplatilo 2:1 vid umiestnenie rady 350 a rady 150, ako u nakladnych vagonov

Paashi

Loko 218 není „hybridní“, ale „duální“. iDnesu bych to odpustil, ale zDopravy? To nemáte odborného editora?

Joe

A ještě bych ji nenazýval chloubou ale spíš ostudou či omylem. Většinu času je odstavená a spíš je zralá na pec nebo muzeum.

Marty

Proč minusy, vždyť má pravdu.

Joe

Někteří nadšenci tu pravdu hůře tráví, to neřešte.

Mirek

Ta ČDC modrá jim sluší víc než najbrt

Rudolf Tuček

Barvy ČDC jsou také ze studia Najbrt a jsou to i stejné odstíny modré, jen jinak rozvržené.

Kraťas

Pěkná podívaná

Cargo

Co je na tom pravdy že obě princezny od změny GVD končí v čele rychlíků ?

JirkaK

Jen by neměly jezdit z Budějovic do Jihlavy. Stále budou jezdit do Plzně a nově by měly jezdit nějaké Os do Dvořiště.

Lesan

Na Os do Dvořiště už se párkrát obě 263 ukázaly, oproti plecháči příjemná změna, ale turnusově to není. Na druhém páru pak jezdí pár měsíců již turnusově esa.

Mirek

Upřímně to i chápu, mohou jen 120 na většině dnešních rychlíků jezdí řady 162 a 362 a další lokomotivy, které mohou jezdit min. 140 km/h a nebo více

rudlafara

To by na těchto tratích, které navštěvují nebyl problém….bohužel jsou u ČD jen dvě a ještě prototypy….nejsou spolehlivé….i když tuto klasiku, stejně jako 371 mám rád….ale holt nostalgie, která stojí zbytečné peníze.

Twix

Mezi Ševětínem a Veselím je 160 ale nevím jestli to pro R11 hraje takovou roli.

Lesan

Procentuálně je to v celé trase kilometricky naprosto zanedbatelné, soupravy jsou jen na 140 km/h, někdy je v nich i vůz na 120. Ale vzhledem k napjatým jízdním dobám se těch 140, když je náhodou eso, docela hodí. Pokud se projede rychle (dle traťové rychlosti) i celá jednokolejka přes Hlubokou, dá se i pár minut pokrátit.

Twix

Ano to vím že soupravy na R11 jsou (přinejlepším) na 140, však lokomotivy taky, trať je na 160 ale to na R11 zatím nehrozí 🙂 Proto píšu že nevím jestli to hraje takovou roli.

Jerry

Je to pravděpodobné, tráví přespříliš času na servisu a není na ně spoleh, bohužel.

Ryno

Bohužel chyběl nejaky komentátor, lidí jak na Země živitelce a bloudili jsme tam bez nejakeho směřování nebo povídání. Ale pěkné pokoukani… možná by mohli příště otevřít nejakou kapotu (treba ČME3 😀 ) pro zvědavé tatínky.

Kuba

Na živitelce přeci také není průvodce.. Pro zájemce o informace tam byli různě po areálu lidé ve vestě. Stačilo se zeptat. U čmeláka nebyl dozor. Pokud by měl otevřené kapoty, každý druhý zvědavý tatínek by se na něj lezl podívat zblízka. Vše má svůj důvod, stačí se zeptat. 🙂

Lesan

U 731 schované v rotundě kapoty otevřené byly (y)

Dan_h

Načo má 263.002 na náraznikoch ten strieborný alobal alebo čo to je?

Matěj

„ČD Cargo se pochlubilo i prvními Plecháči … v provozu mají nahradit Laminátky.“ No jo, mladá krev je holt mladá krev:D.

M152

Údajně se ETCS do 230 nevejde, do 242.2 ano.

Joe

Dle tiskové zprávy z 16.1.2023 se do 230 ETCS dávat nebude kvůli horšímu stavu a stáří oproti 240 a 242.
242.2 je 240 s jinou kastlí. 240 má stejnou kastli jako 230 a pro ní se ETCS plánuje, tedy kvůli prostoru to zřejmě nebude.

Petr Šimral

Až Vás někdy někdo pustí do strojovny lokomotivy řad 230, 240 a 242, zkuste si to poměřit…
Když mě bylo 22 a vážil jsem 62 kg, chechtal jsem se kolegům, kteří u přechodu mezi stanovišti na řadě 240 chodili venkem…
A to jsm tehdy řadu 230 neznali, ta byla ještě užší…