umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Obrazem: Stavba koridoru v Praze pokročila, zastávka Eden začne sloužit od prosince

Na zastávce Eden už se pokládá dlažba na nástupištích. Pramen: Správa železnic
Stará trať přes Strašnice bude od prosince uzavřena, tamní zastávka zrušena.

Největší železniční stavba na území Prahy se blíží k významnému milníku. V prosinci s příchodem nového jízdního řádu (13. 12.) opustí vlaky stávající stopu a z Hostivaře do Vršovic začnou jezdit po nové trati. Zatímco vznikajícím terminálem Praha-Zahradní Město prozatím jen projedou, na zastávce Praha-Eden se vše chystá na jejich zastavování. Správa železnic zveřejnila na facebooku aktuální obrázky ze stavby, deník Zdopravy.cz je přináší s jejím souhlasem.

Napojení jihočeského koridoru na Prahu přinese velké změny v dálkové, příměstské i městské dopravě. Šestikilometrový úsek z Hostivaře k jižnímu portálu Vinohradského tunelu bude po dokončení čtyřkolejný a už od prosince se vyhne zastávce Praha Strašnice, která bude zrušena. Na opuštěné trati vznikne korzo a park, některé železniční prvky přitom budou zachovány.

Naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha-Eden, kompletní rekonstrukcí prochází nádraží Vršovice. Na Zahradním Městě vzniká přestupní uzel na MHD.

Celková výše nákladů je odhadována na 5,35 miliardy korun. Stavba probíhá od června 2018, hotovo má být za rok. Koridor buduje sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaromír

Proč by vlastně měla být zastávka u tramvaje a autobusu, když může být někde jinde…..

Martin

Toho betonu na ZM, vypada to strasne masivne…

Poudy

Kde teče beton, tam tečou prachy!
Tonda Blaník

Ale teď vážně, na druhou stranu to bude alespoň fortelné a může to vydržet na věky při slušné údržbě. V dnešní době je to ve spojení se SŽ spíše oximoron ale třeba bude doba jiná.

Martin

Souhlasim, predpokladam, ze to nekdo spocital a nacenil…

Georg

dobry postreh, tohle je architektura a stavitelstvi 70. let minuleho stoleti.

Míra

Jestli tam toho betonu není dost proto, že terminál ZM je zároveň mostem, který musí unést vlaky.

Martin

Nerozporuji, porovnavam s Nadr. Liben ve Vysocanech…

Jindřich

Nevíte prosím někdo zda už bude možné nebo resp. plánuje se nějak možnost vlakového spojení mezi Praha-Kačerov a budovanou zastávkou Zahradní město? 😉

Erik

v delsim casovem horizontu ano

Martin

…ale nepocita se z polookruzni, Branik-Holesovice nebo az Zbraslav-Roztoky… coz je skoda…

Poudy

Dovolím si malej off-topic. Neví někdo kdy se pořádně rozjede Vysočany-Mstětice?

Jakub

Na jaře. Někde na internetu už visí podrobnější harmonogram.

Martin

Uz aby to cele bylo hotove… hlavne terminal ZM…

Anonymus

Pristi rijen

Frantisek

Tak to bude na dlouho dost opruz jezdit do a ze Strašnic vlakem.

Bob

Popojet si tramvají do Hostivaře nepovažuji zase za tak strašnou komplikaci. A opačným směrem, do Vršovic nebo na hlavák, se taky dá tramvají nebo metrem dostat celkem slušně.

Jakub (easydrink)

Jak se bude v Edenu přistupovat na první nástupiště. Za se mi, že přechod vede pouze je druhému a třetímu.

Jakub (easydrink)

Oprava: Zdá se mi, že podchod vede pouze ke druhému a třetímu.

Martin

Podchod vede skrz, do prostoru mezi temi kolejemi, jak to tam bude reseno nevim…

Jarda Š.

V definitivním stavu podchod povede z Ukrajinské až do Bartoškovy. Aby se mohl dostavět, budou vyloučeny z provozu staniční koleje 1 a 2 (ty nejbližší k výpravní budově). Příchod od výpravní budovy bude na všechna provozovaná nástupiště.provizorně do dokončení podchodu po lávce, která už tam stojí.
(Pozn.: Pokud je někomu divné, že krajní koleje mají čísla 1 a 2, tak ve Vršovicích je 2 jediné použité sudé číslo, ostatní koleje mají lichá, tedy od výpravní budovy 2,1,3, 5 ………15,17,19).

Filip Jirsák

Ukrajinská a Bartoškova jsou Vršovice. Dotaz byl na Eden.

Honza

Na první nástupiště v Edenu povede z ulice povrchový chodník. Mám pocit, že až po úklidu staveniště.

Erik

Doufam, ze za zruseni zast. Strasnice, dojde k prodlouzeni linky 19. Zahrani mesto jeste nefunguje a nikdo nebude chodit na Eden.. budou to Vrsovice, kde se lepe prestupuje. Tjt. Eden povazuju za zhovadilost, ale treba se chytne a prekvapi.

Frantisek

Od jihovýchodu to každopádně bude lepší přes Hostivař. A kdo už jezdí přes hlavní, tak ta pěší cesta na tramvaj nebude u Edenu zase o tolik delší než byla ve Strašnicích nebo než je ve Vršovicích, navíc od Edenu tam už jede i 22.

Xyz

z hlavnej to vyjde pohodlnejšie s 26, v edene aj hostivari je ten prestup z vlaku o hubu

hlavne ten eden na slaviu min. cez 2 semafory sa vôbec nedá porovnávať s aktuálnym stavom na nadrazi strasnice kde neboli semafory žiadne

Jiří Kocurek

Jak často jezdí ta tramvaj v pracovní den? Mapy.cz mi našly pouze linku 22 s intervalem 7-8 minut a to je neděle dopoledne + omezení provozu kvůli zákazu vycházení.

Xyz

26? kazdych 10 minut, je to sice par minut chodze cez sherwood, ale v zasade ziadne prechadzanie cez semafory a velke cesty a stupania/klesania ako eden/hostivar tych par minut navyse rozhodne za to pohodlie oproti tragickemu transferu v edene a hostivari za to stoji, jedine porovnatelne bude ZM kde bude transfer rovno pod mostom, dovtedy z hlavniho nadrazi jedine 26 do strasnic, teoreticky este vrsovice, kde ten prestup nie je tak hrozny a ani neskor extra prestup na tramvaj, metro s prestupom podla cielovej lokality by slo tiez, vsetky tri alternativy lepsie nez eden ci hostivar pre cloveka co ide… Číst vice »

Crazytrain

Eden má dobrou polohu, ale přestup na tramvaj je daleko. Škoda, že se při stavbě mostu nepočítalo i s vyhrazeným místem pro tramvajové koleje ve směru (Chodov)-Spořilov-Slavie-Želivského. To by bylo velmi užitečné tangenciální spojení s přestupem na S-bahn. Takhle (snad jednou) budou tramvaje sdílet koleje s auty jako na Zahradním městě. Chápu, že SprŽel nechce stavět naddimenzovaný most. Podle mě tady Praha 10 i magistrát trochu zaspali.

petr 5

Ne trochu. Úplně. Ale nedá se zvládat vše. Berte do úvahy, že musí řešit důležité mezinárodněpolitické otázky, jako je například rybolov v Čínském moři.

Martin

Tu trat bych radeji videl na opacne strane, napojenou do smycky Kuban… a pak primo pod Vinohradskou nemocnici… takle se trat bude motat sem tam…

PetrS

Ten přestup Eden vlak-tram je peklo. Jezdím na Kubáň a stále bude přestup na Vršovicích přijatelnější než Eden.

Bob

Jen by asi bylo lepší znovu zvážit název té zastávky. „Praha-Vršovice východ“ nebo aspoň „Praha-Vršovice Eden“ by lépe dodrželo zavedené a osvědčené konvence, a i pro obsluhu Vršovic bude tato zastávka asi významnější než staré nádraží Vršovice-Nusle.

Bdtax Fan

Tato příslušnost k uzlům je nejhorší konvence, kvůli které vznikají příšernosti jako Praha-Bubny Vltavská nebo Praha-Smíchov Na Knížecí. Interní železničářské názvy stanic by měly být oddělené od toho, co se prezentuje cestujícím. Ostatně názvy všech stanic a zastávek v Česku by si zasloužily revizi. Často nereflektují příslušnost k obcím (někde nadřazená obec v názvu je, někde ne), používají zbytečné přídomky „‚na Moravě“ i tam, kde žádné duplicity nejsou hrozí, komolí oficiální názvy, nejsou jednotné ve výrazech „město/střed/centrum“ (někde existují i dva ze tří u sebe. A to nemluvím o přídomku „zastávka“, který mate nejednoho člověka, který se nevyzná ve veřejné… Číst vice »

xyz

Přesně tak. Vyškov je jen jediný (ta obec na trati č. 123 se jmenuje Výškov – s dlouhým „ý“, tzn. záměna nehrozí).

Mikulovy jsou sice dva, ale u toho známějšího by stačilo mít název bez přídomku s tím, že jen ten krušnohorský by měl přídomek „v Krušných horách“.

A hned vedle krušnohorského Mikulova máme Moldavu „v Krušných horách“, která tento přídomek už dávno nepotřebuje, protože druhá z Moldav (ta nad Bodvou) je už skoro 28 let v cizím státě.

Bob

Název stanice by měl být unikátní celoevropsky, takže jestli ta druhá stanice je ve stejném státě nebo v sousedním státě by nemělo hrát roli. Což mi připomíná, že když jsem si kdysi v Praze na hlavním nádraží kupoval v mezinárodní pokladně lístek do Semmeringu, tak mi paní sebejistě tvrdila, že si ho musím koupit ve vnitrostání pokladně, protože Semmering je přece v Praze. A jinak mezi Vyškovem a Výškovem záměna hrozí, stejně jako u některých lidí hrozí záměna mezi Trutnovem a Turnovem.

xyz

„Název stanice by měl být unikátní celoevropsky“
Tak to aby Slováci honem přidaly nějaký přídomek k názvu zastávky Biel (nedaleko Čierné nad Tisou), protože dvě stanice téhož názvu jsou v docela jiné zemi.

Jiří Kocurek

A jiní si zase pletou Prostějov a Přerov. Takže přejmenovat po několika stoletích?

Bob

Stačí přece použít zkratky PR a PV, to každému bude jasné, co je co. 🙂

Martin V.

Když si po sobě přečtete celý příspěvek znovu, tak zjistíte, že není vnitřně konzistentní. Na začátku požadujete celoevropskou unikátnost a na konci realisticky konstatujete, že lidé si pletou i unikátní (a dobře zavedené) názvy měst. Historek se záměnou určitě každý vytáhne spoustu, ale kvůli tomu nemusíme mít překomplikované názvy poplatné době dávno minulé.
P.S. Moje oblíbená historka na toto téma je nákup rychlíkové jízdenky do stanice Dobšinská ľadová jaskyňa. Pokladní mi v Brně vnucovala jízdenku do Dobšiné, i když jsem ji vysvětloval, že chci úplně jinam, a navíc přímým rychlíkem Horehronec. 🙂

Frantík

Ono to není příšernost, takto se normálně jmenují autobusové zastávky, akorát jsou jednotlivé části názvů odděleny čárkami.

Frantisek

Podle mě bohatě stačí, když názvy katastrů budou odděleny pomlčkou a všechny ostatní mezerou. A stanice ležící na jednom katastru obsluhující ten sousední by měly mít ideálně název toho, který obsluhují, jako například Praha-Řepy namísto Praha-Zličín, kterýžto je kdesi za zdí a na svém druhém konci má stanici podzemní dráhy Zličín.

Frederick

Až na to, že stanice metra Zličín není na Zličíně, nýbrž na katastrálním území Třebonice.

Frantík

Dneska už je zvykem městské části (orientačně) rozdělovat podle velké silnice či zástavby. Byť v praxi má nevýhody – jedna městská část opraví půlu silnice, druhá na ní pracovat nechce.

kubiqcz

Nádraží Praha-Zličín/Řepy už se (nejen tady) kdysi řešilo… Během rekonstrukce tramvajové trati na Sídl. Řepy se nádraží přejmenovalo na Řepy, s tím, že se to tak zachová (Řepy jsou blíž). Jenže MČ Praha-Zličín podala námitku, že nádraží leží na jejich území. Vyhráli a tak se to nádraží muselo zpět přejmenovat.

Bob

Ale že stanice Praha-Stodůlky je v Košířích a stará stanice Praha-Jinonice byla v Radlicích, to nikoho nepálilo.

petr 5

A co teprve Depo Hostivař. Od náměstí v Hostivaři je 4 km a není tam žádné spojení (nepíšu teď o nevyužívaném katastrálním území).

Pilsener

Pravdepodobne se prejmenuje zastavka tramvaji Nadrazi Strasnice. Uz je znam novy nazev?

djst

V dva roky starém materiálu k rozvoji PID byl uveden název Staré Strašnice.

Bob

To je hodně zavádějící, to by mohlo projít.

Frantisek

To by mělo projít spíše u stanice metra, která je hned vedle, a která nese zavádějící název (je u ulice Starostrašnické, zatímco Strašnická je ulice v Hostivaři směřující ke Strašnicím. Ale klidně by tu stačil i název Strašnice. Zastávka tramvají se může jmenovat klidně Nupacká, podle kolmé ulice.

Bob

Tak samozřejmě, že adjektivní názvy ulic jsou většinou podle toho, kam ulice směřuje, zatímco adjektivní název stanice metra podle toho, kam ta stanice patří. Pojmenovávat stanici metra podle ulice by bylo úchylné, to spíš naopak ulice by se mohla jmenovat podle stanice vlaku či metra. Jádro Starých Strašnic je kompletně zlikvidované, vlastně jediné, co z nich zbylo, je Bečvářův statek, nicméně po sloučení Starých a Nových Strašnic kolem roku 1898 je název „Staré Strašnice“ poněkud přežitý a název Strašnická je pro stanici u centra Strašnic ideální. Že se Strašnická mohou jmenovat v různých sousedních obcích či čtvrtích ulice, které směřují… Číst vice »

Martin

Nesouhlasim, ve svete je bezne, ze se pojmenovavaji stanice podle ulic i u metra…

Jinak souhlasim, ze „Stare Strasnice“ by se mela jmenovat stanice metra, je to prihodnejsi i podle ulice by spise mela byt „Starostrasnicka“… Ale Budejovickou bych radeji podle ulice nechal…
Vltavska je uplne nesmyslna, drive se jmenovala „El. Podniky“, coz je uz davne dlouho, hodi se tam spise nazev „Bubny“… Navic ul. Vltavska je na Smichove…

Jak pojmenovat zastavku, no, proc ne jen proste „Strasnice“ je tam smycka, ev. „Nupacka“ podle ulice…

Frantík

Když se mění názvy – třeba (smyčka) Hloubětín -> Starý Hloubětín z důvodu vybudování jinde ležící stanice metra, pak cestující může klidně prohlásit „Jedu na starý Hloubětín“, což odpovídá, protože se ta stanice tak pořád jmenuje.
Ale „jedu na staré Nádraží Strašnice“ – už to nezní tak dobře.

Karel Netman

Přejmenoval bych současnou „Průběžnou“ na „V Olšinách“ (protože na ní leží a Průběžná ulice je za rohem) a pak by se tahle zastávka mohla jmenovat „Průběžná“ (protože leží zhruba uprostřed této ulice).

Bob

Na Průběžné ulici leží celkem pět párů tramvajových zastávek, a „zhruba uprostřed“ leží spíše Radošovická. Ale hlavně asi nejste srozuměn se základními principy pojmenovávání zastávek. Standard je buď pojmenování podle nějakého významného objektu (zde by připadala v úvahu Kovoslužba hasicí přístroje, které zde je ve výrazné pozici už opravdu od nepaměti a tedy může být orientačním bodem, i když není přímo zdrojem a cílem cest) nebo podle příčné ulice (je ovšem pravda, že není příliš vhodné používat názvy těch příčných ulic, po kterých také jezdí MHD a má na nich další zastávky).

Frantík

Nicméně třeba prohodit dvojici Hládkov a Myslbekova by mělo z tohoto hlediska smysl velký.

švestka

Třeb a to Ropid nechá jako Nákladové nádraží Žižkov, to tam taky už pár let není a k přejmenování se nemaj.

Frantisek

Stále ještě existuje mizivá možnost jeho použití a nádražní budova dosud stojí.

Bob

Ostatně zastávka U lípy se taky jmenuje pořád stejně, i když ta lípa už tam nejmíň 40 let není. Jenom ji tedy přejmenovali na velké „L“ podle moderního buranského pravopisu.

Martin

…ten pravopis mi ted taky leze na nervy…

Xyz

aka budova? myslíte ten modrý prístrešok pre bezdakov alebo tu nevyuzivanu búdu na druhej strane?

Bob

Tak hlavně je zvláštní, že DPP všem železničním zastávkám říká „nádraží“. U strašnické zastávky je to o to paradoxnější, že skutečné strašnické nádraží (to nákladové) leží o zastávku vedle, naproti Jawě Strašnice.

Filip Jirsák

Pojmenovávat zastávky MHD slovem „zastávka“ jako odkaz na vlakové nádraží by bylo vskutku rafinované.
Ve skutečnosti je problém v tom, že železnice říká nádražím zastávky.

Martin

Nejlogictejsi by bylo pouzivat nadrazi jen u skutecneho nadrazi a ostatni nechat jen nazvy, napr. „Podbaba“, i kdyz ten nazev je take zavadejici, puvodni zastavka Podbaba byla jinde…
Clovek by hledal nadrazi a oni jsou tam dve nastupiste u trati…

Neni nutne tam slovo „nadrazi“, „stanice“, „zastavka“ atd. vubec mit, MHD hlasi prestup na vlaky…

Martin V.

To by samozřejmě bylo lepší, obzvlášť když je to jako konečná napsané na infopanelu tramvaje – PODBABA nebo PETŘINY pak jsou větším písmem a tím i z dálky čitelné. Problém ale třeba i se skloňováním. Ono totiž vystoupit v Podbabě není totéž jako V Podbabě (o dvě zastávky dál u vyústění Šáreckého potoka do Vltavy).

noerf

Zajímalo by mne, kdy se v ČR začnou stavět průjezdné koleje pro expresní a nákladní vlaky. Tím by ubylo nutných nástupišť a zvýšila by se průjezdnost stanic i jejich bezpečnost.

Anonymus

To asi nehrozi.

Tonda Sehnal

Na myšlení ČR velmi progresivní. Ještě další generaci „nebude možné“. 🙄🤦

Martin V.

V Uhersku už to tak funguje 20 let (jak to bylo původně si nepamatuju). https://mapy.cz/s/najapagaba

Luděk S.

Jako aby to bylo levnější? Navíc se to tak nikdy nedělalo.

noerf

Pokud uděláte dvě průjezdné koleje, tak vám stačí pro takovou zastávku dvě ostrovní nástupiště. Dvě koleje pro zastávkové spoje vlaky vedle průjezných kolejí a z druhé strany ostrovnich nástupišť dvě koleje pro připadné odstavení vlaků. Odpadne jedno nástupiště a nemusíte řešit, že jede vlak podél nástupiště, kde cestující čekají na následující spoj.

Jiří Kocurek

„Dvě koleje pro zastávkové spoje vlaky vedle průjezných kolejí“

Chápu to správně, že zastávkový vlak pojede v jednom směru k peronu křížem přes protisměrnou průjezdnou kolej? Tak tomu říkám podříznutí kapacity trati.

noerf

Ne proč. Pokud je čtyřkolejka jako zde, tak prostřední koleje jsou průjezdné, jedna krajní traťová kolej pro zastávkové vlaky ve směru na Benešov, druhá krajní traťová kolej ve směru hlavní nádraží. A prakticky vlak jede z hlavního nádraží po jedné traťové koleji, jen v cílové destinaci se musí přejet na příslušnou kolej ve směru zpět.

Filip Jirsák

Proč chcete peron odříznout od okolního terénu odstavnou kolejí a dělat z něj ostrov? Lepší je mít ty odstavné koleje uvnitř, tím pádem můžete místo ostrovního nástupiště mít poloperon, který je z jendoho směru přirozeně přístupný bezbariérově.

Jiří Kocurek

Už se stalo, 2 jsou v Přerově. Otázkou ale je, proč v Přerově nezastavovat s EC/IC, přestupních vazeb tam není zrovna málo. A ikdyby, tak na severním zhlaví osobního nádraží pojede přes výhybky na 80 km/h. Pro nákladní dopravu pohoda.

Jiří Kocurek

A jinak teda samozřejěm nákladní obchvat v Brně přes Rosické (Dolní) nádraží s mimoúrovňovým napojením v Obřanech. Opět zde padá argument velikosti města, kde projíždějící expresy nemá smysl uvažovat.

XXXD

Zvýšení bezpečnosti je poměrně zanedbatelné, protože se tu vlaky žádnou závratnou rychlostí pohybovat nebudou, navíc nákladů skrz Vršovice moc nejezdí (spíš přiležitostně). Co se týče dálkovky, tak ta se dělí o koleje s příměstem, takže moc nevím, jestli má smysl jim vyhrazovat extra koleje, která nebudou mít nástupiště a pro jiné vlaky nebudou ani příležitostně využitelné. Jinak jinde v ČR se určitě najdou místa, kde není nutné mít nástupiště i u hlavních kolejí, ale Vršovice mezi ně podle mě nepatří.

Martin

Nejak nechapu, proc tam neni 160km/h,…

Martin V.

Nemá být na severní straně rezerva na další dvě koleje VRT?

On.

V tu chvíli zase bude řev že se nemyslí na budoucnost, že se šetří na nepravém místě a co při mimořádnostech, výlukách a milion dalších důvodů, proč je to špatně. Zavděčit se prostě nedá.

Alibaba

Tak určitě se to bude stavět na VRT, kde to má smysl z bezpečnostních důvodů. Jinak to moc významu nemá, v jiném článku se to rozebíralo na Slovenském příkladu.

Frantisek

Ubylo nutných nástupišť? Nestavějí se podle potřeby zastavujících vlaků? Pravda, na těch dvou zastávkách je jich trochu moc…

Jakub

Podle idosu se jízdní doba ze Říčan na hlavák prodlouží z aktuálních 27 minut na 29 minut s tím, že z Hostivaře na Eden to má trvat 8 minut. Může mi to někdo prosím objasnit? Je to zapříčiněno tím, že rekonstrukce stále probíhá?

Anonymus

Urcite to s tim souvisi. Kinak vlakx maji zrychlit, ne zpomalovat.

Anonymus

Je treba se kouknout na jizdni rady SŽDC, ale tam neni uvedeno, ze by vlaky zastavovaly v Edenu. 🙈

Anonymus

Jo tak to tam je. Opravdu v jizdnim radu je ze vlakx stavi v Edenu. A na Zahradnim Meste az od chvile poboleni. To bude asi az na konci vxstavby pristi podzim.

Ostravák

ano, na jaře se ještě bude pracovat

Občan

Přijde mi dost nepraktické už zavřít Strašnice. Jasně – Eden by tam stál rok nevyužitý. Ale do Strašnic jezdí denně poměrně dost lidí, kteří teď budou muset jezdit do Hostivaře/Vršovic a bude to pro ně dost otrava.

Jarda Š.

Bude se provádět třetí část rekonstrukce nadjezdu na Hostivařském zhlaví Vršovic, takže stávající koleje z Vršovic do Strašnic tam budou přerušeny. Vytvářet nějaké provizorní napojení za nadjezdem by bylo dost obtížné a na tak krátkou dobu zbytečné.

realista

Pokud nikdo (= město, resp. ROPID) nezajistí aspoň nějakou úpravu MHD (pochopitelně autobusové, protože tramvajovou trať k nové železniční zastávce přeložit dost dobře nelze), tak to znamená skutečně dost výrazné zhoršení pro docela hodně dosavadních cestujících, a tedy i pravděpodobně nemalý přesun části dosavadní frekvence na IAD.
On i výsledný stav v Edenu bude pro železniční cestující dost „chucpe“ …

Anonymus

Tak proto se to presouva do Edenu uz ted. Mne taky bylo divny, ze by zrusilu Strasnive o rok drive, kdyz se porad intenzivne pracuje na Zahradnim Meste j v Edenu… snad tam nebudou problemy, az tam budou jezdit vlaky. Radeji meli dat odklon pres Liben.

Pavel

Radeji meli dat odklon pres Liben.

Tak to tedy pěkně děkujeme. Už teď je z Libně do Malešic slušný vlakodrom. Stačí ty expresy a spěšňáky, co tam jezdí. Přes den je hodně velký problém dostat náklad aspoň do Malešic.

Láďa

Kdo jede do Strašnic, tak holt vystoupí už v Hostivaři a pojede 10 minut tramvají. Mě na to nepřijde nic strašného

Lektor

Tak oni ty tramvaje tam moc nepojedou, protože se bude opravovat tramvajová trať pod tratí a taky se stavět nová smyčka.

petr 5

Smyčka bude mimo stávající trať. Napojovat se má současně s výlukou na Švehlově.

Xyz

obratisko sa má stavať normálne za prevádzky a nenaruší bežný chod, nanajvys to z hlavnej napoja behom pár dní

LBC

Mně taky ne.

Xyz

no neviem, ten prestup v hostivari hlavne s batožinou nie je ktovieco, to radšej vrsovice a jeden extra prestup v električke

Martin

Z hostivare to bude ale rychlejsi… ale jak to komu bude vyhovovat…

Xyz

tie rozdiely su v minutach, takze kto co preferuje ci pohodlie alebo par usetrenych minut

ideal by bol ZM s prestupom pod mostom, kym nebude tak z centra je najlepsia 26 z hlavnej, potom vrsovice alebo metro podla cielovej destinacie, az potom by som daval eden ci hostivar

Radiátor

Někde jsem četl že by na zahradním městě měli zastavovat expresy na jih neví někdo co je na tom pravdy ?

dopravák

Proč ne – logiku to má, byť intenzity nástupů a výstupů jako na Smíchově nebo v Libni tam asi nikdy dosaženo nebude: frekvenci bych asi přirovnal spíše k Holešovicím poté, kdy EC vlaky jezdí přes hlavní nádraží a Negrelliho viadukt už je zase v provozu – s tím, že osobních vlaků bude v Zahradním Městě zastavovat samozřejmě výrazně víc než teď už zase v Holešovicích.

Jiří Kocurek

Ikdyby to bylo pro začátek 20 lidí na spoj, tak to není zrovna málo. Možná by vlakem nejeli vůbec. Kodrcat se narvaným Metrem na Hlavní… půlhodina v sakroch. Za tu dobu je autem u Benešova, v horším případě na sjezdu v Mirošovicích. Jestli má být EC/IC/Ex aktraktivní, tak holt v Praze zastaví i v Zhradním městě. Je to sice něco za něco, ale 2 minuty navíc vs. 30 minut navíc je 15násobek. Při 300 lidech ve vlaku je pak rovnováha ušetřeného/ztraceného času při rozdělení přibližně 35 ku 275. Bude-li na zahradním městě nastupovat více, šetří se lidský čas. Bude-li tam… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Pak to ale není EC/IC/Ex, ale osobák.

Vlastimil Kocurek

Atraktivní pro koho ???, když budu cestovat EC/IC/Ex (nemluvě ani o NC), bude mě každá zbytečná zastávka rozčilovat, netobože, aby se tam přihrnulo dalších 30 lidí.

Martin

Zrovna tam je to celkem dulezity prestupni bod, jako Liben nebo Smichov ci Holesovice…
Ne kazdy se chce kodrcat na Jihovychod Prahy az z centra…

Matěj

To není pravda, 2 zastávky ve více než milionovém městě jsou opodstatnitelné i u „nadvlaků“ a zcela běžné na západ od nás.

Luděk S.

Ty dlaždice, to je solidní úlet. Kde je zámková dlažba? Styďte se. Modernistům a rádoby architektům se neustupuje!

SUDOP navždy!

dopravák

Zámková nebo jiná dlažba, to „vzal čert“ – podstatné je, aby neklouzala. když na ni ukápne třeba jen pár kapek tekutiny!

Martin

To me take napadlo, snad nebude klouzat…

XXXD

No ale podle toho, co říkal pan Svoboda, tak toto řešení bude 3x tak drahé jako zámkovka, což by pro vás mělo být přece dobře. Snad se přece musí kamarádi napakovat, ne?

Jakub P

No, jo, ale co kdyby vydrželo a nemusely se dělat další a další rekonstrukce tak často…

a8n

Pokud to budou brát z Číny, jakože kvůli soutěžení na cenu nejspíš budou, tak se na to vydrželo můžete jít podívat na řadu českých náměstí.

Jaaa

No to je strašný. Architektura á la 1975. :-/

Luděk S.

Přesně tak to máme rádi. Modrý zábradlí, křivá zámkovka, další zábradlí, každá zastávka jinak. Beton, hodně betonu. Přece se nebudeme inspirovat v Rakousku, nebo, nedej bože, ve Švýcarsku.

Vlastimil Kocurek

Hlavně abychom neinspirovali Rakousko a Švýcarsko: Aby tam neříkali vy.. se na architekturu, udělejte to po pražsku. :):). Možné je všechno.

Michael

Naopak, já mám dojem, že tady architektura velmi pokročila. Ty stanice ještě nejsou hotové. Třeba hotové nástupiště ve Vršovicích na mě působí dost „rakouským“ stylem.

Luděk S.

4kolejka (brrr), rakouský styl. Co bude dál? TVR? Svět se v záď obrací.

Jiří Kocurek

Co bude dál? Podchod do Italské.

Jakub P

Opatrně, vždyť z toho může Luďka S. klepnout. Určitě to budou cestující zneužívat.

Jiří Kocurek

Mohlo by klepnout? Dobrá! Přidáme kyslíku do plamene…

Z pohledu zákazníka i dopravce je ten podchod do Italské oboustranná výhra. Vlak bude lépe přístupný, pojede tedy více lidí.

…ještě trošku…
Což dává návod k tomu, jak lépe zpřístupnit nádraží, která budou procházet rekonstrukcí.

… už je to ten plamen řezací, pane mistr?

XXXD

To jste ale asi docela zaspal. 4 koleje mezi Vršovicemi a Zahráďákem jsou už docela dlouho, jediný rozdíl bude v tom, že na Zahraďáku teď mezi nimi budou i použitelné spojky. Jinak 4 koleje jsou už dlouho dobou mezi Vršovicemi a hlavákem, jak je možné, že jste z toho ještě nezhroutil, je mi záhadou.

Hubert

Mezi Vršovicemi a Zahraďákem jsou momentálně tři koleje…

Občan

No oproti tomu, jak vypadá Hostivař mimo nástupiště, je to ještě krásná architektura.

Martin

Vice se mi libi spise Celozastresene stanice pokud jsou dulezite, chrani vice od povetrnostnich podminek,…

Vlastimil Kocurek

No ono to není architektura vůbec. Ta musí mít dvě složky, tady je uplatněna jen jedna – funkčnost. Tedy pokud to funkční bude. Vyšší ambice zde nebyly. Takže je to pořádku.

Jaaa

Právě. :-/